Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Beroepsrisico.
Dit is de onderarm van een inbreker die is aangehouden door een politiehond.

Afbeelding
Politiehond grijpt verstopte inbreker
De inbreker werd op heterdaad betrapt bij een inbraak in een woning aan de Muldersweg in de Twentse plaats. De politie ging met meerdere auto’s ter plaatse en omsingelde het huis, van waaruit ze gestommel hoorden komen.
Hoewel de agenten zich kenbaar maakten, verschanste de dief zich op de bovenverdieping. Omdat de man ondanks aandringen maar niet tevoorschijn kwam, werd de politiehond losgelaten. Die wist de indringer feilloos op te sporen en beet zich letterlijk in hem vast.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2903 ... ker__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door King George »

Harde kern Club Brugge doet dat wat plaatselijke veldwachters zouden moeten doen, hanggroep tuig pist van angst in den broek en biedt slachtoffers excuses aan

Posted on augustus 30, 2017 door Bolo in Artikelen // 1 Comment

Afbeelding

Wanneer de politie niet gaat optreden tegen het smerige laffe vaak van een bepaalde tint voorzien tuig wanneer ze veelal in groepsverband los gaan tegen eenlingen dan moeten wij zelf gaan optreden. Een vaak gehoorde opmerking en incidenteel gebeurd dit ook echt wel maar helaas nog lang niet altijd en overal. Een groep fans van Club Brugge heeft nu eens duidelijk gemaakt dat ze dit lafbekken geouwehoer in hun stad niet wenselijk vinden. De politie roept uiteraard dat geweld geen oplossing is tegen geweld.


Het leek een groep kloothommels echt geweldig om filmpjes te plaatsen op internet. Het gaat om twee groeperingen van lafbekken met de uitermate stoere namen Tigra’s en Hyena’s elke bestaande uit zo’n 15 kut blagen. De stoere activiteiten bestaan onder andere uit het met zijn allen in elkaar trappen van een veertien jarige jongen om dit te kunnen filmen zo ze een leuk filmpje op internet hadden. Nog stoerder vonden ze het om een meisje langdurig aan haar haren mee te trekken totdat het kind in huilen uitbarsten en voor de rest van haar leven met deze beelden geconfronteerd wordt op internet.

Afbeelding
Jongen (14) in elkaar geslagen: “Ik snap het niet, wilden ze gewoon een filmpje maken?”

door Chris Snick, Dieter de Milde en Tim Lescrauwaet

BRUGGE –De politie van Brugge onderzoekt een filmpje waarop te zien is hoe een 14-jarige jongen vorige vrijdag geschopt en geslagen werd. De moeder diende een klacht in toen ze de beelden ontdekte in een Instagramgroep waar nog tientallen soortgelijke filmpjes circuleren. Het lijkt ­erop dat het de vechtjassen vooral om de knokpartij en het bijhorende filmpje ging. De groep wordt gevolgd door meer dan 5.000 mensen die de gevechten vaak aanmoedigen.
De vechtpartij in Brugge vond plaats aan het Concertgebouw. “Er kwam een groep jongeren op me af”, vertelt de jongen. “Zonder dat ze iets zegden, begonnen ze te slaan.” Op de beelden is te zien hoe een van hen de jongen neergooit, daarna schopt een andere hard tegen het slachtoffer zijn achterhoofd. Verder lezen via het Nieuwsblad

En nu gaat het niet over afkomst, over ideologie overtuiging nee nu gaat het over de verharding van de samenleving en de laksheid van het justitiële apparaat. Waarom duurt het weet ik hoe lang alvorens de politie eens gaat opreden en lost de harde kern van de plaatselijke voetbalclub alle problemen in een middagje probleemloos op?

Na een beetje onderling overleg en de overtuiging dat het mishandelen van kinderen in hun stad niet gewenst is togen de voetbalfans van het plaatselijke Club maandagavond naar het station van Brugge. Hier gingen ze opzoek naar de ‘filmsterren’ om ze even uit te leggen dat hun gedrag niet werd getolereerd en geaccepteerd in Brugge in samenhang van een vriendelijk doch zeer dringend verzoek om hier dus ook maar mee te stoppen. Niet meer niet minder en zoals altijd kon de plaatselijke gendarmerie nu wel tijd vrijmaken om ervoor te zorgen dat het daadwerkelijk tuig, de hanggroep klootzakjes, niets zou overkomen. Het beschermen van de inwoners van Brugge die hun salaris moeten ophoesten besteden ze niet zo veel aandacht aan, hebben ze geen tijd voor of wensen ze niet voor bij het koffieapparaat weg te trekken maar zodra er melding is dat een groep voetbalsupporters hun werk gaat opknappen dan trekken ze gelijk ten strijden om het smerige laffe riooltuig te beschermen.
  • Enkele leden van de harde kern van Club Brugge trekken ten strijde tegen de jongeren die een 14-jarige jongen in elkaar sloegen en er een filmpje van online plaatsten. Volgens hen voeren twee bendes een schrikbewind. “En iemand moet dat stoppen.” De politie roept nu op tot kalmte. “Geweld los je niet op met geweld”, klinkt het.

    Het Nieuwsblad
Bovenstaande fragment zegt eigenlijk al meer dan genoeg en ja de actie van de voetbalfans heeft geholpen. “Geweld los je niet op met geweld” Nee “geweld los je op met een goed gesprek en een kopje thee”, tenminste volgens de Europese bureaucraten die uiteraard van mening zijn dat het gedrag van de Club Brugge fans ontoelaatbaar is en de fans waarschijnlijk ook nog wel een stadionverbod gaat opleveren.

Afbeelding

En ja dan begrijp ik ook nog wel dat de politie hier natuurlijk geen tijd voor heeft en echt pas in actie kan komen wanneer een veertienjarig jongen door dit tuig zo lang geslagen wordt totdat hij er aan overlijd. Natuurlijk hebben ze pas tijd om in actie te komen wanneer een jong meisje aan der haren achter een auto wordt aangesleurd zodat ze juist op tijd kunnen arriveren om het levenloze lichaam van dit kind van het asfalt te schrapen en zich te verontschuldigen bij de daders aangezien de auto nu wel door de wasstraat heen zou moeten. Natuurlijk is het niet gek dat mensen het recht in eigen hand nemen met zo een zooitje bureaucratische lamzakken die eenvoudigweg te beroerd zijn om in actie te komen voor de inwoners van in dit geval Brugge maar dit kan in elke willekeurige stad te België, Nederland, Duitsland, Zweden en ga zo maar verder gebeuren. De politiek zowel plaatselijk als landelijk sluit de ogen voor de ellende die ons wordt aangedaan door smerig laf tuig en hiervan zijn wij de dupe indien we niet in staat zijn om ons eigen te beschermen.

Helaas heeft niet iedere stad of ieder dorp en heldhaftige motorclub of voetbalfans zo gelijk de fans van Club Brugge die ervoor zorgen dat de daders met angst schijt tussen de billen en de broek vol plas wegrennen en zich zelfs verontschuldigen voor hun gedrag. Er is nog hoop…………..



Niet dat het verder ook maar iets uitmaakt maar Club heeft er vanaf vandaag in elk geval één fan bij.

met groet Bolo


Fenixx
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Dit bericht zag ik een een plaatselijk krantje:
Verdachte aangehouden voor steekpartij in Breda
In en rond een woning op de kruising van de Merwedestraat en de Rijnstraat in Breda heeft woensdagochtend een steekincident plaatsgevonden, waarbij een vrouw licht gewond is geraakt. Woensdagavond wist de politie een verdachte van de steekpartij aan te houden.

De man is aangehouden in de Pijnboomstraat in Tuinzigt. Dat ging niet helemaal vanzelf. De hondenbrigade moest uitrukken omdat er volgens een politiewoordvoerster nogal wat volk op de been was. Dat leidde er weer toe dat er ‘wat tumult’ ontstond bij de arrestatie van de verdachte.
https://www.bndestem.nl/breda/verdachte ... ~ab1f1d4a/

Waarom honden? Waarom veel volk? Mohammedanen soms? Nee, woedende burgers die achter een verwarde verkrachter waren aan gegaan.
Bewoners Bredase wijk jagen verdachte van steekpartij op
,,Het is een wonder dat het zo lang heeft geduurd voordat hij gepakt werd. In Tuinzigt lossen we dat soort problemen zelf op”, zegt iemand uit de wijk. Al voor de steekpartij was de man bij de groep in beeld, schetst een bron: ,,Veel mensen hadden het er al over. Dat er een verkrachter in de wijk woont. Daar houden wij niet van. Zo iemand kunnen de mensen in de buurt niet gebruiken.”

De bewoners willen opkomen voor de buurt. ,,Breda is klein. Tuinzigt, het is een grote familie. Als er iets speelt dan horen we dat meteen. Dan zijn we er”, vertelt een van de bronnen.

,,We spelen niet voor eigen rechter, sociale controle gaat ook wat voor. Maar we willen duidelijk maken dat dit niet kan, dat het rechtssysteem faalt. De politie heeft een fout gemaakt hem in de oude wijk toe te laten”, vertelt een ander.
Juist, maar wat is er gebeurt?
Woensdagavond. Rond 20.00 uur signaleert een buurtbewoner de verdachte in de wijk. ,,De lijntjes zijn kort’’, zegt een bron binnen een groep. ,,Hij was gezien.’’ Het bericht deelde zich snel. Een man of twintig trok de wijk in. Met piepende banden reden ze door de wijk. Op zoek naar de verdachte die volgens hen ‘hier niet hoort’. ,,De politie was aan het zoeken hier, reden af en aan, terwijl hij gewoon in de Sparrenweg stond.”

,,Ik ren door de straten’’, schetst een bron binnen de groep. ,,Weet je, wij hebben meer lef dan de politie. Wij praten met mensen in de buurt aan wie de politie voorbijgaat. Die kennen ons en wijzen ons in de goede richting. Op een gegeven moment zie ik iemand met een scooter. ‘Ik zit achter de verkrachter aan’, roep ik, en hij geeft me zo zijn scooter.’’

De verdachte rent door stegen, springt over schuttingen. De groep volgt en is een kwartier lang op jacht. De verdachte belandt in de tuin van een onbekende, aan de Pijnboomstraat. Daar trapt de groep een deur in, waarna ze oog in oog met hem staan.

Een van hen belt de politie. ,,Maar als jullie niet op tijd zijn, weet ik niet of jullie hem nog levend treffen.’’ Een andere bron wijst het toe aan adrenaline: ,,Iedereen wil wel een schop of een slag uitdelen. Dan moet je uitkijken: hij is voor de politie.”

De politie arriveert en treft de verdachte bloedend aan.
https://www.ad.nl/binnenland/bewoners-b ... ~a4e726ac/

En dat de honden erop los zijn gelaten?
Passchier vindt het op zich een goede zaak dat de buurt op zoek ging: ,,Maar dat het uit de hand loopt, dat is niet goed. De emoties liepen hoog op”, zegt hij, doelend op de politiehonden die er aan te pas kwamen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

WIJSHEID!

Afbeelding

Als de prooi gewapend is, bedenken roofdieren zich wel twee keer!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Nee maar! Dit is nog eens klantentrouw .
Schoppende vrouw en met snoep gooiende man voorkomen overval
Het is dinsdagavond rond 20.00 uur als een man - met zijn gezicht bedekt - de supermarkt binnenkomt. Hij bedreigt het personeel en de klanten met een vuurwapen en roept dat iedereen op de grond moet liggen.

Hij had echter geen rekening gehouden met een 38-jarige vrouw, die zich niet door hem liet intimideren. ,,Ik ga dat niet doen voor jou, met je neppistool'', riep ze, toen de overvaller zei dat ze moest liggen. Vervolgens schopte ze hem tegen zijn knieschijf. Ze kreeg hulp van een man die snoep naar de overvaller gooide.

Vlucht
Genoeg reden voor de dader om het voor gezien te houden. Hij vluchtte de supermarkt uit maar werd achtervolgd door de heldhaftige vrouw en man. Zij hield even verderop een scooter staande, zei tegen de bestuurder achterop te willen zitten en samen reden ze vervolgens achter de overvaller aan.

Bij het verzorgingstehuis aan de Burgemeester Waldeckstraat zagen ze dat de man in bosjes probeerde te schuilen. De vrouw belde de politie die hem daar vervolgens aanhielden.
De man zit vast.
De man zit vast. Voor hoe lang? Totdat het procesverbaal uitgetypt is?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Bestolen kapster grijpt dader bij de kraag en gooit zich voor vluchtwagen: “Iedereen zou zo moeten reageren”
Nora van kapsalon Sissori in het centrum van Merchtem roept iedereen om op meer voor zichzelf op te komen en dieven een signaal te geven dat ze van andermans spullen moeten blijven. Zelf werd ze van haar gsm beroofd in haar zaak, maar één dief greep ze bij de kraag en sloot hem op in haar kapsalon. Bovendien sprong ze nog voor de vluchtwagen van twee kompanen. “En ik zou het opnieuw doen”, zegt ze.
Spoiler! :
Nora was onlangs met een haardroger aan het werk toen een twintiger haar zaak binnenkwam. Hij deed zich voor als klant, terwijl zijn kompaan in het deurgat bleef staan. “Hij toonde een papiertje met wat krabbels op, maar ik kon er niets uit opmaken”, vertelt ze. “Toen ik dat zei nam hij mijn visitekaartje en met zijn vingers deed hij een schaar na. Ik had door dat er iets niet klopte, trok het kaartje uit zijn handen waarop de twee begonnen te lopen. Mijn haardroger liet ik vallen en ik ben er onmiddellijk achteraan gelopen.” Even verder trof ze de verdachten aan. “Intussen had de overbuurvrouw die mannen met een gsm -mijn gsm- in de hand mijn zaak zien uitstormen”, gaat ze verder. “Zij belde de politie. Toen zag ik een geparkeerde wagen met Poolse nummerplaten, met daarin een van de twee. Aan het stuur zat een oudere man. Ik begon op de ramen te kloppen, maar ze lachten schijnheilig en reden mij bijna omver toen ze vertrokken. Toen zag ik de andere staan. Ik greep hem bij de kraag, duwde hem in mijn zaak. Hij bleef vals lachen en begon verbaal agressief te worden toen ik hem vroeg zijn vrienden te bellen. Daarom heb ik de deur op slot gedaan.”

En toen kwam de politie toe. “Ze staken die man in de combi, en toen passeerden zijn kompanen toevallig”, klinkt het. “Op het moment dat ze gas wilden geven, sprong ik voor de wagen. De agenten hebben zo de andere twee ook kunnen arresteren. Ik draaide op automatische piloot en dacht er niet aan dat ze mij konden aanvallen, maar ik vind dat iedereen dit moet doen. Als iedereen dieven laat gaan, of als ze dan opgepakt worden maar na enkele uren weer vrij zijn, doen ze gewoon verder. Ik werk zoals zoveel anderen hard voor mijn geld, dan moet dat niet op zo’n manier gestolen worden. Elke Belg zou daarom zo moeten reageren en opkomen voor zichzelf, zodat dieven geen kans meer maken.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~a80f84b4/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

kassierster Odette (71) liet zich niet beroven.
VIDEO: Winkeluitbaters werken gewapende overvaller buiten in Waterschei
In Waterschei is een jonge overvaller nipt kunnen ontkomen nadat zijn plan al snel in duigen viel. Zaterdagavond viel de gemaskerde man met een wapen de Delhaize in Waterschei binnen. Hij bedreigde kassierster Odette (71), maar die reageerde koel en riep dat hij “het moest afbollen”. Intussen schoten collega’s te hulp die duidelijk geen schrik hadden. Na een korte achtervolging door de winkel kon de overvaller het enkel nog op een lopen zetten. De politie onderzoekt de zaak.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vi ... ~aeec99dd/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Verdachte aangehouden voor steekpartij in Breda
Het systeem heeft duidelijk gefaald. Maar moeten de ontwikkelingen nu verder in deze richting, dat burgers dan maar de handen ineen steken en het werk van de politie gaan doen? Nou ja, misschien is dat ook zo slecht nog niet. Een samenhangende gemeenschap heeft grote voordelen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

In Brisbane Australië werd een kroeg overvallen door twee mannen. Met mes en pistool.
Een klant pikt het niet en slaat er eentje stevig met een stoel. De overvaller staat daarna niet meer vast op zijn benen.
Video hier.
https://www.ad.nl/video/held-mept-overv ... el~vp23124
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Naakte man die inbreker achtervolgde: 'ik móest hem te pakken krijgen'
Marco de Jongh (46) uit Bergen op Zoom kan nog niet helemaal bevatten wat hem afgelopen nacht overkwam. Toen hij zijn bed uitging om naar de wc te gaan, stond hij opeens - zonder kleren aan - oog in oog met een inbreker.

De man probeerde te vluchten, maar Marco zette poedelnaakt de achtervolging in. ,,Ik kon alleen maar denken: ik móet hem te pakken krijgen.''
[...]
,,Ik twijfelde geen moment en ben er meteen achteraan gegaan. Ik heb niet eens schoenen aangetrokken'', aldus Marco. ,,Ik wist op dat moment nog niet of hij iets had meegenomen en was bang dat ik mijn spullen anders nooit meer terug zou zien. Ik dacht dat hij misschien geld had meegenomen, of mijn horloge.'' En dus zette Marco de achtervolging in - poedelnaakt.

Marco hield de inbreker in zicht, maar moest een afstand van zo'n vijftig meter overbruggen. ,,Ik zag hem nog het tunneltje bij het station inschieten, maar ik kon echt niet meer verder. Ik word over twee weken geopereerd aan mijn meniscus en had te veel pijn.'' Onderweg probeerde Marco iedereen te mobiliseren. Hij riep tegen mensen dat ze de politie moesten bellen en toen hij zelf niet meer verder kon rennen, vroeg hij een taxi-chauffeur om hulp. ,,Die ging mee zoeken, maar had helaas geen dekentje of jas voor me.''
[...]
Toen Marco de achtervolging niet langer te voet kon voortzetten, is hij terug naar huis gelopen om de auto te halen. ,,Pas toen realiseerde ik me eigenlijk dat ik geen kleren aan had. Op de heenweg dacht ik alleen maar aan die jongen, maar toen ik terugliep voelde ik toch wel wat schaamte'', aldus Marco. ,,Mensen keken ook wel raar op en sommigen hebben de politie gebeld. Een stel dat hand in hand over straat liep bleef echt verstijfd staan toen ze me zagen. Ik hoorde later dat sommige mensen dachten dat er iemand bij Vrederust was ontsnapt.''

Ondertussen raakten steeds meer mensen betrokken bij de actie. Een groepje Marokkaanse jongeren had de verdachte eerder voorbij zien komen en hielp ook mee zoeken. Dankzij alle hulp kon de politie de man rond 4.00 uur 's nachts aanhouden op het Piusplein.
https://www.ad.nl/bergen-op-zoom/naakte ... ~a88f3cca/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

IKEA bijzettafeltje FRËD. Voor uw eigen veiligheid.

Afbeelding

Detail:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Leuk tafeltje. Maar niet echt politiek correct. Het zal wel een grapje zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

Het plaatje zou realistischer zijn als de overvaller ook een getinte huidskleur heeft... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pizzaman »

Pilgrim schreef:Het plaatje zou realistischer zijn als de overvaller ook een getinte huidskleur heeft... :wink2:
Bijgeleverde verpakking ook als lijkzak te gebruiken? icon_thumbup.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Een brutaal mens heeft de halve wereld. Maar in dit geval zijn de brutalen een (gestolen?) auto kwijt.
De zaakvoerder van de AD Delhaize in Torhout heeft gisteren samen met een kassierster drie Franse winkeldieven een kilometer lang achtervolgd. De daders probeerden om 14.30 uur de winkel langs de Karel de Goedelaan buiten te stappen met een volle winkelkar, waarin zo’n 500 euro aan sigaretten en alcohol lagen.

Kassierster Tanya Meeuws (29) riep hen te stoppen, waarop de mannen de kar achterlieten en wegvluchtten naar hun wagen. Zaakvoerder Thibaut Lemahieu (31) hoorde z’n werkneemster roepen en sprong meteen in zijn Mercedes Vito. Hij pikte de vrouw op de parking op en zette de achtervolging in. Zo’n kilometer verder kon hij de Peugeot 306 van de dieven klemrijden in een doodlopende straat. Ze reden tot twee keer toe in op zijn wagen en konden uiteindelijk te voet ontkomen.

De politie is een onderzoek gestart en beschikt daarbij over de camerabeelden. In de wagen troffen ze ook een identiteitskaart aan van één van de daders. Voorlopig werd nog niemand opgepakt. Thibaut reageert erg nuchter op de achtervolging. “Ik zou het zo opnieuw doen”, reageert hij.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/za ... ~a822bfff/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Beroepsrisico.

Dit is de onderarm van een inbreker die is aangehouden door een politiehond.

Afbeelding
Politiehond grijpt verstopte inbreker
Dit schorriemorrie figuur die voorgoed uit de samenleving verwijderd zou moeten worden - dood of levend - houdt aan dit criminele voorval beduidend veel littekens over. Jaren later op de vraag "Hoe komt dat?" . . . wat zal hij daarop antwoorden? Dit?: "Oh, dat zijn beetwonden van een politiehond toen ik betrapt werd bij het inbreken in een woning." Meer waarschijnlijk is dat hij een fraaie smoes zal verzinnen. Waarmee het bewijs is geleverd dat slechte mensen van zichzelf weten dat ze slecht zijn. Dan is voorgoed verwijderen uit de maatschappij een zinvolle verstandige optie om blijvende (psychische) schade onder slachtoffers te voorkomen. Vrije of geen vrije wil, het is allemaal lood om oud ijzer.

Vraag aan al die dwaalgeesten, die overtuigd zijn van de Evolutietheorie, of de mens een vrije wil heeft en zij zullen hierop bevestigend antwoorden. Die vrije wil heeft dan vanzelfsprekend een langdurig proces van een paar miljoen jaar door moeten worstelen om tot de onsterfelijke conclusie te komen dat hij ondanks zijn onnoemelijke intelligentie de dood niet kan beïnvloeden. Want zonder intelligentie kan nu eenmaal geen intelligentie ontstaan. De logica gebiedt mij hierop inhakend te beweren dat aminozuren net zoveel last hebben van de zogenaamde vrije wil als de mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

In Hertford (UK) wilde de politie een man oppakken. Die nam de benen. Maar niet ver want een vrouw schopte hem de poten van onder het lijf vandaan en hij viel op zijn snuit.
De vrouw nam de benen want die heeft geen zin in een claim aan de broek (poging tot doodslag, verwonding, schadevergoeding).



De politie zoekt haar nu om te bedanken, zeggen ze.
http://www.gva.be/cnt/dmf20171231_03274 ... struikelen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Nieuws in het AD over het gebruik van een AD.
https://www.ad.nl/rotterdam/galeriehoud ... ~a728d56d/
Galeriehouder verjaagt overvaller met dubbeldikke zaterdagkrant AD
Het was rond half twaalf toen een man galerie Art@Home aan de Hoogstraat in het centrum binnenstapte. ,,Hij had een helm op en een sjaal voor zijn gezicht.’’ Van Lith zat achter zijn bureau aan de voorkant van de winkel en kreeg direct een vuurwapen op zijn hoofd gezet.
De 62-jarige Schiedammer voelde er weinig voor mee te werken aan de overval. ,,Ik ben opgestaan en had de krant nog in mijn hand. Ik werd steeds bozer. Uit woede sloeg ik met mijn krant tegen de hand van de overvaller waarmee hij dat pistool op mij richtte. Die vent wilde mij terug gaan slaan, maar ik bleef meppen . Ja, en toen vluchtte hij mijn zaak uit.’’

Volgens Van Lith was het een echt wapen waarvan hij in de loop keek. ,,Dat voelde ik toen ik er tegen sloeg; het was geen plastic dingetje. Nu komt het besef dat het allemaal anders had kunnen gaan. Voor het zelfde geld schiet die gozer van een halve meter een kogel door mijn kop. Achteraf denk ik wel dat ik het goed heb gedaan. Ik laat me niet zomaar overvallen.’’
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

En er is nog steeds een nachtwinkel in A'dam Noord. Voor hoe lang nog?
Eigenaar nachtwinkel Waddenweg jaagt zoveelste overvaller de deur uit
Een gewapende overvaller is vanavond van een koude kermis thuisgekomen. Hij dacht zijn slag te kunnen slaan bij een avondwinkel in Noord maar dat liep anders.

De man liep met een vuurwapen in zijn hand binnen en droeg de eigenaar al het geld uit de kassa te geven. De eigenaar is al meerdere keren overvallen en pikte het deze keer niet.

Hij gooide een rek met etenswaren op de overvaller die vervolgens de benen nam in de richting van het Noorderpark. Het is nog niet duidelijk of hij uiteindelijk is aangehouden. Het ging om één dader met een sjaal voor zijn gezicht, hij zou een vuurwapen bij zich hebben.

De winkel La Nuit is al verscheidene keren overvallen. Vorig jaar werd bij een overval nog een kind bedreigd met een mes, in 2007 werd de toenmalige eigenaar zelfs doodgeschoten.
http://www.at5.nl/artikelen/177352/eige ... e-deur-uit
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Nog even nakaarten met de eigenaar van de overvallen nachtwinkel. Wiskas kattebrokjes zijn niet alleen voor de poes maar ook tegen overvallers.:
Afbeelding
Het zal in een fractie van een seconde zijn gegaan, denkt Iftikhar Ahmad Butt. Zo'n beetje op het moment dat hij het handvuurwapen zag, slingerde de eigenaar van de avondwinkel een grote zak Whiskas kattenvoer door de zaak.
Met een klap kwam die op het hoofd van de overvaller terecht en plofte uit elkaar. "Al de hele dag vinden we op de vreemdste plekken kattenbrokken.
https://www.parool.nl/amsterdam/winkeli ... ~a4557186/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Nina staat links op de foto.
Zestienjarige Nina ontdekt inbreker in huis in Enschede: "Ze liet niet meer los"
De zestienjarige Nina uit Enschede heeft gistermiddag hoogstpersoonlijk een inbreker aan de politie afgeleverd. Ze ontdekte de inbreker in haar eigen huis en voorkwam dat de man op de vlucht kon slaan.

"Ze pakte hem nog net bij zijn voeten toen hij door het raam wilde vluchten", vertelt vader Louis. "De inbreker bungelde vervolgens uit het raam en mijn dochter hield hem vast tot de politie ter plekke was." Nina: "Ik was zo kwaad. Ze moeten met hun handen van andermans spullen afblijven."

Huis overhoop
De inbreker had heel het huis overhoop gehaald, maar sloeg op de vlucht toen Louis en zijn dochters Nina en Julia thuiskwamen. "Hij heeft uiteindelijk niets meegenomen." Wel is de ruit waardoor de inbreker naar binnen kwam vernield.

De inbreker had op een gegeven moment geroepen dat ie geen adem meer kreeg, toen Nina hem vasthield. "Als je nog kunt praten, dan kun je ook ademen", zei Nina daarop.

Baan bij de politie
De politieagenten die gisteren langskwamen voor de inbreker noemen de actie een heldendaad, maar de volgende keer moesten ze toch direct 112 bellen. "En als Nina en Julia nog interesse hebben in een baan bij de politie, zijn ze van harte welkom", grapten ze.

Volgens de agenten was de inbreker maandag vrijgekomen nadat hij een gevangenisstraf van drie jaar had uitgezeten. Een politiewoordvoerder kan dat vandaag desgevraagd niet bevestigen.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/284350/zes ... -meer-los#
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Volgens de agenten was de inbreker maandag vrijgekomen nadat hij een gevangenisstraf van drie jaar had uitgezeten. Een politiewoordvoerder kan dat vandaag desgevraagd niet bevestigen.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/284350/zes ... -meer-los#
Recidivisme is een veel voorkomend probleem bij mensen met een criminele DNA-structuur. Wie in herhaling valt moet dood. Tenminste als het aan mij ligt. Ik ben namelijk godsdienstwaanzinnoloog en logicus. Bovendien sta ik ook achter een schoner milieu. Dus geen moslims in Europa doet de zon weer schijnen en de islamitische moerasdrek wegkwijnen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

In Australië is het momenteel zomer. Zodoende lopen zowel klanten al overvaller er in de video luchtig bij.
https://www.telegraaf.nl/video/1606534/ ... ij-de-aldi
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Ramkraken. Als je met een auto ergens tegenop botst dan kan van alles gebeuren. Hier zo'n voorbeeld van beroepsrisico.
Ramkraker sterft door eigen geweld
Haasrode - Een ramkraker in België is bedolven onder een muur die hij net geramd had.
Dat gebeurde bij een Aldi-supermarkt in Haasrode. Rond half zes vanmorgen reden de daders met een vrachtwagen achteruit de winkel in. Ze wilden via een gat in de muur naar binnen. Het liep echter verkeerd, want één van de muren zakte in en belandde op een Roemeen, waarschijnlijk één van de ramkrakers.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1634135 ... gen-geweld
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Ramkraken. Als je met een auto ergens tegenop botst dan kan van alles gebeuren. Hier zo'n voorbeeld van beroepsrisico.
Ramkraker sterft door eigen geweld
Haasrode - Een ramkraker in België is bedolven onder een muur die hij net geramd had.
Dat gebeurde bij een Aldi-supermarkt in Haasrode. Rond half zes vanmorgen reden de daders met een vrachtwagen achteruit de winkel in. Ze wilden via een gat in de muur naar binnen. Het liep echter verkeerd, want één van de muren zakte in en belandde op een Roemeen, waarschijnlijk één van de ramkrakers.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1634135 ... gen-geweld
KARMA IS A BITCH

:roll: :roll: :roll: :roll:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Plaats reactie