Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

'Wraakvader' blijft in de cel na aanval op online belager van zijn dochter
Mario H. was met oproepen op internet en in de regionale pers op zoek gegaan naar de voormalig tbs'er, die zijn dochter online had lastiggevallen. En terwijl de man ook gezocht werd door de politie wist de Helmonder hem donderdag als eerste te vinden in Eindhoven. Hij alarmeerde de politie nog maar wachtte de komst van agenten niet af. Zijn opponent werd geslagen en werd met letsel aan zijn hoofd en armen opgenomen in het ziekenhuis. De aanklager verdenkt Mario H. van poging tot moord.

De 46-jarige Jack S. was voorwaardelijk vrij in afwachting van de behandeling van zijn strafzaak voor vergelijkbare feiten. Omdat hij afspraken met de reclassering aan zijn laars lapte, werd hij gezocht door de politie. De man werd donderdag in het ziekenhuis aangehouden en zit ook weer in voorarrest.
http://www.ad.nl/home/wraakvader-blijft ... ~a376b85a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Mario is een held

Bericht door King George »

Mario Haazen wordt verdacht van poging tot moord of doodslag, nadat hij het heft in eigen handen nam en de stalker van zijn 14-jarige dochter zelf opspoorde en een paar klappen verkocht. Moeder Nathalie vertelt waarom ze Mario een held vindt.

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

Eigen rechter kan niet, toch wringt er iets

Geplaatst op 24 januari 2017

Afbeelding

Wat doe je als vader wanneer je merkt dat je dochter (14) online wordt lastig gevallen? Juist, je wordt woedend. En wat te doen als je erachter komt dat de persoon die jouw dochter (14) wil inpalmen een ex tbs-er van 41 jaar is, maar zich voordoet als tiener? Je schakelt de politie in. Die ‘neemt de zaak serieus’, maar weet de engerd niet te vinden. Wat doe je dán? Precies, je gaat er zelf achter aan. Tenminste, als je geen watje bent. En als je dan de man in kwestie gewoon rond ziet rijden, dan volg je hem naar zijn huis. Je meldt bij de politie dat je de schoft gevonden hebt. Maar oog in oog met de man die verkeerde bedoelingen met jouw dochter heeft, krijgt de woede de overhand en deel je een paar rake klappen uit…

Dat is het verhaal van Mario Haazen uit Asten. Maar daar stopt het niet. Het eindigt voor Mario in de cel, beschuldigd van poging tot doodslag. Zijn ex-vrouw ziet dat anders. Heel anders (video).

Zoals altijd reageert de politie als door een wesp gestoken als een burger voor zichzelf opkomt of – zoals in dit geval – een dierbare beschermt. Mario werd dan ook, toen hij zichzelf bij de politie meldde, gelijk ingerekend. Het zou gaan om een geval van eigenrichting. Wie eigen rechter speelt, schendt veelal het geweldsmonopolie van de overheid. En dat zullen de rechters hem inpeperen…

Nu is het ook beter het geweldsmonopolie bij de overheid te laten. Te vaak komt het voor dat onschuldigen de dupe worden van een onterechte naming and shaming of zelfs afrekening.

Toch wringt er iets. Het strijdt met de rede om het eigen bestaan niet te verdedigen (Oriana Fallaci). En op de keeper beschouwt was de (re)actie van Mario bij het zien van de belager van zijn dochter eerder een uiting van woede dan van bewuste eigenrichting. Hij had immers de politie al gemeld dat hij de schurk gevonden had. Zijn opsporingsactie, niet verboden, had meer succes dan die van de politie. Die slaagde er na maanden nog niet in de man in de kraag te vatten. Stak dat de politie soms? Snapt die politie niet dat je als vader daar gefrustreerd van raakt? Nee, dat snapt ze niet. Een paar rake klappen uit woede en frustratie – de verwondingen zouden meevallen – waren voldoende aanleiding om hem op z’n plaats te zetten, zeg maar te grazen te nemen, door hem te beschuldigen van poging tot doodslag.

Er wringt nog meer. Dat is de huichelachtige bla bla over rechtsstaat, terwijl het recht in Nederland struikelt op de straten. En dat lang niet alleen in de zaak Wilders. Nee, de rechterlijke macht sjoemelt zelf met de uitvoering van de wet. Juist in zedenzaken saboteren rechters met spelletjes die louche advocaten niet zouden misstaan de wil van de wetgevende macht. Onder het mom van ‘maatwerk’ blijven zij slinks en naar eigen inzicht alsmaar lichte taakstraffen uitdelen, waar celstraffen op hun plaats zouden zijn.
Er wringt nog meer. In de samenleving bestaat breed onbehagen over de bescherming die de politie biedt aan de gewone burger. Of liever: juist niet biedt. Hoe vaak horen we niet dat de politie burgers afraadt of zelfs afhoudt van het doen van aangifte? Hoe vaak heeft de detailhandel, geteisterd door vandalisme en winkeldieven, al niet tevergeefs de noodklok geluid? Zou het niet zo zijn dat, zodra justitie gewone, rustige, belastingbetalende, burgers en hun eigendommen weer afdoende gaat beschermen, er geen mens meer voor eigen rechter speelt? De politie kan niet accepteren dat de bevolking eigen rechter speelt. Oké. Maar de bevolking kan ook niet accepteren dat de politie vandalen en ‘antifascisten’ de straat laten overnemen en winkeldieven een kop thee aanbiedt en weer heenzendt. En al helemaal niet dat de rechterlijke macht mannen die meisjes lastig vallen vrij laat rondlopen of hoogstens met een taakstraf laat wegkomen.

Te vaak wordt er gemeten met twee maten. Dat vooral wringt. Sommigen kunnen altijd hun gang gaan. Komen overal mee weg. Tenzij de bevolking stampij maakt, zoals in Almere.

Reken maar dat de autochtone burger, ouder of jonger, langs de maatlat gaat en nergens mee wegkomt. Maar voor Marokkaanse jongens en asielzoekers hebben we een andere meetlat. En daardoor zijn mensen zich een vreemde in eigen land gaan voelen, precies zoals in het gelijknamige rapport staat. Jammer alleen van die conclusie in dat rapport: er moet een hernieuwde dialoog komen. Zolang de vervreemding die burgers ervaren tot zulke conclusies leidt, zal er voor woedende vaders niets anders op zitten dan zelf op pad te gaan.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/24 ... t-er-iets/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Soms komen onze politici met een kreet waar een gewone burger ook wat aan heeft.
Klant jaagt overvaller weg: 'Gast, doe effe normaal man!'
Erwin Schuldink stond in de rij voor de kassa toen de Spar werd overvallen door een man met een slagersmes. Hij verjoeg de overvaller en zette de achtervolging in.

De inwoner van Rheeze was donderdagavond hoofdrolspeler tijdens een overval op de supermarkt van de familie Pierik aan het Jupiterplein in het Hardenbergse Heemse. Schuldink wachtte op zijn beurt bij de kassa, toen een man met capuchon voor hem een groot mes met een lemmet van zeker 30 centimeter trok en de caissière bedreigde. ,,Hij legde eerst een rolletje drop op de toonbank en toen kwam ineens dat mes. Had-ie in zijn mouw. Hij wenkte dat de verkoopster dichterbij moest komen. Maar zij deinsde terug, drukte op een knop en riep via een microfoon die ze om had een collega.’’

‘Gast! Doe effe normaal man!’ riep Schuldink, waarop de overvaller meteen het hazenpad koos. Hij zette onmiddellijk de achtervolging in; door de schuifdeuren, over het aanpalende grasveld een donker steegje in. Daar hield de student Human Resource Management (HRM) in. ,,Ineens kreeg ik het besef: Erwin niet doen. Want dit had natuurlijk ook heel anders kunnen aflopen. Hij was bloedrap op z’n mooie Adidassportschoenen. Achteraf had ik ‘m bij de deur van de supermarkt al met een vliegende tackle kunnen vloeren. Of eerder nog bij de kassa. Bats, ik had ‘m zo op z’n kop kunnen houwen.
http://www.ad.nl/home/klant-jaagt-overv ... ~a7c48c8c/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

De patatkoning van Maarssen, dhr. Zhou Weiguo, heeft zo zijn eigen opvattingen over wat te doen met een overval.
Hij werd overvallen, niet door een lichtgetinte, nee door een "man met een accent'. Limburger zeker? Of wordt dit de nieuwe benaming voor lichtgetinte mensen?
Korte metten! Snackbarkoning in Maarssen knuppelt gewapende overvaller ‘met accent’ zijn zaak uit
Onze nieuwe nationale held Zhou Weiguo pakte zijn honkbalknuppel en knuppelde de crimineel naar buiten.
  • “Hij riep ‘geld geld’ en richtte een pistool op me. Ik pakte meteen een knuppel. Ja, die ligt hier achter de balie. Ik sloeg hem een paar keer op zijn kop. Toen is hij de winkel uitgevlucht.”
In paniek over de totaal onverwachte weerstand die de dader ontmoette, knalde de overvaller tegen een raam aan. Zo hard dat daar nu een barst in zit.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... -zaak-uit/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Beroepsrisico.
Je zou zeggen; het risico voor een plofkraker is dat die zelf meeploft.
Maar het grootse risico lopen ze als ze op de terugweg zijn met hun buit naar Nederland. Dan blijkt dat niet alleen een snelle auto een noodzaak is maar ook een heel goede chauffeur. En die zijn er niet veel.
Bij een plofkraak in Duitsland, net over de grens bij Emmen, is een van de daders om het leven gekomen. Een ander raakte zwaargewond en verkeert in levensgevaar. Een derde inzittende probeerde te vluchten, maar hij werd gearresteerd.

Het gaat vermoedelijk om drie Nederlanders, meldde de Duitse politie woensdag. De drie hadden in de nacht van dinsdag op woensdag een plofkraak gepleegd in de stad Meppen, net over de grens bij Emmen. Ze sloegen vervolgens met een donkere Audi op de vlucht. Door hoge snelheid kwamen ze in een bocht op de verkeerde weghelft terecht. Daar botsten ze frontaal tegen een vrachtwagen. Vervolgens raakten ze een boom.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... nder.dhtml
Vorige maand kwamen twee Nederlandse inbrekers om het leven op de snelweg richting Venlo. Ze hadden kort ervoor ingebroken in een telefoonwinkel. Hun Audi raakte op hoge snelheid van de Autobahn.
Plofkraken is een ongezond beroep.
Nu lees ik dat een copycat plofkraker tesamen met een kaartjesmachine naar de gallemiezen is gegaan.
Man dies in ticket machine explosion at Dortmund station
A loud bang was heard at Dortmund-Scharnhorst station in the early hours of the morning, and officers responded at 4.20am, said a police spokesman.

Upon arrival at the platform, police discovered the completely destroyed ticket machine as well as a seriously injured man, who died despite attempts by witnesses and an emergency medic to revive him.
Investigators said they assume the man received his ultimately fatal injuries while blowing up the ticket machine.
En hij is niet de eerste amateur die het leven laat.
In late December 2015, a Münster man died after blowing up a condom machine. He had been unable to make it to safety in time after attaching a homemade explosive to the machine, and a shard of metal struck him in the head.
https://www.thelocal.de/20170321/man-di ... e-blows-up

Hier zie je de stukjes van de ticket machine. De stukken dader zijn al verwijderd.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:....Ik ben atheïstisch overtuigd dat ooit de doodstraf weer hersteld zal worden. Niet in ere, maar uit bittere noodzaak. Geheel conform Gods geboden. [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Ben het vaak met je eens Hans. Echter de doodstraf, hoewel ik geen moreel bezwaar heb, stuit op het volgende (praktische) bezwaar:

Zou jij de zwatelaars wat hier rechterlijke macht heet, daarmee vertrouwen? Ik niet.
Bijvoorbeeld bij die vader die een paar knallen uitdeelt, denk ik dat die eerder de straf zal krijgen dan die gore kinderlokker.


Uiteraard gun ik beesten als Sander Vreeswijk en dergelijke de doodstraf. Maar ik vertrouw justitie en de rechters niet met dat middel. :greeting2:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef: Zou jij de zwatelaars wat hier rechterlijke macht heet, daarmee vertrouwen? Ik niet.
Natuurlijk niet. Wat dacht je hier van? Vanaf de politieke moord op Pim Fortuyn (hij moest uit de weg) en de daarmee verband houdende Nederlandse rechtspraak heb ik alle vertrouwen erin verloren. Mijn ogen gingen wijd open en ik zag een rechtspraak die zo lek was als een mandje. En wij gingen over tot de orde van de dag alsof net de vuilnisman was langs geweest.

Van mij zul je NOOIT meer een goed woord horen over rechtvaardigheid in een door smerige politiek vormgegeven decor van niet te evenaren hypocrisie die zich in het heden kenmerkt met Marxistische politiek door middel van het beschuldigen van tegenstanders van racisme en discriminatie. Anders gezegd: DE BEK SNOEREN. Vandaar dat ik mijn 'bek' niet langer kon houden en als enige mij ter beschikking staande wapen mijn tirades en scheldkannonades aan het adres van de gezamenlijke politieke hypocrisie in niet aflatende gepaste woordkeuzes lanceer ter lering en vermaak tot aan mijn laatste ademnood. Mensen gaan dood aan kanker. Maar een bepaald soort mensen lijdt aan kanker door eigen toedoen, gerelateerd aan de eigen verbale uitzaaiingen.

Afbeelding

Let eens aandachtig op de uitdrukking van de ogen van beide bedenkelijke types! Een zeer leerzame aangelegenheid. De engerd, de psychopaat en de zelfverzekerde aristocraat ten tijde van de Spaanse inquisitie, maar dan in omgekeerde richting. Blij met de moordenaar van de Duivel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het beroepsrisico van een inbreker:

Afbeelding
In de stad Tucson in de Amerikaanse staat Arizona is afgelopen vrijdag een vermoedelijke dief gearresteerd. De politie trof hem aan in een nogal benarde situatie. In volle vlucht was de man met zijn broek aan een hek blijven haperen.
http://www.gva.be/cnt/dmf20170328_02803 ... hek-hangen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het beroepsrisico van een woningovervaller:
De overvaller vertrekt, de bewoners springen in een auto en rijden hem dood.
Dode bij uit de hand gelopen woningoverval Arnhem
Volgens De Gelderlander is de overleden man de overvaller. De man zou zijn omgekomen toen hij werd aangereden door de slachtoffers van de woningoverval. Die zouden achter de overvaller zijn aangegaan in het busje van een pizzakoerier.
De Gelderlander sprak de eigenaar van pizzatent Snack Attack, om wiens busje het zou gaan. De eigenaar vertelt dat een medewerker een pizza ging bezorgen, toen mensen uit een huis kwamen en op hem afrenden. Ze zeiden dat ze overvallen waren. Er klonken schoten, waarop de bezorger weg vluchtte. Volgens de eigenaar van de pizzeria gingen de slachtoffers van de overval toen in het busje achter de overvaller aan. Ze reden hem aan, nadat de overvaller meerdere schoten op het busje had gelost.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/31/do ... m-a1552681
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het ziet er goed uit voor de autochtoon die een allochtoon dood reed.
Doodrijder' van overvaller Arnhem op vrije voeten
Arnhemmer Albert K. (47) die verdacht wordt van het doodrijden van een overvaller komt vanmiddag vrij. Dat heeft zijn advocaat Richard Baggen aan de Gelderlander kenbaar gemaakt.

Baggen vindt dat de officier van justitie een juiste beslissing heeft genomen door zijn cliënt niet de hele periode van veertien dagen in hechtenis te houden. Het is volgens de advocaat ook een signaal dat K. gehandeld heeft uit 'noodweer'. ,,Er was sprake van extreme spanning en blinde paniek. Hij handelde om zijn partner, zijn kinderen en zichzelf te beschermen'', zegt Baggen.
En wat wat de aanleiding voor dat bezoek van de overvaller?
In Arnhem gaat het gerucht dat een Rolex van 30.000 euro de aanleiding voor de overval is. Die zou op de onlineverkoopsite Marktplaats te koop staan en van Albert K. zijn.
http://www.ad.nl/binnenland/doodrijder- ... ~a8a6da21/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Zie je dat hek daar met die pijlpunten op de stangen?
Proefondervindelijk vastgesteld: die punten kunnen je ontballen.
Insluiper Artis verloor testikel
Een insluiper in Artis is onlangs een teelbal kwijtgeraakt doordat hij zichzelf op het hek had gespietst. „Wij hebben hem daarvan af moeten halen”, zegt directeur Haig Balian van de Amsterdamse dierentuin zaterdag in Het Parool.
„Ergens ook wel triest, het was iemand die heel graag naar Artis wilde. Als het een centimeter ernaast was geweest, was hij doodgebloed”, aldus Balian.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2796 ... kel__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Naaktheid is geen belemmering om inbrekers te slaan met de stofzuiger .
Poedelnaakte Tilburger (65) slaat met zijn stofzuiger drie inbrekers zijn huis uit: 'Ik laat niet met mij sollen'
Het is donderdagavond. De man, die aan de Hazennest-Oost woont, voelt zich niet goed en gaat redelijk vroeg onder de wol.

Rond vier uur 's nachts wordt de man badend in het zweet wakker. Toch nog even douchen, en dan weer rustig verder slapen.

Gestommel
Als de man onder de douche wil springen, klinkt er gestommel. Zijn hond blaft richting de achterdeur, waar een hoop kabaal vandaan komt. De man loopt in adamskostuum de gang in en schrikt zich rot: drie wildvreemde mannen staan met een schroevendraaier voor zijn neus.

,,Ik riep wat ze moesten en schreeuwde dat ze weg moesten gaan”, zegt de bewoner van Kroatische afkomst. ,,Dat gebeurde niet en dus pakte ik de metalen voet van een stofzuiger die in de gang stond vast en sloeg daarmee in op de mannen. Eén van hen raakte ik vol op zijn hoofd, de ander tikte ik licht aan tegen zijn hand. Ze hadden geluk dat mijn hond aangelijnd was."

'Stijf van de adrenaline'
Eén van de inbrekers probeert nog terug te slaan met een schroevendraaier, maar daartoe krijgt hij de kans niet. Hij en zijn twee boevenvrienden houden het voor gezien. ,,Ik stond op dat moment stijf van de adrenaline, ik moest en zou deze mannen weg krijgen uit mijn huis. Het was een kwestie van overleven”, zegt hij. ,,Gelukkig hebben ze mij niet klein gekregen. Met mij valt niet zomaar te sollen.”
http://www.ad.nl/tilburg/poedelnaakte-t ... ~ad8276a7/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Zwaaiend met een mes een kassa van de Lidl overvallen samen met een hulpje die het vak nog moet leren.
Overvaller Lidl Alphen overmeesterd door omstanders
Een van de mannen die maandagavond een supermarkt aan de Ouvertureweg in Alphen aan den Rijn overviel, is daar overmeesterd door omstanders. Een tweede verdachte wist in eerste instantie te ontkomen, maar kon later alsnog worden aangehouden.

Het gaat om een 19-jarige man en een 16-jarige jongen uit Alphen.
Rond 18.30 uur kwamen de twee de supermarkt binnen, waarna ze het personeel met een steekwapen bedreigden. Ze eisten geld. Omstanders wisten een van de twee overvallers te overmeesteren, waarna de ander de winkel uit vluchtte. De overvaller kon in bedwang gehouden worden tot de politie kwam. Hij werd meegenomen naar het bureau.
https://www.leidschdagblad.nl/leiden-en ... ers-update
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Overvaller Lidl Alphen overmeesterd door omstanders
Dit ga je vaker zien. Burgers eisen een minimaal niveau van beschaving en nemen zelf maatregelen als de sterke arm te slap blijkt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Zwaaiend met een mes een kassa van de Lidl overvallen samen met een hulpje die het vak nog moet leren.
Spoiler! :
Overvaller Lidl Alphen overmeesterd door omstanders
Een van de mannen die maandagavond een supermarkt aan de Ouvertureweg in Alphen aan den Rijn overviel, is daar overmeesterd door omstanders. Een tweede verdachte wist in eerste instantie te ontkomen, maar kon later alsnog worden aangehouden.

Het gaat om een 19-jarige man en een 16-jarige jongen uit Alphen.
Rond 18.30 uur kwamen de twee de supermarkt binnen, waarna ze het personeel met een steekwapen bedreigden. Ze eisten geld. Omstanders wisten een van de twee overvallers te overmeesteren, waarna de ander de winkel uit vluchtte. De overvaller kon in bedwang gehouden worden tot de politie kwam. Hij werd meegenomen naar het bureau.
https://www.leidschdagblad.nl/leiden-en ... ers-update
Ik verdenk een stel Jehovahs Getuigen. Zat er een voet tussen de deur?
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Je jat uit een winkel, je rent weg en komt onder een auto.
Jongen uit Amsterdam ernstig gewond na winkeldiefstal
Dat gebeurde op de vierbaans N280 in Roermond.

Volgens de politie had de jongen samen met een kompaan een winkeldiefstal gepleegd in het Designer Outlet center. Een beveiligingsmedewerker zag dit gebeuren en zette de achtervolging in.
Op hun vlucht renden de jongens de drukke weg voor het Outlet over, waarbij een van hen onder een passerende auto terechtkwam.
De Amsterdammer liep ernstig hoofdletsel op en is naar het academisch ziekenhuis in Maastricht gebracht. De andere verdachte is spoorloos.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Ja, zo kan het ook:
Mislukte overval op supermarkt Spar Sloterdijk
Donderdagavond hebben twee mannen een overval geprobeerd te plegen op de Spar bij station Sloterdijk.
De mannen probeerden enkele minuten voor middernacht, wanneer de winkel zou sluiten, een overval te plegen op de kleine supermarkt aan het Orlyplein.

Een in het zwart geklede man bedreigde een medewerker met een wapen, die van schrik de zaak uitrende. De mannen probeerden de kassa te openen, maar kregen deze niet open. Ze vluchtten niet veel later zonder buit.
http://www.parool.nl/amsterdam/mislukte ... ~a4497169/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Je jat uit een winkel, je rent weg en komt onder een auto.
Jongen uit Amsterdam ernstig gewond na winkeldiefstal
Dat gebeurde op de vierbaans N280 in Roermond.

Volgens de politie had de jongen samen met een kompaan een winkeldiefstal gepleegd in het Designer Outlet center. Een beveiligingsmedewerker zag dit gebeuren en zette de achtervolging in.
Op hun vlucht renden de jongens de drukke weg voor het Outlet over, waarbij een van hen onder een passerende auto terechtkwam.
De Amsterdammer liep ernstig hoofdletsel op en is naar het academisch ziekenhuis in Maastricht gebracht. De andere verdachte is spoorloos.
Er is een God... icon_shh.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Personeelslid berooft winkeldief. Het kan. Dit is de buit:

Afbeelding
Werknemer pakt fietssleutel van winkeldief in Leiden
Een werknemer van een winkel in winkelcentrum Stevensbloem in Leiden betrapte maandagochtend twee winkeldieven op heterdaad. Uiteindelijk kon hij niet voorkomen dat de twee er vandoor gingen. Wel zette hij van een van de verdachten zijn fiets op slot en nam de sleutelbos mee.

Een van de verdachten ging er gelijk vandoor toen hij werd aangesproken op de diefstal. De tweede bleef staan met zijn fiets, meldt de politie.

De winkelmedewerker zette snel de fiets van de verdachte op slot en vroeg hem mee de winkel in te komen. Hierna ging de verdachte er toch ook maar vandoor. Het is niet bekend wat de twee verdachten wilde stelen.
https://www.leidschdagblad.nl/leiden-en ... ief-leiden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het tankstation aan de Burgemeester de Vlugtlaan in Slotermeer is zeer gunstig gelegen voor auto's en overvallers. Het wordt dan ook geregeld overvallen.
Getuigen pakken overvaller Total Slotermeer
De twee mannen kwamen rond 08.00 uur het tankstation binnen en dreigden met een vuurwapen. Ze gingen er met een onbekende buit vandoor, maar werden tijdens hun vlucht achtervolgd door getuigen die de overval hadden gezien.

Een van de verdachten werd tijdens de achtervolging gepakt. Tijdens de worsteling die volgde is zowel de verdachte als een van de getuigen gewond geraakt.
https://www.parool.nl/amsterdam/getuige ... ~a4509440/

Les voor de overvallers: voortaan maar twee pistolen huren. Eentje is te weinig voor als je met zijn tweeën bent.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

In CHESTERFIELD COUNTY, Va. leeft een Duitse herdershond.
Die joeg een inbreker uit het huis. De bloedspetters zitten bij wijze van spreken tot op de plafonds.
Family returns home to find their walls and floors covered in blood after pet dog attacks intruder
“We noticed something when we walked in, when I walked in with my mother and there is blood spots on the ground, we looked up stairs and you see trails of blood coming from up stairs going all the way down,” said Murrin.
The entire upstairs covered in blood. Someone had broken in not knowing the family’s guard dog was inside, that intruder quickly realized they picked the wrong home.

“My dog, he’s a pretty big dog, it’s a larger German shepherd,” said Murrin.

Murrin says his dog has never been aggressive before, in fact, home videos show the same dog laying down and playing with a young child.
http://wric.com/2017/08/11/family-retur ... -intruder/

Wat de buurt betreft kan de hond een medaille krijgen.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Wat de buurt betreft kan de hond een medaille krijgen.
Helemaal mee eens. :applause: Maar ik ben bang dat de hond eerder een spuitje krijgt dan een medaille
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie