Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Het gaat om een in het zwarte geklede man van tussen de 1.60 en 1.70 meter groot en een bivakmuts op.
Over de mate van zwartheid van de man zelf wordt niets medegedeeld.
De lengte zegt al genoeg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Beroepsrisico.
Je zou zeggen; het risico voor een plofkraker is dat die zelf meeploft.
Maar het grootse risico lopen ze als ze op de terugweg zijn met hun buit naar Nederland. Dan blijkt dat niet alleen een snelle auto een noodzaak is maar ook een heel goede chauffeur. En die zijn er niet veel.
Bij een plofkraak in Duitsland, net over de grens bij Emmen, is een van de daders om het leven gekomen. Een ander raakte zwaargewond en verkeert in levensgevaar. Een derde inzittende probeerde te vluchten, maar hij werd gearresteerd.

Het gaat vermoedelijk om drie Nederlanders, meldde de Duitse politie woensdag. De drie hadden in de nacht van dinsdag op woensdag een plofkraak gepleegd in de stad Meppen, net over de grens bij Emmen. Ze sloegen vervolgens met een donkere Audi op de vlucht. Door hoge snelheid kwamen ze in een bocht op de verkeerde weghelft terecht. Daar botsten ze frontaal tegen een vrachtwagen. Vervolgens raakten ze een boom.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... nder.dhtml
Vorige maand kwamen twee Nederlandse inbrekers om het leven op de snelweg richting Venlo. Ze hadden kort ervoor ingebroken in een telefoonwinkel. Hun Audi raakte op hoge snelheid van de Autobahn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

De man moslim die woensdagochtend om het leven kwam na een plofkraak in Duitsland, is een man marokkaan uit Maarssen. Het is de tweede keer in korte tijd dat een Nederlander Marokkaan om het leven komt na het plegen van een plofkraak in Duitsland. Een handlanger uit Utrecht raakte zwaargewond en verkeert in levensgevaar. De mannen zouden deel uitmaken van een groep van honderdvijftig Marokkaanse criminelen die zich concentreert in de regio Utrecht.

Het gros bestaat uit mannen met een Marokkaanse achtergrond. Dat bevestigt ook de Duitse politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Het zal wel een junkie en een bekende van de politie zijn. Hij bleef rustig tijdens een heterdaadje.
Mannen houden inbreker in auto vast tot politie komt
De politie heeft woensdagavond een 38-jarige auto-inbreker in de Utrechtse wijk Ondiep aangehouden. De verdachte was betrapt door de eigenaar van de auto, die hem vasthield tot de politie kwam.

De eigenaar had zijn auto geparkeerd in de Vinkertlaan. Toen hij samen met een vriend naar zijn wagen terugkeerde, zag hij dat iemand in zijn auto zat. Ook was een ruit ingeslagen en was de autoradio eruit gesloopt. De twee mannen hielden de verdachte vast door aan beide kanten naast hem te gaan zitten tot de politie kwam.

De poltie heeft de verdachte meegenomen naar het bureau.
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... komt.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Bij de bakker:
Afbeelding
Patricia Geevels (51) van bakkerij Gheysen uit Oostende heeft dinsdagmiddag een overvaller eigenhandig weggejaagd uit de bakkerij. "Hij riep tot vijf keer toe dat hij het geld uit de kassa wou. Na wat trekken en sleuren is hij uiteindelijk gevlucht", zegt ze. De moedige vrouw is er nog maar drie maanden aan de slag.
De details:
"Hij zei eerst dat hij een bepaald soort brood wou en probeerde me af te leiden. Maar ik vond het al heel vreemd dat hij achter de toonbank kwam. Toen ik zei dat die broden die hij aanwees al gereserveerd waren, eiste hij de kassa. Tot vijf keer toe riep hij 'het geld, nu!'."

Patricia liet zich niet doen en weigerde. "Toen hij het geld niet kreeg, greep hij de kassa. Ik probeerde die uit zijn handen te trekken maar dat lukte eerst niet. Daarna ontstond nog duw- en trekwerk maar ik weigerde te lossen. Hij besefte dat het veel langer duurde dan hij had gedacht, en zette het op een lopen."
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-oost ... -a2675192/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wat een lief bekkie hè? Is die niet om te stelen?
Afbeelding

Maar hoe steel je een struisvogel? Dat is lastig als het beest niet mee wil werken. En dat deed die niet. Het gespartel en geschreeuw trok de aandacht van omwonenden.
De struisvogel aan de Oude Almeloseweg in Oldenzaal staat rustig achter het hek. Maar het had zomaar anders kunnen zijn.

Dieven hebben gisteravond geprobeerd de struisvogel te stelen. De politie kon één verdachte dicht bij het dier aanhouden. Een tweede verdachte werd later in de omgeving gevonden en aangehouden. Ze zijn naar het arrestantencomplex in Borne gebracht.
De struisvogel:
Afbeelding
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &undefined
Vraagje: is struisvogel halal? Dan hebben de dieven een reden. Net zoals bij schaapjes.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Vraagje: is struisvogel halal? Dan hebben de dieven een reden. Net zoals bij schaapjes.
Zeker weten, nu je het noemt. Moslims staan erom bekend dat ze als struisvogels stelen van niet-moslims en nooit van de eigen soort.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Sinds de hoofdwegen vooral met auto's gevuld zijn, is er de klad gekomen in het beroep 'highway robber'. Met het verdwijnen van paard en wagen moest een andere manier gevonden worden. En in ons land is dat geworden: de fietspad overval.

En zo gebeurde het dat een licht getinte man van rond de 25 jaar en ongeveer 1.85 meter lang met een donkerkleurige pet op, slachtoffer werd van zijn straatroof.
64-jarige vrouw uit Landsmeer schopt straatrover in gezicht
Een 64-jarige vrouw uit Landsmeer is slachtoffer geworden van een straatroof. Twee mannen hielden haar tegen op het fietspad tussen de Zuiderweg in Wijdewormer en Landsmeer. Ze probeerden haar van haar fiets te trekken.
[...]
Het slachtoffer fietste richting huis, toen zij ineens werd tegengehouden door twee mannen. Eén van de mannen trok aan de arm van de vrouw en zei dat ze haar bezittingen moest afstaan. Het slachtoffer gaf aan dat zij niets bij zich had.

De mannen werden kwaad en begonnen te schreeuwen. Eén man pakte de fiets van de vrouw vast. Zij schrok waardoor ze de man meerdere malen in zijn gezicht schopte. Het gezicht van de man zat daardoor onder het bloed.
Er kwamen passanten en de mannen fietsten (op eigen (gestolen?)) fietsen weg.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... um=twitter

Hoe het kan dat een 64-jarig vrouwtje een kerel van 1,85 meter lang kan kopschoppen, is een raadsel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Hoe het kan dat een 64-jarig vrouwtje een kerel van 1,85 meter lang kan kopschoppen, is een raadsel.
Scherpe hoge hakken?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef: Hoe het kan dat een 64-jarig vrouwtje een kerel van 1,85 meter lang kan kopschoppen, is een raadsel.
Scherpe hoge hakken?
Kung-fu opoe! icon_clap.gif
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

In deze video zien we een jeugdige die achtervolgd wordt door de Hermandad.
We zien hem een snoekduik maken naar de straatstenen. Hoe kwam dat?
Uitvergroting en slow-motion laten zien dat een oudere man hem pootje ligt en snel onopvallend doorloopt. Die wil natuurlijk geen klacht aan zijn broek krijgen wegens moedwillige beschadiging van de crimineel.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _doen.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Uit Nieuwegein komt het verhaal over hoe een winkeldief bakzeil moest halen dankzij de omstanders.

Afbeelding
Nieuwegeinse helden laten winkeldief niet wegkomen
De dief die twee weken geleden bij Bruna in het Nieuwegeinse winkelcentrum Muntplein probeerde toe te slaan, had waarschijnlijk niet op zoveel weerstand gerekend. Bruna-eigenaar Angélique Schenk zag dat de man pakken met dure stiften in zijn jas verstopte. Bij de uitgang vroeg ze hem of hij wilde betalen.

,,Hij pakte me vast, gooide de jas naar me toe en rende weg. Ik ben achter hem aan gerend en schreeuwde: Houd de dief! Dat zit kennelijk in je genen'', vertelt ze lachend. Toevallig kwam haar vader aanlopen. Hij maakte zich breed waardoor de dief op hem botste. Schenk senior viel en liep een gebroken schouderkom op.
Dat is wel erg sneu als je je burgerplicht doet.
Scooter
Intussen was Albert Heijn-medewerker Kylian Haack (20) , die net naar huis wilde gaan, op zijn scooter gesprongen. ,,Ik hoorde geschreeuw en zag een grote man wegrennen. Ik wist niet precies wat er aan de hand was en reed er rustig achteraan omdat ik alleen was.''

Aimee van den Bovenkamp (20) van de groentenwinkel stapte bij Kylian achterop. Het tweetal kende elkaar niet, maar voelde elkaar instinctief aan; achteraf bleek dat ze allebei een beveiligingsopleiding hadden gevolgd. Ze dwongen de inmiddels flink vermoeid dief tot stoppen. Toen hij toch weer weg wilde wierp Kylian hem op de grond. Samen hielden ze hem in bedwang tot de politie kwam.
http://www.ad.nl/utrecht/nieuwegeinse-h ... ~ab978899/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Dit gebeurde in een warm zonnig Zweeds park
Afbeelding

,,Dit was mijn eerste arrestatie in bikini, in mijn elf jaar als politieagente", schrijft Mikaela Kellner bij een foto van het incident.
,,Zelfs als ik naakt was geweest, zou ik nog ingegrepen hebben. Niets had me kunnen tegenhouden."
Zweedse agente in bikini haalt dief neer
Mikaela zat gezellig met wat vrienden te genieten van een zonnige namiddag toen ze benaderd werden door een man die hen kranten wilde verkopen. Terwijl het groepje hem vriendelijk afwimpelde, voelde Mikaela al meteen dat er iets niet pluis was. ,,Ik dacht direct dat hij iets zou proberen te stelen", vertelt de agente en fitnessfanate aan Zweedse media. ,,Ik zei tegen mijn vrienden dat ze goed op hun spullen moesten letten."

Niet veel later bleek het, ondanks haar waarschuwing, toch raak. Eén van haar vrienden was haar telefoon kwijt. De dief had blijkbaar subtiel het toestel met zijn kranten bedekt tijdens zijn 'verkooppraatje' en zo de telefoon weggegrist, een slim en bekend dieventrucje. ,,Ik had geen tijd te verliezen en rende hem achterna. Eén van mijn vrienden is ook agent en we konden hem snel pakken", vertelt Mikaela. De man kronkelde en stribbelde tegen, dus hield ze hem stevig in bedwang. In zijn broekzak: de verdwenen telefoon. Mikaela lichtte haar collega's van dienst in en zij rekenden de dief in.
http://www.ad.nl/buitenland/zweedse-age ... ~a800bac9/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Rotterdammer Martijn tackelt berover van 85-jarige
Kordaat optreden van omstanders heeft gisterochtend in Rotterdam-Noord de aanhouding opgeleverd van een straatrover. Met bruut geweld maakte hij het slachtoffer van 85 jaar oud haar handtas afhandig. De vrouw raakte daarbij gewond

,,Het is dat mensen mij te hulp zijn geschoten, anders was het waarschijnlijk wel anders afgelopen met me.'' Dat zegt Martijn Mulder (43) die de dader achterna rende, hem te pakken kreeg en behoorlijk gehavend uit de strijd kwam.

De Rotterdammer zet de achtervolging in nadat de vrouw voor de deur van Mulders medisch onderzoeksbureau aan de Schieweg tegen de grond is gewerkt en hij haar 'mijn tas, mijn tas', hoort roepen. ,,Ik zag de hulpeloze vrouw op de stoep liggen en de dader richting de Schepenstraat wegrennen. Om de hoek, voor de sigarenwinkel, heb ik hem weten te tackelen'', vertelt Mulder, nadat hij door de huisarts aan zijn verwondingen is behandeld.

De tegen het wegdek gewerkte tasjesrover, 'een boom van een kerel', verzet zich immers hevig en takelt Mulder behoorlijk toe. ,,Daarom ben ik blij dat heel wat mensen hebben geholpen om die kerel de baas te blijven. Alleen was het mij waarschijnlijk niet gelukt.''

Het slachtoffer, dat woont aan de Schieweg, kwam iets voor twaalven weer terug van een boodschap, toen ze vlak bij huis wordt belaagd door de berover, een 23-jarige Rotterdammer. Kras als ze ondanks haar hoge leeftijd nog is, laat ze zich niet onbetuigd. Ze zwaait dreigend met haar paraplu en deelt er ook enkele ferme klappen mee uit. ,,Ze heeft zich niet zomaar gewonnen gegeven'', zegt de echtgenoot van de nog beduusde vrouw met enige trots.

Ze kan echter niet voorkomen dat ze met geweld tegen het trottoir wordt gekwakt en daarbij haar tas moet loslaten.

Niet alleen 'held' Martijn Mulder', maar ook een agente in burger die op weg is naar haar werk en een vrachtwagenchauffeur zijn getuige van de brute straatroof. Ze komen, met nog wat andere omstanders, direct in actie om te voorkomen dat de gevloerde dader alsnog zou vluchten.

,,Een heldhaftige actie? Eigenlijk ben ik knettergek geweest, want voor het zelfde geld heeft die vent een mes op zak'', zegt Mulder over zijn kloeke optreden. ,,Ik heb een gezin thuis. Maar ja, je handelt vanzelf. En nogmaals, gelukkig hebben anderen mij geholpen.''

,,Niets dan lof voor al die mensen'', stamelt het slachtoffer voordat ze met enkele flinke kneuzingen per ambulance naar het ziekenhuis wordt gebracht. ,,We zijn blij dat de man is aangehouden'', reageert een woordvoerder van de politie. ,,Supertof. Maar we hechten er waarde aan iedereen aan te raden bij een dergelijke situatie altijd de eigen veiligheid goed in de gaten te houden.''
http://www.ad.nl/rotterdam/rotterdammer ... ~ac5cee14/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Sneller rennen dan iemand in doodsangst is heel moeilijk, zo blijkt maar weer.
Schiedamse boksvrouwen liggen in deuk na jacht op fietsendief
,Aanvankelijk dachten we dat hij ergens wilde aanbellen. Maar op een gegeven moment jatte hij onder onze ogen gewoon een fiets van een van ons. Op z'n dooie gemakkie, sigaretje in de mond. De fiets stond op slot, maar hij tilde de bagagedrager op en wandelde weg. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.''
De dief waande zich onbespied, maar terwijl hij aan de haal ging met de gestolen tweewieler, stoven de vrouwen naar buiten. Ze zetten schreeuwend de achtervolging in. ,,Die man wist niet wat hem overkwam'', zegt Wessels, die meteen de politie belde. ,,Hij trok wit weg van de schrik en zag ondanks zijn kleine voorsprong al snel dat hij dit niet ging winnen. Hij liet de fiets vallen en ging er als een haas vandoor.''
http://www.ad.nl/rotterdam/schiedamse-b ... a57c22206/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Twee 'jeugdigen' overvallen een buschauffeuse in Vleuten met een groot mes. Zij staat haar mannetje . Ze weigert het geld te geven, waarna de overvallers vluchten.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... ers__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Is dit effectief?

Afbeelding

In Denemarken is het de burgers verboden om pepperspray te hebben.
Dit is dan ook een spuitbus haarlak met een nieuw label. Uitgedeeld in Haderslev, Denemarken (waar lastige migranten zijn?) door een club die zich Danskernes Parti noemt.
"The asylum spray is a concrete reaction against more Danes feeling insecure," party leader Daniel Carlsen, a former member of a Nazi group that he now distances himself from, told AFP.
"Some Danish girls don't dare to go outside after it gets dark, partly because there are now asylum seekers in town," he added. The spray was described as "effective" and "legal" -- in a nod to Denmark's ban on pepper spray.
https://www.thelocal.dk/20160929/danish ... aws-un-ire

Waarom zouden burgers geen pepperspray mogen hebben? Het is niet dodelijk en de criminelen hebben het al.
De uitdeling van de spuitbussen is een onderdeel van de strijd tegen rechts geworden.
A lawmaker for the opposition Social Liberals (Radikale), Zenia Stampe, said she would ask the government "what legal options we have to stop the spread of vigilantism".[...]
Populist groups across Europe have sought to capitalise on widespread unease over the unprecedented migrant crisis, using it to boost their electoral gains.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Een bloemtje voor die mannen. Wat hun overkwam, daar kan zeker een musical van gemaakt worden.
Zeeuw pakt eigenhandig vier dieven
Hij is doodmoe na dagen detectivewerk, maar dankzij hem zitten vier dieven nu achter de tralies. Hans Verwijs uit het Zeeuwse Yerseke betrapte dinsdagavond vier mannen die wekenlang illegaal tankten met tankpassen van zijn schaal- en schelpdierenbedrijf.

,,Afgelopen maandag kreeg ik een rekening voor 1800 liter benzine en diesel. Toen kwam ik er achter dat ik 'geskimd' was", zegt Verwijs. Dieven braken op zondag 9 oktober in bij twee van zijn bedrijfsauto's en maakten (digitale) kopieën van twee tankpassen. Verwijs besefte niet dat het inbraak was, omdat er geen spullen weg waren. Omdat zijn passen alleen werken bij Avia-tankstation Steketee in Yerseke, nam hij contact op met de eigenaar. Die bleek camerabeelden van ze te hebben. Toen een aangifte bij de politie niets opleverde, besloot hij de dieven samen met zijn zoon zelf te betrappen bij het tankstation.
En dat lukte.
Dinsdagavond om 22.00 uur was het raak. ,,Net toen ik mijn zoon wilde aflossen, zag ik vier mannen jerrycans bij het tankstation vullen." Zijn zoon belde de politie die met vier auto's afkwamen. Ook de eigenaar van het tankstation werd gebeld.

Halt, stop, politie!
Toen de politie te lang wachten met ingrijpen, nam Verwijs zelf initiatief. ,,De dieven waren in paniek zag ik al, want één van hun auto's viel in het slot. Ze wilden met de andere twee auto's wegrijden, dus zette ik mijn auto ervoor gezet en riep: 'Halt, stop, politie!' Tja, ik had toch een zwarte jas aan, dus ze wisten toch niet dat ik geen agent was." Hij greep één van mannen in de kraag, de eigenaar van het tankstation greep een tweede beet en de politie pakte een derde verdachte. Een vierde dief rende er vandoor, maar is later door een politiehond gepakt en liep daarbij een bijtwond op. De dieven zijn een man (26) uit Driebergen, man (48) uit Yerseke en twee uit Vleuten (21 en 35 jaar). Ze zitten vast in cellencomplex Torentijd.

In totaal heeft Verwijs voor 3.500 euro schade. ,,Naar het grootste gedeelte van die kosten kan ik fluiten", zegt hij. ,,Maar ik blij dat ze uiteindelijk gepakt zijn."
http://www.ad.nl/binnenland/zeeuw-pakt- ... ~a2fede89/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Heldhaftige winkeluitbater neemt pistool af en jaagt overvallers buiten
Een winkeluitbater in de Budastraat in Kortrijk werd vrijdagavond iets na 19 uur overvallen door drie gemaskerde mannen waarvan één een pistool richtte op de winkeluitbater. De mannen vroegen om de kassa leeg te halen. Dat leek hij ook te doen, maar was ze uiteindelijk toch te slim af. Op een bepaald moment greep de 55-jarige winkeluitbater naar het pistool van de gewapende man en kon hem afpakken. De drie mannen zetten het meteen op een lopen, de winkeluitbater sprong over zijn toonbank zijn overvallers achterna.
Video van de actie hier:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... iten.dhtml

De politie heeft de drie inmiddels te pakken (die alles ontkennen).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

Hoe om te gaan met agressieve moslims – Zweden versus Italië: u beslist
Gepubliceerd op 25 okt. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wegens beschadiging van een inbreker dreigt een burger in het gevang te komen.
Raymond steekt inbreker in been en komt zelf in de cel
Raymond Tromp (52) uit Den Helder heeft zijn oudejaarsnacht in een cel moeten doorbrengen na het stoppen van een inbreker. Raymond trof de dief aan in zijn huis, waarna een worsteling ontstond. Toen de onbekende man wilde ontsnappen stak Raymond hem in zijn been.

Raymond vierde oud en nieuw bij vrienden, maar ging nog even langs huis om drinken te halen. Toen hij de voordeur opendeed, stond hij oog in oog met een forse inbreker. “Hij was zeker twee koppen groter en veel breder van ik”, vertelt Raymond. Toch weerhield dit hem niet om de man aan te vliegen. “Ik dacht: dit is mijn huis! Wegwezen!”. Er ontstond een worsteling waarna de inbreker pepperspray in Raymond zijn ogen spoot.

Terwijl Raymond de buurman om hulp roept, probeert de inbreker via de tuin te ontsnappen. “In een reflex heb ik iets van het aanrecht gegrist. Dit bleek een mes te zijn.” De inbreker was bijna over de muur geklommen toen Raymond hem in zijn been stak. “Ik wilde gewoon niet dat hij zou ontsnappen.”

Toen de politie die avond arriveerde, werden de inbreker en Raymond allebei aangehouden en meegenomen naar het bureau. De inbreker blijkt Geoffrey D. te zijn, een voortvluchtige man die al sinds juni 2016 op de Nationale Opsporingslijst staat. Hij wordt ervan verdacht in mei een gewelddadige overval in Landgraaf te hebben gepleegd. Door het adequaat handelen van Raymond en zijn buurman zit D. vast. Toch heeft Raymond zelf ook tot drie uur ‘s nachts in de cel gezeten.

Raymond en zijn vrouw Simone zijn erg geschrokken van het incident. Een inbreker tegen het lijf lopen is één ding, maar zelf vastzitten na het stoppen van een voortvluchtige man komt toch wel als een shock. Mocht Raymond gestraft worden voor het verwonden van Geoffrey D., dan trommelt hij heel Den Helder op om iets positiefs te doen. “Dan kunnen we bijvoorbeeld met z’n allen de ouderen in de stad gaan helpen.” Verder hoopt Raymond dat de inbreker snel gestraft wordt voor zijn daden.
http://www.hartvannederland.nl/algemeen ... lf-de-cel/
Over die inbreker:
Nepagenten schieten bij woningoverval Landgraaf
In Landgraaf in Limburg zijn twee overvallers in politie-uniform vanavond een woning binnengedrongen. Een bewoner van het huis werd neergeschoten door een van de overvallers.
De twee gingen het huis rond 19.15 uur binnen en schoten de bewoner neer. In het huis ontstond een worsteling waarbij een verdachte gewond raakte.
Na de worsteling sloeg het duo op de vlucht, schrijft 1Limburg. Een paar straten verder bedreigden ze een automobilist en namen zijn voertuig mee.
De bewoner is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. De twee verdachten zijn voortvluchtig. De politie roept getuigen op zich te melden.
http://nos.nl/artikel/2104321-nepagente ... graaf.html
Bij de overval zouden D. en een tweede verdachte zich verkleed hebben als politieagenten. Ze schoten de bewoner drie keer van dichtbij neer nadat ze zijn huis waren binnengedrongen.

Sinds eind juni stonden D. en zijn medeverdachte op de Nationale Opsporingslijst met de gevaarlijkste criminelen. De tweede verdachte, Yarmi D. werd in oktober in het Belgische Maasmechelen opgepakt.
http://nos.nl/artikel/2151332-gezochte- ... elder.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Pilgrim »

Zweden´s beroemde bikini-politieagente stopt er mee

Geplaatst op 15 januari 2017

Afbeelding

Zweden´s beroemdste politieagente gooit het bijltje er bij neer. Mikaela Kellner was in de hele wereld beroemd geworden, toen zij in de zomer van 2016, slechts gekleed in bikini, een dief arresteerde. Ze heeft kritiek op de toestanden bij de Zweedse politie.

In augustus 2016 werd Mikaela Kellner de beroemdste politieagente van Zweden. Want hoewel ze geen dienst had en eigenlijk lekker lag te zonnebaden, greep ze in en arresteerde een dief. Daarbij droeg ze alleen maar haar bikini.

Foto´s van de bikini-arrestatie leverden Mikaela Kellner al gauw internationale roem op. Het nieuws leverde haar 30.000 nieuwe Instagram-fans op. Maar nu heeft de beroemde politieagente besloten om na elf jaar te stoppen met het beroep. De belangrijkste reden daarvoor is dat ze ontevreden met de herstructurering bij de politie is.

“Ik vind dat de collega´s niet eerlijk behandeld worden zoals zou moeten”, zei ze tegen de Zweedse krant “Expressen”. Het politieberoep zou als een tweede identiteit voor haar zijn geworden, en ze zou zich slecht voelen als ze haar werk niet goed zou kunnen doen.

De Zweedse politie lijdt onder personeelstekort. Tegelijkertijd zijn de gewelddaden met de immigratie van tienduizenden “migranten” uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika enorm toegenomen. Daarbij gaat het om seksuele overvallen, diefstal, moord, in brand steken van auto´s en geweld tegen de politie.

Het geweld in enkele gebieden is dusdanig toegenomen, dat de politie deze zogenaamde “No-Go-Zones” mijdt. Een rappoprt van vorig jaar laat zien dat 80% van de Zweedse politieagenten er over nadenkt de dienst te verlaten en een andere baan te zoeken. Een reden daarvoor is het toenemende gevaar waaraan ze blootgesteld staan.

Daarbij komt dat de Zweedse politiek het probleem van de migrantencriminaliteit negeert. In Zweden is het gangbare praktijk dat de identiteit van de daders verzwegen wordt. Op deze manier dient kritiek op de immigratiepolitiek van de regering voorkomen te worden.

De bikini-politieagente Mikaela Kellner zegt dat ze zich nu zal concentreren op haar carrière als fitness-trainster.

Bron: www.ferryhouse.ag

Door: Ferdinand Hauser

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/01/15 ... pt-er-mee/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door stropke »

:shoot: Idd zelfverdediging is nodig en eerlijk. Gelukkig nog niet nodig gehad. Wel maandag j.l in een ff spannend moment gekomen.
Wou ergens een straat inrijden doch was geblokkeerd door vrachtwagen die tegen geparkeerde auto was gereden. Ik mijn auto aan kant gezet en gekeken wat fout zat en gewacht. Eigenlijk langszij afgeschaafd. Hij kon echter niet verder, anders zou hij de hele zijkant afschuren of openritsen. Auto was van Turkse man en diens familie was ook al komen aanscheuren met twee autos. Ze lieten hem komen met sleutel om auto openmaken (stond handrem) en zo voorzichtig wegduwen.
Man kwam uiteindelijk aan met sleutel en begon gelijk chauffeur van vrachtwagen te schelden en dreigen net of die het opzettelijk had gedaan.. Familie moest hem kalmeren. Politie is op afroep van chauffeur met vier man gekomen omdat die zich bedreigd voelde.
Echt niet normaal dat gedrag van die moslims bij een simpel alledaags verkeersprobleem. Het is dus niet alleen bij overval of erger, ze kunnen niks hebben.
En dan verbaasd zijn als men PVV stemt. :scratch:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Die Bandidos, mag je daar op schieten? Dat ligt eraan. Als je niemand raakt is dat een verzachtende omstandigheid voor de rechter.
Geen straf voor schieten op Bandidos-leden
De 57-jarige man uit Kerkrade die bijna twee jaar geleden op leden van motorclub Bandidos schoot, is vrijgesproken van alle rechtsvervolging. Hij handelde uit noodweer, oordeelde de rechtbank Limburg vrijdag.

De man, uitbater van café Dug Out in Sittard, schoot vanuit het raam op Bandidos-leden die op 7 mei 2015 voor zijn kroeg aan het vechten waren. Drie mensen werden buiten ernstig mishandeld door de leden van de motorbende, zag de kroegeigenaar. Hij pakte een geladen pistool en schoot vervolgens richting de knokpartij.

De rechtbank oordeelde dat de man daardoor een groot risico liep, hij had mensen kunnen raken. ,,Schieten op een mensenmenigte is niet geoorloofd en had mensenlevens kunnen kosten.'' Echter: ,,De rechtbank acht aannemelijk dat de verdachte door heftige emoties was bevangen en dat hij daarom niet op een juiste wijze een waarschuwingsschot heeft gelost. Dat betekent dat de verdachte in dit geval niet kan worden verweten dat hij niet juist heeft gehandeld. Daarom ontslaat de rechtbank de verdachte van alle rechtsvervolging.''
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2747 ... ten__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Die Bandidos, mag je daar op schieten? Dat ligt eraan. Als je niemand raakt is dat een verzachtende omstandigheid voor de rechter.
Geen straf voor schieten op Bandidos-leden
De 57-jarige man uit Kerkrade die bijna twee jaar geleden op leden van motorclub Bandidos schoot, is vrijgesproken van alle rechtsvervolging. Hij handelde uit noodweer, oordeelde de rechtbank Limburg vrijdag.

De man, uitbater van café Dug Out in Sittard, schoot vanuit het raam op Bandidos-leden die op 7 mei 2015 voor zijn kroeg aan het vechten waren. Drie mensen werden buiten ernstig mishandeld door de leden van de motorbende, zag de kroegeigenaar. Hij pakte een geladen pistool en schoot vervolgens richting de knokpartij.

De rechtbank oordeelde dat de man daardoor een groot risico liep, hij had mensen kunnen raken. ,,Schieten op een mensenmenigte is niet geoorloofd en had mensenlevens kunnen kosten.'' Echter: ,,De rechtbank acht aannemelijk dat de verdachte door heftige emoties was bevangen en dat hij daarom niet op een juiste wijze een waarschuwingsschot heeft gelost. Dat betekent dat de verdachte in dit geval niet kan worden verweten dat hij niet juist heeft gehandeld. Daarom ontslaat de rechtbank de verdachte van alle rechtsvervolging.''
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2747 ... ten__.html
Ook dit is weer een van de vele onvolledige berichten. Had de man een wapenvergunning? Zo nee, dan had hem de maximale straf van vijf jaar uitgereikt kunnen worden. Daarom vind ik de PVV zo belangrijk. Die is voor minimumstraffen. Mocht de PVV in een regeringscoalitie belanden, dan zal ik Wilders adviseren de minimumstraf voor ongeoorloofd wapenbezit op vijf jaar te stellen. Bij een nepregering en neprechtsspraak kan een rechter altijd besluiten tot bijvoorbeeld een voorwaardelijke straf omdat er geen minimumstraf in Nederland bestaat. Ik ben atheïstisch overtuigd dat ooit de doodstraf weer hersteld zal worden. Niet in ere, maar uit bittere noodzaak. Geheel conform Gods geboden. [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie