Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Uiteraard kwamen er excuses voor de 'kannibaalpiet' in Leiden
De Stichting Sinterklaas in Leiden heeft dinsdag excuses aangeboden voor de 'kannibaalpieten' tijdens de intocht van Sinterklaas in Leiden afgelopen zaterdag. Omroep West schrijft dat de stichting voor ogen had om ,,pre-historische dinopietjes'' in te zetten, vanwege de hype rond het skelet van de Tyrannosaurus rex in museum Naturalis.

Er ontstond veel ophef rondom de dino-pieten. De helpers van Sinterklaas gingen getooid in een pantervel en hadden botten in hun haar. ,,Achteraf blijkt dit een ongelukkige keuze te zijn geweest, die helaas anders is geïnterpreteerd dan bedacht'', luidt de verklaring van de stichting, aldus Omroep West. ,,Het spijt de Stichting Sinterklaas in Leiden als mensen dit als kwetsend hebben ervaren.''
Leiden zal bol gestaan hebben van de kanibalen uit Papoea Nieuw-Guinea, die nu allemaal met een enorm trauma rondlopen.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De Stichting Sinterklaas in Leiden heeft dinsdag excuses aangeboden voor de 'kannibaalpieten' tijdens de intocht van Sinterklaas in Leiden afgelopen zaterdag. ,,Achteraf blijkt dit een ongelukkige keuze te zijn geweest, die helaas anders is geïnterpreteerd dan bedacht'', luidt de verklaring van de stichting, aldus Omroep West. ,,Het spijt de Stichting Sinterklaas in Leiden als mensen dit als kwetsend hebben ervaren.''
Een nieuw fenomeen

Je mag ook niks meer tegenwoordig. Sorry maakt het weer goed.

Ons land wordt beheerst door het linkse keffertjes syndroom. Wat is de remedie daartegen? Heel eenvoudig nietswaardig. Je doet een uitspraak die in je opkomt. Je gaat immers uit van de vrije wil. Die uitspraak valt verkeerd bij . . . maakt niks uit. Hij valt verkeerd. De evolutie heeft zich aangepast is ons geleerd. Dus je zegt onmiddelllijk SORRY. Waarom zou je dit niet doen, als de eigen minister-president daarin keer op keer het voortouw neemt?
En zo gaat het ook met al of niet onbewuste handelingen: foute bidprentjes, heiligschennis, lelijke naaktfoto's, geldverduistering, schenden van de privacy, oude man arresteren door politie en in pijnlijke handboeien slaan en afvoeren naar bureau. Vallen die 'onbewuste' handelingen in verkeerde aarde bij wie dan ook met een voedingsbodem voor haat, racisme, discriminatie . . . geen probleem hoor lieve medeburgers, biedt je SORRY aan en klaar is kees.

De mens is een lachwekkend dom product van God of van de spontaan ontstane evolutie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Intocht Sinterklaas 1942

Vooral wat aan het einde op het podium van het Concertgebouw gebeurde, moest ik echt hardop lachen. Eigenlijk is zoiets in onze tijd ondenkbaar. Alhoewel, wat we nu zien gebeuren . . . ach, laten we ons daarover niet al te druk meer maken en ons smakelijk verkreukelen vanwege de poppenkast van DENK en zijn anti-racistische onderbuikgevoelens en aanhang met eersteklas lamlendige hypocrieten en nietszeggende anti-nationalistische volksverlakkers met een uitgesproken voorkeur voor nazi-mohammedaan Erdogan.

Van de Duitse bezetter mocht er nog Sinterklaas gevierd worden. Stel je voor dat DENK en de linkse partijen ons land echt zou kunnen bezetten . . .

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

In Rotterdam wordt het jaarlijkse Sinterklaas feest gegeven in Ahoy. Daar in Rotterdam daar op dat feest hebben ze lak aan het pieten gezeur, en is alles normaal. De zaal is vol, de pieten zijn zwart, Sint heeft een baard en witte schimmel, het is er warm en de kinderen genieten.

Afbeelding


Buiten in de kou voor het Ahoy vindt vanmiddag weer eens een protest plaats tegen het zwarte uiterlijk van Zwarte Piet. Alleen...Het is daar niet warm en niet druk . De antipiet-demonstratie wordt dit keer door enkele tientallen mensen bezocht.

Een handjevol mensen staan te kou kleumen . Er staat daar wat AFA volk, en een paar zwarte zeurpieten.

Afbeelding

Vol goede moed. Toen nog wel. Onze Sil is niet aanwezig. Een gemiste kans.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Geen Zwarte Piet? Dan ook geen kijkers!.

Er is een flinke implosie wat betreft de kijkcijfers van het Sinterklaas-journaal. Het komt niet eens meer voor in de top 25.

Sinterklaasjournaal ging van meer dan 1 miljoen kijkers naar 42.000 op zaterdag

Tja...Wat moet je daar nou over zeggen. :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Geen Zwarte Piet? Dan ook geen kijkers!
Er is een flinke implosie wat betreft de kijkcijfers van het Sinterklaas-journaal. Het komt niet eens meer voor in de top 25.
Sinterklaasjournaal ging van meer dan 1 miljoen kijkers naar 42.000 op zaterdag
Tja...Wat moet je daar nou over zeggen. :nietverstaan:
Het zijn altijd een paar mensen die ongelukkig zijn en hun wraak willen nemen op de populatie die zij hun geluk niet gunnen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Rotterdam – Anti-Pieten verstoren sinterklaasfeest
Gepubliceerd op 27 nov. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Zwarte Piet moet weg! – verlangt de partij van de migranten

Geplaatst op 28 november 2016

Afbeelding

Toen “Spiegel”-prulschrijver Hasnain Kazim enige tijd geleden zei dat er steeds meer migranten kwamen en dat zij “dit” land voor zich zouden opeisen, verkondigde hij bij voorbaat het gevoel dat ik thans ervaar bij het beschouwen van Nederland. Men moet zich de brutaliteit van de ‘Nederlandse’ partij DENK eens voorstellen. Ze is de eerste zuivere “migranten”partij in Europa, die zogenaamd als advocaat der migranten in Nederland optreedt. Veel van haar leden zijn moslims, aangezien ook veel migranten in Nederland moslim zijn. Daar Nederland in het kolonialisme eveneens een grote rol speelde, bevinden zich onder hen ook ettelijke Afrikanen. Momenteel vallen zij op, doordat zij meedogenloze straatgevechten aangaan met de Nederlandse politie. De reden? Ze eisen de afschaffing van de Nederlandse traditionele figuur “Zwarte Piet”, die een vrolijk hulpje van de Sinterklaas is en wiens gezicht roetzwart is.

Tenminste, dat beargumenteren de verdedigers van de Nederlandse traditie, die niet kunnen begrijpen waarom grotendeels getinte migranten, mogelijk niet eens staatsburgers, samen met de partij DENK protesteren tegen het vermeende racisme in Nederland. Het kan toch niet waar zijn dat een man met een zwarte huidskleur de goede Sint behulpzaam terzijde staat en zorgt voor lachende kinderen en stralende gezichten. Dat is racisme. Ja. Een getinte man is racisme. Begrijpt U dat? Zwarte Piet is ongelofelijk geliefd bij de Nederlandse bevolking en staat bekend als een kwieke hulp van St. Nicolaas. Het is een doorgaans positieve figuur, die op geen enkele manier een slecht beeld geeft van mensen met een donkere huidskleur. Overigens is het een Jamaicaanse professor van de VN, vanuit de comfortabele positie van een elite-universiteit, die heeft geëist dat Zwarte Piet weg moet. Verene Shepard wóónt niet eens in Nederland, maar doceert in Cambridge. Desondanks matigt zij zich aan de Nederlanders de wet te kunnen voorschrijven over hoe zij hun cultuur gestalte moeten geven, teneinde een ongedefinieerde gemeenschap van niet-blanken van dienst te zijn. Hoe aanmatigend kan men zijn om zich op te werpen als advocaat voor alle getinten?

Weet U…..Als Zwarte Piet een Afrikaanse slaaf zou zijn, die door St. Nicolaas met behulp van een zweep wordt misbruikt, zou ik er óók vóór zijn dat hij zou worden afgeschaft. Hier echter vervult hij de algemeen positieve rol van een mens, die volgens de christelijke traditie het feest voor de bevolking veraangenaamt. Mogelijk heeft hij alleen maar roet op zijn gezicht. Maar voor hetzelfde geld zou hij uit het “Morgenland” kunnen komen en de boodschapper zijn voor een andere “etni.” Nou èn? De domheid van de protesterenden is totaal niet meer in woorden uit te drukken, daar zij de mensen feitelijk een donker-getinte figuur met een positieve uitstraling willen afnemen en zichzelf in plaats daarvan door middel van gewelddadige protesten in the picture willen zetten.

Daartoe beuken migranten en hun linkse helpers in op politiemensen en beledigen de Nederlandse cultuur en natie, terwijl de partij van de migranten, dus die personen die nog maar kort geleden voet in Nederland hebben gezet, zich aan de kant dan deze herrieschoppers opstelt. Op die manier helpt de partij DENK niet datgene wat in haar belang is, namelijk het stimuleren van integratie. Ze splijt alleen de samenleving maar verder, stelt zich vijandig op tegenover de autochtone Nederlanders en matigt zich als nieuwkomer aan erover te beslissen hoe haar gastheren te leven hebben. Zouden ze een vreemd huis binnengaan, dat hen onderkomen, werk en voedsel aanbiedt, en daar alles met de grond gelijk maken en slecht praten over hun gastheer? Zó groot is de aanmatiging van deze zogenaamde advocaten der migranten, dat zij nu al regels voor de autochtonen willen opstellen.

Mogelijk dat Piet een koloniale voorgeschiedenis heeft. Belangrijk is dat hij daar tegenwoordig niet meer mee in verband wordt gebracht en algemeen als een goede hulp van St. Nicolaas wordt beschouwd. Nochtans windt een klein, maar luidruchtig aantal migranten zich over hem op en laat daarmee eigenlijk alleen maar zien hoe ongewenst ze daar zichzelf mee maakt. Enkele niet-blanke migranten in Europa ontbreekt het aan het besef wat echt racisme inhoudt, zodat ze zich bij gebrek daaraan afreageren op tradities als Zwarte Piet. Niemand wordt hier systematisch onderdrukt of veracht, omdat hij een andere huidskleur heeft. De zogenaamde anti-racisme-strijders, die alle schuld bij anderen zoeken, staan simpelweg slechts zichzelf in de weg.

Zo ver is het gekomen, dat mensen, die hier tenslotte alleen maar te gast zijn, er over willen beslissen hoe de oorspronkelijke bewoners hebben te leven. Ze willen de samenlevingen waar ze binnentreden, omdat ze hier economische voordelen zien, zo veranderen dat ze vergelijkbaar worden met hun landen van herkomst. Dan vraagt men zich toch af of de immigratielanden, als ze eenmaal op de landen lijken waaruit de mensen wegtrekken om hier naartoe te komen, nog voor alle burgers zo voordelig zullen zijn.

De eerstvolgende keer dat ik aan mijn Aziatische vrienden een bezoek breng, zal ik voor hun huis eisen om binnengelaten te worden en de deur intrappen als er vervolgens niet opengedaan wordt. Dan zal ik aan tafel gaan zitten. Ik zal bevelen dat men voor mij de beste gerechten opdient, die lijken op die in mijn vaderland en dan zal ik het huisaltaar van hun voorouders omver halen, de Boeddha omgooien en luidkeels verkondigen dat afgodsbeelden niet overeenstemmen met mijn geloof en daarom niet mogen worden getoond. Als men mij vanwege mijn gedrag bekritiseert en mij er uit wil gooien, beledig ik mijn gastheer door hem racist te noemen en weiger ik te gaan.

Klinkt knap scheef als men het omdraait. Slechts één van de vele voorbeelden van een normen- en waardestelsel dat niet beantwoordt aan dat van immigranten, maar fundamenteel vijandig en koloniaal is. Koloniaal, omdat het de leefwereld van het vreemde en nieuwe land dusdanig wil omvormen dat het een spiegelbeeld van het vaderland wordt. Het is hetzelfde krankzinnige spelletje als met de kerstmarkten, die worden omgedoopt tot ‘Wintermarkten,’ omdat een paar mensen zich er aan storen. Of met kruisen die van openbare plekken moeten verdwijnen, omdat een moslim zich religieus aangevallen voelt.

Bron: http://younggerman.de

Door: “Young German”

Vertaald uit het Duits door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/28 ... migranten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel »

Ik was bij mijn vriend en moest even in het centrum zijn, en zag Zwarte Pieten. Op zich vielen ze me niet speciaal op, tot ik me ineens realiseerde dat ze zwart waren, en er uitzagen als normale Pieten. Leuk! dacht ik, tot ik even verderop Sint zag met allerlei ''roetveegpieten''. :rolleyes: Kans is dat het aan mij ligt, maar de Zwarte Pieten zien er meer uit als een soort half-mythische wezens (wat veel leuker is in mijn bescheiden mening) dan een ''roetveegpiet'' die er uitziet alsof een ''normaal'' iemand nodig eens een douche moet nemen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Wat triest. Er is één ouder op deze christelijke school in Rotterdam die bezwaar maakt tegen de zwarte Piet, en nu is het hele kinderfeest verpest. Bedankt ouder, en bedankt schoolleiding. Op de Rotterdamse basisschool Onze Wereld wordt dit jaar niet aan de deur geklopt. De intocht van Sint op het schoolplein is om veiligheidsredenen afgeblazen.
Geen toeterende vrachtwagen of brandweerauto die de goedheiligman afzet op een schoolplein vol kinderen. Geen luid klinkend Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht. Basisschool Onze Wereld schrapt de intocht omdat de zwartepietdiscussie hoog oploopt onder ouders.

Bij de gemengd-christelijke school is het de gewoonte dat Sinterklaas een grootse entree maakt voor het plein, toegezongen door leerlingen én ouders en geflankeerd door pikzwarte pieten. Zo gaat het al jaren, maar vorige week maakte één ouder bezwaar tegen de donkere schmink. Reden voor schooldirectrice Tilly Terheijden om de roetpiet in te voeren.

Geen zin
Daarmee was de kous niet af. Er ontstonden twee kampen: ouders die vóór Zwarte Piet zijn en ouders die tégen zijn. ,,Sommigen waren van plan hun standpunt kenbaar te maken tijdens de intocht op het plein. De een riep met 200 medestanders te komen, de ander deed daar een schepje bovenop", zegt Terheijden. ,,Ik heb daar totaal geen zin in."

Na overleg met de politie komt Sint maandag níet meer aanrijden bij Onze Wereld en de pieten zijn niet langer zwart. Sint 'overnacht' op school en zet geen stap op het schoolplein. Vier roetpieten zullen de klassen bezoeken buiten het zicht van de ouders.

Terheijden heeft haar besluit in dichtvorm gedeeld:

Als een traditie al zo lang bestaat

zijn veranderingen in zo'n situatie vaak iets wat moeilijk gaat

Toch hopen wij op uw begrip

Want de veiligheid van de kinderen is het belangrijkste, was voor ons de tip

Niet alle ouders kunnen dat gewenste begrip opbrengen.,,Ik ben ontzettend teleurgesteld", zegt een moeder. ,,De spanning en de lach op het gezicht van onze kindjes, dat lopen wij nu mis."

Ze is van plan haar kind maandag uit protest zwart te schminken. Een andere moeder overweegt haar kind thuis te houden. Een derde moeder is van plan tóch bij de viering aanwezig te blijven. ,,Dat heb ik geëist: mocht er toch iets raars gebeuren dan wil ik bij mijn kinderen in de buurt zijn."

Schooldirectrice Terheijden schrikt van de reacties. ,,Dit wilde ik juist voorkomen. Ik wil geen polarisatie of onveilige situaties; ik wil een feest voor kinderen, zonder ruziënde volwassenen. En daarom vieren we sinterklaas kleinschalig, in school, met elkaar, met de leerlingen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Hoe onze Zwarte Piet in de achterkamertjes wordt vermoord:
"Asscher hield al vier anti-Zwarte-Piet-bijeenkomsten."
http://www.schiedamsnieuws.nl/burgemees ... tenberaad/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Kabinet pleit voor aanpassing Zwarte Piet

Gepubliceerd: 30 november 2016

Het Sinterklaasfeest met Zwarte Piet in zijn huidige vorm kan onbedoeld vooroordelen, mensen kwetsen, en discriminatie in de hand werken. Het kabinet is daarom voorstaander van aanpassing van het kinderfeest.

Dat schrijft minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie woensdag in antwoord op Kamervragen van Denk-Kamerlid Tunahan Kuzu.

Volgens de minister bestaan er in Nederland, maar ook in het buitenland, zorgen bij sommige mensen over de stereotypering van Zwarte Piet. "Het blijkt lastig, bijvoorbeeld in de VS, om de traditie van Zwarte Piet in haar huidige vorm uit te leggen", aldus Van der Steur.

Tegelijkertijd benadrukt de minister dat Nederlanders die "het kinderfeest altijd met veel vreugde vieren" niet direct racisten zijn.

Van der Steur schrijft dat de regering geen verandering zal afdwingen, maar dat de aanpassing van Zwarte Piet de uitkomst moet zijn van een "respectvol dialoog". Het kabinet ziet daar een faciliterende rol voor zichzelf weggelegd.

"Het Sinterklaasfeest is een eeuwenoude traditie die wordt vormgegeven door de samenleving en die is blijven bestaan door te veranderen", zo staat in de brief.

Door: NU.nl

http://www.nu.nl/politiek/4358531/kabin ... -piet.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Haha! Piethater Van der Steur krijgt op zijn lazer van Rutte en VVD vanwege belachelijke gezanik over Zwarte Piet

Door Michael van der Galien, 1 december 2016

Afbeelding

Ard gaat nat!

Minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) kwam gisteren terecht in de problemen doordat hij een belachelijke brief aan de Tweede Kamer had gestuurd waarin hij zich tegen Zwarte Piet keerde. Volgens de nepliberaal (VVD) spelen “negatieve stereotyperingen” een rol in “de vertolking van Zwarte Piet.” Die stereotypen kunnen vervolgen “onbedoeld vooroordelen en discriminatie in de hand werken en mensen kwetsen.”

Knettergek natuurlijk, maar het werd nog erger. Van der Steur schreef namelijk ook dat het kabinet daarom wil dat Zwarte Piet aangepast wordt, en met ‘aangepast’ bedoel ik natuurlijk: dat Zwarte Piet verdwijnt en vervangen wordt door één of andere nietszeggende Roetveegpiet. Van der Steur:

“Het kabinet is van mening dat een verbod op Zwarte Piet van staatswege niet de uitweg is, maar dat de overheid een rol kan spelen om een respectvolle dialoog te faciliteren zodat er vanuit de maatschappij initiatieven ontstaan om Zwarte Piet een figuur te laten zijn die iedereen recht doet. Het Sinterklaasfeest moet een feest voor alle kinderen zijn en daarom is het kabinet er voorstander van dat het feest met de tijd meegaat.”

Heel Nederland reageerde daar terecht woedend op. Onze eigen Tim Engelbart deed dat natuurlijk ook.

En nu komt het: blijkbaar waren de reacties zo fel dat de VVD én premier Rutte nattigheid voelen. Zij hebben Van der Steur namelijk meteen teruggefloten en hem opgedragen om een nieuwe brief te schrijven waarin hij afstand neemt van zijn eerste brief. Zoals De Telegraaf uitlegt is de toon van de tweede brief héél anders dan die van de eerste:

Die kwam er en daarin werd pijnlijk duidelijk dat Van der Steur weer eens op de vingers is getikt. „Het kabinet vindt dat de manier waarop het Sinterklaasfeest wordt gevierd aan de maatschappij is”, staat daarin.

Dat komt door Rutte — die wil dat het kabinet geen positie inneemt over de kleur van Zwarte Piet — én door Halbe Zijlstra, de fractieleider van de VVD in de Tweede Kamer. Die laatste heeft zelfs laten weten dat de VVD nadrukkelijk afstand neemt van de lijn die Van der Steur in zijn eerste brief schetste. Zoiets zien we helaas niet vaak in Nederland; dat de partij van een minister diezelfde minister publiekelijk terugfluit. Toch is dat precies wat de VVD hier doet. En ja, dat is bijzonder prettig om te zien.

Toch betekent dit niet dat we nu een feestje kunnen vieren. Ja, Van der Steur is nat gegaan, maar Rutte en de VVD doen dit alleen maar omdat de verkiezingen eraan komen. Als de verkiezingen pas in 2019 zouden zijn was Van der Steur ongetwijfeld weggekomen met zijn Piethaat.

Afbeelding

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... arte-piet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Schoolmeesters hadden vroeger de roeping om de arbeiders te verheffen. Toen zat de PvdA (en zijn voorgangers) vol met schoolmeesters.
Dus wees niet verbaasd als in die beroepsgroep de politieke correctheid wordt beoefend. Zoals maar weer eens blijkt uit deze rondvraag.
Schoolleiders huiverig om mee te werken aan rondvraag over Zwarte Piet
Het uiterlijk van zwarte piet is voor veel schoolleiders te gevoelig om in het openbaar over te praten. Tientallen directeuren van basisscholen willen bijna allemaal alleen anoniem meewerken aan een rondgang van NRC over het onderwerp. [...]
Een van de directeuren vertelt dat zij de hevige discussie onder ouders niet onnodig wil aanjagen. Een ander zegt dat de discussie op zijn school niet leeft. Hij wil dat “ook graag zo houden”. Ook zegt een schoolleider dat zij de enige in haar team is die voor een moderne versie van piet pleit en dat die dit jaar tegen haar zin zwart blijft.
En hoe erg is de verdeeldheid?
Bij een school in Noord-Holland wordt geen pietenversiering meer op de ramen gehangen, uit vrees dat de ruiten worden ingegooid.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/30/sc ... 4-a1534360
Van de 56 scholen die reageerden had ruim de helft alleen maar gewone standaard-zwarte Pieten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

:smile7:

Afbeelding
Sinterklaas op Marokkaanse bruiloft, moslims reageren furieus: ‘Filmer moet een lesje krijgen’

Wat een sympathieke verrassing moest worden, is online op een grote rel uitgedraaid. De binnenkomst van Sinterklaas – mét Zwarte Pieten – op een Marokkaanse bruiloft maakt sommige moslims razend. Ze noemen het een grote schande dat de goedheiligman te gast was op het feest, evenals het feit dat hiervan een filmpje online is gekomen. De video werd zondag geplaatst op de Facebookpagina van moslimaforum Maghrebia.nl. Op het filmpje is te zien hoe Sinterklaas binnen komt wandelen op een Marokkaanse bruiloft, inclusief Zwarte Pieten, waarna er ‘Lang zullen ze leven’ en ‘Sinterklaas kapoentje’ worden gezongen en gespeeld op Marokkaanse instrumenten.

Hoewel de feestvreugde er op de beelden niet minder op lijkt te worden, wordt het filmpje van het schouwspel online grotendeels verafschuwd. “Tfoe!” (straattaal voor spugen), reageren enkele kwade moslims. “Volgens mij kan je niet nog dieper zakken dan dit”, is zomaar een greep uit de reacties. “What’s next, de priester die het bruidspaar in de echt komt verbinden? Het kruis is al aanwezig.” “Schande…. schande… schande… Waar gaat de wereld heen… Ik kan er om janken! Wij worden als moslims en Marokkanen steeds meer westers.”

Daar werd op de deur geklopt
Volgens één van de aanwezigen kwamen de Pieten en Sinterklaas uit zichzelf uit een nabijgelegen bowlingzaaltje. De feestvierders wisten er niks van. “Maar ondertussen doen ze allemaal gezellig mee, zelfs de band hielp een handje!”, protesteert een ander.

Mag niet online
Vooral het feit dat het ‘wangedrag’ is vastgelegd op video stoort de meesten. “Dit was de bruiloft van mijn neef waar mijn familie en moeder aanwezig waren… Ik denk niet dat de familie blij is dat er een clown is geweest die dit ongevraagd op internet heeft geplaatst!”

Bedreiging
Dat mannen en vrouwen door elkaar lopen, wordt eveneens afgekeurd. “Die filmer moet eens een lesje krijgen. Ze zal vast geen toestemming hebben gevraagd aan al die vrouwen die je ziet op de video, iegh.”

Niet iedereen is boos
Gelukkig kan een deel van de kijkers er ook wel de grap van inzien. Ze snappen niet waar de commotie op is gebaseerd. “Dat is SMELTKROES… Rustig aan…” stelt iemand gerust. “Overdreven reacties allemaal. Laat ze, hun bruiloft, hun ding, who cares. Drama queens.”
De persoon die het filmpje online zette, wordt inmiddels ernstig bedreigd. De familie van de feestgangers doen aangifte bij de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Het gelijkheidsideaal werd al heel lang geleden door de socialisten in de praktijk gebracht. Zie maar deze advertentie uit de oude doos (1893) waar blank en zwart bijna gelijk behandeld worden.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel »

Waar gaat de wereld heen… Ik kan er om janken! Wij worden als moslims en Marokkanen steeds meer westers.”
Waar ik om kan janken: je bent hier *geboren* en je ouders hoogstwaarschijnlijk ook! Als IETS van integratie zo erg is, maak ons dan allemaal blij en hoepel op...
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Dit is een verlaat Sinterklaas cadeautje.
’Politie mag niet met Zwarte Piet op de foto’

ALMERE - De politie in Almere vindt dat politieagenten terughoudend moeten zijn in het poseren met Zwarte Piet. Dit kan namelijk suggereren dat de politie een bepaalde kant kiest. Dat is niet de bedoeling. De politie zegt neutraal te willen staan in het maatschappelijke debat over de kwestie. Dat meldt Omroep Flevoland.

Naar aanleiding van schriftelijke vragen van de lokale PVV-fractie is dit beleid naar voren gekomen. Zij vroegen zich af of het waar is dat een agent een foto, waarop hij is te zien met de geschminkte kindervriend, van zijn sociale media-accounts moest verwijderen. Dat was in een column te lezen op de site van Almere Nieuws d.d. 29 november 2016.

Het college van Almere laat woensdag in het antwoord op de vragen van de PVV weten dat er niet van hogerhand is opgedragen de foto’s te verwijderen. Er was sprake dat er in één geval een foto tijdelijk offline is geweest. Nadere informatie wordt niet gegeven. De politie wil er verder ook niks over kwijt, maar ze laten weten dat binnen de politieorganisatie gesproken is over de kwestie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

In mei leggen alle vogeltjes een ei.

Dus ook vreemde vogels zoals deze:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

:shock: Ik kan beter maar niet reageren op bovenstaande post. Je weet nooit wie er meeleest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Maarten »

Dat gezeik begint ook steeds vroeger...
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Het gezeik gaat continu het hele jaar door.
De wandelende neger-karikatuur, Jerry Afriyie van Nederland Wordt Beter: “Nederland ziet zwarte mensen anno 2017 nog steeds als een karikatuur”.
Hoe komt die erop? Wat was de aanleiding voor deze ontboezeming?
Een rechtszaak waar hij bakzeil haalde.
Tegenstanders Zwarte Piet vangen bot bij het Gerechtshof
Stichting Nederland Wordt Beter wilde via het hof vervolging afdwingen van verschillende organisaties die Zwarte Pieten laten zien, zoals omroep NTR, winkelbedrijven als Hema, Blokker en Albert Heijn en gemeenten waaronder Gouda, waar in 2014 de landelijke intocht van Sinterklaas plaatsvond.

De stichting deed twee jaar geleden aangifte namens honderden mensen die Zwarte Piet een discriminerend en beledigend stereotype vinden. Toen het OM besloot niet te vervolgen, diende de stichting een klacht in bij het Gerechtshof via een zogeheten artikel 12-procedure. De activisten hoopten het OM zo alsnog tot actie te dwingen, maar het hof gaat daar dus niet in mee.
En hoe sturende rechters de klagers met een kluitje in het riet?
De rechters oordelen dat de aangifte zo algemeen is geformuleerd dat er geen strafbare feiten uit afgeleid kunnen worden. Zo luidde een van de klachten dat tijdens de Sinterklaasintocht van 2014 in Gouda ‘personen aanwezig waren die waren uitgedost als Zwarte Piet'. Maar de aangifte laat in het midden waaruit die uitdossing bestond en waarom deze strafbaar zou zijn, aldus het hof in het woensdag gepubliceerde arrest.
https://www.trouw.nl/samenleving/tegens ... ~a52f98fa/
En wat gaan nu de benadeelden de klagers doen? Hun evidente gelijk hogerop halen.
Advocaat Willem Jebbink noemt dat laatste een belangrijke opsteker voor iedereen die strijdt voor ‘een niet-stereotyperende en voor velen pijnlijke invulling van het Sinterklaasfeest'. Hij en zijn cliënten betreuren de uitspraak echter wel. Ze overwegen een gang naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens of het VN-comité tegen rassendiscriminatie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Die intocht van Sinterklaas in 2014 te Gouda leverde een rechtszaak op waar nu weer een beslissing over is genomen.
Na vrijspraak nu toch boete voor anti-Zwarte Piet-activist
Het Gerechtshof in Den Haag heeft anti-Zwarte Piet-activist Jerry Afriyie in hoger beroep een voorwaardelijke geldboete van 500 euro opgelegd omdat hij zich verzette tegen zijn arrestatie bij de Sinterklaasintocht in Gouda in 2014.
[...]
De rechtbank in Den Haag sprak Afriyie vorig jaar vrij. De rechter oordeelde dat er geen direct gevaar was en de politie Afriyie te hardhandig arresteerde. Zowel OM als Afriyie ging in beroep tegen de uitspraak. Justitie eiste een geldboete van 1.000 euro. Het Hof veroordeelt de activist nu tot een voorwaardelijke boete van 500 euro. Ook moet hij 500 euro schadevergoeding betalen aan een van de agenten die hem arresteerden.
http://www.ad.nl/binnenland/na-vrijspra ... ~ac9be946/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie