Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
Ondertussen bij het Slavernij Monument in 020...



Geen idee wat dit nou weer is. Ja oké. Pietenmutsen op het Nationaal Monument Slavernijverleden. Nogal disrespectvolloos dunkt ons, in dit toch al zo lichtgeraakte landje. Waarschijnlijk een kunstproject als antwoord op dat andere kunstproject van die beroerd spellende dichter uut de Carieb. Enfin, we zoeken het uit. Later meer.
Hoezo geen idee?

nou gewoon toch? volgens hen zijn de slaven allemaal zwarte pieten... moeten ze zich ook maar netjes verkleden tijdens de sinterklaasperiode.

Koekie van eigen deeg is dat.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel! »

Een groep actievoerders die zich het 'Djangocommando' noemt heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor het plaatsen van Pietenmutsjes op het slavernijmonument in het Oosterpark

Dit laat de groep per mail weten aan AT5. 'De actievoerders van het Djangocommando vinden dat Zwarte Piet een symbool is van het racisme dat vroeger de slavernij mogelijk maakte en tegenwoordig de uitbuiting en discriminatie van illegalen en niet-witten', schrijft de groep.

'Het Djangocommando streeft naar een wereld waarin je niet slechts eenmaal per jaar cadeautjes krijgt van een christelijke witte man met zwarte knechten, maar liever elke dag je medemensen trakteert, ongeacht hun kleur, afkomst seksuele voorkeur of sekse', aldus de actievoerders.

Verontwaardiging
Zondag dook er ineens een video op op YouTube waarin te zien was dat het monument in het Oosterpark voorzien was van Pietenmutsjes. De actie riep in eerste instantie nogal wat verontwaardiging op.
http://www.at5.nl/artikelen/115761/acti ... ijmonument

Eerst dacht ik dat het een grap was, maar nee, het is zuivere sneuheid!

Wel leuk trouwens:
http://abedeverteller.wordpress.com/201 ... -nicolaas/

Maargoed. Degenen die *juist* die hele rassendiscussie doen oplaaien, die steeds de neger-slaaf-associatie in stand houden, degenen die steeds een big issue maken van huidskleur en afkomst zitten te emmeren over vermeende zwart-wit-tegenstellingen. Met als gevolg dat elk normaal mens medelijdend zucht als er de term racisme weer eens op pathetisch-dramatische wijze de wereld in wordt geslingerd :scratch:

Ik ken trouwens wel mensen die voor afschaffen zijn, met als enige argumenten dat ie wel wat weg heeft van een zwarte en dat er zwarten zijn die zich gekwetst voelen. Dan heeft elk normaal begaafd mens echt tientallen tegenargumenten en het enige wat ze dan roepen is 'maar toch!' en 'racist!'
(^v^)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Dhana »

Ik loop tegen de zestig en heb zwarte mensen voorheen inderdaad nooit geassocieerd met slaven. Voor mij waren het mensen zoals ik en iedereen. Dank zij Gerda Havertong (bekend van Sesamstraat) als eerste met haar gemekker over tijden die nu eenmaal niet terug te draaien zijn ik ze nu in een geheel ander daglicht. Precies die manier waar zwarten zo gebelgd over zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Precies die manier waar zwarten zo gebelgd over zijn.
Zo worden Belgen op een racistische wijze in een hoek gezet [icon_lol.gif] . Ik snap wat je bedoelt Dhana, ik begin zwarten nu ook als slaven te bekijken, slaven van hun eigen domme discriminatiecomplex. Terwijl de nu overvloedig in Europa en Amerika aanwezige zwarten de slavenhandelaars mateloos DANKBAAR moeten zijn dat hun voorouders weg werden gehaald uit het armoedige en achterlijke Afrika.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Sinterklaas is racistisch

Bericht door H.Numan »

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een paar gefrustreerde roetmoppen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waar gaat het om? Om niks in feite!

Een paar mensen die niet goed met hun huidskleur overweg kunnen. Mijn advies? Ga naar een psychiater of pleeg zelfmoord!

De ware boosdoeners en aanstichters van al deze heiza? De smerige lafhartige op sensatie beluste goedkope TV actualiteiten programma makers. Die klootzakken geven dit soort in de marge opererende onbenullige voor de samenleving waardeloze zielenpoten een open podium met alle gevolgen van dien. Eigenlijk zouden we de kinderbescherming of de VN op die paar geestelijk ontspoorde negers moeten afsturen. Vooral ook om al die lieve onschuldige donker getinte kindertjes die hun kleur gelijken zijn in bescherming te nemen.

Die paar dwaze negers hebben zich ronduit onuitstaanbaar kind onvriendelijk getoond. En daarmee zijn zij net zo beroemd geworden als menige blanke. Rest mij nog hen van harte hiermee te feliciteren. :no1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sinterklaas is racistisch

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat zeurpiet Quincy Gario eens gaat beseffen wat voor ellende en verdeling hij in Nederland heeft aangericht met zijn "performance". Nederlanders staan op scherp en pikken straks niks meer van onze zwarte medemens.
Gekleurde pieten lokken felle reacties uit -

De aankondiging van een buurtfeest met gekleurde pieten in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft voor dreigementen en kwetsende scheldpartijen gezorgd. Na een bericht over het sinterklaasfeest met gekleurde in plaats van zwarte pieten op Facebook kwamen 485 reacties binnen, zegt de organisatie woensdagmorgen. De aankondiging is nu verwijderd.

Iemand kondigde aan langs te willen komen „om de keel van de Pieten dicht te knijpen zodat deze vanzelf paars worden”. Anderen wilden op het kinderfeest komen om rotte tomaten en eieren te gooien. Verder waren er volgens de organisatie veel scheldpartijen in de sfeer van 'rot op naar je eigen land'.

Het feest wordt georganiseerd door een aantal buurtbewoners en is bedoeld voor kinderen.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sinterklaas is racistisch

Bericht door Ariel »

Nog meer zwartepieten feestelijkheden. De bekeerde moslim Abdelkarim Honing, wie? Ja die,
Afbeelding
heeft zich ook in de pieten discussie geworpen. "Misschien moet er dan maar een piet worden doodgestoken." is zijn mening.

Voor wie het niet geloofd? Met dank aan Geen Stijl.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sinterklaas is racistisch

Bericht door Mahalingam »

Uit zwarte hoek horen we 'weg met jullie'
Uit de witte hoek horen we 'weg met ons'
en nu uit de Islam hoek horen we 'dood aan jullie'.

Hoe zie een gekleurde Piet eruit? Zo?

Afbeelding

Vroeger waren kindertjes bang voor Zwarte Piet nu worden ze uit multiculturele overwegingen bang voor Roze Piet.

Er was al een oproep voor Zwarte Pieten om te komen naar Leidsche Rijn om daar de stoet op te leuken ook al zijn ze ongewenst.
In de crisisjaren werd het Sinterklaasfeest aangegrepen om kinderen te helpen die nog in Sinterklaas geloofden en veel last van de crisis hadden. Dit leidde er bijvoorbeeld toe dat er voor achtergestelde kinderen inzamelingsacties werden georganiseerd, waar geschenken aan de kinderen werden gegeven. Tot deze groep behoorden voornamelijk kinderen die op scholen voor armen zaten en kinderen die op scholen voor gehandicapten zaten. De eerste intocht van Sinterklaas, in 1934, in Amsterdam vond overigens ook plaats tijdens de crisis en diende als lichtpunt in barre tijden.http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/sin ... isisjaren/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Zucht. Nogmaals het plaatje van Numan. Alsof er geen belangrijke zaken zijn om druk over te maken.

Afbeelding

Alhoewel.... :idea: We kunnen natuurlijk zeggen dat we geen zwarte piet meer in ons land laten, en alle mensen met een zwarte huid terug sturen naar Afrika in verband met dat ze hier zo gediscrimineerd worden. Dan wil ik volgend jaar wel denken aan witte pieten.
VN-onderzoekers: regering moet zorgen voor debat Zwarte Piet

De commissie van de Verenigde Naties (VN) die onderzoek doet naar Zwarte Piet roept de Nederlandse regering op een open debat te steunen en faciliteren over de knecht van Sinterklaas. De commissieleden zijn naar eigen zeggen bedreigd en beledigd vanwege hun onderzoek.

Het debat zou zonder bedreiging van en met respect voor de tegenstanders van Zwarte Piet moeten plaatshebben, staat in een verklaring van de commissie, waarvan professor Verene Shepherd voorzitter is.

De VN-commissie doet onderzoek naar het fenomeen Zwarte Piet, omdat er diverse klachten zijn binnengekomen. Tegenstanders van de knecht van Sinterklaas ervaren Zwarte Piet als racistisch.

Eind oktober kreeg de commissie 'ernstige reacties' binnen, zoals bedreigingen en beledigingen. De onderzoekers zijn geschokt van het feit dat de voorstanders van Zwarte Piet, zich niet kunnen voorstellen dat de knecht wellicht beledigend is voor anderen.

De commissie wijst erop dat tradities niet blijvend zijn, ze veranderen door de jaren heen. De Nederlandse regering zou een 'open debat in de samenleving moeten faciliteren, om begrip te wekken over hoe tradities door verschillende groepen worden ervaren'.

De VN is bereid te ondersteunen bij de discussie over Zwarte Piet. In de tussentijd vraagt de commissie om kalm te blijven en te stoppen met beledigingen tegenover tegenstanders van Zwarte Piet in Nederland en de VN-onderzoekers.

Shepherd kreeg vorige maand de woede van veel Nederlanders over zich heen, nadat zij zich kritisch had uitgelaten over Zwarte Piet. Zij vond dat het sinterklaasfeest moest stoppen, omdat Zwarte Piet volgens haar een terugkeer was van de slavernij.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Eliabe »

Laat de VN maar eens onderzoek doen naar de islam die de wereld aan het kapot maken is. Maar dat durven ze niet. De bedreigingen vanuit de islam woorden echt uitgevoerd.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Eliabe »

Buma/Stemra valt school binnen om sinterklaasliedjes
De Trianova-school in Leeuwarden heeft gisteren onverwachts bezoek gehad van een inspecteur van Buma/Stemra. De auteursrechtenorganisatie deed een inspectie naar sinterklaascd's. Want voor het openbaar draaien van (feest)muziek moet betaald worden.

De inval blijkt uit een interne mail van de scholengemeenschap Proloog in handen van de website Suksawat. 'Werd net overvallen door een jongeman van Buma en Stemra, is te lezen. 'Komt onaangekondigd om te controleren'. Proloog bevestigt tegenover Spitsnieuws dat de muziekrechtenorganisatie inderdaad langs is gekomen, maar wil nog niet veel kwijt over de inval. 'We zijn hier nog even aan het overleggen wat we hiermee mee moeten', aldus een woordvoerster van de school. Buma/Stemra was telefonisch nog niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... djes.dhtml
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Noodzakelijk Kwaad. Invloed uit de hoek van de islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Laat de VN maar eens onderzoek doen naar de islam die de wereld aan het kapot maken is. Maar dat durven ze niet. De bedreigingen vanuit de islam woorden echt uitgevoerd.
Dat bedoel ik! Nu zijn de VN behoorlijk bekritiseerd vanwege de ongenuanceerde domme reactie vanuit de VN op ons kinderfeesie, en toch gaan ze maar door om tegen de stroom in van de leugen hun gelijk te willen halen. Zou je ze niet dat stel onverlaten? Het is altijd hetzelfde gesodemieter dat dit soort lafhartige huichelachtige machtswellustige dwazen. Aan het echte racistische fascistische discriminerende mensonterende kwaad van de islam gaat de VN voorbij alsof het niet bestaat. Maar wacht eens even. Wie vormt de meerderheid in de VN? Is dat niet het moslimtuig uit de Arabisch-islamitische wereld?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

En wat doet onze ambassade in het zeer rasgevoelige Amerika met Sinterklaas?
Vieren met veelkeurige (behalve zwart) Pieten.

'Zwarte Piet niet welkom op ambassade in VS'
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... n-VS.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wij kunnen de zwarte en witte zeurpieten missen als kiespijn

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ken een heel leuke donkere Surinaamse vrouw van bijna tachtig. Kwieke madame, en o zo bij de tijd. Ze loopt wat moeilijk, krijgt volgende week een kunstknie. Over zwartepiet gesproken. Ze vindt het allemaal flauwekul en een boel heisa om niks. "Ik was vroeger bang voor zwartepiet," liet ze mij weten.

Even nadenken. Bang voor zwartepiet? Zwart is bang voor zwart?

Het gaat er niet om dat zwartepiet het probleem is, maar Sinterklaas. Sinterklaas staat symbool voor gerechtigheid. Wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is de roe,zo leert ons een van die pedagogische kinderliedjes in december. De politie is de uitvoerende macht (zwartepieten). Zwartepieten zouden inderdaad ook wit kunnen zien. Maar werken er soms geen negers bij de politie? Dat zou op discriminatie duiden.

Sinterklaas in het spelletje is eigenlijk een volwassen rechter die vonnis wijst. Hij zou voor de verandering ook zwart kunnen zijn. Het is een leerzaam proces in de opvoeding van kinderen. Wie luistert en goed doet ontvangt snoep en cadeaus. Wie stout is wordt door zwartepiet vastgepakt en gaat mee naar Spanje in de zak. Die latente angst bij kinderen werkte altijd voortreffelijk. Natuurlijk mag je een kind nooit in de zak doen. Dat gebeurt ook niet meer. Die Surinaamse vrouw was vroeger bang voor zwartepiet. Zou zij dan weleens stout zijn geweest? Dat zou best eens kunnen zijn geweest, want zij is bepaald niet op haar mondje gevallen.

Zwartepiet is discriminerend? Waarom moet er toch altijd naar mensen geluisterd worden die waardeloos zijn voor het geluk van anderen en altijd maar uit zijn om te muggeziften en spijkers op laag water te zoeken. Kortom onruststokers die het beste genegeerd kunnen worden zodat niemand er last van heeft. Zij zijn de meest onbeduidende onder degene die het best meest gemist kan worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel! »

Ik heb in Utrecht geen enkele Piet met oorbellen gezien :emm2: Geen decoraties waarbij ze oorbellen hebben, en de Zwarte Pieten zelf ook niet.

Kennelijk is dat als een visje op je auto, ''ik ben van het goeie soort! Rij mij niet te hard in de prak en geef me extra voorrang'', maar dan ''zie ons eens boetedoen voor andermans fixaties en psychische wanen!'' Het is een soort gebaar.

En later gaan de rode lippen weg, dan de krulharen, dan de zwarte kleur, dan het pakje want dat is eigenlijk ook best wel fout. Ik probeerde Piet te hervormen in mijn hoofd en kwam tot de conclusie dat de enige mogelijke uitkomst een groengeverfde griezel in een kleurig trainingspak of iets anders sneus is :unhappy:
(^v^)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Noodzakelijk Kwaad. Geestelijk terrorisme in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je bedoelt dit misschien? Een griezel voor zowel kinderen als volwassenen. Via zwartepiet verwachten kinderen pakjes van Sinterklaas. Ach, die gouden oorringen, wat is dat nu in vergelijking met de Zeitgeist-waanzin van alle onsmakelijke tatoeages? Gouden oorringen horen bij zwartepiet. De Gestapo fascisten hebben hun zin. Al is het maar een heel klein beetje. Maar zo begint al het terrorisme als aanval op onze vrijheid. Beetje bij beetje.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Sinterklaas is racistisch

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Ik hoop dat zeurpiet Quincy Gario eens gaat beseffen wat voor ellende en verdeling hij in Nederland heeft aangericht met zijn "performance". Nederlanders staan op scherp en pikken straks niks meer van onze zwarte medemens.
Precies ja. Ze moesten dat onverantwoordelijke sujet oppakken vanwege haat zaaien.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel! »

Gekleurde pieten bij intocht op IJburg

Sinterklaas komt vandaag naar IJburg in het gezelschap van tachtig lichtbruine en gevlekte Pieten. De helpers hebben lippen in verschillende kleuren, dragen geen oorringen en in een aantal gevallen ook geen pruik.


'In ons stadsdeel is geen ruimte voor discriminatie'
Woordvoerder stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik

Met de gevarieerde Pietenmix geeft de organisatie van de kleine intocht gehoor aan de oproep van burgemeester Eberhard van der Laan, eerder deze maand, om te zoeken naar een nieuwe verschijningsvorm van de stereotype Zwarte Piet met zijn zwarte gezicht, kroeshaar, dikke lippen en oorringen.

'We gooien de traditie niet meteen overboord,' zegt een woordvoerder namens de organisatie. 'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'

Sinterklaas en zijn gevolg komen vandaag om half drie per boot aan in de haven van IJburg, en maken vandaar een korte wandeling door de buurt. Daar zal ook een feestelijk programma worden afgewerkt, waarbij kinderen de goedheiligman kunnen begroeten en spreken.

Het stadsdeelbestuur van Oost zegt tevreden te zijn met de gekozen aanpak van de intocht. 'In ons stadsdeel is geen ruimte voor discriminatie,' zo laat de woordvoerder van stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik weten. 'Minister Asscher heeft deze week in reactie op de brief van de VN laten weten dat de discussie over Zwarte Piet in volle gang is. Dit is daar een goed voorbeeld van.'
http://www.parool.nl/parool/nl/4030/AMS ... burg.dhtml
Via GeenStijl. Ik vind het serieus jammer, ik weet dat ie gaat, daar is geen twijfel over nu. Over een aantal jaar (10?) is een bruine of zwarte Piet een racistisch symbool. Maar ik vond het als klein kind zó mooi, zo magisch, ik gun dat alle kinderen :unhappy:
(^v^)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Eliabe »

Schepsel! schreef:
'In ons stadsdeel is geen ruimte voor discriminatie'
Woordvoerder stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik
Laat deze moslima even van onze pieten afblijven. Zal even iets over haar vertellen. Eigenlijk niets nieuws onder de zon, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Fatima Elatik (Amsterdam, 6 juni 1973) is een Nederlandse politica van de Partij van de Arbeid. Elatik is van Marokkaanse afkomst. Ze was van 1 januari 2009 tot 4 oktober 2010 namens de PvdA stadsdeelvoorzitter in de Amsterdamse stadsdeel Zeeburg, dat in die periode fuseerde tot stadsdeel Oost. Elatik trad op 4 oktober 2010 af na verschillende financiële schandalen waarbij zij als stadsdeelvoorzitter betrokken was. Op 23 november werd ze echter weer herbenoemd.
Fatima Elatik is geboren en getogen in Amsterdam.
Nadat bleek dat een feitenrelaas van Elatik over een ernstig financieel debacle bij muziekcentrum MuzyQ de ernst van de feiten verdoezelde trok de fractie van de PvdA zich terug uit de coalitie. Elatik werd hierdoor tot opstappen gedwongen. Het debacle draaide om muziekcentrum MuzyQ dat niet aan de verplichtingen kon voldoen en zo kon de bank de garantie in een keer opeisen. Hierop besloot de deelraad om het pand aan te kopen. Naast deze kwestie speelde ook mee dat het bestuur van het stadsdeel een dure boot huurde tijdens Sail - waarbij Elatik bekende de raad niet goed te hebben ingelicht.
Door het uitblijven van haar ontslagbrief bleef Elatik op de loonlijst staan terwijl ze feitelijk niet meer werkzaam was voor het stadsdeel. Na het indienen van het ontslag had ze recht op wachtgeld, ter hoogte van 80% van haar voormalige salaris.
Fatima Elatik kreeg landelijke bekendheid als Amsterdamse PvdA-politica in de zomer van 2000. In het VARA programma Het zwarte schaap werd Elatik als criticaster opgevoerd van de wijze waarop Theo van Gogh discussies over Islam- en integratiethema’s aanzwengelde. Daarnaast verkreeg ze in 2001 veel landelijke bekendheid toen ze de afgelasting van de opera Aïsja en de vrouwen van Medina steunde omdat ze vond dat de vrijheid van meningsuiting te ver was doorgeschoten. Op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen in 2002 plaatste Van Gogh een advertentie op de voorpagina van het Parool met de tekst Waarom zou een toneelstuk niet verboden mogen worden? Stem Fatima Elatik, stem PVDA!.
De ‘vete’ tussen Elatik en Van Gogh werd door veel landelijke media opgepikt.
Op 29 januari 2010 gaf Elatik de 13e Burgemeester Dales Lezing in het stadhuis van Nijmegen. Later raakte ze ook in opspraak, doordat Elatik een taxirit van Amsterdam naar de lezing in Nijmegen en terug declareerde. Deze rit kostte € 450, terwijl ze ook al een dienstauto van het stadsdeel had.
Verder kwam Elatik ook in opspraak toen ze voor het stadsdeel een boot huurde voor € 35.000 om deel te nemen aan het maritieme evenement Sail. De bestuurders waren ook welkom geweest op de veel goedkopere boot van de gemeente Amsterdam.
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Dhana »

Discriminatie geldt alleen als minderheden daar het "slachtoffer" van zijn, op zich net zo goed discriminatie, maar goed. En ik kan het weten mijn toen vijfjarige zoontje ineens buikpijn kreeg als die naar school moest. Na veel getrek kwam het hoge woord eruit. Er was een Surinaams jochie zijn klas waarvan de moeder hem bij iedere gelegenheid en zonder de minste aanleiding voor Nazi racist uitmaakte. Dat vanwege zijn arrogante kop met blond haar en blauwe ogen zoals ik van haar hoorde toen ik haar erover opbelde. Met pijn in het hart moest ik mijn kleuter op die leeftijd uitgaan leggen wat racisme en nazidom inhield en toen het ingedaald was, keek hij mij aan en zei dat ie helemaal geen zwarte mensen kende. Waarna moest hem wijzen op onze creoolse buurman en gekleurde vrienden van ons. Bij de school hoefde ik niet aan te kloppen want daar werd ik zelf als een kleuter weggestuurd en toen ik de discriminatielijn belde, kreeg ik te horen dat ik niet in de categorie van de doelgroep viel en dat het allemaal vervelend voor me was maar dat ik het verder zelf maar uit moest zoeken. Heel leuk dat ik mijn zoontje op die leeftijd door toedoen van een "minderheidsstakker" heb moeten onderwijzen in wat discriminatie inhoudt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Ik mis het hitler snorretje bij deze dame.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Dhana »

Ik vind wel dat ze die racistische oorbellen moet af doen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

Het toppunt van racisme? Of een toekomstige bron van inkomsten voor Quincy Zeurpiet?

Een neger die blauwe piet moet spelen

Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door H.Numan »

Deze anti-racistische storm in een (borrel)glas water lijkt een beetje op wat lang geleden met Loekie de Leeuw gebeurde. Loekie begon de STER reclame altijd vrolijk bonkend op een piano. Op die piano stond ... een glaasje bier! :shock:

"Men" lees: zeer bewogen politiek uiterst correcte mensen hebben toen een actie gevoerd om dat te veranderen. Hoeveel? Minder dan twintig. En ja, de producent heeft gelijk toegegeven en de clip aangepast, zodat het schandelijke glas bier verwijderde. Niemand had een probleem met dat glaasje bier, die stond daar al jaren. Totdat PC activisten het zagen, en dit ongeoorloofde beïnvloeding vonden van kinderen.

Ook hier ongeveer dezelfde situatie: een zeer kleine groep mensen dramt hun ideeën door, zeer tegen de zin van de rest.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie