Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Studenten hakken knoop over Zwarte Piet door

Het besluit om Zwarte Piet in Rotterdam te schrappen komt niet van de burgemeester of topambtenaren, maar van drie studenten.

Ze noemen elkaar Bix, Prees en Houb. Ze zijn pas 22, 24 en 21 jaar oud, studeren bedrijfseconomie, business administration management en international business administration. Dit zijn de mannen die dé decemberknoop doorhakten in Rotterdam, na lang beraad op hun sociëteit en in het Kralingse café Stobbe.

Stijn Houben, Quinten Muller en Laurence Bixner zijn pioniers. In alle 66 jaren dat het Rotterdamsch Studenten Corps de officiële intocht van Sinterklaas organiseert, heeft geen van hun voorgangers zich aan dit dossier gewaagd. Bixner: ,,Ze dachten hier wel over na, hoorde ik van huisgenoten. Maar tot nu toe werd gedacht dat het goed was.”

Houben: ,,Als iemand tijdens de intocht riep dat Zwarte Piet niet kon, was daar altijd wel de Feyenoord-vader die vond dat we het feest van zijn dochter met rust moesten laten. De discussie léék mee te vallen in Rotterdam. ” Muller: ,,Als iets lang hetzelfde is, is het lastig om te veranderen. En om te bepalen wannéér dan.”

Dat de intocht vorig jaar uit de klauwen liep, hadden de studenten – toen groentjes binnen de commissie – pas laat door. Houben: ,,Ik liep mee in de intocht en zag in mijn ooghoek hoe een bus werd klemgereden. Pas later zag ik op televisie hoe heftig het was. Bij de evaluatie zei de gemeente tegen ons: ‘Kijk wat er is gebeurd, dat is écht. Misschien iets om mee te nemen?’’’

Deze zomer nodigde burgemeester Aboutaleb het intochtcomité uit voor een gesprek met Platform Rutu, dat de afro-gemeenschap in de stad vertegenwoordigt. Hoewel hij geen wens over de uitkomst oplegde, wisten de mannen dat ze moeilijk terug konden. Muller: ,,Maar dat was oké, want we stonden open voor hun verhaal.”

Houben: ,,Dat stonden we al langer, maar ergens voor openstaan is iets anders dan daadwerkelijk veranderen. Waarom heeft een mens soms een zetje nodig?” Muller: ,,Op die vraag is zo’n beetje de hele studie bedrijfskunde gebaseerd.”

Knop om
Bixner: ,,Door een verhaal van een van de leden van Rutu ging bij mij een knop om. Het kwam erop neer dat zij niet wilde dat piet op haar vader leek. Ze raakte zo geëmotioneerd dat ik dacht: wow, dit zit echt diep. Dit kán niet de bedoeling zijn van een kinderfeest. Houben: ,,Ik schrok toen een van hen vertelde hoe hij zijn dochter huilend moest ophalen van school omdat ze was uitgemaakt voor Zwarte Piet. Op een dag die eigenlijk geweldig moest zijn voor haar.”

Muller: ,,Voor het eerst hoorden we échte verhalen. Die raakten ons veel meer dan mensen die tegen ons schreeuwen. Ik kreeg nieuwe inzichten. Als mensen zich serieus racistisch bejegend voelen, is die tijd voor verandering gekomen.”

In totaal spraken de studenten zes keer met Rutu, minstens twee uur per avond. Het proces duurde zo lang ‘zodat iedereen kon krijgen wat hij wilde’, zegt Bixner. ,,Wij wilden dicht bij de traditie blijven. Met gekleurde pieten verdwijnt het hele idee van Sinterklaas op het dak en pieten door de schoorsteen. En we willen dat de pieten onherkenbaar zijn.”

Muller: ,,Rutu wilde het liefst méér aanpassingen en vooral sneller. Maar dat kan niet, we hebben contracten met leveranciers van bijvoorbeeld de kostuums, disco- en orkestpieten die hier nog aan moeten wennen.”

Tweeënhalve week geleden hakten ze een knoop door, afgelopen maandag lag dat besluit op straat. Eerder dan ze wilden, want liever hielden ze het geheim tot de dag zelf om gedoe te voorkomen.

Houben: ,,We krijgen nu een golf kritiek over ons heen, daar had Aboutaleb ons al voor gewaarschuwd. Of we hier toch goed aan doen? Wij denken van wel, de meeste Rotterdammers zullen blij worden van dit scenario. Maar de overall satisfaction is moeilijk te meten.”

Bixner: ,,Cultuur in stand houden is het voornaamste argument van voorstanders van Zwarte Piet, maar zij ervaren relatief weinig pijn door de roetpiet. Dat ligt anders bij tegenstanders, weten wij nu. En we laten de traditie in stand, alleen zonder raciale kenmerken.”

Kinderen centraal
Voor de studenten staan de kinderen centraal, ze willen hen een magische dag bezorgen die lijkt op hun eigen herinneringen. Dat ze het voor elkaar hebben dat Sinterklaas voor het eerst over de Coolsingel mag paraderen, vinden ze dan ook ‘te gek’. Bixner, die als kind stralend achter elke sint-stoet aanliep: ,,Daar heeft hij veel meer exposure.”

Houben: ,,Ik stond vroeger juichend klaar op de kade. Zaterdag komt ook het kindje van dierbare vrienden naar onze intocht. Ik heb haar in mijn hoofd, ik wil dat zij Sinterklaas kan vieren zoals ik dat vroeger deed. Maar ik heb óók dat lieve donkere meisje in mijn hoofd, dat huilend moest worden opgehaald van school. Voor háár wil ik het veranderen.
Maar ik heb óók dat lieve donkere meisje in mijn hoofd, dat huilend moest worden opgehaald van school. Voor háár wil ik het veranderen

Misschien moeten deze jongelui wat minder bier zuipen. Daar gaan je hersencellen van kapot, en wordt je verkeerd emotioneel van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

D66-minister wil Zwarte Piet afschminken
GeenStijl - Gepubliceerd op 14 nov. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

“Zwarte” Piet...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

De 9/11 Piet!...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

In Rotterdam is GEEN enkele zwarte Piet te zien bij de aankomst van Sinterklaas, maar toch gaan de mentaal gestoorde één hersencellige zeurpieten protesteren tegen de Rotterdamse Zwarte Piet.

- Kort voor de intocht van Sinterklaas in Rotterdam, is de Erasmusbrug korte tijd geblokkeerd geweest door actievoerders. Ze hingen spandoeken op met de tekst ’Zwarte Piet is racisme’ en ’Verkeer gestremd wegens racisme’.

Afbeelding

Sinterklaas kwam met een groep roetveegpieten zaterdag aan op het Willemsplein, aan de voet van de Erasmusbrug.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

HUMOR

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ali Yas »

Zo zie je maar weer hoe de acties van SJW's uiteindelijk uitpakt in het nadeel van de groepen waarvoor ze het zogenaamd opnemen. Heel treurig eigenlijk. De ware schuld ligt hier weer bij de slappelingen die voor de halve Gario's van deze wereld door de knieën gaan in plaats van ze publiekelijk de mantel uit te vegen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Ik krijg de indruk dat door het gedram van de anti pieten brigade, de zwarte pieten veel zwarter worden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

De leden van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet die Dokkum niet in mochten tijdens de intocht van Sinterklaas, mochten ook Weesp niet in.

Toen de burgemeester van Weesp hoorde dat de actievoerders naar Weesp wilden om te demonstreren, kondigde hij een noodbevel af. Waarnemend burgemeester Bas Jan van Bochove zei de veiligheid van bezoekers en demonstranten anders niet te kunnen garanderen, zei zijn woordvoerster.

Met bussen richting randstad
Nadat de locoburgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt, had besloten de demonstratie te verbieden, besloten de actievoerders naar Weesp te gaan. Onder begeleiding van de politie gingen de bussen richting de Randstad. Bij Purmerend kregen ze te horen dat ze niet welkom waren in Weesp en kregen ze het noodbevel uitgereikt, zei een woordvoerder van de politie. Volgens hem gingen ze verder naar Amsterdam en Rotterdam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ook in Leiderdorp waren er veel zwarte Zwarte Pieten bij de intocht.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Met al dat suikergoed en marsepein is het natuurlijk wel oppassen geblazen voor een spontane te hoge suikerspiegel, nietwaar?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Hulde aan Friesland en Weesp

Geplaatst op 19 november 2017

Afbeelding

Een wat mij betreft prachtige actie en hopelijk een voorbeeld en voorbode dat Nederland het nu echt helemaal beu is dat een bepaalde, overigens zeer kleine, groepering voor de zoveelste maal een kinderfeest om zeep wil helpen.

Geen racisme

Zwarte Piet heeft h e l m a a l niets met racisme te maken. Dat heeft deze kleinzielige jankgroep zèlf verzonnen en het er zelfs met een eenzijdig(!) zielig verhaal bij de VN doorgedrukt. VN-afgezanten, die nu eenmaal niet beter weten (want voornamelijk Amerikaans en zelf negroïde) en die zich derhalve vooral NIET verdiept hebben in de historie van het eigenlijke sinterklaasfeest. Ronduit kleinzielig gedrag, dat gebaseerd is op het feit dat een kleuter een volwassen negroïde mens Zwarte Piet heeft genoemd. Dat schijnt echt heel erg pijnlijk te zijn... Andersom mag WIT vreemd genoeg wèl steevast gebruikt worden...

Ik schreef het al eerder. Laten we, als sommige mensen zich daardoor blijkbaar gekwetst voelen, afspreken dat we ze eenvoudig géén Zwarte Piet meer noemen, ook niet voor de grap. Probleem opgelost. Mochten ‘bepaalde mensen’ daar dan nog stééds niet mee kunnen leven, dan zou ik hen met nadruk willen adviseren naar de Antillen of Suriname te remigreren. Succes daar met uw standpunten en uw kinderlijk gezever. Overigens heeft de ‘stop blackface’-groepering alle kentekens van de betreffende auto’s opgeschreven... Zozo! volgende keer dus de kentekenplaten afdekken mensen.

De nieuwe maan
Het islamitisch praatprogramma ‘De nieuwe maan’ (NPO2/NTR) sprak afgelopen vrijdag over de aanhangers van Pegida-Nederland die de zondag ervoor actie voerden tegen de bouw van de zoveelste moskee in Nederland (Enschede). Op deze locatie zette Pegida een ‘kerk’ neer met een kruis, waarbij een zogenaamde pastoor het inwijdde met varkensbloed. Het kruis en de betreffende ‘kerk’ slaan natuurlijk helemaal nergens op, maar dit incident roept de vraag op “of de autoriteiten wél adequaat genoeg reageren op dergelijke ‘islamofobe’ acties”. Aan tafel zit o.a. Farid (verraad) Azarkan (DENK) en dat zegt al genoeg, want het Salafisme, het dragen van boerka’s in de openbaarheid, terugkerende jihad-strijders/bruiden, en/of laffe aanslagen op onschuldige westerse burgers door moslimgeweld worden door DENK en ‘De nieuwe maan’ nóóit besproken, laat staan veroordeeld. Nee, dáár hebben zij dan ineens níets mee te maken, maar met ongeacht welke zoveelste moskee of actie van Pegida blijkbaar wèl... Pegida islamofoob? Het komt blijkbaar niet in ze op dat de ‘gewone Nederlander’ de zoveelste moskee op onze duizenden jaren oude varkensgrond meer dan zat is en hier gewoon niet wil hebben, sterker nog, ze liefst allemaal weg wil hebben. Genoeg is genoeg, maar teveel is teveel. Tot nu toe is het gelukkig nog steeds geweldloos gebleven, maar dat gaat zeer binnenkort veranderen ben ik bang. Het gaat namelijk maar door, dat hoogst irritante en veeleisende moslim en blackface geëtter.

Moskeeën: iedereen heeft er alleen maar last van, qua horizonvervuiling, niet passend in het straatbeeld, totaal niet passend binnen de vrije westerse cultuur, qua geluidsoverlast (door het indringende oproep-gejank uit de speakers aan de minaretten) en qua verkeersdrukte en parkeeroverlast. Daarnaast wordt dit door veel mensen als ronduit bedreigend, intimiderend en vrijheid berovend ervaren! Zeker als ze ook nog eens op de knieën in gebed openlijk op straat de infrastructuur blokkeren (tot nu toe gelukkig alleen nog in Frankrijk en België gebeurd). Deze veeleisende, opdringerige ‘groeperingen’ proberen de ‘gewone Nederlander’ en de maatschappij moedwillig te frustreren en deze ‘gewone Nederlander’ is het gejank en gezever zo onderhand meer dan zat en treedt nu, omdat de overheid weinig tot niets doet, zoals al lange tijd voorspelbaar was, zèlf op. Zoals gezegd, vooralsnog gelukkig zonder geweld, maar er zijn inmiddels al andere aankondigingen gedaan las ik.

Het verbod op betogen tegen Zwarte Piet werd geheel terecht gedaan, omdat de veiligheid van zowel de demonstranten als de bezoekers van het sinterklaasfeest in het geding was. Dit is slechts een zoveelste waarschuwing voor wat aanstaande is. Laat het a.u.b. niet zover komen en stop de bouw van nieuwe moskeeën en verdere acties van opzettelijk demoniserende groeperingen als blackface, want het loopt heel binnenkort een keer helemaal fout

Door: Drs. E.N. Schilder

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/19 ... -en-weesp/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Sinterklaas komt aan op kameel in Osdorp

Zaterdag 18 november 2017

Afbeelding

Geen paard, maar een kameel. Dat was het vervoermiddel tijdens de intocht van Sinterklaas gistermiddag in Osdorp.

De kameel kreeg de toepasselijke naam Kameligo mee voor de intocht. ‘Hij heet in het echt Lisa, maar voor ons Kameligo’, aldus een organisator. Tijdens de optocht door de wijk werd er ook Arabische muziek gespeeld. ‘Een Marokkaanse intocht’, zegt een bewoner tegen AT5.

De intocht begon op de Noorderakerweg en ging onder andere via de Terpstraat, Wierdestraat en Dijkgraafplein.

[Zie video op de site.]

http://www.at5.nl/artikelen/175417/sint ... -in-osdorp
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Hoofddorp. Beeldig deze tuinpieten. Hoe verzinnen ze het. :scratch:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Jan Roos: Demonstratierecht is opeens heilig
LaVieJanRoos - Gepubliceerd op 20 nov. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Jerry Afriyie; dichter en actievoerder

Geplaatst op 20 november 2017

Afbeelding

Dit weekend volop in het nieuws: Jerry Afriyie (foto).

Deze in Ghana geboren Ghanees/Nederlandse voormalig rapper (Intelligent gangster)/nu dichter, zegt van Nederland te houden, maar bezigt vreemde uitspraken, dichtwaardig onsamenhangend zelfs. “Zijn doel is het sinterklaasfeest veranderen, maar Nederland accepteert geen demonstratie van mondige zwarte mensen”, zegt hij. Alsof mondigheid uitsluitend aan de blanke mens is toebedeeld. Wat een onzin! Er is wat dat betreft geen enkele link met discriminatie, maar die maken hij en zijn vriendjes er gretig zelf van en dat is dus waar hij ook zijn kinderen mee opvoedt.

Ook Gloria Wekker doet soortgelijke uitspraken. Blijkbaar is bij haar de achternaam nog niet afgegaan. “Witte onschuld bestaat niet”, zegt Wekker o.a., “maar dat willen we van haar niet horen”. Hoezo niet? Omdat het onzin is of omdat u ook een kleurtje heeft? Ik zeg; vanwege het eerste punt(!), maar dat wilt u van mij waarschijnlijk niet horen. En zwarte onschuld…? Die bestaat wèl? Wat een onzin! Slaven werden gevangen en verhandeld door buurstammen die de rest, waar ze niet aan konden verdienen, uitmoordden. Verkocht en/of uitgeroeid door zwarten onderling dus, net zoals de Hutu’s en Tutsi’s dat daar nog dagelijks doen. Zwarte onschuld? Laat me niet lachen mevrouw Wekker, word eens wakker!

Ook kwam ik een stuk tegen over “Het sorteren van de soort leidt tot rassenwaan”? Juist! En dat begint al bij de opvoeding thuis. Dus dáárom zoeken de ‘gekleurde’ en islamitische peuters en kleuters elkaar op school meteen op en scheiden zij zich (bewust geregisseerd!) af van de rest en blijven zij tot in de zoveelste generatie, afgescheiden, onderling hun eigen taal brabbelen!

Als vader
Meneer Afriyie heeft ook nog een antwoord ‘als vader’: „Ik vind dat kinderen zich het hele jaar door veilig moeten voelen en niet een deel van de kinderen een maand onveilig.” Hoezo zijn uw kinderen ineens 1 maand niet veilig? En “Maar dan denk ik aan mijn dochter, dan denk ik aan mijn zoon. Zij hebben zoveel in huis, zoveel kansen. Moeten zij straks nog steeds dezelfde strijd voeren als wij, voordat ze zich aan hun talenten kunnen wijden?” Nou meneer Afriyie, als u uw kinderen niet zèlf met uw onzinverhaal over Zwarte Piet, ‘rassenscheiding’ en vooroordelen opgevoed zou hebben, was er niets aan de hand geweest.

Stop eens met die slavernij bullshit
Ik zeg niet dat de slavernij bullshit was, maar het sinterklaasfeest erbij betrekken is dat wèl!

Niemand heeft, tòt meneer Afriyie er samen met Quinsy Gario zèlf over begon, nooit een link gelegd tussen Zwarte Piet en de ruim 250 jaar geleden Nederlandse slavernij (want die was er toentertijd wel degelijk! (Zie link ‘Ghana’). Er is zelfs geen enkel keihard bewijs voor de relatie met Zwarte Piet. Sterker nog; Zwarte Piet deed ruim een eeuw na de laatste Nederlandse slavenhandel pas zijn intrede in Nederland. We hebben het hier dus over de tweede helft van de 17e eeuw voor de laatste Nederlandse slavernij en de tweede helft van de 18e eeuw voor de komst van Zwarte Piet. En dan nog, wat zouden wij daar nú nog mee te maken hebben en waarom zouden wij daar ons héden ten dage schuldig over moeten voelen? Wij waren daar toen niet, net zoals ú daar toen niet was. Laat deze eeuwenoude pijn a.u.b. eens een keer rusten en leef hier en nu, in vrede! We hoeven het niet te vergeten, stèrker nog, het màg niet vergeten worden, maar houd er eens over op dit met Sinterklaas te vermengen. Er zat nota bene maar liefst een eeuw tussen! U heeft de strijd en de haat dus zèlf gevoed en aangewakkerd en niet alleen voor uzelf, maar nu blijkbaar ook al voor uw kinderen. Is dat het ècht allemaal waard?

En u had zoveel in huis, zoveel kansen… en u heeft ze allemaal vergooid met het najagen van een 250 jaar oud spook uit de geschiedenis waar niemand die nu leeft verantwoordelijk voor is. Niemand!

Als u zich daadwerkelijk druk wilt maken over slavernij, doe dat dan niet hier en niet over wat er 250 jaar geleden is gebeurd, maar ga terug naar Afrika en naar het Midden-Oosten waar slavernij en mensenhandel nog altijd aan de orde van de dag zijn. U kunt hier starten met de aanpak van ‘loverboys’. Veelal van Midden-Oosterse en Afrikaanse afkomst overigens... maar dat benoemen is natuurlijk racisme, ik weet het.

“Het zál veranderen”, zegt Afriyie, daar twijfelt hij niet aan. “De stichting ‘Nederland Wordt Beter’ kan zichzelf in 2025 opheffen. Dan is het doel bereikt”. Maar Nederland hoeft niet beter te worden, want Nederland is niet ziek. Ú moet uw verhaal anders gaan brengen! Omdat ik weet dat u het leest, hierbij een helder advies: Uw verzoek (toentertijd) had moeten zijn: noem ons a.u.b. geen Zwarte Piet meer, ook niet voor de grap. Daarbij zou u uw verhaal kunnen vertellen en dan zouden de meeste (!) mensen (eikels zijn er altijd) daar alle begrip voor hebben en dat ook inderdaad niet meer doen als men weet en beseft dat u dat pijn doet. Probleem opgelost. Echter: met de wijze waarop u nú (al jaren) bezig bent, bereikt u precies het tegenovergestelde van wat u graag zou willen en wordt het alleen maar heviger. Ziet u dat nu ècht zelf niet? Intelligent gangster...? Laat dat Intelligent er maar af dan. Maar misschien is het nog niet te laat.

Dus nogmaals meneer Afriyie, het gaat niet om huidskleur, ras of uiterlijk, het gaat over uw gedrag waarmee u nu blijkbaar ook uw èn andermans kinderen vanwege een zelf verzonnen onzinverhaal in gevaar brengt. Stop ermee a.u.b. Dan heb ik overigens ook nog een verzoek: zou u a.u.b. willen stoppen met ons de’ witte mens’ of ‘wit’ te noemen? Deze één op één uit het Amerikaans overgenomen verwijzing naar ‘the white supremacy’ vind ik zeer kwetsend en ongepast.

Door: Drs. E.N. Schilder

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/20 ... ievoerder/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Nou ja zeg... :thinking: Dat is snel. De pietenpakken die afgelopen weekend gebruikt werden tijdens de intocht van Sinterklaas in Amsterdam, gaan in de verkoop.

De omstreden kostuums kunnen gekocht worden voor een kleine 300 euro.

De maker had vooraf een deal gesloten met de organisatie van de intocht, meldt De Telegraaf. De organisatie kreeg de pakken voor een prikkie, onder voorwaarde dat de omstreden edellieden-kostuums achteraf weer ingeleverd worden, zodat de makers ze weer kan doorverkopen.

Volgens woordvoerder Pam Evenhuis zit het iets anders. Volgens hem zijn er zoveel pietenpakken gemaakt dat een aantal weg kan. 'We doen een deel van de pakken nu in de verkoop, dan kijken we volgend jaar weer wat we nodig hebben. Het zijn prachtige pakken, hoogwaardige kwaliteit met mooie stoffen. Vandaar de redelijk hoge prijs.'

Aan de outfits is wel twee jaar gewerkt door Ineke van den Berge, de gepensioneerde hoofdcoupeuse van modeontwerper Frank Govers, en hoofdpiet Midas Meester. Ze bestudeerden schilderijen en tekeningen om een goed beeld te krijgen van hoe een piet eruit moet zien. De pakken zorgden voor wat ophef omdat ze doen denken aan Spaanse edellieden, die in de zestiende eeuw ons kikkerlandje bezetten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

En de sneeuwvlokken de UvA en HvA moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
HvA/UvA censureert chocoladeletters uit kantine, want afbeeldingen van Zwarte Piet, is kwetsend

Eén blanke student diende één klacht in, meteen alle chocoladeletters verwijderd op gezag diversity officer

UvA en HvA-cateraar Cormet heeft op gezag van de nieuwe UvA-diversity officer Anne de Graaf alle(!) chocoladeletters uit de schappen van de kantines van beide onderwijsinstituten verwijderd. Dit nadat de 27-jarige Conservation and Restoration of Cultural Heritage-student Paul Kisner (tevens columnist voor Gay.nl)een klacht over de verpakking van de chocoladeletters had ingediend waarop een afbeelding van Zwarte Piet is te zien, meldt Folia.

De gekwetste student in kwestie laat aan Folia weten:
  • “Ik wil dat de UvA een inclusieve omgeving zonder racisme is en vind dat ik als witte man moet opkomen voor de inclusiviteit van de academische gemeenschap.”
Nadat hij zijn klacht had gemaild naar cateraar Cormet met in de cc. de diversity officer kreeg hij een mailtje terug van de diversity officer met daarin de tekst: “Goed dat je het meldt”.

Een dag later verwijderde de cateraar alle chocoladeletters uit alle schappen van alle verkoopplekken op de UvA en HvA.

UvA-studenten en HvA-scholieren moeten het nu doen met ordinaire chocoladeletters van Tony’s Chocolonely doen, uiteraard met een geheel zwarte piet-vrije verpakking.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

In Dordrecht zijn de officieele Zwarte Pieten niet meer echt zwart.
Maar zo'n concessie maakt niet uit.
Er is voor de kinderen ook een Sinterklaashuis. En die instelling heeft ook de boosheid van de anti-Pieten opgeroepen.
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd
Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.
Is er een aanleiding voor deze actie?
Erik Zindel van de VVV, die het Sinterklaashuis sinds jaar en dag organiseert in Dordrecht zegt dat maandag op sociale media iemand ‘nogal drammerig’ bezig was. ,,Hij wilde de anti-Zwarte Pietendiscussie voeren, maar ik heb die persoon direct geblokkeerd. Misschien dat dit daarvan het gevolg is.’’
En wat is de mission statement van de blokkerende anti-Pieten?
,,Met deze ludieke en satirische actie willen wij duidelijk maken dat we het schandalig vinden dat er in een leuke multiculturele stad als Dordrecht nog altijd sinterklaas gevierd wordt dat helaas niet voor elk kind een leuk en toegankelijk feest is."

"Wij hopen dat ook Dordrecht net als vele andere steden zal overwegen de stereotyperende eigenschappen van piet aan te passen’’, schrijven de actievoerders.
Wabblief? De Pieten in Dordrecht hebben geen kroeshaar, geen rode lippen, praten niet krom en hebben roetvegen. Wat willen ze dan nog meer?

https://www.ad.nl/dordrecht/sinterklaas ... a0128ef66/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie