Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel »

''Knecht'' is nu ook al fout?! :scratch: :rolleyes: Mogen zwarte mensen nu alleen nog toppolitici en CEOs zijn? Knecht was toch gewoon een eerbaar, betaald beroep?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

De intocht in Maasluis zal door de politie behandeld worden alsof het een risicovolle voetbalwedstrijd betreft.
Er zullen een hoop agenten incognito zijn verkleed als Zwarte Piet.
En die hebben een knuppel in hun broek verstopt. Dus pas maar op !
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

De intocht van de Sint in Maassluis wordt behandeld als een voetbalwedstrijd met hoog risico.
Er komen dus ook detectiepoorten. Als daar maar geen kids door getraumatiseerd worden.
Kinderen moeten voor Sint door detectiepoort
Iedereen die zaterdag de landelijke intocht van Sinterklaas in Maassluis wil bijwonen, moet door toegangspoortjes met beveiligers. Dat geldt ook voor de kinderen. Op deze manier wil de gemeente voorkomen dat er zich demonstranten tussen het publiek mengen.
Ik vraag mij af: "wat detecteren die poortjes?" Maken ze onderscheid tussen goede en kwaad in de zin hebbende demonstranten?
Ik dacht dat die poortjes alleen maar bommen, nagelschaartjes, sleutels, aardappelschilmesjes en dergelijke metalen dingen bemerkten. Maar intenties? http://www.telegraaf.nl/binnenland/2699 ... jes__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Die Sinterklaas komt wel aanzetten met heel veel Zwarte Pieten. Kan dat niet minder, minder, minder?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:De intocht van de Sint in Maassluis wordt behandeld als een voetbalwedstrijd met hoog risico.
Er komen dus ook detectiepoorten. Als daar maar geen kids door getraumatiseerd worden.
Kinderen moeten voor Sint door detectiepoort
Iedereen die zaterdag de landelijke intocht van Sinterklaas in Maassluis wil bijwonen, moet door toegangspoortjes met beveiligers. Dat geldt ook voor de kinderen. Op deze manier wil de gemeente voorkomen dat er zich demonstranten tussen het publiek mengen.
Ik vraag mij af: "wat detecteren die poortjes?" Maken ze onderscheid tussen goede en kwaad in de zin hebbende demonstranten?
Ik dacht dat die poortjes alleen maar bommen, nagelschaartjes, sleutels, aardappelschilmesjes en dergelijke metalen dingen bemerkten. Maar intenties? http://www.telegraaf.nl/binnenland/2699 ... jes__.html
Van mij mag dat vuilnis héél dicht bij Sint en Piet komen als ze dat echt willen. Maar dan wel in het water gesmeten vlak voordat de stoomboot aankomt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik vergelijk LINKS het liefst met ISLAM. Links zegt: "Niet alle moslims zijn slecht." Ik zeg: "Maar iedere terrorist is wel moslim en dat is het gevolg van die verschrikkelijke kankerreligie die ondersteund wordt door het kopvodden parasietenvolk van islam."
Hans van de Mortel sr. zegt: "Niet iedere marxistische ideologie-aanhanger is een terrorist, maar iedere linkse terrorist hangt wel dezelfde ideologie aan."

Vandaar dat het post (politieke) marxistische bolwerk het zo goed kan vinden met de achterlijkheid van islam en zijn geestelijke blindgangers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Amsterdamse anti-Zwarte Piet-demonstranten gaan naar Maassluis
Een groep zwarte demonstranten van het collectief Kick Out Zwarte Piet gaat morgen bij de landelijke intocht van Sinterklaas demonstreren. Zonder dat ze zich hebben aangemeld.

De groep bestaat voor een groot deel uit Amsterdammers relnegers. Het collectief maakt bewust géén gebruik van de mogelijkheid om in een speciaal daarvoor bedoeld vak te demonstreren.

Kick Out Zwarte Piet demonstreert al een aantal jaar tegen Zwarte Piet bij de landelijke intocht van Sinterklaas. Vorig jaar, in Meppel, hield de groep zich aan de regels. Eerdere protesten, onder meer twee jaar geleden in Gouda, liepen uit de hand. De vraag is dus of het dit jaar rustig blijft, nu het collectief het verzoek in een vak te staan naast zich neer heeft gelegd.

Commotie
'Wij willen wederom kenbaar maken dat wij de racistische karikatuur willen zien verdwijnen', stelt Morena Taborda van Kick Out Zwarte Piet. 'Zoeken we de commotie op? Het is maar hoe je het bekijkt. Wij zien het zo dat als er géén zwarte of bruine Pieten aanwezig zijn, dat ook wij thuis kunnen blijven. Het is de keuze van de gemeente Maassluis en van de NTR. Die verantwoordelijkheid moeten de mensen zelf maar nemen. Je kan niet verwachten dat als je doorgaat met racisme promoten, dat er dan niet tegen geprotesteerd wordt.'
Als men bussen met voetbalfans kunnen tegenhouden, dan kunnen ze ook met gemak de bussen met deze zeurpieten stoppen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Wat erg. :shock:

Vlaanderen is ook gevallen. Geen Zwarte Pieten meer in Vlaanderen
Vanaf 2017 zullen er geen Zwarte Pieten meer te zien zijn in Vlaanderen. Dat meldde het Vlaamse VTM vrijdag.

Verschillende Vlaamse zenders voor kinderen, speelgoedwinkels, theaterorganisaties en onderwijsinstanties in Vlaanderen hebben een zogeheten ’Pietenpact’ ondertekend. Daardoor zullen er vanaf 2017 geen volledig zwartgeschminkte Pieten meer zijn. Het pact is een initiatief van de culturele organisatie deBuren, die wil dat elke verwijzing naar zwarte mensen verdwijnt.

Na de commotie in Nederland over Zwarte Piet en de vervangingen door roetveegpieten heeft ook Vlaanderen besloten om Zwarte Piet te verbannen. Met het Pietenpact wil deBuren naar eigen zeggen laten zien dat „alternatieven mogelijk en haalbaar zijn, en dat daar een groeiend draagvlak voor is.”

Hoe het feest in Vlaanderen wordt ingevuld mogen de organisaties nog steeds zelf kiezen. Zonder of met Pieten, roetveegpieten, regenboogpieten of schminkvrije pieten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

En verder in Nederland... :scratch: Pieten in alle kleuren van de regenboog. Een Piet met blauwe baard, gele neus en rode wangen, een jong Pietje geschminkt als poes en Pieten met bloemen op de wangen of rond de ogen groen geverfd als een masker.
In en rond het Pretpark Pietenhuis lopen vrijwel alle Pieten rond met bontgekleurde gezichten. Dat was vrijdag te zien in het Sinterklaasjournaal op NPO 3. In de eerste afleveringen van dit jaar zaten alleen zwarte en witte Pieten.

Lang was ongewis hoe de makers van het programma invulling zouden gaan geven aan de voortslepende discussie over Zwarte Piet. De NTR wilde niet op voorhand prijsgeven hoe de Pieten er in het populaire programma uit zouden gaan zien. Maar vrijdag leek het Sinterklaasjournaal kleur te bekennen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:En verder in Nederland... :scratch: Pieten in alle kleuren van de regenboog. Een Piet met blauwe baard, gele neus en rode wangen, een jong Pietje geschminkt als poes en Pieten met bloemen op de wangen of rond de ogen groen geverfd als een masker.
In en rond het Pretpark Pietenhuis lopen vrijwel alle Pieten rond met bontgekleurde gezichten. Dat was vrijdag te zien in het Sinterklaasjournaal op NPO 3. In de eerste afleveringen van dit jaar zaten alleen zwarte en witte Pieten.

Lang was ongewis hoe de makers van het programma invulling zouden gaan geven aan de voortslepende discussie over Zwarte Piet. De NTR wilde niet op voorhand prijsgeven hoe de Pieten er in het populaire programma uit zouden gaan zien. Maar vrijdag leek het Sinterklaasjournaal kleur te bekennen.
Klinkt als een massale epilepsie-aanval waiting to happen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Mooi zo! Politie arresteert gewelddadige Pietenhater die opriep om alle Zwarte Pieten dood te schieten.
http://dlvr.it/MdyLkz

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

Schepsel schreef:''Knecht'' is nu ook al fout?! :scratch: :rolleyes: Mogen zwarte mensen nu alleen nog toppolitici en CEOs zijn? Knecht was toch gewoon een eerbaar, betaald beroep?
Het is net omdat hij knecht was dat quincy Gario er zo'n probleem mee had. Zwarte knechten kan natuurlijk niet;

Maar geen nood. Ik heb me er bij neergelegd.

Sinterklaas is een BLANK feest, met een BLANKE oude man en een BLANKE helper die zwart zie van door de schouw te kruipen. Hij heeft daarom een heel zwart roetveeggezicht.

Alle mensen van anderen kleurtjes gelieve uit de buurt van de BLANKE sint en de BLANKE zwarte piet te blijven aub! Maak zelf jullie kinderfeest.

het sinterklaasfeest is vanaf nu "slegs vir blankes"

Voilà Quincy en Sylvana! ge hebt gewonnen.


Misschien kunnen jullie die zwarte gecastreerde slaaf hadji Firoez in jullie eigenste kinderfeest incorporeren? Dat is namelijk werelderfgoed !
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Lang was ongewis hoe de makers van het programma invulling zouden gaan geven aan de voortslepende discussie over Zwarte Piet. De NTR wilde niet op voorhand prijsgeven hoe de Pieten er in het populaire programma uit zouden gaan zien. Maar vrijdag leek het Sinterklaasjournaal kleur te bekennen.
Walgelijk en smerig hoe een paar mij onbekende sfeermakersverpesters de norm bepalen. Ik noem hen met recht tuig van de linkse richelroede. Slechts een, hooguit een tiental, gaat brutaal en vooral arrogant dictatoriaal links voorbij aan de wil van de overgrote meerderheid van het volk. Geen respect, geen gezag, geen logische argumentatie, uitsluitend:

Wij van links hier bepalen de norm.

Een ding is mij wel duidelijk. Als er een groep bestaat die letterlijk en demonstrerend schijt heeft aan de democratie, dan is het wel de bende van links. Dat zien we nu weer eens in Amerika. Uiteraard zijn daar de negers al begonnen met het ingooien van ruiten en vernielen van auto's. Het wachten is nu op het massaal plunderen van winkels. Uiteraard opgejut door de 'moderne' linkse blanke jeugdgelederen die te allen tijde begrip hebben voor het ongenoegen van de altijd maar in meerderheid rond luierende en drugs gebruikende stelende en rovende zwarte man. Heeft niets te maken met het slavernij verleden - zij waren immers geen slaaf, maar heeft alles te maken met het onvermogen iets van hun leven te maken.

De blanke man die zijn kans op een baan onder het afbraakregime van Obama en zijn nar Hillary ineen zag schrompelen en zich democraat waande, heeft uit barre ellende dit keer op Trump gestemd. Hij is niet gaan rellen, maar blijft positief. Dit in tegenstelling tot de negerpopulatie die zijn kans grijpt om zoals gebruikelijk amok gaat maken. En dit terwijl de kans op werk onder Trump juist aanzienlijk zal stijgen. Tenminste, dat is zijn belofte. We zullen zien.

Positief denkende niet-linkse mensen zijn tenminste verwachtingsvol.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Gaat de paus soms schuil achter deze wending in het beleven van het mogelijk door hem beoogde verbeterde Sinterklaasfeest? Zoals wij de huidige paus kennen, die het samengaan met het mohammedanisme niet schuwt, zou dit zo maar waar kunnen zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

De intocht van Sinterklaas in Maassluis zag er niet uit. Roetveegpieten, gekleurde neppieten, moraal verheven opdringpieten, clownpieten, wit geschminkte pieten, en een enkele zwarte piet.

Een zwarte Sint, die een paar dagen geleden in Amsterdam het Sinterklaas feestje samen met wat bakfiets moeders en hun zielige kindertjes al verziekte , mocht Maassluis niet in.

Afbeelding

En zielig, zielig zielig.. :cool: Ook de relnegers mochten Maassluis niet in, en de bus niet uit.

Afbeelding


Er is ook een ’Man met hakbijl gearresteerd bij intocht’
MAASSLUIS - Tijdens de zwaarbewaakte Sinterklaasintocht in Maassluis, heeft de politie zaterdagmiddag een man gearresteerd. Volgens ooggetuigen had de man een hakbijl verstopt in een van de tassen die hij bij zich droeg.

Het betreft een niet-Nederlands sprekende man, van wie onbekend is of hij deel uitmaakte van een demonstratie. Hij droeg camouflagekleding en twee tassen. In een ervan zat het wapen verstopt, aldus een omstander.

De politie doet nog geen mededelingen over de arrestatie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

PVV kondigt 'Zwarte Pieten-wet' aan

De PVV komt binnenkort met een 'Zwarte Pieten-wet'. Die moet overheden als gemeenten die iets doen met bijvoorbeeld de intocht van Sinterklaas verplichten ervoor te zorgen dat Zwarte Piet dan ook echt zwart is.
Gemeenten mogen volgens het plan de sinterklaasliedjes ook niet veranderen.

PVV-leider Geert Wilders kondigde het wetsvoorstel maandag aan in het tv-programma Vandaag de dag van WNL. Het Kamerlid Martin Bosma heeft er volgens Wilders het hele weekend aan zitten schrijven.

Wilders zei dat hij ''zo boos'' kan worden over de discussie om Zwarte Piet aan te passen. De wet is bedoeld om ''onze cultuur te beschermen'' en de discussie over Zwarte Piet en racisme is ''te belachelijk voor woorden'', aldus Wilders.

''Het is een kinderfeest. Dit heeft niets met racisme te maken.'' Ik hoop dat er een meerderheid voor is, dan kunnen we die traditie tenminste behouden.''

Draagvlak

Er lijkt weinig draagvlak voor het plan in de Tweede Kamer. CDA-Kamerlid Pieter Heerma noemde het ''de volgende episode in een weinig verheffende discussie. Sinterklaas is een volksfeest. Het is van de samenleving en niet van de overheid.''

Ook SP-fractieleider Emile Roemer vindt dat het aan de mensen is en niet aan de politiek. ''Van bovenaf opleggen hoe tradities gevierd moeten worden past bij een dictatoriaal regime en niet bij een vrije samenleving."

''De overheid moet niet voorschrijven hoe het Sinterklaasfeest gevierd moet worden'', zei ook een woordvoerder van minister Lodewijk Asscher (PvdA, Sociale Zaken). Asscher probeert de emoties rond het onderwerp wat weg te halen door een bijeenkomst te organiseren met onder meer gemeenten en Sinterklaascomités.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Intocht Rotterdam.
Zeker zestig demonstranten die in Maassluis wilden betogen tegen Zwarte Piet, zijn in Rotterdam opgepakt. Ze zouden het verbod op demonstreren hebben genegeerd.

De betogers droegen borden met opschriften als 'Zwarte Piet is Racisme' en 'Black Facing = Disgracing'. Ze zijn afgevoerd met een bus.

De actievoerders waren gestrand in Rotterdam. Dat gebeurde volgens actiegroep Kick Out Zwarte Piet toen twee bussen met zo'n 150 inzittenden werden tegengehouden.

''We zijn al bijna direct na vertrek gevolgd door motoragenten'', zei een woordvoerster van Kick Out Zwarte Piet. ''In Rotterdam zijn we gestopt en moesten we de bussen uit.''

Volgens de politie zijn de betogers helemaal niet tegengehouden, maar zijn de demonstranten uit zichzelf uitgestapt in Rotterdam. ''We hebben toen aangeboden ze naar het demonstratievak in Maassluis te brengen. Daar wilden ze niet naartoe.''

Volgens de politie is de betogers verteld dat ook in Rotterdam een verbod op demonstreren van kracht is. ''Zij negeerden dit verbod en zijn aangehouden.''

Wat ongewassen blank NSB/AFA tuig onder de spoiler.
Spoiler! :
Afbeelding
Hier nog wat boze relnegers in een ME bus...
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »



Artikel onder de spoiler
Spoiler! :
Onze cultuur onder vuur

Eerst sneuvelt Zwarte Piet, de volgende stap is dat Sinterklaas misschien helemaal op de helling gaat. Veel Nederlanders hebben het gevoel dat hun cultuur onder vuur ligt. Volgens minister Asscher moeten we toegeven aan gekwetste minderheden. Maar gummen we zo niet onze nationale identiteit uit? „De tegenstanders zullen niet rusten tot onze hele cultuur kapot is.”

Een groepje omstanders kijkt in de haven van Hoorn toe hoe een man met hogedrukstraal de rode letters onder de Scheepsjongens van Bontekoe probeert weg te spuiten. Dezelfde activisten die het monument hebben ondergekalkt, kliederden ook het woord ’genocide’ op het standbeeld van VOC-koopman J.P. Coen. De groep noemt zichzelf ’De Grauwe Eeuw’ en eist dat Nederland ’het echte verhaal’ over ’de koloniale misdaden’ gaat vertellen. Meer acties zullen volgen.

„De Nederlandse cultuur is geen rustig bezit meer”, zegt rechtsfilosoof Paul Cliteur in zijn nieuwe boek Bardot, Fallaci, Houellebecq en Wilders: juridische vervolging van religiekritiek en vreemdelingenvrees. „Er wordt voortdurend druk uitgeoefend om de Nederlandse geschiedenis te herschrijven.” Hij wijst op de bekladding van de VOC-beelden. „Dat is toch een beetje wat ook IS in het Midden-Oosten beoogt, met het vernielen van kerken en kunstwerken: sporen uit het verleden uitwissen.”

Het is een nieuwe opleving van politieke correctheid. Ook de Gouden Koets, icoon van Prinsjesdag, krijgt het stempel ’fout’ opgedrukt. Het rijtuig zou volgens Kamerlid Harry van Bommel (SP) herinneren ’aan een gruwelijke periode in de Nederlandse geschiedenis’. Op zijpanelen prijken afbeeldingen van halfnaakte zwarte mannen en vrouwen, verwijzingen naar het slavernijverleden. De afbeeldingen moeten zo snel mogelijk van de koets, vindt Van Bommel.

Van alles en nog wat ligt opeens gevoelig, maar nergens verliest de Nederlandse traditie zo snel terrein als rond 5 december. Amsterdam en Utrecht weren zwarte pieten bij de intocht, andere gemeenten laten alleen nog roetveegpieten meelopen. RTL kiest ook voor een piet met zwarte strepen.

Winkelbedrijven lijken in het kielzog ook te kiezen voor voorzichtigheid. Nog voordat de goedheiligman in het land is, puilt het grootste warenhuis van Nederland, de Bijenkorf op de Dam, al uit met Kerst. „Waar zijn de sinterklaasspullen gebleven?”, vragen klanten zich af op sociale media.

„Vroeger spatte Sinterklaas er hier vanaf”, zegt huisvrouw Joyce. Ze sjouwt met twee grote boodschappentassen door de Leidse Haarlemmerstraat. „Je moet tegenwoordig naar de sfeer zoeken. Ik vond het vroeger gezelliger.”

Neutraal

In de winkelstraat ligt de sint er inderdaad niet duimendik bovenop. Bij de winkels die al sinterklaasversiering hebben, is abstractie troef. Bart Smit staat vol pakjes en een enkele sinterklaas, maar Zwarte Piet schittert door afwezigheid. Bij de Hema kiezen de inrichters voor gestileerde kerstbomen, hier en daar een neutraal wit paard of een schoen met een winterpeen. Het personeel verwijst voor toelichting naar het hoofdkantoor.

„We mogen er helemaal niets over zeggen”, snauwt ook een medewerkster van Blokker. Die keten spreekt over ’Decemberfeesten’ en verwijst in de nieuwe folder amper naar het heerlijk avondje, met alleen nog contouren van Sinterklaas en Zwarte Piet. ’Een nieuwe huisstijl’, licht een woordvoerder toe. „Wij willen vooral insluiten en geen mensen uitsluiten.” Supermarkt Jumbo heeft Sint en Piet inmiddels verbannen van de huismerkverpakking. Terwijl een Jumbo in Utrecht tijdens het Suikerfeest wel gratis baklava uitdeelt, merken Twitteraars boos op.

Bij Intertoys in de Leidse winkelstraat is nog wel een klein schap vol ouderwets zwartepietenmateriaal te vinden. Waarschijnlijk ’het restant van de oude voorraad’, oppert verkoopster Amy Schrijvers met een blik op verpakkingen met zwarte schmink en een kroeshaarpruik. Bij het personeel meldde zich kort geleden een opgeluchte klant die de winkel hartgrondig complimenteerde dat zwarte piet in Playmobil nog gewoon zwart was.

Schrijvers, net van het vwo, heeft net wat langer over het pietenvraagstuk nagedacht dan de gemiddelde winkelmedewerker. Thuis discussieert ze er ook wel eens over, maar niet te vaak, ’want dan is het de hele familie tegen mij’. „Mijn opa en oma zitten op de Facebookpagina ’Nederland mijn vaderland’. Ze vinden dat je van onze cultuur moet afblijven, trekken zich Zwarte Piet echt aan en kunnen wat minder goed relativeren. Ze ervaren cultuur heel erg als hun eigen identiteit en voelen het als een aanval op henzelf. Dat snap ik wel, ik zou het ook erg vinden als koningsdag opeens wordt afgeschaft. Maar roetveegpieten lijken mij een prima compromis.”

Boze reacties zoals die van Amy’s grootouders zijn symptomen van een diepe onzekerheid in de samenleving, ziet rechtsfilosoof Paul Cliteur. Die wordt veroorzaakt door de komst van grote groepen migranten die niet dezelfde waarden delen als Nederlanders. „Migratie geeft altijd onzekerheid. Niet voor de bestuurlijke elite, die kan in een mondiale cultuur overleven. Maar voor de gewone man en vrouw is dat lastig. Zij worden geconfronteerd met andere talen, zeden en gewoonten.”

Door de multiculturele samenleving, waarin ’respect’ de boventoon voert, is Nederland gevoeliger geworden voor groepen die zich gekwetst voelen, signaleert filosoof Sebastien Valkenberg. „Voelt iemand zich gekwetst, dan moet de oorzaak meteen worden verboden. Je ziet dat ook bij minister Asscher, die Zwarte Piet wil veranderen omdat hij met een moeder heeft gesproken wier zoontje gepest wordt.”

Toegeven in dit soort discussies is gevaarlijk, stelt voormalig LPF-Kamerlid Mat Herben. Autochtone Nederlanders kunnen daardoor vervreemd raken van de samenleving, stelt hij vast. „Mensen zien dat Zwarte Piet moet verdwijnen, maar dat er wel minaretten worden gebouwd waaruit gebedsoproepen schallen.”

Jarenlang vond de politiek het prima dat etnische minderheden hun eigenheid bewaren en uitdragen, vertelt Cliteur. „Nu zie je dat autochtonen dat ook opeisen .”

Eén man staat in de voorste loopgraaf van de zwartepietenoorlog. Hugo Bos is rooms-katholiek in hart en nieren en zijn stichting Civitas Christiana strijdt met drie medewerkers fulltime tegen de afkalving van de Nederlandse cultuur.

Dertigduizend protestkaarten tegen Jumbo zijn al op de post, tienduizend extra zijn in bestelling. Boekjes over multiculturalisme vliegen de deur uit.

Essentie

Bos wil het racismeargument van tafel. „Clowns zijn wit geschminkt, maar die zien we toch ook niet als kwetsende karikatuur van blanken? De zwarte kleur en de roe van Piet staan voor het kwade en zijn onderdeel van het spel en de morele symboliek van het sinterklaasfeest.

Maak er dan een roetpiet van, hoor je dan. Maar het houdt niet op bij een roetpiet, ze willen ook van het kroeshaar af, de rode lippen en de oorring. Je haalt de essentie uit het feest.”

Niet alleen pieterknecht staat op het spel, zegt Bos. De kerstman wint terrein op sinterklaas, en kerstmis wordt vervolgens omgedoopt tot ’winterfeest’, terwijl Pasen straks misschien als ’lentefeest’ te boek staat. Ondertussen verdringt Halloween het traditionele Allerzielen. Door Paasvuren gaat een streep vanwege het milieu, tevens een reden om het rapen van kievitseieren te schrappen. Om moslims niet te kwetsen delen banken geen spaarvarkens meer uit bij een kinderspaarrekening. De EU verbiedt chocoladesigaretten, terwijl ook jodenkoeken, negerzoenen, moorkoppen, blanke vla, Eskimo-ijs en zigeunersaus van het menu gaan. En zo gaat het maar door.

„Immigratie is een van de redenen dat gebruiken onder vuur liggen”, zegt Bos. „Maar ook de veramerikanisering en ecologisch denken vormen een bedreiging. De tegenstanders zullen niet rusten tot onze hele cultuur kapot is gemaakt.

Wij vinden dat immigranten zich moeten aanpassen aan onze cultuur in plaats van andersom. Anders ontstaat een dictatuur van minderheden. Nederlanders komen daartegen in protest.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

man, man, man.... :thinking: Hoe lelijk wil je hebt hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Maar... icon_thumbup.gif Het kan nog lelijker. Volgens mij is het leven van deze "zwarte petra "voltooid.

Zo ziet het sinterklaas journaal er uit.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12641
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door sjun »

Kolere, tijd voor een Zwarte Pieten Brigade ter bevordering van lokale culturele eigenheid.



Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Kinderen leren best wel wat van dat sinterklaasjournaal. Bijvoorbeeld dat je huidkanker krijgt van roken. De foto zou afkomstig kunnen zijn van een pakje sjek.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Hoe zal Sinterklaas in 2030 er uit zien? Vermoedelijk is 'Sinterklaas' (hij zal echter niet meer zo heten) een bruine Arabische man met witte baard, gekleed als imam en op zijn muts (geen mijter) prijkt een halve maan. Het kruis is dan natuurlijk verdwenen. Hij wordt omringd door witte pieten, die nog ketenen dragen als symbool van onderworpenheid en slavernij. Uiteraard arriveert deze Sintimam met zijn stoomboot uit Turkije en niet Spanje.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Eliabe »

Mahalingam schreef: Afbeelding
Sinterklaasfeestje Maasoord Poortugaal?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie