Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: En die instelling heeft ook de boosheid van de anti-Pieten opgeroepen.
Het gaat met dat pietengedoe dezelfde kant op als het genderneutrale gedoe. Wat een puur persoonlijk probleem is van een minuscuul aantal lui die ziek in hun kop zijn wordt opgeblazen tot een MAATSCHAPPELIJK probleem waar iedereen die normaal is voor moet boeten en zweten. Zelfs de kinderen worden daarbij niet ontzien . Het wordt ook elk jaar erger blijkbaar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ik vroeg mij af: "Wat willen ze dan nog meer?".
Mogelijk is een antwoord gegeven op de anti-Pieten conferentie waar alle (Amsterdamse?) usual suspects aanwezig waren. Om een paar te noemen: activist Jerry Afriyie, politica Sylvana Simons, documentairemaker Sunny Bergman en voormalig hoofdpiet Erik van Muiswinkel.
En het antwoord is: helemaal geen Pieten meer is het beste.
'Zwarte Piet is toegevoegd, je kunt hem ook weghalen'
Het idee dat Zwarte Piet al heel lang bestaat, bijvoorbeeld. Niet waar, vertelde hoogleraar Caraïbische geschiedenis Alex van Stip­riaan. De Sint bestaat al zo'n 1000 jaar, maar Zwarte Piet deed pas 150 jaar geleden zijn intrede. "Als de figuur Zwarte Piet later is toegevoegd, dan kun je 'm ook weghalen," aldus Van Stipriaan.
https://www.parool.nl/amsterdam/-zwarte ... ~a4540511/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Gaat het OM nu ook met veel tromgeroffel vooraf zo dapper optreden?
Laatst gewijzigd door King George op do nov 23, 2017 1:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

lol. [icon_lol.gif] Soros en zijn dwaze Open Society Foundation cronies denken dat Sinterklaas en Zwarte Piet iets met kerst te maken heeft. Ze hebben zich lekker ingelezen.
Since the 1800s, every Christmas, Zwarte Piets (Black Petes)—depicted by white Dutch people in blackface—parade through cities and towns throughout the Netherlands. Last week, the European Parliament debated whether the Zwarte Piet tradition promotes racist stereotypes. Mitchell Esajas, chairman of the New Urban Collective, a network of youth from diverse cultural backgrounds, spoke at the debate and offers his insight into the issue.

https://www.opensocietyfoundations.org/ ... -tradition
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Sinterklaascircus gestopt na bedreigingen om Zwarte Piet

Een Sinterklaascircus in de Rotterdamse wijk Spangen is vervroegd gestopt nadat de initiatiefnemer via Facebook werd bedreigd. Dit omdat hij weigert zijn Zwarte Pieten aan te passen naar zogenoemde roetveegpieten.

Wouter Zuidema had naast het stadion van Sparta in de wijk Spangen een tent opgezet om daar het kinderfeest een keer per dag te vieren met een voorstelling. Vlak voordat het zover was, kreeg hij van zijn opdrachtgever te horen dat hij roetveegpieten moest gebruiken in plaats van de afgesproken ’echte Pieten’. Dit omdat Rotterdam kort daarvoor had besloten dat die stad afscheid gaat nemen van de traditionele Zwarte Pieten.


’Kon niet anders’

„Ik heb dat toen toegezegd, want ik kon niet anders. Als ik had geweigerd, dan had ik niet kunnen komen”, verhaalt Zuidema. „Tijdens de voorstellingen speelden er ’gewone’ Zwarte Pieten.” Dat bleef niet onopgemerkt.

Al bij de opening hadden twee leden van de lokale gebiedscommissie geprotesteerd. Volgens Zuidema hadden ze zelfs eieren op zak om de Zwarte Piet te bekogelen, maar hij liet zijn acteur niet alleen naar buiten gaan.

Vervolgens stroomden de bedreigingen binnen op Facebook. „Steek die kuttent maar in de fik met die racisten”, schreef iemand. Zuidema moest „bespuugd worden” en hij moest maar „eens opletten wat ze met zijn tent zouden doen.”

Contact met de wijkagent leverde hem weinig op. „Als ik aangifte zou doen van bedreiging, zou er niets mee gebeuren, zo is mij verteld.” Na twee dagen vol bedreigingen en beschimpingen besloot Zuidema de handdoek in de ring te gooien. „Ik vond het onverantwoord om verder te gaan.”

’Kinderfeest kapot’

Het verhaal zorgt voor woede bij de grootste lokale partij, Leefbaar Rotterdam. Raadslid Tanya Hoogwerf dient schriftelijke vragen in bij het stadsbestuur. „De activisten stoppen niet totdat het hele kinderfeest kapot is gemaakt.”

Ondertussen baalt Zuidema vooral dat hij zijn voorstelling niet kan spelen voor de kinderen in de achterstandswijk. Toch keert hij volgend jaar weer terug. „Maar dan wel in een andere stad. Het is nu te kort dag om nog ergens anders terecht te kunnen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Gaat het OM nu ook met veel tromgeroffel vooraf ook zo dapper optreden?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door King George »

Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme' van het ministerie JenV over het actuele dreigingsbeeld van november 2017.
De 'extreemlinkse antiracistische actiegroep' KOZP (Kick Out Zwarte Piet) is hierin opgenomen als terreurrisico. Rapport kwam gisteren uit.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... /11/20/tk-

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Foto mag niet van burgemeester Ahmed Marcouch. : nono3:

Afbeelding

Excuses:
De tweet is verwijderd. De politie erkent dat dit een onhandige tweet was. En was geen intentie om extern voor één kant te kiezen. Wij zijn de politie van iedereen!
Wat reacties op de foto.

Van linkerzijde:
JA POLITIE ARNHEM-NOORD VIEZE KK RACISTEN BEETJE RIJMPJES OPSCHRIJVEN EN HET GEZELLIG HEBBEN MET ZIJN ALLEN IN BLACKFACE KUNNEN JULLIE WEL STELLETJE KK NAZI'S SOORT HITLER ZIJN JULLIE EIGENLIJK EN DE HELE DAG MAAR ETNISCH PROFILEREN MET ZIJN ALLEN ZEKER KLOOTZAKKERS!
Van rechterzijde:
JA POLITIE ANRHEM-NOORD VIEZE POLICOR BUKKERS VOOR DRAMNEGERS HET EERSTE HET BESTE NEDERLANDSE TWEETJE VERWIJDEREN WE ZIJN HIER IN NEDERLAND JA EN IN NEDERLAND IS ZWARTE PIET ZWART EN WEET JE WAT PAS RACISME IS DAT WITTE MENSEN NIET KUNNEN DANSEN DAT IS PAS RACISME!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Geen capitulatie voor beroepsgekwetsten!

Afbeelding

Ook Randstad zegt massaal: Zwarte Piet blijft ZWART!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Zwarte Piet-actiegroep valt school binnen

Een basisschool in de Utrechtse wijk Zuilen is naar de politie gestapt, nadat een actiegroep voor het behoud van Zwarte Piet donderdagmiddag de school was binnengevallen.

Ongeveer tien actievoerders gingen vlak voordat de school uitging verkleed als Zwarte Piet het schoolplein op en klaslokalen in en deelden pepernoten en stickers uit.

Openbare basisschool De Cirkel had de groep niet uitgenodigd en werd overdonderd door de actie, bevestigt schooldirecteur Jochem Grimmelikhuizen een bericht van De Nieuws BV op Radio 1. De school heeft de actie aan de politie gemeld en is van plan aangifte te doen van huisvredebreuk.

’Vrienden’

Waarom de actievoerders De Cirkel uitkozen, weet Grimmelikhuizen niet. De school viert het Sinterklaasfeest sinds 2015 zonder Zwarte Piet. In plaats daarvan komen ’vrienden’ van de Sint mee.

Leerkrachten hebben de actievoerders de school weer uitgezet. Een aantal demonstranten reageerde op het verzoek te vertrekken met vervelende opmerkingen, zegt de directeur. „Ze zeiden dingen als: ’Ga terug naar je eigen land’ tegen leerkrachten.” De actie duurde in totaal tien minuten. Aan het verwijderen van de demonstranten is geen lichamelijk geweld te pas gekomen, aldus de directeur.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Hoezo dat ’Ga terug naar je eigen land’?
Zien die leerkrachten er dan zo erg 'niet-van-hier' uit?
Er zijn er (volgens de website van de school) zeker 5 tegen wie dat kan worden gezegd vanwege hoofddoek. De rest heeft gewoon een kaaskop uiterlijk.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Hoezo dat ’Ga terug naar je eigen land’?
"Valt school binnen" vind ik ook zo leuk. Alsof de groep met wapens getrokken de school binnen kwam. Ze kwamen verdorie pepernoten uitdelen, en geen kogels.

Deze ludieke actie wordt volgens mij in de pers vreselijk overtrokken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

De Zwarte Pieten Bende in aantocht. Ze noemen zich de Zwarte Pieten Actiegroep. En hun mission statement terzake is:
Gisteren blije kinderen en ouders bij basisschool De Cirkel in de Utrechtse wijk Zuilen.

Helaas waren een aantal leraren niet zo blij met onze komst, en werden wij verzocht de school te verlaten, onze Zwarte Pieten hebben daar ook direct gehoor aangegeven.

Sinds 2015 wordt Zwarte Piet verboden bij alle scholen van de SPO in Utrecht.
https://www.facebook.com/ActiePieten/po ... 9857230866
Ze zien er toch een beetje uit als terreurclowns.

Afbeelding

En ik lees ook:
"Om de verwarring compleet te maken, heeft de school de uitgedeelde pepernoten weer van de kinderen afgepakt."
Waarom? Vrees voor vergiftiging?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

En Silvana Simons heeft ook bezoek van zwarte pieten gekregen. Ze schrijft er zelf over alsof een roedel zwarte pieten haar kwam verkrachten.

Oordeel zelf.



De Zwarte Pieten gingen ook op bezoek bij Art.1 anti-discriminatiebureau.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Sylvana heeft dus een 'Kafkaatje' voor de kiezen gekregen. Ik zal het toelichten.

In de extreem linkse hoek heb je de "kafkagroep" die als doel heeft: een database (smoelenboek) van al de vijanden van hun soort links te onderhouden met naam adres, kenteken en familie omstandigheden.
Die data is voor eigen gebruik binnen ultralinks. (welk huis met verf te besmeuren, welke auto te beschadigen)
Indien ze dat wenselijk achten dan worden die data publiek gemaakt.
De Zwarte Pieten Bende doet dus met Sylvana hetzelfde. Dat is zuur voor links, eigen strijdmethodes tegen hunzelf.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Sylvana heeft een klacht ingediend. En bij haar werkt dat. De vorige keer dat ze klaagde stonden er binnen 3 maanden tientallen beledigers voor de rechter. Dat smaakt naar meer.
Aangifte Sylvana Simons na bezoek pro-Pieten
Sylvana Simons heeft aangifte gedaan nadat vier mensen verkleed als Zwarte Piet haar thuis hadden opgezocht. „Ze kwamen mij naar eigen zeggen wel even ’uitleggen’ dat ik ’normaal’ moet doen”, zo legt ze uit. Simons was er op dat moment niet, maar de vier zouden hun actie wel hebben gefilmd en dit vervolgens, inclusief haar adres en kadastrale documenten, online hebben gezet.

Volgens Simons, die zich inzet tegen Zwarte Piet, zijn de veiligheidsmaatregelen rondom haar opnieuw aangescherpt. Dat schrijft ze op Facebook. Ze spreekt van intimidatie en hekelt de ’activisten’. „Dat zij mij, mijn dierbaren en mijn buren in gevaar brengen, deert hen niet. Integendeel: onder het mom van ’kinderfeest’ brengen zij de vele kinderen in mijn wijk in gevaar.
Tjonge jonge, wat een drama queen !
En verder; "De politica en oud-presentator stelt dat het viertal geluk had dat zij en haar huisgenoten op het moment van hun bezoek niet thuis waren. Ook beticht ze het viertal ’in blackface’ ervan te laf te zijn om hun ware gezicht te tonen.".
Waarom de Zwarte Pieten Bende blij mioet zijn dat er niemand thuis was, snap ik niet. Vuurwapen in huis?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Dit is de Groen Linkser Jochem Grimmelikhuizen, directeur van basisschool 'De Cirkel' in Zuilen, die beweert dat de Zwarte Pieten "ga terug naar je eigen land" riepen. Alle media nemen zijn merkwaardige claim klakkeloos over.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Ariel »

Zwarte Pieten Actiegroep: "Kinderen vonden het hartstikke leuk

De Zwarte Pieten Actiegroep snapt niets van de heisa over het binnendringen van de Utrechtse basisschool De Cirkel. Volgens woordvoerder Hugo Kuijper is de hele kwestie opgeblazen. "We zijn geen terroristen, we komen daar met alle goede bedoelingen. Ik zie er geen kwaad in."

De openbare basisschool De Cirkel in de wijk Zuilen is naar de politie gestapt, nadat het schoolplein en de klaslokalen gisteren werden binnengevallen door de actiegroep. De volledig zwarte pieten deelden pepernoten en stickers uit. Volgens directeur Jochem Grimmelikhuizen kregen leerkrachten verwensingen als "Ga terug naar je eigen land" naar het hoofd.

"Dat is absoluut niet gezegd", aldus Kuijper. "Als een van onze pieten zoiets zou zeggen, kan 'ie zijn spullen inleveren en is het afgelopen." Ook het aantal demonstranten is volgens hem overdreven. Dat zouden er zes zijn geweest, in plaats van de "ongeveer tien" waar de basisschool van spreekt.

Kuijper schetst positieve sfeer tijdens de actie. "De kinderen vonden het hartstikke leuk, de ouders die buiten stonden te wachten ook. Alleen er was één juffrouw die zei dat het niet mocht. Toen zijn we omgedraaid en naar buiten gegaan. Achteraf hoorde ik nog dat de pepernoten weer van de kinderen zijn afgepakt. Dat snap ik dan niet."

Ook de kritiek van minister-president Mark Rutte legt de actievoerder naast zich neer. "De premier heeft mijn verhaal volgens mij helemaal niet gehoord", aldus Kuijpers. "Hij doet een uitspraak, terwijl hij maar één kant van het verhaal kent. Ik heb hem niet gesproken."

De actiegroep geeft aan zeker nog met nieuwe demonstraties te komen. "In dit geval ging het om een school waar Zwarte Piet twee jaar geleden al in de ban gedaan. Maar we zullen ook naar scholen gaan waar Zwarte Piet gewoon nog welkom is. En dat doen we allemaal vreedzaam, met het uitdelen van pepernoten en stickers."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Ik zag in de krant dat de Zwarte Pieten van Sinterklaas in Leiden echt zwart zijn.
En die zwartheid trekt natuurlijk anti-Pieten aan.
deze drie:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Afbeelding

Dit is de Groen Linkser Jochem Grimmelikhuizen, directeur van basisschool 'De Cirkel' in Zuilen, die beweert dat de Zwarte Pieten "ga terug naar je eigen land" riepen.
Zulk soort types hebben geen eigen land. Ze zijn immers GroenLinks. Wat ze wel toekomt is een eigen verzorgingshuis met dag en nacht bewaking. Voor onze eigen veiligheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Mahalingam »

Die Grimmelikhuizen was vorig jaar om deze tijd ook in het nieuws. Toen dreigden Boze Ouders zelf voor Zwarte Piet te spelen op het Pietloze sinterklaasfeest op die school.
VVD Utrecht: Ouders, ga als Zwarte Piet naar school 30 november 2015
Ouders die het niet eens zijn met het verbod op Zwarte Piet, moeten komende vrijdag verkleed als de knecht naar de openbare basisscholen in Utrecht gaan. Die oproep deed de VVD in de Domstad.

Aankomende vrijdag komt Sinterklaas aan op de Prinses Margrietschool in het Utrechtse Zuilen. Een groepje moeders gaat verkleed als Zwarte Piet naar school omdat ze vinden dat de donkere knecht bij het kinderfeest hoort. Ze reageren hiermee op de beslissing van het openbaar schoolbestuur SPO. Het bestuur heeft op ruim 40 scholen Zwarte Piet geschrapt.

Advies
Volgens VVD-raadslid Queeny Rajkowski heeft de lokale politiek eigenlijk geen rol in het bepalen van de inhoud van het lesprogramma van basisscholen in Utrecht, maar ze ontving wel veel telefoontjes van verontwaardigde ouders. „Ze vinden het jammer dat Zwarte Piet van school verdwijnt. Ik heb hen geadviseerd om zich op de school van hun kind te laten horen. Dus niet mij bellen, maar ga bijvoorbeeld als piet naar school", zegt Rajkowski tegen RTL Nieuws.

Een aantal moeders in Zuilen gaan het advies van Rajkowski opvolgen. Aantallen kent het raadslid niet. „Zo'n maatschappelijke discussie moet volgens mij ook worden gevoerd met ouders. Die zijn boos over de manier waarop het is gegaan", aldus Rajkowski.
https://m.metronieuws.nl/binnenland/201 ... aar-school
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

NIKS GOEDHEILIGMAN...

Geplaatst op 26 november 2017

Afbeelding
Sinterklaas bezoekt gelukszoekers.

Zojuist lees ik in één onzer couranten dat de oer-Hollandse gezelligheid het meest doeltreffende middel is voor integratie. Dat vindt het toneelgezelschap het Wolkentheater. Daarom gaat Sinterklaas ook langs bij jonge asielzoekers die in de opvang verblijven. Met een toneelstuk, maar vooral met de traditionele attributen als het grote boek, pepernoten en cadeaus. Want, lees ik, Sint is ook voor deze kinderen een held.

Welnu, heel vroeger, toen Nederland nog leefbaar was, toen ons hart nog vol verwachting klopte en Sinterklaas nog een vriendelijke oude heer met het Grote Boek, waar al je ondeugden in stonden geschreven, toen volwassen lieden toch altijd nog met enig ontzag en zelfs met angst in het hart den Sint verwelkomden – want, spitse jongens en meisjes van “E.J. Bron”, wie is er geheelvrij van ondeugden? – toen was december een feestelijke maand. De sfeervolle etalages en den prikkelende geur van dennengroen, den verwachting ook dat het Nieuwe Jaar beter zoude worden dan het vorig, deed ons hullen in een sfeer van feestelijkheid. Maar dat is voorgoed voorbij. Sinterklaas is niet leuk.

Het is een vervelende ouwe zak met een opgeplakte baard die op bezoek gaat bij gelukszoekers in opvangkampen. Ik zoude zeggen, beste Sinterklaas, van mij mag je voorgoed ophoepelen. Want dat jaarlijkse gezeik van menschen die zich gediscrimineerd voelen, die weer zo hoognodig dat leuke kinderfeest moeten verpesten, neemt ieder jaar toe. Neen, de lol is eraf. Sinterklaas? Weg ermee. Rot op naar Spanje, met je achterlijke witte Pieten en je kinderachtig gezeik over stoute kinderen. We hebben genoeg van je.

Ik wens U allen nog een gezegende dag.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/26 ... heiligman/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

En dan nóg zeggen dat Zwarte Piet een zielige slaaf is...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Sinterklaas is een kinderfeest en dat moet vooral zo blijven.

Pieten mogen, wat mij betreft, gekleurde gezichten hebben. Immers, schoorstenen bestaan niet meer. Het moet wel een geloofwaardig verhaal blijven. Ehhh . . . dan zou de oude baas uit Spanje die nooit dood gaat ook gewijzigd moeten worden. Dat bedoel ik. Wie eenmaal gaat wroeten aan een leuke traditie waar geen enkel kind een probleem mee heeft, maakt het zich wel heel erg moeilijk om dit kinderfeest nog langer in stand te houden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie