Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Manon

Re: Noodzakelijk Kwaad. Sinterklaas in het land!

Bericht door Manon »

En ondertussen hebben we dus al een oplossing gevonden voor de nu werkloze neger-zwarte pieten. Vermits de Nederlandse Zwarte Piet geen neger mag zijn, is het aangewezen zijn Iraanse alter-ego Zwarte Piet te gaan gebruiken. Dat IS namelijk wèl een échte neger, en zelfs erkend als werelderfgoed door UNESCO.

Dus vooraleer de volgende lading "wij zijn gediscrimineerde neger zwarte pieten" de kop opsteekt, snel snel naar Iran om daar het juiste pakje te gaan ophalen:

Afbeelding

maar kijk, wàt is het verschil?
Many Iranians know and love Haji Firuz, the jovial singing icon that pops up for every Persian New Year, wishing everyone good and happy tidings for the upcoming year. While many regard Haji Firuz as a sort of Santa Claus figure, there is one marked difference between the two: Haji Firuz is black.
En hier komt de uitleg:
A quick Google image search shows that Haji Firuz is still primarily depicted with blackface. Despite this blatant racism, the festive costume is devoid of its problematic implications for many Iranians. In Iran, historians like Mehrdad Bahar have tried to explain away the blackface with references to ancient Iranian symbols, but his theories have little basis in history and are met with much skepticism by academics. Instead, another scholar, Jafar Shahri presented Haji Firuz as a more contemporary addition to the Norooz cheer, an African slave who serves an Iranian master. This version is supported by his Norooz rhyme, in which Haji Firuz addresses his master and encourages him to hold his head up high and be jolly.

Arbābe khodam, sareto boland kon, My master, hold your head up high,
Arbābe khodam, khodeto negah kon, My master, look at yourself,
Arbābe khodam, boz boze ghandi, My master, the billy goat!
Arbābe khodam, chera nemikhandi? My master, why don’t you laugh?

The nonsensical rhyme and direct reference to his status as a slave reaffirm his role as a minstrel in Iranian society—a role that, despite the end of slavery in Iran, still persists in Norooz celebrations today. Although many Iranians do not consider Haji Firuz beyond his brief jingle every New Year, his character represents one aspect of Iran’s long history of slavery. Haji Firuz, in fact, hails from the Afro-Iranian community in southern Iran.
Hier is dus een échte rechtstreekse verwijzing naar het feit dat het een ZWARTE SLAAF was die zijn meester moest "entertainen".
Laten we nog even in herinnering brengen dat er van de miljoenen zwarte slaven die door de moslims uit Afrika werden gehaald, het gros van de mannen werd gecastreerd (waarna er slechts een klein deel overleefde en de tocht naar de islamitische landen levend doorstond) zodat er geen zwarte nazaten van de slaven konden ontstaan (i.t.t. vb. de Amerikaanse zwarten die nu een deel van de Amerikaanse bevolking uitmaken).
Dat er nog een paar zwarte nazaten rondlopen in Iran mag dus eerder een toeval heten, maar meer waarschijnlijk zal het hier gaan om een mengeling tussen Iraniers (de meester) en zijn zwarte afrikaanse slavinnen... (want dat was toegestaan volgens de islam, alles is toegelaten met wat je rechterhand bezit, en die kunnen dus wèl zwanger worden).

In ieder geval: Willen de Nederlandse Quincy-adepten toch een job als Zwarte Piet, dat ze zich dan als Iraanse Haji Firuz gedragen. Tenslotte werd deze figuur door UNESCO als werelderfgoed erkend!
n veel Arabische landen bestaat al eeuwenlang een islamitisch, traditioneel feestje wat ieder jaar opnieuw gevierd wordt rond 20 maart. Dit feestje heet "Nowruz" en duurt 13 dagen. De day of Nowruz (een soort van pakjesavond)(*) is een grote feestdag omdat dan aan de hand van de Persische kalender het nieuwe jaar en tegelijkertijd het begin van de lente wordt ingeluid. Iedereen is op deze dag van Nowruz erg opgetogen en veel mensen kopen insha'allah cadeautjes voor elkaar.

Opmerkelijk aan dit verhaal is dat deze zelfde Verenigde Naties in 2009 het culturele feestje Nowruz met hun eigen zwarte piet Hajji Firuz heeft vastgelegd in de UNESCO lijst van 'immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid'. Dit omdat dit culturele feestje onder andere de vrede bevordert en de solidariteit tussen diverse generaties.
http://politiekincorrectblog.blogspot.b ... in-vn.html
(*) : Dit feest heeft exact dezelfde roots als onze "kerstmis", ooit het nieuwjaarsfeest voordat de Romeinen de nieuwe kalender hadden ingevoerd. Ook hier duurde dit feest 12/13 dagen, wat nog steeds te horen is in het kerstliedjes "the twelve days of Christmas" (alle grote Keltische feesten besloegen toen een periode van 10/12 dagen waarin het markt was en er gefeest werd. Dit is nu nog terug te vinden in de christelijke feesten die verschillende malen na tien dagen nog een vervolgfeest hebben. (uitzondering: Pasen werd verzet naar de maankalender(!!!) ipv de gewone zonnekalender te volgen).
Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadji_Firoez
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

kan dit nog wel?
In ieder geval is gezegd dat deze sint en piet en paard uit het assortiment gaan wegens zeurpieten protest.

Afbeelding
Afbeelding

Voor de verzamelaars van toekomstige curiosa:
Op dit moment is dit stukje uitstervende folkore nog te koop bij
http://www.bol.com/nl/p/fisher-price-li ... 012739839/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

King George

Bericht door King George »

Geen Fisher Price meer kopen dus.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Stichting Speelgoed Nederland bespreekt stoombootset Playmobil

di 09 sep 2014

Afbeelding

De Stichting SpeelGoed Nederland buigt zich binnenkort over de vraag of de stoombootset met Sinterklaas en Zwarte Piet van Playmobil nog wel kan. In 2011 werd de set nog genomineerd als speelgoed van het jaar. Nu de pietendiscussie zo hoog is opgelaaid en fabrikant Fisher Price pietenpoppetjes uit het assortiment haalt is ook ander pietenspeelgoed reden voor een agendapunt op de bestuursvergadering van de stichting.

"We zetten het op de agenda van onze eerstvolgende bestuursvergadering. Het is de vraag of we ons moeten mengen in de zwartepietdiscussie. We moeten hier goed over spreken en nadenken", zo zegt woordvoerster Miesje van Rijn op Parool.nl.

De Amerikaanse speelgoedfabrikant Fisher Price kondigde eerder al aan een set met pietfiguurtje uit het assortiment te halen. De aanleiding voor deze beslissing was een twitterbericht van MAD Mothers NL, dat zich naar eigen zeggen inzet tegen discriminatie. Moederbedrijf Mattel liet daarop weten dat de productie door beperkte vraag in 2013 is gestopt.

De stoombootset met pietenfiguurtje van Playmobil staan vooralsnog wel in de recente catalogus.

Bij speelgoedketens Bart Smit en Intertoys staat het speelgoed waar Zwarte Piet een rol in speelt nog niet ter discussie. "Wij lopen niet op de zaken vooruit", zo zegt een woordvoerster tegenover Parool.

BRON
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Zwartepiet wordt in ere gehouden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

In België is de zaak inmiddels geklaard.

Zwartepiet blijft hoe dan ook!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Re: Zwartepiet wordt in ere gehouden

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:In België is de zaak inmiddels geklaard.

Zwartepiet blijft hoe dan ook!
Toch wordt hier ook geknabbeld aan zijn imago. In de stad Sint Niklaas bijv. wordt de goede sint al verplichtend afgebeeld ZONDER kruis op zijn mijter. Het is maar een kwestie van tijd voordat een of andere gefrustreerde werkloze neger de signalen uit Holland oppikt en dan krijgen we hier net dezelfde anti-zwarte-Piet taferelen.
In datzelfde Sint Niklaas zijn nu hondjes-ook aangelijnd-verboden in het stadspark. Herhaalde vragen van mijnentwege aan de stadsdiensten hoe dat zo komt -tegen de wettelijke voorschriften in-bleven onbeantwoord.
In Sint Niklaas wonen helaas vele moslims. Zou het daar iets mee te maken hebben ? Ook onze Manon heeft diezelfde vraag gesteld en voor zover ik weet kreeg zij ook geen antwoord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Mahalingam

Koop voordat het te laat is !
Later misschien alleen nog bij zwarthandelaren te krijgen.
En zodoende:
Iedereen wil racistisch speelgoed
Nu speelgoedmerk Fisher-Price bekend heeft gemaakt geen Zwarte Piet-poppetjes meer te zullen leveren, vliegen (web)winkels door hun voorraad heen.

Zo zou online speelgoedhandel Lobbes.nl in één dag alle zwarte pietjes hebben verkocht, aldus een persbericht van deze speelgoedhandel. Het volk wil de racistische karikaturen kennelijk maar wat graag in huis hebben.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... elg_1.html

Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Koop voordat het te laat is !
Later misschien alleen nog bij zwarthandelaren te krijgen.
[icon_lol.gif] Ja, dat is ook een manier om te laten zien dat het dom van Fisher-Price is om dat speelgoed uit de handel te halen. icon_thumbup.gif
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Holland, Land van Handelaren

Ik gaf een link naar bol.com op de dag dat aangekondigd werd dat "Fisher-Price Little People Sinterklaas en Piet" uit de winkels zal gaan.
Toen was de prijs 8,99 euro
Heden kijk ik weer in die link en zie dat de prijs nu 11,99 euro is geworden.

Ariel

Bericht door Ariel »

Diepe diepe zucht....Zwarte Piet geschrapt uit liedjes
Oeroude sinterklaasliedjes worden volledig herschreven in de bundel Sinterklaasje, kom maar binnen met je Piet. Zwarte Piet, knecht en de roe mogen niet meer.

De oeroude teksten worden aangepast vanwege de ophef rond Zwarte Piet. De bundel komt eind oktober al uit, waarna alle leerlingen in de basisschoolleeftijd de nieuwe teksten al kunnen zingen. Initiatiefnemers Paul Passchier en Thedo Keizer praten daarover met het ministerie van Sociale Zaken, zo meldt het AD.

Volgens Passchier is het Sinterklaasfeest wel met de tijd meegegaan, "maar aan sommige liedjes is sinds 1850 geen letter veranderd." Volgens de initiatiefnemer bleek het idee van Sint en Piet als boeman in de liedjes hangen. Daarom zijn niet alleen zwarte en knecht geschrapt, maar ook de woorden straf, zak of roe in voorkwam, zijn geschrapt.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Re: Zwartepiet wordt in ere gehouden

Bericht door Manon »

mercator schreef: In datzelfde Sint Niklaas zijn nu hondjes-ook aangelijnd-verboden in het stadspark. Herhaalde vragen van mijnentwege aan de stadsdiensten hoe dat zo komt -tegen de wettelijke voorschriften in-bleven onbeantwoord.
In Sint Niklaas wonen helaas vele moslims. Zou het daar iets mee te maken hebben ? Ook onze Manon heeft diezelfde vraag gesteld en voor zover ik weet kreeg zij ook geen antwoord.
jawel hoor. Ik heb getelefoneerd en kreeg als antwoord "dat er veel kindjes rondliepen" en "dat hondeneigenaars de poep van de honden niet opkuisten".
Me dunkt is het VERPLICHT om steeds een plastiek zakje voor de hondenpoep bij te hebben en dit op te kuisen, maar blijkbaar... heu hoeven de hondenbezitters dit in Sint Niklaas niet te doen en mogen dus honden zelfs aan de leiband niet rondlopen op een plaats waar kinderen lopen. Blijkbaar mogen ze wèl nog op straat?

King George

Afbeelding

Schepsel!

Bericht door Schepsel! »

Ik vroeg als kind al aan pa wat de tegenstelling is in ''het zo zwart als roet zijn'' en het ''toch goed menen''. Hij legde uit dat mensen vroeger zwarte huid associeerden met kwaad/het (toen) (nog) vreemd en eng vonden.

Zo simpel kan het zijn... Geen vuiltje aan de lucht verder, geen racisme, alles helder en geen gezeik.
(^v^)

King George

Helaas doet hier het verschijnsel voor dat er wordt gebogen voor emotionele chantage. En zolang dat zo blijft, zal emotionele chantage goed blijven verkopen. De emoïndustrie is niet voor niets een florerende gesubsidieerde bedrijfstak.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Sinterklaasliedjes op de schop: 'zwart' en 'knecht' geschrapt

Door Servaas van der Laan | 12 sep 2014

Afbeelding
Zwarte Piet en Sinterklaas gaan met hun tijd mee en doen hier zelfs de Ice Bucket Challenge - Foto: ANP

Kinderliedjesschrijver Paul Passchier herschreef de ons allen bekende Sinterklaasliedjes. Wat gaat er allemaal veranderen?

Het liedje 'Zie ginds komt de stoomboot' kennen wij allemaal. Wie zong het niet mee in zijn kindertijd als de Goedheiligman ons land weer met een bezoek vereerde.

Maar wie zijn (klein)kind, neef of nicht deze winter het liedje hoort zingen, zal even met de oren staan te klapperen. In het nieuwe standaardwerk voor basisschoolleerlingen zijn de teksten van de Sinterklaasliedjes aangepast aan de huidige tijd. 'Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe, wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe,' wordt nu 'Kijk, Piet staat te lachen en roept naar de kant: ''Ik heb genoeg lekkers voor heel Nederland!'''.

Piet is dapper en stoer
'Er móést iets aan de teksten gebeuren,' zegt Passchier in het AD. 'Het feest is met de tijd meegegaan, maar aan sommige liedjes is sinds 1850 geen letter veranderd.' En daarom werden in samenwerking met het ministerie van Sociale Zaken en de burgemeester van Gouda, waar dit jaar de intocht plaatsheeft, de liedjes aangepast.

In de nieuwe versie is Piet niet langer zwart en ook geen knecht meer. Piet is nu dapper en stoer. En kinderen hoeven ook niet meer bang te zijn mee te hoeven naar Spanje. Het strafelement, toch altijd een machtig middel voor ouders om de kinderen zoet te houden, is blijkbaar niet meer van deze tijd.

Mocht u alvast willen oefenen om komende winter toch een beetje mee te kunnen zingen met de kleintjes dan volgen hieronder vier fragmenten uit liedjes met oude en nieuwe versie:

Zie ginds komt de stoomboot

Zie ginds komt de stoomboot
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan
Hij brengt ons Sint Nicolaas, ik zie hem al staan
(Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer
Hoe waaien de wimpels al heen en al weer?)

Daar huppelt zijn paardje het dek op en neer
Daar waaien de wimpels zo mooi heen en weer
(Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe)

Kijk, Piet staat te lachen en roept naar de kant:
'Ik heb genoeg lekkers voor heel Nederland!'

Sinterklaas is jarig

Sinterklaas is jarig
Ik zet mijn schoentje klaar
(Licht dat hij ze voldoet
Met ja wist ik het maar)

'k Hoop dat er iets in komt
Wat? Ja wist ik het maar
('t Paardje zwaar beladen voert hij met zich voort
en zijn knecht vertelt hem wat hij heeft gehoord)

't Paard is zwaar beladen, Piet stapt dapper voort
Wijst naar onze schoorsteen, hij heeft mijn liedjes gehoord.

Sinterklaas is jarig

Sinterklaas is jarig
Ik zet mijn schoentje klaar
(Licht dat hij ze voldoet
Met ja wist ik het maar)

'k Hoop dat er iets in komt
Wat? Ja wist ik het maar
('t Paardje zwaar beladen voert hij met zich voort
en zijn knecht vertelt hem wat hij heeft gehoord)

't Paard is zwaar beladen, Piet stapt dapper voort
Wijst naar onze schoorsteen, hij heeft mijn liedjes gehoord.

Daar wordt aan de deur geklopt

Daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt, wie zou dat zijn?
(Wees maar gerust mijn kind, ik ben een goede vrind,
Want al ben ik zwart als roet, ik meen het wel goed)

Wees maar gerust mijn kind, het is de goede Sint
Hier is hier voor jou en mij, kom er maar bij!

Zie de maan schijnt door de bomen

Zoe de maan schijnt door de bomen, makkers staat uw wild geraas
'T Heerlijk avondje is gekomen, 't avondje van Sinterklaas
Vol verwachting klopt ons hart, (wie de koek krijgt, wie de gard)
Het grote feest gaat weer van start
Vol verwachting klopt ons hart, (wie de koek krijgt, wie de gard)
Het grote feest gaat weer van start

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... _geschrapt

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Hoe zal het aflopen met het sinterklaasfeest? Nu zijn er klaagnegers die zwarte piet weg willen hebben, maar dan houden we nog steeds de Christelijke bisschop met zijn kruis op de mijter. Om een bepaalde bevolkingsgroep niet te kwetsen is dat kruis op veel plaatsen al verwijderd. Maar dan houd je nog steeds die bisschop over die het Christendom vertegenwoordigt en dat is nog steeds 'beledigend' voor een bepaalde bevolkingsgroep die liever niet met Christelijke (of daarvan afgeleide) symbolen geconfronteerd wil worden. Sinterklaas zal het eerst uit zwarte scholen verdwijnen en daarna zal het helemaal uit de politiek correcte multicul-maatschappij verdwijnen!

Het zal vermoedelijk wel blijven bestaan in de huiselijke kring van autochtonen (mogelijk inclusief met zwarte piet), maar uit het openbare leven zal het op een dag voorgoed verdwenen zijn.

Manon

Bericht door Manon »

Pilgrim schreef:Hoe zal het aflopen met het sinterklaasfeest? Nu zijn er klaagnegers die zwarte piet weg willen hebben, maar dan houden we nog steeds de Christelijke bisschop met zijn kruis op de mijter. Om een bepaalde bevolkingsgroep niet te kwetsen is dat kruis op veel plaatsen al verwijderd. Maar dan houd je nog steeds die bisschop over die het Christendom vertegenwoordigt en dat is nog steeds 'beledigend' voor een bepaalde bevolkingsgroep die liever niet met Christelijke (of daarvan afgeleide) symbolen geconfronteerd wil worden. Sinterklaas zal het eerst uit zwarte scholen verdwijnen en daarna zal het helemaal uit de politiek correcte multicul-maatschappij verdwijnen!

Het zal vermoedelijk wel blijven bestaan in de huiselijke kring van autochtonen (mogelijk inclusief met zwarte piet), maar uit het openbare leven zal het op een dag voorgoed verdwenen zijn.
Ik vrees dat je het hier volledig bij het rechte eind hebt Pilgrim.

Komt ook nog het leuke discriminerend verhaaltje erbij: mochten vroeger zowel blanken als afrikanen hun rol als zwarte piet spelen (al of niet geschminkt) dan zijn nu wel alle negers hun bijjob kwijt. Blijkbaar is het nu al verboden en racistisch om een pakjes brengende neger als "jouw vriend" te zien. Neen, dat is dus uitbuiting!

King George

Die Zwarte Piet brengt tenminste nog pakjes in je huis. Inbrekers nemen alleen maar spullen uit je huis. En die zijn dan weer oververtegenwoordigd gekleurd.

Ariel

Bericht door Ariel »

Hoe je het ook wendt of keert, het is een feit dat een medewerker, of arbeider in feite een knecht is. Werknemers kunnen dank zij dit zwarte pieten gedoe niet meer met goed fatsoen een zwart medemens aannemen. Dat is racistisch. Je kan een zwart mens geen knecht laten zijn.

King George

Scherp, heel scherp! Dus zijn we ook van het gejank af dat je geen zwarte sollicitant mag aannemen.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

King George

Dat vraagt om wat satire

King George

PVV wil Zwarte Piet beschermen

maandag 15 sep 2014, 08:38
(Update: 15-09-14, 09:10)

Afbeelding
PVV-leider Geert Wilders wil Zwarte Piet bij wet beschermen
WNL

De PVV komt met een wet die Zwarte Piet moet beschermen. De wet moet gemeenten verplichten Zwarte Piet bij festiviteiten zwart te houden. Ook mogen sinterklaasliedjes niet worden aangepast.

Geert Wilders zei in het televisieprogramma Vandaag de Dag van WNL hiermee "onze cultuur te willen beschermen". Hij vindt de discussie over Zwarte Piet en racisme "te belachelijk voor woorden. Het is een kinderfeest. Dit heeft niets met racisme te maken."

Kamerlid Martin Bosma heeft volgens de PVV-leider het hele weekend aan het initiatief-wetsvoorstel zitten schrijven.

Sinterklaasje kom maar binnen met je Piet
Uitgeverij Ploegsma wil nog dit jaar een nieuw boek met aangepaste sinterklaasliedjes verspreiden op alle basisscholen in Nederland.

In oktober verschijnt het boek Sinterklaasje kom maar binnen met je Piet. In het boek zijn de 25 bekendste sinterklaasliedjes "afgestoft en aangepast aan deze tijd".

Zo is Piet niet langer een zwarte knecht en krijgt niemand meer de roe als hij stout is. Verder verdwijnen zinnen als: 'een bromtol met een zweep erbij".

NOS

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Eliabe

Bericht door Eliabe »

En we zingen en we springen en we zijn zo blij,
want er zijn dit jaar geen negers bij.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Plaats reactie