Marokkanen in Helmond.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Marokkanen in Helmond. Tijd voor een keuze.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Helmonders worden uitgemaakt voor kut-Hollanders, bedreigd en lastiggevallen.
Ach . . . 'kut-Hollanders'. Even nadenken! Waarom wordt er gescholden met 'kut-Hollanders'? Stel vragen. Zoals: "Jullie hebben helemaal gelijk. Ik ken ze ook die kut-Hollanders. Je ziet ze overal in de linkse kerk en de linkse politiek. Maar waarom reken je juist mij (ons) daaronder? Heb ik jou iets misdaan?"

Antwoord afwachten. Reactie kan mogelijk zijn: "Ach rot toch op!" Hierop kun je antwoorden: "Maar waar naar toe? Naar Marokko, misschien? Ik zou wel willen, maar ik ken daar niemand. Heeft iemand van jullie een ander idee?" Mocht het op niks uitlopen - ik weet bijna zeker dat het mij wel zal lukken - dan kun je altijd nog de 'vervelende' hint vraag stellen: "Jullie zijn hier in een hardstikke vrij land. Ik denk dat jullie het hier veeeeel beter hebben dan in Marokko. Als het je hier niet bevalt en jullie ons als jullie buren alleen maar beschouwen als kut-Hollanders, vind je het dan redelijk dat je nog altijd zo graag hier wilt blijven wonen en niet in Marokko?"
Stel dynamische vragen waarop een verhaal kan volgen. Probeer ze aan het praten te krijgen. Het moet altijd eindigen met het laatste woord van de vragensteller: "Als je mensen uitmaakt voor kut-Hollanders moet ik daaruit opmaken dat je liever Marokkaan bent dan Hollander. Is dat juist? Er zijn regels in dit kut-Holland die voor iedereen gelden. Helaas voor jullie, dus ook voor Marokkanen."

Het wordt de hoogste tijd voor positieve actie van de Helmondse gemeente. Strooi flyers rond in het Arabisch en Nederlands met de oproep aan Marokkanen die het hier niet naar hun zin hebben te vragen een beroep te doen op de 'oprot' premie van de gemeente zodat zij 'rijkelijk' naar Marokko terug kunnen keren. Vaders dienen er op gewezen worden dat het hun plicht en verantwoordelijkheid is dat ook hun kinderen zich hier in het paradijs op aarde thuis voelen. De gemeente Helmond wil dat Marokkanen hier gelukkig zijn. Lukt dat niet om wat voor (religieuze) reden dan ook, dan lijkt het ONZE samenleving beter dat u terugkeert naar Marokko, het land dat u blijkbaar een warm hart toedraagt inplaats van Nederland. Mocht het zo zijn dat een of meer van uw kinderen voor blijvende overlast zorgt, zijn wij genoodzaakt uw Nederlandse paspoort in te trekken. DE KEUZE IS AAN U! Lever daarom nu uw Marokkaanse paspoort in als een teken van saamhorigheid met uw nieuwe vaderland waar uw toekomst ligt gepland. Heeft u nog steeds niks gepland, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met ons loket 'Hulp voor probleem Marokkanen'. Een van onze medewerkers zal u en uw gezin graag terwille zijn en u op ons rechte pad naar de toekomst leiden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Geen commentaar.
Geert Wilders maakt zich grote zorgen over Helmond. De PVV-voorman las vanochtend in zijn gratis ochtendkrant De Pers een 'schokkend verslag' over 'Marokkaanse straatterreur', zo schrijft hij op Twitter. Wilders wil nu zo snel mogelijk 'op werkbezoek' naar de Brabantse stad.
"Ik wil er snel op werkbezoek om bewoners te steunen!", schrijft hij.

De wijk Binnenstad Oost wordt geteisterd door Marokkaanse lastpakken en buurtbewoners willen zelfs een knokploeg tegen hen inzetten, zo schrijft oorlogsverslaggever Arnold Karskens in De Pers. Burgemeester Fons Jacobs (CDA) wordt met enige regelmaat bedreigd, daarom is hij vorig jaar zelfs even ondergedoken.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... lmond.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Wilders uitgejoeld door Helmondse kinderen

HELMOND - Tientallen kinderen van basisschool de Vuurvogel in Helmond hebben PVV-leider Geert Wilders woensdagmiddag na een werkbezoek aan een wijkhuis ontvangen met boegeroep. De leerlingen verlieten de naastgelegen school juist toen Wilders zijn gesprekken met bewoners en hulpverleners uit de wijk Binnenstad-Oost had beëindigd en de pers te woord stond.

Wilders was in Helmond om steun te betuigen aan wijkbewoners die last hebben van 'Marokkaans tuig' dat zich schuldig maakt aan bedreigingen, vandalisme, scheldpartijen en seksuele intimidatie, zei hij. Helmond staat in de landelijke belangstelling na een artikel in dagblad De Pers dat oorlogsverslaggever Arnold Karskens naar de wijk stuurde. Snel na publicatie bracht ook PvdA-Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch een bezoek en werden er Kamervragen gesteld.

De PVV-leider sprak in Helmond ook met de politie en burgemeester Fons Jacobs. Wilders wil dat de politie de harde kern overlastgevers voortvarend aanpakt en in de gevangenis zet. Maar ook verwacht hij een rol van de ouders van de Marokkaanse jongeren, zei hij.

Burgemeester Jacobs sprak over een positief gesprek met Wilders. De burgemeester is blij met de belangstelling van de landelijke politiek voor Helmond. Jacobs erkende dat er problemen zijn met jongeren, die hij niet wil bagatelliseren.

De burgemeester zegt dat hij de problemen wil aanpakken en dat hard optreden soms nodig is. Hij noemde als voorbeeld het gebiedsverbod dat hij vorige week heeft opgelegd aan een 21-jarige jongeman die een leidende rol speelde in de overlast.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1041 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Dhana »

Wat een misbaar allemaal, typisch Telegraaf. Niets aan de hand daar. Allemaal kwajongensstreken. [hypocrite.gif]

De ouders van dat tuig zijn in wezen de hoofdschuldigen. Die geven de minachting voor de kaffir er met de paplepel in.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door H.Numan »

Zonder enige twijfel. Maar ik twijfel er net zo min aan dat de meesters en juffen de kinderen zorgvuldig geïnstrueerd hebben wanneer ze moeten gaan joelen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Wie stookte Helmondse basisschoolleerlingen op tegen Wilders?

Indoctrineert basisschool De Vuurvogel leerlingen met anti-Wilders-gedachten?

Geert Wilders bracht gister een bezoek aan Helmond. Hij sprak daar onder andere met burgemeester Jacobs over de problemen in een aantal Helmondse wijken. De burgemeester vertelde dat hij het gesprek als erg positief heeft ervaren, en via Twitter liet Wilders zelf weten dat wat hem betreft het Helmondse tuig van de straat moet.

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar weinig opzienbarend. Niemand wil tuig op de straat houden. De vraag is natuurlijk op welke manier dat tuig van de straat moet worden gehaald. Stop je ze bijvoorbeeld in een buurthuis of in de gevangenis? Het lijkt mij niet zo moeilijk te raden voor welke optie Wilders zal kiezen.

Wat echter mijn aandacht trok in de berichtgeving over Wilders' bezoek aan Helmond is dat de PVV-leider naar het schijnt is uitgejoeld door een groep basisschoolleerlingen.

Dat zijn dus kinderen van twaalf jaar of jonger. Je vraagt je af hoe ze op het idee komen om een politicus uit te joelen. Het is ondenkbaar dat zij zichzelf een goed geïnformeerde mening over Geert Wilders hebben kunnen vormen.

Volgens Omroep Brabant gaat het om leerlingen van basisschool De Vuurvogel. De website van deze school is 'under construction' maar na wat googlen komt bijvoorbeeld het volgende naar boven:

Op Brede basisschool De Vuurvogel zijn alle kinderen welkom. Het is een ontmoetingsplek voor kinderen uit verschillende culturen. Daarom wordt er samen gesproken over verschillen en overeenkomsten. Zo kunnen kinderen de situatie van een ander kind beter leren begrijpen.

Hoe mooi klinkt dat? Je zou toch niet verwachten dat zo'n school haar leerlingen zou indoctrineren met haat jegens een politicus.

Nog frappanter wordt het wanneer we de google cache van de website erbij pakken. Onder het kopje 'Regels en afspraken in de school' valt het volgende te lezen:

Heb respect voor elkaar. Wees fatsoenlijk en vriendelijk en straal dat uit in je gedrag, je taalgebruik, je houding (...), geen grote mond enz.

Pest, plaag en discrimineer niet. Zorg dat het voor iedereen leuk blijft: wat je niet wilt dat een ander bij jou doet, doe dat ook bij een ander niet.


Dat is dus dezelfde school die haar leerlingen opjut tegen een volksvertegenwoordiger. Het is toch werkelijk waar een schande dat dat dan ook nog eens gebeurt met belastinggeld? Wordt het niet eens tijd voor de Onderwijsinspectie om een kijkje te nemen op deze school? Is dit immers niet minstens net zo erg als islamitische (basis)scholen waar kinderen een haat tegen het Westen krijgen aangeleerd? En waar zijn de boze ouders? Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen naar zo'n school zouden gaan.

Afijn, allemaal vragen waarop hopelijk nog een antwoord komt. Toch...?

Sven
http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/ ... -wilders-0" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Burgemeester Jacobs: Wilders heeft ander beeld problemen Helmond

HELMOND - Burgemeester Jacobs vond zijn gesprek met PVV-leider Wilders woensdag 'heel positief'. Toch heeft Wilders volgens Jacobs een ander beeld van het probleem. "Wilders was zeer geïnteresseerd. Maar hij heeft hier meerdere gesprekken gevoerd en hij heeft daar een eigen beeld bij."

Jacobs bevestigde dat er problemen zijn in de wijk maar hij geeft aan dat de gemeente werkt aan een oplossing. "Ik denk dat wij hier heel goed bezig zijn, maar het kan ook beter. Een deel van de bevolking denkt toch dat zij te weinig gehoord worden. Dat ga ik nu weer oppakken met de professionals en kijken wat we kunnen doen. Dit soort signalen moeten we wel oppakken."

Toen Jacobs jong was
Jacobs verwijst nog even naar zijn eigen jeugd. "Ik ben ook wel eens jong geweest. Wij deden ook wel eens dingen die niet konden. Tegelijkertijd moet je het probleem wel aanpakken want we moeten ze wel op het goede pad hebben. Degene die echt niet sporen moet je hard aanpakken en oppakken. Al is dat niet alleen de boodschap want we moeten ook investeren in de jeugd, dat is onze toekomst."

Bezoek zoals van ieder Kamerlid
Jacobs durft niet te zeggen of Wilders ook werkelijk iets voor Helmond kan betekenen. "Zover zijn we niet gegaan, wat Wilders doet is zijn verantwoordelijkheid. Ik beschouw dit gesprek als een gesprek met ieder ander Kamerlid."

'Tuig aanpakken'
Geert Wilders kwam op werkbezoek in Helmond vanwege incidenten met Marokkaanse jongeren. De PVV-leider zei dat de problemen in Helmond serieus genomen moeten worden. 'Het tuig' moet worden aangepakt, daarmee doelde hij op iedereen die overlast veroorzaakt. Hij pleit voor meer politie op straat en meer politie in de avonduren. "Mensen zeggen iedere dag te maken te hebben met intimidatie, seksuele intimidatie en bedreigingen. Dat de politie niet komt en een uur later belt of ze nog wel nodig zijn. Dat kan niet in Nederland."

Boegeroep
Wilders wil dat de politie de harde kern overlastgevers voortvarend aanpakt en in de gevangenis zet. Maar ook verwacht hij een rol van de ouders van de Marokkaanse jongeren, zei hij. Ook op Twitter sprak hij zich uit over de situatie in Helmond. Na afloop werd Wilders met boegeroep ontvangen door onder meer basisschoolkinderen van de Vuurvogel.

Auteur: Lobke Kapteijns

http://www.omroepbrabant.nl/?news/16028 ... lmond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je naar de website van omroepbrabant gaat kan je drie video fragmenten zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Zo ziet een visite van Geert Wilders er uit.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Toelichting op artikelen in de media

Gemeente Helmond reageert via deze weg op berichten van de media op dinsdag 9 augustus over problematiek in de Binnenstad van Helmond.

De problematiek dateert van enkele maanden geleden en is toen ook uitvoerig in de publiciteit geweest. De problematiek is bij ons bekend. De afgelopen periode is het rustig geweest in de Binnenstad. Sinds 1 juli zijn er bij de politie nauwelijks meldingen binnen gekomen voor overlast of andere zaken. Wij hebben vertrouwen in de integrale en structurele aanpak die we hebben ingezet. De situatie blijft onder onze aandacht.

Wij willen met klem benadrukken dat het met het grootste deel van de Helmondse jongeren goed gaat. Ook met het grootste gedeelte van de Marokkaans-Nederlandse jongeren gaat het goed. Zij gaan naar school, hebben een baan en nemen deel aan de maatschappij. Een deel mist die aansluiting. Die groep hebben wij, de gemeente, het maatschappelijk middenveld en (waar nodig) de politie, goed op het netvlies. We kennen de jongeren, hun ouders en de gezinssituatie. Een juiste balans tussen preventie en repressie vindt het college van burgemeester en wethouders van groot belang.

Wij constateren dat de integrale en structurele aanpak van deze jongeren op individueel niveau zijn vruchten afwerpt. Deze aanpak kenmerkt zich enerzijds door de intensieve samenwerking met onze partners in de stad. Anderzijds kenmerkt deze aanpak zich door focus op: opvoeden en opgroeien, veilige leefomgeving en leren en werken. Halt, straathoekwerk, jongerenwerk en de Jeugd Preventie Teams dragen hier aan bij. Ook kunt u denken aan projecten als onder andere gezinscoaches.

Het bovenstaande versterkt ons in onze opvatting om het integrale, structurele beleid te continueren en waar nodig te versterken. Belangrijk voor het college is dat alle inwoners van onze stad met ons en met elkaar in gesprek blijven. Zij die overlast veroorzaken, maar zeker ook zij die overlast ervaren.

P.s. In sommige berichtgeving wordt ook melding gemaakt van de zaak betreffende de inmiddels gesloten tweede coffeeshop in Helmond. Deze zaak staat volledig los van de overlast van jongeren in de Helmondse Binnenstad.

Naar aanleiding van de berichtgeving in de media zijn Omroep Brabant en de NOS de wijk in gegaan. Zij maakten een reportage voor radio en televisie.

http://www.helmond.nl/Smartsite.shtml?id=178491" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij constateren dat de integrale en structurele aanpak van deze jongeren op individueel niveau zijn vruchten afwerpt. Deze aanpak kenmerkt zich enerzijds door de intensieve samenwerking met onze partners in de stad. Anderzijds kenmerkt deze aanpak zich door focus op: opvoeden en opgroeien, veilige leefomgeving en leren en werken. Halt, straathoekwerk, jongerenwerk en de Jeugd Preventie Teams dragen hier aan bij. Ook kunt u denken aan projecten als onder andere gezinscoaches.
Kan je nagaan wat een geld deze Marokkaanse jongeren ons kosten. Maar het moraal van dit artikel is..."Er is werkelijk niks aan de hand in Helmond" Maar als je sommige reacties in de krant leest van mensen die daar wonen dan lees je dat sommige mensen nog steeds bang zijn om naar buiten te gaan.
De gemeente Helmond heeft in de regio Heistraat een soort ghetto laten ontstaan. De bestrating is vervangen, er zijn nieuwe woningen gebouwd en Jacobs vertelde dat hij het geen probleem vindt om zich des nachts, wandelend of fietsend, in de Heistraat te begeven. Veel bewoners voelen zich er op straat overdag 'niet prettig'. De ziel van die omgeving moet worden aangepakt. Dat moet grootser zijn dan simpel een aantal mensen te verwijderen. Dan los je niks op.
Je merkt aan mensen als ze niet hier in de binnenstad van Helmond wonen dat ze het eigenlijk onbegrijpelijk vinden dat er geschreven wordt over deze overlast. Kom hier maar eens een paar maanden wonen. Er is nu eenmaal flinke overlast van de Marokaanse jongeren in de binnenstad van Helmond. Mijn buren lopen op hun tenen door de straat, het is een kwestie van tijd of de bom barst in Helmond. Probeer het maar eens als je langs een groepje Marokaanse jongeren loopt ( ik heb het trouwens nog niet meegemaakt dat 1 Marokaan alleen iets durft te zeggen), dan hoor je wat ze zeggen over je. Als je wat terug zegt krijg je meteen de preek van ze dat je geen respect hebt, enz, enz.
Ik snap dan ook dat gemeente geen betaald parkeren in Heistraat gaat invoeren,want dan... tjonge dan moeten onze dappere parkeerwachters op glad eis. Maar terug over de binnenstad. Waar mijn jongere famillie leden al meer dan 4 jaar wachten op een huis daar worden de meeste nieuwe huizen gevuld met Marokaanse gezinnen. Waarom worden ze hier op een hoop geplaatst. Leg mij dat maar eens uit. Er worden nu nieuwe winkels gebouwd, tja welke normale ondernemer durft nu daar nog een winkel te beginnen?
Ik weet in omgeving dat mensen dat de mensen al een stok achter de deur hebben staan. Het is vijf voor twaalf en de klok tikt door in Helmond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Video van het boe-roepen:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Kinderen die net net op tijd ter plaatse zijn en weten dat Geert zal verschijnen waarna ze collectief boe moeten doen.
Hoe komen ze er bij en hoe komt zo iets tot stand? Spontane volks kinderwoede?
Dat ik niet de enige ben met dit soort vragen zie ik hier :
http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/ ... -wilders-0
Wie stookte Helmondse basisschoolleerlingen op tegen Wilders?
Indoctrineert basisschool De Vuurvogel leerlingen met anti-Wilders-gedachten?
Let op de vraagtekens.
Nog over die school De Vuurvogel:
http://www.qliqprimair.nl/bbs_de_vuurvo ... hp?id=4397
Regels en afspraken in de school
Houd je school schoon, dat doe je gewoon.
Zorg dat je trots kunt zijn op je school: afval in de bak – geen kauwgom enz.
Heb respect voor elkaar.
Wees fatsoenlijk en vriendelijk en straal dat uit in je gedrag, je taalgebruik, je houding, je kleding en je uiterlijk: dus geen blote buiken, geen make-up, geen grote mond enz.
Pest, plaag en discrimineer niet.
Zorg dat het voor iedereen leuk blijft: wat je niet wilt dat een ander bij jou doet, doe dat ook bij een ander niet.
Zouden de leraren en zo de leerlingen op hun gedrag hebben gewezen? Dat ze dat niet moesten doen? Dat het fout gedrag was?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

:D Het gaat goed in Helmond. Zo goed zelfs dat Helmond een toonbeeld is voor andere 'Marokkanengemeenten'. Wie had dat ooit verwacht. Nederland wordt straks een fijn land om in te wonen. We lezen weinig of geen criminaliteit meer, en nu ook nog voorbeeld marokkaanse jeugd die nog als enig doel in het leven hebben om volle boodschappen tassen van oude dames te dragen, en ze te helpen met oversteken.
Wat willen we nog meer. [hypocrite.gif]

Burgemeester Helmond verdedigt aanpak Marokkanen

maandag 29 augustus 2011

Helmond is op de goede weg met de bestrijding van overlast door Marokkaanse jongeren in de binnenstad. De Brabantse gemeente is zelfs een toonbeeld voor andere 'Marokkanengemeenten'. 'We zijn goed bezig.'

Dat heeft burgemeester Fons Jacobs (CDA) van Helmond maandagavond gezegd tijdens commissievergadering van de gemeenteraad. Hij ergert zich aan berichten in de media dat hij de problemen in zijn gemeente bagatelliseert. Volgens Jacobs is een samenscholingsverbod op basis van de huidige cijfers onmogelijk.

Bedreigd
De Brabantse gemeente kwam in juli in het nieuws nadat buurtbewoners dreigden zelf de overlast door Marokkaanse jongeren aan te pakken. Inwoners van de wijk Binnenstad-Oost worden naar eigen zeggen al lange tijd geïntimideerd en bedreigd door de jongeren.

Politie zou te weinig doen om problemen aan te pakken. Wethouder Margreeth de Leeuw (CDA) heeft toegezegd camera's op te hangen in de buurt. De Leeuw zei buurtbewoners te begrijpen, maar kan ook begrip opbrengen voor de jongeren. 'Ze zijn het zat dat ze overal de schuld van krijgen.'

Bezoek
De PvdA en PVV hebben aangegeven bezorgd te zijn over het nieuws uit Helmond. PVV-leider Geert Wilders besloot bij de gemeente langs te gaan. Tijdens zijn bezoek werd hij uitgejoeld door tientallen kinderen van basisschool de Vuurvogel.

Wilders wilde met zijn bezoek steun betuigen aan de bewoners van Binnenstad-Oost. Hij wil daarnaast dat de politie de harde kern oppakt en dat ouders harder optreden tegen overlast gevende jongeren. PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch heeft ook een bezoek gebracht aan de wijk.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... kkanen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Burgemeester Jacobs moest onderduiken vanwege terreur.
Geert Wilders kwam laatst naar Tilburg om met eigen ogen en oren te zien en te horen wat er daar fout gaat. (klassen kleine kinderen ingezet in de strijd tegen rechts o.a.)
Nu gaat de randgroepering van de Nederlandse VolksUnie een optocht houden om de burgemeester een hart onder de riem te steken. Maar die club is vreselijk fout, als ik de pers erover lees. En dus moeten ze geweerd worden. Er is risico op "De Hitlergroet". Dat is heel gevaarlijk, dan kan tot geweld leiden van de antifa, geeft maatschappelijke splitsing, vergiftigt de kindergeest enz.
Verbijstering over NVU-mars Helmond
HELMOND - De fractie van Helder Helmond is 'verbijsterd' over een mars van extreem rechts door Helmond op 1 oktober.
De partij zegt nog meer verbijsterd te zijn dat de gemeente hiervoor toestemming geeft. Michael Rieter, fractievoorzitter Helder Helmond, schrijft dat aan burgemeester F. Jacobs. De mars wordt georganiseerd door de Nederlandse Volks-Unie. De demonstratie start bij het centraal station in Helmond, eindigt daar ook en duurt van een tot vijf uur in de middag. De exacte route wordt nog geheim gehouden.
In een persverklaring heeft de NVU het over de 'allochtone terreur' in Helmond en noemt daarbij als voorbeeld het 'onderduiken van de burgemeester'. Rieter vindt dat geheel onterecht en, zo meent hij, dus leugenachtig en misleidend.
"Het kan en mag toch niet zo zijn", schrijft de politicus, "dat onder het mom van vrijheid van meningsuiting de NVU kan en mag oproepen tot discriminatie, neo-nazistische uitingen met zelfs het risico van de hitlergroet! Wat volgens mij nog steeds strafbaar is."
Het raadslid roept zijn collega-raadsleden op - om koste wat het kost - te voorkomen dat de NVU toestemming wordt verleend om in Helmond te demonstreren.
Wat een moedige oproep, dat laatste. Niet alleen hij is bereid om desnoods zijn leven voor de goede zaak te geven, maar verwacht ook dat anderen hetzelfde doen.

En ja, als Hitlergroeten strafbaar is, dan moet je de Hitlergroeters straffen. Maar daarmee stop je het niet, de dader kan ook later elders gaan staan Hitlergroeten. Dan toch maar een endlösung? Armpje afhakken?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Neo-nazi's in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Prachtig mooi weer voor de SA om te marcheren. "Die Fahnen hoch..."
En zo kwam het dat 25 kaalhoofdige NVU activisten met vlaggen door Helmond gingen lopen.
Ze kregen veel aandacht: twee volle blikken ME-ers, een peleton paarden, een heli e.d.
En de Helmonders vonden het maar niks: "Blijf met jullie vuile poten van onze rot-allahtonen af". Dat soort sentiment.
Hier een filmpje waar iets op te zien is. Wat is onduidelijk. Iets met politie en paarden.



De NOS heeft meer stereotype beelden:
http://nos.nl/video/277703-onrust-bij-n ... lmond.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Een bekeerde vrouw wil dolgraag met haar uitbreidende gezin naar een kleinere en dus goedkopere woning dchterbij de moskee.
Maar ja,de woningbouw wil de wijk multikul houden en niet monokul maken. Dus zegt nee tegen de verhuizing. Dat mag niet. Het gezin heeft geen negatieve aantekeningen bij alle overheidsinstanties. Weigeren is discriminatie dan.
Woningbouwvereniging Helmond discrimineert Marokkaans gezin
HELMOND – Woningbouwvereniging Volksbelang uit Helmond heeft gediscrimineerd door een Marokkaans gezin een woning in de probleemwijk Binnenstad-Oost te weigeren. De familie wilde aan woningruil doen, kreeg daar van de eigen corporatie toestemming voor, maar werd afgewezen door Volksbelang. [...]
Volgens de rechter waren er geen zwaarwegende belangen om het gezin te weigeren. Het beroep van Volksbelang op de leefbaarheid in de wijk wijst de rechter af. Het Marokkaanse gezin met een baby en een peuter zou nog nooit voor problemen hebben gezorgd.[...]
"De weigering van Volksbelang lijkt dus enkel te worden ingegeven door de etnische achtergrond van de beoogde nieuwe huurders," zo staat in het tussenvonnis. Dat is in strijd met artikel 1 van de Grondwet.
http://www.ed.nl/regio/helmondstad/1001 ... -gezin.ece
En ik maar denken dat onze rechters nimmer mogen testen of zaken met de grondwet overeen stemmen. De grondwet immers regelt de relatie staat <-> burger en niet burger <-> burger.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Helmond is weer eens in het nieuws. De bieb daar heeft last van allochtone jongeren.
De bibliotheek in Helmond heeft net als zwembad De Wissen veel last van allochtone jongeren. Dat zegt Dianne Timmers, manager publieke dienstverlening. "Medewerkers worden uitgedaagd en bedreigd. De jongeren lopen over meubilair, maken herrie, brengen vernielingen aan, besmeuren en bevuilen spullen. Je wilt niet weten wat je beneden in de toiletten soms aantreft."

De jongeren nemen soms ook bezit van het speelgedeelte, dat is bedoeld voor kleine kinderen. "Maar spreek je ze aan op hun gedrag, dan lachen ze je in het gezicht uit. Medewerkers voelen zich dan zo machteloos."

Winter
De overlast is deze winter fors toegenomen, stelt Timmers. "Het was donderdag het hoofdonderwerp tijdens de teamvergadering. Alle medewerkers kwamen met voorbeelden. Ze krijgen het nodige over zich heen. Ook bedreigingen. 'Ik kom dadelijk terug met anderen', roepen die jongeren. Dat doen ze dan ook. En ze hebben niet zo'n respect voor vrouwen. In de bezetting houden we er al rekening mee dat er op avonden mannen werken."

Naast de avonden is het vooral op de vrijdagmiddagen, zaterdagen en in de vakanties raak

http://www.ed.nl/regio/helmond/ook-in-b ... yd.twitter
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

:scratch: Goh, dat doen ze anders nooit.
De Wissen voert pasjes in voor avondzwemmen vanwege overlast

HELMOND - Een groep allochtone jongeren zorgt al jarenlang 's avonds voor overlast in De Wissen in Helmond. Om dat tegen te gaan, heeft het zwembad nu een pasjessysteem ingevoerd.

Wie 's avonds wil zwemmen, moet een gratis pasje aanvragen. Bij overlast wordt het ingevorderd. Pesterijen, jennen, dreigementen, geluidsoverlast, vestigingsmanager Maters van Laco somt een reeks terugkerende voorvallen op. "Personeel wordt over de kling gejaagd, mensen in de sauna lastiggevallen door ze aan te tikken of water op de stenen te gooien. De groep houdt zich niet aan de regels, bijvoorbeeld voor duiken en het gebruik van de glijbaan." Van handtastelijkheden is geen sprake, stelt hij. "Dat is in het verleden wel eens gebeurd bij jongedames. Maar die komen al niet meer."

Want door de overlast blijven klanten weg en willen personeelsleden 's avonds liever niet werken.

De groep is bekend bij politie en Jeugd Preventie Team. Het zijn jongeren die ook buiten het zwembad voor problemen zorgen, met name in de Heistraat en omgeving. "We zitten er boven op", aldus een woordvoerder van de politie.

http://www.ed.nl/regio/helmond/de-wisse ... -1.3699682
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ozes »

Van handtastelijkheden is geen sprake, stelt hij. "Dat is in het verleden wel eens gebeurd bij jongedames. Maar die komen al niet meer."
Deze tekst kan je inlijsten
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door King George »

In Beersel (Be) hebben ze ooit bedacht om voor mannen/jongens het dragen van enkel een zwemslip verplicht te stellen. Officieel om redenen van hygiëne en beperking van waterverlies. Blijkt dat die "stoere" Marokkanen zich dan niet durven te vertonen, omdat zij zich met enkel een zwemslip aan dan "te bloot" voelen. Wel, zo'n maatregel dient dan dus niet alleen de fysische hygiëne, maar ook de sociale hygiëne! Want Marokkanenvrij zwemmen is socialer!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Wees gerust, binnenkort is alles in orde in Helmond want de wethouder baalt ervan en neemt harde doeltreffende maatregelen. Hier is wat ze te zeggen heeft:
Wethouder 'baalt' van media die Marokkanen beschuldigen van overlast in Helmond
HELMOND - De Helmondse wethouder Margreet de Leeuw vindt dat media de afgelopen dagen 'discriminerend' en 'stigmatiserend' waren in hun berichtgeving over overlastgevende jongeren in haar gemeente.
Volgens de wethouder schreven de media de overlast toe aan Marokkaanse jeugd, terwijl de helft van de verantwoordelijke groep bestaat uit autochtone jongeren.

Weer het etiket 'waardeloos'
"Het gaat om jongeren. Helmondse jongeren. De Marokkaanse jongeren krijgen in de media weer het etiket 'waardeloos'. Daar baal ik enorm van", zo zegt De Leeuw in een reactie op de overlast in haar gemeente.

Volgens de wethouder wordt de jeugd die overlast veroorzaakt bij het zwembad en de Helmondse bieb stevig aangepakt. "Grensoverschrijdend gedrag tolereer ik niet", zegt de wethouder. De gemeente wil de jeugdgroepen extra aandacht geven om ze 'aan boord te houden'. En dat betekent begeleiding naar school, werk of een stage. Maar als ze echt over de schreef gaan, grijpt de politie in.

Huisregels
Om overlast te voorkomen praat de gemeente met het zwembad en de bieb over goede huisregels en hoe die huisregels het best gehandhaafd kunnen worden. Verder zet Helmond de middelen in die altijd in zulke situaties worden ingezet. Zo praat de gemeente met de ouders van de jongeren die een zwembadverbod of een waarschuwing hebben gekregen en zijn er straatteams die de jongeren aanspreken op hun gedrag.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/19013 ... lmond.aspx
Praten met het zwembad. Praten met de bieb. Praten met de ouders. praten met de jongeren, praten met de straatteams. Praatjes vullen geen gaatjes.

Thuis bij Margreet de Leeuw-Jongejans
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

:scratch: Het grootste gros van de reageerders onder het artikel zijn het niet met de wethouder eens. Raar....

Een reactie....
Het is maar net hoe je de cijfertjes neer zet. Als je de marokkanen met een nederlands paspoort tot de autochtonen rekent dan heeft mevrouw de Leeuw helemaal gelijk. En als je dat niet doet dan hebben de media weer gelijk. Met statistieken kun je net zolang goochelen totdat de uitkomst naar je zin is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef::scratch: Het grootste gros van de reageerders onder het artikel zijn het niet met de wethouder eens. Raar....

Een reactie....
Het is maar net hoe je de cijfertjes neer zet. Als je de marokkanen met een nederlands paspoort tot de autochtonen rekent dan heeft mevrouw de Leeuw helemaal gelijk. En als je dat niet doet dan hebben de media weer gelijk. Met statistieken kun je net zolang goochelen totdat de uitkomst naar je zin is.
Ik zou net opmerken dat sinds een jaar of twee (?), ik meen de derde generatie allochtonen als autochtonen gelden. Door deze truc kun je stellen dat de criminaliteit onder de Marokkanen ed enorm gezakt is en onder de autochtonen enorm gestegen is. Ik herinner me dat deze verandering van status destijds nog maar nauwelijks van kracht was of Wouter Bos maakte er al gebruik van door te stellen dat het tuig in Rotterdam wel ons eigen tuig is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Wild West in Helmond met een luchtbuks? Het zou kunnen bij wijze van waarschuwing. Het wordt pas echt serieus als de AK47's te voorschijn komen.

PvdA-raadslid beschoten
HELMOND - PvdA-raadslid Mohammed Chahim is vrijdagmiddag in zijn woonplaats in zijn gezicht geschoten met een luchtbuks. In totaal werden er drie schoten in Chahims richting afgevuurd door een nog onbekende dader.

Chahim maakte dat zelf wereldkundig met een foto op Twitter. “Zojuist door een of andere beul beschoten met luchtbuks. Kogeltje in mijn kin”, twitterde hij.
Het 27-jarige raadslid was net bij het middaggebed in de moskee geweest toen hij werd beschoten. Hij liep door de Heistraat en dacht dat er steentjes werden gegooid. “Ik hoorde het ketsen tegen een winkelruit”, zegt hij tegen het Eindhovens Dagblad. “Ik keek om en werd toen geraakt. Er bleek een kogeltje in mijn kin geschoten.”
Chahim heeft zich door een huisarts moeten laten behandelen en heeft daarna aangifte bij de politie gedaan. De politie onderzoekt de zaak.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2139 ... ten__.html
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Mahalingam »

Het staat er niet bij maar welke inboorling is zo stom om nu in het koude water te springen. Dan kan je snel dood gaan! (onderkoeling). Zoals nu weer blijkt:
De man probeerde samen met een andere man rond half twee 's nachts in te breken in een sportschool. De politie betrapte het duo en de inbrekers kozen het hazenpad. Op hun vlucht sprongen ze in de industriehaven bij de Zuid-Willemsvaart. Een van de mannen klom op bevel van de politie weer uit het water en werd aangehouden. De andere man raakte buiten kennis en werd door de agenten gered.

Het slachtoffer werd gereanimeerd maar was nog niet bij bewustzijn toen hij naar het ziekenhuis werd gebracht. De identiteit van de man is nog niet bekend.
http://www.ad.nl/ad/nl/13595/Kleine-cri ... mond.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkanen in Helmond.

Bericht door Ariel »

Ondernemers in Helmond worden naar eigen zeggen bedreigd en geïntimideerd. De zijn het straatterreur in hun buurt zat en hebben daarom een petitie naar politie en gemeente gestuurd.
Jongerenterreur in Aldi en Molenstraat Helmond

De Molenstraat en de Aldi aan de Noord-Koninginnewal in Helmond worden geterroriseerd door criminele jongeren en jonge volwassenen. De met name Marokkaanse jeugd bedreigt personeel en ondernemers, steelt spullen en intimideert klanten.

Het probleem speelt volgens de betrokkenen al meerdere jaren, maar de laatste tijd was het veelvuldig raak. Bij de Aldi werd de bedrijfsleider, net vier weken in dienst, gevolgd naar zijn eigen huis en daar geïntimideerd door jongeren. Kort daarvoor werd een caissière bedreigd met een mes. Dit komt nog bovenop de vele diefstallen die in de supermarkt plaatsvinden en het lastigvallen van klanten.

Afgelopen week werd Slachtofferhulp ingeschakeld om de medewerkers bij te staan. Die zijn inmiddels doodsbang. De meeste overlast vindt in de late middag en 's avonds plaats, tussen vier en acht uur. De toegangsdeur zit daarom uit voorzorg al geregeld voor sluitingstijd op slot om de jonge criminelen buiten te houden. Een medewerker van Aldi vertelt dat het personeel uit angst voor represailles geen aangifte doet.

In de buurt, en met name rond de Molenstraat, is het al langer onrustig. De afgelopen week stapelden de incidenten zich zo snel op dat de ondernemers en winkeliers een gezamenlijke noodkreet op papier hebben gezet. Deze petitie met handtekening stuurden ze deze week naar gemeente en politie. Volgens de brief hangt er in de straat 'een onveilige en grimmige sfeer'. Ook staat in de petitie dat sprake is van veel criminaliteit zoals 'dealen van harddrugs, geweld, diefstal en bedreigen van ondernemers en winkelend publiek'.

De gemeente en de politie nemen de petitie serieus. Dinsdag gaan wethouder Van Mierlo (VVD) en politie om de tafel met de ondernemers.

bron
Ja, dat komt er van als je de fluwelen handschoenen aanpak hanteert. Dan krijg je dit soort toestanden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik zeg het nog maar een keer... De beste methode is om het Nederlands paspoort af te pakken en deze jongens compleet met familie terug naar marokko te schoppen. Als je dat een keer of 10 doet, dan is de ellende afgelopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie