Mijn moskee is top

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Mijn moskee is top

Berichtdoor Ariel » Za Jun 04, 2011 4:04 pm

Mijn moskee is top is een nieuw programma. Carel Brendel heeft er een artikel aan gewijd.
Esmaa Alariachi, de voormalige Meid van Halal presenteert samen met Umar Mirza, oprichter van website Wij blijven Hier het programma.
Gisteren was Esmaa Alariachi bij Knevel & Van den Brink en had ze een aanvaring met Journaliste Ingeborg Beugel. http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=12496909 Van af ongeveer de 30 ste minuut,

De talkshowmeesters zonden een fragment uit van een door Beugel gemaakte IKON-documentaire, waarin vrouwen een moskee werden binnengedreven. Daarna wilde een zegsman verhinderen dat
er op straat werd gefilmd. Alariachi vond het maar niks. Ze ontkende dat deze man iets met de moskee te maken had. Beugel daarentegen was daar zeer stellig over. Kort daarvoor vroegen de presentatoren of in de serie ook aan de orde zou komen als een moskee vanuit Saoedi-Arabië wordt gefinancierd of in de gaten wordt gehouden door de AIVD. Zulke vragen worden wel degelijk gesteld, aldus Alariachi. Maar zeg je het er bij als zo’n moskee door de AIVD in de gaten wordt gehouden, wilde Andries Knevel weten. Nee, antwoordde ze, want ‘dat interesseert me niet’. “Ik ben daar helemaal niet van op de hoogte”, aldus de presentatrice op de vraag, waarom ze niets zou vermelden over AIVD-screening. “Als ik het van te voren weet, dan vraag ik er naar.”

Alle reden dus om de tweede aflevering van Mijn moskee is top goed in de gaten te houden. Op 11 juni wordt namelijk de Al Fourkaan-moskee uit Eindhoven in het zonnetje gezet. De moskee komt uitgebreid voor in het AIVD-rapport Salafisme in Nederland (te vinden op de website van de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Daar wordt de moskee ingedeeld onder de noemer van het niet-gewelddadige salafisme. In dit rapport uit 2008 staat het merkwaardige zinnetje “De leiding (…) van Al-Fourkaan is loyaal aan het Saoedische koningshuis en is dan ook eerder te typeren als apolitiek.” Alsof loyaliteit aan een van de ergste religieuze dictaturen van de wereld geen politieke zaak is.

Lees hier verder.
De eerste uitzending kan je hier bekijken.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1103603
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Re: Mijn moskee is top

Berichtdoor Dhana » Za Jun 04, 2011 6:15 pm

Ik weet niet welke griet dat is van de meiden van hallal. Ik wil het ook niet weten want ik heb nog nooit drie van zulke ordianire viswijven met bekken als scheermessen bij elkaar gezien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 04, 2011 7:14 pm

Esmaatje is de bolle van het stel, en ze draagt haar smartlap altijd tot over haar neus.

Afbeelding

Schrik niet. Hier zijn ze alle drie. Ik heb ze voor alle zekerheid maar onder de spoiler gezet, want een overdosis Alariachis is slecht voor de geestelijke gezondheid.

Spoiler! :
Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Za Jun 04, 2011 7:20 pm

Ariel schreef:Esmaatje is de bolle van het stel, en ze draagt haar smartlap altijd tot over haar neus.

Afbeelding

Doet mij een beetje denken aan de efteling. "Papier hier". :roll2:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 04, 2011 8:35 pm

:razz:

Vraag het de imam!
door Gregorius Nekschot

Link: http://mijnmoskeeistop.ntr.nl/vraag-het-de-imam/

Afbeelding

Beste Imam,

Onze zuster Esmaa Alariachi is al 32 jaar oud en nog altijd maagd.
Ze wordt dikker en dikker van verdriet.
En is almaar ongedurig en kortaf.
Esmaa dorst naar het zaad - en de tucht! - van een goede moslim.
Wij menen dat broeder Faizel Enait een geschikte man is.
Zou u de heer Alariachi er van willen overtuigen dat hij zijn dochter moet uithuwelijken?
Geld voor een bruidschat is er genoeg, Esmaa verdient geld als water bij de Nederlandse omroep.

Wasalaam Aleikoum.

Broeder Aitblal,
Broeder Azahaf,
Broeder Cheppih,
Broeder Mirza

http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/in ... et-de-imam

silkyboxershortXL

Berichtdoor silkyboxershortXL » Zo Jun 05, 2011 9:57 am

Al heel lang irriteert mij de NL-tv, ik wil onwetend blijven over BNers. Ok, 6 uur journaal één vandaag en 'man bijt hond' blijft over. Het geeft nog enig overzicht van de mate van indoctrinatie en toegepaste volksverlakkerijen En dan blijft er nog genoeg over voor ongezond cynisme als ik niet oppas daarvoor.
Dat de moskee top zou zijn is toch echt een hemeltergend dieptepunt en een verwijtbare dwaling van het Christelijk Geloof van Natuurlijk NCRV. Want hoe ver zijn ze daar van de realiteit en prioriteiten en geloof losgeraakt? Terwijl de wereld in brand gestoken wordt door met name diepslapende moslims, worden 100duizenden Christenen wereldwijd jaarlijks vermoord en nog meer verdreven. En ook in NL krijgen moslims ruimte, hun naam is voornamelijk Haas, geholpen nu door de NCRV, die daarmee regeringsgetrouw het voortouw en de verantwoordelijkheid neemt om dhimmi gedragsregels op te dringen aan volgzame inboorlingen . De andere wang toekeren, een gedacht top christelijk inzicht ligt hier aan ten grondslag. Nogal arrogant van de NCRV te denken iemand de weg te wijzen zonder eerst zelf te verkennen hoe de islam functioneert. M.i. Als eerste Christelijke boodschap moet er zijn de zorg voor eigen individualiteit door kritisch denkvermogen aan te moedigen, dat is simpel "menswording", voor er een ander geholpen kan worden. Die 'andere wang' is een dogma geworden, leuk voor in een land zonder moslims maar in dit stadium gezien de agressieve moslim invasie levensgevaarlijk en ook tevens een grove minachting voor individualiteit en daaruit volgend dus minachting voor de schepping. Immers ons grootste orgaan, de hersenen, daarmee kunnen de 10 geboden pas invulling gegeven worden en dat krijgt dus niet de aandacht die het behoeft. Met de geboden hulp aan het islamisering proces, zeg maar idiotiserings proces worden ook de samenleving en allen die daar voor zweet en bloed lieten vloeien vergeten.
De Christelijke samenleving bewijst zichzelf conservatief behoudend , bang voor verandering, bang voor eigen denken en ondergraaft zichzelf daarmee.
Het verkeerd feitelijk in een paralyserende shock toestand.
Onmenselijkheid krijgt nieuwe kansen.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 05, 2011 10:40 am

Ariel schreef:Esmaatje is de bolle van het stel, en ze draagt haar smartlap altijd tot over haar neus.

Ik herinner me dat een paar jaar geleden een Turks vliegtuig in de modder was gevallen bij Schiphol. Een van die haatgrieten zat aan boord en verklaarde in een interview dat ze toch zooo blij was dat Allah haar had toegestaan haar laptop en de meegebrachte cadeautjes te kunnen redden. Dat er nogal wat gewonden waren die wel s zorgen zouden nodig hebben kwam in haar Islamitische kop niet op.
Ik krijg spontaan fysieke ongemakken als ik die halalgrieten zie of hoor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Jun 05, 2011 10:41 am

Die tweede moskee klonk leuk, maar is blijkbaar een aparte koranversie? ze mogen géén geweld gebruiken? welke koran heeft die mijnheer gelezen?

Verder blijkt de inhoud van de islam zich vooral te situeren op het stofzuigen van het tapijt, het netjes houden van de wasbakken en de toiletten? en uiteraard niet te vergeten: zien of het bidmatje recht ligt. (richting Mekka).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 05, 2011 10:59 am

Islam is zo’n prachtig geloof als je dit soort uitzendingen moet geloven, en dat zullen mensen die zich niet in Islam verdiept hebben doen. Die zullen vertederd denken…”Ach gossie, wat leuk en gezellig zo’n moskee. En wat zien die mannen er grappig uit. Traditie is zo leuk....Dat is nog wat anders dan een kerk waar je alleen maar naar toe gaat om naar de dominee te luisteren. En zie je nou wel dat Moslims geen geweld mogen gebruiken, en dat vrouwen niet onderdrukt worden?"

Verder vond ik het een slecht gepresenteerd nietszeggend programma. Of het interessant voor te weten is of de WC’s nou ja of nee schoon zijn, en of de schoenen gemakkelijk te jatten zijn. Ik vroeg me af wie er verlegen zit om een stinkende islamitische mannenschoen. Weinig mensen vermoed ik.

hans van de mortel

Mijn moskee is top. Samen met de twee raketten

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Jun 05, 2011 11:12 am

Ach! De leugen accepteren kost geen moeite. De waarheid daarentegen onderzoeken wel.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

moeder van 3

Re: Mijn moskee is top. Samen met de twee raketten

Berichtdoor moeder van 3 » Di Jun 07, 2011 10:59 pm

hans van de mortel schreef:Ach! De leugen accepteren kost geen moeite. De waarheid daarentegen onderzoeken wel.

Goed gezegd!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 08, 2011 11:53 am

Mijn moskee is top!
HEIN MAASSEN - 07 JUNI 2011

De neutrale omroepinstelling NTR, o.a. opvolger van de NOS, schijnt de taak van de ter ziele gegane moslimomroep te hebben overgenomen. Na: "Het Nationale Suikerfeest" zendt zij nu de reeks: "Mijn moskee is top" uit. Dit apologetische en kritiekloze hoeraprogramma moet aantonen dat alle moskeeën oké zijn en dat er van negatieve berichten of uitspraken niets waar is. Er wordt kortom alleen voor eigen parochie gepreekt, en de doelgroep: "Henk en Ingrid" zal er terecht niet van onder de indruk zijn. Wat doet dit programma bij de NTR?

Op 24 augustus 2010 maakte het Commissariaat voor de Media bekend dat de vergunning van de moslimomroep SMON werd ingetrokken, omdat de twee partijen die de omroep vormden geen overeenstemming konden bereiken. NPS-directeur Joop Daalmeijer twitterde toen zijn bezorgdheid over het feit, dat moslims geen zendtijd meer zouden hebben. Met zijn stichting, spoedig daarna opgegaan in de NTR waarvan hij eveneens directeur werd, sprong hij in het gat. Hij zond Het Nationale Suikerfeest uit, een showprogramma rond het gelijknamige feest dat de islamitische vastenmaand Ramadan afsluit. Op het eerste gezicht een merkwaardig onderwerp voor een neutrale omroep, maar in de grenzenloze doelstelling van vlees-noch-vis NTR (“De NTR draagt bij aan een democratische kennissamenleving door het maken van informatieve, culturele en educatieve programma’s voor het gehele publiek met de volgende kernwaarden: onafhankelijk, onpartijdig, objectief, betrouwbaar, respect voor mensen en hun waarden, en gerichtheid op een samenleving van actieve, zelfstandige en nieuwsgierige burgers”) past bijna alles. Eerder zou de show de eerste uitzending van de beoogde nieuwe moslimomroep OUMA worden, het door gekrakeel in de eigen gelederen doodgeboren kindje.

De lijn is doorgezet met de serie: “Mijn moskee is top”, waarvan de eerste aflevering op zaterdag 4 juni werd uitgezonden. Een interessant thema op het eerste gezicht. De islam staat immers in het middelpunt van de belangstelling, en ook over sommige moskeeën is de afgelopen jaren het een en ander te doen geweest. De grootste one-issue partij in de Tweede Kamer ontleent zelfs zijn bestaansrecht aan deze belangstelling. Hoog tijd dus voor een objectief-kritische en journalistieke benadering, zou je denken.
Niets van dit alles. Het is een programma dat door de doodgeboren OUMA gemaakt had kunnen zijn. Het concept is simpel. Iedereen mag zijn/haar moskee aanmelden, en presentatrice Esmaa Alariachi (Meiden van Halal), de radpratende Amsterdamse moslima, komt langs. Alariachi kreeg bij het EO-programma Knevel & Van den Brink op vrijdag 3 juni gelegenheid om reclame te maken voor de nieuwe serie en om een en ander te verduidelijken.

Het begin ging goed. Ze kon zich afzetten tegen een uitspraak van de Limburgse PVV-coryfee Laurence Stassen, dat in moskeeën vaak niet tot integratie en verzoening wordt opgeroepen en dat het daarom “haatpaleizen” zouden zijn. Daar was natuurlijk niets van waar. De bedoeling was juist om heel Nederland, en dan vooral: “Henk en Ingrid”, de archetypische PVV-stemmers, een reëel beeld van een moskee te geven. Dat beeld is: een moskee is open naar de maatschappij toe en vervult een maatschappelijke functie voor iedereen. En met die onzinberichten over kindermishandeling tijdens Koranlessen (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10180) of recrutering voor de Jihad in moskeeën moest het ook maar eens afgelopen zijn.

Van ene journalistieke aanpak is dus geen sprake, zo bleek uit het gesprek. Alariachi wil niet weten of een moskee door de AIVD gescreend wordt of door een fout land als Saoedi-Arabië gefinancierd, bijvoorbeeld. Ze zal wel vragen naar de geldstromen binnen een moskee (een heikel onderwerp), maar neemt genoegen met de gegeven antwoorden. Het moet vrolijk en positief blijven, en vooral niet kritisch worden. Zo is er veel aandacht voor de naleving van de verplichting om te bidden in de richting van Mekka, de hygiene in het gebouw en de kwaliteit van het geserveerde eten. Boeiend! Voor slecht nieuws is geen ruimte. Alariachi ontpopte zich tijdens het programma dan ook als een agressieve moslimapologeet, toen een filmfragment werd getoond waarin een Nederlandse moskee een ongunstige indruk maakte. Toen was ze opeens een stuk minder aardig.

Het beloofde weinig goeds voor de eerste uitzending, en die was er dan ook naar. Slappe hap. Het dieptepunt was wel het fragment over een Amsterdamse moskee, gevestigd in een voormalig Protestants kerkgebouw. Een groot deel bestond uit een interview met de weldenkende dochter van de eerste dominee, die destijds de eerste steen had gelegd. Ze had als kind in de kerk gepingpongd en vroeger werden er in Nederland ook hoofddoekjes gedragen, dat soort opmerkingen. Informatieve waarde: nul. Een totaal zinloos programma zonder overtuigingskracht. En (haast ongelofelijk) niet te rijmen met de doelstelling van de NTR. Het was niet informatief, cultureel of educatief, en ook niet onafhankelijk, onpartijdig, objectief en betrouwbaar. En ik vind een kritiekloze benadering van mensen en opvattingen ook al niet van respect getuigen maar juist van onverschilligheid, domheid of een ongezonde fixatie op het eigen gelijk. Een flop, kortom..

Maar er is hoop! De tweede aflevering gaat over de fundamentalistische Al-Fourkaan moskee in Eindhoven die gewend is zijn imams uit het zwartste Midden-Oosten te halen, waaronder de nu in Tilburg opererende veelbesproken Syrische imam Salam. Drie andere imams van deze moskee zijn in het verleden als: “gevaar voor de nationale veiligheid” uitgewezen, en de moskee wordt gevolgd door de AIVD. Ik ben benieuwd hoe Alariachi dat gaat rechtbreien. Stay tuned!

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=13334

Terug naar “Samenleving & Integratie”