Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Eliabe

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Berichtdoor Eliabe » Zo Jun 26, 2011 1:08 am

Dhana schreef:Het allerleukste vond ik nog dat het volgens de directeur een Nederlands vooroordeel is dat moslims Joden en christenen minachten. Er staat toch heel duidelijk in de koran vermeld dat die als moslim daar geen vriendschap mee mag hebben. Of heb ik misschien de verkeerde koran gelezen?

Nee hoor. We weten toch dat moslims liegen als de pest.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Q'boem

Berichtdoor Q'boem » Zo Jun 26, 2011 1:17 am

Dhana schreef:Het allerleukste vond ik nog dat het volgens de directeur een Nederlands vooroordeel is dat moslims Joden en christenen minachten. Er staat toch heel duidelijk in de koran vermeld dat die als moslim daar geen vriendschap mee mag hebben. Of heb ik misschien de verkeerde koran gelezen?

Liegen? - Check!
Verdraaien? - Check!
Slachtofferrol aan proberen te meten? - Ook check!

Dus het klopt weer. Uw huis, tuin en keuken-muzel ten voeten uit.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Jun 26, 2011 5:49 am

Als je goed nagaat is die opmerking wel heel laag. Ten eerste liegt ie inderdaad dat het gedrukt staat en ten tweede wil het gros van de Nederlanders niet beticht worden van het hebben van vooroordelen. Mensen die alleen consumeren wat de media voorschotelen kunnen nu rustig achterover leunen. Zie je wel het valt allemaal reuze mee met die islam. Wij hadden een vooroordel en dat blijkt dus helemaal niet waar te zijn.

De koran moet niet verboden worden of er pagina's uitscheuren, als je dat doet om de haat en disciminerende teksten er uit te halen, houd je niet meer dan een kattenbelletje over, inburgeringscursussen moeten plaats gaan maken voor de verplichting voor iedere volwassen autochtone Nederlander om de koran groepsgewijs uitlezen en dat onder leiding van de koranleraren die kinderen mishandelen als ze een foutje maken of even de aandacht verliezen.

Ik word steeds misselijker van al die mohammedanen. Wat moet er gebeuren om heel Nederland eindelijk uit die diepe winterslaap te halen?

Mijjn zusje is lerares op een overwegend zwarte school. Die is er echt van overtuigd dat met de tijd alle allahtonen het licht zullen zien. Dream on, Holland.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Jun 26, 2011 6:30 am

Ariel schreef:TV opname van TV Utrecht over wat zowel een nabestaande van de overledenen als ook de school directeur over de zaak te zeggen hebben:

http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/dfdc685b.wmv

Die school directeur is nog aan het uitzoeken wie de daders zijn. Als ik die tv-presentaor was geweest had ik gevraagd waarom dat zo lang duurt, want moslims mogen toch niet liegen. :roll2:
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Jun 26, 2011 7:36 am

Je bent kennelijk sneller dood en begraven dan dat een islamitische schooldirecteur uit weet te vissen welke leerlingen zich onder school tijd liederlijk hebben mistdragen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jun 26, 2011 9:37 am

Dhana schreef:Mijjn zusje is lerares op een overwegend zwarte school. Die is er echt van overtuigd dat met de tijd alle allahtonen het licht zullen zien. Dream on, Holland.

Dat is het typische linkse welzijnsdenken, op geen enkele waarneming of historisch besef gebaseerd. Exact dezelfde redenering ventileerde Maarten van Rossem tegen me in een interview een jaar geleden: er is helemaal géén probleem met moslims. We moeten best helemaal niets doen, dan gaan de moslims zelf wel inzien dat the Dutch way is the best .

Dat die houding enorm discriminerend is tov allochtonen ziet de linksmens niet. Er wordt vanuit gegaan dat moslims zielig en achterlijk zijn en vol bewondering de superieure Westerse waarden gaan overnemen.

Daarom haat de linksmens Geert Wilders zo zeer. Want Wilders dreigt dat "natuurlijke assimilatieproces" te verstoren door de moslims boos te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 26, 2011 11:24 am

Ik vind het excuus wat de kinderen uitgedokterd hebben zo inventief.
Ze vertelde aan de nabestaande die in dat filmpje aan het woord is ,dat ze wel hebben staan juichen, maar dat behoorde tot een spel, en één kind dacht dat ze een bekende in de begrafenis auto zag zitten, en daar toen naar zwaaide.

Als de nabestaande dit geloven dan zijn het doetjes.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Jun 26, 2011 11:27 am

en die middelvinger dat was gewoon naar de andere verliezende medespelers. Die Nederlanders toch! Altijd denken ze dat ze het op hèn gemunt hebben maar dat is helemaal niét waar.
En niemand heeft het gedaan, want zelfs de begeleidende juf heeft het niet gezien?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 26, 2011 12:46 pm

Schooldirecteur Teade Walma ’herkent zich niet’ in het beeld dat zijn leerlingen intolerant zouden zijn, maar lijkt evenmin in staat de klierende kinderen te vinden. Schooldirecteur Walma zoekt nog uit welke leerlingen de rouwstoet confronteerden met opgestoken vingers en wegwerpgebaren. „Vermoedelijk zijn dat jongere kinderen geweest van circa 9 à 10 jaar oud. Het is lastig om de daders te vinden, want de kinderen weigeren elkaar te verklikken.”

Hij wijst erop dat de ouders bezorgd zijn over de reacties. Ook de leerkrachten zijn geïrriteerd door de commotie op de school.

Walma: „De onrust rondom het rouwstoetincident was in mijn ogen nooit zo groot geweest als de eerdere veel zwaardere voorvallen met rouwstoeten niet hadden plaatsgevonden. Ik vind dat onze leerlingen absoluut geen gebrek aan respect hebben.”

Een Marokkaanse vader die gistermiddag zijn kinderen van school haalde vindt de ophef over het rouwstoetincident maar overdreven: „Er wordt van een mug een olifant gemaakt.” Zijn houding past bij eerdere ervaringen van buurtbewoners met de school, die aangeven dat respect leerlingen van de school vreemd lijkt te zijn: „Kinderen van de school sluiten andere niet Marokkaanse of Turkse kinderen buiten en benaderen hen zelfs agressief”, vertelt de 36-jarige Amersfoortse Riekje

Bron papieren Telegraaf.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Jun 26, 2011 12:48 pm

Ik wacht nog even af. Binnenkort komt er een bericht dat het de fout van de overledene is en dat de rouwstoet maar niet langs de school had moeten rijden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 26, 2011 2:25 pm

VARA: De moslimschool is het slachtoffer

In een treurig staaltje islampropaganda draaide de VARA radio het allemaal om: Niet de nabestaanden in de rouwstoet in Amersfoort waren het slachtoffer, maar de moslimschool die nu in de aandacht stond. Hoe alles werd verdraaid tot een hetze tegen onschuldige moslimkindertjes.

Rouwstoeten lastig gevallen door moslimjongeren? Welnee, bericht de VARA. Niks aan de hand. We hoorden het op het VARA programma De Heer ontwaakt, van presentator Sander de Heer, op Radio 2. Bij de VARA zijn ze dezer dagen maar druk mee. Met downplayen namelijk. Ja, er is wel een probleem, maar dat is dat de moslimschool bedreigd wordt. De intro van de reportage spreekt boekdelen: “De school heeft dreigmails gekregen. Hoe is de sfeer daar?” Nou, dan hoor je de directeur van de Bilalschool, die vertelt dat de sfeer op school gespannen is. En dat de directeur de zaak heeft uitgezocht. De kinderen ‘herkennen zich niet’ in wat er gebeurd zou zijn.

Dus ja, waar hebben we het eigenlijk over. De kinderen zeiden het toch zelf? Of nou, wat ze zeiden blijft onduidelijk. Maar ze herkennen zich kennelijk ergens niet in. En moslimkindertjes liegen nooit, dus dat moest het maar zijn, qua feiten.

Er komt nog iemand langs, ‘Baaiman, die man van de nabestaanden, die aan de bel getrokken heeft.’ aldus de VARA. Wat een grove manier om het over nabestaanden te hebben, maar de VARA lijkt daar niet mee te zitten. ‘Die man’ komt volgens de directeur ‘over zijn emoties spreken.’ Geweldig natuurlijk van die directeur, dat hij dat toestaat. Wat een groot hart heeft die. Eerst heeft hij van zijn kindertjes gehoord dat zijn kinderen zich ergens niet in erkennen. Daar had hij het bij kunnen laten. Maar nu krijgen de nabestaanden toch nog wat ruimte voor emoties. Een topvent!

En hoe zit het dan met die dreigmails naar de moslimschool? Nou, dat lijkt bij nader inzien toch een beetje anders te liggen. Er is namelijk alleen maar sprake geweest van ‘grove taal op websites.’ Sander van de VARA lult er snel overheen als dat tussen neus en lippen naar buiten komt.

De verslaggever ter plekke is een en al inleving met de moslimschool. “Moet u extra op eieren lopen?” Nou, dat kan de directeur wel bevestigen, die er tevens aan toevoegt dat ze een goede naam hebben en open staan naar de samenleving. Kijk, dat is nou mooi, niet? Een geweldige school kortom.

Dan blijkt dat twee Marokkaanse leraressen heel boos zijn wat er in de Telegraaf stond.

“Het was niet een een Marokkaanse groep, hoe komen mensen erbij om dit te zeggen.”

Goed. Maar hoe zit het dan? De kinderen op school herkennen zich er niet in. Het had dus kennelijk niks met de school te maken. En ook niet met Marokkanen. Ja, met wat eigenlijk wel, als je de VARA mag geloven. Was er eigenlijk niks gebeurd? Nou, dat zegt de VARA ook weer niet. Ze laten het maar een beetje in het midden, wat de feiten betreft. De VARA is dan ook niet bij de school voor de journalistiek, maar voor de PR voor de moslimschool.

Presentator Sander vat vervolgens nog even samen:

“Conclusie een beetje ballorig gedrag van jongens die geen idee hebben wat ze gedaan hebben.”

En, voegt de verslaggever toe:

“Laten we zaak niet opblazen, stoppen met die hetze.”

Het is ook nog eens een laatste schooldag, dus:

“Een feestelijke dag voor de school en laat dat de boventoon voeren.”

Geen woord over de bedreigingen van de nabestaanden en de begrafenisonderneemster die na reeksen van dergelijke incidenten van uitgejouwd en beledigd worden door moslimjongeren eindelijk de media opzochten. Geen idee ook kennelijk bij de VARA wat hier de essentie van de zaak is: Hoe worden die moslimkinderen zo geïndoctrineerd dat ze haat voelen tegenover rouwstoeten waarin geen moslim vervoerd wordt. Geen woord over het ‘Joden! Joden!’ wat eerder werd geroepen. Of het aan de begrafenisondernemer toegesiste “Mooi, weer een hond minder.”

Welnee joh. Allemaal hetze van de Telegraaf, aldus de VARA, en van harte toegewenst: ‘Een feestelijke dag voor de school.’

Wie voert hier nu eigenlijk een hetze? Tegen de nabestaanden namelijk?

Het VARA fragment is via de site van Joost N te beluisteren.

http://www.joost-niemoller.nl/2011/06/v ... achtoffer/

Q'boem

Berichtdoor Q'boem » Zo Jun 26, 2011 2:37 pm

VARA = PvdA = Job Cohen = eindeloos theelurken met straatjihadi's & = cliëntisme -op kosten van de belastingbetaler uiteraard-verheven tot hoogste kunstvorm.

Compleet in de lijn der verwachtingen dus.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Zo Jun 26, 2011 9:07 pm

Ik heb die directeur via zijn school een mailtje gestuurd. Keurig weliswaar, zonder bedreigingen. Maar wel met een paar passages uit de kornan waaruit duidelijk blijkt dat allah meer vooroordelen had dan de gemiddelde Nederlander. Niet dat ik de illsusie het dat het ook maar een beetje zou helpen, maar ik ben nu wel een stuk frustratie kwijt.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 26, 2011 10:10 pm

:razz: Jouw mail valt ook onder de dreigmail, want in bijna elk Koran vers zit een bedreiging verscholen.

Ik ben benieuwd of je een antwoord krijgt.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 26, 2011 11:39 pm

Rouw en verdriet
Sylvain Ephimenco −

Zo'n schooldirecteur als Teade Walma van de islamitische basisschool Bilal uit Amersfoort had ik graag in mijn kindertijd willen hebben. Begripvol, toegewijd, waarschijnlijk anti-autoritair.
Teade zei gisteren in het AD: "Ik heb vertrouwen in mijn kinderen. Ik ken ze goed en heb een goede band met ze. Ik hou van ze". Wie weet worden die kinderen door de nabestaanden van een dinsdag begraven burger vals beschuldigd? De Marokkaanse leerlingen zouden de rouwstoet hebben uitgejoeld en obscene gebaren naar de nabestaanden hebben gemaakt. De kinderen ontkennen, ze zouden 'met zichzelf bezig zijn geweest'.

Je moet niet volwassenen automatisch gelijk geven als ze tegenover kinderen komen te staan. En dat doet de directeur ook niet. Gisteren ging hij het verhaal van nabestaanden afzetten tegen dat van kinderen. Verdriet kan de werkelijkheid vervormen, niet waar? En ja, die schaamtecultuur die bij de Marokkaanse gemeenschap heerst en tot stelselmatige ontkenning van schuld noopt, daar hoeft deze directeur niet van op de hoogte te zijn. Bovendien is de school met haar leerlingen misschien wel het enige slachtoffer van het incident: haatmails, bedreigingen, politiesurveillance. En wie weet is die mevrouw van de begrafenisonderneming te vaak in beeld geweest.

Zo kunnen fragiele geesten verkeerde ideeën krijgen.
Die mevrouw Gé te Braak, directeur van uitvaartorganisatie UVZ, rapporteerde eerdere incidenten bij rouwstoeten die door Amersfoort rijden. Altijd weer zeer jonge Marokkaanse Nederlanders die de stoeten verstoren, hun middelvinger opsteken, joelen, 'Joden! Joden' roepen. Volgens haar vijf of zes keer per jaar en steeds vaker. Eens vroeg een jochie haar of een islamiet in de lijkwagen lag? Niet dus. Waarop het jochie op de auto bonkte en riep 'weer een hond, minder'. Ach, die kinderen toch!

Maar er is ook een andere benadering van dit fenomeen. Minder vergoelijkend, minder soft. Van het genre 'blijf met je rotpoten van onze lieve doden.' Want het verlies van een geliefde is het ergste wat iemand in een mensenleven kan overkomen. Een zoon, een broer, een moeder. Rouw en de plechtigheden rond begrafenis of crematie, zijn momenten van intense beleving. Het delen van je verdriet met anderen en steun zoeken bij vrienden en familie.

Het zijn momenten waarop je als nabestaande uiterst kwetsbaar bent. Een woord, een gebaar kunnen je doen wankelen. Laat staan als jonge barbaren de overledene en de nabestaanden komen uitschelden, uitlachen en beledigen.

Kan iemand, een schooldirecteur bijvoorbeeld, die jonge schenders uitleggen dat de dood ons gezamenlijk lot is waar niemand aan ontsnapt? Dat mensen die hun hele leven varkensvlees aten en honden als huisdieren hielden, hetzelfde respect verdienen als zij die binnen 24 uur begraven moeten worden met het hoofd richting Mekka gericht? Dat voor nabestaanden het schenden van die kwetsbare momenten gelijk kan zijn aan een tweede dood van hun geliefde?

Als dat niet gebeurt, als dit soort incidenten voortduren, zal niet alleen de multiculturele samenleving zijn mislukt maar ook de multi-etnische.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/a ... riet.dhtml

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 27, 2011 12:45 am

Teade zei gisteren in het AD: "Ik heb vertrouwen in mijn kinderen. Ik ken ze goed en heb een goede band met ze. Ik hou van ze".

Teade doet me denken aan Sjakie uit Flodder.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Jun 27, 2011 12:50 am

Zwartmeer schreef:
Teade zei gisteren in het AD: "Ik heb vertrouwen in mijn kinderen. Ik ken ze goed en heb een goede band met ze. Ik hou van ze".

Teade doet me denken aan Sjakie uit Flodder.

Of hij is besmet met dit Nederlandse onderwijsvirus:

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 27, 2011 1:13 am

Ik denk dat deze aflevering de situatie met de begrafenisverstorende Marokkaanse kinderen en de schooldirecteur goed weergeeft.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 27, 2011 11:14 am

Protocol voor leerlingen Bilal-school

Amersfoort - De leerlingen van de islamitische basisschool Bilal in Amersfoort, die vorige week onbeschoft een rouwstoet verstoorden, moeten een 'respectprotocol' gaan volgen.

De godsdienstleraren gaan de leerlingen bijbrengen dat ze voortaan respect tonen wanneer uitvaartauto's langs de school rijden, meldt RTV Utrecht.

Enkele leerlingen van de school staken vorige week hun middelvinger op en schreeuwden toen er rouwauto's langs de school reden.

De school kreeg na het incident bedreigingen aan hun adres. De daadwerkelijke daders hebben zich overigens nog niet gemeld bij de schoolleiding.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1009 ... buitenland

Joop Klepzeiker

Berichtdoor Joop Klepzeiker » Ma Jun 27, 2011 1:05 pm

Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 27, 2011 1:35 pm

De godsdienstleraren gaan de leerlingen bijbrengen dat ze voortaan respect tonen wanneer uitvaartauto's langs de school rijden, meldt RTV Utrecht.

Hoe ontstaat schizofrenie? Die jongens hangen een godsdienst aan met een totale respectloosheid naar andersgelovigen toe. Hun begrafenisverstorend gedrag is volledig in overeenstemming met de sharia. Met hoe ze het geleerd is. En dan komt er nu een godsdienstleraar die ze van hun geloof moet afpraten.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 27, 2011 1:41 pm

Zwartmeer schreef:Hun begrafenisverstorend gedrag is volledig in overeenstemming met de sharia. Met hoe ze het geleerd is. .

Absoluut. Ik hoorde ooit eens van een kennis uit Syrie dat Moslims daar uit disrespect op de graven van Christenen poepen. Het is wachten totdat deze cultuur uiting ook hier bekend en uitgevoerd wordt.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jun 27, 2011 3:20 pm

Het is al bezig:

"Geert Wilders is als een moedervirus dat Nederland besmet"
Een gemeenteraadslid van Amersfoort is op Twitter behoorlijk uit de bocht gegaan in een scheldpartij op Twitter aan het adres van Geert Wilders. "Een moedervirus dat Nederland besmet", zo noemt Youssef el-Messaoudi de voorzitter van de PVV.

El-Messaoudi (PvdA) heeft het gescheld bovendien zelf aangewakkerd. Aanleiding was een uitspraak van de PvdA'er zelf dat de bedreigingen aan het adres van een islamitische Bilalschool afkomstig zouden zijn van PVV-aanhangers, waarna hij daaraan toevoegde: "Hoe ziek in je kop ben je als je een basisschool gaat bedreigen, stelletje PVV fascisten".

Middelvinger naar een rouwstoet
De islamitische uit Amersfoort kwam vorige week uiterst negatief in het nieuws, omdat leerlingen van die school hun middelvingers opstaken naar een passerende rouwstoet. Ook zouden de jeugdige scholieren kwetsende leuzen hebben gescandeerd. De school ontving daarop enkele serieuze dreigementen.

Toen Twitteraars daar woedend op reageerden, verdedigde el-Messaoudi zich door nog harder te gaan schelden, met woorden als "droplul", "botte hond" en "PVV-facist". De Twitteraccount van de vuilbekkende El-Messaoudi is intussen verdwenen. Zijn vooruitzichten op een politieke carrière wellicht ook.

Volgens de PVV is het niet de eerste keer dat de jonge Nederlander zich te buiten gaat. Eerder schreef hij: "Het heeft veel weg van een virus dat in Nederland zich in rap tempo verspreid. Moedervirus Geert besmet Nederland, en iedereen is in de ban van de angst als het maar enigszins te maken heeft met de islam of allochtoon".
http://www.vandaag.be/buitenland/71615_ ... esmet.html

---------------------------

Even rechtzetten dat de school helemaal geen bedreigende mails kreeg is er alvast teveel aan?

Als ik het goed begrepen heb is het dus Wilders zijn schuld dat de muzelkinderen rouwstoeten verstoren en dat er negatieve commentaar over dat gebeuren bij de lezerscommentaren staan.

Flink zo!

Q'boem

Berichtdoor Q'boem » Ma Jun 27, 2011 3:24 pm

Volgens de PVV is het niet de eerste keer dat de jonge Nederlander zich te buiten gaat.

Nederlander? Luisterend naar de naam El-Messaoudi? Wat een grap!

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jun 27, 2011 3:44 pm

El-Messaoudi (PvdA) heeft het gescheld bovendien zelf aangewakkerd. Aanleiding was een uitspraak van de PvdA'er zelf dat de bedreigingen aan het adres van een islamitische Bilalschool afkomstig zouden zijn van PVV-aanhangers, waarna hij daaraan toevoegde: "Hoe ziek in je kop ben je als je een basisschool gaat bedreigen, stelletje PVV fascisten".

Het zou me niks verbazen dat de moslims zelf hatemails naar hun eigen instanties sturen. Dit soort gedoe is goed voor de islam. In de rest van europa, of waar dan ook, kunnen deze akkevietjes op islamscholen onderwezen worden als het zoveelste bewijs van moslimhaat of islamofobie. Uiteraard geen woord dan over de begrafenisverstoring die er aan voorafging. Moslims zijn immers altijd onschuldig in conflicten met anderen daar zij god’s wil uitvoeren. Volgens het geloof, volgens de sharia, mag nooit een ongelovige getuigen tegen een gelovige. Dat betekent dat zijn kant van het verhaal er niet toe doet. Van islamitische taxichauffeur die een ongelovige klant doodslaat zal alleen zijn straf onderwezen worden met de kanttekening dat het het zoveelste bewijs is van haat en discriminatie.

Terug naar “Samenleving & Integratie”