Politie rukt uit voor strandtuig

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Politie rukt uit voor strandtuig

Berichtdoor Ariel » Di Jul 05, 2011 9:04 pm

De zon schijnt en het is warm, dus dan is het weer tijd voor Marokkaantjes om rotzooi te trappen op het strand in Zandvoort.
Tijdens de eerste kamer verkiezingen werd er heftig op Fleur Agema gereageerd omdat ze de Zandvoortse rel marokkanen benoemde. Het viel enorm mee volgens de burgemeester uit Zandvoort.
Nou ja, hij ziet het. Het valt enorm mee.

Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

ZANDVOORT - Opnieuw is dinsdag de politie massaal ingezet voor een incident waarbij Marokkaanse jongeren betrokken waren op het strand in Zandvoort.

Nadat er vorige week maandag een groep van 50 Marokkanen uit Haarlem-Schalkwijk en Amsterdam met elkaar op de vuist gingen, was het dinsdag weer raak.

Bij strandpaviljoen Thalassa werd een meisje even na vijf uur 's middags beroofd van een telefoon. De politie heeft vijf aanhoudingen verricht en de arrestanten direct verhoord. Het betrof jongeren uit Amsterdam, allemaal onder de 18 jaar. Gezien hun leeftijd en het feit dat telefoon inmiddels weer terug was bij de meisjes, zijn de Amsterdamers in vrijheid gesteld. Zij zullen doorgezonden worden naar bureau HALT.

"Hulde voor de agenten", regeert strandtenthouder Huig Molenaar. De Zandvoorter is het zat en hoopt dat er nu eindelijk eens wat aan gedaan wordt. "Ik ben blij met het kordate optreden van de politie, top".

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1014 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Re: Politie rukt uit voor strandtuig in Zandvoort

Berichtdoor Dhana » Di Jul 05, 2011 9:23 pm

Ik krijg door alle nieuwsgaring van de laatste tijd nu toch werkelijk het idee dat men het allemaal echt zat wordt en steeds minder geneigd is het er allemaal maar bij te laten zitten. Ik hoop van ganserharte dat het niet nog niet te laat is om he tij te keren. Morokkaanse moslims zijn over het algmeen met zoveel geweld opgevoed dat een stevige aanpak de enige taal die ze verstaan en dus niet het softe geitenharensokkengedoe waarmee ze al jaren gepamperd worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jul 06, 2011 1:25 pm

Zandvoort is klaar met de overlast

Strandtenteigenaren in Zandvoort zijn het zat: ook deze zomer maken groepen Marokkaanse jongeren uit Amsterdam en Haarlem de badplaats onveilig.

De politie arresteerde gisteren vijf jongens die een Blackberry zouden hebben gestolen van een meisje. Vorige week was bij de rotonde in Zandvoort een vechtpartij tussen groepen Marokkaanse jongeren uit Haarlem en Amsterdam, waarbij minstens één gewonde viel.

'Zandvoort is klaar met die gassies. Een knokploeg zou helpen,' zegt Bram Molenaar van strandtent Thalassa, waar gisteren het incident met de Blackberry plaatsvond.

'Ze lopen onwijs te provoceren, gooien met zand, vallen vrouwen lastig. Ze hebben overal schijt aan. Je loopt constant met je nekharen omhoog. Ze liggen zonder te betalen op bedjes. Als je ze wegstuurt, liggen ze er zo weer.'

De overlast vindt vooral in het voorseizoen en aan het einde van de zomer plaats, zegt Molenaar. 'Midden in de zomer is het rustig. Dan zijn die gasten naar het land van herkomst.'

De Zandvoortse politie en voorzitter Hanneke Mel van de strandpachtersvereniging nuanceren de overlast. Mel: 'Op elke warme dag raken mensen geïrriteerd. Dit is vergelijkbaar met problemen met jong publiek in het uitgaansleven.'

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... last.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Jul 06, 2011 7:16 pm

Ik vloek practisch nooit, maar dit is... piep..... toch niet te geloven???

De Zandvoortse politie en voorzitter Hanneke Mel van de strandpachtersvereniging nuanceren de overlast. Mel: 'Op elke warme dag raken mensen geïrriteerd. Dit is vergelijkbaar met problemen met jong publiek in het uitgaansleven.'

Ik ben gek op Italië en ben daar alleen maar hartje zomer geweest op vakantie. Ik kan je verzekeren dat ik daar voor mijn plezier heen ga en niet om eens lekker een paar weken geïrriteerd rond te gaan lopen.

Je zou die Hanneke toch met liefde een weekje overgeven aan dat "jonge publiek"?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Wo Jul 06, 2011 7:28 pm

Dhana schreef:
Je zou die Hanneke toch met liefde een weekje overgeven aan dat "jonge publiek"?

Al zou ik de hele noordzee leeg zuipen, kreeg ik nog geen dorst van haar.
http://www.zandvoortinbeeld.nl/nieuws.php?id=832
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Jul 06, 2011 7:34 pm

Eliabe schreef:
Dhana schreef:

Zolang mohammedanen het met geiten en schapen doen....

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Wo Jul 06, 2011 7:39 pm

Dhana schreef:
Eliabe schreef:
Dhana schreef:

Zolang mohammedanen het met geiten en schapen doen....

Spoiler! :
Ik zie weinig verschil. whistling:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Jul 07, 2011 12:41 am

Eliabe schreef:
Spoiler! :
Ik zie weinig verschil. whistling:

Jij wel, ja.

Ariel

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Berichtdoor Ariel » Ma Jul 16, 2018 10:30 am

Ook in Belgie heeft men last van strandtuig. Islamitisch strandtuig. Maar volgens de pers zijn het tieners...De reacties van de Belgen leren ons dat het over nietvanhier strandtuig gaat.

Brusselse tieners vallen vrouwelijke redders lastig in Oostende

Enkele tieners uit het Brusselse zorgden gisterenavond rond 19 uur voor moeilijkheden aan de redderspost ter hoogte van de Koninginnelaan in Oostende. Ze vielen redders lastig en luisterden niet naar hun richtlijnen. De politie werd ter plaatse geroepen, maar dat bracht de tieners niet tot bedaren.

Een tiental allochtone jongeren hebben drie vrouwelijke redders lastiggevallen. Ze daagden hen verbaal uit, daarna probeerden ze hun reddersstoel te verplaatsen en werden de jongeren ook fysiek agressief.

“Er is geduwd en getrokken uit zelfverdediging. Wanneer we ons aangevallen voelen, proberen we de jongeren van ons weg te houden. Dat is ons goed gelukt. Helaas heeft een redder een slag in het gezicht gekregen, maar hij heeft geen ernstige kwetsuren opgelopen”, dat zegt Jonathan De Vos, hoofdredder van Oostende aan VTM Nieuws.

Uiteindelijk werden twee 18-jarigen van hun vrijheid beroofd. Ze werden enkele uren opgesloten in de cel en mochten daarna beschikken.

Tijdens de zomervakantie in Oostende moeten agenten minstens twee keer per week uitrukken voor incidenten met toeristen op het strand. “Meestal moeten we ter plekke komen omdat mensen de richtlijnen van de redders niet volgen”, aldus commissaris Carlo Smits van de lokale politie in Oostende. “Redders krijgen het niet uitgelegd of de mensen willen het niet begrijpen. We proberen dan te bemiddelen. Als blijkt dat de mensen niet voor rede vatbaar zijn, dan verwijderen we ze van het strand.”

In een bewaakte strandzone staan altijd twee of drie redders. In de zone waar het incident is gebeurd waren het toevallig drie vrouwelijke redders. “Ik denk dat ze meer problemen hadden met het gezag van een vrouw dan met het gezag van een man”, zegt Jonathan De Vos. “We gaan er geen rekening mee houden in de toekomst. We zetten bekwame mensen op het strand, ongeacht hun geslacht”, besluit hij. De redders vragen meer respect. Ze staan er in de eerste plaats voor de veiligheid van de toeristen.

Geen politionele bevoegdheid
Redders mogen strandgangers geen boetes geven, want ze hebben geen politionele bevoegdheid. “Dat zal overigens niet snel gebeuren”, zegt Johan Vande Lanotte, burgemeester van Oostende (sp.a). “Redders zijn vaak heel jonge mensen. Ze moeten in de eerste plaats helpen en moeten vermijden dat er iets zou gebeuren. Als je toestaat dat ze sanctioneren, dan vervalt die rol van helper een beetje. De politie werd onmiddellijk opgeroepen. Zij zijn er op enkele minuten. Waarom zouden we die jonge mensen dan belasten met politiemaatregelen als de politie dat zelf kan”, aldus Vande Lanotte.

Ali Yas

Re: Politie rukt uit voor strandtuig

Berichtdoor Ali Yas » Ma Jul 16, 2018 9:58 pm

Ariel schreef:
In een bewaakte strandzone staan altijd twee of drie redders. In de zone waar het incident is gebeurd waren het toevallig drie vrouwelijke redders. “Ik denk dat ze meer problemen hadden met het gezag van een vrouw dan met het gezag van een man”, zegt Jonathan De Vos.

Onzin. Het gaat puur om slagkracht (letterlijk).
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Terug naar “Samenleving & Integratie”