1,5 miljoen ongeletterden landgenoten

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

1,5 miljoen ongeletterden landgenoten

Bericht door Eliabe »

In Nederland hebben we ongeveer 1,5 miljoen ongeletterden. Aan deze groep mensen, die moeite hebben met lezen en schrijven, besteedt Stichting Lezen & Schrijven aandacht tijdens de Week van de Alfabetisering, die maandag begint.

Volgens Paul Mosterd van de stichting is het een groot en niet te onderschatten probleem. ''Mensen met lees- en schrijfproblemen kunnen niet volledig functioneren in de maatschappij. Ze kunnen bijvoorbeeld geen bijsluiters van medicijnen lezen, hebben moeite met treinkaartjes kopen of met zich oriënteren op reis.''

Het probleem is ook dat het gevaar bestaat dat de ongeletterdheid wordt doorgegeven aan andere generaties. ''Het is ontzettend belangrijk dat ouders hun kinderen al van jongs af aan voorlezen. Doen ze dat niet, dan beginnen de kinderen al met een achterstand aan hun schoolcarrière'', aldus Mosterd. ''Ik ken verhalen van kinderen die al een paar jaar oud zijn en dan pas voor het eerst een boek zien. Schrijnend.''
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... andgenoten" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: 1,5 miljoen ongeletterden landgenoten

Bericht door miss1979 »

Ik begrijp het niet. Kinderen leren toch hoe dan ook schrijven op school?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 1,5 miljoen ongeletterden landgenoten

Bericht door mercator »

Ik vind het juist goed dat moslims analfabeet blijven. Door een aantal catastrofale beslissingen van een paar decennia geleden zitten we met een massa hinderlijke moslims opgescheept. Om de maatschappelijke schade zoveel mogelijk te beperken moeten we die zo dom mogelijk houden. En dat blijkt dus gelukkig nog aardig te lukken ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: 1,5 miljoen ongeletterden landgenoten

Bericht door Eliabe »

mercator schreef:Ik vind het juist goed dat moslims analfabeet blijven. Door een aantal catastrofale beslissingen van een paar decennia geleden zitten we met een massa hinderlijke moslims opgescheept. Om de maatschappelijke schade zoveel mogelijk te beperken moeten we die zo dom mogelijk houden. En dat blijkt dus gelukkig nog aardig te lukken ook.
Zo kun je het ook bekijken. :D
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie