Islam en intelligentie

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
peter calluy

Re: Islam en intelligentie

Berichtdoor peter calluy » Wo Jan 04, 2012 12:14 am

Misschien zijn testen i.v.m. intelligentie zoals wij die kennen nogal banaal in de wildernis. Evolutionair gesproken toch.

Laat maar eens een 'onderontwikkelde' zwarte afrikaan uit de bush én een hooggeleerde stijve hark uit het westen een wild dier omzeilen ?

Volgens mij staat er dan s'avonds WIT gebraad op het menu. :roll2:

P

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jan 08, 2012 3:01 pm

peter calluy schreef:Misschien zijn testen i.v.m. intelligentie zoals wij die kennen nogal banaal in de wildernis. Evolutionair gesproken toch.

Laat maar eens een 'onderontwikkelde' zwarte afrikaan uit de bush én een hooggeleerde stijve hark uit het westen een wild dier omzeilen ?

Volgens mij staat er dan s'avonds WIT gebraad op het menu. :roll2:

P

Natuurlijk. Lagere intelligentie is ook geen waarde-oordeel, ik zal het mijn hond niet echt kwalijk nemen dat ie niet antwoordt als ik hem iets vraag, ik kan daarentegen dan weer niet goed blaffen :D . Dat moslims en negers zo dom zijn is in zekere zin ook hun sterkte, daardoor zijn ze prima aangepast aan hun cultuur en omgeving. Een intelligente moslim moet toch een zeer ongelukkig mens zijn ? Stel je bijv. even voor dat je als intelligent mens elke dag 5 keer een belachelijk ritueel moet gaan opvoeren, dat moet toch een ware kwelling zijn?
Ik vraag me af wat Beatrix en Maxima denken als ze met een lap stof op hun kop in die moskee moeten rondlopen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ozes

Berichtdoor Ozes » Zo Jan 08, 2012 9:36 pm

Intelligentie heeft geen zak te maken met menselijk gedrag. Te veel voorbeelden om op te noemen,wellicht is het de overvloed aan tegenargumenten waarom je aan deze theorie blijft vasthouden, een soort 'information overload'?

mercator schreef:De club die die prijzen uitreikt is helemaal niet onpartijdig. Het is zoiets als Hollywood waar de meeste luitjes ook Joden zijn en dus aan elkaar Oscars uitdelen

:huh:
Inderdaad, Joden worden voor getrokken bij de Nobelprijs, daarom gaat de Nobelprijs van de vrede steevast naar antisemieten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jan 08, 2012 9:44 pm

Ozes schreef:Inderdaad, Joden worden voor getrokken bij de Nobelprijs, daarom gaat de Nobelprijs van de vrede steevast naar antisemieten.

Je kletst maar wat , de 3 semieten Rabin, Arafat en Peres hebben in 1994 gezamenlijk de Nobelprijs voor de Vrede gekregen.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Zo Jan 08, 2012 9:55 pm

mercator schreef:
Ozes schreef:Inderdaad, Joden worden voor getrokken bij de Nobelprijs, daarom gaat de Nobelprijs van de vrede steevast naar antisemieten.

Je kletst maar wat , de 3 semieten Rabin, Arafat en Peres hebben in 1994 gezamenlijk de Nobelprijs voor de Vrede gekregen.

Echt spijtig dat je op een of andere manier aangetrokken hebt gevoeld tot de schamele anti-Islam beweging en dat je om, waarschijnlijk even egoïstische redenen niet meer thuis voelde bij de marxisten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Feb 04, 2012 6:31 pm

Het verstand dient afgeschakeld te worden tijdens de 5 maal daagse gymnastische oefeningen .
Gedachten dienen uitgebannen te worden. En ja, als dan tijdens het opdreunen van de begeleidende mantra's de gedachten afdwalen, dan is de duivel aan het werk.
En wat kan je dan doen? Deze man (met bidvlek, dus een hele ervaren bidder) vertelt het: spugen spugen en nog een spugen. In de moskee zou dat dan een gespetter van jewelste geven dus dan moet je spugen zonder spuug. Dank aan Memri voor dit verhelderende fragment over bijgeloof en hersenzwakte.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Hans v d Mortel sr

Islam en intelligentie en andere gelovigen

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Feb 04, 2012 7:57 pm

Pilgrim schreef:
mercator schreef:Grappig dat de 3 "grote" godsdiensten net ontwikkeld zijn in "lage" regio's, niet in Europa dus.

Dat is een wel erg oppervlakkige en ook wat onnozele benadering. Je hebt heel duidelijk niet goed gekeken! Pak een vergrootglas en dan zie je een heel klein donkergroen puntje in de "lage" regio:... Israël. Israël is vandaag de dag een high tech land.

Oei oei beste Pilgrim! Noem Mercator niet onnozel. Dat mag, maar het geeft twijfel aan je inzicht en intelligentie dat hierdoor direct tot een bedenkelijk laag niveau catalogiseert. Mercator is wel de meest intelligente en slimme mens en wijze geest onder ons. Hij is de enige redenaar die ik nog nooit heb kunnen betrappen op een onlogische redenatie of mededeling.

Maar goed, het is jouw mening over Mercator en dat maakt mijn positieve gevoel naar jou er niet minder op. Ik ken jou immers persoonlijk. En dat scheelt een slok op een borrel. Israël is inderdaad een high-tech country waarbij jij gemakshalve weglaat dat de meeste joden niet (meer) religieus zijn. Slechts een verschrikkelijk wanstaltig stelletje krankzinnig geworden en geformeerde orthodox gelovige godsdienstwaanzinnigen hangen de idioot uit. Zij manifesteren zich als de ultieme misselijkmakende profiteurs van de samenleving die in stand wordt gehouden door voornamelijk niet gelovige joden. Religieuze leiders en hun volgelingen hebben altijd aan de onderkant van de maatschappij gebungeld. Voornamelijk als perverse profiteurs en dictatoriale stompzinnige parasieten op de naïeviteit van de welwillende sociale positivo's.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Re: Islam en intelligentie en andere gelovigen

Berichtdoor mercator » Za Feb 04, 2012 8:05 pm

'Hans van de Mortel' schreef: En dat scheelt een slok op een borrel. Israël is inderdaad een high-tech country waarbij jij gemakshalve weglaat dat de meeste joden niet (meer) religieus zijn. Slechts een verschrikkelijk wanstaltig stelletje krankzinnig geworden en geformeerde orthodox gelovige godsdienstwaanzinnigen hangen de idioot uit.

Die authentieke Joodjes vervullen in Israel zowat de rol van de prinsen Karnaval in Limburg en Keulen. Ze worden af en toe uit de kast gehaald om hun kunstjes en dwaze streken op te voeren om het contrast met de hardwerkende en nadenkende Limburgers s extra goed in de verf te zetten. Zo gauw de staat Israël haar agenda ook maar een beetje gaat laten bepalen door Abrahamistiese onzin is het ineens gedaan met de staat Israël. Israël is groot geworden ONDANKS dat zgz. Joodse gedachtengoed. Stel je voor dat Nederland zou bestuurd worden volgens de principes van de aloude Batavieren uit de tijd van Julius Caesar :D !

Ik heb onze beste gelovige vriend Pilgrim trouwens ook al s uitgelegd waarom Israel een baken van beschaving is in die zee van idiotie van het M Oosten: dat komt dank zij de Romeinen die de Joden in het jaar 71( klopt dat?) hebben buitengeschopt en ze tot diaspora gedwongen, een soort verplicht opvoedkundig uitwisselings-project zeg maar. Waren de Joden in Palestina gebleven waren ze even stom gebleven als de moslims.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Feb 04, 2012 8:55 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Oei oei beste Pilgrim! Noem Mercator niet onnozel. Dat mag, maar het geeft twijfel aan je inzicht en intelligentie dat hierdoor direct tot een bedenkelijk laag niveau catalogiseert. Mercator is wel de meest intelligente en slimme mens en wijze geest onder ons. Hij is de enige redenaar die ik nog nooit heb kunnen betrappen op een onlogische redenatie of mededeling.

Wel kijk, de kwestie is gewoon dat Mercator simpelweg van zichzelf gezegd heeft dat zijn IQ niet zo heel hoog is. Meerdere keren zelfs, meen ik mij te herinneren. :smile:

Overigens heb jij dat kort geleden ook nog van jezelf gezegd. Tja...

mercator schreef:Waren de Joden in Palestina gebleven waren ze even stom gebleven als de moslims.

Ook dit is bijvoorbeeld weer zo'n aanname die nergens op gebaseerd is. Joden zijn volgens mij nooit dom geweest en het is vooral hun religie die hen verplichtte tot studie. Ik heb al eerder aangetoond dat hun gemiddelde IQ een stuk hoger is van de doorsnee Europeaan. Ik zou daarom als argument tegen Mercator willen aanvoeren waarom dan niet alle nakomelingen van de onderdanen van het Romeinse Rijk een net zo hoog IQ hebben als de Joden. Het is overigens heel makkelijk om zulke statements als die van Mercator te maken. Laat hij maar eens met een wetenschappelijke onderbouwing komen, gesteund door onderzoeken en statistieken. Het doet me soms ook denken aan soortgelijke 'wetenschappelijke' beweringen waarin bijvoorbeeld gesteld wordt dat vleeseters hufters zijn of dat PVV'ers dom zijn, waarbij die beweringen vervolgens gesteund worden door twijfelachtige of gefraudeerde onderzoeken. Waarom gefraudeerd? Omdat zulke simpele statements gewoon nooit te bewijzen zijn. Hooguit krijg je een bewijs voor het tegendeel. :D
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator

Berichtdoor mercator » Za Feb 04, 2012 9:53 pm

Pilgrim schreef:Wel kijk, de kwestie is gewoon dat Mercator simpelweg van zichzelf gezegd heeft dat zijn IQ niet zo heel hoog is. Meerdere keren zelfs, meen ik mij te herinneren. :smile:

Mijn IQ was op de laatste RTL test een modale 110, niks om over te bluffen maar ook niks om me over te schamen. Blijkbaar is 110 ruimschoots genoeg om alle gezeur van Joden,Christenen en Moslims daar te plaatsen waar het thuishoort, nl. in het Rijk der Fabelen :D .

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Feb 04, 2012 9:56 pm

Ik meen me te herinneren dat je zei dat het 100 was of zit ik nu fout? Je zei er geloof ik bij dat astrofysica voor je te hoog gegrepen was. Ik zal eens kijken of ik het met de zoekmachine nog terug kan vinden.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Feb 04, 2012 10:04 pm

Ik heb iets gevonden, maar er staat niet dat je een IQ van 100 hebt.

mercator schreef:
Tukkerin schreef:Ha, zegt iemand die een opleiding geschiedenis gedaan heeft. Dat kan zelfs een kind van 15 jaar behalen... :laugh1:

Geef ik ook eerlijk toe, mijn IQ is niet meer dan gemiddeld, wat me in staat stelde om geschiedenis te studeren. Voor zaken als astrofysica en hogere wiskunde ben ik gewoon te dom, t is spijtig maar t is niet anders...

viewtopic.php?p=230810#p230810

Ik zal nog eens verder zoeken. :wink:

mercator

Berichtdoor mercator » Za Feb 04, 2012 10:11 pm

Pilgrim schreef:Ik meen me te herinneren dat je zei dat het 100 was of zit ik nu fout? Je zei er geloof ik bij dat astrofysica voor je te hoog gegrepen was. Ik zal eens kijken of ik het met de zoekmachine nog terug kan vinden.

Ja jongen, een jaar of 5 geleden was het nog 98 en nu verleden zondag was het 110 wat dus beslist geen verslechtering is-binnen bepaalde grenzen. Je hoeft die zoekmachine niet in gang te trekken want ik weet nog heel goed wat ik toen gezegd heb en astrofysica en wiskunde kan ik nu nog niet.Gelukkig ben ik net intelligent genoeg om te weten dat Abraham, Jezus en Mohammed alle drie psychopaten waren, waarbij de middelste nog de meest aanvaard- en aaibare was.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Feb 04, 2012 10:18 pm

Ik kan helaas verder niets meer vinden over je intelligentie Mercator. Dat heeft te maken met de beperkingen van de zoekmachine. Ik krijg de mededeling dat een term als IQ te kort is dat geldt ook voor het getal 100. Maar goed, je zegt zelf al dat het vroeger 98 was en nu 110. Dat kan! Een IQ is niet zo'n onveranderlijk en onwrikbaar gegeven als veel mensen nog steeds denken. Door oefening kan je het opvoeren. :rolleyes:

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Feb 04, 2012 10:19 pm

Kan je iets niet vinden? Je IQ in dit geval? Doe dan een schietgebedje aan de Heilige Antonius van Padua. Dat zou helpen. Maar is het ergens in de catacomben en krochten van de digitale wereld verdwenen dan kan Godin Electra ook wel eens helpen.

Maar nu even terug naar Macedonië. Daar hebben ze Albanezen (zo heten die Moslims daar). En door een invasie van Wahabieten doen ze nu aan jihad. Kerken in brand steken b.v. zoals de 13-de eeuwse St George kerk in Mala Rechica .
En nu lees ik iets merkwaardigs.
    While ethnic Albanian muslims damage Christian churches, a group of Albanians in the village of Mala Rechica has been asking local officials to donate buildinig materials and money to rebuild the St George Church after they themselves burned it in 2001.
En waarom zouden Mohammedanen iets doen om een kerk te herbouwen? Hierom:
    News has spread from the village that after the 13th century Church was burned, each child born to an ethnic Albanian muslim in Mala Rechica had physical and or mental defects.
    Over the years, a total of 14 children in a row were born with severe physical disabilities. The local Albanian muslim families spooked that they may have been cursed for burning the Church, have been in a frantic mode to rebuild the Church as soon as possible, even willing to pay for it!
Ik denk aan inteelt als oorzaak maar dat krijg je die boeren niet aan hun verstand gebracht.

Onderwijl is er een poging geweest om een hetze tegen Christenen te beginnen omdat die een moskee beklad zouden hebben.
Albanians vandalize own mosque to counter negative publicity
http://macedoniaonline.eu/content/view/20247/2/

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 05, 2012 12:46 am

Mahalingam schreef:Kan je iets niet vinden? Je IQ in dit geval? Doe dan een schietgebedje aan de Heilige Antonius van Padua. Dat zou helpen. Maar is het ergens in de catacomben en krochten van de digitale wereld verdwenen dan kan Godin Electra ook wel eens helpen.

De Godin Electra-de Heilige Moeder van de profeet Essent-wordt aanbeden in onopvallende gebedshuisjes overal in Nederland verspreid.
Afbeelding

Van Essent wordt verteld dat hij zeide tot zijn volgelingen neemt deze lamp en laat ze branden door de Heilige Stroom, en blijf dit doen ter eeuwigen tijde tot mijn gedachtenis

Ozes

Berichtdoor Ozes » Zo Feb 05, 2012 1:33 am

Gelukkig ben ik net intelligent genoeg om te weten dat Abraham, Jezus en Mohammed alle drie psychopaten waren, waarbij de middelste nog de meest aanvaard- en aaibare was.

Ik ben blij als je ooit een nieuwe hobby vind :wink:

~Winston Churchill.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 05, 2012 2:11 am

Ozes schreef:Ik ben blij als je ooit een nieuwe hobby vind :wink:

Ik zou graag moslims door ze flink te meppen hun achterlijkheid afleren maar ik weet tegelijkertijd dat zo iets een illusie is, want godsdienstwaanzin is genetisch ingeprent en daar kunnen geen stokslagen tegenop. Daarom houd ik het maar op de wekelijkse training in de schietclub en kruiswoordraadsels en cryptogrammen oplossen.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Zo Feb 05, 2012 2:12 am

Ik bedoel een nieuwe hobby op politiek gebied.

~Winston Churchill.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Feb 05, 2012 10:58 am

Ozes schreef:Ik bedoel een nieuwe hobby op politiek gebied.

Je zal ooit wel inzien dat godsdienst een ouwe jas is die goeie diensten heeft bewezen maar nu tot op de draad versleten is en geen enkele bescherming meer biedt tegen regen en kou.

Hans v d Mortel sr

Islam en intelligentie met een vergrootglas.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Feb 05, 2012 12:23 pm

mercator schreef:

Je zal ooit wel inzien dat godsdienst een ouwe jas is die goeie diensten heeft bewezen maar nu tot op de draad versleten is en geen enkele bescherming meer biedt tegen regen en kou.

Maar . . . godsdienst is toch een placebo? Dus miljarden mensen blijven steevast lopen in die ouwe jas. Door regen en wind. Vanuit de gedachte dat als ze straks thuis komen alles vanzelf weer opdroogt. En dat is ook zo. Voor religieus ondervoede Godgelovigen is de hemel de droogkamer van al hun natte zonden hier op aarde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Re: Islam en intelligentie met een vergrootglas.

Berichtdoor mercator » Zo Feb 05, 2012 12:31 pm

'Hans van de Mortel' schreef: Dus miljarden mensen blijven steevast lopen in die ouwe jas. Door regen en wind.

Zeker, dat is ook een menselijk trekje. Ik herken dat ook: nieuwe schoenen kopen en dan nog weken op de ouwe sloffen lopen hoewel er gaten in zitten, puur omdat ze ze zo vertrouwd aanvoelen. Maar als het echt begint te vriezen moeten die ouwe prullen toch uit.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Feb 05, 2012 2:39 pm

Nog even over Godin Electra. Hier zie je een kapel voor Haar achter de kerk van Odoorn.
(Heel grote foto)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/Odoorn_Transformatorhuis_2008.jpg
En wat zou je van deze zeggen? Dat kan je moeilijk een schuilkerk noemen.

Afbeelding

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Feb 06, 2012 3:50 am

mercator schreef:

Misschien moet je eens wat boeken over Marxisme lezen, is net een spiegel voor je. Wat een grap zeg, dan ook nog eens doen alsof ik 'ooit ga inzien dat je gelijk hebt'. Jij praat simpelweg na wat je in je 'rode tijd' geleerd hebt, ik doe niet aan regressie.

Ik heb de rest van mij reply maar gewist, maar godsamme zeg, ik moet me niet voorstellen [......gewist uit vriendelijkheid :smile: ......] klink als een gebroken platenspeler zonder ook maar 1 eigen idee. Maar goed, blijf maar doorgaan met je eigen ego te strelen door te vertellen dat "Jezus een psychopaat is' . Elk redelijk mens vind dat de meest dwaze opmerking die je maar kan maken. Tenzij men zich onder radicaal linkse kringen bevind uiteraard. Maar jij krijgt wat je wilt, je voed je narcistische neigingen als 'superieure atheist'' , en je zorgt voor tweedeling op FFI.

~Winston Churchill.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Feb 06, 2012 3:56 am

Is het je weleens opgevallen dat volgens jouw 'theorie', China superieur aan aan de Westerse wereld zou moeten zijn?
Een land dat op geen enkel gebied innoveert, waar men geen vrijheid geniet, en waar men Moslims meer leefruimte bied dan Christenen, ondanks dat slechts de Moslims er aanslagen plegen en onrust creëren.

Maar een hoog IQ, dat hebben ze wel. Laat het maar van je afglijden,jouw gevoel van superioriteit, een gevoel al meer dan een halve eeuw geleden voorspeld uiteraard, toen de 'rode rakkers' bedachten hoe ze de Westerse samenleving opnieuw wilden inrichten, is een stuk belangrijker dan de realiteit.

~Winston Churchill.

Terug naar “Samenleving & Integratie”