Islam en intelligentie

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en intelligentie

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Is het je weleens opgevallen dat volgens jouw 'theorie', China superieur aan aan de Westerse wereld zou moeten zijn?
Dat is ook zo.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en intelligentie

Bericht door mercator »

Ozes schreef:[ dat "Jezus een psychopaat is' . Elk redelijk mens vind dat de meest dwaze opmerking die je maar kan maken..
Heb jij Hem gekend dan ? :D
Het is gewoon onfair om de ouwe knakkers Abraham en Mohammed als psychopaten uit te schelden en de grappenmaker Jezus ongemoeid te laten. Trouwens, Jezus had gevoel voor humor maar de meeste van zijn fans niet.
Rustig jongen, als je goed leest merk je toch dat ik de voordelen en de gezelligheid van die ouwe jas godsdienst van je helemaal (h)erken ? Ik heb liever een nieuwe jas, nou en ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Ozes »

Uit niets uit de geschriften blijkt ook maar iets waaruit je kan opmerken dat jezus een psychopaat is. Weet je donders goed, maar blijf maar treiteren. Daarom zeg ik ook dat dit voor jou dit niets meer dan een hobby is, en ik ook van harte hoop dat je de schoonheid van het marxisme weer terugvind.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Schepsel »

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, dus ik weet niet of het aan bod is gekomen, maar gebieden/volkeren die nu mohammedaan zijn, waren vroeger hoog ontwikkeld vergeleken met de rest van de wereld, zoals bijvoorbeeld een bekend voorbeeld als dat van de Sumeriërs, Akkadiërs, Byzantijnen, enzovoorts. Bovendien was de oud-Egyptische cultuur toch ook hoog ontwikkeld en legden deze beschavingen, samen met de Grieken, de basis van de moderne wiskunde en wetenschap en hadden zij hoog ontwikkelde culturen, kunst, architectonische prestaties, schrift, literatuur, orde en opvattingen, niet? Hun toestand in hun eeuwen impliceert voor mij wel intelligentie; het is mede daarom zo tragisch dat de islam voet aan de grond kreeg.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Schepsel »

Ik heb iets tegen IQ trouwens, het lijkt alleen te bevestigen wat al overduidelijk is: Namelijk een bijzonder lage of extreem hoge intelligentie (rond de 150 oid). Wat dat betreft is het interessant omdat Afrika rond ''debiel'' lijkt te scoren. Aanvankelijk was de IQ-test trouwens niet bedoeld om de intelligentie te meten; het was vooral om het ontwikkelingsniveau van kinderen te bezien. Ik heb mensen gezien met een IQ van 130+ die uitermate simpele logische stappen niet begrepen; wat is de waarde daarvan dan? Aan de andere kant zou ik dan weer hoogbegaafd zijn, en ik heb wáre onnozelaars gekend die dat zouden zijn. Bovendien lijkt IQ niet de bepalende factor te zijn in of je een faalhaas bent, maar andere factoren, zoals querulantie (ik weet er alles van, geloof me! Ik kende dé ultraquerulant, om wanhopig van te worden, en die praatte zich in de meest pathetische cirkelredeneringen passief) of gebrek aan mogelijkheden zoals geld om te studeren, en iemand die tamelijk gemiddeld kan zich dan weer beter handhaven dan het miskend genie. Ik vermoed dat het idee van een IQ een op typisch Amerikaanse wijze uit zijn verband gerukt concept is dat zijn originele betekenis allang kwijt is.

Dus kan je dan wel echte conclusies uit zoiets trekken, behalve dat Afrikanen collectief ''debiel'' scoren? Als het in individuele situaties al weinig nut heeft, hoe heeft IQ dan nut op globaal niveau? Ik stel nu wel dat het nutteloos is, al is dat maar een vermoeden en op ervaring gebaseerde aanname. Heeft het dan niet alleen nut om te stellen dat sommige gebieden intellectueel extreem laag ontwikkeld zijn? Door gebrek aan stimulans en prikkeling kan een kind dommer uitvallen dan het zou kúnnen worden, is dat niet aan de orde in zulke landen, en op welke grond zou je dat zomaar kunnen uitsluiten?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Je hebt natuurlijk gelijk, maar je vergeet denk ik wel dat geen van die ontwikkelde (naar toenmalige maatstaven) volkeren Arabieren waren. Er waren wel schillende volkeren bij die ook van Semitische origine waren. Misschien zijn/waren de Arabieren de minst ontwikkelde Semitische tak? Het zou kunnen, het Arabisch Schiereiland is in die regio zowat het minst goede deel op meerdere gebieden. Maar het kan ook zijn dat de islamitische ideologie de belangrijkste rol gespeeld heeft.

Over IQ heb je naar mijn mening volkomen gelijk, Schepsel. Die IQ-schaal is geen goede maatstaf voor intelligentie. Bovendien zou ik stellen dat intelligentie in verschillende contexten en tussen personen verschilt. Tevens kunnen personen qua intelligentie verschillen op verschillende domeinen (taal, logica en techniek bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islamitische intelligentie alleen meetbaar onder vergrootgla

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:Uit niets uit de geschriften blijkt ook maar iets waaruit je kan opmerken dat jezus een psychopaat is.
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Jezus sprak in het jaar nul tot een menigte mensen en wat viel er toen te beluisteren?
"Noemt bovendien niemand op aarde uw vader, want één is uw vader, de hemelse." - Matthéüs 23:9
Waarmee gezegd is dat niet alleen Jezus de zoon van god is, maar ook jij en ik. Nou, daar bedank ik feestelijk voor. Gelukkig is mijn overleden vader, die dus blijkbaar niet mijn echte vader was, in feite bedrogen door God. Anders gezegd, ik ben een hoerenjong en ook jij bent een bastaardzoon! Aangezien Jezus nog nooit betrapt is op humor, mogen we aannemen dat hij meende wat hij zei. Hij was dan misschien niet een psychopaat, maar had waarschijnlijk ernstige kwaadaardige last van een zonnesteek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Ozes »

Uitstekend argument :rolleyes:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en intelligentie

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, dus ik weet niet of het aan bod is gekomen, maar gebieden/volkeren die nu mohammedaan zijn, waren vroeger hoog ontwikkeld vergeleken met de rest van de wereld,
Maar de ethnische samenstelling van die volkeren is totaal veranderd door de invasie van Afrikaanse moslims. De oorspronkelijke bevolking van Egypte bijv. is bijna totaal verdwenen, of opgegaan in de Arabische genenpool.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en intelligentie

Bericht door mercator »

Schepsel schreef: Door gebrek aan stimulans en prikkeling kan een kind dommer uitvallen dan het zou kúnnen worden, is dat niet aan de orde in zulke landen, en op welke grond zou je dat zomaar kunnen uitsluiten?
Die "prikkeling" is nu sinds de kolonisatie al zowat 200 jaar aan de gang door onderwijsprojecten in Afrika, en er komt maar geen verbetering. Integendeel, je ziet nu met die fameuze Arabische Lente dat het ERGER wordt ipv beter. Dus moet er haast toch een diepere oorzaak zijn van die achterlijkheid, en volgens mij is die cultureel bepaald, maar die cultuur is dan wel degelijk genetisch bepaald. Daarom heb ik de kaartjes ook naast elkaar geplaatst.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef: Over IQ heb je naar mijn mening volkomen gelijk, Schepsel. Die IQ-schaal is geen goede maatstaf voor intelligentie. Bovendien zou ik stellen dat intelligentie in verschillende contexten en tussen personen verschilt. Tevens kunnen personen qua intelligentie verschillen op verschillende domeinen (taal, logica en techniek bijvoorbeeld).
Iet of wat ernstige testen houden daar rekening mee, en testen op AL die domeinen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en intelligentie

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Uit niets uit de geschriften blijkt ook maar iets waaruit je kan opmerken dat jezus een psychopaat is.
2 dingen: waarom reageert een Jezusfan als door een wesp gestoken wanneer zijn idool "beledigd" wordt? Als Hij zich daardoor gekrenkt voelt moet Hij dat zelf maar laten weten.
En ten tweede: ik weet niet welke bril jij gebruikt, maar uiteraard staan die teksten barstensvol met rare invallen die elk normaal mens even achter de oren zouden doen krabben. Er valt er mij nu lukraak eentje in, en dat is van die vissen:
Zou jij het normaal vinden dat je rustig aan het werk bent als visser, en er komt iemand aangelopen en die zegt jongens, stop daarmee, laat die netten vallen, vanaf nu worden jullie vissers van mensen en je loopt met mij mee! Zou dat in goede aarde zijn gevallen bij de vrouwen en kinderen van die vissers die nu op een houtje mochten gaan bijten? Anno nu zou er sprake zijn van toetreding tot een gevaarlijke secte en psychologische terreur.
En zo staan die boekjes vol met van die voorbeelden. Iedereen mag daar in zien wat hij wil natuurlijk maar ik zie er het gedrag van een gestoord persoon in.
Laatst gewijzigd door mercator op di feb 07, 2012 10:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische intelligentie alleen meetbaar onder vergrootgla

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Waarmee gezegd is dat niet alleen Jezus de zoon van god is, maar ook jij en ik. Nou, daar bedank ik feestelijk voor. Gelukkig is mijn overleden vader, die dus blijkbaar niet mijn echte vader was, in feite bedrogen door God. Anders gezegd, ik ben een hoerenjong en ook jij bent een bastaardzoon! Aangezien Jezus nog nooit betrapt is op humor, mogen we aannemen dat hij meende wat hij zei. Hij was dan misschien niet een psychopaat, maar had waarschijnlijk ernstige kwaadaardige last van een zonnesteek.
Dat argument voelde men al aan in de 17de eeuw, nl. dat Jezus zich uitgaf voor de Zoon van God, vandaar de visie van de Tribus Impostoribus, nl. Mozes,Jezus en Mohammed. "Impostor" is een onvertaalbaar woord, het is iemand die de identiteit van iemand anders aanneemt, of liegt over zijn eigen identiteit. In het Engels bestaat het woord wel nog als impostor. In Amsterdam heb je er op dit moment zo een, dat is Harriechristus, die zegt dat hij Jezus IS. Vroeger schreef Harrie hier wel s.
Dat is exact wat Jezus deed, zich uitgeven voor iemand anders. Waarom ? We kunnen er nu na 2000 jaar alleen nog maar naar raden. Mss wilde Hij geen timmerman worden en dacht dat er meer te vangen viel als secteleider? Mss was Hij een Joodse nationalist avant la lettre? Was Hij idd gewoon geschift ? Wie zal het zeggen ? Zelfs onze huistheoloog Hans vd Mortel weet het niet durf ik wedden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische intelligentie alleen meetbaar onder vergrootgla

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Dat argument voelde men al aan in de 17de eeuw, nl. dat Jezus zich uitgaf voor de Zoon van God, vandaar de visie van de Tribus Impostoribus, nl. Mozes,Jezus en Mohammed. "Impostor" is een onvertaalbaar woord, het is iemand die de identiteit van iemand anders aanneemt, of liegt over zijn eigen identiteit. In het Engels bestaat het woord wel nog als impostor. In Amsterdam heb je er op dit moment zo een, dat is Harriechristus, die zegt dat hij Jezus IS. Vroeger schreef Harrie hier wel s.
Dat is exact wat Jezus deed, zich uitgeven voor iemand anders. Waarom ? We kunnen er nu na 2000 jaar alleen nog maar naar raden. Mss wilde Hij geen timmerman worden en dacht dat er meer te vangen viel als secteleider? Mss was Hij een Joodse nationalist avant la lettre? Was Hij idd gewoon geschift ? Wie zal het zeggen ? Zelfs onze huistheoloog Hans vd Mortel weet het niet durf ik wedden.
Moslims geven jullie nu helemaal gelijk. Knap hoor. :evil: Zo zie je maar weer dat moslims (als we jullie betoog volgen) volkomen gelijk hebben als ze zeggen dat Mohammed mijlen ver boven Jezus staat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische intelligentie alleen meetbaar onder vergrootgla

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Moslims geven jullie nu helemaal gelijk. Knap hoor. :evil: Zo zie je maar weer dat moslims (als we jullie betoog volgen) volkomen gelijk hebben als ze zeggen dat Mohammed mijlen ver boven Jezus staat.
Geen idee, het is ook helemaal niet relevant wat moslims daarover zouden kunnen denken. Eerder omgekeerd zouden WIJ verkeerd bezig zijn door onze observatie en redenering te laten bepalen door wat moslims denken.

1 simpele vraag aan jullie allen: was Jezus de Zoon van God ? Eerlijk en niet politiek correct antwoorden aub !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische intelligentie alleen meetbaar onder vergrootgla

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
1 simpele vraag aan jullie allen: was Jezus de Zoon van God ? Eerlijk en niet politiek correct antwoorden aub !
Voor een Christen is Jezus de zoon van God. In het oude testament wordt zijn komst aangekondigd. Voor een Moslim is Jezus een kleine profeet, en volgens hun wordt de komst van Mohammed in de bijbel aangekondigd.
Dat is het enige wat hier telt.. Uiteraard is het belangrijk voor ons wat moslims denken. Jij en Hans sterken hun gelijk door te zeggen dat Jezus niet de zoon van God was .
Als het zo onbelangrijk voor jullie is, houdt dan in hemelsnaam je mond wat betreft Jezus. Waar hebben jullie het in hemelsnaam over. Hoe vaak zijn jullie door Christenen aangevallen , hoe veel last hebben jullie van Christenen die blij zijn met hun Jezus die in mijn ogen zover ik in de bijbel kan lezen NIKS verkeerd gedaan heeft.
Dit forum is er niet om het CHRISTENDOM te bestrijden, maar om ISLAM te bevechten. Ik wordt werkelijk schijtziek van Hans en van jou als jullie zo bezig zijn om moslims te sterken in hun gelijk door het Christendom zo af te branden. Ik heb het al vaker gezegd, ga verdorie samen naar een atheïsten of jehova getuigen forum en ga daar je kritische aantekeningen over Jezus en dergelijke maken. Ze zullen blij met jullie zijn.

Op dit forum staan we kritisch tegenover Islam. Verdiep je daar eens in. En ja…wij moeten onze redenering laten bepalen door wat moslims denken, want anders kan je nooit met ze in gesprek. En nee, ik ga nooit meer naar de kerk, en het kan mij niet schelen of Jezus nu wel of niet de zoon van God is. Ik praat en denk daar zeker niet zoals jullie de gods ganse dag over. Ik vraag me af of het item Jezus nou werkelijk zo interessant en belangrijk voor jullie is, of dat jullie het doen ( zoals Ozes al schreef ) om hem en Pilgrim en andere Christenen op dit forum te jennen en te pesten. Als dat zo is, dan zie ik jullie liever gaan dan komen.
En ja, ik ben boos.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Scarlatti »

In dit geval ben ik het eens met Ariel, het heeft geen zin hier die verhalen te zetten op dit anti-islam forum en die domme breinen handvatten aan te reiken. Ik denk dat je dat beter kunt doen in een beslotenheid van bijvoorbeeld een persoonlijke email uitwisseling of een forum zoals Ariel aangaf.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Mahalingam »

Hier hebben we het over het Mohammedanisme.
Als mensen zo gegrepen zijn door het Christendom en daar over willen berichten: ga dan naar b.v. het vrijdenkers forum.
Daar zal je heel wat meer inhoudelijke reacties krijgen dan hier.
Als je het daar over Islam gaat hebben dan krijg je de aanbeveling om maar naar hier te gaan met je teksten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hier wordt niet gepest. Dat laten we over aan kinderen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
mercator schreef:
1 simpele vraag aan jullie allen: was Jezus de Zoon van God ? Eerlijk en niet politiek correct antwoorden aub !
Voor een Christen is Jezus de zoon van God.
En voor een moslim is christus juist NIET de zoon van God. Bij een voetbalwedstrijd krijg je drie punten per gewonnen wedstrijd en slechts 1 punt voor gelijkspel. Maar ook zonder Mercator en Hans van de Mortel zul je niet verder komen dan hooguit een gelijk spel. De kans op een gewonnen wedstrijd is echter 99,9% tegen 0,1%. Maar dan wel in het voordeel van de moslim. Maar er is wat ergers aan de hand hier op FFI. Terwijl Mercator en ondergetekende proberen uit hetzelfde hout voor iedereen goede planken te zagen, houdt men zich hier bezig met bekeringsdrift.

Je kunt geen moslims overtuigen van hun islamitische godsdienstwaanzin zonder ook de eigen christelijke en judaïstische godsdienstwaanzin aan te pakken en te verwerpen. Ik proef hier een grenzeloze hoge misplaatste eigen dunk, naïeviteit en onterecht superioriteitsgevoel inzake kennis van God. Vroeger werd er geweld gebruikt om andersgelovigen tot het christendom en islam te bekeren. Dat geweld blijkt hier nog levendig te verkeren. Weliswaar niet fysiek, maar geestelijk door sluwheid en achterbaks zelfvoordeel. Van beide kanten. Het stikt immers van de islam-sites waar je wel kritiek mag hebben op het chrsitendom, maar niet op de islam. FFI koerst ook duidelijk in die richting. Wel kritiek en het belachelijk maken van islam en zijn moslims (islam en moslims zijn één), maar liever geen kritiek op het christendom.

Vele mohammedanen die hier anoniem eens rondneuzen zullen zich mogelijk eens achter de oren krabben. Als het even meezit zullen zij geen behoefte meer gevoelen zich weer in de geestelijke verschrikkingen te begeven die door religies teweeg zijn gebracht. Wat is er toch mis om mensen de logica van dingen in te laten zien? De bijdragen van Mercator en Hans blijken bij nader inzien bij een paar extreme van zichzelf overtuigde betweteraars onwelgevallig. Want waarheid doet pijn. Hij veroorzaakt onaangenaamheden. Dus moet de waarheid van de logica maar achterwege blijven en is het beter voor de eigen in stand te willen houden boven alles uit verheven normen en waarden, dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

Me dunkt dat ik een van de meest hevige bestrijders van islam ben en iedereen een onnozele domkop verklaar die zich an islam als vredelievende religie durft te spiegelen. Ongelooflijk dom dat het christendom hier niet in zijn hedendaagse positieve bestaansrecht wordt gekwalificeerd. Wat dacht je wat? Men valt weer terug op oude slechte primitieve religieuze gedachten en leerstellingen uit het jaar nul. ik vermoed dat er weer een of meer zijn gaan klagen bij de controlers van dit forum. Ik herinner mij nog in het prille begin toen ik hier pas was. Volgens mij alweer vijf jaar geleden. Ik viel goed in de smaak, want ik wist van wanten en liet geen spaan heel van islam en al zijn middeleeuwse achterlijkheid. Maar toen ik een paar keer uithaalde naar de bijbel werd er gelijk aan de bel getrokken door . . . door wie? Dat was ongetwijfeld een fanatieke Jezus-fan met een uitgesproken hekel aan Mohammed. Ik werd toen even op mijn vingers getikt - er waren klachten binnengekomen. Van moslims? Nee, die klagen blijkbaar niet zo gauw. Het zijn hier op het forum voornamelijk de (orthodoxe) christenen die niet tegen hun verlies kunnen en onder een nickname lekker hun gal menen te mogen spuien naar de islam toe. Herinneren wij ons nog Fuckmoh? De undercover Jehovah's Getuige. Lekker stiekem. En o wat was die jongen populair hier op het forum.

Mij werd meegedeeld dat dit een anti-islam site is en ik mij moest matigen met kritiek op de bijbel. Nu ben ik niet zo gauw op mijn mondje gevallen, dus stelde ik de vraag waartoe de topic Andere Godsdiensten eigenlijk diende. Tsja . . . daar was nog even niet aan gedacht. Ik heb gewoon gebruik gemaakt van de mij geboden mogelijkheden op dit zeer gevarieerde FFI-forum. Maar wanneer het anderen niet bevalt of slecht uitkomt . . . Misschien is het wel beter om een heleboel topics weg te halen. Het is niet mijn schuld dat dit hardstikke leuke forum - dat valt niet te ontkennen - zoveel mogelijkheden biedt tot vrije expressie. DUS NIET!

WETEN IS NIET GELOVEN. GELOVEN IS NIET WETEN.

Het zou dit forum sieren wanneer juist daar de aandacht naar zou uitgaan. Pas dan maak je kans twijfelende moslims mogelijkerwijze over de streep te trekken binnen ONZE kennisbeschaving. Maar tsja . . . je kunt natuurlijk ook net doen of 'goede' moslims niet weten dat ook in de bijbel homo's met de grond gelijk gemaakt moesten worden. Maar goed, het zal wel aan mij liggen wanneer jullie liever door willen gaan met het welles-nietes spelletje van wie nu echt de beste is en wie gelijk heeft zonder kritiek te kunnen verdragen.
Op dit forum zijn we kritisch tegenover Islam.
Uitsluitend tegenover islam? En niet tegenover de regering, de PvdA, PVV, en al die anderen die ongelijk hebben?
En ja…wij moeten onze redenering laten bepalen door wat moslims denken, want anders kan je nooit met ze in gesprek.
Daar zit wat in. Zoeken naar punten van overeenkomst. En dat doe ik ook. Ik gebruik mijn gezonde verstand en wil zo min mogelijk dom zijn. Nadenken, hersens gebruiken. Dat wil een moslim toch ook?
. . . of dat jullie het doen ( zoals Ozes al schreef ) om hem en Pilgrim en andere Christenen op dit forum te pesten.
Pesten is wat anders dan iets vervelend vinden. Off topic bezig zijn, net zoals bij de topic 'Mars', het speeltje van Pilgrim, kan frustrerend zijn en moet niet mogen. Maar wie goed heeft opgelet - stel dat Hans of Mercator het aas heeft uitgegooid - heeft kunnen bemerken dat die paar heren maar al te gretig in het uitgeworpen aas (blijven) bijten. Net zo lang tot ze het niet eens meer kunnen loslaten. Dus . . . wie is er dan wie aan het pesten? Kinderachtig, dat allemaal niet tegen je verlies kunnen. Bijt dan niet!
Als dat zo is, dan zie ik jullie liever gaan dan komen. En ja, ik ben boos.
Dat is niet leuk. Pesten doen we dus niet. Maar gelukkig is Pilgrim volgens mij niet boos. hij is veel te aardig en ziet er de humor wel van in. Hij kan dus goed relativeren. Zouden we allemaal moeten doen. Dus NIET ALLEEN MOSLIMS!

Zucht . . . :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Islam en intelligentie

Bericht door Scarlatti »

Dat v dat topic van 'andere geloven' heb je gelijk in, daar hoort het dan naw het beste ook thuis want dan weet je dat je 'daar' aan het lezen bent.
Maar dan nog, er is geen vergelijkbaar iets met die gruwelijke islam en om hen dan 'wijzer' te maken dan ze zijn op dit vlak stuit mij ook wat tegen de borst. Die idioten hebben toch al sowieso misplaatste superioriteitsgevoelens die op niets berusten, maar ms bekijk ik het te simpel want ik vind jouw uitleg Hans ook weer 'reëel' eerlijk gezegd...

Wat ik wil is eigenlijk gewoon vdie mossels af en hen op geen ènkele wijze de kans geven nog ah woord te komen, gewoon linea recta terug zandbakkistan.

In mijn optiek heeft t geen ènkele zin met hen in discussie te gaan omdat ze daar duidelijk de verstandelijke vermogens niet voor hebben, zij handelen 'nà oproep van de imams tijdens dat vrijdaggebed' en iedereen die dat niet gelooft denkt niet voldoende na... het is duidelijk dat zij volkomen willoos zich laten oproepen en in grote getale dan opdraven met opengesperde muilen en heftige posters....

Het enige wat ik mij kan voorstellen hoe wij kunnen plannen deze fanatische potentiële moordenaars op afroep zo snel mogelijk uit onze landen verdrijven en wat ik ook nog kwijt wil is dat ik die k islam niet als godsdienst zie en WIL zien, ik zie t voor wat t is, de waanideeën van een gedrogeerde ontmenselijkte moordlustige woestijn rover van bij voorkeur weerlozen... en dat moet zo nodig met religieus sausje overgoten worden omdat er anders ms wel eens een goedwillende/denkende mossel ziet dat die hele islam een grote vrijbrief is om te moorden, brand te stichten, andere mensen het leven zuur te maken etc etc
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hier wordt niet gepest. Dat laten we over aan kinderen.

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: En voor een moslim is christus juist NIET de zoon van God.
Ach Hans, is dat zo? Volgens de christelijke leer is Jezus de eniggeboren Zoon van God en de door God beloofde messias. We kunnen ook zeggen dat hij de ‘gezalfde’ van God is en zelf ook God is. ( drieeenheid. )
. Terwijl Mercator en ondergetekende proberen uit hetzelfde hout voor iedereen goede planken te zagen, houdt men zich hier bezig met bekeringsdrift.
Wij houden ons niet bezig met bekeringsdrift. Als je dat nu nog niet weet is dat heel dom. Maar...Ik juich elke moslim die Christen wordt toe. Als het voor moslims gemakkelijker maakt om over te stappen dan is dat goed. Ik heb liever een kerk vol met Christenen dan een moskee vol met moslims.
Je kunt geen moslims overtuigen van hun islamitische godsdienstwaanzin zonder ook de eigen christelijke en judaïstische godsdienstwaanzin aan te pakken en te verwerpen.


Wie zegt dat? Jij en Mercator?
Ik proef hier een grenzeloze hoge misplaatste eigen dunk, naïeviteit en onterecht superioriteitsgevoel inzake kennis van God.
Laten we het in vredesnaam maar even niet hebben over jouw eigendunk en onterecht superioriteitsgevoel inzake kennis van God.
Vroeger werd er geweld gebruikt om andersgelovigen tot het christendom en islam te bekeren. Dat geweld blijkt hier nog levendig te verkeren. Weliswaar niet fysiek, maar geestelijk door sluwheid en achterbaks zelfvoordeel.
Hou toch op man, je weet niet hoe belachelijk je klinkt.
Het stikt immers van de islam-sites waar je wel kritiek mag hebben op het chrsitendom, maar niet op de islam. FFI koerst ook duidelijk in die richting. .
Doe daar je voordeel mee, en zoek zo'n site op Hans.
Wel kritiek en het belachelijk maken van islam en zijn moslims (islam en moslims zijn één), maar liever geen kritiek op het christendom
Yes.... :rock: 10 punten...Goed gezien....Dat komt omdat we hier op deze site kritisch tegenover islam staan, en niet tegenover het Christendom.
De bijdragen van Mercator en Hans blijken bij nader inzien bij een paar extreme van zichzelf overtuigde betweteraars onwelgevallig
.

Kuch...betweters ? Wie is hier de betweter Hans. Ik zie er op dit moment maar één. Namelijk Dhr van Mortel die een poos geleden nog verkondigde dat hij het ook niet weet en dat je God met rust moet laten. Laat hem en zijn zoon dan met rust vraag ik je vriendelijk en hou je bezig met Allah. Die hoef je niet met rust te laten.
Want waarheid doet pijn. Hij veroorzaakt onaangenaamheden. Dus moet de waarheid van de logica maar achterwege blijven en is het beter voor de eigen in stand te willen houden boven alles uit verheven normen en waarden, dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.
Wat voor waarheid? Jouw waarheid? Ik ga je een geheimpje verklappen....De waarheid bestaat niet Hans. Jouw waarheid is net zoveel waard als de waarheid van een moslim, of van Pilgrim of van mij. Niks dus. Wat we wel kunnen zeggen is "wat werkt, en wat niet werkt" Wat dus niet werkt op dit forum is het beschimpen van het Christendom. Dat heb ik nu al genoeg gemerkt. en ja, het zal prettig zijn als alle neuzen wat betreft het bevechten van islam dezelfde kant op wijzen
Herinneren wij ons nog Fuckmoh? De undercover Jehovah's Getuige. Lekker stiekem. En o wat was die jongen populair hier op het forum
.

Je wordt oud Hans, en je herinnering is niet zo goed meer. Als dat wel het geval zou zijn dan zou je nog weten dat ik je voor 100 % gesteund hebt met dat gedoe met Fuckmoh, hem gezegd hebt om te stoppen met jou aan te vallen, en daarna heb ik hem wel 6 of meer keer van het forum afgeschopt. .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Sta me toe hier ook even iets over te zeggen.

Ten eerste, wat mij betreft mogen Mercator en Hans hun mening hebben en die ook verwoorden, en het is voor mij niet zo zeer de mening op zich ,als wel waarop de manier waarop die wordt verwoord, die ik onnodig polariserend en soms echt wel overdreven vind.

Ten tweede, nee, ik geloof niet dat Jezus de zoon is van God, ik ben geen christen. Ik heb niks met eender welke kerk of met de dogma's of leerstellingen ervan. Ik sta kritisch tot zeer kritisch ten opzichte van religie in het algemeen, en dat geldt voor mij ook voor het christendom. Ik heb in het verleden kritiek gegeven op het christendom, alsook op de woorden en daden van mensen die zich christenen noemen en ik zal dat ook in de toekomst indien nodig doen. Ook bij de christenen lopen er naar mijn mening dolgedraaide gekken rond - als ik dat mag zeggen. Ik ben het er echter niet mee eens dat het christendom en het jodendom op hetzelfde niveau staan als de islam. Het christendom staat voor mij, ondanks mijn kritiek erop en wat ik over sommige christenen vind, nog altijd heel wat hoger. Over het jodendom weet ik te weinig om me daarover uit te spreken. Ik ben geen christen, en ik ben het zeker niet eens met alle dogma's en alle meningen van christenen, maar ik deel bepaalde waarden wel. Daarnaast ben ik misschien geen gelovig christen, maar er cultureel wel door beïnvloed. Er zullen vast ergerlijke, extreme en misschien zelfs gevaarlijke christenen en christelijke groepen bestaan, maar die vallen in het niet met het gevaar van de islam.

Ten derde, kritiek op het christendom moet kunnen vind ik, ook op dit forum, en ik denk dat het ook wel kan, maar ik denk dat dat voornamelijk toch in het subforum 'andere godsdiensten' thuishoort. Ik heb niet het idee dat het niet mag, ik denk dat mensen die kritisch staan ten opzichte van het christendom hier best mee kunnen doen en hun zegje kunnen doen. Zoals het stukje dat ik een tijdje geleden poste waarin ik ultrakatholieken hekelde. Ik wil nu niet voor moderator gaan spelen, maar ging dit topic niet over het verband tussen islam en intelligentie?

Ten vierde, over de figuur van Jezus opnieuw. Nee, ik geloof niet dat hij de zoon is van God, maar ik denk wel dat hij heeft bestaan en vermoedelijk inderdaad een soort van, als ik zo mag noemen, spiritueel en religieus leraar was. Wat ik in die verhalen lees, is dat hij een man was die heel gedreven is in wat hij geloofde en wat hij naar de mensen wilde brengen. Je kan hem bezwaarlijk een gedreven en radicaal predikant noemen. Ik kan uit die verhalen niet afleiden dat Jezus dwang, laat staan (dodelijk) fysiek geweld gebruikte. Ik kan in Jezus niet iemand zien die gestoord is, laat staan een psychopaat. Heel al anders als je kijkt naar de figuur van Mohammed. Die was pas echt zwaar geestesgestoord. En bovendien ziek en ontzettend gewelddadig. Dan is Jezus naar mijn mening toch een heel ander figuur. Een gedeelte van zijn boodschap kan ik onderschrijven, en ik denk dat een deel van die boodschap ook verder reikt dan christenen alleen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hier wordt niet gepest. Dat laten we over aan kinderen.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Wij houden ons niet bezig met bekeringsdrift. Als je dat nu nog niet weet is dat heel dom. Maar...Ik juich elke moslim die Christen wordt toe. Als het voor moslims gemakkelijker maakt om over te stappen dan is dat goed. Ik heb liever een kerk vol met Christenen dan een moskee vol met moslims.
Logisch! Dat begrijpt een ieder met gezond verstand. Als ik werknemer zou zijn, dan zou ik liever honderd christelijke bazen boven mij willen hebben dan één moslim. Alleen al vanwege het feit dat christenen vandaag-de-dag EINDELIJK vredelievend staan tegenover ieder ander. Geen ouwe koeien uit de sloot halen. Maar dan islam met zijn volgelingen, de moslims. Elke dag weer geweld, moord en doodslag in naam van hun weerzinwekkende Allah-monster. Hoe kunnen moslims nu ons recht in de ogen kijken, ook al gebruiken zij hier in Nederland zelf geen geweld? Het zijn toch hun broeders in het kwaad? Ik begrijp dat niet. ik begrijp zoveel niet.
Ariel schreef:Laten we het in vredesnaam maar even niet hebben over jouw eigendunk en onterecht superioriteitsgevoel inzake kennis van God.
Vroeger werd er geweld gebruikt om andersgelovigen tot het christendom en islam te bekeren. Dat geweld blijkt hier nog levendig te verkeren. Weliswaar niet fysiek, maar geestelijk door sluwheid en achterbaks zelfvoordeel.
Ariel schreef:Hou toch op man, je weet niet hoe belachelijk je klinkt.
ik chargeer. Daar houd ik van. Maar hoe dan ook is de intentie hier wel aanwezig.

Het stikt immers van de islam-sites waar je wel kritiek mag hebben op het christendom, maar niet op de islam. FFI koerst ook duidelijk in die richting.
Ariel schreef:Doe daar je voordeel mee, en zoek zo'n site op Hans.
Nee! Zoiets zou ik nooit doen. Of misschien wel. Je zou mij op een idee brengen. Om de islam adepten uit de tent te lokken en dan genadeloos toe te slaan. Maar dan is het over en uit. Dus doe ik het niet. Want dan blijft mijn kritiek op het christendom wel overeind staan, terwijl mij fulminaties over islam verwijderd zijn. Daarom heb ik ook zo'n gruwelijke hekel aan die perverse huichelachtige moslim-dwazen-forums. Het gaat er hier soms onprettig aan toe, volgens sommigen dankzij Mercator en ondergetekende, maar we zijn wel van alle markten thuis (alle vrienden op dit forum). En dat kan niet bepaald van het Mohammed-idiotisme gezegd worden.

Wel kritiek en het belachelijk maken van islam en zijn moslims (islam en moslims zijn één), maar liever geen kritiek op het christendom
Ariel schreef:Yes.... :rock: 10 punten...Goed gezien....Dat komt omdat we hier op deze site kritisch tegenover islam staan, en niet tegenover het Christendom.
Mercator en ik staan positief tegenover alles wat recht heeft op kritiek. Met dit verschil dat het christendom en het jodendom anno 21e eeuw voor rust en vrede zorgdraagt, terwijl islam nog altijd koploper is van een walgelijke tot de verbeelding van moslims sprekende terroristen-religie.

De bijdragen van Mercator en Hans blijken bij nader inzien bij een paar extreme van zichzelf overtuigde betweteraars onwelgevallig.
Ariel schreef:Kuch...betweters ? Wie is hier de betweter Hans. Ik zie er op dit moment maar één. Namelijk Dhr van Mortel die een poos geleden nog verkondigde dat hij het ook niet weet en dat je God met rust moet laten. Laat hem en zijn zoon dan met rust vraag ik je vriendelijk en hou je bezig met Allah. Die hoef je niet met rust te laten.
Klopt! Ik weet het ook niet meer. En je hebt gelijk dat ik God met rust zou moeten laten. Immers, dat zou iedereen moeten doen.

Want waarheid doet pijn. Hij veroorzaakt onaangenaamheden. Dus moet de waarheid van de logica maar achterwege blijven en is het beter voor de eigen in stand te willen houden boven alles uit verheven normen en waarden, dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.
Ariel schreef:Wat voor waarheid? Jouw waarheid? Ik ga je een geheimpje verklappen....De waarheid bestaat niet Hans. Jouw waarheid is net zoveel waard als de waarheid van een moslim, of van Pilgrim of van mij. Niks dus. Wat we wel kunnen zeggen is "wat werkt, en wat niet werkt" Wat dus niet werkt op dit forum is het beschimpen van het Christendom. Dat heb ik nu al genoeg gemerkt. en ja, het zal prettig zijn als alle neuzen wat betreft het bevechten van islam dezelfde kant op wijzen.
Logisch! Mee eens. Maar over de uitvoering van het goede plan lopen de meningen uiteen. Dat wordt dus moeilijk met die neuzen.

Herinneren wij ons nog Fuckmoh? De undercover Jehovah's Getuige. Lekker stiekem. En o wat was die jongen populair hier op het forum.
Ariel schreef:Je wordt oud Hans, en je herinnering is niet zo goed meer. Als dat wel het geval zou zijn dan zou je nog weten dat ik je voor 100 % gesteund hebt met dat gedoe met Fuckmoh, hem gezegd hebt om te stoppen met jou aan te vallen, en daarna heb ik hem wel 6 of meer keer van het forum afgeschopt. .
Dat weet ik dondersgoed. Over jou heb ik ook niet te klagen. Ik klaag sowieso niet. Ik merk slechts op. Fuckmoh was hoe dan ook populair. En ach, an sich is toch iedereen polpulair die beseft dat islam niet past in onze kennisbeschaving. Daarom ben ik ook zo populair. En ook weer niet. Dat komt omdat ik mijn mond niet kan houden. En dat is dan weer de schuld van God. Want wie nu nog niet weet dat de mens geen vrije wil heeft, is toch wel erg slecht op de hoogte van het laatste nieuws.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en intelligentie

Bericht door mercator »

Raar is dat ik het hier voor het eerste hoor-en met zoveel woorden-dat Ozes en Pilgrimcas christenen zijn en dus met omzichtigheid moeten behandeld worden. Uit hun eigen mond heb ik dat nog niet gehoord, je moet dat maar "uit de context afleiden". Ok, nu weet ik dat ze een Jezus-hobby hebben en het zal me niet zwaar vallen om Jezus met rust te laten. Als ik graag spruitjes eet ga ik toch niet tegen een bloemkoolliefhebber zeggen ah bah zeg, wat ben jij een dom mens, jij lust BLOEMKOOL !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef: Ten derde, kritiek op het christendom moet kunnen vind ik, ook op dit forum,
Ja, anders moet de aanhef maar veranderd worden in ISLAMFREEDOM INTERNATIONAL. Een onnozele hals als ik zou idd kunnen denken dat het over meerdere/alle godsdiensten gaat als er FAITH....etc. staat.

Waarom oh waarom is het nu toch zooo moeilijk om in te zien dat de 3 waanleren van resp. Mozes/Jezus/Mohammed in hetzelfde bedje ziek zijn ? Voor mij is dat een evidentie, en ik begrijp bij God niet waarom dat inzicht tot zulke ophef leidt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie