Douchen na 't sporten met je onderbroek aan:

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Douchen na 't sporten met je onderbroek aan:

Berichtdoor Ariel » Di Jan 10, 2012 5:02 pm

Douchen na 't sporten met je onderbroek aan: verpreutst Nederland?

Samen douchen na het sporten stond vroeger nog symbool voor saamhorigheid en teamgevoel, tegenwoordig lijken jongeren, vooral jongens, er steeds zenuwachtiger van te worden. Is Nederland aan het verpreutsen?
Ferry Haan, publicist en docent economie op een middelbare school:

'Mijn zoontje voetbalt en je ziet wanneer de jongens 11, 12, 13 jaar worden, ze na de wedstrijd onder de douche opeens hun onderbroek aanhouden. Dit verschijnsel komt via allochtone jongens de kleedkamer binnen maar ik denk dat het ook een modeverschijnsel is. Jongeren willen hun mooie onderbroek laten zien. Dat fenomeen zie je ook bij de lage broeken die tegenwoordig in de mode zijn. Ook bij het zwemmen, houden ze hun onderbroek onder hun zwembroek aan. Dat heeft niet veel met preutsheid te maken. Als je een lelijke onderbroek aanhebt, doe je hem namelijk echt wel uit.'

'Het komt niet alleen bij jongens voor, want op zich zie je op het strand minder vrouwen topless zonnen dan voorheen. Anderzijds had ik laatst een kerstgala en toen waren de jurken nou niet bepaald preuts. Maar je kunt wel stellen, als je kijkt naar de grote zwembroeken van tegenwoordig en omdat er minder aan topless zonnen wordt gedaan, er meer wordt verhuld dan vroeger.'

Gidia Jacobs, voorzitter van de Nederlandse vereniging voor seksuologie:

'Nederland is niet aan het verpreutsen. Het is volslagen onzin om zoiets te stellen. Het is heel onwetenschappelijk om dat te beweren. Ik zou niet weten waaraan je kunt zien dat jongeren preutser zijn geworden. Volgens mij is de trend al een hele tijd stabiel. Ik zie al een tijd strings boven broeken uitkomen, dat is eigenlijk het anti-teken van verpreutsing.'

Het zit allemaal heel complex in elkaar. Ik zeg niet dat jongeren niet preuts zijn, maar wat bedoelen jongeren met preuts? Er zijn geen onderzoeken hierover bekend. Ik zou niet weten aan welke cijfers je zou kunnen afleiden dat jongeren preutser zijn. Mij valt niets bijzonders op.'

'En als jongens onder de douche hun onderbroek aanhouden dan zullen ze daar wel goede redenen voor hebben. Als dat met het geloof te maken heeft dan vind ik dat een goede reden.'

Rody Turpijn, oud-voetballer van Ajax en historicus:

'Douchen met de onderbroek aan, is iets wat opeens is ontstaan in de voetbalwereld. Eerst deden alleen de islamitische jongens het, toen volgden de donkere spelers en daarna de blanke jongens. Kijk, als meer dan de helft van het voetbalteam dat doet, dan gaat iedereen het doen. Het gebeurt vooral in de jeugdteams, de oudere spelers douchen gewoon zonder onderbroek. Hoewel, ik stond laatst naast Kiki Musampa en die had ook een onderbroek aan. Maar dat is dus een uitzondering, het gebeurt vooral bij de jonge spelers.'

'Toen ik nog bij de jeugd van Ajax voetbalde en de islamitische teamgenoten een onderbroek aantrokken, zeiden ze dat het iets met Allah te maken had. Als je het nu vraagt dan zeggen ze gewoon: 'Waar bemoei je je mee?' Maar ik denk niet dat het met preutsheid heeft te maken. Je ziet wel dat de jongere voetballers veel ijdeler zijn geworden.'

'Bij Ajax hadden we een groot bad. Daar zaten we na de wedstrijd soms wel een uur in met z'n allen. Dat was hartstikke gezellig en zorgde ook voor saamhorigheid. Anderzijds wordt bij een sport als hockey nooit samen naakt gedoucht, maar je kunt niet zeggen dat het teamgevoel daar minder is dan bij voetbal.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... land.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Re: Douchen na 't sporten met je onderbroek aan:

Berichtdoor Ariel » Di Jan 10, 2012 5:07 pm

En ook in Belgie houdt de jeugd de broek aan tijden het douchen.

De preutse jeugd van tegenwoordig: douchen met onderbroek

Het lijkt niet echt dat 'onze jeugd' een probleem heeft met naakt. Schijn bedriegt: vooral jongens reageren preuts als ze samen moeten douchen. Deel van de verklaring zou de aanwezigheid van allochtonen zijn, maar ook in sporten zonder veel allochtonen is de reflex zichtbaar. "Als naakt in het nieuws komt, is het bijna altijd om voor iets te waarschuwen, het is een risico. Die houding reflecteert zich in de jeugd", schrijft de krant De Morgen.
Voor wie actief is in sportverenigingen voor de jeugd, is het een opvallende trend: de kinderen die zich niet op hun gemak voelen naakt naast andere kinderen.

"Vroeger was dat geen onderwerp dat werd besproken met de ouders, nu moeten we daar echt op hameren, zelfs bij de 5- tot 6-jarigen", vertelt Yves Raguet van de Koninklijke Vlaamse Voetbalvereniging aan de krant De Morgen.

"Opeens een probleem"
"Opeens was douchen een probleem. Ze vertrokken na bezweet en vol modder in de tenue waarin ze gekomen waren. Dat kan niet: niet douchen na het voetballen is ronduit onhygiënisch." Dus werd er een compromis gesloten: douchen werd verplicht, maar kan ook met de onderbroek of een zwembroek aan.

Invloed van islam
Raguet ziet de invloed van de islam in de voetbalkleedkamer: moslimmannen mogen de zone tussen navel en knieën niet ontbloten bij andere mannen.

Volgens hem slaat dat over op de autochtonen, zeker als ze in de puberteit zitten. "Vanaf het ogenblik dat kinderen in de puberteit komen, zie je dat ook autochtonen plots een probleem hebben met naakt douchen. Terwijl dat vroeger het geval niet was."

Vroeger versus nu
Dat lijkt redelijk onwaarschijnlijk: pubers schamen zich zowat altijd voor hun eigen lichaam. Dat werd vooral toegeschreven aan meisjes, maar het is weinig waarschijnlijk dat dit niet ook de jongens treft. De niet-sportieve op kop, maar daarvan zijn er natuurlijk niet veel bij voetballertjes.

'Vroeger' werd de mogelijkheid ook niet geboden om niet naakt te douchen, waarop pubers (onzeker van zichzelf) dat ook niet wilden voorstellen uit schrik voor 'janet' uitgemaakt te worden. Dat het vroeger niet gebeurde, wil dus niet zeggen dat de pubers van toen dat niet hadden verkozen als ze de keuze hadden gehad.

De rol van de maatschappij
Zijn puberteit en meer islamitische sportertjes de enige verklaringen voor dit fenomeen? Daar is niet iedereen van overtuigd. Seksuoloog Alexander Witpas in De Morgen: "Als allochtonen een groter deel gaan uitmaken van een groep, dan kan het niet anders of hun gebruiken hebben invloed op die groep.

"Maar dat is niet alleen door de aanwezigheid van allochtonen. Als je ziet hoe seks en naaktheid de laatste decennia in het nieuws komen, dan is dat bijna altijd om te waarschuwen voor een risico, zoals aids of seksueel geweld. Voor positieve berichten is er geen ruimte, dat heeft ook een impact."

De schuld van Dutroux
Ook Sensoa verwijst naar een maatschappelijke gebeurtenis: de Dutroux-affaire. "Mensen die als jongere de Dutroux-affaire hebben meegemaakt, hebben ondertussen zelf kinderen. Dutroux heeft veel veranderd. Het is niet uitgesloten dat de preutsheid binnen gezinnen daardoor is toegenomen," zegt Lies Verherselt nog in de krant.

Hoewel het erg vergezocht is om Dutroux de 'schuld' te geven van deze trend, lijkt er wel iets van aan. Naaktheid bij volwassenen en kinderen zit in de taboesfeer. Als de ouders voorzichtig zijn met naaktheid, dan nemen kinderen die attitude automatisch over.

En de meisjes dan?
Eén ding wordt niet verklaard: waarom deze 'trend' zich vooral bij jongens lijkt voor te doen. Want net meisjes staan er om bekend dat ze gevoelig zijn voor het schoonheidsideaal en het perfecte lichaam.

Omdat vooral intensieve jongenssporten bekeken werden? Omdat meisjes vaker gaan dansen, wat niet meteen om douchen roept na de les? Of omdat allochtone meisjes opvallend weinig gaan sporten, waardoor hun invloed (nog) niet zichtbaar is in de meisjeskleedkamer? Of omdat ze al redelijk preuts waren en er dus ogenschijnlijk 'minder' op vooruit gaan?

Alleen een grondig wetenschappelijk onderzoek kan misschien het antwoord geven op deze vragen, maar dat ontbreekt voorlopig. (edp)

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/11/Psych ... roek.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Jan 10, 2012 8:38 pm

Ik weet haast wel zeker dat dit een neveneffect van de islamisering is, wat die 'deskundigen' ook mogen beweren. :sly:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Di Jan 10, 2012 9:39 pm

Volgens mij zijn het natte kleren fetisten.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Jan 11, 2012 12:34 am

Ik zou liever zien dat ze hun onderbroek uittrokken bij het gezamenlijk douchen en in plaats daarvan op hielden met in meisjesbikni's graaien. Maar ja, ik ben dan ook een ongelovige en snap derhalve niets van de islam.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Jan 11, 2012 12:51 am

Moslims zijn tweeslachtige(amfibische) wezens, zoals kikkers en padden. 100 % homo voor het huwelijk, 100 % macho-hetero erna. Vandaar dat krampachtige ik wil mijn lulletje niet laten zien ! in de douche-zaal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

KevinB

Berichtdoor KevinB » Wo Jan 11, 2012 1:16 am

Ik las dit een goeie week geleden al op HLN. Ik maakte me er toen ook al een hele reeks bedenkingen bij.

Ik weet haast wel zeker dat dit een neveneffect van de islamisering is, wat die 'deskundigen' ook mogen beweren.

In sportclubs die dichter bij of in meer stedelijk gebied liggen, kan de aanwezigheid van Islamitische sporters daar inderdaad wel toe bijdragen. Wat het artikel niet expliciet zegt, is of deze tendens ook elders, in meer landelijk gebied, waar te nemen is. In welk geval ik mij de vraag stel of de invloed van de islamisering wel zo groot is.

De islamisering kan zeker bijdragen tot deze 'nieuwe preutsheid', maar ik ben toch geneigd te denken dat ook de andere factoren die de deskundigen noemen een rol kunnen spelen. Ik denk dat puberteit zeker een rol kan spelen, in verband met bijvoorbeeld schaamtegevoel. En sommige mensen, denk ik, houden er nu eenmaal niet van om zich in nabijheid van anderen bloot te geven. Ik had vroeger toen ik korfbal speelde ook een hekel aan het douchen, en ik haatte groepskleedkamers.

Ik denk dat de negatieve berichtgeving rond seksualiteit en de schandalen van de afgelopen jaren misschien ook wel ergens een rol spelen. En ik heb het idee dat er de laatste jaren toch weer een 'preutser' discours gevoerd wordt. Misschien heeft dat te maken met de opmars van de islam, ik weet het niet. Maar denk bijvoorbeeld maar aan de reacties op 'blote' affiches de afgelopen jaren. Wat volgens mij ook kan meespelen, is de onzekere situatie op bijvoorbeeld economisch gebied. In onzekere tijden treedt er vaak een soort van 'conservatieve reflex' op, met andere woorden, mensen worden meer behoudsgezind. Dat kan misschien ook wel het geval zijn voor het 'tonen' van naaktheid.

Overigens, los van het feit dat ik, om hygiënische redenen, vindt dat je best naakt doucht, vind ik 'nieuwe preutsheid' niet noodzakelijk slecht. Misschien zijn sommige zaken toch iets te ver doorgeslagen. De seksualisering mag op sommige punten wel minder, lijkt me.

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Wo Jan 11, 2012 2:45 am

mercator schreef:Moslims zijn tweeslachtige(amfibische) wezens, zoals kikkers en padden. 100 % homo voor het huwelijk, 100 % macho-hetero erna. Vandaar dat krampachtige ik wil mijn lulletje niet laten zien ! in de douche-zaal.

Verrek zeg!
Het zijn natuurlijk nog meisjes!
Zo zonder haartjes!
Hihihi! [hypocrite.gif]
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Jan 11, 2012 3:41 am

Ik denk dat we en een meer preutse trend zien en sterke invloed van het mohammedanisme.
Een bekend kamerlid destijds, ik dacht Hedi Dancona maar dat weet ik niet zeker, vertelde in de jaren 80 open en bloot (in overdrachtelijke zin) dat ze haar zoontje regelmatig masturbeerde. Want dat vond hij zo lekker. Vandaag de dag zou ze direct na de uitspraak gearresteerd worden. Zoon zou door een bijzonder arrestatie assistentie team van het Riag vol Ritalin gespoten worden en intensief behandeld. Dat was de trend van Nieuw Links. Seksueel moest alles kunnen. De tijd van Joop Wilhelmus met z'n Lolita blaadje.

De reactie daarop is een terugkeer naar iets meer geremde normen en waarden waar heel snel naar de andere kant overdreven wordt.

En natuurlijk het mohammedanisme, die tegen die laatste trend absoluut geen enkel bezwaar heeft. Hooguit dat het lang niet ver genoeg gaat.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

op z'n kop

Berichtdoor op z'n kop » Wo Jan 11, 2012 4:33 am

Uiteraard want het Monopoly speelt zich af in de slaapkamer, daar is de man de baas en slaat hij zijn vrouw helemaal dwaas.
(ik kan het niet laten nu. Excuses, ik nu zo zogenaamd slapen gaan en richten op eigen bestaan. :sleeping:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Jan 11, 2012 9:01 am

H.Numan schreef:Ik denk dat we en een meer preutse trend zien en sterke invloed van het mohammedanisme.
Een bekend kamerlid destijds, ik dacht Hedi Dancona maar dat weet ik niet zeker, vertelde in de jaren 80 open en bloot (in overdrachtelijke zin) dat ze haar zoontje regelmatig masturbeerde. Want dat vond hij zo lekker. Vandaag de dag zou ze direct na de uitspraak gearresteerd worden. Zoon zou door een bijzonder arrestatie assistentie team van het Riag vol Ritalin gespoten worden en intensief behandeld. Dat was de trend van Nieuw Links. Seksueel moest alles kunnen. De tijd van Joop Wilhelmus met z'n Lolita blaadje.

De reactie daarop is een terugkeer naar iets meer geremde normen en waarden waar heel snel naar de andere kant overdreven wordt.

En natuurlijk het mohammedanisme, die tegen die laatste trend absoluut geen enkel bezwaar heeft. Hooguit dat het lang niet ver genoeg gaat.

ohhh myyy GOD!!!!! hedy d'ancona de hysterica!!! noooit geweten! wat IS het toch n tuig die linkse zooi! (de rechtse zooi niet minder natuurlijk... ) ik ga terug naar bed.... Bink (de Dober) moest weeeer naar buiten met zijn diarrea... en dan lees je dit..... je gaat er spontaan van braken! Allerlei (s)linxe beelden dringen zich gelijk aan me op... exota, volkertvdgraaf, vanbommelgrettaduisenberg... t zal wel door gebrek aan slaap komen, 4x eruit dankzij de diarrea v Bink.... god wat zou ik NU graag die zooi tegenkomen, heb geen natuurlijke 'remming' op t moment.... truste... 08. u in de morning!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Dihya

Berichtdoor Dihya » Wo Jan 11, 2012 12:41 pm

Goede zaak. Kom op ey, je hoeft je zaakje toch niet aan wildvreemde jongens te laten zien? En wat is er mis mee als bepaalde mannen lieverd in onderbroeken douchen? Ze zijn daar niemand mee tot last....typisch Hollands: zanikken over dingen die er niet toe doen, maar gewoon om lekker te zeiken. Kan deze man van het onderzoek/artikelen niet eens onderzoeken en verklaren waarom Nederlanders zoveel klagen over dingen die totaal niet relevant zijn? Is dat genetisch? Is dat koeltoer? :roll:
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.

King George

Berichtdoor King George » Do Jan 12, 2012 4:15 am

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Jan 12, 2012 6:10 am

Dihya schreef:Goede zaak. Kom op ey, je hoeft je zaakje toch niet aan wildvreemde jongens te laten zien? En wat is er mis mee als bepaalde mannen lieverd in onderbroeken douchen? Ze zijn daar niemand mee tot last....typisch Hollands: zanikken over dingen die er niet toe doen, maar gewoon om lekker te zeiken. Kan deze man van het onderzoek/artikelen niet eens onderzoeken en verklaren waarom Nederlanders zoveel klagen over dingen die totaal niet relevant zijn? Is dat genetisch? Is dat koeltoer?

Hangt er vanaf. Ik doe het bijzonder graag. :sly: En die wildvreemde jongens vinden dat harstikke fijn. Ik ook, overigens. :drool:
Berber knaapjes vinden het zo leuk dat de hun zaakje graag te huur aanbieden. Turkse knaapjes ook. Zal wel koeltoer zijn.

"Bepaalde" mannen? In welk zin zijn die "bepaald"? Bepaald door een zeker geloof waar men een fetisj voor zelfmoord heeft? Bepaald door een bepaalde nationaliteit? Als ik zo vrij mag zijn: die allah van jullie eist dat je bij 50 C rondloopt gekleed als een eskimo. Nu wil het geval dat die allah van jullie de mens geschapen heeft zonder ook maar een draad kleren aan hun lijf. Zou dat heel misschien opzet zijn? Misschien wil die allah van jullie wel helemaal niet dat mensen kleding dragen... denk daar maar eens over na.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Jan 13, 2012 9:18 pm

Nog meer preutsheid.

Jeugdtheaters kampen met preutse moslims

België, januari 2012

Jeugdtheaters in België hebben steeds vaker te maken met preutse moslims.
Artistiek leider Jo Roets van theatergroep Laika zegt dat allochtone tieners steeds vaker de ogen sluiten of het hoofd afwenden als op het toneel de kleren uitgaan.
Theatermaker Jan Decorte maakte mee dat een leidster van een groep kinderen voor de voorstelling kwam vragen of er naakt te zien zou zijn, ‘want onze moslimjongeren mogen geen blote mensen zien’.Decorte spreekt over een vorm van censuur.
Ook het Brusselse jeugdtheater Bronks constateert een verpreutsing. Het theater wil jongeren laten inzien dat een naaktscène deel uitmaakt van een vertelling, en er niet inzit om iemand voor het hoofd te stoten. Volgens Marij De Nys van Bronks komen onthutste en afkeurende reacties veel meer voor dan tien jaar geleden.
Eerder constateerden Vlaamse media al een ‘nieuwe preutsheid’ in sportclubs. Steeds meer jongens douchen na het sporten met een zwembroek aan, of ze douchen helemaal niet.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4559

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Vr Jan 13, 2012 9:24 pm

heeft volgens mij NIETS met 'nieuwe preutsheid' te maken maar alles met dat de mohammedaan het idee heeft zich in de meerderheid te wanen en 'dus' steeds meer 'eisen' gaat stellen zoals het volgens de koran/islaaaam zou moeten...
dus weg met theater, muziek, kunst... mag allemaal niet v mo...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

King George

Berichtdoor King George » Za Jan 14, 2012 5:16 am

Dan hoeven die linkse kunstbobo's ook niet meer te mekkeren over het schrappen van de kunstsubsidies. Elk nadeel heb z'n voordeel...
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jan 14, 2012 1:20 pm

Dihya schreef:Goede zaak. Kom op ey, je hoeft je zaakje toch niet aan wildvreemde jongens te laten zien? En wat is er mis mee als bepaalde mannen lieverd in onderbroeken douchen? Ze zijn daar niemand mee tot last....typisch Hollands: zanikken over dingen die er niet toe doen, maar gewoon om lekker te zeiken. Kan deze man van het onderzoek/artikelen niet eens onderzoeken en verklaren waarom Nederlanders zoveel klagen over dingen die totaal niet relevant zijn? Is dat genetisch? Is dat koeltoer? :roll:

Volgens mij zien alle mannelijke zaakjes er hetzelfde uit.

Wij zaniken niet. Wij doen gewoon. Volgens mij worden we allemaal ongekleed geboren. Als dat iets om je voor te schamen had allah het wel geregeld dat babies geboren werden met de handjes vastgeplakt aan de schaamstreek.

Dat is even lekker, zeg. Hebben wij hard moeten strijden tegen valse schaamte en huichelarij. Komen er viezeriken hier die hun handen niet van vrije meiden af kunnen houden en moeten wij weer 1400 jaar in de tijd terug geschopt worden. En dat heet dan zaniken.... Stakkertje
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Za Jan 14, 2012 1:41 pm

Ze zijn bang dat ze kou vatten aan hun kale eikeltje. krijgen ze een druipertje. :roll2: :roll2:

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jan 14, 2012 3:40 pm

Ik vraag me ineens af hoe moslima's dan gezamenlijk moeten douchen na het sporten? Gehuld in burkini's?

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Za Jan 14, 2012 6:00 pm

Dhana schreef:Ik vraag me ineens af hoe moslima's dan gezamenlijk moeten douchen na het sporten? Gehuld in burkini's?

In de Islam is het niet toegestaan voor een moslim/moslima om een naakte man of vrouw te zien en zelf naakt zijn dat die anderen het kunnen zien. En al helemaal niet als er ongelovigen bij aanwezig zijn. De vrouw van mij heeft heel vaak dat moslims de kleedkamer uit stinken. Na het lezen van het volgende bericht op een islamitisch forum snap ik waarom ze zo stinken. "blijven jij en je mede ongelovigen maar lekker zonder schaamte in hun blootje onder de douche staan alsof er niks aan de hand is, hahaha. schaamteloos. (ik loop liever met zweet rond, dan dat ik ga douche met een naakte stel ongelovigen zonder schaamte)"

Dhana

Berichtdoor Dhana » Za Jan 14, 2012 6:08 pm

Meisjes onder water in de schaamstreek grijpen is dan weer heel gewoon. Rare jongens die moslims.

KevinB

Berichtdoor KevinB » Za Jan 14, 2012 7:00 pm

Volgens mij sporten moslima's meestal gewoon niet? Als ze al sporten, zullen ze wel niet gezamenlijk douchen. Zullen ze wel alleen of thuis doen. Maar ik denk dat verreweg de meeste moslima's niet sporten; over vrouwensport zal ook wel weer een of ander idioot fatwa van een idioot stuk clericaal vreten bestaan. Met alle gevolgen van dien natuurlijk.

Als ze al sporten, douchen ze vast niet. Zoals het verhaal van Eliabe aangeeft. Wat is het toch een zieke bende. Vol van 'eer en schaamte' aan de ene kant, en zich niet willen 'blootgeven', aan de andere kant een bende gestoorde viezeriken zonder zelfcontrole, dat, zoals Dhana al aangeeft, er blijkbaar geen graten in ziet mensen uit te schelden voor allerlei weinig fraaie zaken, of te betasten. Walgelijke, zieke wezens zijn het. Vermoedelijk komt dat door een combinatie van een gore ideologie en een opvoeding in een achterlijk cultureel kader dat met zowat al het menselijke geen blijf weet, enerzijds, en (seksuele) frustratie die als gevolg daarvan niet gekanaliseerd worden anderzijds.

Wij zaniken niet. Wij doen gewoon. Volgens mij worden we allemaal ongekleed geboren. Als dat iets om je voor te schamen had allah het wel geregeld dat babies geboren werden met de handjes vastgeplakt aan de schaamstreek.

Dat is even lekker, zeg. Hebben wij hard moeten strijden tegen valse schaamte en huichelarij. Komen er viezeriken hier die hun handen niet van vrije meiden af kunnen houden en moeten wij weer 1400 jaar in de tijd terug geschopt worden. En dat heet dan zaniken.... Stakkertje

Het is inderdaad zo dat wij proberen niet te veel te zeuren. Als wij ergens over klagen, is dat niet klagen om te klagen.

Dihya zal hierop vast wel antwoorden dat wij westerlingen geen schaamte of eer kennen. Wat uiteraard niet klopt. Om te beginnen, over eer. Wij westerlingen begrijpen eer helemaal anders dan de mohammedanen. Eer hangt bij ons niet samen met wat centimetertjes vlees, of met een achterlijke, bekrompen visie op de seksualiteit van vrouwen en hoe mannen daarmee om dienen te gaan. Wij voelen ook niet de noodzaak om in de naam zogenaamde eer te gaan moorden.

Wat betreft schaamte. Het is grotendeels aangeleerd, denk ik, dat alles wat met bloot en seks te maken heeft, vies is en dat je je ervoor dient te schamen. Het beeld dat alle bloot slecht is, is een denkbeeld dat je ook in het westen natuurlijk nog wel terugvindt. Ook hier hebben we nog wel strijders tegen bloot. Andere mensen zijn minder 'preuts' geworden. En sommige hebben helemaal geen probleem met bloot. Opnieuw is het waarschijnlijk zo dat bij ons westerlingen schaamte op een heel ander gebied ligt dan bij mohammedanen. Wij westerlingen zijn, denk ik, nog altijd op zoek naar een goede manier om met bloot en seksualiteit om te gaan, en naar een soort van balans. Soms vinden we die, soms niet. Maar schaamte hoort daar, vaak terecht, minder bij. En bij ons zijn andere dingen - heel andere dingen - schandelijk dan bij mohammedanen.

Wat ik zelf denk, is dat het afhangt van de context. Op het strand of in het zwembad is 'badkledij' perfect oké. Op privé-terrein en in je eigen huis, als mensen die je niet kent het niet kunnen zien, mag je wat mij betreft ook naakt rondlopen. Dat kan echter niet in openbaar, en ook niet alle kledij is in het openbaar zomaar gewenst, denk ik. Laat staan bijvoorbeeld op de werkvloer. Dus, wat aanvaardbaar en wenselijk is hangt af van de context. En van de eigen vrije keuze. Wat je toont, wordt dus bepaald door keuze en context. In de juiste context, mag bloot naar mijn mening best. En je hoeft mensen niet aan te leren dat bloot altijd ontoelaatbaar is. Bovendien, ik geloof niet dat bloot altijd leidt tot ontsporingen of wantoestanden. Meestal zelfs niet, lijkt me.

Ja, ik denk persoonlijk eerlijk gezegd wel dat er een bepaalde 'preutsheid' mag zijn, en met sommige elementen van de 'nieuwe preutsheid' heb ik niet echt problemen. Soms is het in het publieke leven inderdaad wel wat 'bloot'. Korte rokjes, strakke topjes, diepe decolletés en blote buiken zijn in veel omstandigheden toch minder gepast. Op school, op het werk en op straat is dat toch iets minder gewenst, denk ik. Sommige vrouwen en meisjes mogen zich, vind ik, wel wat meer netjes kleden. Dat 'blote' is niet altijd en overal gepast. Het laatste artikel van Ariel geeft ook iets aan wat ik toch niet gewenst vind. Bloot in schooltheater hoeft toch echt niet?

Het bloot op billboards, reclameborden et cetera vind ik ook vaak maar niks, eerlijk gezegd. Ik zie daar het nut niet echt van in, en ik vind die dingen vaak wel enigszins storend. Volgens mij kunnen (grote) afbeeldingen van schaars geklede vrouwen in de publieke ruimte niet noodzakelijk kwaad, maar hebben ze ook niet veel positieve waarde. Redelijk onnodig dus, eigenlijk. Ook seksshops profileren zich naar mijn mening soms al te 'open en bloot' als dusdanig, of adverteren iets te openlijk. Ze trekken, vind ik, te veel de aandacht. Zulke shops mogen bestaan, maar liefst toch iet of wat discreet.

Ja, ik vind dat de westerse maatschappijen misschien inderdaad wel wat oversekst zijn, en dat seks soms te veel aanwezig is, op of een verkeerde manier. Als iets plat, als koopwaar. Dat is waar een vrijere omgang met seks te ver doorslaat. Maar, naar mijn mening, wordt in het westen tenminste geprobeerd (of toch door een deel van de mensen) een gezondere kijk op seksualiteit te ontwikkelen, en op dat vlak wat meer vrijheid te verkrijgen, en om zulke zaken een plaats te geven in een maatschappij en een bepaalde context. Wij zoeken tenminste naar een gezonde houding en naar een soort van balans. Zoals Dhana ook al aangeeft, proberen we daarbij ook om van hypocrisie af te komen. We vinden die lang niet altijd, maar wat in de islamitische cultuur gebeurd, is dat een ongezonde, middeleeuwse en bekrompen visie op die zaken als goed voor eeuwig wordt voorgesteld. Een overduidelijk verkeerde visie, afkomstig uit zieke geesten. Met de bekende resultaten. En dus is het in de islamitische wereld hypocrisie en ongezonde toestanden wat de klok slaat. De mohammedanen noemen ons op seksueel gebied ontspoord, decadent, walgelijk, beestachtig. Wel, in hun cultuur is het algemeen nog veel en veel erger en smeriger. Kinderen van 10 jaar (of jonger) uithuwelijken en neuken is een heel stuk walgelijker dan een - weliswaar ongetrouwd - jong stel dat zich uit liefde 'vermaakt' en die liefde "bedrijft".

Dihya, je moet dus niet proberen ons de les te spellen. En dat geldt ook voor je geloofsgenoten. We vissen het zelf wel uit, zonder onze zinnen te verliezen. Wij zijn geen woestijnbarbaren. Veel van jou geloofsgenoten wel.
Laatst gewijzigd door KevinB op Zo Jan 15, 2012 1:14 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Zo Jan 15, 2012 12:09 am

Applaus Kevin! Goed verwoord, goed onderbouwd en ik deel je mening (en)!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jan 15, 2012 1:30 pm

Heel die hetze nu tegen de katholieke kerk is een manier om de moslims uit te wind te zetten want de sporadische uitspattingen in de kerk zijn in de Islam massale en dagelijkse gewoonte.

Nee, dan liever het aloude en Mohammedaans verantwoord TURKS WORSTELEN!
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Terug naar “Samenleving & Integratie”