Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door H.Numan »

Somali kroketjes, Somali schnitzel, Somalienne bourguignonne, Somali soep, Somali stroganoff... keuze te over.
Je vind heel veel recepten op het Internet, overigens. Mag ik u daar de Somali bij adviseren?

Daar kan je natuurlijk op wachten :harhar:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door mercator »

King George schreef:Ik weet niet of Somali zal smaken, maar het schoont wel op.
Ik denk dat ze nogal taai zijn, die kunnen goed lopen dacht ik en dat doen ze dan ook wel vaak in de Sahara. En van het qat kauwen vergaat hun eetlust.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Uitgeprocedeerde asielzoekers? In de braadpan ermee!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
King George schreef:Ik weet niet of Somali zal smaken, maar het schoont wel op.
Ik denk dat ze nogal taai zijn, die kunnen goed lopen dacht ik en dat doen ze dan ook wel vaak in de Sahara. En van het qat kauwen vergaat hun eetlust.
Wat is het probleem? Het is vlees. Leer van grootmoederstijd. Neem de tijd met Somaliërs. In een grote pan op een middelmatig vuur minstens vier uur laten sudderen. En voor de rest ingrediënten naar smaak toevoegen. Dat is dus voornamelijk zout en peper. Alles is eetbaar. Maar ik zou toch dringend willen adviseren de hersenen weg te gooien. Varkens en koeien hersenen kun je met een gerust hart veilig eten. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Asielzoekers Amsterdam krijgen uitstel

maandag 19 november

AMSTERDAM (ANP) - De uitgeprocedeerde asielzoekers die in een tentenkamp in de Amsterdamse wijk Osdorp verblijven, hoeven hun demonstratie niet uiterlijk vrijdagochtend af te breken. De rechtbank, die op verzoek van de asielzoekers beoordeelt of de aangezegde ontruiming rechtmatig is, zegt meer tijd nodig te hebben om daar een oordeel over te vellen. Burgemeester Eberhard van der Laan heeft daarom de ontruiming een week opgeschort tot vrijdag 30 november 07.00 uur.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3550 ... itstel.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Tentenkampers: Aanbod Nederland niet serieus
DEN HAAG -

De uitgeprocedeerde vreemdelingen die het tentenkamp in Den Haag bevolken, vinden het 'geen serieus aanbod' van de overheid dat ze 30 dagen opvang krijgen als ze meewerken aan terugkeer. Dat lieten ze dinsdag weten tijdens het aanbieden van een petitie aan staatssecretaris Fred Teeven (Justitie) en leden van de Tweede Kamer.

Ze voelen zich 'volledig rechteloos' omdat ze volgens eigen zeggen niet terug kunnen naar hun landen van herkomst omdat die niet veilig zijn, maar ook in Nederland geen poot hebben om op te staan. „Onze mensenrechten worden ook in Nederland genegeerd.”

De tentbewoners vragen de politiek goed te kijken naar hun zaak „want terugkeren is terugkeer naar geweld, marteling of zelfs de dood.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2109 ... us___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Mooi zooooo. Ze *zijn* volledig rechteloos en we zijn al veel te aardig door ze te laten blijven. Zieligheidsclaims zijn verloren moeite.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door H.Numan »

Kunnen we niet een culturele deal maken met Rusland?
Wij herbouwen in originele staat het Behouden Huys op Nava Zembla. Dat laten we doen door uitgeproceeerde asielzoekers. In de originele tijdsperiode (winter). Daarna mogen ze (er) blijven (als re-enactors). :smile7:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door mercator »

Als het een strenge winter wordt kunnen we ze ook in door hen zelf te bouwen iglo's huisvesten. Is ook heel toepasselijk symbolisch voor het multicul-denken: zwarte Afrikanen in een ijshut!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Uitgeprocedeerde asielzoekers? In de braadpan ermee!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Maar ik zou toch dringend willen adviseren de hersenen weg te gooien. Varkens en koeien hersenen kun je met een gerust hart veilig eten. icon_thumbup.gif
Zeker. Die hersenen werken ook nog maar op halve kracht dank zij de Qat die daar doorheen gepasseerd is. Je weet best Hans tot welk inventief taalgebruik die Somalische hersentjes in staat zijn: vuile KUTbuitenlander! Ga Nederlands leren vriend! Ik neuk je moeeeederrr !!!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

Opvang asielzoekers tentenkamp


Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam heeft tien gemeenten gevonden die de asielzoekers uit het tentenkamp in zijn stad willen opvangen. De uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen een maand lang terecht in opvang voor dak- en thuislozen.

Het gaat om een herstelperiode, zei Van der Laan in het NOS Radio 1 Journaal. "Die mensen hebben acht weken in forse stress daar gezeten, onder slechte omstandigheden. Ze hebben zelfs gezondheidsproblemen."

Van der Laan doet het aanbod in een brief aan de advocaat van de 88 asielzoekers die een tentenkamp hebben opgezet in Amsterdam-Osdorp. De tentenkampbewoners hoeven in die maand niet mee te werken aan een terugkeer naar hun land van herkomst. Van der Laan wil dat het tentenkamp wordt ontruimd, maar daarover loopt een zaak bij de rechter.


Beleid Teeven

Van der Laan en deze gemeenten gaan met de opvang in tegen het beleid van staatssecretaris Teeven, die vindt dat uitgeprocedeerde mensen het land moeten verlaten en geen opvang moeten krijgen. Over dit voorstel heeft de burgemeester naar eigen zeggen wel overlegd met het ministerie. Volgens Van der Laan biedt Teevens beleid ruimte voor deze "humane" oplossing.


Teeven bood de asielzoekers vorige week ook onderdak aan voor maximaal een maand, maar eiste dat ze zouden meewerken aan hun
terugkeer. Dat aanbod wezen de asielzoekers af.

Toezegging

Almere heeft bekendgemaakt een van de tien gemeenten te zijn die meewerken aan de opvang. Welke de andere gemeenten zijn, wil Van der Laan niet zeggen. De burgemeesters hebben de toezegging gedaan, maar de colleges moeten nog hun goedkeuring geven.

Ook in Den Haag bivakkeren uitgeprocedeerde asielzoekers in een tentenkamp. Het aanbod van Van der Laan geldt niet voor hen.


NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam heeft tien gemeenten gevonden die de asielzoekers uit het tentenkamp in zijn stad willen opvangen. De uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen een maand lang terecht in opvang voor dak- en thuislozen.

Zijn de bewoners van de gemeenten die met die asieligzoekers worden afgescheept ooit iets gevraagd? Of moeten zij maar "solidair" zijn met die asieligen waar de linkse Guttmensch Van der Laan van af wil?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

Forse toename asielzoekers Ter Apel

De bouwplannen van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) die gisteren aan de gemeenteraad van Vlagtwedde zijn gepresenteerd, laten een forse uitbreiding zien van het aantal asielzoekers in Ter Apel.


Kunnen in het asielzoekerscentrum (azc) daar nu nog circa 1200 mensen terecht, in 2018 zal de capaciteit zijn opgeschroefd naar 2000 asielzoekers, weet meldt de Groninger Internet Courant (GIC). Het COA wil groepen asielzoekers meer gaan concentreren, nu in Nederland veel kleine centra worden gesloten.

In Ter Apel blijft ook het aanmeldcentrum en de opvanglocatie voor asielzoekers die zich in Nederland melden. Het blijft ook fungeren als uitzetcentrum.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Mahalingam »

Bij dat vorige aanbod (met terugkeermedewerking) werd gezegd :
"Volgens Van der Spek vinden de asielzoekers drie zaken belangrijk. „Ze willen samen zijn, zich veilig voelen en zichtbaar zijn”, zo legt hij uit."
Samen staan we sterk. Als groep kunnen we een vuist maken. Maar als ze over 10 adressen verspreid worden dan is de cohesie weg. Actievoeren met die Afrikanen kan je dan wel op je buik schrijven.

Het is voor de actievoerders te hopen dat de groep onderdak kan krijgen in een moskee. Want kerken zijn (vanwege kerstmis) druk in gebruikt de komende tijd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

De Asielzoekers Amsterdam willen niet een maand op vakantie in een huisje van een AZC. Nou ja, dan houdt het op.
Asielzoekers Amsterdam in hongerstaking
AMSTERDAM -

Veel uitgeprocedeerde asielzoekers die in een tentenkamp in de Amsterdamse wijk Osdorp verblijven, zijn in hongerstaking gegaan uit protest tegen hun situatie. De meerderheid van de naar schatting 88 illegalen in het kamp zou zijn gestopt met eten, zo schrijven de actievoerders op hun website.

„Al maanden vragen we geduldig om een oplossing voor onze situatie. Het enige dat de overheid ons biedt, is ons wegstoppen in een AZC voor één maand, om ons vervolgens op weer op straat te gooien als we deportatie niet accepteren. Dit is onacceptabel. In hongerstaking gaan, in de winter, in een tentenkamp, met al veel mensen ziek, is levensgevaarlijk. We hopen dat de regering eindelijk onze wanhoop begrijpt en onze roep om hulp.”

Burgemeester Eberhard van de Laan van Amsterdam heeft tien omringende gemeenten bereid gevonden de asielzoekers tot eind dit jaar onderdak te bieden. Hij eist dat ze hun tentenkamp uiterlijk volgende week vrijdag opbreken.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2109 ... ing__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Peter Louter »

'Deportatie' ?

Hongerstaken zonder legitimatie in actueelrecht is chantage. Het is een vorm van dwingelandij welke response oproept bij mensen die hun emotie sterker laten spreken dan hun verstand. Je vindt dus altijd medestanders.

Deze mensen zijn na een zorgvuldige procedure door ons rechtssysteem afgewezen. Omdat ze niet meewerken aan terugkeer staan ze op straat. Dat kunnen we zielig vinden. Maar eigenlijk hebben we te maken met mensen die ons humanitaire denken manipuleren om hun zin te krijgen.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Monique »

Ik vraag me steeds af hoe die "arme" mensen het voor elkaar krijgen om (zonder paspoorten) met de hele familie het vliegtuig te pakken naar Nederland. :scratch:
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Dhana »

Monique schreef:Ik vraag me steeds af hoe die "arme" mensen het voor elkaar krijgen om (zonder paspoorten) met de hele familie het vliegtuig te pakken naar Nederland. :scratch:

En dan van hier uit ieder jaar een maand op vakantie gaan (ook met het vliegtuig uiteraard) naar het land dat ze hebben moeten ontvluchten omdat het daar zo gevaarlijk voor ze was.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Wat een dwingelanden! Hoe dan ook willen ze zich aan Nederland opdringen terwijl ze NIKS toevoegen. Dit zou DE aanleiding moeten zijn om ze per direct uit te zetten. Wat een hondsbrutale chantage, dat mogen we toch niet faciliteren en belonen!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Mahalingam »

Zoals ik al zei is het voor de actievoerders onverteerbaar dat de groep Afrikanen opgeplitst wordt dan wel verdwijnt in anonimiteit.
  • "... ons wegstoppen in een AZC ..."
Voor de rest koen ze met agitprop: "... als we deportatie niet accepteren...."
Een ander woord is repatriëring.
"In hongerstaking gaan, in de winter, in een tentenkamp, met al veel mensen ziek, is levensgevaarlijk." In het AZC staat de dokter klaar . Make your pick, zou ik zeggen als je ze ziek bent.

ik las een eindje terug dat wat onverlaten een kwajongensstreek hadden uitgehaald door het toegangshek op slot te doen. Het is dus heel simpel om te controleren dat voedingsmiddelen niet meer naar binnen komen ( omdat iedereen daar hongerstaakt en ze dus overbodig zijn).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Veel honger lijden zullen de hongerstakers niet. Ze eten namelijk wel soep, want dat is geen eten. :biggrin2:
Asielzoekers in hongerstaking: 'Soep is geen eten'

De uitgeprocedeerde asielzoekers in het tentenkamp aan de Notweg in Amsterdam proberen uit alle macht aandacht te vragen voor hun steeds schrijnendere situatie. Woensdag zetten ze hun actie kracht bij door een hongerstaking af te kondigen. Ook de Somalische Ali doet mee, vertelt hij met een kop soep in zijn hand. 'Soep is geen eten.'

Twee dames van het Amsterdamse steunpunt vluchtelingen ASKV komen woensdagmiddag het terrein op met grote pannen dampende soep. De gratis warme maaltijd vindt gretig aftrek. Dankbaar lepelen de voornamelijk Afrikaanse asielzoekers, die al ruim een maand in het provisorische kampement verblijven, de soep naar binnen.

'Er is veel steun vanuit verschillende organisaties', vertelt een van de dames. 'We horen net dat een paar uur geleden ook al soep is uitgedeeld. Maar op andere dagen is er dan weer niets.' Tijdens het uitdelen van de soep lijkt de hongerstaking op het kamp even vergeten.

Volgens Robert, gevlucht uit Somalië, zijn er wel demonstranten die uit protest niet eten, maar waar die op dit moment zijn, weet hij ook niet. Hij vindt het veel belangrijker dat zo veel mogelijk mensen, asielzoekers en sympathisanten, donderdag naar de rechtbank komen. Dan behandelt de voorzieningenrechter het bezwaar tegen de aangekondigde ontruiming van het tentenkamp. 'We gaan de rechter laten zien dat wij niet alleen staan. Dat veel mensen het met ons eens zijn.'

Om te bewijzen dat niet alleen de naar schatting 88 mannen en vrouwen in het kamp vinden dat ze niet teruggestuurd kunnen worden naar hun land van herkomst, zijn de actievoerders woensdag een petitie gestart. Iedereen die het terrein aan de Notweg bezoekt, krijgt het verzoek zijn naam in te vullen op een lijst met steunbetuigingen. 'Die bieden we donderdag aan de rechter aan', vertelt Ali terwijl hij met de lijst rondgaat.

Hoeveel kans het bezwaar tegen de aanstaande ontruiming maakt, kan hij niet inschatten. 'We zijn overgeleverd aan de overheid.' Als de tenten en bewoners inderdaad volgende week vrijdag worden weggehaald, kunnen de demonstranten een maand terecht in opvanglocaties in en rond Amsterdam.

Ali en Robert hebben nog niet bedacht of ze van dat aanbod gebruik willen maken. 'Het is hier in het kamp heel naar, maar we blijven hier zo lang we kunnen. Daarna zien we wel weer verder.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... eten.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Monique »

Tijdens het uitdelen van de soep lijkt de hongerstaking op het kamp even vergeten.
:applause: icon_clap.gif :vhappy;
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Manon »

Een tijd geleden waren er ook zo'n hongerstakers in een afdeling van de Leuvense universiteit geloof ik.

Blijkbaar is er een nieuwe invulling gegeven aan het woord "hongerstaking", want ook die mensen vertoonden geen uithongeringsverschijnselen nadat ze zelfs drie maanden aan het "hongerstaken" waren geweest.

Wij noemen dat hier: "ik ben op dieet".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Veel honger lijden zullen de hongerstakers niet. Ze eten namelijk wel soep, want dat is geen eten. :biggrin2:
Oh ze zijn in "hongerstaking" omdat ze de Hollandse kost niet lusten, ze willen Somalische lekkernijen. Er zullen wel gutmenschen zijn die dat voor hen gaan klaarmaken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Mahalingam »

En als de soep op is, dan komt iemand toch wel wat khat brengen. Daar houden Somaliërs van. Is hun cultuur. Khat verdrijft verveling en honger.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door mercator »

Ze vervelen zich ook een beetje in dat tentenkampje. Vandaar dat de gemeente cultuur-eigen vermaak ter beschikking stelt in Scheveningen:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie