Of ik maar voor de ramadan....

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Ik heb daarnet een mail ontvangen van ontdekislam. Ik weet al niet eens wat mijn nickname daar is. Ik ga er echt van stijgeren dat ik aangesproken wordt als broeder/zuster. Ik kan me geen ergere belediging voorstellen.

Hier volgt de hele tekst. Gelukkig ben in opperbeste staat van geloof, al laat mij gezondheid het een beetje afweten.

Salaam aleikoem broeder, zuster,

Ik hoop dat deze mail je bereikt in goede staat van geloof en gezondheid. Ik ben de uitgever van Moslim Vandaag, de eerste moslimkrant van Nederland. We gaan beginnen aan de 13e editie en we zitten bijna op 700 leden. We hebben de afgelopen periode hard gewerkt aan de kwaliteit van onze krant en willen nu vragen of alle moslims lid willen worden.



Alleen met de steun van de hele gemeenschap zijn we in staat om een volwassen mediaplatform te ontwikkelen die tegenwicht biedt aan de overige media. We hebben 10.000 leden nodig de redactionele kwaliteit van onze krant te waarborgen en meer mensen te bereiken met de boodschap van de islam. Zou jij jezelf willen aanmelden als lid van de krant en deze mail willen doorsturen naar je vrienden en kennissen?

Voor slechts €20,- per jaar krijg je de krant elke maand in de bus en word je lid van ons netwerk van actieve moslims die zich inzetten voor een sterke gemeenschap. Daarmee krijg je gratis toegang tot onze workshops en evenementen en kun je meepraten over het eerste onafhankelijke mediaplatform voor moslims in Nederland.
Het enige wat ik met deze mail kan, is ernstig overwegen de boel daar te infiltreren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef: Het enige wat ik met deze mail kan, is ernstig overwegen de boel daar te infiltreren.
Ik heb het ernstig vermoeden dat je nu al zit te barsten van de binnenpret hoe je het zooitje daar kan vernachelen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Ozes »

"Tegenwicht bieden"

Elke toegewijde Moslim denkt dat de NL media een verkeerd beeld schetst van de Islam.
Hoe veel je ook doet om de Moslims te pleasen, hun paranoia en aangeleerde haat maakt elke toereikende poging nutteloos.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Ariel »

Zou jij jezelf willen aanmelden als lid van de krant en deze mail willen doorsturen naar je vrienden en kennissen
?

Nou ja, :lol: Je hebt zeker één verzoek van ze ingewilligd. Je kan ze vragen hoeveel pagina's de "krant " krijgt, en of jij dan ook artikelen mag inleveren waarvan je zeker bent dat ze geplaatst worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Eliabe »

Stuur Hans v.d Mortel effe een uitnodiging.
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:
Dhana schreef: Het enige wat ik met deze mail kan, is ernstig overwegen de boel daar te infiltreren.
Ik heb het ernstig vermoeden dat je nu al zit te barsten van de binnenpret hoe je het zooitje daar kan vernachelen.

Hoe zou mij een hoofddoekje staan? Ik kan dan ook naar workshops gaan. Ik weet precies op welke momenten ik machallah, alhamdollilah en inchallah moet zeggen. Misschien dat ik daar nog een knappe illigaal ontmoet die staat te popelen om voor de papieren een overjarige echtgenote aan de haak te slaan omdat die er thuis toch nog genoeg heeft die voor hem nog de nodige nazaten kunnen produceren.


Ik fantaseer er maar een beetje op los.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef: Hoe zou mij een hoofddoekje staan? Ik kan dan ook naar workshops gaan. Ik weet precies op welke momenten ik machallah, alhamdollilah en inchallah moet zeggen. Misschien dat ik daar nog een knappe illigaal ontmoet die staat te popelen om voor de papieren een overjarige echtgenote aan de haak te slaan omdat die er thuis toch nog genoeg heeft die voor hem nog de nodige nazaten kunnen produceren.


Ik fantaseer er maar een beetje op los.
Kijk maar uit, straks heb je een nachtmerrie dat je alle schaapies uit marokko moet halen om te kunnen slapen en slaap je eenmaal dan krijg je de nachtmerrie dat je echtgenoot al die schaapies aan het verkrachten is.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Je hebt gelijk, Eliabe. Of het komt er nog op neer dat ik dag en nacht in de weer ben om alle schaapjes van couscous en ander voedsel te voorzien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dihya »

Ik stijger meer van je triestheid, Dhana. Het is zelfs zo triest gesteld met je dat je hierover een topic opent, want oh wat erg zeg dat je aangesproken wordt voor broeder/zuster door een inderdaad islamitisch forum/website. Ga toch wieberen.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Ozes »

Dihya schreef:Ik stijger meer van je triestheid, Dhana. Het is zelfs zo triest gesteld met je dat je hierover een topic opent, want oh wat erg zeg dat je aangesproken wordt voor broeder/zuster door een inderdaad islamitisch forum/website. Ga toch wieberen.
Maghrebijnen zijn toch die oorspronkelijke bewoners van Noord-Afrikanen die nu de voeten van Arabieren kussen?
De maghrebijnen proberen zelfs andere volkeren in hun miserie te delen door de Islam te verspreiden wereldwijd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dihya »

Ozes, bij de les blijven. De geschiedenis van Noord-Afrika is voor jou nog iets te hoog gegrepen. Net zoals Amerikanen en Westerlingen ook wat van voeten kussen kunnen. De voeten van Saudie Arabie. Dus, waar hebben we het over?
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Ozes »

Dihya schreef:Ozes, bij de les blijven. De geschiedenis van Noord-Afrika is voor jou nog iets te hoog gegrepen. Net zoals Amerikanen en Westerlingen ook wat van voeten kussen kunnen. De voeten van Saudie Arabie. Dus, waar hebben we het over?
Nee hoor, het is de waarheid. Alle berbers die iets weten van Marokko beamen dit. Westerlingen hebben de Islam elke keer eruitgetrapt toen we eindelijk doorhadden wat een kwaadaardig geloof het was. Ik bedoel, kijk naar Mohammed. Je weet zelf dat hij nooit iets goeds kon brengen. Maar dat terzijde, de Arabisering van de Maghreb is niet goed geweest voor de ware eigenaars van het gebied.

Niets is eigenlijk te hoog gegrepen voor me, natuurlijk wel als we spreken over de complexe wetenschappen, maar op dat gebied hebben we allebei wat minder talent.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:
Dihya schreef:Ik stijger meer van je triestheid, Dhana. Het is zelfs zo triest gesteld met je dat je hierover een topic opent, want oh wat erg zeg dat je aangesproken wordt voor broeder/zuster door een inderdaad islamitisch forum/website. Ga toch wieberen.
Maghrebijnen zijn toch die oorspronkelijke bewoners van Noord-Afrikanen die nu de voeten van Arabieren kussen?
De maghrebijnen proberen zelfs andere volkeren in hun miserie te delen door de Islam te verspreiden wereldwijd.

En dan te bedenken dat die arme Maghrebijnen hun eigen wortels is afgenomen. Ze hebben geen notie waar ze eigenlijk vandaan komen want de arabieren hebben ze totaal ontworteld door al het originele cultuurgoed voor goed van de aardbodem weg te vagen. En nu denken die stakkers dat het geloof van die arabische barbaren het hoogste religieuze goed omhelst.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dihya »

Je kan prima en Berber zijn en islamitisch. Dat is niet in tegenstrijd met elkaar en er is dan ook bijna geen Berber die moeite heeft met de islam en/of vindt dat de islam het Berbers erfgoed aangetast heeft. Hooguit de Arabische invloeden, maar dat is van een geheel ander orde dan de islam an sich. Ook is er in zekere zin geen sprake geweest van Arabisering, op de taal na ( wat een normaal proces is als je een beetje weet hebt van de taalwetenschap). Nog steeds is Marokko doordrongen van Berberse invloeden, dingen als eten, muziek, cultuur en allerlei historische erfgoeden. Kortom: de arabisering is nihil geweest en al zou deze wel maximaal geweest zijn, dan alsnog; een cultuur/samenleving is dynamisch en dat geldt voor elk cultuur. Weer kraam je onzin uit en denk je het beter te weten dan nota bene een Marokkaanse die alleen maar tussen de Marokkanen beweegt en dus heel goed weet wat er leeft en speelt in de Marokkaanse gemeenschap.

Vrijwel alle Marokkanen zijn zich bewust van hun roots. Een Berber krijg je niet uit je Marokkaan. Marokkanen hebben geen Arabisch uiterlijk. Alleen het uiterlijk van ons is al genoeg om te weten dat wij inderdaad geen Arabieren zijn.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Vertel mij maar dan eens wat de originele berber cultuur zoal in gehouden heeft en dan graag zo gedetailleerd als ik jou over de germaanse kan vertellen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dihya »

Goh, spreekt ons Marokko deskundige Dhana weer. Waar heb je die informatie vandaan? Van een van je chatvrienden zeker? Het besef van roots is nog nooit zo sterk geweest onder Marokkanen als onder mijn generatie, grapjas. Net zoals mijn ouders mij sinds jaar 1 elk jaar naar Marokko brachten om niet te vergeten waar mijn roots liggen en ik zodoende dus ook gewoon alles van mijn land ken, mijn volk daarginds ken en de taal gewoon vloeiend ken, gelukkig.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dihya »

Dhana schreef:Vertel mij maar dan eens wat de originele berber cultuur zoal in gehouden heeft en dan graag zo gedetailleerd als ik jou over de germaanse kan vertellen.
Zoek en gij zult vinden. Hoef me hier niet te bewijzen tegenover jou. Ik weet gelukkig beter en ik weet gelukkig veel van mijn land en mijn roots waar ik trots op ben.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Dihya schreef:Goh, spreekt ons Marokko deskundige Dhana weer. Waar heb je die informatie vandaan? Van een van je chatvrienden zeker? Het besef van roots is nog nooit zo sterk geweest onder Marokkanen als onder mijn generatie, grapjas. Net zoals mijn ouders mij sinds jaar 1 elk jaar naar Marokko brachten om niet te vergeten waar mijn roots liggen en ik zodoende dus ook gewoon alles van mijn land ken, mijn volk daarginds ken en de taal gewoon vloeiend ken, gelukkig.

Ik vraag je gewoon of je me even kan bijpraten over de orginele wortels van je afkomst. Dat omdat ik me ervan bewust ben dat ik zelf niet uit die contreien kom en ik gek ben op het leren kennen van andere culturen. Verder dan je als een ordiniar viswijf opstellen ben je tot dusver nog niet gekomen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Ozes »

Dihya schreef:Je kan prima en Berber zijn en islamitisch. Dat is niet in tegenstrijd met elkaar en er is dan ook bijna geen Berber die moeite heeft met de islam en/of vindt dat de islam het Berbers erfgoed aangetast heeft. Hooguit de Arabische invloeden, maar dat is van een geheel ander orde dan de islam an sich. Ook is er in zekere zin geen sprake geweest van Arabisering, op de taal na ( wat een normaal proces is als je een beetje weet hebt van de taalwetenschap). Nog steeds is Marokko doordrongen van Berberse invloeden, dingen als eten, muziek, cultuur en allerlei historische erfgoeden. Kortom: de arabisering is nihil geweest en al zou deze wel maximaal geweest zijn, dan alsnog; een cultuur/samenleving is dynamisch en dat geldt voor elk cultuur. Weer kraam je onzin uit en denk je het beter te weten dan nota bene een Marokkaanse die alleen maar tussen de Marokkanen beweegt en dus heel goed weet wat er leeft en speelt in de Marokkaanse gemeenschap.

Vrijwel alle Marokkanen zijn zich bewust van hun roots. Een Berber krijg je niet uit je Marokkaan. Marokkanen hebben geen Arabisch uiterlijk. Alleen het uiterlijk van ons is al genoeg om te weten dat wij inderdaad geen Arabieren zijn.
Er is niets normaal aan het feit dat een taal die oorspronkelijk 2000 KM verderop gesproken hoort te worden de eerste taal is van elk Marokkaans kind.
Als je de geschiedenis van Marokko zo goed kent weet je dat de arabisering geen natuurlijk proces was, nog voor het eerste argument. Jij noemt het nihil, laat me niet lachen. Berbers zijn tweederangs burgers en echte elke Berber in Marokko weet dat. De Koning heeft gezegd dat dit verbeterd moet worden, waarom zou hij het zeggen als het niet zo is. Je woont tussen Marokkanen maar je weet niets van je eigen mensen. Je bent als een linkse Nederlander die het niet interesseert dat door zijn beleid nederlanders niet veilig over straat komen. Zo help jij mee met al het lijden wat dankzij de Islam in de maghreb plaatsvind zodat jij naar het paradijs mag en je man met 2 houris mag chillen.

Geen enkele normale berber zou een Moslim willen zijn ware het niet angst voor de directe omgeving. Wie wil een pedofiele profeet volgen die slechts dood en verderf aankondigde. In de hadith is niets te vinden waaruit blijkt dat Mohammed ook maar iets goeds heeft gedaan. De Islam verbied vriendschappen met niet-Moslims, het verbied je te bidden voor familieleden die van de Islam verwijdert raken, enzovoort.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Bovendien verbiedt de islam ook maar iets te bewaren van de originele cultuur, Ozes. De taliban deed precies wat er van ze verwacht wordt met het vernietigen van de boeddhabeelden. Geen wonder dat er dan geen sporen meer te vinden zijn van de originele berbercultuur. Zoals de islam mensen een eigen identiteit afneemt, gebeurt hetzelfde met de culturele wortels. Dan is het niet vreemd dat het gros van de moslims bestaat uit zwaar getraumatiseerde mensen en daar komt nog en cultureel trauma bij. Tel dat bij elkaar op en je hebt met een paar miljard zwaar gestoorde psychopathen te maken die met z'n allen dan ook weer goed in staat zijn om in een collectieve psychose te duiken op het moment dat het juiste knopje ingedrukt wordt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dihya »

Ozes schreef:
Dihya schreef:Je kan prima en Berber zijn en islamitisch. Dat is niet in tegenstrijd met elkaar en er is dan ook bijna geen Berber die moeite heeft met de islam en/of vindt dat de islam het Berbers erfgoed aangetast heeft. Hooguit de Arabische invloeden, maar dat is van een geheel ander orde dan de islam an sich. Ook is er in zekere zin geen sprake geweest van Arabisering, op de taal na ( wat een normaal proces is als je een beetje weet hebt van de taalwetenschap). Nog steeds is Marokko doordrongen van Berberse invloeden, dingen als eten, muziek, cultuur en allerlei historische erfgoeden. Kortom: de arabisering is nihil geweest en al zou deze wel maximaal geweest zijn, dan alsnog; een cultuur/samenleving is dynamisch en dat geldt voor elk cultuur. Weer kraam je onzin uit en denk je het beter te weten dan nota bene een Marokkaanse die alleen maar tussen de Marokkanen beweegt en dus heel goed weet wat er leeft en speelt in de Marokkaanse gemeenschap.

Vrijwel alle Marokkanen zijn zich bewust van hun roots. Een Berber krijg je niet uit je Marokkaan. Marokkanen hebben geen Arabisch uiterlijk. Alleen het uiterlijk van ons is al genoeg om te weten dat wij inderdaad geen Arabieren zijn.
Er is niets normaal aan het feit dat een taal die oorspronkelijk 2000 KM verderop gesproken hoort te worden de eerste taal is van elk Marokkaans kind.
Als je de geschiedenis van Marokko zo goed kent weet je dat de arabisering geen natuurlijk proces was, nog voor het eerste argument. Jij noemt het nihil, laat me niet lachen. Berbers zijn tweederangs burgers en echte elke Berber in Marokko weet dat. De Koning heeft gezegd dat dit verbeterd moet worden, waarom zou hij het zeggen als het niet zo is. Je woont tussen Marokkanen maar je weet niets van je eigen mensen. Je bent als een linkse Nederlander die het niet interesseert dat door zijn beleid nederlanders niet veilig over straat komen. Zo help jij mee met al het lijden wat dankzij de Islam in de maghreb plaatsvind zodat jij naar het paradijs mag en je man met 2 houris mag chillen.

Geen enkele normale berber zou een Moslim willen zijn ware het niet angst voor de directe omgeving. Wie wil een pedofiele profeet volgen die slechts dood en verderf aankondigde. In de hadith is niets te vinden waaruit blijkt dat Mohammed ook maar iets goeds heeft gedaan. De Islam verbied vriendschappen met niet-Moslims, het verbied je te bidden voor familieleden die van de Islam verwijdert raken, enzovoort.
En het feit dat Marokkanen Arabisch spreken stuit jou tegen het borst omdat? Wat kan jou dat schelen en wat doet jouw luizige mening er in deze uberhaupt aan toe? Nogmaals, dat er Arabisch gesproken wordt in Marokko is een normaal proces geweest als je een beetje weet had van de taalwetenschap. Het is ook niet normaal dat de Nederlandse taal bol staat van Engelse en Franse woroden, vind je niet? Voorts wordt er in Marokko nog altijd een heel ander variant van het Arabisch gesproken dan in het Midden-Oosten. Kortom: het Marokkaans-Arabisch staat nog altijd van Berberse woorden en de grammatica van het Marokkaans-Arabisch is zelfs geheel ontleent aan het Berbers.

Berbers zijn inderdaad jarenlang onderdrukt tijdens het bewind van Hassan de Tweede, maar niet alleen Berbers, vrijwel alle Marokkanen. Hij had een hekel aan de noordelingen, dus provincie Tanger-Tetouan en dat zijn geen Berbers, net zoals hij ook een hekel had aan Ise7ieyen en nog wat andere rassen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat hij niet louter een hekel aan Berbers had maar aan vrijwel iedereen en ik kan dat weten want mijn ouders hebben onder zijn bewind geleefd in nota bene Noord-Marokko!

Lachwekkend dat je zegt dat Berbers geen moslim willen zijn, daar waar de Berbers juist de islam serieuzer nemen dan de Arabieren in Marokko en de held Abdelkarim Khatabi nota bene zei dat Marokko vrij moet zijn en alleen Allah mag regeren over ons en niet die smerige Fransen en Spanjaarden die ons land kapot gemaakt hebben. Frappant, vind je niet? Frappant dat een kaaskopje denkt meer te weten over MIJN land. :lol:
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Heb ik nog steeds antwoord gekregen op mijn vraag hoe de pre-islamitische cultuur van de berbers er uitgezien heeft. Zoeken en waar dan ook, heeft geen zin want de sporen daarvan zijn op zeer grondige wijze door de arabische overheersers uitgewist. Ik dacht dat jij er nog wat over kon vertellen. Als je ergens trots op bent heeft dat meest van tijd zijn gronden, tenzij men maar wat maar aan het bazelen is.
Laatst gewijzigd door Dhana op za jun 30, 2012 8:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Ik herinner me nog goed ooit een programma gezien te hebben over hier wonende en geboren Marokkanen die dachten dat ze het moederland ook zo goed kende. Daar naar toe afreisde om er een bedrijfje te beginnen en binnen no-time geheel berooid en wel terug moesten keren omdat ze geen er geen notie van hadden dat de Marokkaanse cultuur van zaken doen er op neer komt dat door het hele traject heen constant opgelicht en belazerd wordt door Achmed en alleman. Dus een erg hoge pet van jouw superieure kennis van Marokko kan ik dan ook niet echt op hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:
Dihya schreef:Ozes, bij de les blijven. De geschiedenis van Noord-Afrika is voor jou nog iets te hoog gegrepen. Net zoals Amerikanen en Westerlingen ook wat van voeten kussen kunnen. De voeten van Saudie Arabie. Dus, waar hebben we het over?
Nee hoor, het is de waarheid. Alle berbers die iets weten van Marokko beamen dit. Westerlingen hebben de Islam elke keer eruitgetrapt toen we eindelijk doorhadden wat een kwaadaardig geloof het was. Ik bedoel, kijk naar Mohammed. Je weet zelf dat hij nooit iets goeds kon brengen. Maar dat terzijde, de Arabisering van de Maghreb is niet goed geweest voor de ware eigenaars van het gebied.

Niets is eigenlijk te hoog gegrepen voor me, natuurlijk wel als we spreken over de complexe wetenschappen, maar op dat gebied hebben we allebei wat minder talent.
Hmmmmm :-P daar zeg je nogal wat hoor!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Of ik maar voor de ramadan....

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Niets is eigenlijk te hoog gegrepen voor me, natuurlijk wel als we spreken over de complexe wetenschappen, maar op dat gebied hebben we allebei wat minder talent.
Hmmmmm :-P daar zeg je nogal wat hoor![/quote]


Wie worden er bedoeld met allebei? Toch een tikje schizofreen misschien? Of heeft ze het over jou, Schepsel en dat in een adem met zichzelf? Je boft maar, zeg.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie