Wie steelt nou schapen....

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schapen gestolen

Bericht door King George »

Vingerafdrukken? Of eens kijken in de naburige huizen of de badkuip er besmeurd uitziet. En die Muzelmannen laten ook nog wel eens wat andere DNA-sporen op een schaap na, want je weet wat ze ook nog met schapen doen.

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door King George op vr apr 17, 2020 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schapen gestolen

Bericht door King George »

Drama Kinderboerderij Hellendoorn: lammetjes gestolen, schaap dood aangetroffen

Updated 29 min geleden
32 min geleden in BINNENLAND

HELLENDOORN - De medewerkers van Kinderboerderij Hellendoorn zijn „heel verdrietig”. Donderdag werd er een dood en verminkt schaap aangetroffen in de wei. Vrijdagavond zijn vier lammetjes en de weideklok, nodig voor het schrikdraad, gestolen. De politie is ingeschakeld.


Afbeelding
Ⓒ KINDERBOERDERIJ HELLENDOORN

„Donderdagmorgen vonden we een zwart schaap dood in de wei. Een hond heeft hem doodgebeten en een deel van de ingewanden, de kaak en de tong opgegeten”, laat een vrijwilliger weten aan RTV Oost.

’Stroom er misschien wel af’
Zaterdagochtend werd de diefstal van vier lammeren en de weideklok ontdekt. „We kregen bericht van een buurman dat er een schaap half in het schrikdraad stond en dat de stroom er misschien wel af was. Toen is er iemand gaan kijken en toen bleek de weideklok, die het schrikdraad van stroom voorziet, weg te zijn. En er waren ook nog eens lammetjes weggenomen.”

Een omwonende had vrijdagavond een bestelbusje zien staan, maar hij dacht dat deze van een vrijwilliger was. „De bus is weggereden richting de 3e Kampsweg.”

Let op lammetjes en weideklok
De kinderboerderij heeft de politie ingeschakeld en vraagt mensen op te letten of de lammetjes en de weideklok te koop worden aangeboden. „De weideklok is wel bijzonder, want die is op zonne-energie. En onze schapenhouder weet precies hoe alle lammetjes eruit zien.”


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schapen gestolen

Bericht door King George »

Zou er een verband zijn met de Ramadan?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schapen gestolen

Bericht door Ariel »

King George schreef:Zou er een verband zijn met de Ramadan?
Vast wel. Daar gaat dit draadje over. Gestolen schapen vlak voor het het suiker en offerfeest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Schapen gestolen

Bericht door xplosive »

Dierenbeulen .....
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schapen gestolen

Bericht door King George »

Barmhartigheid voor de Mislims us onrecht aan de schapen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

Boerengezin geschokt
Schaap ritueel geslacht in wei

In een wei in de buurt van Meijel blijkt een schaap ritueel geslacht. Het vlees is door de dader meegenomen.

De eigenaren van het mannetjesschaap, Wim en Iduna Verstappen, ontdekten vrijdagmorgen dat het dier niet meer in de stal was, zo schrijft De Limburger.

„Normaal is hij daar altijd als ik binnenkom om de schapen te voeren”, zegt Wim Verstappen. „Toen ik de wei in liep zag ik dat aan de rand ervan het gras was platgetrapt. Er lag overal bloed. In het gras lag verder een slagersmes. Even later ontdekte ik in de beek naast het weiland de huid en de ingewanden van het schaap. Het vlees hebben de daders meegenomen. Alles duidt erop dat het dier ritueel is geslacht,” aldus Wim in De Limburger.

Via Facebook waarschuwen Iduna en Wim Verstappen medebewoners in het buitengebied.
  • Let op! Vannacht is in onze weide onze schapenbok gedood. Hij is ter plekke geslacht de restanten gedumpt in de sloot naast de wei. Het mes laten liggen samen met gebruikte touwen. Het vlees is meegenomen.... uiteraard aangifte gedaan en het mes meegegeven aan de politie!!!

    Graag allemaal opletten in het buitengebied en alles wat verdacht is melden! Mocht je vannacht iets gezien hebben of heb je videobeelden van onze omgeving horen we dit graag.

    Zo iets afschuwelijks kunnen we niet tolereren !!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

Waarom denk je dat in de Bedoïdendorpen in de steppes en woestijnen welke ik in Jordanië zag toen ik in 1999 vanuit Eilat met de bus naar Petra op excursie ging de Bedoïnen ook een geweer in hun tent hebben liggen en de herders ook 's nachts met hun geweer patrouilleren? Om op stropers te kunnen schieten. En gelijk hebben ze. Boeren moeten het recht hebben op stropers van vee te mogen schieten. Ik zie dat als een mensenrecht. Een een herder die Islamitische stropers van zijn schapen met zijn geweer tot stoppen brengt beschouw ik als een goede herder.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

Tja!!!! :thinking:
Verdachte situaties rondom kinderboerderij Beestenbult

Hoogeveen – Bij de beheerders van kinderboerderij de Beestenbult in Hoogeveen komen de laatste dagen verschillende meldingen binnen van verdachte situaties rondom de kinderboerderij.

De beheerders geven aan dat de situaties zich vooral voordoen om de wei waar de schapen en geiten zijn gehuisvest. Verder wil men hier nog niet zoveel over kwijt. Via de Facebookpagina van de Beestenbult is er een oproep gedaan om bij verdachte situaties contact op te nemen via 0888 789469. Bij spoed graag onmiddellijk contact opnemen met de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

Je moet wel erg naïef of politiek correct zijn om je af te vragen wie dat nou gedaan hebben. :muslima: :sheik:
Schapen onthoofd en geslacht bij kinderboerderij Olst: ‘Wie doet nu zoiets?’

Twee koppen, vachten, magen en darmen trof Henny Overkempe tot haar schrik vanmorgen aan in het weiland bij Kinderboerderij De Vijverhof in Olst. ,,Eerst zag ik een plas bloed en dacht in een flits: ‘Er zal toch geen wolf geweest zijn?’ Maar toen zag ik het vernielde gaas en prikkeldraad en de restanten van de twee rammen en wist ik dat mensen deze slachting hadden aangericht”, zegt de secretaresse van de vrijwilligersorganisatie.

Ze trof de restanten aan van twee rammen, die met z’n vieren in een apart weiland, gescheiden van de rest van de kudde van 20 schapen, stonden. ,,Het was een gruwelijke ontdekking. Wie doet nu zoiets? Als het om het vlees gaat, dan kun je dat toch ook gewoon bij de slager halen”. De inbrekers namen niet alleen het vlees van de schapen mee, maar stalen ook een haan en vier hennen. ,,Die staan in het donker altijd op stok, dus dat gaat dan heel makkelijk. Ik ben bang dat die ook in de pan terecht komen. Voor het geld hoef je dat namelijk niet te doen; zo’n kip - het waren zwart-witte Brahma-kippen - kosten hooguit 25 euro per stuk”.

Sporenonderzoek
Via een oproep op Facebook hoopt de stichting, die 40 jaar geleden opgericht werd als kinderboerderij, maar nu meer de functie van een wijkplantsoen heeft, te achterhalen of er getuigen zijn die in de nacht van woensdag op donderdag iets verdachts hebben gezien. Er is inmiddels aangifte gedaan bij de politie en die is ook al sporenonderzoek komen doen. ,,We zijn een club met 15 vrijwillligers en dankzij subsidie van de gemeente kunnen we voer voor alle dieren kopen. We hebben geen geld om een beveiligingscamera of lichtinstallatie aan te schaffen, maar we zullen binnenkort toch moeten vergaderen over hoe we het beter kunnen beveiligen”, zegt Overkempe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

In Steendorp is ook een lammetje gestolen. Die zien ze ook nooit meer terug.
Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door mercator »

Ariel schreef:In Steendorp is ook een lammetje gestolen. Die zien ze ook nooit meer terug.
Dat is 5 minuten van mij vandaan. In de Gelaagstraat leeft een ruime Turkse gemeenschap. Een "gelaag" is oud Vlaams voor een put waar klei voor de steenbakkerijen werd gedolven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Dat is 5 minuten van mij vandaan. In de Gelaagstraat leeft een ruime Turkse gemeenschap. Een "gelaag" is oud Vlaams voor een put waar klei voor de steenbakkerijen werd gedolven.
Die Turken denken "Regeren is vooruitzien" Bang dat ze straks helemaal niet meer naar buiten kunnen gaan ze nu alvast op pad. Dat arme beestje ligt nu ergens in stukken gesneden in een Turkse vrieskist.

In deze tijd is het nu niet meer "Boer pas op je kippen", maar "Boer pas op je schapen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

Schaap vermist : lammetje van 2 maanden blijft verweesd achter

Er is een schaap gestolen in Reet. En dat is vooral ook heel slecht nieuws voor haar lammetje van 2 maanden oud. Want die blijft nu alleen achter in de wei terwijl ze nu echt nog echt wel melk nodig heeft van haar mama. En dus hoopt de eigenaar dat iemand de moederschaap terugbrengt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

Afbeelding
Schaapsherder Marianne Gaspersz bij de achtergelaten vacht van een lam. Voor de tweede keer in korte tijd werden loslopende schapen in de regio illegaal op ogenschijnlijk professionele wijze afgeslacht. © FOTO HISSINK

Schapen van Marianne onthoofd en geslacht: ‘Voor die paar tientjes vlees?’

Voor de tweede keer in anderhalve week zijn loslopende schapen in de Achterhoek op illegale, professionele wijze in de nacht afgeslacht. Schaapherder Marianne Gaspersz trof vanochtend in Wilp de ingewanden, de kop en vachten aan van een afgeslacht schaap en lammetje. Onlangs werden in Olst op vergelijkbare wijze twee rammen geslacht bij een kinderboerderij. Gaspersz: ,,Ik was helemaal van de kaart. De vraag is ook: wanneer doen ze het weer?”


Bas Klaassen 05-04-20, 10:09 Laatste update: 10:50

Ze weet het zeker: dit zijn professionele slachters geweest, mensen die precies weten hoe ze een schaap moeten slachten. De vachten bleven achter, net als de ingewanden en een schaapskop. Het vlees is meegenomen. Bij de schaapsherder overheerst de verbazing. ,,Wie doet er nou zoiets?", vraagt ze zich meermaals af.

De werkwijze lijkt sterk overeen te komen met een vergelijkbaar geval, onlangs bij een kinderboerderij in Olst. Daar werden twee rammen van een kinderboerderij anderhalve week geleden op vergelijkbare wijze geslacht. De daders zijn nog op vrije voeten.


Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Lees verder
Spoiler! :
Het had het begin van het graasseizoen moeten zijn. Dan gaat de Deventer schaapskudde over de Wilhelminabrug in Deventer, om de parken van de stad te gaan begrazen. Jaarlijks een hoogtepunt in haar leven, elk jaar een imposant gezicht. In plaats daarvan zag Gaspersz in alle vroegte soort ‘glinsterende bol’ in het gras aan de Wilpsedijk liggen. ,,Ik zag iets geks.”

Het bleken schaapsingewanden. ,,Je schrikt je rot. Dit doe je toch niet? En waar gaat het dan om? Die paar tientjes aan vlees?”

Om moeder roepen
Ze zit nu met een schaap zonder lam en een lam zonder moeder; het geslachte lam en schaap hoorden niet bij elkaar. ,,Dus die moeder zal om haar lammetje blijven roepen. Die zullen om hun moeder blijven roepen. Ik hoop dat ze het redden.”

Ze roept Deventenaren op om de komende tijden een extra oogje in het zeil te houden, hoewel er door de coronamaatregelen minder mensen buiten zijn. ,,Maar ik wil toch iedereen vragen een oogje in het zeil te houden. Wat is anders mijn optie? Moet ik camera's ophangen bij de kudde? Dat is toch geen doen.”

Wanneer opnieuw?
Gaspersz heeft onmiddellijk na haar ontdekking de politie ingeschakeld. De schapen stonden sinds gisteren vlakbij de ooievaarspaal op landgoed 't Schol, vlakbij het landhuis. Ze hoopt dat getuigen zich melden. Gaspersz: ,,Ik hoop dat iemand iets heeft gezien en kan helpen.”

Het lijkt erop dat de daders gebruik hebben gemaakt van de dekking van een kar met boomstammen, die ook in het weiland stond. Mogelijk ook om de schapen vast te binden. De overblijfselen van de schapen lagen daar achter. Gaspersz is bang dat de slachters nooit gepakt zullen worden. ,,Ik denk dat dat heel moeilijk gaat worden. En nu ben je toch bang: wanneer doen ze het weer?”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

Zijn de voorbereidingen op het de ramadan al begonnen?

Resten van 28 geslachte schapen en lammetjes gevonden in vuilniszakken in Duits bos
  • 28 Tüten tote Schafe im Wald entsorgt

    icon_thumbdown.gif

    Afbeelding
    Die Tüten mit den verstümmelten toten Schafen und Lämmern wurden in diesem Wald nördlich von Grimma abgelegt

    Artikelvon: MARKUS LANGNER
    veröffentlicht am 17.04.2020 - 12:10 Uhr


    Grimma (Sachsen) – Was bringt einen Menschen dazu, eine Herde Schafe und Lämmer zu töten, die Kadaver zu verstümmeln, in Plastiktüten zu stopfen und im Wald zu entsorgen? Diese Frage versucht die Polizei nach einem Gruselfund im Wald bei Grimma zu klären!

    Eine Frau war Donnerstagabend im Wald am Hengstberg nördlich des Grimmaer Ortsteils Hohnstädt spazieren. Dort sah sie blaue Plastiksäcke am Wegesrand liegen. Darin: Blut, Fell, Gedärme und andere Innereien. Die Frau rief die Polizei.

    Sprecherin Katharina Geyer am Freitag zu BILD: „Wir zählten insgesamt 28 Tüten mit Kadavern toter Schafe und Lämmer.“

    Derjenige, der die toten Tiere in dem Wald abgelegt hat, wollte seine Spuren verwischen: „Die Ohren mit den Erkennungsmarken der Tiere waren abgeschnitten“, so Geyer weiter.

    Nach Befragungen von Anwohnern konnte eingegrenzt werden, dass die toten Tiere am Donnerstag zwischen 6 und 18 Uhr in dem Wald entsorgt wurden.

    Das Veterinäramt soll die Kadaver nun wegräumen und untersuchen. Dabei soll festgestellt werden, ob die Herde möglicherweise wegen einer Erkrankung getötet worden war. Die Polizei ermittelt wegen des Verstoßes gegen das Tierschutzgesetz.

https://www.bild.de/regional/leipzig/le ... r#fromWall
Laatst gewijzigd door King George op vr apr 17, 2020 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

De wolven waren het niet, want die stoppen niks in vuilniszakken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Ariel »

King George schreef:Zijn de voorbereidingen op het de ramadan al begonnen?

Resten van 28 geslachte schapen en lammetjes gevonden in vuilniszakken in Duits bos
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Ik gok op moslims die hun vriezer gevuld hebben met gestolen lamsvlees.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

En ja hoor...

  • De politie is een onderzoek gestart na de vondst van dode schapen op verschillende plaatsen in Overijssel en in Gelderland. De dieren lijken vakkundig te zijn geslacht en het vlees is meegenomen.

    Het gebeurde in de weilanden in Broekland, Olst en Wilp.


Lees verder
Laatst gewijzigd door King George op ma apr 20, 2020 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

Barmhartigheid voor de Moslims is onrecht aan de schapen. We zijn het alleen al onze schapen verplicht om die Moslims ons land uit te trappen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Mahalingam »

Het is dat de politie (en onze politici) niet aan dat iftarren mee doen want anders zouden ze lekker een illegaal schapenboutje te kluiven hebben gehad.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

Al dat massale Iftarren door de politie voor de verbinding heeft tot nu toe niet echt gezorgd voor minder maatschappelijk ongewenst gedrag etaleren. Wie had er overigens anders verwacht?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door Mahalingam »

Iftarren door de politie vind ik maatschappelijk ongewenst gedrag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wie steelt nou schapen....

Bericht door King George »

Ik ook.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie