Censuur en pogingen tot censuur

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Als succesvol geïntegreerde dankbare Marokkaan met een Nederlands paspoort en een functie van vertrouwen in zijn 'nieuwe vaderland' zou het ook dit kunnen zeggen: "ik ben moslim, maar niet praktiserend." Ook daar wil ik ook genoegen mee nemen.
O ja? Nou, ik niet. Want dat niet-praktiserend betekent dan misschien ook dat hij niet in actie komt, zelfs als hij weet dat zijn buurman een internationaal gezochte massamoordenaar is. Wat heb je aan zo'n vent?
Ik heb natuurlijk ook liever dat iedere moslim van dat rigide belachelijke weerbarstige achterlijke, onze beschaving in de weg zittende, geloof afstapt. Ter wille van een verdraagzame samenleving. Islam is namelijk geen verdraagzame religie. Vergelijk Mohammed en islam gerust met Hitler en het Germaanse ras. Het Germaanse ras dat volgens Hitler superieur was aan de rest van de wereld. Jezelf geen praktiserende moslim noemen beschouw ik als een eerste stap in de goede richting om je straks als Marokkaan geen moslim meer te noemen.

Al dat gelul op radio en TV over wat Johan Derksen over Marokkaanse voetballers heeft gezegd, die hun onderbroek aanhouden onder de douche, zegt alles over het feit dat Marokkanen voor de vorm zich wel Nederlander mogen noemen, maar dat in geen velden of wegen zijn. Ook al beweren diverse voor de TV opgeroepen Marokkanen dat er niks aan de hand is en huilen dat de zaak ten onrechte is opgeklopt, het feit blijft recht overeind bestaan dat zo goed als ALLE Marokkanen - of ze nu in een achterstandswijk of voorop lopende wijk wonen - etnisch gemarkeerde niet geïntegreerde Marokkanen zijn. Dat Nederlandse paspoort van Marokkanen zegt mij helemaal niks en is hen alleen van dienst om te parasiteren op onze kenniseconomie en niet anders. Marokkanen worden Marokkaan genoemd omdat zij te allen tijde Marokkkaan zijn en bovenal willen blijven. Vanwege - en daar wringt hem nu juist de schoen - hun verderfelijke voor onze kennisbeschaving waardeloze achterlijke tweedehands perverse op sadisme gefundeerde achterstandsreligie.

DAAR LIGT DE WERKELIJKE OORZAAK VAN HET MAROKKANENPROBLEEM! Het feit dat Marokkanen moslim zijn. Praktiserende moslim, ook al gaan zij niet naar de moskee. Naar mijn stellige overtuiging heeft een Marokkaan of Afghanees, die durft te zeggen dat hij geen praktiserende moslim is, een eerste positieve stap gezet op weg naar een volwaardig Nederlanderschap.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Pizzaman »

Kijk, de clue is al snel gevonden.

Ik heb een vrouw uit Kroatië, tenminste, dat heet nu zo.
Toen haar ouders een jaar of veertig geleden hierheen emigreerden heette het Joegoslavië.
Zij is hier ook geboren en beschouwt zichzelf als Nederlandse. Ze heeft er niks mee, al spreekt ze wel Servo-Kroatisch.
Haar ouders wel, elke vakantie zo ongeveer bij de familie maar wij gaan eens in de 10 jaar of zo. Maar spreken beiden helder en duidelijk Nederlands.
En willen ook niet terug, hoewel, ze vinden het wel een dikke islamitische zooi worden hier. Dus om die reden wellicht.

De kinders spreken ook voor geen ene meter dat taaltje, alleen dochter wel want die heeft contact met de neefjes en nichtjes aldaar.
...en zeg tegen mijn zoon niet dat ie half Yugo is of zo, want hij slaat je op je bek al is ie pas 12. IK BEN EEN NEDERLANDER roept ie dan.
En m'n dochter van 18 (spreekt halfbakken d'r moedertaal, ik spreek het bijna nog beter...) schopt je waar ze raken kan - die heeft er ook dik schijt aan.

Maar ook die hebben de clue al gevonden, schoonouders, vrouw en dochter van 18 hebben al wel gezien
dat dit geen "immigranten" zijn zoals opa en oma, maar "kolonisten" (en vaak komen daar wat bijvoeglijke naamwoorden bij).

Simpelweg het zit 'm gewoon in de opvoeding. De verering van alles wat Marokkaans of islamitisch is wordt er dagelijks in gepompt.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef: Simpelweg het zit 'm gewoon in de opvoeding. De verering van alles wat Marokkaans of islamitisch is wordt er dagelijks in gepompt.
Maar zo is het wel. Jouw testimonium (voor de TV) zet alles in een klap op het spoor van de grote politieke en media misleiding in Europa. En dan wil ik weleens het commentaar horen van de Marokkaanse cultuur in-ere-houders die voor de TV een komedie opvoeren van jewelste alsof ze al zeker zijn dat hun dominante aanwezigheid in Nederland zoden aan de dijk heeft gezet. :no1: icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Pizzaman »

'Hans van de Mortel' schreef:
Pizzaman schreef: Simpelweg het zit 'm gewoon in de opvoeding. De verering van alles wat Marokkaans of islamitisch is wordt er dagelijks in gepompt.
Maar zo is het wel. Jouw testimonium (voor de TV) zet alles in een klap op het spoor van de grote politieke en media misleiding in Europa. En dan wil ik weleens het commentaar horen van de Marokkaanse cultuur in-ere-houders die voor de TV een komedie opvoeren van jewelste alsof ze al zeker zijn dat hun dominante aanwezigheid in Nederland zoden aan de dijk heeft gezet. :no1: icon_thumbup.gif
Je antwoordzegt het al: "...de Marokkaanse cultuur in-ere-houders".

Aboutaleb heeft het in de gaten: als het je niet bevalt, rot dan op.
En Geert heeft het nog beter in de gaten: wie zich dusdanig gedraagt en niet vanzelf oprot,
die moeten we gewoon een handje helpen met dat oprotten.
En zo denken de meeste "buitenlanders" die ik spreek er ook over, degenen die zich hebben aangepast en waarderen waar Nederland voor staat.
Al denk ik onderhand dat het moet zijn "stond", want het is een grote dikke bende.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

Turken zijn schurken

Posted on april 25, 2016 by Rommel

Afbeelding

De Turkse ambassade in Stockholm heeft druk uitgeoefend op de Zweedse televisieomroep TV4 om een documentaire te voorkomen, zegt TV4’s programmadirecteur Viveka Hansson.

Hansan schrijft in een verklaring op de website van TV4 dat ze een e-mail heeft ontvangen van Arif Gulen, de persvoorlichter van de Turkse ambassade, met de vraag “om de beslissing te heroverwegen” een documentaire uit te zenden over de massaslachting van Armeniërs en andere minderheden door het Ottomaanse Rijk ten tijde van de eerste Wereldoorlog.

Turkije heeft altijd de claim afgewezen dat het vermoorden van minimaal 1,5 miljoen Armeniërs in 1915 als genocide moet worden aangemerkt.

Hansson heeft het verzoek meteen afgewezen.

– We kunnen dit nooit accepteren. Wij protesteren tegen elke poging van repressie wat de vrijheid van meningsuiting bedreigt, zegt Hansson.

– Helaas was ik niet erg verrast, de druk op de media is over het algemeen toegenomen. Hetzelfde gebeurde bijvoorbeeld slechts een paar dagen eerder toen de Miljöpartiet de Gröna (de Zweedse Milieupartij de Groenen) een koopje probeerde te slaan met SVT (Sveriges Television) om de kritiek op Mehmet Kaplan te verlichten”, zegt Hansson.

De Turkse islamiet Kaplan van de Miljöpartiet was gedwongen als minister van huisvesting af te treden, nadat hij verwikkeld was in verschillende controverses. Onder andere door op foto’s met de extreemrechtse Turkse organisatie Grijze Wolven te verschijnen en het maken van controversiële opmerkingen over het beleid van Israël jegens de Palestijnen.

– Dit is ernstig. Deze trend bedreigt onze open samenleving. Het is daarom belangrijk openbaar te maken wanneer het gebeurt.

– Wij accepteren niet dat ambassades, politici of andere groepen onze content controleren, concludeert Hansson.

Bron: http://www.thelocal.se/20160424/turks-a ... -media-tv4

https://fenixx.org/2016/04/25/turken-zijn-schurken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Mahalingam »

In de vorige grote oorlog werden burgers in grote aantallen door bommen gedood. Dat was een onderdeel van het normale oorlogvoeren. (Coventry, Dresden, Hiroshima enz.)
Søren Espersen van de Danish People’s Party zei
Speaking two days after Isis claimed credit for the Paris attacks that killed at least 129 people, Espersen said that the West is carrying out its campaign like “gentlemen” but needs to get more aggressive if it is ever to win the fight against Isis, which is alternately known as the Islamic State or IS.

We aren’t bombing spots where there are civilians, but we need to start doing so. IS hides behind women and children in villages and towns and they know that we are gentlemen won’t bomb them. That needs to end,” he told TV2.

When asked if that meant he thought the West should bomb women and children, Espersen said “yes, of course”.
Ja, en honden en katten en ezels en paarden en vogels en muizen zullen dan ook gedood worden.

Er was direct een grote noodzaak voor iedereen van goede wil om te verklaren dat dit affreus is.
Several police complaints were filed against Espersen, a senior DF spokesman and the head of parliament's Foreign Policy Committee, in November 2015 after he said that women and children should be legitimate targets for bombing campaigns against Isis.
En hoe is dat afgelopen?
Danish MP cleared for 'bomb civilians' remark
The State Attorney cited Espersen’s reference to bombing civilian areas as a "necessary evil" - and therefore not the primary aim of any potential campaign - in its justification for dropping proceedings.
[...]
“I am mostly happy that the State Attorney has confirmed that my statements [regarding bombing civilians, ed.] are not in violation of the Geneva Convention. I said this many times myself,” Espersen told Jyllands-Posten.

According to Espersen, the Geneva Convention on the protection of children and civilians is “one of the few” conventions he supports.
http://www.thelocal.dk/20160526/incitin ... mp-dropped
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Pogingen tot censuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Turkije heeft altijd de claim afgewezen dat het vermoorden van minimaal 1,5 miljoen Armeniërs in 1915 als genocide moet worden aangemerkt.
Wat was het dan wel?

Een vergissing? Een ongelukje? Gerechtvaardige massa-liquidatie? Zinloos geweld? Ontoereningsvatbare moordpleging?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

Zweedse NPO censureert eigen documentaire over islamitisch antisemitisme uit angst voor booslims

Bert Brussen, 10-06-2016

Afbeelding

Docu toont islamitisch terrorisme en stijgend antisemitisme maar is niet politiek correct genoeg

De Zweedse publieke omroep SVT heeft besloten een documentaire over jihadisme en antisemitisme niet uit te zenden uit angst voor reacties van moslims. Zelf houdt de omroep het er op dat ‘het eindproduct niet journalistiek genoeg was’, maar de Deense courant Berlingske meldt dat de werkelijke reden voortkomt uit politieke correctheid en angst voor reacties uit de moslimgemeenschap.

In de documentaire getiteld Watching the moon at night wordt duidelijk gemaakt dat terreur en antisemitisme hand in hand gaan en worden antisemitische aanvallen gelinkt aan islamitische terroristen.

‘Gidsland’ Zweden
Dit was kennelijk iets te veel realisme voor de staatsomroep van ‘gidsland’ Zweden want behalve dat de docu niet wordt uitgezonden worden ook de rechten om de film ergens anders te vertonen ingetrokken. Op twee Zweedse documentairefestivals is de docu nu gecanceld. De docu is overigens al wel te zien geweest tijdens previews in zes andere landen.

De Zweedse staatsomroep SVT is nóg politiekcorrecter dan de Nederlandse en de Vlaamse staatsomroepen bij elkaar. Zo hanteren SVT-journalisten een handboek waarin bijvoorbeeld staat beschreven dat ‘immigranten’ uitsluitend ‘mensen op de vlucht’ mogen worden genoemd en werd een ‘objectieve’ SVT-journalist gearresteerd na het in Zweden binnensmokkelen van een vluchteling.

RT weet te melden dat er vanaf het begin al problemen waren met de documentaire. Zo kregen producenten van de SVT de opdracht om er vooral een ‘anti-Israëlische’ en ‘anti-Amerikaanse’ film van te maken, iets wat werd geweigerd omdat de makers geen zin hadden in staatsbemoeienis met de inhoud van een film.

Zweeds antisemitisme
Een Zweedse rabbi vertelt aan RT dat de film “ingaat op iets groters wat al langer gaande is in Zweden, waar de Joodse gemeenschap onder antisemitisch vuur ligt dat meestal afkomstig is van moslims.”

Ook stelt de rabbi de vraag “of Zweden democratisch wil blijven en als Zweden dat inderdaad wil alle minderheden evenveel bescherming verdienen. Je kunt in een democratie niet de ene minderheid beschermen terwijl je de andere minderheid buiten in de kou en regen laat staan.”

http://nieuws.tpo.nl/2016/06/10/zweedse ... -booslims/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
omdat de makers geen zin hadden in staatsbemoeienis met de inhoud van een film
En dat breekt ze nu lelijk op. Zulke films zullen in Zweden voortaan dus niet meer worden gemaakt. Er komt alleen nog betekenisloze flauwekul en overheidspropaganda, net als in het Duitsland van de jaren-'30. En wie denkt dat dat de bevolking koud laat, dat die op eigen houtje wel de waarheid zal vinden en zich daar vierkant achter zal zetten, die is naïef. Misschien dat het internet ons nog redt, maar gerust ben ik daar niet op.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Pilgrim schreef:
omdat de makers geen zin hadden in staatsbemoeienis met de inhoud van een film
En dat breekt ze nu lelijk op. Zulke films zullen in Zweden voortaan dus niet meer worden gemaakt. Er komt alleen nog betekenisloze flauwekul en overheidspropaganda, net als in het Duitsland van de jaren-'30. En wie denkt dat dat de bevolking koud laat, dat die op eigen houtje wel de waarheid zal vinden en zich daar vierkant achter zal zetten, die is naïef. Misschien dat het internet ons nog redt, maar gerust ben ik daar niet op.
Het is duidelijk en ik heb het vaker gezegd, het point of nu return is bereikt. Er zijn nu al teveel moslims in Europa.
Moslims deugen niet en zullen ook nooit deugen zolang zij zichzelf als moslim blijven zien en benoemen.

Toen Nederland nog heerser was over Nieuw-Guinea werd in een open stuk terrein in het oerwoud de gelande Dakota als een god uit de hemel beschouwd. En . . . er kwamen mensen uit de buik van God. Mannelijke papoea’s droegen een houtje dwars door hun neus. Zij liepen naakt rond in het stenen tijdperk met als enige kledingstuk een geweldige peniskoker. De papoea's in Nederland hebben zich razendsnel weten aan te passen. Laten we hier aan denken wanneer wij moslims in ogenschouw nemen en geheel onterecht hen respect aanbieden. Moslims zijn eigenlijk zielige primitieve heidense mensen net zoals de papoea's destijds uit het stenen tijdperk, met als enige houvast voor mohammedanen (volgelingen van de pedofiele profeet Mohammed) dat zij met Allah (onzichtbare knecht van de historische Mohammed) voorrang hebben op de rest van de wereld. Pak je Mohammed (Arabische psychopaat en oorlogsmisdadiger) van hen af, dan stort het hele bouwvallige huis van islam in elkaar. Islam is een baggerreligie die bestaat uit parasieten op onze technologische en liberaal christelijke kennisbeschaving.

Duitsers zijn klaar met hun verafgode leider Hitler. Moslims kunnen nog altijd niet buiten hun historische Arabische oorlogsmisdadiger Mohammed die er niet voor terug deinsde 800 joden, die zich hadden overgegeven in de Arabische zandbakoorlog, alsnog genadeloos af te slachten.

Afbeelding
West Nieuw-Guinea 1946.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Duitsers zijn klaar met hun verafgode leider Hitler. Moslims kunnen nog altijd niet buiten hun historische Arabische oorlogsmisdadiger Mohammed die er niet voor terug deinsde 800 joden, die zich hadden overgegeven in de Arabische zandbakoorlog, alsnog genadeloos af te slachten.
Duitsers die nog steeds met Hitler weglopen noemen we gewoon nazi's en die kijken we met de nek aan. Begrijpelijk en wellicht terecht. Maar om de een of andere reden doen we dat niet met Arabieren die nog steeds met Mohammed pronken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

Amadeu-Antonio-stichting eist censuur van satirische bijdrage

Geplaatst op 17 juli 2016

Afbeelding

BERLIJN – De linkse Amadeu-Antonio-stichting heeft boos en geschokt op een satirische bijdrage in het ZDF-programma “Heute in Deutschland” gereageerd. Daarin neemt verslaggever Achim Winter de stichting evenals de censuurpolitiek van de Duitse minister van Justitie Heiko Maas op de hak.

Voor de linkse stichting is dat onacceptabel. De bijdrage zou “storend” zijn en de organisatie “zwaar getroffen” hebben, wond de voorzitter van het bestuur van de stichting, Andreas Zick, zich op in een schrijven aan het ZDF. Hij riep de zender ertoe op de bijdrage onmiddellijk te verwijderen. Het zou niet kunnen dat de stichting bespot zou worden. Tegelijkertijd zou het onderwerp in de ZDF-televisieraad besproken moeten worden.

Stasi-spionage gethematiseerd
Winter had in zijn bijdrage o.a. op het Stasi-verleden van de voorzitter van de stichting, Anetta Kahane (foto) gewezen, die bereidwillig informatie over bekenden aan de binnenlandse geheime dienst van de DDR doorgaf. Het door de stichting bedreven en met belastinggeld gefinancierde doorzoeken van sociale netwerken naar zogenaamde “haatbijdrages” noemde Winter “bespionering”.

Het ZDF distantieerde zich tegenover “Die Zeit” van de bijdrage. Winter´s uitspraken zouden “niet de houding van de redactie of van het ZDF in zijn geheel weerspiegelen”, zei een woordvoerder. Hij zou echter bekend staan om zijn “provocatieve over the top theses” en met “gepeperde uitspraken” werken.

Kahane vindt de nieuwe deelstaten te blank
Kahane was in het verleden opgevallen met racistische uitspraken. Zo had ze er over geklaagd dat er in de nieuwe Duitse deelstaten nog steeds teveel blanken zouden wonen. Volgens Kahane zou het “de grootste bankroet-verklaring” van de Duitse politiek sinds de hereniging zijn “dat een derde deel van het staatsgebied blank gebleven zou zijn”.

Onlangs publiceerde de stichting een leidraad betreffende de omgang met “hatespeech”, waarin o.a. personen als racistische ophitsers belasterd worden die zich er zorgen over maken of kinderen of daklozen door de asiel-toestroom benadeeld worden.

Bron: https://wahrheitfuerdeutschland.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/07/17 ... -bijdrage/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

Openlijke zelfcensuur van de pers

Geplaatst op 2 augustus 2016

Toen gebeurde er wat we al lang zagen aankomen: de ene aanslag na de andere. Zo’n honderd doden en – blijft altijd wat onderbelicht – heel veel gewonden en verminkten, om nog maar te zwijgen van het onnoemelijke leed dat velen hun hele leven moeten meedragen. Tel daarbij de dagelijkse ‘reguliere’ berovingen, aanrandingen, vernielingen en intimidaties door lieden die een andere kijk op vrouwen, bezit en omgangsvormen hebben op en je vraagt je af of de staat zijn burgers nog wel kan beschermen.

Het is steeds hetzelfde patroon. In eerste instantie vaag doen over daders van brute aanslagen. Dan komen de ‘experts’ aan het woord. Liefst suggereren ze dat het om rechts-extremisten gaat. Ook al slaat dat nergens op, er blijft altijd wel iets van hangen. Valt niet langer te ontkennen dat het om moslims gaat, dan is er sprake van psychopathologische problemen: Verward, getraumatiseerd, teleurgesteld, zelfmoordenaar of masochist. Verder vriendelijk, rustig en niet zo heel erg serieus moslim...

Dat ze allemaal geïnspireerd werden door de dood en verderf predikende islam is puur toeval en valt de ‘experts’ niet op. Het besluit datislamisering van Nederland alle ruimte moet krijgen, maakt dat de relatie tussen geweld en islam ontkend, genegeerd of gerelativeerd moet worden.

Maar de wegredeneer-strategie werkt niet. De relatie tussen islam en geweld duikt altijd wel ergens op. Dus dan maar oproepen om geen beelden van ‘terroristen’/aanslagen te verspreiden. In Nice wilde men zelfs de camerabeelden wissen. Nu staat mij bij dat de politie meestal juist aan het publiek vraagt of dat iets heeft gezien, of er toevallig beelden zijn. Dat geldt nu even niet. Nee, nu helpt het heel erg als het publiek de andere kant opkijkt. Stel je voor dat iemand hoort wat er geroepen wordt. Dat iemand met eigen ogen ziet om wat voor personen het gaat. Om hoeveel personen. Dat mensen het resultaat zien van zo’n laffe slachtpartij, aangericht in naam van die vredige religie. Ze zouden maar denken: ‘Weer Allahu Akbar. Weer net zulke personen als in Brussel, Parijs, Orlando, Madrid, Londen, Nice. Weer onschuldige burgers getroffen, kinderen zelfs’.

Dat de Franse media nu geen beelden meer tonen van terroristen is een alarmerende, maar logische stap. Het helpt het niet dat je als redactie de woorden islam en moslim uit de krant houdt of dat je de namen van de moordenaars weglaat als je wel hun portretten laat zien. Steeds vaker zullen feiten en beelden die het lelijke gezicht van de islam laten zien, achtergehouden of verdoezeld worden. Neem die Franse priester: zijn keel werd doorgesneden (soort onthoofding), maar de media hadden het over een gijzeling… Aan die vorm van zelfcensuur zijn we inmiddels gewend. We weten tussen de regels te lezen. Maar wat als de media een collectieve wegkijk-code afspreken?

Voor zover ik weet heeft in Nederland maar één krant serieus de suggestie geopperd dat alle media terughoudend zouden moeten zijn met het verspreiden van berichten over aanslagen. Het Reformatorisch Dagblad, daar gaat het om, haakte gretig in op een dergelijk verzoek van de Duitse autoriteiten. Ging het de Duitsers nog om berichten tijdens opsporing van daders, het RD kijkt verder. Het stelt dat de nieuwsvoorziening ‘daders in de kaart kan spelen’. Hoe dat precies gaat, lezen we niet, maar als de autoriteiten om soberheid vragen, wil het RD daar graag in meegaan: ‘Dat hoeft niet onmogelijk te zijn’.

Is hier nog iets te bespeuren van journalistiek ethos? De vergelijking die het RD maakt met terughoudendheid (in het verleden) bij zelfmoord is onzinnig. Daarbij ging het om bescherming van kwetsbare individuen. Als het gaat om de gewelddadige islam heeft de burger alle recht om te weten wat er speelt.

‘Eerst zorgvuldig de feiten checken’, zegt de krant. Ja, ja. Het RD nam het bericht over die moslim die een moeder en haar drie dochters met een mes aanviel, omdat zij in zijn ogen te spaarzaam gekleed waren klakkeloos over van het ANP. Helemaal geen feitencheck: de moslim werd een vakantieganger(!), een 37-jarige man uit Parijs. En niets over de lange tenen van die man... Bedoelt het RD dat met terughoudendheid?

Het RD lijkt een vals, politiek correct wij-gevoel te willen stimuleren. Daar passen nare feiten niet bij en het ontmaskeren van de islam als religie van haat en dood al helemaal niet. Dat zou de mensen maar angstig maken... Weten ze bij het RD niet dat de Bijbel zo’n houding van ‘Spreken van vrede, daar geen vrede is’ (Ezech. 13:10) veroordeelt en bestempelt als kenmerk van valse profeten?

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2016/08/02 ... n-de-pers/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Ariel »

Het Reformatorisch Dagblad, daar gaat het om, haakte gretig in op een dergelijk verzoek van de Duitse autoriteiten. Ging het de Duitsers nog om berichten tijdens opsporing van daders, het RD kijkt verder. Het stelt dat de nieuwsvoorziening ‘daders in de kaart kan spelen’. Hoe dat precies gaat, lezen we niet, maar als de autoriteiten om soberheid vragen, wil het RD daar graag in meegaan: ‘Dat hoeft niet onmogelijk te zijn’.
Ik vermoed dat men de dommigheid van sommige Christenen niet in de kaart wil brengen. De wegkijk cultuur die vaak in dat millieu speelt. Het gebod..."Gij zult uw naaste liefhebben als uzelve." is belangrijker dan je kudde schapen waarschuwen voor wat ze te wachten staat als ze hun andere wang blijven toekeren. Het RD heeft het valse dommige Christelijk wegkijken tot een edele sport verheven.

Maar wee u, gij Farizeërs, gij geveinsden! gij kinderen van de zondag.... :finger: Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolven gevreten. Want als de herder dwaalt, dolen de schapen. Moslims zijn wolven in schaapskleren. De kerk wil de wolf bij de schapen in de schaapskooi sluiten, en dat gaat nooit goed.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door King George »

Hier lees ik dat Heiko Maas (SPD) een hand heeft gehad in Facebook aan te manen de informatieve website Rapefugees.net op zwart te zetten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Ariel »

Wat een Nazi gedrag. Een van zijn kinderen zal maar eens verkracht worden. Dan denkt hij vast anders over die site.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Mahalingam »

Deze cartoon is niet te zien in de NRC.

Afbeelding
Dyab Abou Jahjah, glimlachende wolf zonder schaapskleren.
https://twitter.com/RLOppenheimer/statu ... 8178873344
Geinig plaatje van Abou JahJah hè, van Oppenheimer? Stond vanmiddag online op NRC.nl bij een stukkie emogeleuter van de Libanese wolf zonder schaapskleren. MAAR NU NIET MEER. De wegmetonscourant heeft de treffende cartoon - een "afschuwelijk" plaatje volgens Jahjah - weggejorist van de site en hij komt morgen ook niet in de papieredities van NRC en Next.
Egbert Kalse, een of andere NRC sous-chef die op de keuken past terwijl Peter Verradermeersch elders solliciteert deze zomer, noemt het censureren - want dat is het - van de cartoon geen angst, lafheid of een vrees om voor racist uitgemaakt te worden, maar "een gevolg van journalistieke discussie", zo zegt hij tegen ThePostOnline. Maar het is natuurlijk gewoon onvervalste doodsbange kruipwezelige lafheid van het zieltogende deugdrukwerkje aan het Rokin. Of Oppenheimer - die volgens TPO niet bereikbaar was voor commentaar in verband met vakantie - nu eindelijk eens opstapt bij de Vlaamse meubelfolder waar ze permanent de nationale boedel in de uitverkoop doen, is vooralsnog onduidelijk.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... urant.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

Bam! Demonstrante in Nederland voor rechter wegens islamkritiek

Door Joost Niemöller, 26 augustus 2016

Afbeelding
Raffie Chohan. foto Twitter.

Bij Raffie Chohan werd vandaag een dagvaarding van het OM door de bus geduwd. Of ze maar even op 28 september om 13.45 uur voor de rechter in Utrecht wil verschijnen wegens art. 137d lid 1 & art.137c lid 1. Dat wil zeggen wegens aanzetten tot haat en discriminatie.

Dit staat er letterlijk in de dagvaarding:

Zij op of omstreeks 11 oktober 2015 in de gemeente Utrecht, in het openbaar, mondeling, bij geschrift en/of bij afbeelding heeft aangezet tot haat tegen en/of discriminatie van mensen, te weten moslims en/of gewelddadig optreden tegen mensen, te weten moslims, wegens hun ras en/of godsdienst en/of levensovertuiging door op en openbare (Pegida-) bijeenkomst een speech te houden en de schriftelijke uitwerking van deze speech op Facebook te plaatsen en daarin te zeggen en/of schrijven: “Een andere reden om Moslims te verachten en te haten om hun krankzinnige ideologie, want het is nooit een religie van vrede”

Raffie Chohan had dus gezegd dat er een reden is om moslims te verachten dan wel te haten vanwege de islam. Ze zei niet dat ze zelf moslims haatte dan wel verachtte. Ze riep ook niet op tot het haten dan wel verachten. Ze zei alleen maar dat de islam daar een reden voor is. En zelfs dat al acht het OM kennelijk strafbaar.

Je mag dus zeggen dat je het nazisme een verachtelijke ideologie vindt, maar je mag niet zeggen dat dit een reden is om nazi’s dus te haten dan wel te verachten. Is daar ooit een zaak over gevoerd? Tuurlijk niet.

Moslims zijn aanhanger van de islam. Wanneer je de islam als ideologie haat of veracht, lijkt het mij volkomen legitiem om te zeggen dat er dus een reden is om die aanhangers ook te haten of verachten. Zo zal een ander een hekel hebben aan PVV-ers, omdat ze de PVV aanhangen en dat is genoeg reden. O wacht, daar is het OM ook nog nooit over gevallen.

Zou het OM zichzelf misschien zien als de speciale verdediger van de islam?

Over de manier waarop de politie met Chohan omging, kunnen trouwens ook vraagtekens gezet worden. De advocaat van Chohan wilde getuigen oproepen voor haar verdediging, maar dit werd haar niet toegestaan.

Chohan in een mail aan mij:

Er is in het begin veel geïntimideerd door de Politie om op het bureau te komen. Vrijdag, zaterdag, zondag, maar dat heb ik geweigerd.Iedereen weet dat je in het weekend geen advocaat kan spreken.Ik ben wel op het Politie bureau gekomen na een schriftelijk verzoek, op aanraden van mijn advocaat. Maar ik heb mij beroept op mijn zwijgrecht en ik heb niks ondertekend.
Dat Raffie Chohan gedaagd zou worden door het OM stond al vast. Er was in de media veel gedoe over haar uitspraken over ‘inteelt’, maar het OM heeft besloten om dat kennelijk te laten voor wat het was, want daarover is in de dagvaarding niets terug te vinden.


Wanneer het OM deze zaak gaat winnen is de vrijheid tot islamkritiek in Nederland weer een stukje verder aan banden gelegd. Heel gevaarlijk.

Wil je Raffie ondersteunen in haar strijd om het laatste restje Nederlandse vrijheid, kijk dan op deze link hoe dat moet.

http://joostniemoller.nl/2016/08/bam-de ... amkritiek/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Censuur op Facebook

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door silkyboxershortXL »

Rebel Media's lauren Southern:
Huffington Post Silences Journo Who Questioned Hillary’s Health

De besproken video van David Seaman:
Huffington Post TERMINATED Me For Questioning Hillary's Health
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Bam! Demonstrante in Nederland voor rechter wegens islamkritiek
Crowdfunding.

". . . maar ik wordt nu al gestraft, omdat mijn juridische verdediging veel geld kost. Help me alsjeblieft dit te dragen."

Daar trap ik niet in. Deze tante Hola kan best zelf haar verdediging voeren. Zij heeft zich namelijk gemanifesteerd als een uitermate mondige tante. Zij is niet verplicht om een nota bene veel geld kostende juridische verdediging [. . .] te verhapstukken. Ik snap niet dat mensen daar nog intrappen. Maar natuurlijk, de massa waaronder ik ook de rechterlijke corrupte macht reken is oliedom.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

John Kerry: ‘De media berichten teveel over terrorisme. Mensen hoeven niet alles te weten’

31 augustus 2016, brabosh

Afbeelding

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, de Klaas Vaak van de Amerikaanse Democraten en van de internationale politiek in het algemeen, heeft opnieuw vreselijk domme dingen uitgebraakt. Deze keer gebeurde dat in Bangladesh waar hij een ontmoeting had met topambtenaren van het land in de hoofdstad Dhaka en expliciet stipuleerde dat de media beter wat minder zouden moeten berichten over het terrorisme zodat “mensen niet zouden weten wat er aan de hand is”. Hieronder het volledige citaat:

“Onthoud dit: Geen enkel land is immuun voor terrorisme. Het is gemakkelijk om te terroriseren. Overheid en rechtshandhaving moeten alert blijven, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar. Maar als je op een dag besluit dat je een terrorist wilt zijn en je bereid bent om jezelf te doden, kan je naar buitenkomen en een aantal mensen doden. Je kan wat lawaai maken. Echter de media zouden ons allemaal een dienst bewijzen als ze daar niet zoveel over zouden berichten. De mensen zouden niet weten wat er gaande is.”

[Origineel: Remember this: No country is immune from terrorism. It’s easy to terrorize. Government and law enforcement have to be correct 24 hours a day, 7 days a week, 365 days a year. But if you decide one day you’re going to be a terrorist and you’re willing to kill yourself, you can go out and kill some people. You can make some noise. Perhaps the media would do us all a service if they didn’t cover it quite as much. People wouldn’t know what’s going on.]


Afbeelding

‘Houdt de mensen dom en het probleem verdwijnt vanzelf’
De Orwelliaanse retoriek van de Amerikaanse minister werd op luid applaus onthaald door het islamitische publiek dat de persconferentie bijwoonde in het Edward M. Kennedy Center in Dhaka. Meer dan 90 procent van de bevolking van Bangladesh is namelijk moslim, het merendeel Soennieten met slechts een klein deel Sjiieten. Zij konden het wellicht allemaal goed smaken dat Kerry liever zag dat islamitisch geïnspireerd geweld en terreur bedreven door islamisten en jihadisten “beter bekend blijft aan een kleine groep machthebbers en politici zodat de bevolking niet nodeloos verontrust zou worden”.

Het echte probleem negeren en de lijken snel en heimelijk onder de mat vegen, is een veelbeproefde taktiek onder politici, om te maskeren dat ze het probleem niet kunnen oplossen en of om hun onkunde en gebrek aan inzicht en kennis te verbergen. Overigens is het niet de eerste keer dat Kerry de media waarschuwde voor hun berichtgeving omtrent terrorisme. Dit is wat hij zei in september 2015 in de Verenigde Naties:

“Ten eerste, in de confrontatie met terrorisme, moeten we een alomvattende aanpak aannemen. Daar werd door onze staatshoofden heel welsprekend over gedebatteerd tijdens [de bijeenkomst omtrent] Countering Violent Extremism Summit die door president Obama werd gehost… Wij leven in een heel andere wereld en terroristen hebben geleerd hoe ze die media op allerlei manieren kunnen benutten.”

[Origineel: “First, in confronting terrorism, we have to take a comprehensive approach. That was quite eloquently talked about by our heads of state at the Countering Violent Extremism Summit that President Obama hosted…We’re living in a very different world, and terrorists have learned how to exploit that media in all kinds of ways.”]


Nog afgezien van het feit dat de term ‘gewelddadig extremisme’ het meest pathetische eufemisme is dat ooit werd bedacht voor het radicale islamitische terrorisme, zijn Kerry’s pogingen om de berichtgeving van de media en de vrije stroom van informatie te laten controleren door de regering-Obama ongelooflijk verontrustend. Door te beweren dat de terroristen de media ‘exploiteren’ impliceert Kerry dat journalisten en reporters ‘misschien’ beter over iets anders zouden schrijven dan over terroristische excessen en aanslagen. Volgens Kerry kan de eenvoudige handeling van berichtgeving “in de kaarten spelen van de terreur”; of om het anders uit te drukken dat waarheid onthullende journalistiek precies “datgene is wat ISIS wil”, zoals de Obama-regering gewoonlijk placht te stellen.

https://brabosh.com/2016/08/31/jpqpct-dnd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Pilgrim »

‘Europese commissie eist dat pers terroristen niet langer moslims noemt’

Xander, 06-10-2016

Afbeelding
Moslims mogen niet langer ‘gediscrimineerd’ worden door hun aanslagen en misdaden met de islam in verband te brengen – ook al doen ze dit zelf in 99 van de 100 gevallen altijd wèl.

Persvrijheid in Europa door Brussel sterk aan banden gelegd

De Britse pers bericht dat de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) de kersverse regering van premier May heeft opgedragen om terroristen niet langer moslims en ‘islamitisch’ te noemen, ondanks het feit dat die moslimterroristen zelf wel altijd verwijzen naar de bevelen van Allah, zijn profeet en de Koran, en 99% van de plegers van aanslagen moslims zijn die dit juist vanwege hun geloof doen. Ongetwijfeld zullen alle andere EU-lidstaten dezelfde richtlijnen uit Brussel hebben ontvangen, waardoor eens te meer wordt aangetoond dat de islam de enige speciaal beschermde religie in Europa is, en de zo vaak geroemde persvrijheid niet meer bestaat.

In een rapport van de ECRI staat dat er tussen 2009 en maart 2016 steeds meer ‘haatspraak’ en racistisch geweld in het Verenigd Koninkrijk is geconstateerd, zowel in de pers, online als onder politici. De omvangrijke misdaad- en misbruikschandalen van Pakistaanse moslimbendes worden zover bekend echter nergens in het rapport genoemd – immers, de daders behoorden tot de islam, en de slachtoffers waren slechts –soms zeer jonge- blanke meisjes.

Persvrijheid aan banden, journalisten getraind in politieke correctheid
Volgens de eurocraten heeft het Brexit referendum de ‘anti-buitenlanders’ stemming in Groot Brittannië verder aangewakkerd. De commissie draagt de regering May daarom op om 23 ‘aanbevelingen’ op te volgen, en de strafwetgeving, de persvrijheid en de gelijke behandeling wetten aan te passen. De persvrijheid moet aan banden worden gelegd door media te verbieden nog langer een verband te leggen tussen aanslagen, misdaden en de islam of moslims, en de journalisten te gaan ‘trainen’ in het gehoorzamen van deze politiek-correcte regels.

In landen zoals Nederland, Duitsland en Zweden is het al vele jaren zo dat de pers in 9 van de 10 gevallen weigert de etnische of religieuze identiteit van daders van aanslagen en misdaden te vermelden – tenzij het om een blanke autochtone inwoner gaat, en tenzij het aantal slachtoffers dermate hoog is, dat het niet vermelden van de islam teveel zou opvallen. Migranten, vooral van islamitische afkomst, hebben behalve in de politiek ook in onze media een bijzondere, beschermde status.

Moslimdaders geen moslims, maar ‘verwarde personen’
Het gevolg is dus dat moslimterroristen en –misdadigers in de reguliere media doorgaans enkel ‘verwarde personen’ met ‘psychische problemen’ worden genoemd. Daar kunnen we inmiddels dagelijks over lezen.

De Britten hebben de ‘aanbevelingen’ van Brussel van de hand gewezen met de argumentatie dat ‘de regering veel belang hecht aan een vrije en open pers, en niet ingrijpt bij wat de pers doet en publiceert, zolang de pers zich aan de wet houdt.’ Overigens is dat een regelrechte leugen, want ook Groot Brittannië heeft –meestal op last van Brussel- al tal van wetten ingevoerd die ‘haatspraak’ verbieden, en die vooral moslims beschermen. (1)

Uit Amerika stamt de bekende ‘eendentest’: "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." Omgezet naar de richtlijnen van Brussel voor de Europese pers: ‘’Als iets eruitziet als een moslim, handelt als een moslim, en praat als het een moslim, dan is het géén moslim, maar enkel een verward persoon.’

Xander

(1)Infowars

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... lims-noemt
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Censuur en pogingen tot censuur

Bericht door Mahalingam »

Het ziet ernaar uit dat de AfD een >15% partij gaat worden.
Hoe deze ontwikkeling tegen te gaan? Propaganda in de MSM media werkt niet zo goed meer. En dat komt omdat de nieuws- en opinie voorziening ook daarbuiten plaats vindt: op het internet.
Dus moeten de hatecrime wetten gebruikt worden om 'foute zaken' te verwijderen.
Germany threatens Facebook with hate speech law
The threat from Volker Kauder, a key member of Chancellor Angela Merkel's party, follows a similar warning by Justice Minister Heiko Maas, in a growing sign of German politicians' frustration with such websites.
"The time for round-tables is over. I've run out of patience," said Volker Kauder, chairman of the Christian Democratic Union's parliamentary group.

Facebook and Twitter have seen a rise in anti-migrant commentary in Europe's biggest economy, as public misgivings grow in some corners over the almost 900,000 asylum seekers who arrived last year.

The government has pushed the US online networks to take swift action to combat hate speech.
Het dreigement:
"If criminal content is not swiftly deleted, then we need to consider how to make Facebook and Twitter liable," he said, adding that "this Damocles sword hangs over them".
"They now have time to prove themselves before we impose a legal requirement," he warned.
Gelukkig is het het zwaard van Damocles en niet het zwaard van de Islam want met die laatste ben je je leven niet meer zeker (Theo, Charlie Hebdo).

https://www.thelocal.de/20161015/german ... speech-law
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie