Kerstfeest door de jaren heen.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Pilgrim »

Kerstgroet 2015 van Benjamin Netanyahu

Gepubliceerd op 24 dec. 2015


(Klik op het tandwieltje onderin de balk voor Engelstalige ondertiteling!)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Pilgrim »

Egyptische president Al-Sisi feliciteert christenen met Kerstmis

Gepubliceerd op 24 dec. 2015

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Ariel »

Onze PM Mark Rutte wenst ons als minister president ook heel goede kerstdagen. Of misschien toch niet? :thinking:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door King George »

An ISIS Christmas greeting from the Iranian press
http://www.jarchi.ir/h-mrk/1218Cl2Ls.html

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Mahalingam »



P.S.: Bing Crosby is dood sinds 1977.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Pilgrim »

Kersttoespraak 2015 van de Tsjechische president Miloš Zeman

Geplaatst op 27 december 2015



. . . en zo is er in de buitenlandse politiek sprake van een zwarte schandvlek, en dat is de migratiegolf. De politici die er hun ogen voor sluiten dat de migratiegolf ons nog niet heeft overrompeld en dat er geen reden is om ons zorgen te maken, doen me herinneren aan een voormalige burgemeester van Praag. Deze burgemeester, die bij de overstromingen op de brug stond en zei: “De situatie is uitermate gunstig.” En twee uur later stond de metro van Praag onder water.

Vaak voel ik me net als Cassandra, die voor het binnentrekken van het Paard van Troje in de stad waarschuwde, maar ik ben er diep van overtuigd dat hetgeen waar wij ons tegenover zien geplaatst een georganiseerde invasie en geen spontane beweging van vluchtelingen is.

Diegenen die voor immigranten pleiten, spreken van medeleven en solidariteit. Medeleven heeft men bij oude, zieke mensen en vooral bij kinderen. Maar het grootste deel van de illegale immigranten zijn gezonde jonge mannen zonder kinderen. En ik vraag me af: “Waarom nemen deze mannen de wapens niet op om voor de vrijheid van hun eigen land en tegen de ´Islamitische Staat´ te vechten?” Hun vlucht maakt objectief de ´Islamitische Staat´ sterker.

En ik kan me niet voorstellen dat in de tijd van het Protectoraat Bohemen en Moravië en onze jonge mannen gevlucht zijn, dat zij vluchtten om in Groot-Brittannië sociale uitkeringen te krijgen. Die zijn gevlucht om voor de vrijheid van het eigen land te vechten. En dat geldt uiteraard ook voor diegenen die de landen verlaten waar geen oorlog heerst. Omdat hun vertrek uit hun eigen landen tot meer achterstand leidt.

Toen de demonstratie van 17 november van de ondersteuners van de migratie werd voorbereid, kreeg ik van onze inlichtingendienst informatie dat er op een van de spandoeken van deze demonstratie het volgende zou komen te staan: “Dit land is niet van ons. Refugees Welcome”. Toen heeft iemand aan de organisatoren het advies gegeven dat dit opschrift heel dom is en dus hebben ze het veranderd in een iets minder domme uitspraak: “Dit land is van iedereen. Refugees Welcome”.

Tot slot van mijn kerstboodschap zou ik graag twee dingen duidelijk tegen u willen zeggen:

“Dit land is ons land. En dit land is er niet, en kan er ook niet, voor iedereen zijn.”

Beste vrienden, een gelukkig en vrolijk Nieuwjaar.

Vertaald uit het Duits/Tsjechisch door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/12/27 ... los-zeman/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Manon »

Ali Yas schreef:En dan te bedenken dat een kerstboom niet eens echt christelijk is. In feite zijn die landen gewoon totalitair, een beetje zoals het communisme. In de EU gaat het trouwens ook langzaam die kant op. Via het zogenaamde multiculturalisme wordt het uiteindelijk echt monocultureel, meer dan het ooit is geweest.
De kerstmarkten mogen geen "kerstmarkt" meer heten, maar heten nu Winterfeest.
De gemeenten mogen geen kerststallen meer zetten op het gemeenteplein of niet in het gemeentehuis (ik geloof zelfs dat in mijn dorp ook geen kerststal meer staat, we hebben een Groen! burgemeester).
De zelfstandigen moeten hun lichtjes dempen (in Oxfordstreet werd aan de Engelsen gevraagd om niet te uitbunding te zijn met hun kerstverlichting om de andere culturen niet tegen de borst te stoten).
In Duitsland werden ook verschillende kerststallen verboden.

In Dubai krijgt men vijf jaar cel als men Kerstmis viert.
In Saoudi is het ondertussen 10 jaar cel om "Jingle Bells" te zingen zeker?
De andere islamitische paradijzen gaan vast volgen.

En dan gaat ook hier het licht helemaal uit.

Prettig kerstfeest, zolang we dit nog mogen zeggen?



weinig waarschijnlijk dat onze kinderen deze kerstliedjes nog aangeleerd krijgen in hun "verrijkte" "super
diverse" klasjes.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Het is weer zover. In Den Haag wordt de sharia politie ingeschakeld om de islamitische wolven rustig te houden. Salafisten patrouilleren komende jaarwisseling opnieuw door de Haagse Schilderswijk. De ultraorthodoxe as-Soennah-moskee werkt hierbij samen met de Haagse politie. Het is in en in triest dat de moslimgemeente in Den Haag wel luistert naar hun geloofsbroeders, maar schijt hebben aan de politie.

De Haagse burgemeester Jozias van Aartsen kijkt in de ogen van de imam, en ziet dat het goed is.
Spoiler! :
Deze samenwerking was in het verleden al omstreden in de Haagse gemeenteraad, maar komt na een aangenomen motie in de Tweede Kamer opnieuw in grijs gebied terecht. Het parlement heeft in de bewuste motie het kabinet opgeroepen om alle samenwerkingen tussen overheid en salafistische organisaties te beëindigen.

In een andere motie noemde een Kamermeerderheid salafistische organisaties „een kweekvijver voor radicalisering en gewelddadig jihadisme.” Ondanks deze politieke ontwikkelingen gaat de samenwerking met stichting as-Soennah gewoon door.

Vragen hierover liggen klaarblijkelijk erg gevoelig: het Haagse stadhuis reageert uiterst summier en de politie heeft meerdere dagen nodig om met een ’afgestemd antwoord’ te komen. Zowel de politie als het stadhuis beantwoorden geen concrete vragen over de samenwerking met stichting as-Soennah.

De Haagse burgemeester Jozias van Aartsen gaat alleen kort in op de ontwikkelingen bij de buren op het Binnenhof. „Het is aan het kabinet om op een motie van de Tweede Kamer te reageren. Gemeenten zijn autonoom om zelf beslissingen te nemen”, laat hij via zijn woordvoerder weten.

De gemeenteraad is niet geïnformeerd over de samenwerking met organisaties tijdens oud en nieuw. In een brief spreekt Van Aartsen alleen over „bewonersactiviteiten” die door “verantwoordelijke bewoners worden georganiseerd.” Volgens een woordvoerster van de politie is de aanpak bij deze jaarwisseling „niets nieuws” en zetten moskeeën, buurtvaders en stichtingen zich het hele jaar door in voor de ’leefbaarheid’ in hun wijk.

De zegsvrouw gaat wel in op werk van de vrijwilligers: „Zij spreken medebuurtbewoners of andere aanwezigen op straat aan op wangedrag en signaleren ordeverstoringen dan wel strafbare feiten. De teams hebben daarom nauw contact met wijkagenten.” Verder benadrukt ze dat vrijwilligers niet meer bevoegdheden hebben dan andere Nederlandse burgers. „De coördinatie ligt bij de politie.”
Alleen wijkchef Ton Parlevliet van politiebureau De Heemstraat geeft informatie prijs over wie er precies op gaan met oud en nieuw. Op sociale media spreekt hij van „samenwerking met veel organisaties.” Hij deelde onlangs foto’s, genomen op een voorbereidingsavond, met een kaart van de wijk. Hierop is te zien dat onder andere een Koerdische organisatie en een Marokkaanse moskee meehelpen. Op deze kaart staat ook dat vrijwilligers van stichting as-Soennah komende jaarwisseling patrouilleren in twee delen van de Schilderswijk.

Telegraaf
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door King George »

De politie doet dus aan terugtreden in plaats van optreden en heeft de straten volledig prijsgegeven aan de Mohamse soldaten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen 2015

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
Deense kerst-eenden worden allemaal “halal” geslacht

Wat in Duitsland de gans of de kalkoen is, is bij de Denen met Kerstmis de eend. Voor een periode van in totaal negen jaar moesten de dieren naar slachthuizen in Polen, Duitsland of Nederland gebracht worden, omdat er in Denemarken geen geschikt bedrijf bestond. Dit jaar is dat eindelijk weer anders. In plaats daarvan verstoren islamitische slachtvoorschriften het kerstgenot.

Zoals de krant “Jyllands-Posten” bericht, worden de Deense eenden namelijk allemaal “halal” – dus volgens islamitische voorschriften – geslacht. Ze worden weliswaar verdoofd voordat hun keel wordt doorgesneden. Iedere dag aan het begin van het slachten en na iedere pauze spreekt een islamitische medewerker echter een gebed en wordt het proces regelmatig gecontroleerd door een imam, zoals de baas van het eendenproductiebedrijf schetst.

Martin Henriksen, woordvoerder integratiezaken van de Deense volkspartij, heeft kritiek: hij eist in ieder geval zoveel respect voor de Deense traditie dat de consumenten tussen op Deense wijze geproduceerde kerst-eenden en na een islamitisch gebed geslachte dieren mogen kiezen.

Hoewel critici eveneens vrezen dat het verdovingsmiddel af en toe niet zou kunnen werken en de dieren bij het uit bloeden daarom pijn zouden moeten lijden, hebben de Deense eenden behalve het “halal”-certificaat ook een etiket met het opschrift “Door de dierenbescherming aanbevolen”.
en waarom moeten de Deense kersteenden halal worden geslacht? Er is hier iets dat ik totaal mis. Ik mag trouwens van mijn geloof geen eenden eten als daarover eerst een heidense spreuk over werd uitgesproken.

En dan nog iets: waar blijft de Deense kerstcultuur die gewoon geslachte (verdoofd geslachte) eenden als kenmerk heeft? Is het ineens niet meer behoud van eigen cultuur?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Manon »

In Den Haag wordt de sharia politie ingeschakeld om de islamitische wolven rustig te houden. Salafisten patrouilleren komende jaarwisseling opnieuw door de Haagse Schilderswijk. De ultraorthodoxe as-Soennah-moskee werkt hierbij samen met de Haagse politie. Het is in en in triest dat de moslimgemeente in Den Haag wel luistert naar hun geloofsbroeders, maar schijt hebben aan de politie.
Ik vind dit dus héél gevaarlijk.

Ik lees hier dat er aparte privé milities (zo heet dat in mijn cultuur) worden ingezet om één bepaalde bevolkingsgroep onder controle te houden. Ik concludeer hieruit dat diezelfde privé milities voor hetzelfde geld diezelfde bevolkingsgroep kunnen opdracht geven om andere bevolkingsgroepen aan te vallen of te molesteren.

En de burgemeester keek en zag dat het goed was? Mag ik deze als kerstwens besneden kleindochters toewensen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Manon schreef:
Ik vind dit dus héél gevaarlijk.
Ik ook. En het leuke aan dit verhaal is....

17 dec: Tweede Kamer neemt motie aan om niet meer met salafisten samen te werken
31 dec: Sharia-politie in Den Haag

Het kan VVD Van Aartsen geen reet roesten wat de regering van zijn sharia politie vindt. Hij gaat gewoon zijn eigen gang en zegt...Het is een „bewonersactiviteit” die door “verantwoordelijke bewoners wordt georganiseerd.

Het is schandalig dat de Haagse Schilderswijk officieel niet meer onder hun toezicht en controle staat van de politie, maar van mohammedanen met gele hesjes .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Manon »

et voilà : geen kerststallen meer:

http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 217788.htm
Vereniging van Franse burgemeesters verbiedt kerststallen in openbare ruimtes
23 DEC 2015



De Vereniging van Franse burgemeesters (Association des maires de France - AMF) heeft kerststallen in de stadhuizen verboden en dit omdat ze indruisen tegen de rechten van de seculiere maatschappij.



"Nonsens," schrijft de krant Le Figaro (betaalde toegang): “Voor christenen vertegewoordigt de kerststal de geboorte van de Verlosser, zoals door de profeten aangekondigd in het Oude Testament. Maar wat betekent deze eenvoudige en ontroerende uitbeelding, die deel uitmaakt van de Franse culturele erfenis, voor anderen, zowel gelovigen als niet-gelovigen?

[...] Ze kunnen een gezin zien dat een pasgeboren baby bewondert. Of - waarom niet - een familie die samen de beproevingen van het ballingschap doorstaat.

[...] Maar stadsbesturen en de rechterlijke macht verkeren vandaag in opperste staat van verwarring. Is de kerststal een religieus symbool of een traditie?

[...] De kerststal staat voor eenheid. [...] In tijden waarin broederschap en verdraagzaamheid aan de orde van de dag zijn, zouden de aanhangers van een overdreven secularisme daar misschien eens over moeten nadenken."

"Dit gaat te ver," schrijven ook politicus Jean-Pierre Barbier en historicus Antoine Arjakovsky in de krant Ouest-France:

"Het secularisme dat hier wordt verdedigd, resulteert in een soort valse neutraliteit die onze geschiedenis, tradities en waarden ontkent en vormt dus een onwerkbare oplossing... Barbaars fanatisme kan niet worden gestopt met minder godsdienst. Laten we duidelijk zijn: het probleem van het Franse secularisme focust niet op het christendom, het jodendom of de islam, maar op fundamentalisme. En dat fundamentalisme krijg je niet weg door komaf te maken met het christendom.

De haatzaaiers van de ‘heilige onwetendheid’ bekamp je niet door de principes van authenticiteit, identiteit en - uiteraard - respect voor vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid te verloochenen.”
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Manon schreef:et voilà : geen kerststallen meer:
Oke...Ik wil de kerststallen opofferen als er vanaf nu geen dier meer halal geslacht zal worden, en als men het offerfeest en suikerfeest verbiedt omdat die indruisen tegen de rechten van de seculiere maatschappij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ali Yas »

Manon schreef:et voilà : geen kerststallen meer:
:shock: Soms wordt de fantasie door de realiteit ingehaald. Links weliswaar, maar toch.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Manon »

Om zeker te zijn ben ik dus nog even naar het kerkplein gaan kijken. En inderdaad: in plaats van een christelijke kerststal waar de islamitische profeet Jezus werd geboren, staat er nu gewoon een groene afgekapte spar, een heidens feest te wezen.

Raar want we hebben een groene burgemeester die er dus niet voor terugdeinzen om sparren te kappen en nu als heidenen geboekstaafd staan.

Wat zullen hun moslimknuffels dààr van denken?

Misschien kunnen we volgend jaar een heel groot spaghettivergiet op het kerkplein zetten? Want als de volgelingen van het Flying Spaghettimonster boos worden, dan zijn we nog niet aan de nief patatjes. Die mannen halen alles gewoon door zo'n spaghettizeef! :thinking:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Mahalingam »

Eerste kerstdag; een condoom automaat explodeert
Afbeelding
en veroorzaakt een 'gevalletje Darwin'.
Man omgekomen bij opblazen condoommachine
SCHÖPPINGEN - Een Duitse man is om het leven gekomen toen hij met twee kompanen een condoommachine opblies. Het incident gebeurde op eerste kerstdag in de West-Duitse plaats Schöppingen, vlak over de grens bij Enschede, meldde de politie maandag.

De mannen probeerden vermoedelijk het geld uit de condoommachine te roven, maar bij de explosie werd het slachtoffer tegen het hoofd geraakt door een rondvliegend stuk metaal. Zijn twee vrienden brachten zijn lichaam naar het ziekenhuis, een chaotisch tafereel van condooms en muntstukken achterlatend. Daar vertelden ze dat de man van de trap was gevallen, maar het ziekenhuis vertrouwde het zaakje niet en schakelde de politie in.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2492 ... ine__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Hier komt nog een nakomend kerst bericht. Christmas in Norway - loud Islamic preaching in een winkelcentrum tijdens de kerstinkopen. . Enjoy....

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Vluchtelingen mogen eerst aan vuurwerk wennen
-
Vluchtelingen in de Duitse plaats Reichenberg krijgen twee dagen voor de jaarwisseling de gelegenheid te wennen aan het geluid van vuurwerk. De plaats in Beieren wil hun eventuele angst wegnemen en de vluchtelingen laten zien en horen wat ze in de nieuwjaarsnacht kunnen verwachten.

,,Het wordt een informatieve demonstratie zonder showeffecten. Daarom doen we het ook heel bewust bij daglicht'', zei een gemeentewoordvoerder maandag. De vluchtelingen krijgen ook op papier in meerdere talen informatie over de gebruiken tijdens de jaarwisseling.

In de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen hebben de autoriteiten andere zorgen over vuurwerk en vluchtelingen. De deelstaat heeft vluchtelingen verboden vuurwerk af te steken in of bij de vluchtelingencentra. Daarin zijn vaak veel lichte materialen verwerkt en de autoriteiten zijn bang dat er brand uitbreekt door vuurwerk. Ze erkennen ook dat de knallen een grote psychische belasting vormen voor de mensen die uit oorlogsgebieden komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Haags plan voor oud en nieuw is een 'fout signaal' zegt de meerderheid van de Kamer.

Kamer verwerpt ordedienst salafisten

Een Kamermeerderheid heeft forse kritiek op de gemeente Den Haag. De hofstad zou salafisten niet moeten inzetten om de orde te bewaren, oordelen parlementariërs.

Deze krant onthulde gisteren dat de politie hulp krijgt van de ultraorthodoxe as-Soennah-moskee tijdens Oud en Nieuw om de rust te bewaren in twee delen van de Haagse Schilderswijk.

Dat is geheel in strijd met hoe het parlement over salafisten denkt. De Tweede Kamer heeft recent meerdere moties aangenomen om de strijd met deze radicale moslims aan te gaan. Zo vindt de Kamer dat het OM moet onderzoeken of het salafistische organisaties kan verbieden, omdat deze streng-islamitische ideologie antidemocratisch zou zijn.

PvdA-Kamerlid Marcouch vindt het „een verkeerd en onwenselijk signaal" dat Den Haag afgeeft. Volgens hem legitimeert het stadsbestuur hiermee het salafisme, terwijl je er volgens hem juist afstand van moet nemen in deze tijd waarin er gestreden wordt tegen radicalisering.

VVD-Kamerlid Tellegen sluit zich daar helemaal bij aan. „We moeten dit soort organisaties een halt toeroepen hebben we nou juist gezegd. Dan kan het niet zo zijn dat juist dit soort clubs de orde gaan bewaken."

De PVV in de Haagse gemeenteraad is inmiddels een campagne gestart voor het vertrek van burgemeester Jozias van Aartsen. Raadsleden verspreiden onder andere een bewerkte foto van de burgervader met een grote baard voor een islamitische vlag. PVV-fractievoorzitter Gerbrands: „Dit is een knieval naar radicalen en een fout signaal naar de stad.”

De Haagse politie liet eerder in een reactie weten dat de samenwerking „niets nieuws” is en dat vrijwilligers geen bijzondere bevoegdheden krijgen. Vragen over kritiek vanuit de Tweede Kamer worden niet beantwoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Viering nieuwjaar verboden in Banda Atjeh

De Indonesische stad Banda Atjeh heeft de overwegend islamitische bevolking verboden oud en nieuw te vieren. "Het is verboden voor moslims het christelijke nieuwjaar te vieren", zei locoburgemeester Zainal Arifin tegen de nieuwssite Tempo.co.

In Atjeh krijgen de jongens en de meisjes op scholen voortaan gescheiden les. In het verleden zaten ze gewoon met elkaar in de klas

Banda Atjeh is de hoofdstad van Atjeh, de enige provincie in Indonesië, waar de islamitische wet van toepassing is. De autoriteiten van de stad hadden de bewoners de afgelopen week ook verboden om Kerstmis te vieren.

Volgens de locoburgemeester mogen moslims wel het islamitisch nieuwjaar vieren. Dat kent een andere kalender. Verder vindt hij vuurwerk en trompetmuziek bij het begin van het nieuwe jaar onverenigbaar met de islamitische cultuur.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Een Kamermeerderheid heeft forse kritiek op de gemeente Den Haag. De hofstad zou salafisten niet moeten inzetten om de orde te bewaren, oordelen parlementariërs. Maar daar hebben de salafisten geen boodschap aan. Ze gaan toch patrouilleren.
Vrijwilligers van de ultraorthodoxe as-Soennah-moskee gaan ondanks alle politieke ophef patrouilleren tijdens oud en nieuw in de Haagse Schilderswijk. Dat blijkt uit een verklaring van het bestuur.

Het bestuur van de salafistische moskee schrijft dat ze voor het vijfde achtereenvolgende jaar haar “religieuze, morele en maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt.”

Veder spreekt de leiding van stichting as-Soennah over een constructieve samenwerking met welzijnsorganisaties, de gemeente Den Haag en de politie. “Wij gaan dan ook met deze organisaties verder op de ingeslagen weg door saamhorigheid en verbinding te zoeken met alle bewoners van onze stad.”

De samenwerking is geheel in strijd met hoe de Tweede Kamer over salafisten denkt. Onlangs is er een motie aangenomen die het kabinet oproept om alle projecten tussen overheid en salafistische organisaties te beëindigen. Een Kamermeerderheid wil dat burgemeester Van Aartsen zijn aanpak tijdens oud en nieuw aanpast.

Uit officiële stukken blijkt dat de Haagse burgemeester zijn gemeenteraad niet heeft geïnformeerd over de samenwerking. Op papier schrijft Van Aartsen alleen over “bewonersactiviteiten die door verantwoordelijke bewoners worden georganiseerd, lopen uiteen van schoonmaakacties tot buurtsurveillance.”

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Terreurangst verknalt oud en nieuw

Van onze verslaggevers

De jaarwisseling wordt door een groot deel van de bevolking met angst en beven tegemoet gezien. De dreiging van een terroristische aanslag in één of meerdere Europese steden is daar debet aan.

Het afgelopen weekeinde zei de politie in Oostenrijk dat verschillende Europese hoofdsteden gewaarschuwd zijn voor een aanslag tussen Kerst en Oud en Nieuw. Veiligheidsdiensten in heel de wereld zijn dan ook in opperste staat van paraatheid.
Vuurwerkshow

In Brussel is de traditionele vuurwerkshow in het hart van de stad afgelast. Ook andere festiviteiten gaan niet door , vanwege de terreurdreiging. Deze week werden nog twee jihadisten opgepakt die van plan waren aanslagen te plegen op de Grote Markt van de Belgische hoofdstad.

In ons land is er geen sprake van het afgelasten van grote evenementen. ,,We zijn gewoon uitermate alert. Met de jaarwisseling zijn er altijd veel agenten en hulpdiensten op straat, en dat zal dit jaar uiteraard niet anders zijn”, zegt Joop Kemperman van de Nationale Politie.

,, Sinds de aanslagen in Parijs geldt in heel Nederland al een verhoogde paraatheid, maar we hebben geen enkel signaal dat de dreiging groter is geworden. We zijn scherp op zaken die anders zijn, maar dat zijn wij als politie altijd. Bij grote publieksevenementen kan er extra gecontroleerd worden, maar van afgelastingen van festiviteiten is geen sprake.”

Kemperman zegt dat de spanning wel voelbaar is onder de burgers. ,,Om twaalf uur als het geknal losbarst zal dat door velen dan anders ervaren worden. En er zullen best mensen zijn die denken dat er iets anders gebeurt... Niet vreemd, want bij aanslagen in het verleden hoor je achteraf dat mensen dachten dat er vuurwerk werd afgestoken in plaats van een bom.”

Ook volgens een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) is de dreigingssituatie in ons land niet veranderd. ,,We blijven gewoon uitermate alert. Of het nu gaat om bakfietsen, rugzakken of auto’s...”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Hamas verbiedt nieuwjaarsfeesten in Gaza

De Palestijnse radicaal-islamitische beweging Hamas heeft de nieuwjaarsvieringen in de Gazastrook verboden. "Het nieuwe jaar vieren in de Gazastrook is in strijd met de islam en zijn regels. Het gaat sowieso om een Westerse traditie, die we in Gaza niet aanvaarden", zei politiewoordvoerder Ajman Batnidshi woensdag in een sms aan de pers. De uitbaters van hotels, cafés en restaurants werden verzocht donderdag geen feesten toe te laten of te organiseren.

Volgens bewoners van de Gazastrook is het de eerste keer dat Hamas de nieuwjaarsviering vooraf officieel heeft verboden. In de praktijk maakte de politie vorig jaar een eind aan feesten die aan de gang waren in de Gazastrook. Mensenrechtenactivisten in Gaza hekelen het verbod als een inbreuk op de bewegingsvrijheid.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie