Kerstfeest door de jaren heen.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Prachtig toch! Eerst het bitter dan het zoet. Voorwaar zagen we al het licht bij de opkomst van Trump. In Europa rammelt het aan alle kanten aan de grenzen van de politiek correcte linkse land- en volksverraders. Een ommekeer is in zicht. En nu dan dit positieve bericht uit een provincie van mohammedanistan.

15 maart is dichterbij dan u denkt.

CHANGE!

Het mohammedanisme is niet geschikt voor Europa. Weg ermee! Dus ook weg met al die aanhangers van dat verschrikkelijke op onze cultuur en beschaving parasiterende mohammedanisme.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Ach ja, het verbod om kerst te vieren op de Turkse school, berust op een misverstand. Het was namelijk geen verbod, maar een goedbedoeld advies. :redface2: Is het raar dat ik het niet geloof?
Turkse school ontkent verbod op Kerst bij Duitse afdeling

De leiding van een Turkse school met een Duitse afdeling ontkent dat er een verbod is uitgegaan om Kerst te vieren. De leiding van de Duitse afdeling zou een e-mail ten onrechte hebben uitgelegd als een verbod, terwijl het overkoepelend bestuur alleen een goedbedoeld advies zou hebben gegeven.

De Duitse afdeling van de eliteschool Lisesi in Istanbul stuurde de mail door naar het Duitse persbureau DPA. In de mail zou staan dat de Turkse schoolleiding heeft gemeld "dat vanaf nu niets meer over kerstgebruiken, over het christelijke feest wordt meegedeeld in de klas en dat er niet meer wordt gezongen."

In de Duitse media circuleerden al na een paar uur berichten dat de Turkse schoolleiding niets over de tradities rond het christelijke feest mocht worden onderwezen en dat er op de school geen kerstliedjes mochten worden gezongen. Het koor van het gymnasium mocht afgelopen dinsdag ook niet meedoen aan het traditionele kerstconcert op het Duitse consulaat.

Maar de directeur ontkent nu dus dat er sprake is van een verbod. Volgens hem gaat het om een advies.

Seculier
Het Duitse gymnasium is onderdeel van een grote Turkse middelbare school voor jongens, het İstanbul Lisesi en bestaat sinds 1933. De leraren van de Duitse afdeling worden met Duits belastinggeld betaald. Het Duitse deel van de school heeft een eigen bestuur, maar dat is wel ondergeschikt aan het overkoepelende bestuur van de school.

Sommige lessen komen overeen met het Duitse onderwijs en worden gegeven door Duitse leraren, andere zijn op Turkse leest geschoeid. De school is seculier.

Volgens critici gebeurt het steeds vaker dat seculiere scholen door de regering worden gedwongen om een islamitisch-conservatieve koers te varen.

Het Duitse ministerie van Onderwijs wil niet reageren op het verbod op de kerstviering.

Verklaring schoolleiding
De school heeft inmiddels ook in een persverklaring laten weten dat er geen sprake is van een verbod, zoals de Duitse media meldden.

De afgelopen weken zou onrust zijn ontstaan onder leerlingen, die vonden dat de Duitse leraren in hun ogen geen goede uitleg hadden gegeven over de betekenis van Kerst en het christendom. Daarbij is het woord manipulatie gevallen. De schoolleiding zou toen een vergadering hebben belegd met de Duitse afdeling, waarin is gemaand tot behoedzaamheid en geen geruchten te verspreiden.

Een ander punt is de kwestie rond een kerstconcert. De schoolleiding zegt dat de Duitse afdeling dat sinds een jaar of zeven geeft. Het was een initiatief van de vorige leidinggevende van de Duitse afdeling, die een religieuze achtergrond had.

'Goede betrekking met Duitsland'
De huidige leidinggevende zou geen voorstander zijn van een kerstconcert, omdat de school seculier is. Leerlingen die er toch aan mee wilden doen, hadden daarvoor toestemming nodig van hun ouders of voogden. Maar het concert is niet verboden, zegt de schoolleiding.

De school betreurt de berichten en wijst op de goede betrekkingen tussen de school en Duitsland en benadrukt in zijn verklaring verder het belang van de vrijheid van godsdienst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waar rook is, is vuur. Turks vuur!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Mahalingam »

Anders-gelovigen? Wie zijn dat in Vlaanderen? Iedereen die niet Christelijk is.
En dat zijn er nogal wat. En die worden over 1 kam geschoren omdat ze aanstoot zouden kunnen nemen aan een Kerststal. Dat 'op een hoop gooien' is politiek correct want anders moet de naam van de Mohammedanen vallen.
En je weet wel: "als je over de Duivel spreekt dan trap je op zijn staart."
Ruzie na verwijderde kerststal
De Belgische gemeente Holsbeek doet het zonder kerststal omdat anders-gelovigen er aanstoot aan zouden kunnen nemen.

Het besluit van de lokale burgemeester heeft volgens Het Nieuwsblad tot grote woede geleid bij staatssecretaris Theo Francken. Volgens hem is het "tijd om onze normen en waarden te verdedigen". Burgemeester Hans Eyssen zegt dat het nu om klachten ging van niet gelovigen. Het gemeentehuis is volgens hem een neutrale plek en een kerststal een religieus symbool.

Oppositiepartij N-VA heeft inwoners van Holsbeek opgeroepen massaal kerststallen mee te nemen naar de komende gemeenteraadsvergadering. "Kerstmis behoort tot onze folklore en traditie", zegt de plaatselijke afdeling in een verklaring.

De Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur gaat de hoog oplopende kwestie ook bekijken. De Belgische Vereniging van Gemeenten (VVSG) zegt tegen Het Nieuwsblad dat als de kerststal uit het stadhuis verdwijnt, ook de kribbe op marktpleinen moeten verdwijnen. Ook de intocht van Sinterklaas zou dan wel eens verboden kunnen worden.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2726 ... 37e2720715
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

"Te uitdagend voor moslims? Onzin!"

Er zal dit jaar geen kerststal zichtbaar zijn in het gemeentehuis van Kortrijk-Dutsel bij Holsbeek. Voormalig eerste schepen Achiel Claes is niet te spreken dat de gemeente dit besliste omdat de stal 'te uitdagend zou zijn voor moslims'. "Onzin", zegt schepen Annelies Vander Bracht. "Wij hebben dat gedaan, omdat er scheiding moet zijn tussen kerk en staat. Dat afschuiven alsof er enkel moslims aan de oorzaak hiervan liggen, zou maar al te simpel zijn."

"Zoals elk jaar werd er ook dit jaar een kerstboom en kerststal geplaatst in het gemeentehuis", vertelt voormalig eerste schepen, Achiel Claes.

"Maar omdat de gemeentesecretaresse gaan klagen is bij schepen Vander Bracht, is die kerststal uiteindelijk weggenomen. De reden daarbij was dat de stal 'te uitdagend zou zijn voor moslims'. In een gemeente zoals Molenbeek zou ik daar nog kunnen inkomen. Maar in een landelijke gemeente zoals Holsbeek? Dat is toch je reinste onzin! Kerstmis is toch gewoon een traditie? Waarom kunnen wij die niet gewoon normaal verderzetten? Er wonen, bij wijze van spreken, misschien vier moslims in Holsbeek en die gaan écht niet komen klagen omdat er een kerststal in het gemeentehuis staat", meent Claes, die al zes jaar uit de politiek gestapt is.

"Maar als ik zo'n zaken hoor, dan wil ik er stande pede weer mee beginnen. Absurder dan dit kan ik het niet meer bedenken."

Schepen Annelies Vander Bracht ontkent dat de gemeentesecretaresse hier voor iets tussen zit. "Dat is een gemakkelijk discours. Wij hebben dat gedaan, omdat er scheiding moet zijn tussen kerk en staat. Elke gemeente kan dat op zijn manier interpreteren. Om zo neutraal mogelijk te blijven, hebben wij dat kerststalletje weggenomen. Dat heeft niet alleen iets met moslims te maken. Ook homo's of slachtoffers van pedofiele Brugse priesters zullen dezer dagen niet staan te springen voor een symbool van de kerk. Laat ons het daarom voor onze privésfeer houden. Dat lijkt mij het slimste. Ik heb thuis zelf ook een kerststal. Dat is leuk voor de kinderen", klinkt het bij Vander Bracht.

Wel stal voor kerstdagen

"Voor de kerstdagen komt er wel een stal. Dat zal van 23 tot en met de 27 december zijn. De kerstboom, die er nu al staat, zal wel blijven staan", vertelt schepen Vander Bracht.

"Dat is nog het belachelijkste van allemaal! Waarom voor die dagen wel? Het gemeentehuis is dan nog eens gesloten ook, dus dat is echt volledig overbodig. Ik kan er met mijn verstand niet bij", besluit Achiel Claes.
En dit is de boosdoener. Groene Annelies Vander Bracht.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
En dit is de boosdoener. Groene Annelies Vander Bracht.
Afbeelding
Ik vind haar een ware heldin. Je moet maar durven zolang aanhangers van de smerige poepluierreligie islam nog flink in de minderheid zijn. Ga er maar aanstaan wat ze zich allemaal moet laten welgevallen met de nodige bagger en scheldkanonnades die over haar uitgestort gaan worden. Of valt dat in België nogal mee vergeleken bij Nederland? :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ali Yas »

Zou het niet kunnen dat moslims er met de haren bij gesleept worden omdat linkse rakkers niet openlijk durven toe te geven dat ze eigenlijk zelf een rothekel hebben aan alles wat aan het christendom doet denken?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn'

Een vrachtwagen is vanavond ingereden op een kerstmarkt in Berlijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
En dit is de boosdoener. Groene Annelies Vander Bracht.
Afbeelding
Deze linkse mevrouw loopt dus over van begrip voor de Islamitische moordenaar in Berlijn deze zelfde dag. Ze kan heel goed begrijpen dat moslims niet graag kerststalletjes zien dus als ze dan tot moorden overgaan is dat gewoon onze schuld. Zo werkt de linkse geest.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door King George »

En in de krant wordt met geen woord gerept over het signalement van de daders, welke na aangifte bij de politie wel bekend is. Het waren Moslim-tieners.


Tieners slaan lammetjes uit kerststal dood met boekentas

Afbeelding
Foto: Joren De Weerdt

HEIST-OP-DEN-BERG - Twee schaapjes uit de kerststal aan de kerk van Itegem (Heist-op-den-Berg) zijn dood teruggevonden. Een getuige zag hoe één van de schaapjes door twee scholieren werd afgetuigd met een boekentas. De daders gingen op de vlucht toen ze betrapt werden. Niemand begrijpt wat de daders heeft bezield.

De bal ging aan het rollen toen maandagochtend iemand de jonge gasten aan de kerststal opmerkte. “Om 7u ’s morgens zag ik twee jonge kerels aan de kerststal. Ze leken maar dertien of veertien jaar oud. Ik kon mijn ogen niet geloven, want ze waren met hun boekentas op het hoofd van de schaapjes aan het slaan. Ik ben dan teruggedraaid met mijn brommer om ze tegen te houden. Toen ze dat zagen, sprongen ze op hun fiets en vluchtten ze weg”, vertelt getuige Ivo Goormans (52).

De man probeerde nog om de twee achterna te rijden, maar hij werd opgehouden door de wegenwerken rond de kerk. “Toen ik daarna weer naar het schaapje dat er het ergst aan toe was ging kijken, is het op mijn schoot gestorven. Er was niets meer aan te doen”, vertelt de man aangeslagen.

Jos Van den Broeck, die de kerststal elk jaar opbouwt, kan het niet begrijpen. "Ik snap niet wie er plezier in kan scheppen om die beestjes op zo’n agressieve wijze lastig te vallen. Dat is ziek. Half vorige week hebben we ook al een schaapje dood teruggevonden. Ik dacht toen dat het gewoon iets gekregen had en we hebben het gewoon vervangen door een nieuw. Maar nu we dit gezien hebben, denken we daar natuurlijk anders over.”

De politie kwam maandag ter plaatse, maar wie er achter de feiten zit, is onduidelijk. Wellicht komen er vandaag al nieuwe schaapjes in de kerststal. Er wordt bekeken hoe er een oogje in het zeil gehouden kan worden met camera's of bewaking.


GVA
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

King George schreef:En in de krant wordt met geen woord gerept over het signalement van de daders, welke na aangifte bij de politie wel bekend is. Het waren Moslim-tieners.

Tieners slaan lammetjes uit kerststal dood met boekentas
Ik voel de neiging om dit soort jonge gasten met dezelfde tas op kun kop te slaan. Oog om oog, and tand om tand is toch een mantra in Islam?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Kerst mag geen naam hebben

Daniel van Dam

Na de felle discussie over Zwarte Piet staat er opnieuw een feestdag onder druk: het kerstfeest. Bedrijven, scholen en instellingen vermijden krampachtig het woord kerst om ’andersgelovigen’ niet te kwetsen en wensen elkaar daarom ’fijne wensdagen’, versturen wenskaarten en organiseren winterfeesten. Of vermijden zelfs het hele woord.

Met name bij lagere scholen is de ’kerstkramp’ goed te zien. Meerdere basisscholen organiseren tegenwoordig eindejaarsmaaltijden in plaats van kerstmaaltijden, zoals basisschool De Bogen in Harderwijk. „Ik zou niet weten waarom er gekozen is voor het woord eindejaarsmaaltijd”, probeert directeur Erik Vis nog. Maar na enig aandringen geeft hij toe. „Wij hebben op school veel verschillende geloven, waardoor wij ervoor hebben gekozen om het geen Kerstmis te noemen, maar uit respect voor iedereen hebben we het eindejaarsmaaltijd genoemd. Verdere vragen wil hij niet beantwoorden. „Ik heb hier geen zin in. Tot ziens”, en gooit de hoorn erop.

Ook de 7e Montessorischool in Amsterdam heeft het woord kerst geschrapt en kinderen uitgenodigd voor een ’winterdiner’. De directeur wil geen vragen beantwoorden. In een gesprek met een boze ouder geeft de directrice wel aan ’dat we over vijf jaar toch niet meer over kerst zouden spreken’, vertelt een anonieme ouder die vindt dat de school hiermee een ’traditie overboord gooit’.

Vorige week laaide de discussie op na een kerstpromo van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), waarin het woord kerst afwezig is. ’December vier je samen’, is nu de slogan. Terwijl vorig jaar de NPO nog de slogan ’Kerst vier je samen’ gebruikte. Geen bewuste vermijding van het woord kerst, benadrukt een woordvoerder. Het filmpje gaat over de hele ’feestmaand december’. Hij wijst erop dat er inmiddels ook een ’Kerst op NPO1’ promo draait. „Nee, dat filmpje is er niet vanwege de kritiek gekomen, deze stond al langer gepland.”

Net als de NPO heeft winkelketen Primera dit jaar een kerstloze-slogan. Op de voorpagina van de Primera-folder wenst het bedrijf zijn klanten ’fijne wensdagen’. Een woordvoerder benadrukt dat de slogan geen bewuste vermijding van het woord kerstfeest is, maar ’een creatieve invulling’ en ’iets met een knipoog’.

Ook bij onze Zuiderburen is de kerst-discussie opgelaaid, na het verbannen van de kerststal uit het stadhuis van de gemeente Holsbeek. Atheïsten zouden aanstoot hebben genomen aan het Bijbels schouwspel, zegt de burgemeester tegen Belgische media en daarom ziet hij zich genoodzaakt om de stal te sluiten.

Volgens filosoof Sebastien Valkenberg is de oplaaiende kerst-discussie een ’trend’ en hij wijt dit aan de oprukkende politieke correctheid. „We willen tegenwoordig als samenleving ’inclusief zijn’, legt hij uit, om zo te voorkomen dat mensen zich buitengesloten voelen. Dat leidt ertoe dat traditionele feesten, zoals het van oorsprong christelijke kerstfeest, moeten veranderen. „Dus: laten we het feest maar met zoveel mogelijk water aanlengen, dan is het voor iedereen verteerbaar, dat is de gedachte hierachter.” Anders dan bij de discussie over Zwarte Piet, zijn er geen actievoerders die druk uitoefenen. Vaak komt het voort uit zelfcensuur, zegt Valkenberg. „Men anticipeert op mogelijke gevoeligheden. Het heeft iets heel betuttelends.”

De angst dat westerse tradities sneuvelen onder druk van de vrees om te kwetsen, is sterk. Soms wordt daarom te snel de stormbal gehesen. Uit Zweden kwam het bericht dat kerstverlichting werd afgeschaft ’om moslims niet te kwetsen’. Het verhaal ging viraal, maar bleek achteraf onzin. Toen de versiering van de grote kerstboom op de markt van Gouda getrokken werd, ging de beschuldigende vinger naar het plaatselijke azc. Camerabeelden wezen uit dat harde wind de boom had afgetuigd.

Hugo Bos is voorzitter van de orthodox-katholieke stichting Civitas Christiana. Zijn stichting strijdt tegen de teloorgang van Nederlandse tradities zoals zwarte piet, maar kerst past in hetzelfde stramien. „In Orientalis, het voormalige Bijbels Museum in het dorp Heilig Landstichting, wordt inmiddels gesproken van het ’lichtjesfeest’ en de ’lichtjesboom’.”

Voor Bos is het zijn levenswerk om culturele feestdagen zoals het kerstfeest in leven te houden. Overdrijft hij het doembeeld van de culturele afkalving niet? Nee, want er kleven grote risico’s aan als deze ontwikkeling zich doorzet, vreest hij. „Gaandeweg wordt alles afgebroken wat onze voorouders hebben opgebouwd dat mooi, waardevol en beschermenswaardig is. Tradities geven binding tussen generaties. Als je die band weghaalt, gaat de samenhang en gemeenschapszin in de maatschappij kapot. Dat is heel gevaarlijk voor de stabiliteit van het land.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Merry Christmas Europa.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Even een vrolijke noot. Heel grappig. Maar misschien niet voor de eigenaar van de tuin. [icon_lol.gif] Ontsnapte varkens vreten kerstverlichting op
Drie ontsnapte varkens hebben gisterochtend een spoor van vernielingen getrokken in de Haagse wijk Ypenburg. De politie sloot de dieren uiteindelijk op in een voortuin aan de Rijsbes, waar ze de kerstverlichting opaten, de plantenbakken leeghaalden en alles omwoelden.

Het trio was afkomstig van een boerderijtje ruim een kilometer verderop. Volgens de boer moesten ze door twee deuren breken om buiten te komen en zouden ze zelfs hun gewicht als ’stormram’ hebben gebruikt om te ontsnappen, waarna ze op strooptocht richting de bewoonde wereld gingen.

Daar lukte het de politie om ze op te sluiten in een voortuin, met drie afgesloten zijden. „Onze voortuin”, vertelt Marlous Scheenstra, die er met haar ouders woont. „De politiewagen stond aan de open kant, zodat de dieren niet weg konden.” Scheenstra werd op haar werk gebeld met de mededeling dat er varkens in de tuin liepen die alles vernielden. „Dus ik vroeg nog: echte varkens of bedoelt u vandalen?”

De dieren bleken flink te hebben huisgehouden. „We kwamen aan en er lag één varken in een net gegraven kuil. Een tweede schuurde tegen een boom en een derde deed zich te goed aan de kerstverlichting”, aldus Scheenstra, die er ondanks de chaos wel de humor van inzag. De eigenaar heeft de vandalen meegenomen en zal de schade moeten vergoeden. „Hij bood aan een stukje worst te brengen als de daders zijn geslacht”, lacht Marlous. „Maar laat maar zitten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door mercator »

Spijtig dat dit trio geen moskee of theehuis is binnengewandeld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door silkyboxershortXL »

Mum hugs and kisses daughters before sending them on suicide missions


Translation Video 1
video with mother

Father (cameraman): Im Nimr (Mother of Nimr) saying goodbye to her daughters, Islam 7 years old and Fatimah 8 years old. Im Nimr, peace be upon you, say something to the muslims.

Mother: Be patient.

F: Why are you sending your daughters? One is 7 and the other is 8, they're young for Jihad.

M: No one is too young for Jihad, because now Jihad is a duty for every muslim. The young, women, men.

F: you're right, god bless you. May God accept your daughters , may god be pleased with you. Takbir!

Daughters and Mother: Allahu Ackbar!

F: May god be pleased with you, Baba. [Daughters hug mother] Come on, let them go. Go fight in the name of god, invade for god's sake.
Translation video 2
video with father

Father: [inaudible over nasheed - sorry]

Daughter 1: I'm going to do a suicide mission

F: where?

D1: Damascus

F: Damascus? You're young, you're 9 years old, why don't you leave this to the men? The men escaped? They went on the green buses?

D1: yes

F: You want to surrender so that you're raped and killed by the infidels?

D1: no

F: You want to kill them, no? We're a glorious religion, not a religion of humiliation, isn't that so Baba?

D1: Inshallah

F: Inshallah, [turns to second daughter] Islam my darling, you're going to carry out Jihad today?

D2: Inshallah

F: You won't be scared, right?

D2: [nods] inaudible

F: You won't be scared, because you're going to God, isn't that right?

D2: [nods] inaudible

F: Thank god, say Allahu Ackbar

D1 & D2: Allahu Ackbar!

F: Thank god [recites scripture and makes dua]

Source: http://defence.pk/threads/syrian-rebel- ... z4TTUfdNDa
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Meppel staat ook weer op de kaart. In Meppel zwicht uit angst voor terreur
Het zou een feest voor minstens 3000 mensen moeten worden, midden in hartje Meppel. Maar het KerstEvent van acht christelijke basisscholen gaat donderdagavond niet door.

Na overleg met brandweer, politie en andere hulpdiensten op het gemeentehuis is door de organisatie van het festijn besloten het grote feest op het Kerkplein af te gelasten. Directe oorzaak: de aanslag met een vrachtwagen in Berlijn, afgelopen maandag, waar twaalf mensen om het leven kwamen en tientallen gewond raakten. Het was de dag erna het gesprek op de scholen, zegt organisator Herman Langhorst.

Na het overleg met de gemeente en hulpdiensten, waarbij verschillende scenario’s op tafel kwamen, werd besloten tot afgelasting. Langhorst erkent dat de hulpdiensten daar niet op aandrongen. ,,Er is ook geen concrete dreiging bekend. Maar door het gebeurde in Berlijn zit de schrik er ook bij ouders en kinderen in Meppel flink in.’’

Langhorst vindt niet dat hij zwicht voor de dreiging van terreur. ,,Wij gebruiken ons gezond verstand. De veiligheid van kinderen staat voorop. Stel dat er, door wat dan ook, in de menigte met daarin veel jonge kinderen, paniek ontstaat. En daarbij komt ook nog eens dat het vieren van kerst bij bepaalde groepen ter discussie staat. We willen geen enkel risico lopen dat er ook maar iets gebeurt.
Opvallend is dat een woordvoerder van de gemeente Meppel een andere lezing geeft. ,,Het feest groeide de organisatie boven het hoofd omdat er steeds meer mensen zouden komen. Het Kerkplein en de vergunning waren daar niet op berekend en daarom hebben ze zelf besloten geen gebruik te maken van de vergunning. Toen is er in de vorm van een kerk in de wijk Haveltermade een alternatieve locatie aangeboden’’, zegt Robert Lanting.

Niet dat er een kerstfeer in Meppel heerst, want een VVD-raadslid klaagt: "Kerst ver te zoeken in Meppel" ,Waar is de grote kerstboom op het Kerkplein? Waarom is er geen ijsbaan, waar is de kerstman?’’
Dit wil het liberale raadslid Annigje Udinga weten van burgemeester en wethouders. In de vragen die ze donderdag indient in de vergadering van de gemeenteraad is het antwoord verstopt: ,,Verschillende clubjes, verenigingen en overleggroepjes konden het blijkbaar niet eens worden over wie wat doet of betaalt.’’

De verlichting van de Meppeler toren en bruggen noemt Udinga lichtpuntjes. ,,Ook doet de individuele winkelier en horeca-ondernemer wel zijn best, maar de samenhang mist. Dit ondanks het aanstellen van een kwartiermaker en centrummanager. Ondanks een ondernemersfonds en aanjaagbudget.’’

Udinga zegt dat voor kerstactiviteiten 32.500 euro was aangevraagd uit het Aanjaagfond. Dit is volgens haar afgewezen en het bezwaar daartegen ook. ,,Het geld is bijna alleen naar cultuur gegaan. Het gevolg: iedereen zit elkaar aan te kijken en uiteindelijk gebeurt er helemaal niets.’’

Het VVD-raadslid wil weten wat burgemeester en wethouders naar hun eigen oordeel hadden kunnen doen voor een gezelliger aankleding van Meppel. ,,Moeten de kaders van het aanjaagbudget en ondernemersfonds aangepast worden of kan citymarketing wellicht een andere rol spelen?’’

Ze benadrukt er niet op uit te zijn dat de gemeente maar de portemonnee moet trekken . ,,Maar we willen wel kijken wat we samen kunnen doen om te zorgen dat er volgend jaar een prachtig kerstfeest is in Meppel. Iedereen moet daar zijn steentje aan bijdragen. Ook de gemeente moet dan haar rol pakken.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Jongeren bedreigen kerstman met de dood

Wim Oosterbeek werd maandagavond door drie jongeren met de dood bedreigd toen hij verkleed als kerstman met zijn bakfiets door de wijk Hoornse Meer in Groningen reed.

Bom

Maandag rond half zes fietsten drie jongeren van ongeveer 15 jaar op de Laan van de Vrijheid de vrijwilliger van de Voedselbank Groningen tegemoet. ‘We leggen een bom onder je bakfiets en maken jou dood’, schreeuwden ze. Volgens Oosterbeek gaat het om jongeren uit de wijk.

Het dreigement is hem niet in de koude kleren gaan zitten. ,,Wim is erg ontdaan. Het leek erg serieus”, zegt Ulfert Molenhuis van de Voedselbank Groningen, die door Oosterbeek nog dezelfde avond op de hoogte werd gebracht van het incident. ,,We hebben er lang over nagedacht wat we ermee moeten. We kunnen dit niet zo maar laten passeren. We kunnen tegen een geintje, maar dit gaat te ver. Dit moet gestopt worden. Zulk gedrag hoort hier niet thuis”, vindt Molenhuis.
Goh, wat is het ras van deze jongens . Ik denk dat ik het wel kan raden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Mahalingam »

"Stel dat er, door wat dan ook, in de menigte met daarin veel jonge kinderen, paniek ontstaat. En daarbij komt ook nog eens dat het vieren van kerst bij bepaalde groepen ter discussie staat."

Die 'bepaalde groepen', wie zijn dat? In heel Meppel wonen maximaal geschat zo'n 300 Muzelmannen en 300 Muzelvrouwen. (op 33.000 inwoners)

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Merry, merry Christmas vanuit Engeland. Wat mooi is religieuze diversiteit . icon_thumbup.gif
Afbeelding
Heavily-armed police guard Canterbury Cathedral nativity scene
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Fijn hé, met al die gezellige moslims in Europa.

Dit is een lijstje van aanslagen die hadden kunnen gebeuren met kerst.

Australie.
De Australische regering zegt een groot complot te hebben verijdeld van IS-aanhangers om op Eerste Kerstdag aanslagen te plegen in Melbourne. De politie heeft zeven personen opgepakt voor het beramen van bomaanslagen op prominente plekken in de stad. 'Dit is een van de grootste terreurcomplotten die in de afgelopen jaren is verijdeld', aldus premier Malcolm Turnbull.
Duitsland
Speciale eenheden van de politie hebben in Duisburg twee mannen opgepakt die plannen hadden om een aanslag op winkelcentrum CentrO in Oberhausen te plegen. In welk stadium de plannen zich bevonden, is nog niet duidelijk. Of de arrestaties in Duisburg te maken hebben met de aanslag op de kerstmarkt maandag in Berlijn, is niet bekendgemaakt.

Het gaat om twee broers van 28 en 31 jaar oud die zijn geboren in Kosovo, zo meldde de politie in de nacht van donderdag op vrijdag
Engeland
Suspected Isis terror cell 'planned to bomb Christmas crowds at UK shopping centres'

In Britain, counter-terrorism officers stated that a “significant plot” inspired by Isis had been halted. The alleged targets, say security sources, were one or more shopping centres crowded in the run-up to Christmas. Four men in Derby, another one at Burton-on-Trent in Staffordshire and a woman in London, aged between 22 and 36, were arrested ten days ago in connection with the alleged plot, with the recovery of material which could be used for making bombs. On Thursday, two of the men, aged 22 and 27 and from the Derby area were released without charge. The other four people remain in custody.
En dan hebben we dit nog. Libisch vliegtuig met 118 inzittenden gekaapt

Ik weet niet wat de kapers willen. Asiel aanvragen in Europa? Ja, dat doen ze dan goed, want wij hebben hier in Europa ontzettend veel sympathy voor kapers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

En dan komt hier het kerstverhaal van Arthur van Amerongen .
IK HERBERGDE TERRORISTEN

Met het decemberfeest van komende zondag voor de deur – wij in Portugal noemen dat ‘Natal’ omdat het verwijst naar de geboorte van het kindje Jezus – heb ik een aardige scoop voor mijn drie trouwe lezers: een miezerig en deprimerend kerstverhaal in de traditie van Charles Dickens.

In mijn Amsterdamse periode was mijn ruime woning in Amsterdam-West een herberg voor illegale, zeer criminele Marokkanen, Tunesiërs en Algerijnen, zeg maar van het type Anis Amri. Ik wilde net schrijven dat Anis vermoedelijk vanmiddag ergens een waterpijp zit te roken in een Nijmeegse shishalounge, nadat de Berlijnse amateurtrucker met zijn broeders eerst heel knus de vrijdagpreek heeft bijgewoond in de Al Moslimin-moskee. Maar daar ging al mijn geveinsde deskundigheid en expertise van het islamitische, mohammedaanse, op de Koran geïnspireerde terrorisme want ik zie net op Twitter dat ons Anisje is doodgeschoten in een gaybar in Milaan. I believe it when I see it. Hoe is hij in godsnaam van Kleef naar Milaan gereisd? Meegelift met een vrachtwagen?

Afijn. Mensen, het was de zoete inval in mijn woonst in Gaza-020, om de hoek van het Allebéplein waar Mohammed Bouyeri altijd voor de moskee stond te schreeuwen dat de ouwe Marokkanen in de moskee aldaar niets van de islam wisten. Op een goeie avond zaten er in mijn hut zeker vijftien illegale Noordafrikanen (1000 jaar lik) crack te roken, te chinezen of gewoon gezellig een jointje kifkif uit Ketama te paffen. Ik was eigenlijk de enige betalende klant want de rest was dealer of iets in die geest. Vaak hadden ze wel een leuke fiets in de aanbieding, een Bugaboo-bakfiets die van de vrachtwagen was gevallen, zijden dameslingerie van de Bijenkorf en soms – heel erg old school – een heuse autoradio die ik natuurlijk weigerde omdat ik niet kan autorijden.

Om op mijn kerstverhaal terug te komen: ik was dus niet Ebenezer Scrooge want ik betaalde me blauw aan die kutdope en schonk zelfs gratis thee. De meeste knullen waren rond de 25 en reisden al jaren door Europa, zonder papieren en hartstikke illegaal. Soms verdwenen ze van mijn radar en dan hadden ze weer een poosje vastgezeten of waren ze gedeporteerd. Hilarisch waren de verhalen dat ze door de politie van Amsterdam, of de marechaussee of wat dan ook, naar de grens met Belgikistan waren gebracht en daar verder moesten lopen. Die gasten waren sneller terug in 020 dan diezelfde wouten! Het Arabische woord voor politie is overigens shoerta, dan weet u dat.

Ze hadden allemaal meerdere schuilnamen en dat was best lastig, qua bellen. Dan moest ik dope hebben en dan had ik twintig Mo’s in mijn telefoon. Goed, er was dikke Mo, kleine Mo, magere Mo, Mo de Rat, Mo de fietsendief maar verder was het één pot nat.

Mits er voldoende dope was (lees: zolang ik nog kon pinnen) konden ze uren praten over de islam. Meer vanuit een nostalgische gedachte want ze hadden vaak heimwee en misten de gezellige volkse islam (vol heidense gebruiken) uit Noord-Afrika, de verhalen over de geliefde plaatselijke heiligen, de marabouts. En altijd waren er de verhalen over de islamleraar die je verrot sloeg als je iets fout las in de Koran, om nog maar te zwijgen over billenkoek.

Echt gevaarlijk was het niet voor mij, als gastheer. Ik genoot een zekere bescherming al geldt in dat milieu meer dan waar dan ook: de mens is de mens een wolf. Dan stonden ze in mijn designkeuken in een enorme Creuset-pan vol ammoniak crack te koken, het ging echt om astronomische bedragen qua handelswaar. Elk schilfertje crack was zo een tientje waard op straat. Ik moest er dan op toezien dat ze elkaar niet naaiden en er vandoor gingen met de versgekookte dope. Eens kreeg ik een belletje van Hele Grote Mo uit Rotjeknor, of ik wist waar kleine Mo en Ali waren gebleven. Die hadden de plaat gepoetst met drie ons coke en Hele Grote Mo had toevallig mijn nummer. Nou, daar was ik blij mee.

Vluchten was geen enkel probleem voor de Naffers want ze hadden een uitgebreid internationaal netwerk. Illegale Marokkanen reisden naar Antwerpen, Brussel, Frankrijk of Duitsland. Overal hadden ze familie. De route van Algeciras – nog los van de Noord-Afrikanen die via Griekenland of Italië binnenkomen – loopt naar Madrid en Barcelona, dwars door Frankrijk naar Brussel en Antwerpen en eindigt bij Amsterdam en soms in de Scandinavische landen. De drugsroute – met safe houses – wordt nu gebruikt door de IS-boys.

Een jongen, Houari, werd een soort vriend en ik trok zeker twee jaar met hem op. Hij had een stuk of tien andere pseudoniemen op straat en pas na een half jaar zei hij zijn echte naam. Houari kwam uit een redelijk goed milieu in Algiers en schaamde zich voor zijn situatie.

Hij was altijd goed gekleed, altijd geschoren al had hij wel een fietsenrek van een gebit. Zonder drugs was onze vriendschap wat magertjes, dat moet ik er wel bij zeggen. Dan vielen onze gesprekken gewoon dood. Houari wandelde of fietste nooit door rood want op die manier trok hij de aandacht van de politie. Hij had al in een paar gevangenissen gezeten maar dat vond hij geen ramp: lekker pingpongen, gewichtheffen, halalle couscous royal op vrijdag, regelmatig een fijn gesprek met de bajesimam en elke dag grasduinen in de bibliotheek. Houari gebruikte zelf geen dope, ook al liep hij met enorme partijen heroïne, snuifcoke en crack op zak. Later werd hij het slachtoffer van slipgevaar: wanneer je je eigen handel gaat consumeren. Hij verloederde en ik heb hem tien jaar niet meer gezien. Ik hoop dat hij gelukkig is in Algerije.

Met terugwerkende kracht en met de wetenschap waarover ik nu beschik, besef ik dat die illegale Naffers van toen de potentiële IS-cellen van nu zijn. Toen was er natuurlijk nog geen gedonder in Syrië, dat zal het verschil zijn. Qua kerstgedachte wil ik er op wijzen dat ik nooit echt problemen heb gehad met de Anis Amri’s uit mijn tijd. Niets wees erop dat ze aanslagen zouden plegen. Ik had best wel medelijden met ze. Ik was dan ook de enige Nederlander bij wie ze over de vloer kwamen, die naamloze schimmen, dolend door Europa. Maar goed, en dat is de Ebenezer Scrooge in mij, zonder de dope had ik ze nooit in huis gehaald. Feliz Natal!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Pilgrim »

De ‘heidense’ kerstboom

Geplaatst op 23 december 2016

Afbeelding

Kerstmis ligt onder vuur van de alles-behalve-zichzelf (of ook wel misschien zichzelf) hatende moslim-jihadi’s. Waarschijnlijk hebben ze geen idee wat de wortels van dit feest zijn. Ze zullen van mening zijn dat Kerstmis een christelijk feest is, terwijl het natuurlijk veel ouder is en zich verliest in de mist der tijden. Het vreemde is dat de christenen en de hele westerse wereld zelf nog maar een vage notie hebben van de oorsprong.

Toen de christenen Europa kerstenden, werden alle verwijzingen naar de bestaande godsdiensten te vuur en te zwaard bestreden. Zo moest ook de Germaans/Noordse godsdienst eraan geloven en alle rituelen en feesten werden met een christelijk sausje overgoten. Zo ook Kerstmis. Hoewel men geen idee had op welke dag Jezus werd geboren, moest zijn geboorte het feest van de Germaanse oppergod Wodan/Odin naar de vergetelheid drukken. En met succes, want er is bij mijn weten maar één godsdienst die gewetenlozer oude culturen en hun dragers hebben vernietigd dan de christenheid, en dat is de islam.

Kerstmis was voor de kerstening het feest van de winter-zonnewende, wanneer de nachten het langst zijn en de dagen het kortst. Het tekende het begin van de lange winter, waarin er geen vruchten konden worden gezocht, landbouw onmogelijk was en de mensen overgeleverd waren aan wat ze aan voorraad hadden verzameld en vooral overgeleverd aan elkaar, de familie en de gemeenschap. De mensen trokken zich terug in hun huizen en de familie- (en stam)verbanden werden versterkt en aangehaald door elkaar cadeaus te geven en elkaar rijke maaltijden voor te schotelen voor de sobere tijd die eraan kwam.

Centraal daarin stond natuurlijk het haardvuur, waar de mensen zich omheen schaarden en ongetwijfeld werden de lange winteravonden mede gevuld door verhalenvertellers, die vertelden hoe Wodan/Odin, de bebaarde oppergod, op zijn witte, gevleugelde ros op de stormwind reed, begeleid door zijn twee zwarte raven, Hugin en Mugin, die hem nieuws brachten over wat er in de wereld gebeurde... [en of er misschien kinderen stout geweest waren, zei de verteller terwijl hij quasi-dreigend naar het grut keek]

Godsdienst en wetenschap waren niet gescheiden in die tijden, maar onherkenbaar verweven. De druïden, zangers en medicijnmannen waren de intelligentsia uit die tijd en dat wat we nu mythen noemen, was de kennis die in die tijd voorhanden was binnen een theoretisch ‘godsdienstig’ model, de poging van onze voorouders om orde te scheppen in het mysterie van de wereld en het heelal. Centraal in de dagen durende midwinter- of zonnewende-feesten stond de “kerstboom”. De moraal van deze tijd was namelijk dat de duisternis, de nacht en de koude weliswaar aan het toenemen waren, maar dat in deze dagen de kiem werd gelegd voor het nieuwe jaar en een nieuwe lente, waarin de zon weer in kracht zou toenemen en de nachten zich zouden terugtrekken. De hierboven genoemde verteller zou wellicht hebben verhaald hoe de hele wereld vernietigd zou worden in de laatste strijd, Ragnarok genaamd, waarin de wolf Fenrir de zon zou opslokken, maar waaruit weer een nieuwe, paradijselijke wereld zou ontstaan, waar Baldur, zonnegod, opnieuw geboren zou worden. Zo werd een cyclisch gebeuren als de voortgang van het jaar gezien als een projectie van een goddelijk gebeuren. Het symbool daarvoor was de kerstboom. In de Germaanse mythologie werd het heelal voorgesteld als een boom en de den of de spar werd waarschijnlijk gekozen om het feit dat hij altijd groen blijft en de winter weerstaat.

En zo tuigen we ieder jaar de kerstbomen op met lichtjes en ballen (sterren en planeten), doen er engelenhaar en zilveren slingers in (de zilveren armen van ons melkwegstelsel) en volgens goed christelijk (middeleeuws) gebruik vliegen in het heelal de engelen met hun trompetjes rond. En boven de heelal-boom prijkt de opper-ster en de stafhouder in de vorm van de piek.

Is het niet vreemd dat mensen die boom optuigen zonder te beseffen wat het voorstelt? De christenen hebben ook maar half werk verricht. Waarschijnlijk zagen ze in dit midwinterfeest parallellen met hun Christus-ideaal, namelijk de geboorte of wederkeer van het licht, en zagen ze in de boom een verwijzing naar het kruis waar Jezus aan gestorven is. Ook dat apocalyptische beeld zal ze wel aangesproken hebben. Maar zo heeft de kerstboom duizenden jaren zijn plaats behouden tijdens de kerstdagen en is Wodan getransformeerd in een katholieke heilige en zijn raven in wat nu Zwarte Pieten zijn. Met de teruggang van de christelijke kerk is Kerstmis dan ook weer meer een ‘heidens’ (heidens = alles wat niet christelijk is) feest aan het worden, een familiefeest voor rond het haardvuur en de kerstboom met alleen de muziek die nog grotendeels bestaat uit christelijke liederen.

Maar dit alles zal de moslimfanaticus een worst wezen. Christelijk of heidens, joods, Zoroastrisch, Hindoeïstisch, boeddhistisch of ‘heidens’; de aanval op Kerstmis is een aanval op de wortels van de westerse cultuur en is geniepiger en sluipender dan een aanslag waar doden bij vallen, hoeveel leed dat op de korte termijn ook mag veroorzaken. Maar ik dwaal af van mijn verhaal, dus ik wil besluiten met iedereen een gelukkig kerstfeest en een voorspoedig Nieuwjaar te wensen. Koester je familie en je relaties, want hoewel de supermarkten nu de hele winter open zijn, de huizen centraal verwarmd worden en iedereen zijn eigen Facebook-pagina heeft, rijdt Wodan nog steeds in de stormwind door de koude nacht en hebben de goden geen boodschap aan ons, arme stervelingen, zodat we het met elkaar moeten zien te redden. En wat er ook gebeurt: de aarde zal om de zon blijven draaien en de dagen zullen lengen en korten, lang nadat alle godsdiensten tot stof zijn vergaan.

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/23 ... kerstboom/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Prettige multiculturele Kerstdagen en jaarwisseling.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie