Linkse indoctrinatie in het onderwijs

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Categorie “Wenselijke kinderboeken”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

Voor iedereen die aan de goede kant van de geschiedenis staat is nu het moment aangebroken om weer eens lekker te gaan Christen-bashen. Wie durft er daarmee achter te blijven?
Hier een bericht uit de slangenkuil vol met giftige dieren, te weten de gemeenteraad van Leiden.
Leidse raad: Stop intentieverklaringen op scholen die homoseksualiteit afwijzen


Met de stemmen van CDA en ChristenUnie tegen, heeft de Leidse gemeenteraad de praktijk veroordeeld waarin scholen aan ouders vragen een ‘anti-homoverklaring’ te ondertekenen. Dit zou gebeuren op een aantal reformatorische scholen, waarvan Leiden er ook een heeft: het Driestar College.

Tijdens de Begrotingsraad van 12 november diende GroenLinks samen met D66, VVD, PvdA, PvdD, SP en PS een motie in die zich tegen deze praktijk uitspreekt. Verder roept de motie het college van burgemeester en wethouders op in gesprek te gaan met de besturen van Leidse scholen die zo’n intentieverklaring vragen.

De reden dat de twee christelijke partijen in de gemeenteraad die oproep niet steunden, is niet gelegen in het feit dat ze dergelijke verklaringen goedkeuren. Het CDA wil geen moties steunen over zaken waar de gemeente niet over gaat, de ChristenUnie omdat het Driestar College zo’n verklaring helemaal niet aan ouders voorlegt.

Fractievoorzitter Pieter Krol van de CU vroeg zijn GroenLinks-collega Gebke van Gaal of ze met het Driestar College had gesproken over de kwestie. Dat bleek niet het geval. Hijzelf sprak wel met het schoolbestuur en kreeg van directeur Wim de Kloe te horen dat er niet met zo’n verklaring werd gewerkt. “Wel wordt ouders gevraagd de grondslag van de school te onderschrijven”, hoorde Krol. “Concreet zijn dat de bijbel en de daarvan afgeleide belijdenisgeschriften. Ik vind dat relevante informatie, we moeten als politiek niet zorgen voor een storm waar in Leiden geen sprake van is.”
Spoiler! :
In de verder door alle andere partijen gesteunde motie spreekt een meerderheid van de gemeenteraad uit dat er zo snel mogelijk een einde aan deze praktijk moet komen. “Ieder kind en elke jongere heeft recht op een veilig schoolklimaat, op elke school, dus ook als die zijn basis vindt in het geloof,” licht GroenLinks-raadslid Marleen Schreuder op oproep toe. Ze is voor haar partij woordvoerder LHBTI+-emancipatie.

Aanleiding voor de motie is het landelijke debat tussen de Tweede Kamer en minister Slob over het gebruik van zogenaamde intentieverklaringen. Het gaat hierbij om het gebruik dat de toelating van een leerling op een school afhankelijk wordt gemaakt van het ondertekenen van een document door de ouders waarin zij homoseksualiteit afwijzen. Schreuder: “Dit is niet zoals de minister uiteindelijk schoorvoetend en onder hoge druk toegaf ‘misschien een brug te ver’, maar gewoon volstrekt onacceptabel.”

Veilig schoolklimaat
Jonge mensen moeten volgens de Leidse politici alle vrijheid hebben om zich persoonlijk en seksueel te ontwikkelen. “Jongeren met homoseksuele gevoelens hebben al extra uitdagingen in vergelijking met anderen. Negatieve reacties, pesten en geweld komen nog steeds veel voor. Weten dat je school je ouders heeft gevraagd jouw gevoelens en identiteit af te wijzen, zorgen er per definitie voor dat je niet meer kunt spreken van een veilig schoolklimaat.”
https://sleutelstad.nl/2020/11/15/leids ... -afwijzen/

Geen woord natuurlijk over Islamitische scholen. Die hoeven geen verklaring aan de ouders te vragen. Hun homohaat staat in de Koran en dat is in die kringen een vanzelfsprekende zaak en onbetwist.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door King George »

Column Sid Lukkassen: ‘Het onderwijs is te links, hoog tijd voor een realistisch alternatief!’

Afbeelding
Sid Lukkassen bij Café Weltschmerz.

Door Sid Lukkassen 31 januari 2021

In het publiek debat wordt er soms gesproken over ‘het linkse onderwijs’. Als gediplomeerd docent weet ik dat het normaal is om in de lerarenkamer, en soms ook tijdens lessen, bijvoorbeeld de PVV te bashen. Binnen de onderwijscultuur zijn docenten met sympathie voor rechtse partijen daarover veel minder uitgesproken. Yernaz Ramautarsing werd enige jaren terug bekend met zijn pagina ‘linkse indoctrinatie op mijn universiteit’; eerder haalde FvD het nieuws met een meldpunt voor linkse onderwijsindoctrinatie.

Vandaag om vijf uur kwamen er twee berichten binnen – het lijkt wel het werk van een hogere macht. Van een studente in Utrecht en van een dame die werkt in de onderwijsbranche. Lees de berichten goed, vergelijk ze, en trek uw eigen conclusies!
  • “Bij de rellen in Utrecht gaat het dak eraf – ik heb de beelden gezien: niet het Nederland van de lessen maatschappijleer hé! En ik moest deugen bij mijn toets op de uni. Vaak zijn de stof en de vragen normaal, maar je ziet duidelijk hoe ze je in een bepaalde richting willen duwen.

    Natuurlijk heb ik dit gelijk door en antwoord wel adequaat omdat ik de thema’s ken, maar het ligt er zo dik bovenop. Ik voel me dan iemand die in de jaren ‘70 in Boedapest woont en studeert en dan tijdens haar studie en carrière ook van alles moet zeggen om het communistische universiteitsbestuur te pleasen. Zo voelt dit maar dan met links-liberalisme.

    Maar ja, dat is gewoon de ideologie van nu.
Het voelt wel raar soms. Gelukkig ken ik de thema’s goed en kan ik zo schrijven alsof ik het oprecht meen. Ik probeer me er niks van aan te trekken en gewoon te genieten. Het is verder een leuke studie.”
  • Ondergetekende merkte op dat zij nog één van de weinige studenten is die doorziet dat er hier ideologie in het spel is. In Avondland en Identiteit schreef ik op blz. 289: “De idealen van de jaren ‘60 zijn zo diep in de maatschappelijke werkelijkheid ingemetseld dat de mensen ze niet meer herkennen als behorende tot een ideologie.” Ze ziet zich gedwongen om haar diepere overtuigingen te vervalsen, om te kunnen gedijden binnen het onderwijssysteem. Hierop reageerde de studente als volgt:

    “Dit is niet erg voor de mensen die in die ideologie geloven. De docenten stellen vragen op zo’n manier dat er maar één antwoord uit kan komen als je een logisch en gestructureerde beantwoording wil geven. En dat antwoord is in lijn met hun links-liberale ideologie. Het is gewoon onmogelijk om iets anders te antwoorden, omdat je op dat spoor wordt gezet.

    In mezelf zie ik het antwoord dan maar als een mogelijke redenering, niet als de absolute waarheid. Ik kijk er wel doorheen maar de meeste mensen worden hiermee getraind om zo te denken.”
Zij is niet de enige die het zo ervaart, want op precies hetzelfde moment kwam deze email binnen:
  • “Ik ben me suf geschrokken van de mate waarin het cultuurmarxisme al in de zorg en onderwijs verweven is. Aanvankelijk verwachtte ik er zijdelings mee te maken te krijgen, maar er worden hele werkgroepen en trainingen opgetuigd in het kader van vermeend racisme en zogeheten cultuurveranderingen die zouden moeten worden doorgevoerd. Zodra een leerling geen stage krijgt, is dat ‘racisme’. Dat zijn blanke klasgenoot ook geen stage kreeg, zag hij niet. Het onderwijspersoneel en de directie gaan daarin kritiekloos mee.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de moed niet had om op mijn kennismakingsbijeenkomst al tegengas te geven. Vermoedelijk houden meerdere mensen wijselijk hun mond, uit angst om hun baan te verliezen.

    Ingrijpen doe ik op micro-niveau, dus in contact met leerlingen. Ik probeer feitelijkheden en nuanceringen aan te dragen. Het hele aspect ‘kleur’ laat ik buiten beschouwing en concentreer me op inhoud. Voor zo lang als het duurt lukt het me om deze methode toe te passen zonder al te veel weerstand.

    Er mag dan gesmeten worden met identiteitspolitiek en tolerantie, de realiteit toont een opleiding die eenzijdig gefixeerd is op het halen van percentages, niet op de mens achter de cijfers. De bureaucratie kost me gemiddeld vijftig procent van mijn werktijd. Nóg een reden om gillend de deur uit te rennen. Is er nog een mogelijkheid om deze tendensen te doorbreken? Ik vrees nu het ergste.”
Aanhangers van de deugkerk zullen wel denken dat deze verhalen uit de samenleving geen statistisch bewijs zijn. Dan even terug naar de conferentie op de universiteit van Leiden in 2017. De VVD’er Pieter Duisenberg werkte destijds aan bewustzijn omtrent de linkse dominantie van het onderwijsveld. De antropoloog en wiskundige Jan van de Beek bood aan om alle subsidieverzoeken na te lopen, om te controleren welke aanvragen wel en niet waren goedgekeurd, en zo mogelijke ideologische voorkeuren van de gatekeepers bloot te leggen. Uiteraard durfde de Linkse Kerk dat niet aan! Tot op de dag van vandaag is het niet anders en dat zegt al genoeg.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Ariel »

In Engeland gaat men ook door met het indoctrineren van schoolkinderen De woke BBC bemoeit zich er nu ook met de opleiding van Britse kinderen.

Afbeelding
How dare 'impartial' BBC ram Racist Karens and white privilege down kids' throats.

JUST a few weeks ago the BBC proudly announced plans to broadcast free educational programmes for school age children, for the duration of the national lockdown we are currently stuck in. What's not to like?

Well, with the BBC recently dubbed as even ‘less impartial than Channel 4’, what about woke broadcasting for a start? For example, it is riddled with identity politics. In the first lockdown we were subjected to podcasts on platforms such as iPlayer, talking about the weighty issues of the day, such as why ‘racist Karens’ (older white women) should ‘get out the way’.Similarly, on BBC Bitesize, the BBC’s premier education website, the subject matter was no different, with features on ‘white privilege’ and ‘how to be an ally to friends who’ve changed their pronouns’ – hardly a neutral discourse.

Unfortunately, the BBC does not seem to have learnt its lesson from last year.

For example, they are broadcasting new episodes of Horrible Histories – a show famous for its sketch song ‘British Things’ – a song widely deemed to mock British history, aptly dubbed by Andrew Neil and Piers Morgan as ‘anti-British’ and ‘an outrageous, shameful abuse of public money’.

Even worse, they were planning to re-air Martin Bashir’s episode of Celebrity Supply Teacher, raising the question of whether an organisation that involves individuals who have potentially not behaved ethically in the public sphere is qualified to educate young people and children? They thankfully decided not to broadcast this at the last minute.

In fact, more widely, it is unclear why the BBC should be involving itself in the business of education at all.

As a news organisation, with a very clear, partisan ideology and agenda – it is surely not its role to be trying to influence often naïve, young people about difficult, complex ideologies and subjects – potentially risking them damage.

This is even more important against the background of public trust in the BBC falling to an all-time low in recent years, with data revealing that nearly half of the British population believes that the corporation does not represent their values, according to research by YouGov for The Times this January.

With it evident that the current discourse at the BBC is alienating a significant number of British people and their families, should we really have confidence in an organisation, which has rapidly lost trust with a significant slice of the public, to educate young, impressionable people? Particularly when vulnerable, away from school, during a pandemic?

This epidemic of wokeness, alongside the fact that the British public are also mandatorily charged more than £150 a year for this service, at risk of criminal prosecution in the event of non-payment, means calls to defund the BBC look only likely to grow unless there is drastic change.

So, knowing education is such a fundamental stage in the development of young people, it is time for the BBC to take responsibility.

If the BBC is serious about being an educator, it must admit to its current tendency to encourage hyper-woke ideologies.

If not, it looks set to continue to face the music.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door King George »

Hoe linkse activisten de academische wereld domineren:

The Dumbing Down of Holland | The Fall of the Dutch Academic World



https://www.nielsenreport.org​ Support Paul Nielsen via Patreon: https://www.patreon.com/paulnielsen​ Your SUPPORT is GREATLY appreciated.

This video is protected by Article 19 - Universal Declaration of Human Rights. Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.

The Netherland is increasingly becoming a more dumbed down society. This is the case because education, the mainstream media, the academic world and the world of politics have been taken over by the far left.

The Netherlands, as many other parts of the Western world, is in decay. We are living in a period that can be called the Age of Decline.

In this video, I identify the academic world as the main source of the dumbing down of society. A society with a dumbed down intellectual elite will be increasingly unable to understand the world around itself.

#ageofdecline​ #dumbingdown​ #academia​ #society​

If you like this channel, please support it through Patreon.
Patreon: https://www.patreon.com/paulnielsen​
Donate: https://streamlabs.com/paulnielsen1​

Paul Nielsen

Website: https://www.nielsenreport.org​
Minds Profile: https://www.minds.com/PaulNielsen​
Bitchute: https://www.youtube.com/redirect?event= ... xct9rdy%2F
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

Er wordt heel wat geïndoctrineerd met de les 'maatschappijleer'. Maar buiten dat, leren ze ook nog wel iets?
Nou, amper:
Leven we in een democratie? Slechts twee derde van de scholieren weet het

Een derde van de jongeren tussen de 12 en 14 jaar heeft geen idee of ons land een democratie is, of denkt van niet. Ze hechten er ook niet veel waarde aan, blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam (UvA) onder tweedejaars scholieren.

Ruim 65 procent van de tweedejaars middelbarescholieren weet dat we in een democratie leven. Zo'n 22 procent weet het niet en 13 procent denkt zelfs van niet. En het maakt veel van hen ook niet uit: slechts 49 procent noemt leven in een democratisch land belangrijk.

Democratische waarden

"Dat de helft van de scholieren leven in een democratie niet belangrijk vindt of het niet weet, betekent niet dat ze de democratie niet steunen", zegt politicoloog Laura Mulder, die aan het onderzoek meewerkt, tegen EditieNL. "Als we kijken naar wat scholieren vinden van democratische waarden, zoals gelijkheid of vrijheid van meningsuiting, dan blijkt namelijk dat ze die wel heel belangrijk vinden."
De indoctrinatie werkt dus wel.
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... litiek-uva
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di mar 02, 2021 9:10 pm

De indoctrinatie werkt dus wel.
Democratie werkt ook om ons land te islamiseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door King George »

Wie zeide ook alweer "Ik zal de democratie gebruiken om deze te vernietigen."?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Ariel »

King George schreef:
di mar 09, 2021 9:06 am
Wie zeide ook alweer "Ik zal de democratie gebruiken om deze te vernietigen."?
Plato?

Democratie is een staatsvorm zonder rem. Want de democratie dwingt politici de bevolking alles te geven waar het om vraagt. Wat de bevolking ook maar voor grillen heeft, de politici zullen er alles aan moeten doen om die te vervullen. Ze willen hun machtsbasis namelijk niet kwijt.

Maar ik vermoed dat jij Hitler bedoelt?

Al in de jaren ‘20 had Hitler eens gezegd: ‘Ik zal de democratie gebruiken om haar te vernietigen.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

Aan Erdogan wordt de volgende uitspraak toegeschreven: "Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen."

[...]
In een toespraak voor een Arabisch sprekend publiek presenteert Erdogan klip en klaar zijn visie op de rol van democratie in de samenleving:
"[...] Men spreekt over mensenrechten. Over democratie. Wat voor een democratie? Is democratie een voertuig (araç) of een doel (amaç)? Hier moeten we een discussie over voeren. Voor ons kan democratie nooit een doel zijn. In de context van de islamitische samenleving moeten we beseffen dat democratie niet meer is dan een instrument. Als democratie een fenomeen is wat uit het volk voortkomt, dan is democratie alleen maar iets wat (de wil van) het volk faciliteert [...]"
https://www.trouw.nl/nieuws/voor-erdoga ... ~b3a8d126/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Studenten lijden onder politiek-correcte groepsdwang

20 maart 2021 - Gert Reedijk

Afbeelding
Titelfoto: VU-gebouw door Galaufs, gepubliceerd onder CC BY-SA 4.0.

Ervaringen van een psychotherapeut

In het hoger onderwijs wordt groepsdwang uitgeoefend op studenten. Hen moet toch vooral de juiste, politiek-correcte mening worden bijgebracht. Als je dagelijks van de docent te horen krijgt wat je moet vinden van zaken als klimaat, gendergelijkheid, inclusiviteit en duurzaamheid, wordt het steeds moeilijker een afwijkende mening te hebben. Dit leidt bij studenten steeds vaker tot depressieve klachten, stelt psychotherapeut Gert Reedijk.


De laatste tijd melden zich in mijn psychotherapiepraktijk opmerkelijk veel studenten die zijn vastgelopen in hun opleiding. Het onderwijs blijkt een trainingskamp te zijn voor politiek-correcte meningen. Sommige studenten hebben om die reden hun studie gestaakt. Anderen bleven, maar zijn toenemend ontevreden over het lesprogramma. Nog weer anderen voelen zich een vreemde eend. En het meest verontrustend zijn de vele depressieve klachten – inclusief suïcidale gedachten – in deze groep.

Inclusiviteit
Het betreft studenten van universiteiten en hbo-opleidingen van diverse richtingen. De onvrede van de studenten die ik sprak richt zich op de overmatige aandacht in het curriculum voor inclusiviteit, diversiteit, genderneutraliteit, racisme en klimaat. Een studente die haar studie op de theateracademie heeft afgebroken vertelt dat een docent de lessen standaard begon met de vraag: voel je je vandaag een man of een vrouw? Een andere docent daar voelde zich zelf geen van beide en profileerde zich als neutrol. Die wijdde er een les aan dat wetenschappelijk was aangetoond dat mannen niet bestonden.

White privilege
Politiek-correct zijn ook de lessen waarin studenten worden geschoold in gebruik van sociale media. Plaats vooral geen rechtse meningen. Dat kan je later ernstig schaden als je gaat solliciteren. Een andere studente die een hbo-opleiding volgt in de zorg vertelt over het nieuwe vak dat bij haar was geïntroduceerd. Je leert hier hoe je niet racistisch moest zijn. Al maanden gaat het over inclusiviteit en diversiteit. Ik word er ziek van, zegt ze. Er wordt verkondigd dat je als blanke sowieso racistisch bent. En dat wij blanken allemaal gebruik maken van ons White Privilege.

Weer een andere student herinnert zich een les die begon met een filmpje. Drie personen staan hierin aan het slot van een fiets te morrelen, een blanke man, een donkere man en een Marokkaan. De eerste wordt geholpen door een passant en bij de andere twee bellen de omwonenden de politie. Deze student vertelt mij dat hij het filmpje zwaar ge-edit vond. Er volgde een groepsgesprek in de klas waarbij hij zich zeer ongemakkelijk voelde. Maar hij durfde er niets over te zeggen.

Maatschappijkritisch
Op een kunstacademie waren studenten weggestuurd bij het eindgesprek van het eerste jaar omdat ze te weinig hadden nagedacht over de maatschappelijke uitwerking van kunst. Ook werd gezegd dat je alleen subsidie krijgt bij maatschappelijke relevante kunst. Eén van de vertrokken studenten zei: het was dom om te denken dat ik gewoon mooie dingen kon maken.

Een andere studente kreeg te horen: jullie zijn theatermakers. Jullie hebben de verantwoordelijkheid om maatschappijkritische kunst te maken. En de docent vervolgde: dat vakmanschap, dat weten we nu wel. De studente in kwestie had eerder gehoopt op de vakken toneel en zang en stemgebruik et cetera. Maar toen ik haar sprak had ze een week lang elke dag van negen tot vijf moeten horen hoe onderdrukkend de man was geweest de afgelopen eeuwen. Een andere student vertelde dat hij na het eerste jaar was geswitched van de kunstacademie naar een IT- opleiding. Daar was nog wel eens gesproken over diversiteit, maar gelukkig niet elke dag.

Verloren jaren
Weer een andere studente zit inmiddels in haar laatste jaar en wil pas vertrekken met een diploma op zak. Zij vertelde me dat ze in de groepsgesprekken zo nodig alles aan elkaar liegt. Dat ze zegt wat de docenten willen horen. Maar ze is boos over de verloren jaren. Ik vertelde haar dat ze boft met haar boosheid. Boosheid is een vorm van weerbaarheid. En in elk geval beter dan depressiviteit. Want depressiviteit is naar bínnen geslagen boosheid en hulpeloosheid.

Gendergelijkheid
Eén studente dacht tijdens de zoveelste les over gendergelijkheid: ja duh, ga dit nou maar vertellen bij de brandweer of zo. En niet voor een klas vol jaknikkers. Zij heeft inmiddels de studierichting van destijds verlaten, maar heeft nog geen idee welke vervolgstudie ze nu moet kiezen. Wel komt ze inmiddels tot haar verbazing steeds meer politiek gelijkgestemden tegen. En ze vraagt zich nu af of die er destijds in haar klas niet ook al waren. Maar dat die toen zwegen. Uit angst.

En op de dag van de Tweede Kamerverkiezingen was er een leraar van een gerenommeerde middelbare school in mijn woonplaats die de online lessen aanbood met een levensgrote verkiezingsposter van GroenLinks achter zich in beeld. Ik werd benaderd door verontwaardigde ouders. Maar ook zij lijken er voor te kiezen hun ongenoegen te verzwijgen.

Machtsongelijkheid
Het is de machtsongelijkheid tussen de docent en de student die deze kwestie schrijnend maakt. Wanneer een docent zich intrusief gedraagt op seksueel gebied, dan is het land te klein. Dan wordt diegene op non-actief gezet en komen er Me-Too berichten in de media. Maar hier gaat het niet om seksueel intrusief gedrag, maar emotioneel intrusief gedrag. En met vergelijkbaar schadelijke gevolgen. Op een Spaanse universiteit die ik ken staat de tekst: education seriously affects the brain. Het is bedoeld als een ludieke en wervende tekst, maar wrang in de hier beschreven context.

De prevalentie van depressiviteit onder de Nederlandse bevolking is het hoogst in de categorie achttien tot vijfentwintig jaar. Maar liefst acht procent van de jongeren in die categorie krijgt ermee te maken volgens cijfers van het Trimbos-instituut. Ook suïcidaliteit onder jongeren neemt zodanig toe dat GGZ Nederland speciale preventieprogramma’s op zet. Maar zou het belangrijkste preventie-onderdeel niet moeten zijn studenten te vrijwaren van zoveel opgedrongen meningen en groepsdruk?
Gert Jan Geling
@GJJGeling

Vandaag in @trouw een stuk van ondergetekende over waarom wij ook in Nederland -net als in Frankrijk- kritisch moeten durven kijken en onderzoek durven doen naar de groeiende invloed van de woke-cultuur en andere vormen van bias, politisering en activisme aan de universiteit:

Afbeelding

12:45 p.m. • 26 feb. 2021
Gezondheidsschade
Voor alle duidelijkheid: alle bovenstaande citaten zijn letterlijk opgetekend uit de mond van studenten die ik persoonlijk en langdurig sprak. Uit zorg voor hun privacy zijn hierboven meerdere studenten aangehaald van uiteenlopende onderwijsinstellingen. En zijn deze uitspraken zodanig weergegeven dat de privacy zo min mogelijk gevaar loopt. Echter het niet benoemen van deze misbruikzaak was voor mij geen optie. Het gaat hier om politieke beïnvloeding van jonge mensen die in hun ontwikkeling zijn. Het gaat om machtsmisbruik en tirannie van de meerderheid. En het leidt tot geestelijke gezondheidsschade waarvan de omvang nauwelijks overzien kan worden.

Indoctrinatie
Nederland is de laatste jaren in feite een eenpartijstaat geworden met steeds minder politieke tolerantie. Het is voor de heersende klasse in het verleden altijd verleidelijk geweest om jongeren op de been te brengen door hen te indoctrineren met de gewenste ideologie. De recente Europese geschiedenis leert ons hoe deze mobilisatie van de jeugd kan ontsporen. Die geschiedenis leert ons hoe dit leidde tot een fascistische dictatuur.

Wij in Nederland zijn er al halverwege mee.

https://opiniez.com/2021/03/20/studente ... t-reedijk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Mahalingam »

Er wordt wel eens gepraat over iets dat ''institutioneel racisme' wordt genoemd. Is dit het?
Statement lesmateriaal Wijzer in geldzaken

Datum: 22 maart 2021

Vandaag ontving Wijzer in geldzaken diverse reacties via social media over de docentenhandleiding van twee thema’s van het lesmateriaal over leren omgaan met geld. In deze handleiding voor docenten staat de veronderstelling dat veel kinderen met o.a. een Islamitische achtergrond geen zakgeld krijgen. In de handleiding wordt dit genoemd in de context van bewustwording bij docenten dat zakgeld niet altijd vanzelfsprekend is in alle gezinnen.

Wij vinden deze formulering in de handleiding van het lesmateriaal ongelukkig gekozen en dit had zo niet gepubliceerd mogen worden. Ons doel is om docenten bewust te maken dat niet ieder kind vanzelfsprekend zakgeld krijgt. We hebben besloten de aanwijzingen voor docenten per direct aan te passen.

Het is geenszins de bedoeling om wie dan ook in de samenleving voor het hoofd te stoten. Mocht dit onverhoopt wel zijn gebeurd, dan bieden wij hiervoor onze excuses aan. De doelstellingen van de activiteiten van Wijzer in geldzaken zijn juist gericht op een inclusievere samenleving.

Het lesmateriaal is opgesteld in samenwerking met een gerenommeerde onderwijsuitgever. Bij navraag blijken de aanwijzingen in de docentenhandleiding opgesteld op basis van anekdotisch bewijs – ervaringen van docenten. Er zijn uiteraard verschillen in de manier waarop er zakgeld gegeven wordt door ouders, maar deze zijn niet generaliseerbaar.
https://www.wijzeringeldzaken.nl/rectificatie/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Het probleem

Afbeelding

Wat is nou het probleem van ‘linkse’ indoctrinatie?

Er zijn een paar hele grote problemen met de ‘linkse’ indoctrinatie in het Nederlandse onderwijs.
  • Één daarvan is de beperkte vrijheid van meningsuiting, en het onveilige klimaat voor andersdenkenden in de klas. Politici die als ‘rechts’ worden beschouwd worden continu verketterd en gedemoniseerd, en hun kiezers ook. Voorbeeld: een docent die in haar gymnasiumklas vertelt dat mensen die op Baudet stemmen dom zijn. Leerlingen met een afwijkende mening worden in sommige gevallen zelfs voor de klas weggezet als zakkenvuller, narcist, klimaatontkenner, extreemrechts, racist, homofoob, xenofoob, etc. Docenten die anders dan links stemmen moeten dat voor zich houden.
  • Ook worden leerlingen in Nederland vaak vanuit één (politiek correcte) kant of overtuiging onderwezen. Het gevaar is dat leerlingen hierdoor niet wordt aangeleerd om kritisch te denken. Bovendien ontstaan er door het onveilige klimaat voor andersdenkenden in de klas en het constant eenzijdige onderwijs taboes rondom bepaalde onderwerpen. Om een weloverwogen en genuanceerde mening op te bouwen is het belangrijk dat alle onderwerpen besproken kunnen worden in de klas, en daar is nu geen sprake van.
  • Door leerlingen continu vanuit één bepaalde overtuiging te onderwijzen kan het zo zijn dat intelligente en hoogbegaafde leerlingen steeds minder geïnteresseerd raken in de lesstof, en uiteindelijk afhaken. Hoogbegaafde leerlingen zijn vaak op zoek naar tegengas en tegengeluid, en als ze dat niet kunnen vinden in de klas gaan ze dat waarschijnlijk ergens anders zoeken, of helemaal niet. Intelligente, weloverwogen en goedgebekte burgers die op de hoogte zijn van de feiten zijn cruciaal voor een ‘kenniseconomie’ als Nederland.
  • Bovendien worden leerlingen te vaak onderwezen op basis van meningen van docenten, die hun persoonlijke meningen presenteren als feiten. Hierdoor kunnen leerlingen een totaal verkeerd mens- en wereldbeeld worden opgelegd, zonder dat ze het überhaupt doorhebben.
Links of rechts?
Veel mensen vragen zich af waarom bijvoorbeeld milieubewustzijn en massa-immigratie ‘links’ is. Ik ben daar een van. Ik weet ook niet waarom, maar de ‘linkse’ partijen hebben ooit besloten zich hard te maken voor open grenzen. Waarom dat links is weet niemand, en voor milieubewustzijn geldt precies hetzelfde. De meeste ‘rechtse’ mensen zullen net zo goed een schone en leefbare wereld willen als ‘linkse’ mensen, maar verschillen alleen in mening over hoe dat het beste bereikt kan worden. Toch heb ik deze pagina Linkse Indoctrinatie genoemd, omdat ik in de titel wel móést verwerken waar deze eenzijdigheid in het onderwijs vandaan komt, en docenten in Nederland aantoonbaar massaal op de ‘linkse’ partijen stemmen. Hoewel ik me ervan bewust ben dat ik zelf deze pagina Linkse Indoctrinatie heb genoemd, ben ik wel van mening dat ‘links’ en ‘rechts’ niet echt meer bestaan. Extra belangrijk is dat deze pagina niet als ‘rechts’ (of ‘links’) in een hoekje wordt gezet, omdat dat de discussie sluit en absoluut niet van belang is. Elke leerling en elke docent hoort tegen eenzijdig en vooringenomen onderwijs te zijn, al ben je links of rechts, conservatief of progressief, autochtoon of allochtoon, atheïst of strenggelovig. Vanuit de politiek correcte hoek wordt vaak gepleit voor diversiteit van mensen en culturen, maar dat stopt zodra deze mensen een andere mening hebben. Laten we diversiteit van gedachten ook steunen!

https://linkseindoctrinatie.eu/explaination/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Linkse indoctrinatie op de havo: ‘te rechtse’ kranten uitgesloten voor gebruik bij debat Nederlands

Door Tim Engelbart, 31 mei 2019

Blijf vooral volhouden dat er geen linkse indoctrinatie plaatsvindt, hoor! Ook al stapelen de bewijzen zich inmiddels tot tegen het plafond op. Gisteren blijkt dat zogenaamd te ‘rechtse’ kranten als het Algemeen Dagblad of de Telegraaf verboden voor gebruik zijn voor havo-scholieren in de buurt van Hilversum. Bij de voorbereiding van een debat bij het vak Nederlands moeten ze exclusief hun genoegen nemen met linkse ‘kwaliteitskranten’ zoals het NRC of Trouw.

https://twitter.com/RensMuller/status/1 ... 8531739654

Kijk eens: het zijn heus niet alleen de doorgewinterde rechtse ijzervreters met vlaggetjes in hun Twitternaam, of STEM FVD in hun bio. Ook Rens Muller, hoofdredacteur van een hele trits sportmagazines, hekelt het beleid van de middelbare school van zijn 16-jarige zoon.

Zoonlief moet voor het vak Nederlands in havo4 namelijk een debat voorbereiden, door een zogenaamde ‘documentatiemap’ aan te leggen. Tot zover is alles goed en aardig, maar aan de bronnen die je kan gebruiken wordt wel een flinke beperking opgelegd: een deel van het Nederlands krantenlandschap wordt zorgvuldig zwartgelakt. Een reden staat er niet bij, maar vermoedelijk wegens ‘te rechts’ en te weinig Jesse Klaver-achtig proza. Muller vindt het zelf onbegrijpelijk: “Hoezo?!”

Met hem ook PVV-Kamerlid Harm Beertema:

“Niet te geloven. De Telegraaf en het AD zijn te rechts en zelfs onbetrouwbaar volgens deze leraar. Maar ministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob ontkennen bij hoog en laag de linkse vooringenomenheid in het onderwijs. Twitter wordt nog een mooi meldpunt linkse indoctrinatie. Doorgaan!”

Yeah... Ze zijn dus weer lekker bezig daar op die school. Maar noem het geen linkse indoctrinatie, want dat is geen echt probleem! Zeggen ze. Kuch, kuch.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... ederlands/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Bericht door King George »

De woke expats waar
@GeertenWaling
over schrijft komen voor een groot deel van Angelsaksische universiteiten en de agressieve uitsluiting van andersdenkenden aldaar is recent onderzocht door prof
@epkaufm
.
Rapport: https://cspicenter.org/reports/academicfreedom/
Uitleg Kaufmann:

https://twitter.com/demo_demo_nl/status ... 7036451840
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie