Linkse indoctrinatie in het onderwijs

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 38010
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Mahalingam » Za Mar 30, 2019 12:09 pm

Het is de tijd van Open Brieven. Zou dat met de lente te maken hebben?

Hier eentje van hoog- middelhoog- en laaggeleerden:
Open brief/Open letter
Met deze brief geven wij gehoor aan het recente bericht van de minister van Onderwijs. Zij heeft haar verontwaardiging uitgesproken over Baudets ‘verdacht maken’ van de universiteiten en heeft opgeroepen tot het beschermen van de academische vrijheid. Hiermee voegen wij ons ook bij studenten, academici en onderwijzers die al eerder hun zorg om het standpunt van Baudet en de FvD met betrekking tot scholen en universiteiten hebben uitgedrukt.

En wat is er zo erg? Hij zou tegen het klimaat en voor steentijdholbewoners zijn of zo.
Het is tegen de achtergrond van een dergelijke samenzweringstheorie dat Baudet alle kennis over klimaatverandering aan de kant kan schuiven als religieuze ‘afgoderij’ en ‘manie.’ Dit stelt Baudet ook in staat om een selectieve en inaccurate alternatieve geschiedenis van Nederland en Europa voor te stellen – een geschiedenis die draait om een mythologische witte Europese oerbewoner – zonder acht te slaan op wetenschappelijke kennis.

Die oerbewoners zouden Kaukasiërs zijn, wat wij blanken noemen en niet witte mensen.
En de nodige stroman argumentatie:
Aangezien Baudet klimaatwetenschap afwijst en een alternatieve geschiedschrijving op basis van nationale trots propageert, is het duidelijk dat dit initiatief niet werkelijk is geïnteresseerd in het verminderen van vooringenomenheid aan universiteiten en scholen. Het lijkt de FvD eerder te gaan om het selectief diskwalificeren van kennis die niet bij het eigen politieke en ideologische programma aansluit.

Wie de schoen past trekke hem aan.
https://openbriefacademici.wordpress.com/

En dan een open brief van Paul Cliteur over zijn door marxsten ongewenste aanwezigheid.
Open brief aan de rector van de Universiteit Groningen
Geachte rector,

De reden waarom ik u schrijf, is dat ik enige zorgen heb over de kwaliteit van het onderwijzend personeel aan uw filosofiefaculteit, over de academische attitude van uw decaan en over de diversiteit aan opvattingen (of liever gezegd het gebrek daaraan) waarmee aankomende filosofiestudenten geconfronteerd worden.

Laat mij uitleggen wat ik bedoel.

Spoiler! :
Met de uitnodigende instantie Studium Generale heb ik vanaf het begin prima contacten gehad, maar nu lees ik in het Groningse universiteitsblad dat uw faculteit filosofie een hele andere insteek kiest: “Groningse filosofen boos over komst Paul Cliteur”.

Werkelijk? Wie dan? Hoeveel? Waarom?

Het bericht gaat verder met:

“Lodi Nauta, decaan wijsbegeerte, stuurde afgelopen vrijdag de hele faculteit een mail om de zorgen te bespreken. In de mail belooft hij om controversiële uitnodigingen in de toekomst transparanter en beter bespreekbaar te maken.”

Die mededeling verontrust mij: dus de decaan van de faculteit filosofie gaat in het kader van de “transparantie” voorkomen dat in de toekomst Groningse filosofen in contact kunnen komen met iemand wiens gedachten hij “controversieel” acht? Of lees ik het nu niet goed? Rector, hebt u al eens een gesprekje gehad met decaan Nauta over academische vrijheid?

Het bericht in de U-krant gaat verder met: “Martin Lenz, hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie, zegt dat hij het gesprek niet uit de weg wil gaan, maar juist gaande wil krijgen. Zondag schreef hij in meer dan duizend woorden zijn beklag over de uitnodiging aan Cliteur.”

Dus prof. Lenz wil graag een gesprek “gaande krijgen” door te proberen een spreker waarmee hij het niet eens is van het programma te krijgen. Wonderlijk. Maar ook weer begrijpelijk. De paradox van de “de-platformer” is altijd (1) dat hij wil voorkomen dat anderen kennis nemen van het door hem verfoeide gedachtegoed, maar ook (2) dat hij, om zijn poging tot uitsluiting te onderbouwen, echt kennis moet gaan nemen van dat gedachtegoed.
https://tpo.nl/2019/03/27/paul-cliteur-open-brief-aan-de-rector-van-de-universiteit-groningen/

En dan nog "Spuit 11 geeft ook modder".
Ook academici Universiteit Leiden keren zich tegen Baudet
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20190329_98495539/ook-academici-universiteit-leiden-keren-zich-tegen-baudet
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 39258
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Za Mar 30, 2019 10:50 pm

Zelfs linkse studenten vinden stof té links! ‘Er is juist grote behoefte aan kritische denkers als dr. Paul Cliteur’

Door Sujet Shams, 30 maart 2019

Afbeelding
Een JFVD-affiche met Paul Cliteur die oproept om “in verzet” te komen.

Universiteiten ontwijken herhaaldelijk de vertegenwoordiging binnen ons parlement, dat een afspiegeling is van de stem van onze huidige samenleving en daarmee de harde ‘realiteit’ van onze democratie. Er is op dit moment een rechtse meerderheid binnen ons parlement; Nederland heeft overwegend rechts gestemd tijdens de laatste Provinciale Statenverkiezingen. Maar waarom zou een academisch instituut deze realiteit verhullen?

Deze vraag zou ik zelf slechts in de meest abstracte bewoordingen kunnen beantwoorden: individuen verschillen in hun overtuiging ten opzichte van een ideologie. Kennelijk is er momenteel sprake van een algemene consensus omtrent de over te dragen ideologie aan de volgende generatie. Om u te behoeden van een lang verhaal over de concepten ‘links’ en ‘rechts’, begin ik met een kort onthullend verhaal dat ons de realiteit onder ogen doet zien.

Niet lang geleden volgde ik het vak Politieke Filosofie aan de UvA. Er waren verschillende gastdocenten op bezoek om hun kennis over de te bespreken theorie over te dragen. Maar naar iedere achtergrond-check bleek de docent actief te zijn geweest bij GroenLinks of momenteel actief te zijn in de gemeenteraad voor deze partij. Aan het einde van het blok vroeg de docent om onze mening wat betreft de inhoud van het vak.

De vingertjes gingen de lucht in, ik bereidde me voor op een diverse input en kritiek. Mijn suggestie bleek (niet geheel verbaasd) misplaatst; het waren allen eensluidende kritieken met een iets andere formulering. Zo begon een jongen met zijn toelichting over het vak en dat wat hij graag anders zou willen zien in de toekomst:

“Ik vind dat we ons iets te veel gericht hebben op linkse denkers; ik had graag gewild dat het curriculum een diversiteit aan denkers zou bieden.”

Weer een andere student zei ongeveer hetzelfde:

“We hebben veel geleerd over de vrij linkse Frankfurter Schule, ik neem aan dat er in die tijd ook andere denkscholen waren en vind het jammer dat we daar niets van hebben meegekregen.”

Vervolgens zei een laatste jongen, in een gedaante van ongemak en zich verontschuldigend:

“Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf best links dus vind het niet erg om te lezen over het marxisme maar ik had ook graag een theorie willen doornemen die ook de voordelen van het kapitalisme betoogt, want ik weet dat dat bestaat.”

Wat fijn dat deze studenten hun oprechte kritiek gaven. Maar wat jammer dat diversiteit over alles gaat, behalve diversiteit in politieke overtuigingen, ideeën of het lef om objectief te kijken naar ¨controversiële¨ concepten. Dat laatste wordt met een zeker ongemak buiten de orde gesteld. Als zelfs links georiënteerde studenten zeggen dat de bestudeerde stof té links is, dan moet dat de suggestie wekken dat er voor de geesteswetenschappen werk aan de winkel is! En dat er een noodzakelijke behoefte is aan rechts-liberale sprekers of gastdocenten, zoals bijvoorbeeld Paul Cliteur.

In een huidige tijd van politieke correctheid hebben studenten binnen de Faculteit der Geesteswetenschappen – waar het linkse gedachtegoed klaarblijkelijk het spel bepaalt – het recht op gastsprekers, docenten en denkers die zich niet conformeren aan de status quo.

Daarom zou ik juist verwachten dat Geesteswetenschappen de plek bij uitstek is voor politiek-morele debatten. Is het een probleem dat de Faculteit der Geesteswetenschappen overwegend links-liberaal van karakter is? En dat een opleiding Filosofie ervoor kiest om sprekers of docenten te beoordelen op hun politieke voorkeur? Dat is zeker zo als de kritische analyse en discussie centraal staan als de kern van geesteswetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Echter, waar het streven naar diversiteit centraal staat, is de interesse voor (en debat met) wetenschappers met andere denkbeelden en overtuigingen essentieel.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator
Berichten: 18371
Lid geworden op: Do Nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor mercator » Zo Mar 31, 2019 12:15 pm

Mahalingam schreef:En wat is er zo erg? Hij zou tegen het klimaat en voor steentijdholbewoners zijn of zo.

Grappig dat de pseudo intellectuele linksmens zich stoort aan het "onwetenschappelijke" standpunt van Baudet maar geen probleem heeft met moslims die rotsvast geloven dat Mohammed over een vliegend paard beschikte bij wijze van CO2 neutraal vliegtuig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 39258
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Zo Mar 31, 2019 7:08 pm

Pijnlijk moment! Discussie over linkse indoctrinatie op scholen bij Jinek etaleert exact het probleem

Door Wout Willemsen, 30 maart 2019

Afbeelding

Het is diverse mediakanalen opgevallen, de totale wanvertoning van links bij Jinek toen het over linkse indoctrinatie op school ging. Vooral de arrogantie van Herman Pleij tegenover een rustige Harm Beertema (PVV) is wat veel mensen stoorde.

Waar Beertema rustig probeerde uit te leggen hoe de vork in de steel zat en zelf meer dan dertig jaar ervaring heeft als leraar, was de houding van Pleij aan de andere kant van de tafel een totaal contrast. Hij kwetterde er doorheen, keek vooral anderen aan, op zoek naar steun en ‘is allemaal niet zo’.

Beertema vond vooral dat het zaak was voor docenten om scholieren en studenten te leren nadenken over hun standpunten en hoe deze te formuleren. Pleij was echter van mening dat docenten hun mening niet onder stoelen of banken moeten verschuilen en met de leerlingen in debat moest gaan.

Dat is allemaal leuk en aardig als je een open en eerlijke discussie voert, maar totaal geen garantie dat dit ook zo blijft of iedereen dit maar blijft doen. Daar komt bij dat een docent als rolmodel met voorbeeldfunctie kan/moet fungeren. Hij kan hierdoor een autoriteit lijken en de minder kritische scholieren al praktisch hebben overtuigd met ‘hij zal het wel beter weten’. En wat te denken van een PVV- of FVD-docent die zich vroeg of laat klassikaal mag gaan lopen verdedigen omdat er een moslim in z’n klas zit?

Pleij lacht het allemaal weg en heeft ‘heel andere ervaringen’ dus ‘is het niet zo’. Vooral de argumenten ‘Ach, jongen’ en ‘Ah joh, kom op’ zullen wel veel mensen hebben overtuigd. Kijk het vooral terug en oordeel zelf.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... -probleem/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 70491
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Di Apr 09, 2019 5:24 pm

Bijna volledige Kamer tegen meldpunt indoctrinerende leraren

Een groot deel van de Tweede Kamer heeft zich gezamenlijk uitgesproken tegen een meldpunt voor leraren. De partijen reageren op het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van Forum voor Democratie.

De regeringspartijen en enkele oppositiepartijen vinden dat leraren in "vrijheid en veiligheid hun belangrijke werk" moeten kunnen doen en een meldpunt zou dat in gevaar brengen.

De VVD, CDA, D66, ChristenUnie, SP, PvdA, GroenLinks, Partij voor de Dieren, Denk en 50Plus spreken zich daarom uit tegen alle meldpunten die aan de vrijheden van leraren raken. Het aannemen van deze motie betekent overigens niet dat lerarenmeldpunten verboden worden. Dat is lastiger, omdat via de rechtbank bewezen moet worden dat de wet wordt overtreden. FvD, PVV en de SGP steunden de motie niet.

Verdacht
Zo'n vier weken geleden ging het meldpunt van het wetenschappelijke bureau van FvD, het Renaissance Instituut, in de lucht. Het bureau stelt dat leerlingen en studenten "aan de lopende band" worden geïndoctrineerd.

Minister Slob van Onderwijs en onderwijsbonden reageerden verontwaardigd. De minister sprak over een "moderne schandpaal". Ook ondertekenden meer dan 200 academici een open brief tegen het meldpunt. Ze uitten hun zorg over de "samenzweringachtige sfeer" waarin partijleider Baudet academici, journalisten, kunstenaars en architecten verdacht zou maken.

De Tweede Kamer wil ook dat het kabinet in kaart brengt in hoeverre ongevraagd en zonder toestemming leraren gefilmd worden en er fragmenten van lessen en uitspraken van docenten online worden verspreid. De Kamer wil weten of dit zonder toestemming wettelijk wel mag. "Laten we kappen met het verdacht maken van leraren", zegt GroenLinks-Kamerlid Westerveld.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 39258
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Do Apr 11, 2019 1:30 am

PAK LINKSE INDOCTRINATIE AAN! Schrijnend voorbeeld!
CMSNSE TV - Gepubliceerd op 3 apr. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 39258
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Do Mei 23, 2019 2:58 am

“De linkse indoctrinatie op universiteiten, hogescholen en middelbare, lagere en zelfs kleuterscholen, is onthutsend”

Door Frits Bosch, 2 mei 2019

Afbeelding

In Het Parool werd Thierry Baudet onlangs in verband gebracht met de Italiaanse denker Antonio Gramsci. Als één van de oprichters van de Communistische Partij van Italië probeerde Gramsci de geesten rijp te krijgen voor het marxisme-leninisme, en hield er zeer doortrapte strategieën op na. Tot in hoeverre is die vergelijking terecht? Frits Bosch laat er zijn licht over schijnen.

In de persoon van Thilo Sarrazin komen socialisme en populisme bijeen. Maar het wordt nog ‘erger’. In de persoon van Antonio Gramsci (1891-1937) komen communisme en populisme samen. Onder marxisten is een populaire notie die van het ‘valse bewustzijn’. Arbeiders zouden in het kapitalisme eronder lijden. Religie en nationalisme vertroebelen hun klassenbewustzijn, het inzicht dat zij worden uitgebuit en onderdrukt en dat zij daar iets aan kunnen doen.

Dat leidde de Italiaanse schrijver, politicus, theoreticus en mede-oprichter van de Italiaanse partij Antonio Gramsci, tot de theorie van de ‘culturele hegemonie’. Heersende klassen beheersen niet alleen staat en economie, maar ook hun cultuur is dominant. Deze cultuur wordt in ideologisch wenselijke sociale patronen gepropageerd en het effect is dat ‘revolutionairen’ steeds verder buiten de orde worden geplaatst. Gramsci maakt onderscheid tussen de civiele maatschappij (società civile) en de politieke (società politica).

De bourgeoisie oefent in een kapitalistisch systeem niet alleen politieke, economische, militaire en politieke overheersing uit, maar ook civiel, intellectueel en moreel leiderschap, oftewel hegemonie. Deze hegemonie is vóór en tijdens, maar ook na de revolutie nodig om de instemming van de meerderheid te verkrijgen en zo steviger in het zadel te zitten. Hegemonie wordt niet zomaar afgedwongen: om haar te verkrijgen moet een klasse andere sociale groepen in haar strijd betrekken (voor of tegen de heersende orde), en daarvoor moeten politieke compromissen gesloten worden om tot een nationaal belang te komen. Dit levert een sterke nuancering op in het beeld van de klassenstrijd, die zo centraal staat in al het marxistisch denken. Cultuur omvat bij Gramsci ook kennis en vaardigheden. De hegemonie is ingebed in de cultuur, in de maatschappelijke gedragingen van mensen en in hun ‘gezond verstand’. Het marxisme moet volgens Gramsci kritiek uitoefenen op dit paradoxale, vertekende verstand, met als doel een ‘goed verstand’ over te houden.

Wat heeft Gramsci met name populisten nu te zeggen? Ik meen dat populisme meer is dan simpelweg de weerstand tegen banenverlies en inkomensachteruitgang. Het weerspiegelt het bredere verzet tegen de teloorgang van gemeenschapszin en verbondenheid van sociale groepen. Het toont verzet tegen identiteitsverlies en opent de aanval op de cohesie van de samenleving en op lieden die dat niet willen zien. Zinvol is onderscheid te maken tussen ‘burgerlijk populisme’ en ‘intellectueel populisme’. Burgerlijk populisme richt zich primair op weerstand tegen verlies van de (eigen) burgerlijke omgeving in de stad en wijk, het banenverlies en de inkomensachteruitgang, de weerstand tegen de vervreemding, de sfeerverslechtering, de verruwing van de zeden, het onaangepaste gedrag. Intellectueel populisme gaat de strijd aan tegen de culturele dominantie van het establishment tot uitdrukking komend in cultureel marxisme, identiteitsbeleid, de teloorgang van gemeenschapszin en nationale en locale verbondenheid. Intellectueel populisten ontwaren het “valse bewustzijn” bij de bourgeoisie, de elite, het establishment en zij trekken daartegen ten strijde.

Tijdens mijn rondgang in presentaties bij elitaire groepen heb ik dergelijke vals bewustzijn volop kunnen constateren in de struisvogelpolitiek, de ontkenning, de wegkijkerij, het optimisme zonder grondslag en de onwetendheid. De heersende klasse beheerst niet alleen de staat en economie, maar ook hun cultuur is dominant. Deze cultuur wordt in ideologisch wenselijke sociale patronen gepropageerd en het effect is dat intellectueel populisten steeds verder buiten de orde worden geplaatst, genegeerd of generiek heftig worden verketterd.

De linkse indoctrinatie op universiteiten, hogescholen en middelbare, lagere en zelfs kleuterscholen, is onthutsend. “Bent u tegen immigratie?” “Dan bent u xenofoob”, zo is te lezen in het universitair leerboek sociale psychologie “Inzicht in sociale relaties en het psychologisch functioneren van mensen” van Pieternel Dijkstra (2018), met een keuzetabel naar rato van xenofobie. Als je optimaal scoort kun je beter harakiri plegen, zou de suggestie van ‘psycholoog’ Dijkstra zijn. Zie het onthutsende verslag in dit boek van emeritus hoogleraar economie Joop Hartog en wiskundige en cultureel antropoloog Jan van de Beek over de weigering om kosten en baten van immigratie in kaart te mogen brengen. Zie ook de onzinnige universitaire kritiek op het WRR rapport “De nieuwe verscheidenheid” om vooral niet te willen meegaan in de conclusie dat de sociale cohesie in Nederland ernstig is aangetast.

Zie de christenkinderen die door schoolleiding in de moskee worden geduwd om ‘kennis te nemen van de islam en te bidden met het gezicht naar Mekka’, enzovoort enzovoort, enzovoort. Kritiek op de linkse hegemonie in media, educatie en cultuur is dringend nodig. Die culturele hegemonie dient doorbroken te worden. Wat intellectueel populisten doen is kritiek uitoefenen op het paradoxale, vertekende verstand zijn, met als doel een ‘goed verstand’ over te houden. Ze oefenen druk uit op het valse bewustzijn, om ‘goed bewustzijn’ over te houden. Met dank aan communist Antonio Gramsci.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... nthutsend/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 39258
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 25, 2019 12:38 am

Schoolboeken staan vol fouten, overheid grijpt niet in

Persbericht van Likoed Nederland, 3 mei 2019

Afbeelding
Jeruzalem heeft heilige plekken van drie religies.

In antwoord op Kamervragen gesteld door de Tweede Kamerleden Wilders, De Graaf en Beertema (PVV) heeft minister Slob van Onderwijs (CU) geantwoord dat hij geen taak ziet voor de overheid om stelselmatige onjuistheden in schoolboeken te weren.

Dat geldt dus ook voor grove fouten en valse voorstellingen in schoolboeken. Deze Kamervragen waren namelijk gebaseerd op een persbericht van Likoed Nederland: “Opnieuw geschiedvervalsing in Nederlands schoolboek”.

Het betrof een VMBO schoolboek van Noordhoff Uitgevers ‘Plein M’. Het boek onderwijst dat Jeruzalem slechts heilig is voor moslims en christenen.

Het is ongehoord dat dit boek daarmee verzwijgt dat Jeruzalem veruit de heiligste plaats van de Joden is. Terwijl de Joden die heiligheid er als eersten die heiligheid aan gaven. Zodat de andere religies hun heiligheid daarom juist ontlenen aan de Joodse Thora, de Joodse Tempels en Jezus die als Jood leefde.

Ook beweert het boek foutief dat christenen en Joden door de Arabieren “meestal goed behandeld werden”. Zo worden eeuwenlange discriminatie, slavernij en vervolging van christenen en Joden door Arabieren onder het tapijt geveegd.

Dit soort fouten over Joden, Jodendom en Israël zijn niet uniek. In totaal vond Likoed Nederland naar aanleiding van klachten van ouders al meer dan honderd fouten in Nederlandse schoolboeken – waaronder zelfs antisemitische beweringen (zie het eerdere persbericht).

Toch ziet minister Slob geen reden om in te grijpen.

Er is geen taak voor de rijksoverheid, want het weergeven van foutieve geschiedkundige feiten “past bij de autonomie van scholen en de professionele ruimte van leraren”.

Kortom, het onderwijzen van leerlingen met foute informatie wordt gelegitimeerd door de Nederlandse overheid. Die zal nooit ingrijpen. Waar de overheid bijna overal een taak ziet, geldt dit blijkbaar – heel verrassend – niet voor het juist onderwijzen van kinderen.

Die kinderen mogen blijkbaar van jongs af aan met fouten gevoed worden. Van de joods-christelijke cultuur mag het joodse gedeelte uitgegumd worden. Geschiedvervalsing is toegestaan – inclusief antisemitische vuiligheid – zelfs in deze tijd van weer sterk opkomende Jodenhaat.

De minister legt het probleem zelfs neer bij de ouders en leerlingen, want die “kunnen kwesties via de vertegenwoordiging in de medezeggenschapsraad bij het schoolbestuur aankaarten.”

De ouders van Nederland zijn dus gewaarschuwd: u dient de schoolboeken van uw kind zelf te controleren op geschiedvervalsing, om te voorkomen dat zij met verkeerde ideeën opgroeien.

Overigens heeft uitgever Noordhoff al laten weten dat hij niet van plan is om het boek ‘Plein M’ aan te passen, vanwege “de beperkte tijd en plaats in het lesmateriaal”.

Er zit voor ouders dus niets anders op dan de scholen van hun kinderen zelf te regelen dat dit boek niet (meer) gebruikt wordt.

Met deze houding van de overheid is het niet zo vreemd meer dat het onderwijsniveau van Nederlandse scholieren al jaren daalt, volgens de Schoolinspectie. Want met een fundamenteel punt – de totstandkoming van het lesmateriaal – blijkt iets heel grondig mis en dat laat de overheid bewust passeren.

https://likoed.nl/2019/05/schoolboeken- ... t-niet-in/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam
Berichten: 38010
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mei 31, 2019 11:59 am

Een ouder kaartte dit aan:

Afbeelding

Het heeft niks met links/rechs te maken maar alles met het feit dat Telegraaf en AD geen zgn. 'kwaliteitskranten' zijn?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 70491
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 31, 2019 12:26 pm

Ik ben benieuwd wat de Telegraaf en het AD hier op te zeggen hebben. :smile7:
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18215
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Vr Mei 31, 2019 12:33 pm

Lijkt mij hoog tijd de scholen die zich hieraan schuldig maken hier en op andere sociale media aan de schandpaal te gaan nagelen.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18215
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Vr Mei 31, 2019 12:54 pm

Hier nog meer vuile was inzake linkse indoctrinatie:

https://www.nieuwskoerier.nl/tag/linkse-indoctrinatie
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 70491
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Di Jun 04, 2019 5:02 pm

School die AD en Telegraaf in de ban deed komt met excuses en rectificatie

Het Willem de Zwijger College uit Bussum heeft in een brief excuses aangeboden aan het AD en de Telegraaf. In een op dracht had de school de leerlingen gezegd geen gebruik te maken van de beide kranten. De leerlingen moesten op zoek naar ‘betrouwbare bronnen’ en daar zouden de twee kranten niet onder vallen. De directie van de school betreurt de ophef en de ‘onjuiste bevinding’ in de opdracht.

Spoiler! :
Afbeelding


De school kwam vorige week in het nieuws omdat een vader van een leerling een gedeelte van een schoolopdracht van zijn zoon op Twitter had gezet. Voor het maken van een documentatiemap mochten de leerlingen geen gebruik maken van het AD en de Telegraaf. Onder andere hoofdredacteur Hans Nijenhuis van het AD maakte bezwaar tegen deze vermelding.

De directie heeft nu in een brief aan de ouders het boetekleed aangetrokken. ‘Abusievelijk is in de opdracht gesteld dat kranten als de Telegraaf en het AD niet geraadpleegd mochten worden. Idee daarachter was dat deze kranten geen opiniebijlages hebben en daarom voor deze opdracht minder geschikt zouden zijn. Hiermee is echter de indruk gegeven dat deze kranten niet zouden voldoen aan waarheidsvinding. Uiteraard een verkeerde en onjuiste bevinding die nooit in de opdracht aan de leerlingen had mogen staan’.

De schoolleiding van het Willem de Zwijger College betreurt naar eigen zeggen ‘de gang van zaken en de ophef die hiermee is ontstaan’. De schoolleiding ‘biedt haar welgemeende excuses aan de betreffende kranten aan’ en heeft de docent aangesproken op de onhandige en foutieve formulering in de opdracht.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 70491
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 05, 2019 4:19 pm

Toets geschiedenis HAVO.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 70491
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Vr Jun 07, 2019 12:55 am

Nog een voorbeeld van indoctrinatie. Examen stof voor maatschapijleer 5vwo, door de docenten zelf toegevoegt naast het lesboek.

En Oh-wee als je het "verkeerde "antwoord geeft. Dan zak je.

Afbeelding

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.


Terug naar “Samenleving & Integratie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten