Pagina 6 van 7

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: vr nov 08, 2019 1:06 pm
door Mahalingam
Waar woensdag ophef over was:
Rijnlands Lyceum haalt omstreden afbeelding Geert Wilders weg

Het Rijnlands Lyceum in Sassenheim heeft de omstreden afbeelding van Geert Wilders weggehaald uit de vitrine op school. Daarmee is ook de aangekondigde actie van het Identitair Verzet van de baan.

Conrector Willem Visser benadrukt dat achter de afbeelding ’helemaal geen mening of idee zit’. Het portret is gemaakt naar aanleiding van een kunstopdracht: de leerlingen moesten met street art iets maken ...
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... ilders-weg

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: vr nov 08, 2019 5:37 pm
door Mahalingam
"... dat achter de afbeelding ’helemaal geen mening of idee zit’. ..."
Dat kan ik mij best voorstellen. We hebben hier immers te maken met 'jonge hondjes' en die volgen altijd (maar een ietsje balorig) de leider van het roedel.
En die leider begint vreselijk te blaffen als die Wilders ziet. Dus de jonge hondjes blaffen mee.

Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: za nov 09, 2019 10:56 pm
door Pilgrim
Bijna lachwekkend: zo links is ons onderwijs
De Telegraaf - 27 feb. 2019


Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: wo nov 13, 2019 1:47 pm
door King George
Wat kost een hoogleraar de maatschappij eigenlijk? En wat zijn de maatschappelijke revenue? In Leiden wijdt een hoogleraar zich toe aan schoolboeken. En tot wat voor schokkende conclusies komt hij?

  • ’Ahmed te vaak shoarmaboer in schoolboek’

    LEIDEN - Een hoogleraar ’maatschappelijke vraagstukken’ heeft zich over 33 schoolboeken gebogen en komt tot de conclusie dat vrouwen en ’mensen met een niet-westerse achtergrond’ in het lesmateriaal worden achtergesteld in de teksten en plaatjes.


    Judi Mesman telde maar liefst 13.000 personages in de schoolboeken Nederlands en wiskunde. De kinderen krijgen volgens haar ’stereotypen’ voorgeschoteld. In de voorbeelden bouwt ’Kees’ een schuurtje, bakt ’Annemarie’ een taartje en verkoopt ’Ahmed’ shoarmabroodjes.

    In de schoolboeken komen ook minder vrouwen dan mannen voor, zo schrijft De Volkskrant. ’LHBTI’ers ontbreken helemaal’, concludeert de wetenschapper.

    Verder ergert ze zich eraan dat ’maar’ negen procent van de namen ’niet-westers’ is, terwijl 13,4 procent van de bevolking allochtoon is. De hoogleraar is bang dat allochtone leerlingen zich ’niet gerepresenteerd voelen’.

    Een woordvoerder van de grootste uitgever van kinderboeken (een man) zegt in de krant dat het bedrijf zich bewust is dat ’stereotypering op de loer ligt’ en dat teksten en afbeeldingen regelmatig worden bijgestuurd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1191812 ... schoolboek

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: di nov 19, 2019 12:29 pm
door Ariel
’Allochtonen worden problemen aangepraat’

Namen als Mohammed en Fatima staan naar verhouding te weinig in schoolboeken, ontdekten onderzoekers van de Universiteit Leiden. In het Jeugdjournaal vertelden allochtone kinderen dat ze zich daardoor niet welkom voelen in Nederland, zag ook publiciste Aylin Bilic voor De Kwestie.

„Ik was me er nooit van bewust, maar ik had me als kind totaal niet welkom moeten voelen in Nederland. In geen enkel schoolboek in Rotterdam kwam ik in de jaren ’80 ooit de naam Aylin tegen. En eigenlijk gold dat voor mijn hele klas. Remco, Frank en Michael kwamen ook nauwelijks voor in onze schoolboeken. Het wemelde er nog van de Keesen en de Miepen, ook al heette op school vrijwel niemand meer zo.

Nooit uitgesloten gevoeld
Geen seconde heb ik me daar uitgesloten door gevoeld. Mijn overwegend inheemse klasgenoten evenmin, vermoed ik. We deden hooguit wat lacherig bij al die oer-Hollandse namen in onze boeken.

De huidige generatie allochtone kinderen ervaart dat anders, als we de Leidse onderzoekers of het Jeugdjournaal mogen geloven. Niet-westerse allochtonen maken 13,6% van de bevolking uit. Maar slechts 9% van de namen in schoolboeken is van het type Mohammed of Ahmet. Dat klopt dus niet, menen anti-discriminatieradicalen want „dan kunnen ze het idee krijgen dat ze minder belangrijk zijn.”

Los van het feit dat je volgens mij geen boek meer kunt schrijven als je bij iedere naam of eigenschap moet opletten dat je je wel aan de demografische gemiddelden houdt, slaat het natuurlijk nergens op. Ten eerste omdat schoolboeken niet ieder jaar worden vernieuwd en dus niet altijd exact de laatste trends volgen. Maar – veel belangrijker – omdat die eis van evenredige vertegenwoordiging van weet-ik-niet-wat botst met het concept van succesvolle integratie.

Mijn goede vriendin Anita (waarvan de naam veel vooroordelen oproept) emigreerde acht jaar geleden met man en twee kinderen naar Australië. Dat de klasgenoten van Ties en Siem hun namen daar raar uitspraken en ze al gauw Engelse bijnamen kregen, vonden ze een teken van acceptatie. En dat Ties en Siem hun namen nooit in enig schoolboek tegenkwamen, was nooit een reden zich te beklagen over acceptatiegebrek en discriminatie.

Janneke of Gijs
Al die honderdduizenden Nederlanders die de afgelopen decennia emigreerden naar Australië, Canada, Nieuw-Zeeland of de VS, zullen de namen Janneke of Gijs nooit terugzien in hun schoolboeken.

Niet in de eerste generatie, niet in de tweede en ook niet in de derde. Sterker nog: veel immigranten veranderden zelfs hun achternaam in iets Angelsaksisch. Dat heeft nooit iemand raar gevonden. Ze zijn niet voor niks naar de Nieuwe Wereld afgereisd. Ze wilden een nieuw en beter leven opbouwen en om die reden zo snel mogelijk opgaan in hun nieuwe vaderland.

Het is aangepraat
Onze allochtone landgenoten zijn ooit om dezelfde reden naar hier gekomen. Ik geloof niet dat Elif of Melek zich – net als ik – er ooit druk over hebben gemaakt dat hun voornamen niet of te weinig in het lesmateriaal terugkwam. Ik denk dat hun dat een beetje is aangepraat de laatste jaren.

Het is een kwestie van tijd dat allochtone namen bijna net zo vaak in schoolboeken te vinden zijn als autochtone in het huidige inclusieve klimaat. Die tendens is er al langer. Kijk maar eens op websites of in folders van (hoge)scholen en zelfs universiteiten.

’Inclusief’

En probeer een groepsfoto te vinden waarop geen student staat ’met een kleurtje’ of een hoofddoek. Lastig, want de communicatieafdelingen letten er tegenwoordig streng op: iedere foto of filmpje moet ’inclusief’ zijn. Dat het percentage allochtonen hierdoor op voorlichtingsmateriaal een stuk hoger is dan de werkelijke demografische situatie (die 13,6%) zou rechtvaardigen, daar hoor je die Leidse onderzoekers of het Jeugdjournaal niet over.

Integendeel, blijkt uit de afsluiter: „De makers van de boeken zijn geschrokken en kijken of ze nog de plaatjes kunnen aanpassen.”

Aylin Bilic is publiciste

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: zo nov 24, 2019 3:18 pm
door Ariel
Via Thierry Baudet

Deze foto is zo’n hilarisch voorbeeld van het fakenews in de mainstream media. Het totale onvermogen van gevestigde machten om het probleem te benoemen en te bespreken. Een soort verlamming treedt op. Zie ook dit Kamerdebat: https://youtu.be/oHTw7q26daE #FVD

Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: do dec 26, 2019 2:32 pm
door King George
Linkse indoctrinatie ontkent de sociale natuurwetten. Zie hier het proces en het resultaat van wat als je de sociale natuurwetten tart.

Afbeelding Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: wo jan 22, 2020 2:06 pm
door King George
Wat treffen wij aan op de site van https://www.mbostart.nl/?

Ja, dan kom je dit tegen; Dat alles de schuld van Donald Trump en van de Brexit is.

Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: ma mar 09, 2020 12:04 am
door Pilgrim
Universiteit indoctrineert studenten met ‘linkse bagger’. Docenten steken ‘gevaarlijke grens over’

4 maart 2020

Afbeelding

Filosofiestudenten van de Universiteit Utrecht kregen tijdens een tentamen een bizarre vraag voorgeschoteld.

De studenten kregen de opdracht om een viertal zinnen in de taal van de propositielogica te vertalen.

Het ging om de volgende vier zinnen: In tegenstelling tot Theo Hiddema is Thierry Baudet verzot op twitteren. De ideeën van Baudet zijn niet alleen hyperboreaal maar ook nog eens volkomen van de pot gerukt. De leider van het FvD verzet zich uitsluitend tegen de dikastocratie als hem dat voordeel zou kunnen opleveren. Ondanks dat Natalie Righton geen dierbare vriendin is van Thierry wordt ze wel ernstig door hem lastiggevallen.
Laura
@Chapiro

Smerige indoctrinerende linkse bagger voor studenten.
Vooral bek dicht en niet realistisch denken.
Niets geleerd van het verleden toen Pim door links schoelje werd vermoord.

Afbeelding

18:13 - 3 mrt. 2020
Gevaarlijke grens
De studentenraadsfractie De Vrije Student heeft docenten gevraagd de vraag terug te trekken omdat ‘ze hiermee openlijk de aanval openen op een politieke partij’.

De docenten ‘steken een gevaarlijke grens over’.

De Vrije Student adviseert de docenten in het vervolg niet meer ‘hun mening door te drukken in een tentamen’.

Eén van de betrokken docenten zegt vanuit zijn ivoren toren dat hij deze reactie ‘irrelevant’ vindt.

Hij ziet geen reden de vraag terug te trekken of excuses aan te bieden. Ook het faculteitsbestuur Geesteswetenschappen ziet geen aanleiding voor maatregelen.

Massaal boycotten die opleiding.

Linkse indoctrinatie
In Nijmegen is het niet veel beter. Ene ‘J.’ laat op de website van Ongehoord Nederland! weten dat studenten rechtsgeleerdheid aan de Radboud Universiteit linkse indoctrinatie ondergaan.

Zo zei een professor genaamd Roel Schutgens volgens J. dat je ‘een slechte jurist bent als je op de PVV stemt’.

“Vaak wordt er gerefereerd aan Trump of Wilders als slecht en een schande. Landen als Rusland en China zijn steevast ‘foute landen’ (bijvoorbeeld gezegd door professor Paul Bovend’Eert),” aldus de student.

De universiteit verspreidt volgens de student ook klimaatpropaganda.

“Ze willen dus bepaalde opvattingen opdringen aan studenten. Ik dacht dat we in een vrij land waren, maar ik word onder druk gezet om bepaalde meningen niet te hebben. Mij krijgen ze nooit tot een andere mening met hun indoctrinatie, maar het blijft onprettig en erg onprofessioneel aanvoelen wat er hier gebeurt,” zegt J.

[DUB, Ongehoord Nederland]

https://www.ninefornews.nl/universiteit ... rens-over/

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: ma jun 22, 2020 9:13 pm
door Ariel
10.000 deugpunten voor De Hogeschool Utrecht .
Hogeschool bant lesboek met tekst over ‘respectloze’ Marokkanen: ‘Nooit eerder klachten’

De Hogeschool Utrecht is geschokt door een passage in een lesboek van de opleiding Human Resource Management. In het boek wordt generaliserend gesproken over jonge Marokkanen die alle regels aan de laars lappen en Antilliaanse mannen die het vaderschap afwijzen. De opleiding stopt met het lesmateriaal.

Student Ezra Serik (21) zwengelde de discussie afgelopen nacht aan met een bericht op Facebook. Ze plaatste een foto van de tekst en stelde de vraag: ‘Hogeschool Utrecht, is dit de literatuur die wij voorgeschreven krijgen?’

In de tekst over ‘met name jonge Marokkanen’ staat dat ze ‘geen respect hebben voor de regels’ en ‘ze nauwelijks binnen de grenzen van de samenleving functioneren’. ‘Ze gedragen zich egoïstisch, hebben geen problemen met het uitbuiten van anderen (bijvoorbeeld loverboys) of respect voor andermans of publieke eigendommen.’

Over Antilliaanse (jonge) mannen zegt het studieboek dat ze ‘altijd op zoek zijn naar verpozing en seks, en de verantwoording voor het vaderschap stelselmatig afwijzen’.

Het balletje ging snel rollen. In een mum van tijd werd het bericht 167 keer gedeeld en kreeg Ezra een telefoontje van haar docent. Het lesboek gaat eruit. ,,Ja, ik ben blij. Ik kan niet geloven dat dit ons studiemateriaal is en dat wij dit moeten leren. Wij zijn de toekomstige personeelsmanagers. Straks nemen wij minder snel Marokkaanse jongeren aan, omdat ze zich niet aan de regels zouden houden", zegt ze erover.

De Hogeschool Utrecht noemt de tekst ‘ontluisterend'. Tegelijkertijd is het de docenten de afgelopen jaren niet opgevallen dat er zo generaliserend over bevolkingsgroepen werd gesproken. ,,Het is leerzaam dat een student dit aankaart. We hebben dit lesboek al zes jaar in gebruik. Er heeft nooit eerder iemand over aan de bel getrokken", zegt woordvoerder Jos Steehouder.

De docenten zeggen dat de passage ‘een blinde vlek’ voor hen was, maar zijn het volledig met Ezra eens. ,,Het is niet acceptabel wat er staat en het is ook niet waar", aldus Steehouder. Overigens zegt de hogeschool dat het studieboek er sowieso uit ging volgend jaar, omdat het al zo oud is. Dat was al voor deze discussie besloten.

Discussie
Voor de Hogeschool Utrecht is dit reden om de discussie over racisme breder te voeren. Ezra en medestudenten krijgen een uitnodiging om mee te praten over hoe ze vinden dat de hogeschool daarmee omgaat. Steehouder: ,,Het is tijd om onze blinde vlekken te ontdekken, als die er nog zijn. We zijn blij dat deze student aan de bel heeft getrokken.”

Ook Ezra ziet zo'n gesprek wel zitten. ,,Ik heb zelf niet echt andere dingen meegemaakt, maar ik vind het leuk om daarover mee te denken. Ik vind het heel slordig dat deze tekst in een studieboek staat zonder dat het de docenten is opgevallen. Je weet toch wat je de studenten aanbiedt?”

In de reactie op haar Facebookbericht las ze al andere studenten die ook ‘gekke passages’ in lesboeken zijn tegengekomen. ,,En het docententeam is bijvoorbeeld geen afspiegeling van de samenleving, dus ze vroegen of ik daarover mee wil denken. Dat doe ik graag.”

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: ma jun 22, 2020 10:43 pm
door Mahalingam
"" ... We hebben dit lesboek al zes jaar in gebruik. Er heeft nooit eerder iemand over aan de bel getrokken", zegt woordvoerder Jos Steehouder."

Inmiddels hebben we de gendergekte, de BLM , de islamfilie en de antiracisten over ons heen gekregen.

"Tegelijkertijd is het de docenten de afgelopen jaren niet opgevallen dat er zo generaliserend over bevolkingsgroepen werd gesproken."

Of ze lezen hun eigen lesmateriaal niet of ze zagen de generalisaties niet als onjuist.

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: di jun 23, 2020 1:06 am
door Ariel
Mahalingam schreef: Inmiddels hebben we de gendergekte, de BLM , de islamfilie en de antiracisten over ons heen gekregen.
En als je denkt dat het niet gekker kan, dan heb je dit nog niet gelezen.

Welke juf / meester heeft dit nou weer verzonnen.
Black Lives Matter kinderprotest aangekondigd in Diemen

Kinderen uit groep 7 van de basisschool de Octopus uit Diemen hebben een Black Lives Matter kinderprotest georganiseerd. Het protest zal aankomende donderdag plaatsvinden bij het gemeentehuis in Diemen.

Mede-organisator van de antiracisme-demonstratie op de Dam Mitchel Esajas zal aanwezig zijn. Burgemeester van Diemen Erik Boog zegde eerder toe te komen, maar blijkt verhinderd.

Bij het protest mogen maximaal 300 basisschoolkinderen aanwezig zijn. Deelnemers die ouder zijn dan 13 jaar moeten 1,5 meter afstand houden van de andere kinderen.
De demonstratie in Diemen is van 15.55 - 17.00 uur.

Komt allen tezamen. Jubelend van vreugde . Komt u, oh komt u naar Diemen toe.

Burgemeester Erik ziet er heel verstandig vanaf. Ik kan hem geen ongelijk geven. Al die rechtse bagger die dan heel waarschijnlijk over je uitgestort wordt. :smile7:

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: do jun 25, 2020 12:55 pm
door Ariel
Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: vr jun 26, 2020 11:25 am
door Ariel
Wie even naar het kinderprotest in Diemen wil kijken kan dat hier doen.

Ik vond het een triest filmpje. gekleurde kinderen die zogenaamd hun leven lang gepest zijn om hun huidskleur, en geïntimideerde angstig en schuldig kijkende blanke kindjes .

Kinderprotest tegen racisme: 'Wij willen laten zien dat wij wél om mensen geven'

Oh, ja, de rapper Akwasi die zwarte Piet in zijn gezicht wil trappen was ook aanwezig.

Het was een gezellig kinderfeestje.

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: vr jun 26, 2020 2:54 pm
door King George
Dit al gezien? Deze vorm van kindermisbruik moet je toch niet willen en niet pikken? Die school en die onderwijzers moeten toch aan de schandpaal?

Schoolkinderen bieden hun excuus aan voor hun koloniale verleden

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: vr jun 26, 2020 3:12 pm
door King George
Kindermisbruik van het schandelijkste soort.

Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: vr jun 26, 2020 3:46 pm
door Ariel
King George schreef:Dit al gezien? Deze vorm van kindermisbruik moet je toch niet willen en niet pikken? Die school en die onderwijzers moeten toch aan de schandpaal?

Schoolkinderen bieden hun excuus aan voor hun koloniale verleden
Laat je niet foppen King.
Dat is een artikel van Nieuwspaal. Satire, dus niet serieus nemen. . Dat is een zelfde soort site als "De Speld."

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: za jul 25, 2020 8:34 pm
door Pilgrim
Als je jong bent, ben je links...

Geplaatst op 24 juli 2020

Afbeelding

Onlangs las ik op deze site een ontboezeming. Die kwam erop neer dat het normaal is als jongvolwassenen op GroenLinks stemmen. Wie jong is, stemt links. Anders heb je geen hart, heet het. Veel ouders, zelf nooit helemaal afgekomen van het linkse virus, hebben daarom alle begrip voor hun drammerige linkse zoon of dochter. Hun schatjes hebben tenminste het hart op de goede plaats. En... het komt vanzelf wel weer goed.

Churchill zou ooit gezegd hebben: “Wie op zijn twintigste geen socialist is, heeft geen hart; wie het op zijn veertigste nog is, heeft geen verstand.” Puntig gezegd! De man wist hoe hij socialisten aan moest pakken en de lachers op zijn hand kon krijgen. Alleen, zijn uitspraak is uit de context losgeraakt. Churchill was het te doen om volwassen socialisten te kijk te zetten. Pas later ging men suggereren dat links het monopolie heeft op compassie, medeleven en bevlogenheid en dat rechts harteloos en saai is.

Door die onjuiste interpretatie kon links het recht op een geweten kapen en het morele gelijk claimen. Het is nu zelfs zover gekomen dat wie afwijkt van de linkse mantra’s, overschreeuwd wordt door linkse jongeren met ‘het hart op de goede plaats’. Dat is een kwalijke ontwikkeling. We klagen er terecht over. Beter dan te klagen, is het om de eigen rol hierin te erkennen. Te beginnen met het vergoelijken van zogenaamd onschuldig jeugdig enthousiasme voor rabiate linkse stokpaardjes. Want jeugdig enthousiasme voor linkse leugens is niet onschuldig en helemaal niet vanzelfsprekend.

Lange tijd werden jongeren vooral op (bepaalde) universiteiten geïndoctrineerd met linkse leugens. Al voor de Tweede Wereldoorlog was het beroemde Cambridge de plek waar professoren jongeren infecteerden met het communisme. De KGB rekruteerde daar toen de latere spionnen Maclean, Blunt, Burgess en Philby. Tegenwoordig treffen we de linkse jongeren die zogenaamd hun hart laten spreken behalve op universiteiten ook vaak in het HBO aan. Bij de laatste verkiezingen voor de Provinciale Staten behaalde GroenLinks in de studentensteden Utrecht, Wageningen, Amsterdam en Nijmegen, resp. 27,8%, 24,5%, 23,9% en 22,5% van de stemmen.

Zulke verkiezingsuitslagen lijken de gedachte te ondersteunen dat vooral hoger opgeleide jongeren – HBO en universiteit – vatbaar zijn voor linkse standpunten. Dat zou betekenen dat linkse sympathieën niet zozeer te maken hebben met het hart, maar vooral met intelligentie. Maar zo intelligent hoef je voor veel studies helemaal niet te zijn. Belangrijk punt is dat het HBO en de universiteiten bezocht worden door stemgerechtigde jongeren. Op die instituten heeft het agressieve linkse zendingswerk dan ook het grootste effect.

Dat links pleit voor verlaging van de stemgerechtigde leeftijd naar 16 jaar zegt ook veel! Het is daarom niet het (goede) hart van de jongere dat hem of haar links maakt, noch de intelligentie, maar de gelegenheid die linkse leraren hebben om op het juiste moment jeugdige stemmers intensief en met gebruik van repressie te bewerken.

Natuurlijk strooien leraren (vooral leraren maatschappijleer, maar lang niet zij alleen) het linkse zaad ook op middelbare opleidingen (havo, vwo of mbo). Links heeft altijd al goed begrepen dat wie de jeugd heeft, de toekomst heeft. Vandaar de voorliefde voor de portefeuille onderwijs. Die biedt gelegenheid om te sleutelen aan de inhoud van het onderwijs, zodat het marxistische gif al vroeg ingedruppeld kan worden. Soms al op crèches en zeker op de basisschool. Te weinig ouders hebben het gevaar daarvan aan zien komen. Nog minder ouders durfden zich, bang om voor bekrompen uitgemaakt te worden, te verzetten tegen leraren die voor de klas voortdurend linkse stokpaardjes berijden. En, eerlijk is eerlijk, heel veel ouders hadden zelf weinig tegenwicht te bieden. Bezaten niets meer om over te dragen of trots op te zijn. Spuwden in de bron waaruit ze gedronken hadden en – wat ook al niet helpt om je kind voor linkse gekte te behoeden – koketteerden met hun deelname aan de antikernwapen demonstratie. Hun kinderen mochten ‘het’ nu zelf weten. Wat neerkwam op ‘zoek het maar uit’.

En nu? De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit. Ondertussen weten de ministers Van Engelshoven en Slob (CU) niets beters te doen dan de VN-agenda uit te voeren en scholen te verplichten om kinderen via het vehikel ‘burgerschap’ vanaf dag één te hersenspoelen met het linkse denken over milieu en opwarming, diversiteit en inclusiviteit (compleet met moskeebezoek), seksualiteit en gender, zelfhaat en racisme. Een horde linkse leerkrachten staat elke dag klaar om het ministersduo op zijn wenken te bedienen. En als onze ook nog eens weerloos (nooit terugslaan!) gemaakte kinderen thuiskomen met allerlei linkse onzin, weten ouders niets beters uit te brengen dan: ”Als je jong bent, ben je links...” Zelfs voor hun eigen kinderen komt rechts niet in de benen.

En dat verstand? Dat komt bij heel veel linkse mensen nooit. Die blijven tot in het verpleeghuis op een afbraakpartij stemmen. In coma gehouden door de NPO kiezen zij voor links, omdat ze nu eenmaal uit een ‘rood nest’ komen. Of voor een christelijke partij, hoewel die allang niet christelijk meer is. Het deert hen niet dat ‘hun’ politici steeds andere dingen deden dan ze zelf vonden en wilden. En gaat bij sommigen, zij het laat, het lampje alsnog branden, dan wordt links hatelijk en onverdraagzaam: het ultieme bewijs dat de slinkse fabel van het ‘het hart op de juiste plaats’ nergens op stoelt.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2020/07/24 ... -je-links/

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: di sep 15, 2020 11:25 pm
door Pilgrim
Linkse onderwijsindoctrinatie...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Tony Hellings)

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: za sep 19, 2020 12:59 am
door Ariel
Afbeelding

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: za sep 19, 2020 1:03 am
door Ariel
En deze is ook leuk. Jerry Helmers schrijft:
BREEK: Vanochtend gaf ik namens DebatClubNLdebatles aan klassen 5VWO & 4HAVO ergens in N-Holland.

Middag: debat leerlingen over plannen kabinet na Prinsjesdag.

Dan: stemmen.
#PVV wint.

Zélf verwachtte ik ‘monsterzege’ #PVV niet, geef ik toe.

Een docent: “Heel erg dit.”

Afbeelding
Harm Beertema twittert:
“Een docent: “Heel erg dit”. Weet je wat pas erg is? Dat je dat als docent heel erg vindt. Het beste bewijs van linkse indoctrinatie. Gelukkig zijn er nog heel veel leerlingen die zélf denken ipv zich te laten voorschrijven wát ze moeten denken.

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: wo nov 11, 2020 11:15 am
door Mahalingam
De linkse leraren van de maatschappijleer hebben het in deze tijd moeilijk want ze mogen (is taboe) het niet hebben over de olifant in de klas: de Islam. En dus komen ze niet verder dan hun aloude blabla. Wegkijken heeft zijn prijs.
Leraren trekken na bedreiging aan de bel: 'Om controversiële onderwerpen te bespreken is een goede band met de klas nodig'

De Nederlandse Vereniging van Leraren Maatschappijleer (NVLM) trekt aan de bel bij het kabinet en de Tweede Kamer. Ze wil dat maatschappijleer als schoolvak meer uren krijgt, verspreid over meer schooljaren, en ze wil dat het een eindexamenvak wordt. "Ik kan me geheel vinden in die aanbevelingen", zegt docent Rachid Jemaoui die toekomstige leraren maatschappijleer opleidt aan de Hogeschool Rotterdam.

De recente onthoofding van een docent in Frankrijk en de bedreigingen aan het adres van een docent maatschappijleer aan het Rotterdamse Emmauscollege waren de aanleiding voor het versturen van de brief aan politiek Den Haag. Jemaoui zegt vooral voorstander te zijn van meer contacturen.

"Dat is een heel goed pleidooi. In de politiek moeten ze ervan bewust zijn dat het bijna onmogelijk is om in de één uur per week die docenten nu krijgen, maatschappelijk controversiële onderwerpen bespreekbaar te maken. Je hebt op dat moment niet echt een band met je leerlingen. En die band is belangrijk om dit soort moeilijke zaken te bespreken."

Kennistekort

Uit internationaal onderzoek zou blijken dat Nederlandse leerlingen weinig weten over de democratie en de rechtsstaat. In dat licht is het volgens Jemaoui en het NVLM niet te rijmen dat maatschappijleer een combinatiecijfer is met andere vakken.

"In de politiek heeft men de mond vol over dat maatschappijleer een heel belangrijk vak is", merkt Jemaoui op. "We moeten er meer aandacht aan geven, maar dat zie ik niet terug in beleid. We krijgen niet de tijd om uitgebreid in te gaan op de democratie, de rechtsstaat en andere controversiële onderwerpen. In die zin kan ik me geheel vinden in de aanbeveling."

De bedreigingen vorige week aan het adres van een docent Nederlands aan het Emmauscollege is één van de redenen om de brief te sturen. Vanwege een spotprent van een jihadist die wordt uitgelachen door een onthoofd slachtoffer is de docent bedreigd. De prent hing al vijf jaar in de klas, maar was plots een bron van ergernis voor een paar islamitische meisjes op school. De prent verdween, maar de leraar werd alsnog bedreigd en moest onderduiken.

Jemaoui merkt dat collega's het moeilijk vinden om maatschappelijk moeilijke onderwerpen aan te snijden. "Het wordt steeds lastiger om controversiële onderwerpen aan te snijden. Maar bij mijn leerlingen merk ik niet dat ze daar angstig van worden. Het is op dit moment ook niet makkelijk. Vanuit de politiek niet, want er is zelfs een meldpunt voor zogenaamde 'linkse indoctrinatie' (red: van Forum voor Democratie), maar ook vanuit de samenleving. Er is veel polarisatie. Bij mijn studenten, de toekomstige leraren maatschappijleer, merk ik daardoor wel wat meer voorzichtigheid."

Online lessen

Ook het online lesgeven, wat in coronatijd veel gebeurt, maakt het volgens Jemaoui moeilijker om zware onderwerpen te behandelen. "Een paar maanden geleden nam een Haagse docent ontslag. Zijn les was opgenomen en door knip-en-plak-werk was er melding gemaakt van 'linkse indoctrinatie'. "Men is nu veel voorzichtiger. Dat merk ik in mijn omgeving."

Volgens Jemaoui ligt de sleutel om moeilijke onderwerpen te bespreken bij de relatie tussen docent en student. "Wij geven onze maatschappijleerdocenten vanaf het eerste jaar mee hoe ze een veilige leeromgeving creëren in de klas. Daarin kun je een open gesprek met elkaar hebben en hou je rekening met heilige koeien en huisjes. Het is makkelijk om die in te trappen, maar wij leren onze studenten hier om het breder te trekken. Het is een beetje een holistische benadering waarbij je meer let op het bredere geheel in plaats van een eenzijdige benadering."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200956/L ... klas-nodig

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: do nov 12, 2020 12:23 am
door Pilgrim
VVD neemt christelijke onderwijsvrijheid onder vuur

November 11, 2020 - Redactie

Afbeelding

De VVD wil de vrijheid van christelijke scholen om de christelijke leer te onderwijzen aan banden leggen door middel van een grondwetswijziging. Ook wil de liberale partij zoveel mogelijk mensen, dus ook moeders, opschalen naar voltijdswerker. Dit staat in het conceptverkiezingsprogramma van de VVD voor 2021-2025.

Staatsgreep naar de kinderen

Pagina 27 van hun verkiezingsprogramma over vrijheid van onderwijs leest als een totalitaire handleiding. Leest u mee:
  • “De overheid moet kunnen ingrijpen wanneer Nederlandse vrijheden in het geding zijn.”
  • “Een grondwetswijziging die bepaalt dat de vrijheid van onderwijs (artikel 23) het gelijkheidsbeginsel (artikel 1) niet mag ondermijnen.”
  • “Sneller ingrijpen als vertegenwoordigers van instellingen zich schuldig maken aan anti-integratieve, discriminatoire of antidemocratische uitlatingen.”
  • “De mogelijkheid om schoolbesturen en directies te schorsen of te ontslaan als een school de burgerschapsopdracht niet goed uitvoert.”
  • “Acceptatieplicht van leerlingen voor bijzondere scholen.”
  • “Beëindiging van de vrijstelling voor thuisonderwijs op grond van levensovertuiging als de gemeente vermoedt dat de onderwijskwaliteit thuis niet geborgd is.”
  • “Extra toezicht op het thuisonderwijs door de onderwijsinspectie via frequentere huisbezoeken en centrale toetsen.”
Kortom: scholen moeten het liberale gedachtegoed prediken, anders worden de scholen gesloten of de directie ontslagen. De VVD wil ook verdere stimulering van arbeidsemancipatie door middel van een ‘voltijdsbonus’, een stimulering die uiteraard een verdere belasting van eenverdieners en deeltijders impliceert, die de belastingen moet ophoesten om de gewenste voltijdsbonus te bekostigen.

Afbeelding

Steun
Hier is brede steun voor in de Tweede Kamer, zo bleek tijdens een debat op maandag 10 november. Een meerderheid van de partijen wil dat er zo snel mogelijk een eind komt aan de mogelijkheid die scholen hebben om ouders te verplichten het christelijke standpunt te onderschrijven dat seksualiteit thuishoort in het huwelijk tussen man en vrouw. “Scholen moeten voor iedere leerling een veilige plek zijn, ongeacht afkomst, religie of geaardheid”, zegt Rudmer Heerma van de VVD. “Dat scholen daar voorwaarden aan stellen kan niet in ons land.”

Lees ook: PvdA opent aanval op christelijk onderwijs

Motie
VVD’er Heerma wijst hiermee specifiek naar christelijke scholen, die van ouders mogen eisen dat ze een verklaring ondertekenen waarin een homoseksuele leefwijze wordt afgewezen. Een doorn in het oog voor de VVD, maar ook van D66, SP, PvdA en GroenLinks. Een door de SP ingediende motie om dit te verbieden is aangenomen. Minister Slob is niet verplicht om dit door te voeren. In het debat van maandag 10 november legde hij uit dat de Grondwet gewijzigd dient te worden als de Tweede Kamer af wil van de identiteitsverklaringen van o.a. reformatorische scholen. Dit is dan ook precies wat de VVD van plan is en waarvoor zij hoogstwaarschijnlijk genoeg steun bij andere partijen kan krijgen.

Van God los
Het VVD-verkiezingsprogramma is een voorafspiegeling van wat het christelijk onderwijs te wachten staat met het volgende kabinet. Gods heilige geboden onderwijzen wordt strafbaar, zonden prediken wordt verplicht. Een dergelijke partijpolitiek is compleet van God los en kan nooit een zegen brengen voor ons land.

Strafbaarheid
De hetze tegen minister Slob is veelzeggend. Maandagavond 10 november zei hij dat scholen de vrijheid hebben voor een identiteitsverklaring waarin ouders het christelijk huwelijk onderschrijven. Hij kreeg daarop veel kritiek in de Tweede Kamer en via de (sociale) media. De dag daarna draaide hij bij en kwam naar buiten dat het Openbaar Ministerie de strafbaarheid van Slobs uitspraken onderzoekt.

Lees ook: Echt burgerschapsonderwijs is niet liberaal maar christelijk

Help mee
We moeten pal staan voor de vrijheid om de christelijke leer te onderwijzen. Gezin in Gevaar doet dat door het verspreiden van petities, het verzamelen van medestanders, het uitbrengen van boeken en schrijven van artikelen. Helpt u ons door onze artikelen te delen, op onze e-mailnieuwsbrief te abonneren en onze publicaties te verspreiden.

Gezin in Gevaar zet zich met 0 euro subsidie 100% in voor de verdediging van kind en gezin. Help mee met een gift!

https://geziningevaar.nl/vvd-neemt-chri ... newsletter

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: do nov 12, 2020 3:49 pm
door Mahalingam
20.000 handtekeningen voor aanpassing relivrijheid op scholen
Oproep om de grondwettelijke vrijheid op onderwijs aan te passen.

De petitie van manusje van alles Tim Hofman en het Humanistisch Verbond om de grondwettelijke vrijheid op onderwijs aan te passen is woensdag ruim 20.000 keer ondertekend. Hofman hekelt het feit dat vrijheid van onderwijs botst met artikel 1 van de grondwet, waarin iedere vorm van discriminatie verboden is. "Zo zorgt artikel 23 ervoor dat orthodox religieuze scholen de ruimte hebben om bijvoorbeeld homoseksualiteit af te keuren", schrijven de initiatiefnemers na de fikse rel van deze week over de "antihomoverklaringen" van orthodox-christelijke scholen waarin ouders wordt gevraagd afstand te nemen van een "homoseksuele levensstijl.

De ondertekenaars van de petitie willen dat er in de Tweede Kamer een debat komt over de invulling van de vrijheid van onderwijs, dat volgens hen niet boven het verbod op discriminatie staat. "Natuurlijk, je ouders kunnen je thuis hun (streng-godsdienstige) opvattingen meegeven, maar school moet de vrijheid bieden om als leerling je eigen levensvisie te ontwikkelen. Het is de plek waar kinderen kunnen oefenen met democratische en universele grondwaarden, en waar ze veilig zijn om zichzelf te zijn."

Het is echter geen simpele taak om het gewraakte artikel 23 van de Grondwet aan te passen. De Tweede- en Eerste Kamer moeten met 2/3e van de leden akkoord gaan met de wijziging, en nadat het kabinet gevallen is en er nieuwe verkiezingen zijn geweest, moeten beide Kamers nóg een keer met 2/3e akkoord gaan met de wijziging. Hofman roept op om nu al het debat over deze wijziging aan te gaan, "en laat het volgend Kabinet werk maken van een herijking van artikel 23 van de grondwet."
https://www.nieuwnieuws.nl/5150558/20-0 ... p-scholen/

Let wel: dit heeft betrekking op een paar stijlgelovige Christelijke scholen. Omdat ouders daar een verklaring afgeven waarom hun kind nu zo persé op die school moet.
Het is nog maar 70 jaar geleden dat het gewoon was dat kinderen op een katholieke school moesten aankomen met een briefje van meneer de pastoor dat zij goed Katholiek zijn.

Ik vraag me heel sterk af of ze met deze actie ook de Mohammedaanse scholen willen aanpakken want daar zijn ze helemaal anti-homo. Staat in hun heilige boekjes. Ik denk van niet, dat is een brug veel te ver voor de linkse hap.

P.S.: Humanisten zijn tegenwoordig ook marxistisch geworden.

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Geplaatst: do nov 12, 2020 6:30 pm
door King George
Mahalingam schreef:
wo nov 11, 2020 11:15 am
De linkse leraren van de maatschappijleer hebben het in deze tijd moeilijk want ze mogen (is taboe) het niet hebben over de olifant in de klas: de Islam. En dus komen ze niet verder dan hun aloude blabla. Wegkijken heeft zijn prijs.
Leraren trekken na bedreiging aan de bel: 'Om controversiële onderwerpen te bespreken is een goede band met de klas nodig'

De Nederlandse Vereniging van Leraren Maatschappijleer (NVLM) trekt aan de bel bij het kabinet en de Tweede Kamer. Ze wil dat maatschappijleer als schoolvak meer uren krijgt, verspreid over meer schooljaren, en ze wil dat het een eindexamenvak wordt. "Ik kan me geheel vinden in die aanbevelingen", zegt docent Rachid Jemaoui die toekomstige leraren maatschappijleer opleidt aan de Hogeschool Rotterdam.
Spoiler! :
De recente onthoofding van een docent in Frankrijk en de bedreigingen aan het adres van een docent maatschappijleer aan het Rotterdamse Emmauscollege waren de aanleiding voor het versturen van de brief aan politiek Den Haag. Jemaoui zegt vooral voorstander te zijn van meer contacturen.

"Dat is een heel goed pleidooi. In de politiek moeten ze ervan bewust zijn dat het bijna onmogelijk is om in de één uur per week die docenten nu krijgen, maatschappelijk controversiële onderwerpen bespreekbaar te maken. Je hebt op dat moment niet echt een band met je leerlingen. En die band is belangrijk om dit soort moeilijke zaken te bespreken."

Kennistekort

Uit internationaal onderzoek zou blijken dat Nederlandse leerlingen weinig weten over de democratie en de rechtsstaat. In dat licht is het volgens Jemaoui en het NVLM niet te rijmen dat maatschappijleer een combinatiecijfer is met andere vakken.

"In de politiek heeft men de mond vol over dat maatschappijleer een heel belangrijk vak is", merkt Jemaoui op. "We moeten er meer aandacht aan geven, maar dat zie ik niet terug in beleid. We krijgen niet de tijd om uitgebreid in te gaan op de democratie, de rechtsstaat en andere controversiële onderwerpen. In die zin kan ik me geheel vinden in de aanbeveling."

De bedreigingen vorige week aan het adres van een docent Nederlands aan het Emmauscollege is één van de redenen om de brief te sturen. Vanwege een spotprent van een jihadist die wordt uitgelachen door een onthoofd slachtoffer is de docent bedreigd. De prent hing al vijf jaar in de klas, maar was plots een bron van ergernis voor een paar islamitische meisjes op school. De prent verdween, maar de leraar werd alsnog bedreigd en moest onderduiken.

Jemaoui merkt dat collega's het moeilijk vinden om maatschappelijk moeilijke onderwerpen aan te snijden. "Het wordt steeds lastiger om controversiële onderwerpen aan te snijden. Maar bij mijn leerlingen merk ik niet dat ze daar angstig van worden. Het is op dit moment ook niet makkelijk. Vanuit de politiek niet, want er is zelfs een meldpunt voor zogenaamde 'linkse indoctrinatie' (red: van Forum voor Democratie), maar ook vanuit de samenleving. Er is veel polarisatie. Bij mijn studenten, de toekomstige leraren maatschappijleer, merk ik daardoor wel wat meer voorzichtigheid."

Online lessen

Ook het online lesgeven, wat in coronatijd veel gebeurt, maakt het volgens Jemaoui moeilijker om zware onderwerpen te behandelen. "Een paar maanden geleden nam een Haagse docent ontslag. Zijn les was opgenomen en door knip-en-plak-werk was er melding gemaakt van 'linkse indoctrinatie'. "Men is nu veel voorzichtiger. Dat merk ik in mijn omgeving."

Volgens Jemaoui ligt de sleutel om moeilijke onderwerpen te bespreken bij de relatie tussen docent en student. "Wij geven onze maatschappijleerdocenten vanaf het eerste jaar mee hoe ze een veilige leeromgeving creëren in de klas. Daarin kun je een open gesprek met elkaar hebben en hou je rekening met heilige koeien en huisjes. Het is makkelijk om die in te trappen, maar wij leren onze studenten hier om het breder te trekken. Het is een beetje een holistische benadering waarbij je meer let op het bredere geheel in plaats van een eenzijdige benadering."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200956/L ... klas-nodig
En hoe schep je een goede band met de klas? Door over controversiële onderwerpen te zwijgen. Probleem opgelost, toch?