Linkse indoctrinatie in het onderwijs

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41202
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Di Jun 12, 2018 2:19 am

Prager University – Jordan Peterson: “Uw kinderen krijgen les van gevaarlijke mensen”
PragerU - Gepubliceerd op 11 jun. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41202
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Zo Jun 24, 2018 9:55 pm

FVD-scholier haalt hoogste cijfer van de school. Zijn beloning: publiekelijke vernedering en verwijt ‘fascisme’

Door Tim Engelbart, 22 juni 2018

Afbeelding
Foto: Thierry Baudet bij de kickoff van de jongerenbeweging van Forum voor Democratie, JFVD. Bron: Lonneke van de Weijer / De Dagelijkse Standaard.

Een rechtse scholier is onlangs publiekelijk vernederd. De jongen haalde namelijk het hoogste cijfer van zijn school voor geschiedenis, maar stond ook bekend om zijn voorkeur voor het Forum voor Democratie. Hij kreeg van zijn leraar via een boek het verwijt fascisme te ondersteunen.

Er wordt vaak lacherig gedaan over het thema ‘linkse indoctrinatie in het onderwijs’, een thema dat ooit is aangezwengeld door de gewezen FVD-kandidaat Yernaz Ramautarsing. Reden voor de lacherige houding is misschien de soms wat knuddig aandoenende vertoning van Ramautarsing zelf, maar dat betekent niet dat het probleem überhaupt niet bestaat.

Bewijzen van het bestaan zijn er immers te over. Old Continent-schrijver Eva Vlaardingerbroek komt met een uitdrukkelijk schrijnend voorbeeld van een excellerende leerling van een middelbare school die één grote fout beging: hij kwam op zijn school openlijk uit voor zijn voorkeur voor het Forum voor Democratie. En dat kwam hem duur te staan, ondanks dat hij één van de bestpresterende leerlingen van de school was. Lees en huiver:

Deze geslaagde Nederlandse middelbare scholier haalde het hoogste cijfer van zijn school bij het geschiedenisexamen. Als beloning werd hij er door zijn leraar ten overstaande van de gehele school uitgepikt vanwege zijn politieke voorkeur voor de “rechtse” partij Forum voor Democratie, en kreeg later het boek “Fascisme, een waarschuwing”.

De namen van de school, de leraar en de leerling in kwestie zijn allen niet bekendgemaakt.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... -fascisme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41202
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Di Nov 27, 2018 11:44 pm

VWO5-leerboek: ‘Rutte is goede leider. Hij hield Wilders-gevaar onder controle en heeft goede band met Merkel!’

Door Tim Engelbart, 22 november 2018

Afbeelding

Een opmerkelijke passage in een leerboek Nederlands voor vwo5 is gevonden door de verwonderde moeder van een leerling. De tekst stelt onomwonden dat premier Rutte een goede leider is. Eén van de redenen waarom hij dat zou zijn, is omdat hij het ‘gevaar van Wilders’ onder controle heeft weten te krijgen. Oh, en hij heeft een goede band met mutti Merkel!

Afbeelding

In een oefening die gaat over argumentatietechniek heeft het boek Nieuw Nederlands – dat onze kinderen uit vwo5 en 6 de taal probeert bij te brengen – werd vandaag een dubieuze politiek-gemotiveerde oefening gevonden. De oefening sprak zich uit over hypocriete communisten, maar ook over premier Rutte. Er werd gesteld:

“Rutte onderhield een goede band met Merkel. Ook heeft hij het gevaar Wilders onder controle weten te houden. Hij heeft het als ledier van het alnd dus helemaal niet zo slecht gedaan. Bovendien was hij niet bang om mee te varen op een boot tijdens de Canal Parade.”

Bij moeder ‘Beati Spritu’ ging dat er niet zo goed in, zo vertelde ze op Twitter:

https://twitter.com/BSpiritu/status/1065571378471014400

https://twitter.com/BSpiritu/status/1065616020545695744

Het is natuurlijk een beetje een lastig voorbeeld. Aan de ene kant is het natuurlijk slechts een voorbeeld om te leren argumenten te ontleden. Maar aan de andere kant is er door het feit dat die oefening niet over politiek gaat, ook geen gelegenheid om de andere kant van de situatie te laten zien. Want is het wel zo goed dat Rutte de beste vriend is van Angela “wir schaffen das” Merkel. Waar bestaat dat zogeheten gevaar van Wilders dan wel uit, en wat schiet je als land op met een premier die meevaart met de Gay Pride?

Mooie vragen lijken me dat, om eens te stellen aan Noordhoff Uitgevers. Héél benieuwd hoe ze zich hier uit gaan redden!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2018 ... et-merkel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Do Nov 29, 2018 2:41 pm

Een land waar in onderwijsmateriaal de zittende premier wordt opgehemeld en opposanten worden verketterd bevindt zich in totalitaire staat.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41202
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Di Dec 18, 2018 9:42 pm

Linksgroene indoctrinatie op Britse basisscholen: Jongens worden ook ongesteld

Xander, 18-12-2018

Afbeelding
Er schijnen inmiddels vele tientallen soorten ‘geslachten’ of ‘genders’ te zijn. (Afbeelding: Getty Images (2)).

Met wetenschap, realiteit en feiten heeft linksgroen sowieso nooit veel op, en wat daar nog van over was is in Groot Brittannië nu definitief bij het grofvuil gezet. De gemeenteraad in Brighton and Hove, thuisbasis van de enige Britse parlementariër (van de 650) namens de Groenen, heeft besloten dat op alle basisscholen in de stad moet worden onderwezen dat jongens ook ongesteld kunnen worden. Eerder verboden de linksgroene ideologen al boterhammen met ham, zetten ze schapen in als verkeersregelaars, en voerden boetes van € 55.000,- in voor je afval in de verkeerde container gooien.

Welkom in de wonderbaarlijke fantasiewereld van linksgroen, waar waanzin tot normaliteit is verheven, en normaliteit tot waanzin. Brighton and Hove is zo’n paradijs waarin we kunnen zien wat er gaat gebeuren als linksgroene fanatici het voor het zeggen krijgen.

‘Trans jongens en mannen en niet-geslachtsgebonden mensen kunnen ook ongesteld worden... Menstruatie moet alle geslachten omvatten,’ aldus de gemeenteraad in een verklaring. In de nieuwe richtlijnen staat dat leraren hun scholieren moeten onderwijzen dat ‘ongesteldheid iets is dat gevierd moet worden, zoals dat over de hele wereld in ceremonieën en feesten wordt gedaan.’

‘Complete idioterie, deze mensen zijn geschift’
De reactie van Sarah Cowgill op Liberty Nation: ‘Waarom worden er dan zoveel pillen tegen menstruatie(verschijnselen) voorgeschreven?... Deze mensen zijn schijnbaar volslagen geschift.’

‘En hoewel vrouwen het wereldwijd geweldig zouden vinden als mannen iedere maand enkele dagen lang last hebben van krampen, bloedingen en prikkelbaarheid, staat dit bericht helaas compleet los van de wetenschap. Kort gezegd: het is complete idioterie.’

Ook het Conservatieve parlementslid David Davies vindt het plan krankzinnig. ‘Onderwijs over ongesteldheid is toch al een moeilijk onderwerp voor kinderen van die (basisschool) leeftijd, dus om nu het idee te gaan verspreiden dat meisjes die geloven dat ze jongens zijn (of andersom) ook ongesteld worden, zal hen compleet verwarren.’

LGBTQ ‘onderwijs’ belangrijker dan leren lezen en schrijven
Het deert de gemeenteraad van Brighton and Hove niet in het minst. In 2016 werden er al brieven aan ouders gestuurd met het verzoek dat hun kinderen vanaf hun vierde jaar (!) ‘het geslacht kiezen waar ze zich het meest mee identificeren’. Daarnaast moeten onderwijzers gebruik maken van een ‘Trans-Inclusief Scholen Pakket’, bedoeld om kinderen te leren dat zaken zoals een geslacht en seksuele identiteit puur een keuze is, wat niets te maken heeft met je aangeboren lichamelijke geslachtskenmerken.

En inderdaad, waarom nog zoveel tijd besteden aan het leren schrijven en rekenen van kinderen, of triviale zaken zoals aardrijkskunde en geschiedenis, als je ze veel belangrijkere zaken zoals de LGBTQ agenda kunt bijbrengen?

‘Hebben onze Europese neven (en nichten, neef-nichten, nicht-neven, etc. want we moeten wel ‘inclusief’ blijven natuurlijk) collectief hun verstand verloren?’ vervolgt Cowgill, wijzend op het feit dat je in Duitsland (en Nederland) inmiddels ‘divers’ als geslacht in je paspoort kunt laten zetten.

Hoogste percentage Jedi gelovigen
Naast het verbieden van boterhammen met ham (ongetwijfeld om moslim scholieren niet te kwetsen), het inzetten van schapen als levende ‘verkeersdrempels’ en boetes van € 55.000,- als je je afval in de verkeerde container gooit, heeft Brighton and Hove ook het hoogste percentage volgelingen van het Jedi geloof. Inderdaad, Jedi – uit Star Wars.

‘Als Brighton and Hove zich ergens in een grot in Afghanistan had bevonden, zouden we nog wel kunnen lachen om dit potsierlijke gedrag als zijnde culturele buitenissigheden. Maar deze krankzinnigheid bestaat in het Verenigd Koninkrijk, een supermacht met een aanzienlijke internationale economische, culturele, wetenschappelijke en politieke invloed.’

‘Er zou een pil moeten zijn voor deze maniakken’
Net zoals er pillen zijn om menstruatie te reguleren en de gevolgen ervan te beperken, zou er volgens Cowgill ‘een pil moeten zijn die hetzelfde effect heeft op die idioten in Brighton and Hove, die daar met hun gevaarlijke beleid het normale en gezonde denken van kinderen proberen te veranderen. Moge God genade hebben met deze maniakken, en met alle vormen van realiteit die met hen in aanraking komen.’

De op sommige vlakken nog steeds broodnodige acceptatie van mensen die ‘anders’ zijn lijkt compleet door te slaan nu dat ‘anders’ niet langer ‘afwijkend’ mag worden genoemd, maar als ‘normaal’ moet worden onderwezen. Deze omkering van waarden begint weliswaar nog maar klein, maar zo’n klein extremistisch linksgroen ‘bruggenhoofd’, waar de wetenschappelijke feiten met een korreltje zout worden genomen of totaal worden genegeerd en omgedraaid, kan zich als een olievlek over de Westerse wereld verspreiden als er geen krachtig gezond tegengeluid volgt, zo waarschuwt ze.

Maar of dat er komt is zeer de vraag, want het Westen balanceert ook tal van andere terreinen op het randje van totaal verval en absolute waanzin.

Xander

(1) Liberty Nation via Zero Hedge
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -ongesteld
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Za Jan 26, 2019 1:39 pm

Keihard bewijs! GroenLinks propaganda bij leerlingen door de strot geduwd!

Een leerling op het Haags Montessori Lyceum, die begrijpelijk anoniem wil blijven, tipte ons over de GroenLinks propaganda die ze door hun rectrice door de strot krijgen geduwd!

De rectrice van die school mailde haar totale leerlingenbestand een door GroenLinks opgestelde uitnodiging voor een klimaat meetup. Nu zou je nog het argument kunnen maken dat de rectrice en niet GroenLinks de schuldige is in dit verhaal, maar in de brief richt GroenLinks zich dus expliciet op verschillende generaties (‘Jong en oud’). GroenLinks spoort dus zelf actief mensen aan om deze propaganda meetup aan alles en iedereen te verspreiden. De tipgever maakt zich terecht ongerust en zegt:

    “Ik, en een aantal andere leerlingen hebben het gevoel alsof GroenLinks via het onderwijs leerlingen probeert te beïnvloeden. Een openbare school, die geen enkele politieke kleur zou moeten representeren, duwt op deze wijze heimelijk een politieke agenda door de strot van haar leerlingen. Veel daarvan zijn nog maar 12 of 13 jaar en zeer beïnvloedbaar.”

Leest u zelf maar:

Afbeelding

Dit is toch te belachelijk voor woorden, dat zo’n rectrice meent haar complete school daarvoor uit te kunnen nodigen terwijl een school toch juist neutraal zou moeten zijn? Laat haar de volgende keer dat FVD, SGP of PVV wat organiseert de uitnodiging ook maar sturen, kijken of ze dat ook zomaar zou doen. Dit is namelijk echt alle schaamte voorbij!
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Vr Feb 08, 2019 4:11 pm



Thierry Baudet VERNEDERT Linkse School in Groenlo en Paul Rosenmöller. Thierry wil in debat gaan met Paul Rosenmöller. Dit gaat lastig want de linkse school is het niet met hem eens. De school wil voorkomen dat Thierry Baudet aan het woord komt en de waarheid vertelt. Hij zou dingen op een ''niet plezierige manier'' zegen. De school spreekt hem toe als een klein kind. Thiery Baudet heeft echt een geniale comeback!
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Vr Feb 08, 2019 5:50 pm

King George schreef:
Thierry Baudet VERNEDERT Linkse School in Groenlo en Paul Rosenmöller.


Zag je hoe Paul Rosenmöller zijn hand aan zijn broek afveegde na afloop toen hij Thierry een hand gaf?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Zo Feb 10, 2019 1:58 pm

Dat zegt wel weer genoeg. Links kan maar moeilijk omgaan met andersdenkenden die hun werkelijkheidsbeleving kunnen schaden.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Zo Feb 10, 2019 2:01 pm

Filmpje! Baudet (FvD) vraagt onderwijsdebat vanwege politieke beïnvloeding van scholieren door rector

Afbeelding
Foto: Thierry Baudet (FvD) tijdens een debat in de Tweede Kamer. Bron: YouTube / Rafiek De Bruin

Door Teunis Dokter 10 februari 2019

Thierry Baudet (FvD) vroeg in de Tweede Kamer een onderwijsdebat aan naar aanleiding van e-mails van leerlingen waaruit bleek dat personeel van onderwijsinstellingen de leerlingen politiek beïnvloedde. Zo wapperde Baudet met een e-mail van het Haagse Montessori Lyceum waarin te lezen valt hoe de rector van de school de scholieren aanmoedigt naar een GroenLinks ‘meet-up’ te gaan. Baudet diende een debat in, maar een debat is niet wat Baudet kreeg.



Wat Baudet wel kreeg was een korte toelichting van Kamervoorzitter Arib en vervolgens geen steun voor zijn debat. Wel van een aantal Tweede Kamerleden natuurlijk, maar te weinig om daadwerkelijk een losstaand onderwijsdebat te gaan voeren over de vermeende propagandamaterialen, die de rector van de Haagse onderwijsinstelling naar haar leerlingen stuurde. Paul van Meenen (D66) kwam grappend naar de microfoon om Baudet nog eens te herinneren aan zijn afwezigheid bij andere onderwijsdebatten.

Maar die aanval hebben we zo vaak gehoord dat hij eigenlijk niet meer leuk is, Paul! Verder is het natuurlijk een goed idee om eens een onderwijsdebat te gaan organiseren over multidimensionaal schaken van machthebbers via de ideeën gepresenteerd in schoolboeken. En natuurlijk de e-mail waarmee de rector leerlingen aanmoedigt naar GroenLinks bijeenkomsten te gaan. Dat laatste is overigens in lijn der verwachtingen immer zijn de meeste docenten nog steeds ‘linksig’.

Dat onderwijsdebat van Baudet, dat kwam er dus niet. Ondanks steun van de te verwachten partijen waaronder de SGP en afwijzingen van de partijen die liever geen gesprekken voeren over longitudinale programmering, zijn er wel wat lichtpuntjes te noemen. De PvdA weet wat ze kan verliezen bij zo’n debat en Ploumen (PvdA), die zich meer bezig houdt met vrouwen in Cambodja dan met wie dan ook, stemde snel tegen.

En ook Paul van Meenen (D66), die Baudet wel verwijten toespeelt, maar zelf eigenlijk niets noemenswaardigs heeft gepresteerd in zijn lange periode als ‘onderwijsman’ van D66.

Farid Azarkan (DENK) dacht na, maar kwam er niet helemaal uit in z’n eentje. Hij vroeg zich af ‘wat er e uit zo’n debat moet komen’. Ja, aanvankelijk natuurlijk niets! Er moet worden overlegd over iets dat dhr. Baudet constateert of denkt te zien. Namelijk dat politieke beïnvloeding op scholen schering en inslag is. Dit keer was het een e-mailtje van een rector, maar wellicht ziet Baudet nog veel meer. We weten het niet en dat debat was een mooie plek om te zien wat hij zou vertellen en om te zien of meerdere Kamerleden ‘het zien’.

Daarom riep Baudet leerlingen op ‘zich te melden’ als ze politieke beïnvloeding waarnemen op hun school. Jammer genoeg zijn niet alle vormen van politieke beïnvloeding zo overduidelijk zichtbaar als een concrete e-mail.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41202
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Di Feb 12, 2019 3:47 am

Islamisering: Schoolboek VMBO schrapt Joodse geschiedenis Jeruzalem

Xander, 11-02-2019

Afbeelding
De Klaagmuur in de Israëlische hoofdstad Jeruzalem. (afbeelding: Getty Images (2))

Europeanen worden met vervalste historie rijp gemaakt om in te stemmen met toekomstige nieuwe islamitische aanval op Israël

De sluipende, maar gestage islamisering van Nederland dringt ook steeds dieper door in ons onderwijs. Zo is een schoolboek voor het VMBO de Joodse geschiedenis en band met Jeruzalem compleet geschrapt, en staat er enkel dat de stad ‘belangrijk is voor moslims en christenen’. In het boek staat ook een flagrante leugen, namelijk dat de joden en christenen ‘meestal goed werden behandeld’ door de Arabieren / moslims. Wij hebben zo het vermoeden dat de politiek-correcte verdraaiing van de feiten onder meer te maken heeft met het feit dat er op de scholen steeds meer leerlingen zijn die een ‘heilig boek’ volgen waarin letterlijk opdracht wordt gegeven tot de uitroeiing van alle Joden. En nee, dat boek heet niet ‘Mein Kampf’.

Joden werden al ver voor oprichting Israël afgeslacht door moslims
In de media en politiek wordt al decennia gedaan alsof het diep gewortelde antisemitisme in de islamitische wereld enkel te maken heeft met de Joodse staat Israël en de ‘bezette’ Palestijnse gebieden. Echter, al lang vóór de stichting van Israël in 1948 vonden er regelmatig pogroms en slachtpartijen op Joden door moslims plaats. Karl Marx schreef bijvoorbeeld over de situatie rond 1850, toen Jeruzalem al eeuwen werd bezet door de Turkse Ottomanen: ‘Niets is te vergelijken met de ellende en het lijden van de Joden in Jeruzalem. Ze worden constant door moslims onderdrukt en gediscrimineerd.’

In het door Noordhoff uitgegeven schoolboek ‘Plein M’ is dan ook niets te vinden over het feit dat kort na de Tweede Wereldoorlog zo’n 1 miljoen Joden uit de Arabische wereld werden verdreven, nadat eerst al hun bezittingen van hen werden afgepakt. Velen van hen vonden een thuis in het pas opgerichte Israël, ook al zwoeren die moslimstaten gezamenlijk om alle Joden daar ‘in zee te drijven’ – een streven wat bij velen van hen –ondanks diverse mislukte pogingen- nog steeds recht overeind staat.

Ook vervolgingen en massamoorden op christenen genegeerd
Evenmin lezen we iets over de Armeense genocide, wat een –wederom Turkse- islamitische massamoord op christenen was; noch iets over de vervolging en verdrijving van christenen uit het Midden Oosten in de afgelopen decennia. Zo hebben de in West Europa zo geliefde Palestijnen bijna alle christenen uit ‘hun’ gebieden verjaagd of weggezuiverd. Daar kwamen de slachtingen van christenen door ISIS en andere moslim terreurgroepen in de afgelopen jaren nog bij.

De door de NAVO gesteunde massamoorden door moslims op (Bosnische en Servische) christenen tijdens de Balkanoorlog in de jaren ’90 werden en worden überhaupt nèrgens genoemd, niet in dit schoolboek, nog in enig ander. Ook hier is sprake van schaamteloos historisch revisionisme, doordat uitsluitend de nadruk wordt gelegd op omgekomen moslims (die voornamelijk werden vermoord uit wraak voor de genoemde slachtpartijen op christenen).

Joden opzettelijk weggehaald uit geschiedenis Jeruzalem
‘Het boek leert verder dat Jeruzalem heilig is voor moslims en christenen,’ luidt een persverklaring van Likud Nederland. ‘Het is schandalig dat dit boek daarmee verzwijgt dat Jeruzalem veruit de heiligste plaats van de Joden is,’ wat al zo’n 2000 jaar voordat het christendom uit het Jodendom voortkwam het geval was. De islam kwam pas zo’n 700 jaar na het ontstaan van het christendom op. Nota bene de Koran zelf bevestigt dat Jeruzalem de hoofdstad van de Joden was.

‘Lijkt wel een Palestijns schoolboek of tv-programma’
‘Het lijkt wel of je een Palestijns schoolboek of tv-programma bekijkt. Ook die ontkennen stelselmatig de Joodse geschiedenis van Jeruzalem, als politiek wapen (hier een honderdtal voorbeelden).’ Het is overigens bepaald niet het eerste schoolboek dat de ‘progressieve’ pro-islamitische agenda propageert. Zo vond Likud Nederland al eens 41 fouten in een geschiedenisboek en 39 in een aardrijkskunde boek, naast tal van fouten in andere schoolboeken.

‘De fouten zijn blijkbaar structureel, net als de problemen met het Holocaust onderwijs (wat steeds vaker wordt weggelaten omdat veel moslimscholieren het weigeren aan te horen – X.). Zo krijgt antisemitisme een kans onder de jeugd. In het geschiedenisboek van ThiemeMeulenhoff stond zelfs een onvervalst antisemitische bewering, namelijk dat Israël (mede) tot stand was gekomen door chantage van rijke Joden.’

‘Verrassende overeenkomsten’ christendom en islam?
En passant wordt in het schoolboek de vorige week door de paus en een top imam gesloten verbond voor de samenvoeging van het christendom en de islam gepromoot doordat wordt gewezen op de zogenaamde ‘verrassende overeenkomsten’ tussen beide religies (1). Theologisch zijn de verschillen echter dermate groot en onoverbrugbaar, dat tenminste één van beide religies zijn kerngeloof zal moeten opgeven en overgeven aan de ander. Wij hebben al een zeker idee welke religie zich aan de ander zal onderwerpen – u ook?

Europeanen worden rijp gemaakt voor islamitische aanval op Israël
Naast het opdringen van de islam en opleggen van islamitische standpunten en visies –met andere woorden: de islamisering van onze samenleving- hebben de verdraaiingen en leugens in schoolboeken vermoedelijk nog een ander duister doel, namelijk om de Europeanen in te laten stemmen met een toekomstige –hoogstwaarschijnlijk weer door de Turken geleide- massale islamitische aanval op Israël om ‘Palestina’ en Jeruzalem te ‘bevrijden’. De Turkse dictator Recep Tayyip Erdogan heeft dit net als veel andere ministers en hoge officials al talloze malen letterlijk beloofd.

Gaat Europa dezelfde fatale fouten maken als in de jaren ’30 en ’40 van de vorige eeuw, met opnieuw het Joodse volk als grootste slachtoffer? Het begint er in ieder geval wel sterk op te lijken.

Xander

(1) Likud.nl

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -Jeruzalem
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator
Berichten: 18567
Lid geworden op: Do Nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor mercator » Di Feb 12, 2019 12:01 pm

King George schreef:Daarom riep Baudet leerlingen op ‘zich te melden’ als ze politieke beïnvloeding waarnemen op hun school.

[icon_lol.gif] Dan moeten ze niks anders doen dan gedurig vanalles melden want die indoctrinatie gaat van ochtend tot avond door, vanaf kleuterschool tot en met universiteit. En dat in zowat alle leergangen, ook die niks met geschiedenis of maatschappij te maken hebben. Leraars worden geselecteerd op hun politiek correcte attitude en zullen die gedurig spuien, in welke vorm dan ook. Scholen zijn geen onderwijs instellingen meer maar ik heb het eens horen noemen hersenspoelingskampen en dat vat het mooi samen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41202
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Pilgrim » Vr Feb 22, 2019 11:46 pm

LANDVERRAAD

Geplaatst op 22 februari 2019

Afbeelding

Ooit deelde Máxima vanuit den hoge het Nederlandse volk mee dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat. En passant wist ze ook nog te melden dat om de loyaliteit van een mens ‘geen hekken te plaatsen zijn’. Daarmee bedoelde ze te zeggen dat het hebben van twee paspoorten de gewoonste zaak van de wereld is. Werd ze gesouffleerd door GroenLinks mevrouw Andrée van Es? Zou zomaar kunnen. In ieder geval kwam er veel kritiek op die uitspraken.

Nu zijn we een jaar of tien verder en wordt de oorspronkelijke Nederlandse identiteit meer en meer vernietigd en weggepoetst. Vrijwel geruisloos. Kwaadaardige machten zijn erop uit nationale staten te slopen. Landen die hun tradities en hun geschiedenis koesteren, vormen een bedreiging voor globalistische machthebbers. Daarom moeten oorspronkelijk dominante westerse culturen verdwijnen. Dat gebeurt door de samenstelling van bevolkingen aan te tasten met een ongebreidelde invasie van cultuur-vreemde en cultuur-vijandige vreemdelingen. Tradities ter discussie stellen en de eigen geschiedenis minachten hoort daar ook bij. Het onzinnige plan van de Vereniging van docenten geschiedenis en staatsinrichting in Nederland (VGN) om op Nederlandse scholen aan kinderen van Turkse afkomst de geschiedenis van Turkije te onderwijzen, komt dan ook niet uit de lucht vallen.

Volgens de voorzitter van de VGN, geschiedenisdocent Ton van der Schans, beperkt het vak geschiedenis zich nu te veel tot de nationale historie. ‘Scholieren moeten weten dat Willem van Oranje onze vader des vaderlands is, maar minstens zo belangrijk is dat ze leren dat Atatürk de stichter van Turkije is.’

In een interview op Radio 1 zegt Van der Schans dat bijna 20% (dat is schrikken!) van de leerlingen van allochtone afkomst is. Maar waarom nu juist de Turkse geschiedenis aandacht moet krijgen en niet die van Marokkanen, Afghanen, Irakezen, Polen, Roemenen of Molukkers, kan hij niet uitleggen. Ook ontwijkt hij de vraag naar de loyaliteit van de vaak derde generatie Turkse leerlingen. Zou hun hart onderhand niet bij hun nieuwe vaderland horen te liggen? Op die vraag gaat Van der Schans niet in, maar hij kwezelt wat over ‘ontwikkelingspsychologisch gezien aansluiten bij het land van herkomst’. Het is het oude liedje. We kennen het nog van de pleitbezorgers van Onderwijs in Allochtone Levende Talen (OALT). Dat was ook zo goed voor het leren van Nederlands en voor de integratie. Niet dus. En die Turkse weekendscholen onderwijzen jongeren met Turkse roots toch al in de Turkse taal, religie en cultuur? Dat heeft Van der Schans even ‘Niet zo minutieus gevolgd’.

Op niet één gerichte vraag weet de voorzitter van de VGN een zinnig antwoord te geven. Het blijft bij linkse praat. We mogen niet vanuit westers uitgangspunt naar de geschiedenis kijken. Nee, het moet gaan over slavernij, nationalisme, openheid naar andere culturen, verbinding en modieuze thema’s als ‘machtsverdeling en ongelijkheid’. Het is de bekende weg-met-ons-kijk op de geschiedenis van veel leraren met een eng links wereldbeeld.

We hebben niets om trots op te zijn. Niets wat kan bijdragen aan inburgering van allochtonen. Vooral onze joods-christelijk-humanistische traditie moet het ontgelden. Die is monomaan en (daar komt-ie) jaagt de tegenstelling met de islam maar aan. Bovendien is het nationalistisch om het daar over te hebben. Wim van Rooy (‘Waarover men niet spreekt’) schreef ooit dat we meemaken dat de gast de gastheer het recht ontzegt zijn gastland te belichamen. Thans zien we dat de gastheer weigert zijn gastland te belichamen.

Saillant detail is dat Ton van der Schans docent geschiedenis is aan reformatorische Hogeschool de Driestar in Gouda, waar hij toekomstige leraren basisonderwijs opleidt. Ik vraag me af of zijn achterban die zweert bij ‘vaderlandsche’ geschiedenis, zeker in het basisonderwijs, blij is met de visie van Ton. Turkse of welke andere achtergrond dan ook moet er helemaal niet toe doen. We zijn Nederlanders. Daar hoort (vaderlandse) geschiedenis over te gaan. Daar hoort de joods-christelijk-humanistische traditie wel degelijk bij. En nee, daar hoort de islam niet bij.

Van der Schans is ernstig besmet met linkse virussen. Het onzinnige idee om Turken te pamperen staat niet op zichzelf, maar past in een patroon. Toen geschiedenisdocent Gierveld (What’s in a name?) zijn leerlingen voorhield dat Baudet streeft naar een Nederland waarin slechts enkele witte (!) mannen de macht hebben en dat in Baudets wereldbeeld klimaatverandering een verzinsel is, nam Ton het voor hem op en bagatelliseerde deze regelrechte demonisering als ‘weergeven met eigen woorden’. De terechte woede van Baudet noemde hij ‘een spel om meer aandacht te krijgen’.

Van der Schans en zijn VGN kunnen zich beter druk maken over de geschiedvervalsing en indoctrinatie in leerboeken. Die begint al op de basisschool. Die keuze voor Atatürk valt daar trouwens ook onder. Waarom ook niet aandacht voor het Turkije dat in WOI de kant van Duitsland en Oostenrijk koos? Waarom zwijgen over de Armeense genocide? Waarom niets zeggen over de grote aantallen Turken die als vrijwilliger bij de Waffen-SS streden? Waarom de bezetting van een deel van Cyprus niet bespreken? Turkse jongeren krijgen echt niet meer aandacht voor de Nederlandse geschiedenis, omdat er op school selectieve aandacht is voor de Turkse. Het resultaat zal eerder zijn dat Turken, jong én oud, Nederlanders zullen minachten voor wat ze zijn: laffe, onderdanige kruipers die je ongeveer elke vernedering kunt aandoen. Landverraders.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2019/02/22/landverraad-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 27, 2019 1:27 am

Dee knul zat vanavond bij Jenssen. Moedig van hem, want hij moet nog steeds naar school, en zijn diploma halen.

’Links onderwijs serieus probleem’

Hij is de ’linkse indoctrinatie’ in het onderwijs beu. Daarom opende Mats Nelisse (18) uit Schiedam een Instagram-account, waarop scholieren hun ervaringen kunnen delen. Hij krijgt steeds meer volgers.

Het zit ’m in bijna alles, zegt gymnasiast Mats Nelisse. ,,Leraren die beweerden dat het een ’zwarte dag’ was toen Trump werd gekozen en dat met Trump de ’democratie dood is’. Een dramadocent die zegt: ’Gaan jullie maar een witte, boze PVV’er nadoen’– en dan word je geacht precies te weten hoe: mopperen negatief doen, zoiets. Een docent, die na de scholierenverkiezingen zegt: ’Gelukkig hebben jullie niet op rare partijen als de PVV of FvD gestemd’. Weer een andere docent die Baudet een narcist noemt en Wilders vergelijkt met Hitler.”


Spoiler! :
Nelisse was de ’vooringenomenheid’ van zijn leraren en hun lesstof zat. ,,Ik heb er al heel lang last van.” Zijn tekstboek Engels was voor hem de laatste druppel. ,,Daarin staan vragen als: ’Wat is erger: Trump of Brexit?’.” Hij besloot het Instagram-account LinkseindoctrinatieNL op te zetten waarop scholieren voorbeelden van ’linkse indoctrinatie’ kunnen delen. ,,Een probleem is: veel is verbaal, dus moeilijk bewijsbaar. Daarom heb ik die site opgericht om een database te verzamelen met aantoonbare voorbeelden van indoctrinatie.”

Sinds bekend werd dat de Instagram-pagina online is, gaat om de haverklap z’n telefoon. Komt er weer een bericht binnen van een scholier die zich ergert. Grappig voorbeeld: een Franse vertaaltoets met uitsluitend zinnen die zo uit het partijprogramma van GroenLinks kunnen komen: ’Heb je echt een scooter nodig?’ Of neem die brief van het Stedelijk College Eindhoven, waarin leerlingen worden gestimuleerd om deel te nemen aan een klimaatmars. Het Ds. Pierson College in Den Bosch vergoedt zelfs het vervoer naar de klimaatdemonstratie, volgende maand. ’Voor alle leerlingen die zondag 10 maart willen deelnemen aan de klimaatmars in Amsterdam regelen wij van harte treinkaartjes!’, schrijft rector Alma van Bommel.

Zakkenvuller
Wat is er eigenlijk op tegen als leraren – en ook linkse leerlingen – hun politieke voorkeuren duidelijk maken? Nelisse: ,,Ik heb er geen problemen mee als medescholieren of leraren openlijk links zijn. Integendeel, ik kan vaak juist goed met ze debatteren. Maar ik zit op school om kritisch te leren denken. Mij gaat het erom dat je niet moet worden weggezet als je er een afwijkende mening op nahoudt. Er zijn leraren die mij een ’narcist’ noemen, of die zeggen dat ik later een ’zakkenvuller’ word en die totaal niet openstaan voor discussie. Dat vind ik kwalijk.”

Z’n vader is advocaat en moeder journalist: Mats Nelisse heeft van huis uit mondigheid mee gekregen. ,,Ik zie mezelf niet als een querulant, hoewel ik wel verwacht dat ik na de vakantie op gesprek moet bij de schoolleiding.” Wellicht zal hem daar worden verweten dat hij een ’kliklijn’ heeft geopend, waar docenten door in de problemen kunnen raken. ,,Zo zie ik dat helemaal niet. Mensen die mij kennen, weten dat ik geen klikspaan ben. Bovendien selecteer ik wat wel en niet op de site komt. We stellen gewoon een ernstig probleem aan de orde. Het is een feit dat veel leerlingen en studenten last hebben van linkse propaganda. En ik heb tenminste het lef, als 18-jarige, om dat naar buiten te brengen. Als ik me wat van de mening van anderen zou aantrekken, was ik hier niet aan begonnen.”

Zijn allochtone vrienden steunen hem, zegt Nelisse. ,,Ik woon in Schiedam, er wonen hier veel Turken, Marokkanen, Surinamers, van alles, veel van die jongeren hebben hier ook mee te maken. Ik sprak er met een Marokkaanse jongen over dat een leraar had gezegd dat we de term ’allochtoon’ niet moeten gebruiken, want dat zou politiek gevoelig liggen. Hij zei: ’Alsof ik niet voor mezelf kan denken. Ik heb ook een mond en hersenen’.”

Dominant
Kamerlid Harm Beertema (PVV), die al jaren strijdt tegen de vermeende ’linkse indoctrinatie’ in het onderwijs, vindt het initiatief van Nelisse ’geweldig’. ,,Ik pleit al een tijd voor een meldpunt.” Vreest hij niet dat leraren zich geïntimideerd zullen voelen? ,,Luister, al decennia is het helemaal mis op die lerarenopleidingen: GroenLinks is er zó dominant. Waar denk je dat al die klimaatspijbelaars vandaan komen? Als scholieren zélf de moeite nemen om dit onder de aandacht te brengen, is er echt wel iets aan de hand. Ik heb jarenlang Nederlands gegeven en hield mijn politieke opvattingen voor me. Zo moeilijk is dat niet.”

Een woordvoerster van onderwijsvakbond Aob ziet weinig kwaads in de website. ,,Zolang er geen leraren bedreigd worden, valt dit volgens mij onder de vrijheid van meningsuiting. Laat die jongen lekker z’n gang gaan.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Do Feb 28, 2019 2:30 pm

Nou ja zeg....Mats Nelisse, de gymnasiast die een Instagramaccount opende om ‘linkse indoctrinatie’ in het onderwijs bloot te leggen, kan niks meer posten.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Do Feb 28, 2019 2:33 pm

This is what German children have to learn in school. Everything about Allah, Islam and Muslims.

https://twitter.com/i/status/1098204642301935616

Do you think that children in Muslim countries have to learn everything about Jesus and Christianity? They probably don't.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Do Feb 28, 2019 2:50 pm

Klimaat drammen.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Vr Mar 01, 2019 5:49 pm

Dol op diversiteit. Maar niet dol op diversiteit aan meningen...



Eigenaar ‘Stop linkse indoctrinatie’-pagina: ‘Instagram heeft mij geblokkeerd, ik kan niets meer posten’![/b]

Afbeelding

[b]Mats Nelisse, de eigenaar van de Instagrampagina “STOP LINKSE INDOCTRINATIE”, meldt dat hij niets meer kan posten op zijn profiel. Normaal gesproken plaatst hij dagelijks nieuwe berichten waaruit moet blijken dat het Nederlandse onderwijs een sluimerende linkse afwijking heeft, maar vandaag verscheen niets. Alleen een ‘story’ waarin Nelisse zegt dat de pagina “op een bepaalde manier geblokkeerd” is.

Op het Instagramprofiel van Mats Nelisse, een vwo-leerling uit Schiedam, bijhield hoe deelnamers aan het Nederlandse onderwijs worden ‘gehersenspoeld’ met links materiaal, zijn vandaag geen nieuwe voorbeelden verschenen. Nelisse meldt dat hij door Instagram van het platform is gegooid. Zijn profiel staat nog wel online, maar hij kan niets meer posten, meldt hij. Kennelijk mag hij nog wel zogeheten story’s aanmaken, en in één van deze verhalen meldt hij:

    “Nogmaals, Instagram heeft deze pagina op een bepaalde manier geblokkeerd, ik kan niks posten!”

Op Twitter heeft dat meteen een golf van protest ontketend. Tv-presentator Robert Jensen schrijft: “Rare week. Eerst de nu.nl farce en nu scholier Mats die strijdt tegen linkse indoctrinatie op scholen met zijn instagram pagina. Nu kan hij sinds hij bij mij was niet meer posten op Instagram!! Zeeeeer verdacht…”

Volgers van Jensen zijn dat dan ook roerend eens met de RTL-man. “Eigen mening mag tegenwoordig niet meer,” aldus Loes Ten Pas. Ook Trump-fan Lucy vindt het onverteerbaar: “Te triest voor woorden. Dit is een akelig land geworden.”

Wie Nelisse toch wil zien, kan vanavond om 22:30u naar SBS6 kijken. Daar zal hij ondanks alle commotie te zien zijn in de uitzending.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 27, 2019 4:09 pm

VVD walgt van oproep om ’linkse leraren’ te filmen

Een oproep van een scholier om filmpjes op internet te zetten van leraren die ’linkse indoctrinatie’ op leerlingen loslaten wekt de ’walging’ op van de VVD.

VVD-Kamerlid Heerema spreekt zich zo fel uit omdat hij het een slechte zaak vindt dat jongeren worden opgeroepen om leraren te filmen. „Dit kan toch niet? Zo gaan we toch niet met docenten om?”

De 18-jarige Schiedammer Mats Nelisse is ’linkse indoctrinatie’ in de klas ’beu’. Op Instagram plaatst hij door leerlingen opgestuurde voorbeelden, al zijn dat vooral foto’s.

Forum voor Democratie is een dikke week geleden een meldpunt gestart. Het wetenschappelijk bureau van de partij wil zo inventariseren of, hoe en op welke manier scholieren worden geïndoctrineerd met ’de favoriete politieke opvattingen van hun leraren’. „Stuur het ons op”, adviseert FvD’er Rob Rooken van het Renaissance Instituut.

VVD’er Heerema: „De oproep om linkse docenten te filmen en deze filmpjes in te sturen is walgelijk. Ik heb erg het vermoeden dat het filmen van leraren niet helpt bij sociale veiligheid in de klas. Leerlingen kunnen uitstekend zelf nadenken.”

Bij het CDA vindt het liberale Kamerlid bijval. Kamerlid Rog vreest dat scholen te slap zijn als het gaat om mobiele telefoons. „Die wanordelijke cultuur met al die mobieltjes in de klas vind ik afschuwelijk.” Voor een verbod op telefoons in de klas vanuit de politiek is hij niet. „Maar we zijn wel in de politiek om dingen te adresseren.”

Minister Van Engelshoven (Onderwijs) laat weten dat ook zij het ’volstrekt onacceptabel’ vindt dat er filmpjes van leraren op internet verschijnen. Zij vindt het echter aan scholen om regels te stellen voor het gebruik van mobiele telefoons in de klas en er sancties aan te verbinden.

De kwestie kwam bovendrijven tijdens een debat over sociale veiligheid op scholen. Uit onderzoek blijkt dat leerlingen aangeven dat ze minder gepest worden, maar bij leraren is het veiligheidsgevoel achteruit gekacheld.

Dat laatste baart de Tweede Kamer zorgen. Meerdere partijen vinden dat schoolbesturen vaker moeten opkomen voor hun docenten. Zo werd recent een leraar geschorst omdat hij volgens leerlingen iets kwetsends zou hebben gezegd over de profeet Mohammed. De techniekinstructeur van de Hoofddorpse vmbo-school het Hoofdvaart College werd door het bestuur zelfs niet eens gehoord over wat er was gebeurd. Toch was hij niet langer welkom in de klas.

Leerkracht geschorst na ’beledigen profeet’
„Hoe kan het dat dit soort zaken zo ontzettend kunnen ontsporen?”, vraagt VVD’er Heerema zich af. „Dit maakt of breekt een carrière.” Het bevreemdt CDA’er Rog dat minister Slob (Onderwijs) zich uitsprak over het voorval en het min of meer voor de school heeft opgenomen. „De docent is gedemoniseerd. Ik vind dat verkeerd. De inspectie wilde er niks over zeggen. Terughoudendheid siert ook de minister.”

Ook D66’er Van Meenen ziet dat leraren vaak niet gesteund worden door hun bestuur. Hij wil weten of de wet kan worden aangepast zodat ook leraren beter beschermd worden tegen geweld, gescheld en pesterijen in de klas.


STOP LINKSE INDOCTRINATIE
Wij willen de linkse indoctrinatie op (middelbare) scholen verzamelen, verspreiden en blootstellen. DM ons de linkse propaganda van jouw school!

http://linkseindoctrinatie.eu/
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 27, 2019 4:24 pm

Slob onder vuur om ’door het slijk’ halen docent

CU Minister Slob (Onderwijs) krijgt de wind van voren over hoe hij is omgesprongen met een affaire waarbij een vmbo-leraar is geschorst.

De techniekinstructeur werd door het Hoofdvaart College naar huis gestuurd omdat hij volgens leerlingen iets kwetsends zou hebben gezegd over de profeet Mohammed. Dit terwijl hij niet eens gehoord was over wat er was gebeurd en dus niet de kans kreeg om zijn kant van het verhaal te vertellen. Toch was hij niet langer welkom in de klas.

Ook CU-minister Slob liet zich over de zaak uit. In een brief schreef hij dat de onderwijsinspectie het ’begrijpelijk’ vond dat de docent even niet meer voor de klas mocht staan. De Inspectie trok deze conclusie zonder de leraar te spreken.

CDA’er Rog vindt dat de minister met zijn brief de reputatie van de docent ’door het slijk’ heeft gehaald. Hij zou graag zien dat de CU-bewindsman erop terug komt en zou zeggen: dit had ik nooit op deze manier moeten doen.

In de rest van de Tweede Kamer wordt de verontwaardiging aan het adres van Slob breed gedeeld. „De inspectie heeft een oordeel gegeven en de minister neemt dat eventjes over. Het moet toch tot nadenken stemmen over de vraag of hij vindt dat hij goed heeft gehandeld?”, vindt D66’er Van Meenen.

Slob is zelf ook niet bijzonder gelukkig met de manier waarop het is gelopen. Hij wilde de Kamer over de kwestie informeren, terwijl nog niet helder was hoe de vork in de steel zat. „Het allerliefste zou ik in zulke gevallen willen zwijgen.”

Bij het CDA valt die uitleg slecht. „De minister verlaat zich op de inspectie, een inspectie die niet eens met de betrokken docent gesproken heeft. Dat vind ik ernstig”, aldus Rog.

„Misschien was dit op het randje”, erkent Slob. „Misschien vindt u dat het erover heen was.”

De CU-bewindsman wist te vertellen dat de school en de techniekdocent inmiddels een mediationtraject zijn gestart. Hij hoopt dat ze er alsnog samen uit kunnen komen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 27, 2019 6:26 pm

Baudet bashen in de les op een Twentse ROC.

Het antwoord van de school. Op de pagina van Turbantia kun je het gesprek ook beluisteren.

ROC Hengelo in gesprek met docent na ‘tirade’ over Thierry Baudet

HENGELO - Een docent van het ROC van Twente locatie De Gieterij in Hengelo wordt op het matje geroepen. Aanleiding is een les waarin de leerkracht een minutenlange ‘tirade’ houdt over Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet. Leerlingen noemen de uitspraken van de docent ‘linkse indoctrinatie’, het ROC zegt het ‘stemadvies’ af te keuren.

ROC-leerlingen kregen tijdens het vak Burgerschap - het vroegere Maatschappijleer - uitleg over Thierry Baudet en zijn partij Forum voor Democratie. De docent sprak over een ontmoeting van Baudet met iemand met extreem-rechtse denkbeelden. Ook refereerde hij aan een een uitspraak waarin Baudet gezegd zou hebben dat er een verschil is in IQ tussen de verschillende rassen.

De leerkracht sloot af met: „Ik wilde dit even genoemd hebben, want heel veel mensen weten niet dat Baudet dit gedaan heeft. Alle studenten die ik in mijn klas heb zitten, wil ik het gezegd hebben: dat je híer op stemt...”

Het ROC zegt de uitspraken af te keuren. „Het lijkt alsof de docent stemadvies geeft en dat is niet de bedoeling”, reageert Els van Riel, woordvoerder van het ROC van Twente. „De directeur gaat met de docent in gesprek.”

Bij het vak Burgerschap worden ROC-leerlingen ‘voorbereid op het zijn van een goede burger in de maatschappij'. Van Riel: „Onderwerpen als de verkiezingen horen daar bij, maar het is wel de bedoeling dat alle politieke partijen worden belicht. Aan de hand van de opgedoken fragmenten weten we niet of dat gebeurd is.”

Mondige scholiere
Na de uitspraken van de leerkracht ontstond een heftige discussie in het klaslokaal. „What the fuck is dit voor linkse indoctrinatie? Je mag toch zelf weten waar je op stemt? U laat het vanuit een specifiek standpunt zien”, reageerde een scholiere. Van Riel: „Er zat een mondige scholiere bij. Met elkaar in discussie gaan is altijd goed.”

Dat er fragmenten van de bewuste les op sociale media zijn beland, zegt het ROC af te keuren. „Daar zullen we ook met de leerlingen over in gesprek gaan”, aldus Van Riel.

In de bewuste les heeft de leerkracht het over een ontmoeting van Baudet met een persoon ‘met een extreem-rechtse ideologie’. „Daar heeft hij zeker vier uur mee gepraat. De man wil het hebben over het blanke zelfbewustzijn. Thierry steunt dat verhaal. Ik zal je vertellen: je kunt met zo'n extreemrechtse ideoloog in gesprek gaan, maar ik zal het op voorhand niet doen omdat het al niet logisch is.”

De docent vervolgde: „Ook is er in Amerika een onderzoek geweest en die zegt dat er een verschil zit in IQ van rassen. Meneer Baudet zegt dat dat zo is”, aldus de leerkracht. Dat klopt niet: de uitspraak over verschil in IQ van rassen werd gedaan door Yernaz Ramautarsing van Forum door Democratie, niet door Baudet zelf.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 71879
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor Ariel » Do Mar 28, 2019 9:27 pm

Wat lief :hypocrite: Amsterdam komt met een meldpunt "complimenten voor leraren"

Politici en leraren vallen over het meldpunt indoctrinatie onderwijs dat door Forum voor Democratie en de PVV wordt ondersteund en oproept om 'linkse docenten' aan te geven. Amsterdam komt met een tegengeluid.

Wethouder onderwijs Marjolein Moorman: "Er is al een groot lerarentekort en leraren liggen al onder vuur. Leraren zijn uitstekend in staat hun eigen idealen los te zien van het onderwijs dat ze geven. Ze verdienen vooral onze steun." Als tegenwicht belooft ze een complimentenmeldpunt. "Daar kan iedereen juist zijn favoriete leraar doorgeven."
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Vr Mar 29, 2019 3:23 pm

Leraren beginnen nu ook Thierry Baudet gelijk te geven: ‘Er is linkse invloed, ik pas noodgedwongen onderwerpen aan!’

Afbeelding
Foto: Screenshot Facebook Live

Door Tim Engelbart 29 maart 2019

Hoe zeewaardig de boot is, weten we nog niet. Maar feit is nu wel dat een piepklein lerarensloepje zich heeft aangesloten bij de Renaissancevloot van Thierry Baudet. Na dagenlang schande te hebben gesproken van het FVD-meldpunt voor linkse indoctrinatie in het onderwijs willen hoogleraren nu mondjesmaat wel toegeven dat dit fenomeen wel degelijk bestaat.

Afgelopen week was het in de media een processie van leraren die zich hinderlijk over hun schouder meegekeken voelde, omdat de kersverse grootste partij – Forum voor Democratie – een meldpunt wilde starten om linkse indoctrinatie in het onderwijs bloot te leggen. De ene na de andere sprak er schande van, en zelfs de “rechtse” VVD deed mee.

Maar nu alle ophefrook is opgetrokken, en er na de hysterie weer wat aandacht voor de feiten komt, moeten velen toch toegeven dat het fenomeen toch wel degelijk bestaat. Natuurlijk, ze willen geen berufsverbot van hun collega’s krijgen dus in dezelfde zin veroordelen ze ook Thierry Baudet. Maar in het universiteitskrantje van de Radboud Universiteit in Nijmegen viel vandaag wel degelijk te lezen dat linkse indoctrinatie in het Nederlandse onderwijs geen fata morgana is, maar daadwerkelijk bestáát:

    “[Hoogleraar politieke filosofie] Marcel Wissenburg meent dat de linkse beïnvloeding op universiteiten inderdaad niet zo dramatisch is als Baudet zegt, maar dat het ook niet helemaal verzonnen is. ‘Ik heb heel weinig met Forum voor Democratie, maar ik ervaar zelf ook een linkse invloed. Ik hou er bij het kiezen van onderzoeksonderwerpen en publicatieplatformen soms noodgedwongen rekening mee.’

    In theorie mag er dan vrijheid zijn, volgens Wissenburg zijn er sociale en pragmatische beperkingen. Het geschreeuw over linkse indoctrinatie vindt hij net zo hysterisch als de open brief, ‘maar de universiteit heeft echt wel iets uit te leggen als het gaat om de schijn van verwarring van academische kritiek met linkse maatschappijkritiek.’ Dat moet een politicus ook kunnen aankaarten, zegt hij.”

Waarmee het nut van het FVD-meldpunt meteen bewezen is, want zonder deze discussie had men nooit durven toegeven dat er tenminste een probleem was. Ook al komen er straks alleen maar linkse trolmeldingen binnen op dat mailadres, de admissie dat de universiteit tóch niet zo neutraal is als zou moeten, pakken ze ons lekker niet meer af!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Za Mar 30, 2019 12:02 pm

Aan Herman Pleij

Posted on 30 maart 2019 by Jan Dijkgraaf

Beste meneer Pleij,

Wat heb ik gisteren genoten van uw optreden bij Jinek naar aanleiding van die onderwijskliklijnen.

Wat een afgang. Wat een prachtig bewijs dat de ‘gevestigde orde’ heel slecht kan omgaan met een tegengeluid. Heerlijk!

Dat telkenmale hinderlijk onderbreken van uw ‘opponent’.

Dat misplaatste lachje.

Dat opzichtig ‘nee’ schudden.

Die stemverheffingen.

Die uitspraken van u tegen een oud-collega, die 34 jaar voor de klas heeft gestaan.


“Dit is allemaal hear-say.”

“Dit heeft geen zin hoor, om zo te discussiëren.”

“Ik vind dat je echt op een hele verkeerde weg zit, hoor.”

“Jouw manier van redeneren vind ik buitengewoon irritant.”

“Mag ik je eens wijzen op didactiek.”

“Ach, jongen.”

“Ah joh, kom op.”

“Arme leerlingen.”

Ik vond het van zo weinig respect getuigen voor de keurige oud-docent tegenover u, Harm Beertema.

En weet u wat het meest stuitende was?

U keek ‘m ook nog niet aan als u tegen ‘m sprak.

Bah.

Groet,

JanD



https://www.briefjevanjan.nl/aan-herman-pleij/
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 18857
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Linkse indoctrinatie in het onderwijs

Berichtdoor King George » Za Mar 30, 2019 12:09 pm

Hier de link naar de uitzending. De discussie begint gelijk bij aanvang.

https://www.npostart.nl/jinek/KN_1676589
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam


Terug naar “Samenleving & Integratie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten