Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Update over de Zoetermeerse familie die gevlucht is voor de Marokkaantjes. .
De problemen zouden eind juni zijn begonnen na een verkeersincident. Na het voorval werden bij de woning van het stel meerdere malen de ruiten ingegooid. „We zijn getraumatiseerd”, vertellen de slachtoffers vanaf hun onderduikadres. „We hebben kinderen van 1 en 2 jaar en die zijn ’s nachts wakker gemaakt en moesten met ons op de vlucht slaan. Dat heeft een grote impact. En je moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren.”

Zolang er geen aanhoudingen zijn verricht, durft het echtpaar niet terug naar huis. „We zitten hier sinds een maand en de gemeente heeft ons hierbij geholpen. Maar we kunnen hier niet eeuwig blijven. Voor een urgentieverklaring komen we niet in aanmerking omdat we daarvoor net teveel verdienen. We zijn echt ten einde raad.”

De gemeente neemt de zaak ’zeer serieus’. „Direct na de eerste melding van het gezin is er zowel door de politie als door de gemeente fors ingegrepen”, zegt burgemeester Lokker. „Er is intensief contact en we hebben het gezin aan alle kanten geholpen. De politie heeft flink ingezet op de aangifte van het gezin door onderzoek, opsporing en toezicht”, aldus Lokker.

De politie stelt dat de vernielingen uitgebreid zijn onderzocht. „Er is een buurtonderzoek gedaan en er zijn bijzondere opsporingsmiddelen ingezet. Helaas zijn we niet tot verdachten gekomen”, aldus een woordvoerster. „Wel blijft het de aandacht houden van de wijkagent en is er de afgelopen tijd extra rijdend toezicht uitgevoerd door de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

We hebben ook goed nieuws. Zelfs de PVV heeft het licht gezien. Er is geen Marokkanenprobleem meer. Er is een Marokkanenramp gaande.
#PVV
@GidiMarkuszower
tijdens het AO recente onrust en geweld in Nederland:

"We hadden in Nederland een #Marokkanenprobleem maar we kampen inmiddels in Nederland met Marokkanen-ramp."

Kijk mee.
https://twitter.com/VrouwvdVrijheid/sta ... 5110183938
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Gidi Markuszower was goed op dreef. En hij heeft wel meer goede inbreng. Ik overweeg een voorkeurstem op 21 maart.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Eén keer raden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Mahalingam »

Je mag het land uit per vliegtuig als je een corona-bwijs kan laten zien.
Maar hoe weet je of het echt is?
Dat is niet te zien.
En toch zijn er mensen met vervalste papieren betrapt. Hoe kan dat?

Een marechaussee vertelde op het TV Journaal over een vliegtuig naar Marokko.
Daar hadden velen een coronabewijs bij zich dat te simpel gephotoshopt was. Allen eenzelfde serienummer van eenzelfde tester. Dat viel op.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Mahalingam »

Mannen tonen neptestuitslag voor zakenvlucht naar Marokko: taakstraf

HAARLEM - Twee mannen zijn veroordeeld tot een taakstraf van zestig uur en een voorwaardelijke celstraf van twee weken vanwege het tonen van een vervalste negatieve uitslag van een coronatest op Schiphol. De mannen, allebei 30 jaar oud, wilden naar Marokko voor een zakenreis.

Op 21 januari toonde het tweetal een vervalste negatieve uitslag van een PCR-test, die nodig is om te mogen reizen. De marechaussee kwam er snel achter dat het een nepuitslag was waardoor de mannen werden geweigerd voor hun vlucht.

De mannen zeiden dat ze er te laat achter kwamen dat een PCR-testuitslag nodig was, daarom regelde een van hen valse certificaten. Die man zei dat hij regelmatig thuistests had gedaan en daarom dacht dat het geen gezondheidsrisico voor andere mensen zou opleveren. De tweede man was bang dat de PCR-test schadelijk zou zijn voor zijn gezondheid.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1172681 ... -taakstraf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Groep jongeren...


Groep jongeren zorgt voor onrust in Kolenkitbuurt: "Kan er 's nachts niet van slapen"

4 april 2021, 07.19 uur · Aangepast 08.02 uur · Door Redactie

Al bijna een jaar veroorzaakt een groep jongeren overlast in de Kolenkitbuurt in West. Het gaat volgens het stadsdeel om groepsvorming, geluidsoverlast en pesterijen. De politie bevestigt de onrust en buurtbewoners hebben er last van: "We storen ons en we kunnen niet slapen."

"Het gaat om een groep van veertien jongens die hinderlijk gedrag vertonen zoals groepsvorming tot aan ernstige incidenten", vertelt stadsdeelvoorzitter Fenna Ulichki. "Het gaat om mensen aanspreken, pesterijen, dingen gooien en overlast met vuurwerk en sneeuwballen."


En ja hoor, we gaan weer meer van hetzelfde pappen en nathouden, meer van hetzelfde pamperen. Datzelfde pamperen wat tot nu toe enkel deel van het probleem is geweest. Want het bevestigt deze "kansenparels" in het gevoel overal mee weg te kunnen komen in plaats van lik op stuk te worden geconfronteerd met de gevolgen van hun eigen handelen.

Daarom is het stadsdeel gestart met de zogenaamde groepsaanpak. "We zoeken de jongeren op, brengen ze in beeld en gaan ze thuis bezoeken", legt Ulichki uit. "Dat laatste gebeurt door politie en straatcoaches. Ze krijgen een brief waarin staat: We weten wie je bent en we gaan je volgen en we gaan nu naast je staan. Die aanpak duurt nu een jaar."
"Het heeft tijd nodig om elkaar te leren kennen en te werken aan verbetering in de buurt"
ESRA JANSEN, JONGERENWERKER

Een buurtbewoner laat weten dat ze last heeft van de jongeren: "We storen ons en we kunnen niet slapen. Ik hoop dat ze het voetbalveld weghalen, want daar hangen ze altijd."

Volgens jongerenwerker Esra Jansen is het belangrijk dat de bewoners en jongeren elkaar beter leren kennen. "Aan de mensen die zeggen dat het te lang duurt en dat er harder moet worden ingegrepen, wil ik graag meegeven dat een relatie opbouwen niet over één nacht ijs gaat", vertelt hij. "Het heeft tijd nodig om elkaar te leren kennen en te werken aan verbetering in de buurt."
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Dit went nooit.

Afbeelding
https://www.ad.nl/binnenland/acht-babye ... ~a60957e8/
Op Facebook wordt een signalement van de jongens gedeeld. De opvang hoopt dat iemand meer weet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Wat mankeert dit soort jongens? Een gemis aan liefde en empathie voor de natuur, voor het leven?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Zeer zeker.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Een groep personen... Namen en signalement uiteraard niet nader gespecificeerd. Als een rodel hyena's op een weerloze prooi af. Waar herkennen wij dat gedrag van?

Vrouw op krukken onderuit getrapt en bespuugd in Delft

DELFT - In Delft is zondag een vrouw op krukken onderuit getrapt en bespuugd door „een groep personen”, meldt de politie op Twitter. Er zijn vier verdachten aangehouden.


Het incident gebeurde op het Bastiaansplein in het centrum van de stad. Over de aanleiding voor het incident is niets bekendgemaakt. Wel is de politie op zoek naar getuigen van het voorval en naar de vrouw die zelf aangifte deed van het delict.

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat Abbie Chalgoum nu een nog groter Marokkanenprobleem krijgt.
Auteur wil aandacht voor huiselijk geweld

Abbie Chalgoum: ’We móeten met onze kinderen praten’

Hij wil het gesprek aanzwengelen over huiselijk geweld, vooral ook in allochtone kringen. Abbie Chalgoum werd door diens vader ernstig mishandeld. „Wij moeten ons afvragen: wat speelt zich af in die gezinnen?”

In een hartverscheurende scène uit Ik blijf bij je, het recente boek van Abbie Chalgoum (42), staat de auteur als kleine jongen halfnaakt in een slaapkamer, wachtend op de straf van zijn vader. Die heeft een tv-kabel gepakt waarmee hij Abbie letterlijk geselt.

Wanneer de kabel Abbies gezicht raakt voelt het ’alsof ik zojuist met mijn hoofd in een emmer kokend water was gedrukt en levend werd verbrand. (...) Ik schreeuwde luider dan ooit tevoren’.

Prins carnaval
Chalgoum is leraar op het Nova College in Haarlem. Hij was ooit de eerste Marokkaans-Nederlandse prins carnaval – in Venlo, waar hij opgroeide –, hij speelde Jezus in de Passiespelen van Tegelen en stond op de kieslijst van de PvdA. ’Onze Superallochtoon’ werd Abbie genoemd omdat hij werd gezien als een model van integratie.

Maar in islamitische kring zag men Chalgoum als een afvallige, een ’verkaasde nep-Marokkaan’, die terug moest komen op het rechte pad. Thuis dreigde altijd geweld. Toen Abbies rebellerende zus Latifa een van de vele regels overtrad, drukte hun tirannieke vader een gloeiende vleesspies op haar wreef. ’Zoals ze koeien merken voor het leven, zo bewerkte hij haar voet voor de eeuwigheid’, noteert Chalgoum.

De schrijver, die als 3-jarige vanuit Marrakesh naar Nederland kwam, raakte in een diepe depressie en besloot om zich van het leven te beroven tijdens een reis door Azië, waar hij zich van een touwbrug wilde storten. Abbie had het allemaal gepland, thuis lag een afscheidsbrief op tafel.

„Maar de liefde van mijn moeder en mijn zus overwon de demonen”, vertelt Chalgoum in de lerarenkamer van zijn school. „Ik zag voor me hoe mijn moeder zou bezwijken aan de pijn en het verdriet. Toen realiseerde ik mij: ik moet hierover gaan praten.”

Psychische problemen
Dat praten, over je angsten, je geaardheid, je verdriet, over ’de stemmen’ die Abbie Chalgoum hoorde, is in Marokkaanse gezinnen ongebruikelijk. Er rust een taboe op.

Chalgoum: „Over bepaalde zaken spreek je niet, uit schaamte: hsoema. Voor geestelijke problemen bestaan zelfs geen woorden. Ik kon de huisarts bij wie ik als kind vertaalde voor mijn ouders, niet uitleggen dat mijn moeder waarschijnlijk depressief was. Ik kende de termen niet. Als je psychische problemen hebt zijn het de djinns, demonen, die je lastigvallen, of het is het boze oog. Als je verlichting zoekt, vind je die in de islam.”

Mishandelingen
Abbie Chalgoum verborg voor de buitenwereld hoe gewelddadig het er bij hem thuis aan toeging. Overigens: als hij zijn Marokkaanse en Turkse vrienden uit de volkswijk Genooi had verteld over de mishandelingen die zich achter de voordeur afspeelden, waren die waarschijnlijk niet eens geschokt geweest.

„Die werden thuis ook geslagen. Bij Nederlanders stond ik versteld van wat de kinderen allemaal tegen hun ouders durven te zeggen. Dat maakte het nog moeilijker: als je zag hoe het ook anders kan.”

Kinderen in onveilige situaties weten: val niet op, pas je aan. Abbie Chalgoum paste zich maximaal aan aan de Nederlandse samenleving. Hij sprak Venloos dialect en werd in 2012 Prins Abbie d’n Eerste: een Marokkaanse carnavalsprins in Venlo, de stad van Geert Wilders.

„Ik was de knuffel-Marokkaan, toppunt van integratie. Toch kreeg ik te horen: goh, wat spreek je goed Nederlands. Ik bleef altijd die Marokkaan, terwijl ik gewoon als Abbie gezien wilde worden.”

In de Marokkaanse gemeenschap zwol intussen de kritiek aan. Die werd nog luider en agressiever toen Chalgoum in 2015 de rol van Jezus vertolkte in de Passiespelen. ’Jezus is een Marokkaan!’ toeterde PowNed.

„Op straat spraken bebaarde mannen mij aan: ’Abbie, kom naar de moskee, keer terug tot de islam en blijf weg bij de kafirs, de ongelovigen. Wij kennen je vader, we praten met hem, je maakt je familie te schande’. Ja, die mensen leven in volstrekt parallelle werelden.”

Flessen wijn
De stemmen in z’n hoofd worden dwingender. Bij elk persoonlijk succes hoort Abbie een stem die zegt dat het allemaal niks voorstelt, dat hij een charlatan is die alleen door mooi weer te spelen erin slaagt zich te handhaven in de Nederlandse samenleving. Hij drinkt, fles na fles, om zijn kwelgeesten het zwijgen op te leggen.

Uiteindelijk wordt Chalgoum wakker in z’n eigen braaksel; in Ik blijf bij je beschrijft hij dat moment: ’Vluchtig aanschouw ik de ruimte. Er liggen drie flessen wijn. Allemaal leeg. Een aantal bierflesjes, leeg. Op de salontafel staat een fles whisky, leeg. En er liggen twee strippen diclofenac, goed voor vierentwintig pillen... leeg’.

Demonen
Pas als hij volledig is vastgelopen, verstrikt geraakt in zijn leugens en ontslagen, kan Abbie praten over zijn demonen. Nu zijn er het boek (geschreven met Alwin Grijseels) en een theatervoorstelling. Chalgoum hoopt met zijn relaas de zwijgcultuur in allochtone gezinnen te doorbreken, ook door te spreken op scholen en lezingen te geven.

„Wij moeten ons veel eerder afvragen: wat speelt zich af in die gezinnen? We móeten met onze kinderen praten, over hun gevoelens, wat ze doen op straat, op school, weten met wie ze omgaan. Anders verliezen we ze. Hoe kunnen kinderen zich ontwikkelen als we ze niet leren praten?”

’Inquisitie in chatrooms’
Nu hangen veel van die jongens op sociale media als Clubhouse, zegt Chalgoum. „In die chatrooms speelt zich een ware inquisitie af, vooral over meisjes die zich in hun ogen onzedig gedragen. Clubhouse is een shariarechtbank, elke dag moet wel iemand zich verantwoorden. Ook mij overkwam dat.”

Voor zijn studenten is Abbie Chalgoum, met Nederlandse vrouw en kinderen, een rolmodel. Omdat ze zijn openhartige boek zo inspirerend vinden vroeg, nee, eiste een aantal van hen in een brief aan Het Parool een recensie. „Met m’n studenten praten we over alles: thuis, voetbal, de coronatijd. Moet je nagaan als je als ouders zo open bent met je kinderen, hoeveel je dan terug kunt krijgen. Wat houdt ons tegen?”

Abbies moeder is uiteindelijk gescheiden. Met z’n vader, die terugkeerde naar Marokko en hertrouwde, heeft hij geen contact meer. „De deur staat altijd open, maar hij heeft nooit in de spiegel gekeken. Bij hem is er geen enkele zelfreflectie.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

De staat van integratie of liever gezegd van segregatie wat betreft van elkaar verwijderd staan tussen bijvoorbeeld Nederlanders en Marokkanen is ongeveer een spreidstand. En het zal ook niet meer goed gaan komen. De Marokkanen zijn hier al met teveel kritische massa om eigen enclaves te kunnen vormen. Voeg er de Islam welke is gericht op het niet integreren er aan toe en het moge duidelijk zijn dat wij hier een parallelle samenleving hebben waarin de Nederlanders en de Marokkanen langs en bezijden elkaar leven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Neefje (15) blijkt na opgraving gedood door kogel, tante ontkent dat ze schot hoorde

Afbeelding

Hij wilde arts worden en mensen helpen. Maar op 28 april vorig jaar maakte een kogel een eind aan zijn mooie toekomstplannen én aan zijn leven. Hij werd slechts 15 jaar oud.

Dinsdag zaten zijn tante en neef in de verdachtenbank van de rechtbank in Utrecht omdat die verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van de jongen, van wie de familie de naam liever niet in de publiciteit wil hebben. Volgens het Openbaar Ministerie verzwegen Kaltoum el B. (52) en haar zoon dat het slachtoffer was geraakt door een kogel, waardoor de jongen niet de juiste, levensreddende behandeling kreeg. De officier van justitie eiste een gevangenisstraf van een half jaar tegen de vrouw. Haar minderjarige zoon staat dinsdagmiddag achter gesloten deuren terecht.

Wat zich op die fatale dag precies heeft afgespeeld in het huis in Amersfoort werd tijdens de rechtszaak niet duidelijk. Vermoedelijk hebben de twee jongens met een vuurwapen gespeeld dat in huis lag en het eigendom was van de oudste zoon van Kaltoum el B. Hij moet zich woensdag voor de rechter verantwoorden voor onder meer wapenbezit.

Buikpijn
Volgens de jongste zoon ging het wapen af toen het slachtoffer er tegenaan sloeg. De kogel drong via een bilplooi het lichaam binnen en doorboorde de linker-bekkenslagader. De jongen slaakte een kreet en schreeuwde dat hij buikpijn had. Kaltoum el B. beweert dat ze geen schot heeft gehoord, maar wel de schreeuw. Ze brak het Facetimegesprek met haar zus af en spoedde zich naar de slaapkamer naast haar. Daar lag haar neef op de grond. Een vuurwapen heeft ze nooit gezien, zei El B. tegen de rechtbank. Dat had haar zoon vermoedelijk al in zijn zak gestoken. Hij bracht enkele uren erna het wapen in een zak naar het bos en verstopte het daar. Het is nooit teruggevonden.

Tegenover de rechtbank zat een gebroken vrouw, de kleine gestalte half verstopt onder een lange, lichte sluier. Ze verklaarde huilend dat haar zus, de moeder van het slachtoffer, het contact met haar heeft verbroken sinds duidelijk werd wat de doodsoorzaak was. Die werd duidelijk nadat in het ziekenhuis de radiologische scan nog eens goed werd bestudeerd en een schotpatroon aan het licht kwam.

Lichaam opgraven
Om zekerheid te krijgen besloot de officier van justitie het lichaam van de jongen te laten opgraven. Dat hakte erin bij de familieleden, maar was nog niet te vergelijken met de dreun die ze kregen toen bleek dat de jongen was overleden door een kogel. Tot dat moment werd nog uitgegaan van een hartstilstand of een longembolie. Hadden de artsen geweten wat er was gebeurd, dan had hij nog een kans gehad om te overleven, zei de officier van justitie.

,,Ons vertrouwen is beschaamd”, aldus de ouders. Ze verwijten Kaltoum el B. dat ze na het overlijden van hun zoon tien dagen bij ze verbleef om ze bij te staan in het rouwproces, terwijl ze al die tijd wist wat er was gebeurd. Ze zeiden te hopen op hoge straffen voor Kaltoum el B. die volgens hen haar neef liet sterven om haar eigen zoon te beschermen. ,,Onvergeeflijk.”

Kaltoum el B. bleef bij hoog en bij laag volhouden dat ze geen schot heeft gehoord en echt geen idee had wat er was gebeurd. Ook al hoorden haar man beneden in huis en de buren een paar huizen verderop de knal wel.

Volgens haar advocaat Erik van de Pol is dat niet zo gek als je geconcentreerd bezig bent met iets anders. Hij vroeg vrijspraak voor Kaltoum el B. Uitspraak 26 april.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Met een beetje geluk gaat een rechter mee in niet te kunnen aantonen dat zij ook maar één schot gelost heeft.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Mahalingam »


Marokkaanse staatsimams actief in Nederlandse moskeeën


ArifNews berichtte vorige week over de komst van een delegatie van 29 ‘imams’ uit Marokko naar Nederland. Deze activiteiten worden hervat na een onderbreking van twee jaar als gevolg van het coronavirus.

De Marokkaanse staatstelevisie deed begin deze week verslag van de ramadan missie. Vanuit de Utrechtse moskee Omar Al Farouq komen een uitgezonden imam en de moskeevoorzitter Abdelmajid Khairoun aan het woord. De Marokkaanse imam verklaart: “de jeugd heeft honger naar kennis over zijn eigen geloof, identiteit en roots.”

De staatsimam vervolgt: “We mogen weer deelnemen aan dit nobele initiatief, zoals ook in het verleden. Niet alleen tijdens de ramadan, maar ook op andere religieuze en nationale gelegenheden”. Marokko verpakt deze missies onder het mom van het beschermen van de spirituele veiligheid van ‘Marokkaanse onderdanen in het buitenland’ tegen extremisme en on-Marokkaanse invloeden.

Abdelmajid Khairoun die bekend staat met zijn contacten met het Marokkaanse consulaat is blij met de komst van de staatsimams, uitgezonden door Foundation Hassan II, een organisatie van de Marokkaanse overheid.

De moskeevoorzitter zegt tegen de Marokkaanse zender: “deze religieuze missie bestaande uit geleerden en predikers is heel belangrijk voor het versterken van de band met ons dierbare land Marokko”.

In de Nederlandse politiek klinkt al geruime tijd veel kritiek op dit zendingswerk. Niet alleen zitten veel moslimjongeren op buitenlandse imams niet te wachten vanwege de maatschappelijke afstand tot de Nederlandse samenleving en de taalbarrière.

Ook vreest de Nederlandse overheid dat gezonden imams bijdragen aan ongewenste beïnvloeding en inmenging.

Marokko kent geen scheiding van kerk en staat en heeft geen godsdienstvrijheid. De imams in Marokko zijn ambtenaren van het ministerie van Islamitische Zaken. In ruil voor een schamel salaris dat ze ontvangen, moeten ze zich strikt houden aan de regels van het regime.

Wie zich niet aan de afspraken houdt, wordt op staande voet ontslagen, vergunning afgepakt en mag niet meer preken. Zo werd een imam ontslagen nadat hij kritiek uitte op Saoedi-Arabië, bondgenoot en donateur van Rabat. Aan de andere kant worden de imams opgeroepen de vrijdagpreken te gebruiken om onder meer de Allawitische monarchie te verheerlijken.
https://arifnews.com/news/marokkaanse-s ... -moskeeen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Agressieve jongen slaat volwassen mannen in gezicht

De politie is op zoek naar een minderjarige jongen die twee volwassen mannen heeft mishandeld. De mishandeling vond plaats bij winkelcentrum Vleuterweide in Vleuten.

De verdachte hangt op een dinsdagmiddag met een groepje rond tegenover de snackbar in het winkelcentrum. De jongens roepen iets provocerends naar een jongen en meisje die voorbij lopen. Twee buurmannen die op weg zijn naar de Albert Heijn zien en horen het en kijken naar de jongens, maar zeggen er niets van.

Grove opmerking
Als deze mannen even later met hun boodschappen weer langs de groep jongens lopen, richten de jongens hun aandacht op de mannen en roepen iets van 'wat keek je daar net' en ze maken in het Arabisch een grove opmerking naar de mannen.

Eén van hen roept dezelfde opmerking terug naar het groepje jongens en dat valt niet in goede aarde. De jongens lopen achter de mannen aan. Eén van de jongens valt hen aan. Eerst slaat hij de één keihard met een vuist in het gezicht en daarna de ander.

Gebroken neus
Het gaat er zo hard aan toe, dat één van de mannen er een gebroken neus aan overhoudt. De agressieve jongen en zijn vrienden gaan ervandoor als een vrouw haar auto stilzet en roept dat ze moeten stoppen.

Bewakingsbeelden
Van de mishandeling zelf zijn geen bewakingsbeelden, maar de agressieve jongen is wel te zien als hij bij een snackbar rondhangt.

Signalement
De jongen is waarschijnlijk 14-16 jaar. Hij heeft een lichtgetinte huid, zwart krullend haar en is ongeveer 1.65m. Die dag droeg hij een opvallende, grote zonnebril.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Vleuten-De Meern was begin jaren '90 nog zelfstandig en bestond uit dorpen en land. En toen werd het door Utrecht geannexeerd. En er kwam veel asfalt en beton. Het land werd volgebouwd. Het werd ermee dus niet gezelliger op waar het eens heel rustig was.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door sjun »

King George schreef:
za apr 23, 2022 6:39 pm
Vleuten-De Meern was begin jaren '90 nog zelfstandig en bestond uit dorpen en land. En toen werd het door Utrecht geannexeerd. En er kwam veel asfalt en beton. Het land werd volgebouwd. Het werd ermee dus niet gezelliger op waar het eens heel rustig was.
Schuld van het linkse Utrechtse college dat er onder andere kwam door de stemmen van studenten (deel geindoctrineerd via hun onderwijzers) die natuurlijk al lang weer waren verhuisd voordat de gevolgen van hun stemgedrag aan het licht kwamen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Hier gaat je bloed van koken van dit walgelijke rioolvolk.

Petra ©️ 🇳🇱 🦉 schreef:Ouders, leer uw kinderen zichzelf te verdedigen tegen dit nieuwe tuig dat Nederland steeds meer bevolkt.
De politie of de overheid doet het niet voor u.
>> Klik hier << voor bekijken video.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Schrikbarend straatgeweld tussen Marokkaanse bendes in Roosendaal: ‘Bijna geslacht als een schaap’

Huiveringwekkend straatgeweld tussen twee rivaliserende groepen Marokkanen in Roosendaal, actief in de drugsscene. Een man wordt zowat doodgereden. De autobestuurder loopt diepe snijwonden in zijn hals op. ,,Slachtoffergejank.”

Het eerste slachtoffer wordt zo’n 30 meter meegesleurd door de auto. Zijn hele rug en billen schuren finaal open. Degene achter het stuur moet dat bekopen met centimeters lange steekwonden in zijn schouder en nek.

Het incident doet zich in 2017 voor op een late zomeravond in de Julianastraat in Roosendaal. Een confrontatie tussen twee groepen jongemannen van Marokkaanse origine, die elkaar al langer niet het licht in de ogen gunnen.

Bedreigingen met een krik en wielmoersleutel
Het ene gezelschap zit aanvankelijk in een Mercedes, het andere in een Seat Ibiza. Na verwensingen over en weer en bedreigingen met onder meer een krik en een wielmoersleutel, stapt een aantal mannen uit. Een van hen gooit een fiets tegen de Seat. De bestuurder van die auto geeft gas. Het slachtoffer struikelt, wordt tot tweemaal toe aangereden, klemt zich vast aan de bumper en wordt 30 meter meegesleurd.

Vervolgens takelt een ander de bestuurder toe met een mes door het openstaand autoraam.

Het slachtoffer van de steekpartij laat de rechtbank in Breda, via zijn raadsman, weten dat hij zich enorm schaamt voor de ontsierende littekens. ,,Ik ben bijna geslacht als een schaap.” Hij heeft nog steeds hulp bij zijn traumaverwerking nodig.

Hij is stellig over de vermeende dader: ,,Een dikke Marokkaan uit Bergen op Zoom met een wit shirt en een spleet tussen zijn tanden.” Die 32-jarige verdachte is niet komen opdagen voor de strafzaak. Volgens zijn advocaat Henk van Asselt ontbreekt het ook aan bewijs. Immers, het wemelt van de wisselende verklaringen. Hij ergert zich aan het geweeklaag van de autobestuurder: ,,Slachtoffergejank. Als je tweemaal expres over iemand heen rijdt, hoef je geen bos bloemen te verwachten.”

Geen verantwoordelijkheid
Er is een tweede verdachte van de steekpartij, een 30-jarige Roosendaler. Ook hij laat verstek gaan. Hij zou eerder de schuld op zich hebben willen nemen. Maar er is mogelijk nog een derde, onbekend gebleven verdachte, wiens naam niemand zou durven noemen.

Al met al reden voor het Openbaar Ministerie om de affaire, die zich afspeelde op 27 juli 2017, aanvankelijk te seponeren. Maar na een klaagschrift besloot het hof in Den Bosch alsnog tot vervolging.

Evenals zijn kantoorgenoot uit advocaat Mark Broere van de Roosendaalse verdachte zijn ongenoegen over de houding van alle betrokkenen. ,,Personen met vaak dezelfde achtergrond die bij alles beweren dat ze worden benadeeld, racistisch worden bejegend of als minderwaardig worden behandeld. Maar in een situatie als deze, met een erge steekpartij waarbij ook iemand bijna is doodgereden, ontbreekt het aan reflecterend vermogen.”

De officier van justitie kan niet hard maken dat een van beiden heeft gestoken: ,,Er ontbreekt te veel onafhankelijk bewijs.” Bovendien zou zij een noodweerscenario aannemelijk vinden. ,,Het handelen van de verdachte is verklaarbaar doordat op het eerste slachtoffer werd ingereden.” Ze vraagt ontslag van rechtsvervolging voor beiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door King George »

Beschrijven ze nou dat het om Marokkanen gaat en niet over groepen jongeren?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zo ontstaat het Marokkanenprobleem

Bericht door Ariel »

Dit is duidelijk een geval van eerwraak. Wat ging er aan vooraf...

Een Rotterdammer die op vakantie was in Marokko is in de nacht van zondag op maandag op gruwelijke wijze doodgestoken. Onze Marokkaanse landgenoot kwam om het leven na een ruzie nabij een strand in de regio Al-Hoceima, waarna de steker ervandoor ging. De politie controleerde na de steekpartij alle auto’s met een Nederlands kenteken in de omgeving om de dader – net als het slachtoffer van Marokkaanse komaf – zo snel mogelijk te pakken.
‘Door aanslag getroffen woning is van man die neef doodstak in Marokko’

De woning aan de Rotterdamse Rembrandtstraat waar in de nacht van donderdag op vrijdag een aanslag met een explosief plaatshad, behoort toe aan de familie van Soufiane B., de man die enkele dagen geleden in het Marokkaanse Al-Hoceima zijn neef zou hebben doodgestoken. Dat melden opsporingsbronnen van De Telegraaf. Zowel de familie van de verdachte als het slachtoffer komen uit Rotterdam-Noord.

Rond drie uur in de nacht schrokken bewoners wakker van een harde knal en glasgerinkel bij een portiek aan de Rembrandstraat in Rotterdam-Noord. Er raakte niemand gewond, maar de schade was behoorlijk en kort erna scheurde een gemotoriseerd voertuig met twee personen erop weg van de plaats delict. Ook sneuvelden twee ramen van een woning op de eerste etage. De politie houdt er rekening mee dat er een steen doorheen is gegooid. Iets verderop, op de Noordsingel, hield de politie twee mannen op een scooter aan. Ze hadden een tas bij zich met daarin brandbare stoffen. De twee mannen, een 23-jarige man uit Spijkenisse en een 24-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, werden aangehouden. Hun voertuig is in beslag genomen voor verder onderzoek.

Opsporingsbronnen bevestigen De Telegraaf dat in het appartement in de portiekflat de man woont die in Marokko enkele dagen geleden zijn, zo luidt de verdenking van de Marokkaanse politie, neef zou hebben doodgestoken op het strand van Al-Hoceima, na een ruzie. Die zou gaan om enkele duizenden euro’s en mogelijk een criminele achtergrond hebben. Het slachtoffer, Hicham, werd in zijn borst gestoken met een wit mes, waarna de dader er meteen vandoor ging en er een klopjacht door de politie op hem werd ingezet, waarbij alle auto’s met Nederlands kenteken in de wijde omgeving tot stoppen werden gedwongen om alle inzittenden zich te laten identificeren.

Een broer van het slachtoffer probeerde de wond in paniek nog te dichten, maar tevergeefs. Een drie kwartier later arriverende ambulance kon het leven van de 25-jarige Rotterdammer niet meer redden. Het leidde meteen tot woede in de Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam-Noord, en op sociale media werd al wraak gezworen. De naam en foto van de vermeende dader, en ook enkele namen van familieleden onder wie zijn vader, werden daarbij genoemd en getoond. Mogelijk is die wraak nu al genomen, met de aanslag op de woning. Beide families wonen bij elkaar in de buurt. De verdachte lijkt zelf momenteel niet te treffen, omdat hij volgens Marokkaanse media inmiddels is gearresteerd in het Noord-Afrikaanse land en daar gedetineerd zit. Dat laatste is overigens niet bevestigd door autoriteiten.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet donderdag al weten dat de familie van het slachtoffer wordt bijgestaan met consulaire hulp. Een verdachte of zijn familie had zich niet gemeld voor bijstand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie