Fraude Ibn Ghaldoun, en andere zaken

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Marieke

Fraude Ibn Ghaldoun, en andere zaken

Berichtdoor Marieke » Do Mei 30, 2013 9:52 pm

Het vwo-examen Frans is gelekt vanuit de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
De politie heeft een verdachte opgepakt. Het gaat om een 22-jarige man. Hij wordt nu verhoord. Of het gaat om een leraar of een medewerker van de school is nog niet bekend.
Afgelopen dinsdag werd het examen op internet gezet. Volgens de school zijn medewerkers naar aanleiding van dat nieuws in de kluis gaan kijken. Daar werd een 'onregelmatigheid' aangetroffen, en de school deed daarop kort na 09:00 uur aangifte van diefstal bij de politie. Wat de 'onregelmatigheid' was, meldt de school niet.
Aanklacht tegen diefstal examens
Bij het gelekte examen zat een brief, waarin gesuggereerd wordt dat er scholen zijn die leerlingen toegang geven tot examens om de schoolresultaten omhoog te krijgen.
"Van diverse (meer dan tientallen) bronnen heb ik vernomen dat er meer dan 6 VWO examens zijn gestolen uit diverse scholen in Nederland. Verdere details over hoe, wie, wat en waar weet ik helaas niet", stond er onder meer in de brief.
Examen dag uitgesteld
Door het uitlekken van de opgaven besloot het College voor Examens het examen een dag uit te stellen. Er kon dan in de tussentijd een vervangend examen naar de school gestuurd worden.
Volgens het College voor Examens hebben alle 592 scholen het nieuwe examen in goede orde ontvangen. Tegen de 17.000 vwo'ers hebben het examen vanmiddag alsnog gemaakt. Het veelbesproken eindexamen Frans is het laatste van de examenperiode voor alle middelbare scholen.
Bron: http://www.rtl.nl
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...

Marieke

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Marieke » Do Mei 30, 2013 9:53 pm

Ik wil niet afkraken of zwartmaken ofzo, maar volgens mij was een paar jaar eerder ook in het nieuws gekomen dat veel islamitische scholen niet echt goed onderwijs gaven. Klopt dat inderdaad?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 30, 2013 11:30 pm

Marieke schreef:Ik wil niet afkraken of zwartmaken ofzo, maar volgens mij was een paar jaar eerder ook in het nieuws gekomen dat veel islamitische scholen niet echt goed onderwijs gaven. Klopt dat inderdaad?

Dat is waar...Maar tegenwoordig gaat het volgens de kranten iets beter. Maar ja, of we dat kunnen geloven weet ik niet.

Lees deze topics maar even door.
Zwakke islamitische scholen : viewtopic.php?f=31&t=10263&hilit=Ibn+Ghaldoun
Islamitisch college dicht : viewtopic.php?f=31&t=13800&hilit=Ibn+Ghaldoun
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Islamitische onderwijs: afvalputje van de kennisbeschaving

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Mei 31, 2013 12:30 am

Katholieke scholen hebben altijd bekend gestaan om hun voortreffelijke onderwijs!

Het was niet voor niets dat verstandige Marokkaanse ouders hun kinderen naar een katholieke school stuurden. Ik ken zo'n mooie knappe nu tegen de veertig Marokkaanse vrouw. En altijd zonder hoofddoek. Haar religie? Onzekerheid en twijfel tussen wat wel en niet waar is van islam en christendom. Ach, op zich niet eens zo'n gekke attitude. Religie rammelt namelijk aan alle kanten. Hoe kun je dan als begaafd zelfstandig intelligent kritisch nadenkend mens een keuze maken tussen twee kwaden? Dat doe je dan toch niet! :no1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Vr Mei 31, 2013 2:17 am

De Islamitische school biedt dus een sleutel tot inzicht naar hoe creatief om te kunnen gaan met achterblijvende schoolprestaties op te voeren?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 31, 2013 12:05 pm

Bij het eindexamen Frans, dat sinds dinsdagavond via internet te downloaden is, is een inleidende brief gevoegd, geschreven door iemand die zijn of haar naam niet noemt. Het is inderdaad een beetje vreemd dat sinds de sleutel van de kluis van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun gestolen is de examen resultaten ineens heel erg omhoog gaan en de school van zeer slechte prestaties ineens stijgt naar zeer goed. Toch goed om even bij stil te staan.

Hieronder de volledige tekst van de brief

Spoiler! :
Beste examenkandidaten,

Het spijt me. Sommige van jullie denken op dit moment: ''Godverdomme, nu gaat dat examen op een ander tijdstip en datum, moet ik mijn vakantie weer opnieuw plannen en de hond op een andere dag bij de buren brengen etc.''
In een tijdsperiode waar vele onwaarheden aan het licht komen, is dit slechts één van velen.

Het gebeurt vaker dan jullie denken, namelijk dat er examens uitlekken. Het Cito mag dan wel een protocol hebben betreffende het doorgeven van het examen aan de docenten, echter hanteren leerlingen dit protol niet altijd.
Want nu komt het: Hieronder vinden jullie het komende examen VWO Frans, dat wordt afgenomen op woensdag 29 mei 2013.

Van diverse (meer dan tientallen) bronnen heb ik vernomen dat er meer dan 6 VWO examens zijn gestolen uit diverse scholen in Nederland. Verdere details over hoe, wie, wat en waar weet ik helaas niet. Het is erg aannemelijk dat, mits ze niet via de digitale snelweg zijn geroofd, er leerlingen bij de examens konden binnenin een school. Immers liggen de examens daar voor meer dan 3 weken. Met slechts een toevallige open deur, een goede gelegenheid (schoolfeest/PWS-presentaties), een makkelijk slot op de ''kluis'' (ja, die ja, die open gaat met een schroevendraaier van de Gamma) en wat minder personeel op een gewone dag, en je hebt JACKPOT.

Waarom openbaar ik dit? Ik doe dit omdat het oneerlijk is tegenover de leerlingen die voor hun examen ploeteren, huilen, zweten, meer huilen en wensen op een wonder. Die met hun eigen kennis en vastberadenheid het examen trotseren en als winnaar bovenop komen. Het is voor diegene, die zweren te zeggen dat zij elkaar groeten, omdat zij weten dat zij gaan sterven onder het lijdensweg wat men het centraal examen noemt. En dan zijn er niet een ''paar'' lummels die de examens gewoonweg jatten, het zijn er teveel. Zodanig veel dat ik mij afvraag of mijn huisarts, mijn bankdirecteur, mijn oud-docente Latijn en Grieks, mijn postbode en mijn schoonmaakster het
centraal examen niet gefraudeerd hebben?

Weet je wat wel grappig is? Dat er dus scholen zijn, die weten dat er gefraudeerd wordt, en gewoon hun ogen toeknijpen. Want jaaaaaa, hogere slagingspercentages = meer aanmeldingen = meer geld voor die managers die er geen moer van bakken. School hoort een plek te zijn waar men zich ontwikkelt als volwaardig mens, waarin jou interesses geprikkeld worden. Maar tegenwoordig ligt de druk zo hoog. Zoveel hangt af van dat ''officiële'' papiertje met een handtekening. De druk is zodanig hoog dat leerlingen wanhopig worden en proberen te een oneerlijke voorsprong te krijgen. Ook is de aankondiging van een ''sociaal leenstelsel'' (jezelf ontwikkelen als mens kost nu klauwen met geld en verwijdt de bestaande gat tussen arm en rijk) geen goede motivatie. Want als je nu zakt, ben je ''waarschijnlijk'' je studiefinanciering kwijt en je OV-chipkaart!

Dit is een momentopname, net als je examens. Levensdoelen en hoge ambities zijn geweldig, maar leer ook te kijken naar de kleine dingetjes in het leven. Geniet van het kind zijn en je komende studie, want een uitgelekte examen zal je in de komende 10 jaar niet meer meemaken!

Deze tekst heeft eigenlijk geen enkele betekenis voor jullie, maar met deze drastische zet probeer ik toch het onderwijs te verbeteren.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

King George

Berichtdoor King George » Vr Mei 31, 2013 12:48 pm

Moslimschool beste vwo sinds examensleutel weg is

Afbeelding Wilt u toeval? U krijgt toeval. Ibn Ghaldoun, de school waar het Franse examen werd gestolen, is de kluissleutel sinds november 2010 kwijt. Iets meer dan een jaar later, op basis van de examens van 2011, 2012 staat de Ibn Ghaldoun na jaren van slechte resultaten plotsklaps bij de beste vijf VWO's van Nederland. Nou, dat is toeval, of niet? Okee, nu is het helder. Moslims zijn dus officieel schuldig aan alles. Onthoofdingen, het begrotingstekort, de prijs van benzine, die reclame van Dubbel Friss, het uit elkaar spatten van de relatie van Gordon, uw moeder, alles. Snel, Geert, zeg iets racistisch! Top, dit werkt. Kijk, onthoofde soldaten, prima. De vrouwtjes onderdrukken, okee. Homo's van flats af tieften, peulenschil. Maar haatbaarden, blijf met je korhanden van onze eindexamens Frans 2013 af! We willen niet stigmatiseren, maar elke keer als er iets schandaligs gebeurt staat er 'TOEVALLIG' een moslim naast. Beter distantieert de hele reet-van-Mekka-af-gemeenschap zich onmiddellijk van gestolen Franse examens. Houdt de AIVD wat extra mannetjes op straat om in de wereld van de examenronselaars te infiltreren. Debatavonden! We hebben debatavonden nodig in de Rode Hoed over hoe we het probleem van moslims die eindexamens jatten het beste kunnen weg subsidiëren. Het schijnt trouwens dat je in Syrië onmiddellijk gepromoveerd wordt tot kolonel als je kan aantonen dat je wel eens Nederlandse examens hebt gejat. Afijn, de school kwam een jaar of acht geleden al in opspraak vanwege reisjes naar Saudi-Arabië. Kostte 200.000 euro. Excursie naar een Al Qa'ida trainingskamp om te leren Franse examens te nakken, zeker? Beter gaat Trouw nu undercover in de Schilderswijk om op te zoek te gaan naar de Vergeten Examendriehoek. Onderste steen boven! En tot die tijd zijn moslims natuurlijk schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Zoals het de Hollandse traditie betaamt. Hou de push-berichten van de NOS in de gaten voor de laatste updates!

GeenStijl

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Vr Mei 31, 2013 1:24 pm

Eindexamens zijn supermakkelijk ^_^ Als je ze dan moet laten spieken om het ze te laten halen, of je kunt ze niet genoeg bijbrengen om die vraagjes te doen, ben je echt een downie van een docent. Mijn docenten hebben dat hele jaar niks uitgevreten buiten ons oude examens laten doen (ik deed ook niks) makkelijk man! En iedereen haalde het. Terwijl we tranentrekkend slechte films keken bij Engels en films bij Frans en voor de rest wat meuk herhaalden en verder lekker luierden. En dan falen ze op die stomme examens daar? Omg, dan doen ze het dus NOG slechter. Wauw! Ergens wel knap :smile4:

Want bij ons deden ze zo ongeveer niks... echt niet veel. En het slechter doen dan leraren die wat aankloten en luieren, nou, dat is best bijzonder!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 31, 2013 1:43 pm

Goed nieuws. Er komt nu Sowieso een nieuw slot op de kluis Ibn Ghaldoun'

Maar.....Het is nog niet duidelijk of het eindexamen Frans dat uit de kluis van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam is ontvreemd, ook het vwo-examen is dat op internet is verschenen. „We hebben alle vragen van de politie beantwoord en wachten nu het onderzoek af”, zegt Ayhan Tonca, bestuursvoorzitter van de scholengemeenschap vrijdag.

Stel dat het niet hun gestolen eindexamen Frans is dat op internet vescheen, dan zijn ze nog meer de klos, want men heeft een geopende brief met het examen Frans in hun kluis gevonden. Onverzegeld dus.

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Mei 31, 2013 2:26 pm

beetje sneu voor de moedige klokkenluider, maar tenzij het gebruik van het onzijdige lidwoord ondertussen al op de meeste scholen wordt genegeerd.....

(jezelf ontwikkelen als mens kost nu klauwen met geld en verwijdt de bestaande gat tussen arm en rijk)

een uitgelekte examen
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Mei 31, 2013 3:18 pm

Manon schreef:beetje sneu voor de moedige klokkenluider, maar tenzij het gebruik van het onzijdige lidwoord ondertussen al op de meeste scholen wordt genegeerd.....

(jezelf ontwikkelen als mens kost nu klauwen met geld en verwijdt de bestaande gat tussen arm en rijk)

een uitgelekte examen

Dat is ook altijd het eerste waar ik op let.
Al is de allahtoon nog zo snel.....het lidwoord achterhaalt hem wel... :greeting2:
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 08, 2013 10:43 am

Politie gaat opnieuw onderxzoek doen op de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. En ik ben van mening dat men niet de examens ongeldig van alle eindexamenkandidaten ongeldig moeten verklaren, maar men moet de exames van de kandidaten van de Ibn Ghaldoun goed bekijken. Het is heel raar dat enkele jaren geleden de school de slechtse resultaten behaalde, en nu opeens tot de top behoord. Ra. ra....Zou het iets te maken hebben met uitgelekte examens?

Mogelijk ook examen Engels gestolen

Op de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam is, naast het examen Frans, mogelijk nog een examen gestolen.

De politie bevestigt dat zij onderzoek doet naar onrechtmatigheden bij 'een ander examen'. Om welk examen het gaat, wil de politie niet zeggen. Naar verluidt gaat het om het examen Engels.

De politie heeft de pijlen opnieuw gericht op de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam, waar eind mei een vwo-examen Frans uit de kluis werd ontvreemd. Daarvoor werd een 22-jarige Rotterdammer aangehouden.

Mocht ook het examen Engels uitgelekt zijn, dan kan dat grote gevolgen hebben voor de eindexamenkandidaten in heel Nederland. Mogelijk worden dan heel veel examens ongeldig verklaard.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... olen.dhtml

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Za Jun 08, 2013 10:54 am

Monique schreef:
Manon schreef:beetje sneu voor de moedige klokkenluider, maar tenzij het gebruik van het onzijdige lidwoord ondertussen al op de meeste scholen wordt genegeerd.....

een uitgelekte examen

Dat is ook altijd het eerste waar ik op let.
Al is de allahtoon nog zo snel.....het lidwoord achterhaalt hem wel... :greeting2:

Nee. Veel meer mensen maken lidwoordfouten, ik zie het sinds een paar jaar en vind het heel gek. :thinking:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jun 08, 2013 10:57 am

Het wordt spijtig genoeg soms veralgemeend. Reden te meer om extra opmerkzaam te zijn.

"deze" vers bestaat vb. ook niet.

Manon

Berichtdoor Manon » Za Jun 08, 2013 11:02 am

Wat ook wel leuk is aan deze verrijkende superkwaliteitsschool is dat de sleutel van de kluis blijkaar al EEN JAAR VERDWENEN is.

Het woord "kluis" krijgt hierbij ook wel een andere betekenis.
Zoals GeenStijl op 31 mei meldde:

“Moslimschool beste vwo sinds examensleutel weg is: Wilt u toeval? U krijgt toeval. Ibn Ghaldoun, de school waar het Franse examen werd gestolen, is de kluissleutel sinds november 2010 kwijt. Iets meer dan een jaar later, op basis van de examens van 2011, 2012 staat de Ibn Ghaldoun na jaren van slechte resultaten plotsklaps bij de beste vijf VWO’s van Nederland. Nou, dat is toeval, of niet?”

http://ejbron.wordpress.com/2013/06/08/ ... more-40141

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Za Jun 08, 2013 11:05 am

Ik kijk *toevallig* even op GeenStijl...
Examen Engels gejat: niemand heeft VWO gehaald
Oh shit. Op de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun is met nog een examen gerommeld. Sterke vermoedens dat het examen Engels ook gestolen is. Stop de diploma-uitreikingen. Alle VWO-examenkandidaten onmiddellijk terug halen van Chersonissos, Salou en Rimini. De GoGo-Tours verloven zijn per direct ingetrokken. Vlag-met-rugzak halfstok, nu. Inschrijvingen op vervolgopleidingen tellen niet. Als het examen Engels inderdaad is gejat, zou dit zomaar kunnen betekenen dat het examen Engels VWO ongeldig wordt verklaard. Landelijk. Bam. Niemand in Nederland heeft dan in 2013 zijn VWO gehaald. Want er is een oneerlijke situatie ontstaan. Niet voor niks dat de Examencommissie toen met het gestolen Frans examen rigoureus het complete examen een dag verplaatste, met alle gevolgen van dien. Als we ons onderwijs serieus nemen, zijn dat soort ingrepen bij gestolen examens noodzakelijk. Met dank aan Ibn Ghaldoun, waar niemand op het idee kwam om het slot van de examenkluis te vervangen toen in 2010 één van de sleutels werd gejat. En het is niet dat ze er geen geld voor hadden, want deze scholengemeenschap staat er om bekend buitensporig veel subsidie binnen te slepen. Bovendien, wat wij niet snappen, als dit soort diefstal vaker heeft plaats gevonden, waarom zijn deze examens dan gewoon stilzwijgend uitgedeeld? Als het goed is kan de examencoördinator op Ibn Ghardoun zien dat er gerommeld is met de verzegelde enveloppen, waarna per direct op de nationale noodstop gedrukt moet worden. Afijn, mooi bagger als je net je VWO-examen achter je kiezen hebt. Dit zou zomaar eens lelijk je hele zomer kunnen verkloten. Zou zomaar kunnen dat je straks opnieuw ligt te blokken op je stretcher in de zon. Kudt.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Za Jun 08, 2013 3:34 pm

Op elke uni, hoge en middelbare school word er met examens gekloot door Moslims. Ik ken via via zelf een prof die elk Marokkaantje helpt zijn titel te halen door vrijwel al het werk zelf te doen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 09, 2013 10:12 pm

Wie weet hoeveel jaar men al eindexamens gestolen heeft. Geen wonder dat de school van heel slecht binnen een paar jaar tot goed opgeklommen is. De school gaat zelf ook niet vrijuit, want degene die de examens uit moest delen, moet gezien hebben dat de zegel van de envelop verbroken was. Hij of zij had dat door moeten geven.
De Onderwijsinspectie doet nu onderzoek naar de uitslagen van de eindexamens van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Dat heeft de inspectie zondagavond bekendgemaakt. De inspectie vraagt de examenuitslagen van Ibn Ghaldoun van de afgelopen 3 jaar op. Het gaat dan om alle vakken, dus ook die waarvan geen examens gestolen zijn. „We kijken of er opvallende afwijkingen in de uitslagen te zien zijn”, legt een woordvoerder uit.

Arrestaties voor diefstal eindexamens
ROTTERDAM -

De politie heeft twee leerlingen van de islamitische school Ibn Ghaldoun gearresteerd voor de diefstal van eindexamen VWO, Havo en VMBO van een school in Rotterdam.

De twee verdachten, een jongen en een meisje, zouden de examens hebben verkocht aan medeleerlingen. Dat meldt het Openbaar Ministerie in Rotterdam zondag. Het OM wil niet zeggen om welke vakken het gaat.

De twee verdachten zijn een 18-jarig meisje uit Rotterdam en een 19-jarige jongen uit Maassluis. Ze zitten op de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Beide verdachten zouden dit jaar eindexamen doen, het meisje op de havo en de jongen vwo. Ze hebben volgens justitie in de school ingebroken en daar de examens gefotografeerd. Bij hen thuis werden de eindexamens gevonden.

De politie onderzoekt nog of en hoeveel medeleerlingen van de twee de gestolen eindexamens hebben gekocht.

Bij de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun was eerder het vwo-examen Frans ontvreemd. Een 22-jarige Rotterdammer werd daarvoor opgepakt, maar na enkele dagen kwam hij vrij. De man geldt nog altijd als verdachte.

Het College voor Examens, dat over eindexamens in Nederland gaat, en de scholengemeenschap waren zondagavond nog niet bereikbaar voor commentaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2163 ... tal__.html

Het is ook nog niet bekend wat de gevolgen voor de leerlingen in het land zijn. Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) sluit niet uit dat alle examenkandidaten van Ibn Ghaldoun hun eindexamens opnieuw moeten maken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jun 09, 2013 11:20 pm

Oeps!!! deze muis kan wel eens een hele lange staart krijgen voor de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun.
De positie van de school is nog onduidelijk.

Het ministerie van Onderwijs wil niet zeggen of de nieuwe examendiefstal op de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun gevolgen heeft voor de positie van de school.

„Het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen. Er loopt een onderzoek. Het zou voorbarig zijn om vooruit te lopen op de uitkomsten daarvan, dat doen we niet”, liet een woordvoerster zondagavond weten.

Ozes

Berichtdoor Ozes » Ma Jun 10, 2013 3:39 am

Ik hoop dat alle leerlingen een bloedhekel krijgen aan moslims
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Jun 10, 2013 11:59 am

Ik lees bij:
School weet niet welke leerlingen vastzitten
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21636374/__School_weet_niet_welke_leerlingen_vastzitten__.html
Personeel van de school staat buiten en maant iedereen door te lopen en vooral niet te praten met de aanwezige pers. Een medewerker doet dat wel en vertelt kort over de vingerafdrukken die eerder op vrijwillige basis bij leerlingen zijn afgenomen voor het onderzoek.
Volgens bestuursvoorzitter Ayhan Tonca zijn die vingerafdrukken vrijdag afgenomen bij havo- en vwo-leerlingen.

De twee zullen wel ontkennen maar ja, vingerafdrukken zijn bewijs voor rechters.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Schepsel

Berichtdoor Schepsel » Ma Jun 10, 2013 12:29 pm

Dus eerst verspreiden ze die dingen zélf en dan gaan ze, zodra ze gesnapt zijn, de schuld geven aan leerlingen en hén incrimineren?!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Jun 10, 2013 12:42 pm

Talloze scholieren maken zich zorgen over hun eindexamens, nadat dit weekeinde bekend werd dat twee jongeren zijn aangehouden wegens het stelen van eindexamens voor vwo, havo en vmbo. Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) zegt vooral via Twitter benaderd te worden door scholieren uit het hele land.

„Wij kunnen niet zoveel tegen ze zeggen. We moeten wachten tot het College voor Examens bericht geeft”, aldus LAKS-voorzitter Lotte Savelberg maandagochtend. „Of examens in een bepaalde regio of meerdere regio's ongeldig worden verklaard, hangt af van de mate waarin ze zijn verspreid. Nu gebeurt er weer hetzelfde als met het examen Frans, toen hebben leerlingen anderhalve dag in onzekerheid gezeten. Het College moet zo snel mogelijk met een reactie komen.”

King George

Berichtdoor King George » Di Jun 11, 2013 8:54 am

Genadeklap dreigt door fraude

Examens mogelijk allemaal opnieuw

De eindexamenstudenten horen vandaag of ze de genadeklap krijgen en alle toetsen over moeten doen. Ze zijn dan slachtoffer van de meest omvangrijke examenfraude uit de Nederlandse geschiedenis, veroorzaakt door leerlingen van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam.

De Onderwijsinspectie, College van Examens en het OM komen vermoedelijk vandaag al met de consequenties van het bliksemonderzoek naar de diefstal van examens vmbo, havo en vwo op Ibn Ghaldoun. Alle resultaten van de school vanaf 2011 worden onder de loep genomen.

Vingerafdrukken

Van veertig examenkandidaten en ook enkele docenten zijn vingerafdrukken genomen. Vorig jaar werden de codes en het slot van de examenkluis nog vervangen.

De 207.204 kandidaten die dit jaar aan de centrale examens hebben meegedaan, balanceren tussen hoop en vrees. In theorie kunnen alle examens voor het vmbo, havo en vwo door het CvE ongeldig worden verklaard.

„Als blijkt dat er al jarenlang is geknoeid, dan verliezen de examens subiet hun waarde”, zegt voorzitter Slagter van de VO-Raad. „Het zou toch ontzettend treurig zijn als mensen over tien jaar zeggen: jij hebt je diploma gehaald in 2013, dat is niets waard.”

Afgelopen weekeinde werden twee leerlingen van Ibn Ghaldoun – een Rotterdamse havo-scholiere van 18 en een vwo-examenkandidaat van 19 uit Maassluis – gearresteerd voor de diefstal van examens. Gisteravond werd een derde scholier, een 18-jarige havist opgepakt. Duidelijk is al dat het niet alleen ging om een gestolen examen Frans, maar om examens voor zowel vwo, havo als vmbo.

De VO-raad wil snoeihard afrekenen met de islamitische scholengemeenschap. „Als het foute boel is, dan moet hun examenlicentie direct worden afgenomen. Scholieren moeten dan staatsexamen doen of uitwijken naar andere scholen.”

’School wist van geknoei’

Mogelijk wisten docenten en directieleden van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam al langer dat er geknoeid was met examens, maar hielden ze hun mond dicht omdat de school bij de Onderwijsinspectie al onder het vergrootglas lag.

Duidelijk is dat zichtbaar moet zijn geweest dat er was geknoeid met de verzegelde examens in de schoolkluis. Bestuursvoorzitter Ayhan Tonca van Ibn Ghaldoun wacht nog met het ingrijpen in zijn eigen directie. „Ik moet er niet aan denken dat alle examens door toedoen van onze school ongeldig worden verklaard.” Ibn Ghaldoun stond lange tijd als ’zeer zwak’ bekend.

bron

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jun 11, 2013 11:34 am

De politie heeft aanwijzingen over welke examens nog meer gestolen zijn op de Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Naast het vwo-examen Frans zouden zeker vier examens zijn gestolen, waaronder het havo-examen Engels en het vmbo-examen natuur- en scheikunde.
Als deze toetsen zijn verspreid onder leerlingen, moeten examenkandidaten mogelijk bepaalde examens overdoen. Het College van Eindexamens neemt hier een besluit over.

Het zal mij niet verbazen als alle examens gecopieerd zijn.

Terug naar “Samenleving & Integratie”