Fraude Ibn Ghaldoun, en andere zaken

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Di Jun 11, 2013 3:25 pm

Goeie troost!!!!. :shock:

13 EXAMENS GESTOLEN OP IBN GHALDOUN

Op de Rotterdamse school Ibn Ghaldoun zijn 13 examens gestolen. Alle leerlingen die op deze school een gestolen examen hebben gedaan, zullen dit opnieuw moeten doen. Dat meldde staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs dinsdag in de Tweede Kamer.

De gevolgen voor leerlingen elders in het land lijken vooralsnog beperkt. Een deel van de vmbo'ers, diegenen met het gestolen examen economie in hun pakket, krijgen pas donderdag de uitslag in plaats van woensdag.

De Inspectie voor het Onderwijs zal woensdag om 17.00 uur definitief besluiten of donderdag de overige examenuitslagen bekend zullen worden gemaakt. Dekker benadrukte dat er nog geen reden is om aan te nemen dat ook de bekendmaking van die uitslagen zal worden opgeschort.

Dekker sprak van een ingrijpende maatregel, die volgens hem goed te verdedigen is. ,,De waarde van het diploma moet boven alle twijfel verheven zijn'', stelde hij. Politie, justitie en de inspectie zetten alles op alles om uit te vinden wat er precies is gebeurd.

In totaal zijn 9 havo-examens gestolen, drie vwo-examens en een vmbo-examen. Op het vmbo gaat het om het examen economie. Op de havo om de vakken aardrijkskunde, Arabisch, Frans, geschiedenis, Engels, maatschappijwetenschappen, wiskunde, Nederlands en natuurkunde. Op het vwo gaat het om management en organisatie, biologie en scheikunde.

Volgens Dekker zijn de examens door de politie aangetroffen tijdens huiszoekingen. Er zijn inmiddels drie leerlingen opgepakt in verband met de diefstal: twee 18-jarige havo-leerlingen en een 19-jarige vwo'er.

Volgens de staatssecretaris wordt het ,,degenen die hierachter zitten zwaar aangerekend''. Hij sprak van een ernstige zaak, ,,die vooral heel vervelend is voor al die leerlingen die keihard hun best hebben gedaan om hun examen te halen.''

bron


Update. Er zijn inmiddels 15 examens gestolen

Na onderzoek op de Ibn Ghaldounschool bleek dat deze examens bovengemiddeld zijn gemaakt. De leerlingen van de islamitische school moeten de bewuste examens opnieuw maken. Een aantal volgende week al, een ander deel mogelijk de week daarop.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam
Berichten: 39180
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Mahalingam » Di Jun 11, 2013 7:28 pm

Op de StaatsTV (Journaal) werd het ook uitgebreid behandeld. Goede emo-TV. Al die leerlingen die landeswijd in spanning zitten, misschien hun examens over moeten doen. Van vakantie moeten terug komen enz. Huilie huilie.

Nu blijkt dat de fraude tot de eigen volk kring beperkt is, is er opluchting elders.
En ze hebben niets te klagen. Al een tijd geleden schreef een wethouder een brief aan de ouders van die school met als kernpunt "Die zaak spoort niet".
Eigen schuld, dikke bult.

In Allahstan zijn diploma's een bewijs dat je rijke sponsors hebt, niet dat je tot iets in staat bent. Citaatje uit "De ondergang van Nederland".
De enige keer dat ze onze leugens niet wisten te waarderen was toen de
uitslag van het schoolexamen moest worden overgelegd, en de slechte cijfers weer een hele serie harde handen, schoenen en stokken beloofden.
Voor zo'n geval bestonden alternatieve methoden, zoals een die mijn
broer gebruikte: die kocht zich met smeergeld door vijf leerjaren heen
zonder één keer te slagen. Maar ach, omkopen en slim zijn was één en
hetzelfde, en alleen een dwaas zou een politieagent niet omkopen als hij
celstraf kon ontlopen voor wat kleingeld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4930
Lid geworden op: Zo Jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Schepsel » Di Jun 11, 2013 8:32 pm

Afbeelding



:muslima: [icon_lol.gif]
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 12, 2013 10:14 am

Examendief blijkt zoon docent Ibn Ghaldoun

De eindexamenfraude in Rotterdam blijft uitdijen. Een van de opgepakte examendieven blijkt de 18-jarige zoon van een docent natuurkunde op de school. De leraar was ook ruim 7 jaar directeur van de islamitische scholengemeenschap in Rotterdam.

Dat bevestigen bronnen binnen het politieonderzoek aan het AD. Volgens het Openbaar Ministerie heeft de vader van één van de drie verdachte eindexamendieven 'een band' met de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Dat het zou gaan om de zoon van een oud-directeur wilde een woordvoerster niet bevestigen.

De huidige directeur van Ibn Ghaldoun, Ayhan Tonca, noemt het nieuws 'onvoorstelbaar verschrikkelijk'. De schoolleiding zal woensdagochtend praten met de oud-directeur, die nu leraar natuurkunde is. Of de man nog een toekomst op de school heeft 'is onderwerp van gesprek', aldus Tonca.

Sleutel
In het huis van Anass B. is gezocht naar de sleutel van de schoolkluis, die 3 jaar geleden verdween, maar deze is nog niet aangetroffen.

De vader van B. kwam als directeur van Ibn Ghaldoun ook al in opspraak. In 2007 kwam aan het licht dat de school onder zijn bewind overheidssubsidie misbruikte voor reisjes naar Mekka.

Onderwijswethouder Hugo de Jonge van Rotterdam heeft de schoolleiding gisteravond dringend verzocht 'de deuren te sluiten'. Door de omvangrijke examenfraude is de school (692 scholieren) volgens De Jonge niet langer levensvatbaar.

Staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs maakte eerder op de dag de omvang van de fraude bekend. Op de school zijn in totaal vijftien examens gestolen. Dat maakt de diefstal de grootste examenfraude ooit. De scholieren van het Ibn Ghaldoun moeten alle examens van de vakken die zijn gestolen opnieuw maken.

Examenuitslag
Over de verdere gevolgen heerst onduidelijkheid. Leerlingen van andere scholen hoeven waarschijnlijk niet opnieuw examen te doen, maar hierover volgt vandaag pas uitsluitsel. Door de fraude krijgt een deel van de vmbo-t leerlingen niet vandaag, maar pas morgen hun examenuitslag.

De politie hield tot dusver drie leerlingen van de school aan voor de examendiefstal. Naast B., gaat het om Safae K. (18) en Kamal el B. (19). Die laatste wordt door scholieren genoemd als 'spil' in de fraude. Op de arrestatie van K. wordt door ingewijden met verbazing gereageerd. Zij zou ook zonder inzage in de examenopgaven 'met vlag en wimpel zijn geslaagd'.

http://www.ad.nl/ad/nl/13548/Eindexamen ... doun.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 19099
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor King George » Wo Jun 12, 2013 10:17 am

De rotte appel zal ook weer eens niet van de dito boom zijn gevallen. Aan een rotte boom zullen enkel rotte vruchten kunnen groeien.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 7530
Lid geworden op: Do Jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor xplosive » Wo Jun 12, 2013 10:29 am

Wat een islamtische beerput weer!

En dat terwijl moslims zichzelf er zo op beroemen dat ze zo schoon zijn op zichzelf (al schijnen ze wel moeite te hebben met bepaalde lichaamsdelen, zie Ook moslims moeten billen wassen). Maar dat is waarschijnlijk vooral om te maskeren hoe rot het er van binnen uitziet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Mahalingam
Berichten: 39180
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jun 12, 2013 11:27 am

En wat vindt de PvdA er van?

    De lokale PvdA-fractie wil de school nog een kans geven. Wel moet er dan een bewindvoerder aan het hoofd komen te staan, die de school uit de problemen moet helpen.
Bij Knevel en Van den Brink was onderwijswethouder Hugo de Jonge en die zei dat de tent maar dicht moest. Geen beredderen meer aan.
http://www.bnr.nl/nieuws/126615-1306/wethouder-rotterdam-sluiting-ibn-ghaldoun-onvermijdelijk


En wat zegt het schoolbestuur?

    "Hebben jullie echt niets gemerkt?" Dat heeft bestuursvoorzitter Ayan Tonca van de Ibn Ghaldoun Scholengemeenschap in Rotterdam gisteren op een personeelsvergadering nogmaals aan de medewerkers gevraagd.
En nee, ze hadden niets gemerkt.
http://nos.nl/artikel/516992-ibn-ghaldoun-regels-gevolgd.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 12, 2013 12:48 pm

De Ibn Ghaldounschool heeft een natuurkundeleraar op non-actief gezet, omdat zijn zoon een van de verdachten van de diefstal van de schoolexamens is. Dat bevestigt een woordvoerster van de school woensdag.

Kiekje van de culprit met balk over zijn ogen. [icon_lol.gif]

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam
Berichten: 39180
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jun 12, 2013 1:34 pm

Wie is de bekendste oud-leerling van die school? Samir Azzouz, beter bekend als Samir A.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 19099
Lid geworden op: Zo Sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor King George » Wo Jun 12, 2013 1:35 pm

Tipgever: meer misstanden op Ibn Ghaldoun

De NOS heeft bij Ibn Ghaldoun niemand gesproken die wist van de examenfraude. Aldus Lidwien Gevers. Zij sprak louter kinderen die hard gestudeerd hebben. Heel gek, want wij spraken dan weer iemand die al jaren weet heeft van allerlei misstanden op de school. Deze alinea uit de brief bij het gelekte examen Frans, dat GeenStijl als eerste publiceerde, lijkt inderdaad aardig te kloppen als we onze bron mogen geloven. Inspectie, letten jullie op want dit moet na trekken zijn. Docenten maakten afspraken met leerlingen om de resultaten van hun examens op te krikken. Een bekend trucje was om de multiple choice-opgaven met zwarte pen in te vullen, en de vragen die men niet kon beantwoorden open te laten. De docent kon dan bij het nakijken het juiste vakje zwart maken. Waarom zwart? Omdat blauwe pennen onderling nogal van kleur kunnen verschillen. Er werd haat tegen andersdenkenden gepredikt. Citaat uit de mail: "Aanzetten tot haat, aanzetten tot discrimineren van christenen en joden. Aanzetten tot het boycotten van Nederlandse cultuur." Niet alleen door de naargeestige imams maar ook door ander personeel. Het klinkt als een aflevering van South Park maar onder andere een chauffeur van het leerlingenvervoer zou de jeugd hebben opgestookt. De bekendste oud-leerling van Ibn Ghaldoun is volgens onze bron dan ook veroordeeld terrorist Samir Azzouz, wat in deze comment op een oude NuJij-discussie bevestigd wordt. Het gerucht dat de brand op de oude locatie van Ibn Ghaldoun is aangestoken door met een elektriciteitskast te rommelen duikt ook weer op. Dit zou zijn gedaan om een betere plek toegewezen te krijgen. Oud-directeur en vader van de examendief Bofarid beklaagde zich er in 2006 over en gaf het gebouw de schuld van de problemen op de school. Dus ja, leuk dat de NOS nou net die drie hard blokkende studenten voor hun plopkap heeft gesleurd maar dat lijkt niet bijster representatief voor de realiteit op Ibn Ghaldoun. Net als de examenuitslagen, trouwens.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2


Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 12, 2013 2:38 pm

Via Geen Stijl kwam ik dit artikel tegen. Het gaat niet over het Ibn Ghaldoun, maar over een andere islamitische school. Deze zaken die beschreven worden in dit artikel gebeurde bijna 20 jaar geleden. Het is een lang artikel maar zeer de moeite waard om te lezen ,en dit artikel geeft een kijkje in een keuken van Islamitische scholen. Angstig.

Werken op de Amsterdamse basisschool As Siddieq
Strak, streng, ordelijk

Twee onderwijzers en een jeugdtandarts werkten jarenlang op de islamitische basis- school As Siddieq in Amsterdam. Ze zijn er in de loop van de afgelopen twee jaar weggegaan wegens de uitzonderlijk orthodoxe houding van het bestuur. Voor dit artikel heeft de redactie gesproken met negen mensen, van wie enkelen tot op de dag van vandaag met de school te maken hebben. Hun namen zijn ter redac- tie bekend. De leraren willen pertinent niet dat zij genoemd worden omdat ze bang zijn voor het schoolbestuur.


Spoiler! :
Frederiek Weeda

LERAAR 1:

,,We begonnen op As Siddieq omdat we in die tijd nergens vast werk konden krijgen. Toen we bij As Siddieq zeiden dat we geen moslim zijn, vond het bestuur dat geen probleem, mits we respect toonden voor de islam. Ze konden niet aan voldoende islamitische leraren komen.''

LERAAR 2:

,,We begonnen zo enthousiast.

Lieve kinderen en een spannende buurt, Amsterdam-West. We namen alle regels op de koop toe. Mannelijke en vrouwelijke collega's mogen elkaar niet aanraken, zelfs geen hand geven? Prima.Ze mogen nooit alleen zijn in een ruimte, ook niet om uit te leggen hoe het kopieerapparaat werkt? Akkoord. Geen lippenstift of lange nagels voor vrouwen, geen oorbellen voor mannen of een kapsel dat vrouwelijk is, niet roken op school, geen verjaardagen vieren - konden we allemaal mee leven.

,,Met de regels die de kinderen aangaan, hadden we al snel meer moeite. Ze mogen geen muziek of plezier maken. Tekeningen ophangen is verboden, in elk geval van mensen of dieren. Er hingen een keer eenvoudige tekeningen van bloemen aan de wand in de gang, gemaakt door de kleuters. Paf, een bestuurslid rukte ze van de wand. Waarom? De bloemen leken op kruisen en dat is christelijk. Joods, christelijk, Westers - het is allemaal verwerpelijk en verboden.

,,De kinderen zelf proberen op kleine manieren onder de regels uit te komen: In de zomer bijvoorbeeld hingen de hoofddoekjes van de meisjes om hun nek, maar als ze ergens op de gang een deur hoorden opengaan, siste het door de klas: 'De voorzitter komt eraan!' En dan knoopten ze als de wiedeweerga al die hoofddoekjes om.''

TANDARTS ELLEN DIJKSTRA :

,,De regels. Zelfs de tanden van de kinderen leden er onder. Ik mocht bijvoorbeeld geen plaatjes met poetsinstructies aan de wand hangen; die waren te vrolijk. Het enige wat er aan de wand hangt zijn Arabische spreuken. Op een dag liep ik met de jongens van groep 5 (acht jaar) naar mijn praktijklokaal om hun tanden te bekijken. Maar een van de bestuursleden hield me tegen: nee, nee, zei hij, een vrouw hoort jongens niet zo te benaderen. Dat mocht dus niet meer. Ik weigerde een hoofddoek te dragen en moest dus van het bestuur maar een operatiemuts op mijn hoofd doen. Na verloop van tijd werd het strenger - op een dag kwam ik op school en toen hing er een handgeschreven bordje 'vrouwen achteringang'. Ze kijken op vrouwen neer, zo eenvoudig is het.''

LERAAR 2:
,,Als wij Nederlanders koffie zaten te drinken en we hoorden een deur opengaan, dan hielden we altijd onmiddellijk onze mond. Omkijken. Wie is daar? Een bestuurslid? Kop houden. Het bestuur van deze basisschool is namelijk oppermachtig. De ene na de andere Nederlandse directeur is met ruzie vertrokken, omdat die functie een wassen neus bleek. Het bestuur bepaalt alles, houdt elke beweging van leraren bij. Ze lopen de hele dag door de school. Controleren. De conciërge is lid van het bestuur en de voorzitter van het bestuur, een imam, komt voortdurend langs. Als hij in Nederland is tenminste, want hij is vaak in Egypte of Saoedi-Arabië.''

LERAAR 1:
,,De bestuursleden zijn Egyptisch, Turks en Marokkaans. Ze geloven niet in praten of overleg. Alleen in gezag en intimidatie. Ze proberen de leraren te verdelen om te heersen. Het was bijvoorbeeld verboden in de klas koffie te drinken met een collega - dan zweer je misschien samen. Dat mocht alleen in de lerarenkamer. Zelfs dat mocht eigenlijk niet, maar de Nederlanders deden het toch. Als er een nieuwe collega kwam - de meerderheid is Surinaams maar is evenzeer slachtoffer van het regime - dan werd-ie nooit voorgesteld aan de zittende leraren, want dan zouden die hem wel eens verkeerde dingen kunnen vertellen. Het gebeurde dus dat je na een half jaar ontdekte: hé, ben jij een collega van mij? Er werken wel dertig mensen namelijk.

,,Tijdens de wekelijkse vergadering van het bestuur en het lerarenteam kregen we een keer te horen: U krijgt vier dagen ATV in plaats van tien. Een collega zuchtte. 'Niet zuchten!', commandeerde de voorzitter van het bestuur. Zo ging dat. Het bestuur hield ook een gedetailleerd dossier bij van elke leraar. In plaats van een leerling-volg-systeem, hadden wij een leraar-volg-systeem zeiden wij altijd spottend. We hebben er een keer één ingezien. '9.20 uur. Leraar X. Drie minuten de klas uit, kinderen alleen'.''

LERAAR 2:
,,Niet alle bestuursleden zijn laag opgeleid; eentje is bioloog. Maar ze weten niets van onderwijs. Ze zijn lopendebandmedewerker of schoonmaker geweest, jarenlang. Ziek geworden, WAO. Voor hun gevoel zijn ze onheus behandeld door Nederland. En nu hebben ze eindelijk een eigen koninkrijkje. Hier zijn zíj de baas. Dit is hún terrein - gesubsidieerd en wel. En je mag er niet aankomen. Ze zijn trots op hun school.

,,Wij, het kleine groepje Nederlandse leraren, kregen altijd het gevoel dat we er niet echt bij hoorden. We moesten naar hen luisteren, op hun voorwaarden werken. Dan werden we voor de zoveelste keer op het matje geroepen bij de directeur en dan dachten we: wat heb ik nú weer fout gedaan? Meestal kon de Nederlandse directeur het niet uitleggen en dan volgde er een brief van het bestuur. U heeft een islamitische vrouw beledigd, of zo.

,,Het gevoel van wij-het-bestuur-tegen-de- rest-van-de-wereld is ook wel weer begrijpelijk. De basisscholen in de buurt hebben As Siddieq structureel tegengewerkt, omdat ze de aantrekkingskracht van de school beleefden als een bedreiging. Die school groeit namelijk als kool. In negen jaar tijd heeft ze ruim vijfhonderd leerlingen gekregen. Dat gaat ten koste van scholen in de omgeving; ik denk zelfs dat er banen zijn gesneuveld op andere scholen. As Siddieq mocht dus nooit eens een gymzaal gebruiken van een andere school - die boden op geen enkele manier samenwerking.

,,Alles op die school is strak, streng, ordelijk. Hoe harder je schreeuwt tegen de kinderen, des te beter het bestuur je vindt, als leraar. Het bestuur en de ouders gaan zo bot met de kinderen om, het is een opvoeding van van-dik-hout-zaagt-men-planken. Officieel kent de school geen lijfstraffen,maar ze zijn er wel: een uur lang op één been staan in de hoek.''

LERAAR 1:
,,Ik heb meegemaakt dat een leraar Arabisch tegen een meisje zei: Ik had je toch gewaarschuwd dat je geen ketting om mag? Hij rukte in één beweging het ding van haar nek en smeet het in de prullenbak.''

LERAAR 2:
,,Langzaam maar zeker ontdekten we dat er geen enkel pedagogisch beleid of visie is. Het onderwijs interesseert het bestuur eigenlijk weinig. Kom je als leraar een dag niet opdagen? Dan zetten we de conciërge toch voor de klas. Wij hadden op de pedagogische academie geleerd: het kind staat centraal. Hier staat de islam centraal. De mens is maar een nederig wezen dat komt en gaat. Allah is er voor altijd.

,,Allah wordt ook aangedragen als remedie voor alle problemen. Kinderen die écht veel leerproblemen hebben, horen in Nederland thuis op een speciale school. Maar As Siddieq verwijst niemand naar een speciale school, want dat willen de ouders niet. Allah zal voorzien, is het idee. Sterker: veel kinderen die ze overnemen van andere scholen, dreigden daar naar een speciale school te worden gestuurd. Maar op As Siddieq werden ze met open armen ontvangen; hoe meer leerlingen, hoe meer inkomsten.''

LERAAR 1:
,,De ouders denken ook zo, hoewel ze stukken aardiger zijn dan het bestuur hoor. Maar ze beschouwen kinderen niet als een kind maar als een jonge volwassene. Ze hebben zichzelf ook nooit als kind kunnen uitleven op school. In de hooglanden van Marokko, drie keer per week met veertig kinderen een paar uur in de klas. En slaag als je iets fout deed - dát is hun associatie met school.''

LERAAR 2:
,,Ook de ouders vinden tekenen en creativiteit zinloos. Gefröbel.Het gaat om rekenen en taal. Stampen, kennis verwerven. Niks ontplooiing of ontwikkeling. Hun kinderen moeten later allemaal dokter worden of advocaat. En hoe je dat bereikt, maakt niet uit. Het is natuurlijk goed bedoeld en naïef van die ouders, meer niet. Maar ja, ze werken daardoor niet mee met dingen die je als leraar belangrijk vindt. Wij willen graag dat kleuters tekenen voordat ze schrijven - daarmee ontwikkelen ze hun motoriek. En bovendien zijn het kleuters, die vinden tekenen leuk. Maar zowel de ouders als het bestuur zeiden: kleuters moeten onmiddellijk schrijven, daar gaat het om.

,,Wat de bestuursleden betreft: als de school maar aardige CITO-cijfers haalt waar ze goeie sier mee kunnen maken. Dan blijven zij subsidie krijgen en kunnen zij hun maatschappelijke carrière voortzetten. Het gaat hen namelijk niet om de kinderen, maar om hun eigen positie in de gemeenschap. De kinderen zijn pionnen in hun spel. Je moet zo'n school ook niet beoordelen op resultaten, want die halen ze wel. De inspectie kwam regelmatig langs en vroeg: wordt hier adequaat rekenles gegeven? Ja, prima. Taalles? In orde. 'Dag dames en heren - en de complimenten voor de orde en rust in uw klassen.' Maar daar moet je niet alleen naar kijken! Je moet kijken hoe het pedagogische klimaat is, hoe mensen met elkaar omgaan. We fluisterden tegen de inspectrice: 'Mevrouw als u eens wist wat hier allemaal gebeurt.' Haar advies? 'Ga maar elders solliciteren als het je niet bevalt.' Maar wij hadden een hypotheek, een jong gezin. Dan ga je niet makkelijk weg. En er was jarenlang nauwelijks werk te vinden in het onderwijs. Bovendien raak je gehecht aan de leerlingen - die zijn zo lief. Die kunnen er ook niks aan doen dat ze op zo'n school zitten.''

TANDARTS ELLEN DIJKSTRA :
,,Als ik klaagde tegenover Nederlanders die het islamitisch onderwijs niet kenden, dan viel dat altijd op dovemansoren. Ze geloofden me niet, vonden dat ik overdreef of discrimineerde.''

LERAAR 2:
,,'Onderwijs in allochtone levende talen' is een begrip op basisscholen tegenwoordig. Maar ze krijgen alleen Koran-Arabisch! En op zaterdag en zondag ook nog eens Koran-les. En tijdens godsdienst stampen ze elke week drie regels, jaar in jaar uit. Drie regels! Eén woord uit die tekst is 'barmhartig'. Vraag niet wat het betekent, want dat weten de kinderen op hun twaalfde niet. Ze begrijpen niet wat ze al die jaren hebben opgedreund.''

LERAAR 1:
,,En denk erom dat het woord 'jood' niet valt tijdens godsdienst, of überhaupt op school. De haat tegen joden is er bij de godsdienstleraren ingebakken. Toen wij dat voor het eerst merkten, hebben wij protest aangetekend bij het bestuur. Maar daar is niets mee gebeurd. Toen de El Al-Boeing neerstortte, stelde een Nederlandse leraar voor om een inzameling te houden voor de slachtoffers. 'Ach welnee, dat is een joods toestel', was de reactie van het bestuur. Dat de slachtoffers grotendeels Surinaams of Ghanees waren - daar dachten ze niet eens over na.''

LERAAR 2:

,,Het bestuur maakt hele teksten wit in de leesboekjes. Er is een lesboek waarin een jongen verliefd wordt op een meisje. Kras erdoor, dat kunnen we niet hebben! Jongens en meisjes krijgen nu gescheiden les, spelen op gescheiden schoolpleinen en er zijn gescheiden ouderavonden. Dáár maken die mensen zich druk om, niet om de kwaliteit van het onderwijs, het pedagogisch klimaat of de arbeidsvreugde van leraren.''



LERAAR 1:
,,Wat mij betreft moeten alle islamitische basisscholen worden opgeheven. De kinderen worden geheel geïsoleerd van de Nederlandse samenleving. Die kleine harde kern - fundamentalisten zijn het - is gevaarlijk voor de Nederlandse samenleving. Ik hoop maar dat ze geen politieke partij oprichten, dan is het hek van de dam. In Zwolle heeft de internationale raad van islamitische rechtsgeleerden onlangs een imam bedreigd. Er is een aantal Surinaamse moslims boos op hem geworden, omdat hij zich heeft uitgesproken tegen een fundamentalistische Pakistaanse politicus, die hier vaak komt. Een knokploeg zal het gezicht van de imam 'onherstelbaar kapot slaan'. Ik kijk er nooit meer van op als ik zulke berichten hoor.'' Aanhangers van de bedreigde imam houden de moskee nu al een week bezet. Kamerlid Rabbae van GroenLinks heeft hierover Kamervragen gesteld aan minister Van Boxtel.

LERAAR 2:
,,Ik ook niet. Maar over de lange termijn is mijn collega negatiever dan ik. Ik denk dat islamitische scholen een natuurlijke dood sterven. Ze hebben namelijk niets te bieden voor toekomstige generaties Marokkaanse en Turkse jongeren. Die integreren langzaam maar zeker en zullen op den duur alleen nog kiezen voor Nederlands onderwijs.''

ISLAMITISCH ONDERWIJS IN NEDERLAND

Basisschool As Siddieq is één van de 29 islamitische basisscholen, die de afgelopen tien jaar in Nederland zijn opgericht. Volgend jaar komen er nog drie scholen bij. In Nederland komen ruim tachtigduizend basisscholieren uit een islamitisch gezin.

De Onderwijsinspectie - die toeziet op de kwaliteit van het onderwijs - heeft in mei 1997 aan het bestuur van de As Siddieq gemeld dat zowel het pedagogisch klimaat als de zorg voor leerlingen met problemen zoals dyslexie, onder de maat zijn. In oktober 1997 heeft de school wel iemand aangesteld die zich met leerlingenzorg zou gaan bezighouden, maar de Onderwijsinspectie heeft daar nog geen oordeel over. In januari gaan zij vooral naar het pedagogisch klimaat kijken. Als dat nog steeds onder de maat is, dan moet de school zeer snel aangeven hoe ze het klimaat gaat verbeteren.

De Inspectie bevestigt dat een leraar op de As Siddieq klaagde over het klimaat op de school. De inspectrice adviseerde hem zijn zorgen eerst te bespreken met het bestuur en pas te vertrekken als er niets veranderde. Is de As Siddieq representatief voor alle islamitische scholen? De Inspectie doet daar geen uitspraken over. Niet alle scholen zijn even streng - er zijn ook scholen die in Islamitische kringen als liberaal bekend staan. De Algemene Onderwijsbond ontvangt regelmatig klachten van leraren over islamitische scholen. Ze zijn ook met enige regelmaat in het nieuws, zoals twee jaar geleden toen de islamitische basisschool El Inkade in Ede de voorpagina's haalde. Zeven Nederlandse leraren namen daar in één klap ontslag, wegens de steeds strengere gedragsregels die het islamitische bestuur stelde. Zo moesten leraren een baard dragen en Marsrepen van kinderen afpakken, omdat die 'verkeerde' voedingsstoffen bevatten. Prominente VVD' ers, zoals Hans Dijkstal en Jan Franssen, hebben de afgelopen paar jaar gewaarschuwd voor het separatistische karakter van islamitische scholen.

Een bestuurslid van de As Siddieq, Farid Zari, die tevens personeelsmanager op de school is, zegt dat het goed gaat met de school. ,,Onze CITO- cijfers zijn de hoogste van dit stadsdeel en de leerlingenadministratie is op orde.'' Problemen deden zich volgens hem drie jaar geleden voor het laatst voor, toen de leerlingenadministratie een 'janboel' was. Controle? ,,Het bestuur overlegde weleens met niet-islamitische leraren die de islamitische voorschriften niet begrepen.'' Het bestuur besloot in 1995 te reorganiseren en leidt sindsdien de school van binnenuit, zegt hij. Zari verwacht dat het bestuur dat nog hooguit twee jaar lang zal doen, omdat het ,,natuurlijk nooit verstandig is om als bestuur alles te leiden''. Volgens hem stimuleert het bestuur het dat leraren met elkaar omgaan en hij kan zich niet voorstellen dat de Onderwijsinspectie negatief oordeelt over het pedagogische klimaat of de leerlingenzorg. ,,Wij hebben goed contact met de Inspectie.''

Twee maanden geleden hield de Tweede Kamer de oprichting van de eerste islamitische middelbare school in Rotterdam tegen, omdat de initiatiefgroep niet voldeed aan de wettelijke voorwaarden voor oprichting van een school. Een stichting die een Evangelische middelbare school wilde stichten, kreeg wel toestemming van de Kamer, ook al voldeed zij evenmin aan de voorwaarden. Een ambtenaar van Onderwijs had die stichting al toegezegd dat ze een school zou mogen oprichten, zo was de verklaring voor het fiat van de Kamer. Met het oog op 'gelijke behandeling' van beide onderwijsrichtingen, deelde staatssecretaris Adelmund (Onderwijs) de Kamer toen mee dat de Rotterdamse initiatiefgroep in de toekomst wél toestemming zal krijgen.

Voorstanders van islamitisch onderwijs zeggen dat het van emancipatorisch belang is voor de moslimgemeenschap, zoals katholieke scholen dat waren voor de katholieken. Moslimouders kunnen immers geen invloed uitoefenen op gewone scholen omdat ze zelden worden toegelaten tot schoolbesturen, die christelijk, katholiek of van de lokale overheid zijn. Daarnaast zouden islamitische kinderen minder snel een identiteitscrisis krijgen als zij op een islamitische school zitten, omdat de kloof tussen wat thuis gebeurt en op school dan klein is. De betrokkenheid van islamitische ouders zou bij een islamitische school ook groter zijn dan bij gewone scholen.

Volgens de Turkse onderwijskundige M. Alkan die zich op de Universiteit van Amsterdam bezighoudt met onderwijs aan allochtone kinderen, voldoen islamitische scholen niet aan deze verwachtingen. De invloed van ouders (via een bestuur) heeft volgens hem alleen zin als de bestuursleden voldoende weten en begrijpen van onderwijs. ,,De ideeën en prioriteiten van vertegenwoordigers uit de moslimgemeenschap lijken echter voornamelijk gericht te zijn op het religieuze gehalte van islamitische scholen.'' Daarnaast betwijfelt hij of de betrokkenheid van ouders verder gaat dan het bezoeken van islamitische feesten.

Een eventuele identiteitscrisis van islamitische kinderen in een Westerse samenleving wordt volgens Alkan eerder vergroot door islamitische schoolbesturen omdat zij veelal een ,,dogmatische aanpak'' voorstaan, die geen rekening houdt met de multiculturele context waarin de kinderen leven.

Het verhaal van de leraren op de As Siddieq verbaast Alkan niet. ,,De schoolbesturen zijn in Nederland veelal orthodoxe sunnieten. Zij houden letterlijk vast aan hun interpretatie van de islam. Het gevolg kan zijn dat objectieve kennis in gevaar komt in het schoolcurriculum. Er is een verschil tussen oprichting van een school en inrichting van het onderwijs. Als het blijft bij tien procent van de lestijd besteden aan religieuze vakken, dan is oprichting prima. Maar inrichting behelst meer: alles op de school, van onderlinge relaties, tot inhoud van de lessen en kledingvoorschriften. Hoewel etnische groepen zelf al jaren kritisch zijn over deze scholen, houdt de overheid niet de vinger aan de pols.''

Volgens bestuurslid Zari van de As Siddieq houdt zijn bestuur alleen aan de islam vast, daar waar dat niet botst met de Wet op het Basisonderwijs. ,,Wij betreuren het wel dat we niet alles kunnen handhaven, maar we leven in Nederland, dus we moeten de wet respecteren.'' Hij vindt het ,,jammer'' dat oud-leraren en de tandarts slechte ervaringen hebben met de school en zegt dat zij niet voor het bestuur hoeven te vrezen.

DE REGELS

Selectie uit de regels in het 'basismodel arbeidsreglement' van de Islamitische Schoolbesturen Organisatie ( ISBO ), dat sinds 1994 geldt. Alle 29 islamitische basisscholen zijn aangesloten bij de ISBO . De scholen zijn niet verplicht zich aan de letterlijke tekst te houden; in de praktijk doet ruim de helft het wel.

Het personeel hoort vorm te geven aan de islamitische grondslag van de school door zoveel mogelijk rekening te houden met o.a. het gegeven dat sommige leermiddelen in strijd zijn met de Islam en daarom aanpassing behoeven. De kinderen mogen geen met de godsdienstlessen strijdige dingen worden aangeleerd. Dit kan het beste voorkomen worden door de godsdienst in alle lessen te integreren, door nauwe samenwerking met godsdienstonderwijzers en door deze lessen zoveel mogelijk in het Nederlands te vertalen en/of te verzorgen. In de meeste boeken herkennen de kinderen zichzelf en hun cultuur niet. Stukken tegen de schepping of tegen de islam moeten óf overgeslagen óf aangepast worden. Te vrije teksten over seksualiteit horen aangepast of aan jongens en meisjes apart door meester of juf gegeven te worden. Hier is voor het personeel de kennis over seksualiteit, de gezinsvorming en de man/vrouwrelatie in de islam enorm van belang! Muziek zou beter zonder instrumenten gegeven worden. Ritmische instrumenten zijn niet toegestaan.

Het verdient de voorkeur dat het personeel lichamelijk contact met collega's, ouders en leerlingen vanaf zeven jaar van de andere sekse zoveel mogelijk vermijdt in aanwezigheid van de leerlingen. De leerkrachten mogen in aanwezigheid van kinderen niet handtastelijk met andere collega's stoeien of deze kussen bij bijvoorbeeld felicitaties. De kinderen horen zo vroeg mogelijk op de hoogte te zijn van deze omgangsregels en deze toe te passen.

Het gebruik van make-up, parfum en lange nagels is niet toegestaan.

Men dient geen korte mouwen, korte rokken of broeken of strakke kleding te dragen, zodat de lichaamsvormen niet zichtbaar kunnen zijn.

Het dragen van symbolen van andere religies wordt alleen in overleg toegestaan.

Dames: De kleding mag niet op de traditionele herenkleding lijken (een broek-colbertcombinatie of een broek zonder iets er overheen). Een dame met korte haren en een herenpak aan kan vrij snel voor een heer worden aangezien.

Heren: De kleding mag niet op traditionele dameskleding lijken. Er mogen geen sieraden zoals armbanden, oorbellen of zichtbare halskettingen etc. gedragen worden.

De personeelsleden zien erop toe dat de jongens en meisjes zich kleden en disciplinair gedragen volgens de waarden en normen in de islam. Zodat de kinderen beseffen dat ook de niet-moslimleerkracht hen in de gaten houdt en achter de grondslag of identiteit van de school staat. Zodra ze zouden merken dat een niet-moslimleerkracht het niet interesseert hoe ze zich gedragen, zullen ze daar gebruik cg. misbruik van maken.

De ouders spreken hun kinderen vaak aan met 'Allah vindt dat niet goed en Allah wil het niet zo'. De leerkrachten kunnen de kinderen hier aan herinneren, ook al geloven zij er zelf niet in.

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1998/12/05/Vp/z.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 12, 2013 3:46 pm

Spannend hoor! maar.... :thinking: Broodje aap verhaal? want we kunnen papa B niet verder in verlegenheid brengen ?

'Inbraak via dakraam Ibn Ghaldounschool'

De diefstal van de examens op de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam is niet gepleegd met de sleutel die eerder zoekraakte. De verdachten verschaften zich de toegang tot de afgesloten kamer, die als kluis diende, via een dakraam van een andere ruimte.

Dat bevestigen woensdag bronnen rond het onderzoek aan het ANP. Het Openbaar Ministerie en de school willen daar in verband met het onderzoek niets over zeggen.

Toen de inbrekers via het dakraam in een kamer stonden die grenst aan de kamer waar de examens lagen en die is afgesloten met een kluisdeur, zijn ze via een verlaagd plafond naar de kluiskamer gekropen. Ze hoefden enkel wat dakplaten te verwijderen.

De school raakte in 2010 een van de drie sleutels kwijt van de kluiskamer, waarin de examens worden opgeborgen. De schoolleiding besloot het slot niet te vervangen, maar een nieuwe, extra sleutel te laten maken. De verdwenen sleutel is nooit meer boven water gekomen.

Toen vorige maand duidelijk werd dat het vwo-examen Frans uit de kluis was gestolen, waren er geen sporen van braak op de bergplaats te zien. Daardoor werd gedacht dat de kamer hoogstwaarschijnlijk met een sleutel was opengemaakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2164 ... am___.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 12, 2013 3:53 pm

Ibn Ghaldoun is gemeente Rotterdam miljoen euro schuldig

Ibn Ghaldoun, de islamitische scholengemeenschap waar vijftien examens zijn gestolen, is de gemeente Rotterdam nog een miljoen euro schuldig.

De school leende het geld voor onderhoud aan gebouwen en voor het betalen van stookkosten uit 2008 en 2009. De school en de gemeente zijn een afbetalingsregeling overeengekomen.

Ibn Ghaldoun moet het bedrag volgens afspraak voldoen voor 1 augustus.

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1281807W/
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Wo Jun 12, 2013 7:17 pm

De eindexamens voor leerlingen van het vmbo, havo en vwo blijven geldig. Dat heeft de Onderwijsinspectie bevestigd, nadat meerdere schooldirecties meldden dat zij per e-mail van dit besluit op de hoogte waren gesteld. Alleen op de Rotterdamse school Ibn Ghaldoun zijn 24 examens ongeldig verklaard.

De beerput wordt steeds dieper. Er zijn 24 examenuitslagen gestolen en verkocht.

Ook leerlingen op andere scholen dan de Ibn Ghaldoun in Rotterdam hebben gestolen examens ingezien. De gestolen documenten werden verkocht aan examenleerlingen van verschillende scholen, in en buiten Rotterdam.

,,Ik wil iedereen aanraden die van te voren de examens heeft gehad van deze regeling gebruik te maken, dan bestaat mogelijkheid om examens opnieuw te doen'', stelde Dekker. ,,Dat zal niet geheel zonder consequenties zijn'', zei hij, maar: ,,leerlingen die voorkennis hebben gehad en niet van de inkeerregeling gebruikmaken, lopen een heel groot risico. Als we er daarna achter komen heeft dat verstrekkende gevolgen''

Leerlingen kunnen zich tot aanstaande vrijdag 18.00 uur melden bij hun schooldirecteur. Hun examen wordt dan ongeldig verklaard en kan door de leerling worden overgemaakt. Deze leerlingen worden in contact gebracht met de politie en zijn daarmee niet uitgesloten van mogelijke rechtsvervolging.

Dekker kan niet zeggen om hoeveel individuele gevallen van examenfraude het gaat buiten de school Ibn Ghaldoun. Dekker heeft geen aanwijzingen dat er vorig jaar examens zijn gestolen.

De kans is groot dat betrokken leerlingen gepakt worden, aldus Dekker. Politie, justitie en het Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zijn betrokken bij het onderzoek, waarin ook gekeken wordt hoe en naar wie examens zijn doorgestuurd.

Dekker wilde nog niets zeggen over de gevolgen van de kwestie voor de Ibn Ghaldounschool.

http://www.telegraaf.nl/feed/21644296/_ ... cht__.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Marieke
Berichten: 438
Lid geworden op: Zo Mei 19, 2013 3:54 pm

'Ibn Ghaldoun moet sluiten'

Berichtdoor Marieke » Wo Jun 12, 2013 8:36 pm

'Ibn Ghaldoun moet sluiten'

De Rotterdamse wethouder Hugo de Jonge van Onderwijs heeft scholengemeenschap Ibn Ghaldoun gevraagd of het geen tijd is om te sluiten. Dat liet hij dinsdagavond in het tv-programma Knevel en Van den Brink weten.

De Jonge vroeg zich hardop af of de school levensvatbaar is.

Hij zei dat volgens hem het ''een onvermijdelijke consequentie" is dat de school moet stoppen.

Ook omdat de school in het verleden eerder in opspraak raakte. Zo was er vorig jaar op het VWO een slagingspercentage van honderd procent terwijl de school niet bekend staat om het goede onderwijs.

Vertrouwen aangetast

Volgens de wethouder is het vertrouwen in de school dusdanig aangetast dat leerlingen de school zullen verlaten en eventuele nieuwe leerlingen de school zullen mijden.

Volgens bestuursvoorzitter van de school, Ayhan Tonca,c loopt De Jonge op de zaken vooruit. Tonca wil best over de toekomst van de school praten, maar wil zich eerst volledig richten op het begeleiden van de leerlingen die de examens moeten overdoen.

Dat zegt Tonca in een reactie op de suggestie van de wethouder.

Dinsdag werd duidelijk dat er uit de kluis van de scholengemeenschap uit Rotterdam 15 examens zijn gestolen. Het gevolg is dat de leerlingen van het Ibn Ghaldoun die de bewuste examens hebben gemaakt, die opnieuw moeten maken.

De 14 gestolen examens: havo: aardrijkskunde, Arabisch, Frans, Geschiedenis, Engels, maatschappijwetenschappen, wiskunde, Nederlands, natuurkunde. Vwo: Frans, management en organisatie, biologie, scheikunde, Wiskunde A. Vmbo-t: economie.
Bron: http://www.nu.nl
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 7530
Lid geworden op: Do Jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor xplosive » Wo Jun 12, 2013 9:55 pm

Ach ja, de lijst met voorbeelden met ontdekt (laat staan niet ontdekt) islamitisch wangedrag wordt alsmaar langer. Toeval? Nee, natuurlijk niet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Do Jun 13, 2013 12:56 am

Ook in 2010 is gesjoemeld met examens op de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Dat bevestigde rector Bart Renders woensdagavond in Knevel & Van den Brink. Volgens Renders betrof het toen gesjoemeld met examencorrecties, waarna twee docenten werden ontslagen.

Bart Renders gaf mij de indruk dat hij zich niet druk maakt over zulke flut probleempjes. De man maakte een erg onverschillige indruk. Je zag hem denken..."Lekker belangrijk, waar maken jullie je druk om" Hij voegde er mondeling nog aan toe dat dit soort zaken op veel scholen gebeuren.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8537
Lid geworden op: Do Mei 08, 2008 3:33 am

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor H.Numan » Do Jun 13, 2013 3:37 am

Tot dit jaar gold de regel: als ergens een examen gelekt is moet IEDEREEN LANDELIJK het examen over doen.
Da's wat onhandig, dus doen we net alsof het geen probleem is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Do Jun 13, 2013 1:33 pm

De gestolen examens van het Ibn Ghaldoun zijn voor een extreem lage prijs verkocht. Een gejat examen heeft slechts 50 euro gekost.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 41758
Lid geworden op: Wo Jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Pilgrim » Do Jun 13, 2013 2:43 pm

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Do Jun 13, 2013 3:33 pm

Leuk plaatje Pilgrim, en zo waar voor leerlingen uit Rotterdam. Dit is balen voor jongelui die werkelijk niks met deze fraude van doen hebben.

De diploma-uitreikingen in Rotterdam worden allemaal uitgesteld. Tot eind juni worden er geen eindexamendiploma's in het voortgezet onderwijs uitgereikt

De uitreikingen die al gepland stonden, gaan dan ook niet door. Het besluit is genomen om scholen, leerlingen en ouders in de gelegenheid te stellen te kijken of individuele leerlingen hebben gesjoemeld. Zo willen ze voorkomen dat scholieren een diploma krijgen waar ze eigenlijk geen recht op hebben.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17473
Lid geworden op: Ma Feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Manon » Do Jun 13, 2013 8:33 pm

Heb me net BLAUWGEËRGERD aan het VTM nieuws.

Verhaaltje over "een" school in Rotterdam... even 3 doekjes en dan beelden van een doodnormale NEDERLANDSE school met ongehoofddoekte kinderen! Qua desinformatie kan zoiets tellen!

http://nieuws.vtm.be/50199-donderdag-1306-19u 16:24
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Gebruikersavatar
antidotum
Berichten: 79
Lid geworden op: Wo Mei 15, 2013 10:43 am

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor antidotum » Do Jun 13, 2013 9:17 pm

De juiste visie van Bert Dijkstra

Cum fraude


Doelstelling van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun: iedereen door de strot duwen dat alleen de Koran bepaalt wat kinderen moeten leren. Dus wat doe je dan met de twee miljoen euro die de ongelovige Staat der Nederlanden je toeschoof om ongelovig lesmateriaal mee aan te schaffen? In de geest van de Koran uitgeven aan reisjes naar Mekka.

Daardoor krijg je subiet belabberd lage cijfers en dus gedonder met de ongelovige suikeroompjes en -tantes van de overheid, maar ook daarvoor biedt het geloof uitkomst: roep tegen de kluis met examens ’O Sesam, open u!’ en wacht op een wonder. En ziedaar: de kennis uit de sleutelloze brandkast daalde als Allah’s woord neder in de hoofdjes van de leerlingen.

Víerentwintig opengemaakte enveloppen en niet één door Mohammed gezonden docent merkte de zwendel op… De wil van Allah. Maar zo blijven die gastjes toch onnozele lammeren? Precies! De enige wáre doelstelling van die scholengemeenschap: hou de leerlingen dom. Zodat ze blijven geloven in de sprookjes uit de Koran.

reageren: [email protected]

------------------------
Niets aan toe te voegen!

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 72312
Lid geworden op: Wo Apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Ariel » Vr Jun 14, 2013 10:18 am

Gestolen examens eerst via familie verdachten verspreid

De eindexamens die zijn gestolen bij het Ibn Ghaldoun zijn aanvankelijk verspreid onder 'vriendjes, familieleden en kennissen' van de vermeende examendieven. Op die wijze zijn ze uiteindelijk in heel Nederland terechtgekomen. De eindtoetsen zijn bij scholieren in de grote steden beland, maar ook in kleinere gemeenten. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

Dat zegt Wim Littooij, voorzitter van de verenigde schoolbesturen van Rotterdam, op basis van informatie van de Onderwijsinspectie en het Openbaar Ministerie (OM).

Justitie wil slechts kwijt dat de examens ook 'buiten Rotterdam' zijn terechtgekomen. De Onderwijsinspectie wil dit niet verder toelichten. 'Leerlingen die alsnog willen aangeven dat ze de eindexamens in handen hebben gekregen, kunnen zich nog melden,' zegt een woordvoerder. 'Het onderzoek door het Openbaar Ministerie loopt nog. Pas daarna kan de balans worden opgemaakt.'

Onderzoek
Justitie wil niet reageren op berichten dat de examens in Noord-Holland en Utrecht zijn opgedoken. Wel bevestigt een woordvoerster dat onderzoek wordt gedaan op scholen in Brabant.

Littooij maakte gisteren bekend dat de diploma-uitreikingen in Rotterdam worden uitgesteld tot na 27 juni. Zo moet worden voorkomen dat scholieren een diploma krijgen terwijl ze daar eigenlijk geen recht op hebben.

Spijtoptanten die gestolen examens hebben gekocht of ingezien, kunnen zich nog tot vanmiddag 18.00 uur melden bij hun school. Ze lopen wel het risico voor de rechter te moeten verschijnen. Welke straf hen wacht kan justitie niet zeggen. Wie zich na het weekend meldt, moet het hele examenjaar overdoen.

http://www.ad.nl/ad/nl/13548/Eindexamen ... reid.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam
Berichten: 39180
Lid geworden op: Za Feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische school lekt eindexamen Frans

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jun 14, 2013 11:38 am

Over dat gesjoemel in 2010 toen 2 leraren ontslagen werden. dat zat zo:
leerlingen moeten allerlei testen doen die meetellen voor het latere examen.
daar zit een hoop multiple choice tussen. De leerlingen kregen te horen dat de vakjes met een zwarte balpen (zwart is zwart maar blauw is er in vele tinten) aangekruist moesten worden (zal op die school wel 'aangevinkt' moeten zijn). Als ze het niet wisten moesten ze de vakjes blanko laten. Dan zou dat later goed komen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.


Terug naar “Samenleving & Integratie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten