Ophef over discriminatie en laster.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Pilgrim »

Rassenonlusten in Italië

Geplaatst op 19 juni 2016

Afbeelding

De negers uit Afrika voelen zich gediscrimineerd en schreeuwen dat de carabinieri racisten en de Italianen allemaal maffiosi zijn die hen willen vernietigen. “Italië is een racistisch land”, “De politie slacht ons af als beesten”, “Italianen zijn maffiosi”, scanderen de illegale zwarte binnendringers en dreigen met onlusten als ze niet zo behandeld zouden worden als hen toekomt.

En daarbij krijgen ze ondersteuning van allerlei links-fascistische groeperingen:

Afbeelding

De veroorzaker van deze storm in een glas water was dat een van deze illegalen zijn dankbaarheid met een mes in een carabinieri wilde tonen, waarop deze de bananen-binnendringer doodschoot.

Maar de zwarten hebben ophitsers binnen hun gelederen die zich voordoen als beulen en het hoofd van de zogenaamde dader eisen, alleen omdat hij zich tegen een van hen verzette.

“No justice, no peace” wordt er dan luidkeels geschreeuwd, er worden rellen getrapt en de gastsamenleving wordt uitgescholden als racisten. Men doet zich voor als zielig zwart schaap met de boze blanke wolf, die alleen maar wil moorden en die men wil bestrijden, en dat zorgt voor nog meer onlusten.

Zulke onlusten zijn bekend geworden in de VS. Steeds opnieuw hoor je daar de racismebeschuldiging wanneer een zwarte geschaad wordt door een blanke. Daarbij speelt het überhaupt geen rol welke misdaad de zwarte daarvoor pleegde. De blanken zouden weer eens veel te heftig gereageerd hebben en de zielige . . . ja ja, we weten het.

Afbeelding

In plaats van blij te zijn om eindelijk in het paradijs Europa te zijn aangekomen en voor het nietsdoen ook nog vorstelijk betaald te worden, een justitie aan je kant te hebben die de knuffelkoers heeft ingeslagen om eindelijk in vrede te kunnen leven, voor zover men werkelijk vervolgd werd en hier niet de paranoïde speelt, zou men toch misdadigers moeten aanpakken en blij moeten zijn dat de politie haar plicht doet en zich verzet bij aanvallen. Maar nee, een zwarte moordenaar die ten val wordt gebracht, moet ook nog gewroken worden door al die zwarte roofnomaden?

Uitzetten, dat ondankbare gespuis!

Bron: https://indexexpurgatorius.wordpress.com

Door: “indexexpurgatorius”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/06/19 ... in-italie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Ach ja...Kijken of we een homotaart voor een bruiloft kunnen bestellen bij de halal bakker. Wat een gezeur. Moslims doen voor elke scheet aangifte. Souad is niet op zoek naar aandacht...Maar toch......
'Souad?' Websitebouwer werkt alleen voor mensen met Nederlandse namen

Namen als Souad, Osama, Saddam dienen 50 procent vooruit te betalen." De Amsterdamse Souad was verbijsterd toen ze deze reactie kreeg van een bedrijf dat ze in wilde huren om een website te laten maken. "Dit doet pijn. Het is 2016, moet dat echt zo?"

"Ik had vijf bedrijven om een offerte gevraagd", vertelt Souad aan RTL Nieuws. "Van de eerste kreeg ik een hele nette, leuke reactie. Twee anderen belden omdat ze nog wat extra informatie wilden. En toen kwam de reactie van Martijn van Webstick. Ik dacht eerst: dit zal toch niet kloppen? Ik heb het mailadres gecontroleerd om te kijken of het wel echt was. Maar dat is het dus."

Afbeelding

'Begrip is fijn'
Souad wilde de reactie naast haar neerleggen. "Maar ik voelde me naar. Boos, verdrietig, teleurgesteld... Toen ik het aan mijn broer vertelde, zei hij: wat is dit?!" Haar broer, Aziz, zette de mail vanmorgen op Twitter. Sindsdien is hij al honderden keren geretweet. "Ook door bijvoorbeeld Nasrdin Dchar en Georgina Verbaan. Het is fijn dat mensen begrijpen hoe ik me hierover voel."

Ze heeft zelf geen verhaal gehaald bij het bedrijf. "Ik was er echt even klaar mee. Ik voel me verraden."

Osama en Saddam
Wat haar ook steekt, is dat hij haar in de mail in één adem noemt met Osama (bin Laden) en Saddam (Hoessein). "Dat doet pijn. Ik ben wel wat gewend aan scheldpartijen, ik heb op een klantenservice gewerkt. Maar dit is persoonlijk, puur om mijn naam. Daar schrik ik van."

Souad heeft het politiebureau gebeld om haar verhaal te doen. Zaterdag heeft ze een afspraak en doet ze aangifte. "Ik ben niet op zoek naar aandacht of mensen die me zielig vinden, dat ben ik verre van. Maar ik wil wel duidelijk maken dat dit echt niet kan."

'Niet beledigend bedoeld'
Webstick was vanavond niet bereikbaar. Eerder vandaag reageerde Martijn wel tegenover de Amsterdamse zender AT5. "Het is mijn goed recht om mensen af te wijzen. Ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met bepaalde groepen, dus ik bouw liever sites voor de ene, dan voor de andere klant." Volgens hem was het 'niet beledigend bedoeld'.

Hij zei dat hij de nodige beledigingen en bedreigingen over zich heen krijgt. "Het is belachelijk, al die reacties. Die dame heeft niet gereageerd maar is gelijk dit soort dingen gaan publiceren." Martijn had sowieso nee gezegd, zei hij. "Want ik ben op dit moment toch te druk."

De broer van Souad schrijft op Twitter: "Ben blij met de reactie en steunbetuigingen. Maar niemand hoeft agressief te worden, gewelddadig of te dreigen. Respect overwint."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Tja..Was te verwachten.
Onbetrouwbare’ site uit de lucht na rel op twitter

Grote verontwaardiging om een tweet die doet vermoeden dat een websitebouwer zich racistisch uitlaat over zijn klantenkring. Aziz Bokani tweette een mail door van zijn zusje Souad die geen website bij Webstick kon krijgen omdat ze ’geen normale’ naam als Jeroen, Kees of Rob heeft. Door alle ophef is de website Webstick inmiddels uit de lucht gehaald. De eigenaar is spoorloos.

In de mail is verder te lezen dat Souad Bokani ’50% vooruit’ zou moeten betalen als ze tóch van de diensten van Webstick gebruik wil maken. De website is inmiddels uit de lucht na de verspreiding van het nieuws en de daarbij horende verontwaardiging.

Niet bekend bij KvK
Onze redactie probeerde Webstick-eigenaar Martijn Assie te laten reageren, maar er is geen spoor van hem te bekennen. Na een korte zoektocht werd verder duidelijk dat Webstick een onderneming is die de wenkbrauwen laat fronsen. Zo laat de foto via Google Maps zien dat de zaken vanuit een flat zouden worden gedaan. Daar komt bij dat het bedrijf ook niet staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Bij de ondernemersinstantie zei een medewerker tegen onze redactie dat Webstick „op dit gebied al niet betrouwbaar is”. Ook de eigenaar zelf is niet bekend bij de KvK.

De recensies op het bedrijf Webstick via Google zijn ook louter negatief, maar de kans is groot dat dit reacties zijn naar aanleiding van de tweet van Aziz Bokani.

Volgens website DutchTurks.nl, die Assie wel te spreken kreeg, zou hij in Argentinië zitten.

Aziz Bokani’s zusje Souad heeft inmiddels contact gehad met het politiebureau om haar verhaal te doen, meldt RTL Nieuws. Ze doet aangifte.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Pilgrim »

Hoofddoekstrijd: bond van rechters benadrukt neutraliteit in de rechtszaal

Geplaatst op 8 augustus 2016

Afbeelding

Van rechter zijn en een hoofddoek dragen in de rechtszaal zal eerst geen sprake zijn in Duitsland als het aan de Duitse Bond van rechters ligt. Rechters moeten naar buiten toe het signaal afgeven dat ze objectief en onbevooroordeeld zijn.

In de ruzie om een hoofddoekverbod voor rechters in Duitsland heeft de Duitse bond van rechters het gebod op neutraliteit van de staat in de rechtszaal benadrukt. “De altijd gelijke, neutraal gehouden kleding van rechters dient aan alle procesdeelnemers al uiterlijk het signaal af te geven dat de rechtbank objectief, onbevooroordeeld en alleen volgens de wet over hun juridische geschil beslist”, zei de secretaris van de Duitse bond van rechters, Sven Rebehn, tegenover de “Rheinische Post”.

Uiteindelijk zou alleen de wetgever kunnen oplossen of en hoe hij de bekleding van rechters en officieren van justitie zou willen regelen. Daarbij zou het gaan om de afweging tussen persoonlijke godsdienstvrijheid en rechterlijke neutraliteitsplicht.

“Een wet over kledingvoorschriften mag zich echter niet alleen beperken tot de hoofddoek, maar moet daar ook andere religieuze kleding of symbolen bij betrekken”, zei Rebehn.

Bron: www.contra-magazin.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/08/08 ... echtszaal/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Hoe kan een Turks kopvod mens in Duitsland rechter zijn , en Duits recht uit spreken, als voor haar niet de aardse wetten gelden, maar de wet van Allah. :nietverstaan: beats me.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Hé ja...Het is weer tijd voor wat discriminatie van moslims.
Marokkaanse jongen geweigerd bij Van Gogh Museum

Een Marokkaanse jongen is geweigerd aan de deur van het Van Gogh Museum in Amsterdam. Een beveiliger van het museum wilde de jongen niet binnenlaten vanwege zijn afkomst.

De jongen, genaamd Jaouad, werd bij de ingang eerst gevraagd naar zijn identiteitsbewijs. Vervolgens zou de beveiliger hebben gezegd dat hij liever geen Marokkanen in het museum heeft, meldt AT5.

Jouad, die het gesprek met de beveiliger heeft opgenomen en de beelden aan de politie heeft laten zien, heeft aangifte gedaan wegens discriminatie. "Ik was de enige met een Marokkaans uiterlijk en werd als enige aangesproken door de beveiliger. Ik ben daarna weggegaan. Wat voor mij een leuke en interessante middag in een museum moest worden, is mij afgenomen.”

Een woordvoerder van Het Van Gogh Museum zegt de zaak te onderzoeken. "Want hoe of wat er precies is gebeurd, is ons nog niet duidelijk.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Update zielige marokkaan die niet het van Gogh Museum in mocht. Het verhaal blijkt toch weer iets anders te zijn. Vanuit het AD...
Een jongen van Marokkaanse afkomst heeft aangifte van discriminatie gedaan bij de politie. Hij zou bij het Van Gogh Museum in Amsterdam zijn geweigerd vanwege zijn uiterlijk. ,,Ik heb liever geen Marokkanen binnen", zou de beveiliger hebben gezegd. Volgens het Van Gogh Museum klopt het verhaal van de jongen niet.

De jongen, die Jaouad wordt genoemd, doet zijn verhaal tegenover Marokko.nl. Hij vertelt dat hij in de rij ging staan bij het museum. Er kwam een beveiliger op hem aflopen. Die zou hem hebben gezegd dat hij niet naar binnen mocht en vervolgens een discrimerende opmerking hebben gemaakt.

Jaouad zegt dat hij boos werd. Hij filmde een deel van het gesprek en deed vervolgens aangifte bij de politie. Volgens de jongen werd hem als enige toegang ontzegd, omdat hij er Marokkaans uitziet. ,,Mij is een leuke middag in een museum afgenomen."

Maar het Van Gogh Museum geeft een andere lezing. ,,Wij zullen nooit iemand weigeren op basis van nationaliteit", schrijft het museum in een verklaring. ,,Gedrag kan echter wel een reden zijn om iemand te weigeren."

En het gedrag van Jaouad kon volgens het museum niet door de beugel. Toen de beveiliger op de jongen afstapte voor een zogenoemd servicegesprek werd die agressief, zo schrijft het museum. ,,Hij beschuldigde de museummedewerker van discriminatie en leek niet meer voor rede vatbaar."

,,Door de emotionele gesteldheid van de heer Jaouad was een gesprek niet meer mogelijk. Daarop is besloten hem toegang tot hem museum te ontzeggen." Het museum schrijft dat de medewerker in kwestie zich niet herkent in de uitspraken zoals geformuleerd in het artikel op Marokko.nl
En zo verteld de marokkaan zijn verhaal.
Spoiler! :
Jaouad kon zijn geluk niet op, hij had een VIP kaart gewonnen voor het Van Gogh Museum in Amsterdam. Het liep echter uit op een akelige gebeurtenis.

Op 4 augustus jl. vertrok hij hier vol enthousiasme naar toe. Bij aankomst bleek er al een lange rij te staan en omdat Jaouad al een kaartje had ging hij eerst even navragen of hij hier ook moest staan. Helaas, dat moest inderdaad. 'Geen probleem', dacht Jaouad, en hij sloot rustig aan in de rij. Wat er vervolgens gebeurde was zo bizar dat Jaouad niet alleen aangifte deed bij de politie, maar ook onze redactie benaderde om zijn verhaal te vertellen.

Schilderijen
Net nadat Jaouad in de rij was gaan staan kwam er een beveiliger op hem aflopen. Deze vroeg hem wat hij eigenlijk kwam doen? Hij vertelde dat hij de beroemde schilderijen kwam bewonderen en toonde zijn legitimatie en zijn VIP kaartje. Niet alleen zei de beveiliger vervolgens dat hij niet naar binnen mocht, maar hij hoorde hem ook zeggen “Ik heb liever geen Marokkanen binnen”.

Jaouad: 'Ik voelde mij gediscrimineerd door zijn woorden op grond van mijn ras. Ik werd boos. Ik heb een deel gefilmd van het gesprek, op de beelden staat ook de beveiliger die mij de toegang heeft geweigerd. Toen ik zei dat ik een klacht wilde indienen gaf de beveiliger mij een visitekaartje van het museum. Mijn intenties waren oprecht en ik heb mijn verhaal rustig uitgelegd.'

Hij gaat verder: 'Evengoed werd mij de toegang ontzegd omdat ik een Marokkaans uiterlijk heb. In de rij voor mij stonden alleen blanke mensen, ik was de enige met een Marokkaans uiterlijk. Ik werd als enige aangesproken door de beveiliger. Ik ben daarna weggegaan. Wat voor mij een leuke interessante middag in een museum moest worden is mij afgenomen.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door sjun »

Jaouad heeft het oordeel van ervaringsdeskundigen niet mee.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Guttegut, wat leven er toch zielige 'gutmenschen" of moet ik zeggen akelige nare nieuwe NSB-ERS in Nederland.

Ophef in een museum. :scratch:
Afbeelding
Rel over ’Marokkaantje vastbinden’ met touw

Een gids van het Visserijmuseum in Woudrichem heeft een rel veroorzaakt. Bij een uitleg over het ambachtelijk maken van touw, zei hij tegen een 13-jarige jongen: „Daar kan je een Marokkaantje mee vastbinden.” De vader plaatste zijn ongeloof hierover op Twitter, waarna er ophef ontstond op sociale media.

Het museum laat op Facebook weten dat het zich distantieert van de uitspraak en dat de betrokken persoon, een vrijwilliger, aangesproken is op zijn gedrag. ,,De vrijwilliger heeft aangegeven er veel spijt van te hebben.” Maar volgens de vele reacties onder dit bericht, is dit voor de meeste mensen niet afdoende en zou de man ontslagen moeten worden.

,,Wat een slappe hap dit”, reageert Jimmy Stol. ,,Racisme hoort niet thuis in een museum en bezoekers zouden niet met dit soort walgelijk racisme geconfronteerd mogen worden.” Brenda Suitela schrijft: ,,Had de man ’joden’ gezegd, dan waren de rapen gaar en was ontslag misschien wel afgedwongen.”

Bestuurslid Richard Abbink laat aan Omroep Brabant weten alle ophef te betreuren. ,,Het had nooit mogen gebeuren, laat dat voorop staan, maar de uitspraak is gedaan in een bepaalde context. Door alleen dit ene zinnetje naar buiten brengen, krijgt het wel een heel zware onbedoelde lading.”

Overigens krijgt het museum ook bijval op sociale media. ,,Een man doet een verkeerde uitspraak en een heel bedrijf wordt daarop aangevallen. Wie zijn nou racisten, de mensen hier met de grootste mond?”, vraagt Michael van Zeijl zich af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Mahalingam »

Is 'marokkaantje' geen scheepsterm net zoals dukdalf en kloten?
Er is vaker ophef over woorden waarvan men de betekenis niet kent en die dan maar als racistisch worden benoemd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Duitse tandarts wijst sollicitatie van hoofddoek-moslima af: schadevergoeding dreigt

Dankzij de politieke correctheid moet je tegenwoordig oppassen hoe je de afwijzing van een sollicitatie formuleert, anders dreigen een aanklacht en een shitstorm. Het zou inmiddels toch bekend moeten zijn dat er geen enkele “religie” in de wereld voor zoveel problemen zorgt als de islam. Daarmee komt nu ook een Duitse tandarts in aanraking, die nu wordt aangeklaagd om schadevergoeding te betalen, omdat hij de sollicitatie van een moslima met hoofddoek als tandheelkundige geschoolde kracht afwees met de motivering:

“Wij nemen zulke vrouwen met hoofddoek niet aan en begrijpen ook niet hoe sollicitantes zich deze tolerantie kunnen voorstellen.”

Schokkend is het snelle, vernederende terugkrabbelen van de tandarts, die te laf is om achter zijn mening te blijven staan en theoretisch zijn staart intrekt. Of is zijn gedrag ermee te motiveren dat hij moorddreigingen heeft gekregen? Je hoeft ook niet lang te raden wie er allemaal aan de shitstorm deelnamen; tolerante islam-appeasers, multiculti-voorstanders en moslims waren vermoedelijk allemaal vertegenwoordigd.

Bij een volgende afwijzing van een hoofddoek-moslima gewoon zoals gebruikelijk schrijven: “We hebben voor een andere kandidaat gekozen.” Is voldoende, kwetst niemand en bespaart een schadevergoeding.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door mercator »

Terwijl de motivatie voor weigering gewoon zou moeten kunnen zijn : "een hoofddoek is een openlijke bekentenis van absolute afwijzing van de moderne kennismaatschappij en zulke mensen kunnen we niet gebruiken".
Ik geloof ook dat velen de schaamhaarlap opzettelijk aandoen juist om afgewezen te worden en zo makkelijker een uitkering te vangen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:Ik geloof ook dat velen de schaamhaarlap opzettelijk aandoen juist om afgewezen te worden en zo makkelijker een uitkering te vangen.
Of ze worden aangenomen met 'respect' voor hun 'geloof' - en daarmee een streepje voor hebbend op de collega's die het zonder die uitzonderingspositie moeten doen. Altijd prijs dus. Gelukkig keert de wal het schip als er nog veel meer van die uitvreters komen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door sjun »

Een verkracht maar een ander doekje draagt bepaald niet bij aan een leefbare samenleving.
Spoiler! :
Imam As-Soennah moskee: Hoofddoek voorkomt verkrachting
Elsevier, vrijdag 11 september 2009

Imam Sheich Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag stelt dat het dragen van een hoofddoek voorkomt dat vrouwen worden verkracht. Hij schrijft dat in een reactie op de oproep van GroenLinks-leider Femke Halsema om ‘hoofdoekjes af te slingeren’.

Imam Fawaz Jneid vindt dat de hoofddoek beschermt tegen verkrachting
Fawaz Jneid schrijft dat vrijdag in een artikel op zijn website al-yaqeen.

Kledingeisen
Halsema zei donderdag in een interview met dagblad De Pers dat ze als feministe moeite heeft met de gesluierde vrouwen in Amsterdam-Oost waar haar kinderen naar school gaan. 'Ik geloof niet dat welke god ook kledingeisen stelt.


Dat zijn de mannen geweest die het geloof uitleggen. Ik zie het liefst elke vrouw in Nederland hoofddoekloos en volstrekt vrij.'

Verkrachtingen en seksuele intimidaties
Fawaz Jneid reageert vrijdag op de uitspraken van Halsema. ‘Kennelijk vinden de westerse media het nodig om de focus te verplaatsen van onderwerpen zoals radicalisering naar de Islamitische leer zelve.’

Vervolgens gaat hij in op de kwestie van de hoofddoekjes. ‘Ik stel een simpele vraag: Welke vrouwen zijn vaker het doelwit van verkrachtingen en seksuele intimidaties in de wereld? Gesluierde vrouwen of niet-gesluierde?’ stelt de imam.

Theo van Gogh
Sheich Fawaz Jneid werd bekend toen hij als imam van de Haagse As Soennah-moskee Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh vervloekte. Dat deed hij twee maanden voor de moord op de Van Gogh.

Linkse kritiek
Halsema ligt intussen ook vanuit allochtone en linkse kring onder vuur. Moslima’s beschuldigen de fractievoorzitter ervan hen af te schilderen als onvrije vrouwen, ook als zij uit vrije wil voor de hoofddoek hebben gekozen. ‘Mij bestempelen als een onvrije vrouw omdat ik een doek op m’n kop heb is dom en valt niet recht te praten,’ schrijft een Marokkaans-Nederlandse op internet.

In het dagblad Trouw riep de historica Tineke Bennema vrouwen die in Nederland zijn geboren op om vrijwillig een hoofddoek te dragen ‘uit solidariteit met alle hoofddoekdraagsters in Nederland en om respect voor hen af te dwingen. Onder het motto: Baas in eigen hoofd.’


Door Arne Hankel
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Oei!!! :shock: wordt dit de volgende rel met smartegeld, excuses en wat al niet meer?

NL'er vs DENK-stemmer: 'Ga een schaap neuqen' Met leuk filmpje.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ali Yas »

De grote denkfout is natuurlijk dat racisme strafbaar zou zijn.

Maar een kapperszaak schaden in de goede naam is wel een gevalletje smaad. Ik zou als ik de kapper was een civiele procedure starten tegen deze vuilspuiter.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Mahalingam »

Die Mohammedaan snapt wel dat het bij de kapper zijn getuigenis was tegen vele andere getuigen. En geen video/geluid opgenomen van zijn kant (maar misschien wel door een aanwezige?) dus een Legal Jihad zit er niet in.
En dan is de volgende actie: beroof de man (en zijn gezin) van zijn broodwinning.
Maak daartoe wat agitprop (een video en een smaadschrift). Wat met een kraanmachinist in Vlaanderen kan, moet hier toch ook kunnen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

:scratch: Zucht!!!!!!
’Donker gezin uit bus gezet’

Een buschauffeur in Amstelveen zou donderdag een getint gezin hebben verzocht de bus te verlaten om plaats te maken voor „Nederlandse mensen.”

Dat schrijft een man die in de bus zat op Twitter, meldt RTV Amstelveen. Het incident was rond 18.30 op het busstation van Amstelveen. Connexxion laat aan de lokale zender weten de zaak serieus te nemen. Tijdens het onderzoek wil de vervoerder echter geen verdere uitspraken doen.

De chauffeur zegt dat hij het gezin niet uit de bus zette, maar ze verwees naar een andere bus omdat ze daarmee dichter bij hun beoogde einddoel zouden uitkomen.

Een woordvoerster zegt dat Connexxion intussen met zowel de klaagster als de chauffeur heeft gesproken en bestudeert de camerabeelden uit de bus.

De tweets leidden tot veel verontwaardiging online. Ze zijn inmiddels verwijderd.


En wie is die Karim Shehata? Hij is een vechter tegen racisme. Een goed mens dus.

Afbeelding

Maar of hij nog steeds zo zeker van zijn zaak is? Laten we even naar hem luisteren.

Goed dat mijn tweet van eerder vanavond zo breed wordt opgepakt. Racisme is een groot probleem en dat werd vnvnd onderstreept. maar....Zie ik het niet zitten om hier overal duizend verklaringen over te gaan geven. Connexxion is dit intern aan het oplossen en daarmee is. Het voor mij voorlopig klaar. Ga allen maar weer gewoon van uw avond genieten.

En...... :huh:
Ik heb m'n tweets van gisteren verwijderd en ben ervan overtuigd dat @Connexxion het uitzoekt. Wat kan social media een vreselijk iets zijn. Dat mensen ook gelijk zelf maar erbij gaan verzinnen hoe alles gelopen is en aan de hand daarvan conclusies trekken. Bah.

Inmiddels volledige verklaring gegeven aan Connexxion. Ik ga iedereen vriendelijk vragen rustig aan te doen totdat zij terugkoppelen. Connexxion heeft mij inmiddels bedankt voor de uitgebreide reactie en het wordt uitgezocht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Mahalingam »

Zou het komen omdat hij de taal niet goed spreekt?
Hij stelt toch: "...omdat er volgens de chauffeur plaats moest worden gemaakt voor 'Nederlandse mensen'. "
Hij meldt als feit dat de chauffeur dit verklaard zou hebben. Ik kan er niets anders van koken. Net zomin als al die andere anti-racisten die (wel en ik niet) van de juistheid overtuigd zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Inmiddels is er weer contact geweest tussen Connexxion en meneer Karim Shehata uit Zoetermeer of uit Rotterdam?, en Connexxion heeft naar mijn idee een veel te vriendelijk en beleeft briefje naar dat heerschap gestuurd. Het blijkt nu dat de zeurpiet niet zelf in de bus aanwezig was.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

En dit is er werkelijk gebeurd. Geen racisme in Connexxionbus
Volgens vervoermaatschappij Connexxion is er donderdagavond niets verkeerds gebeurd in een bus naar Amstelveen. Na een tweet over vermeend racistisch optreden van een buschauffeur, stelde het bedrijf nader onderzoek in.

Een jonge vrouw in de bus zei dat de chauffeur tegen een getint gezin had gezegd dat ze de bus uit moesten om 'plaats te maken voor Nederlanders'. De chauffeur stelt dat hij het gezin niet uit de bus zette, maar de mensen aanwees waar ze op een andere bus konden overstappen om sneller en dichter bij hun bestemming te komen. Na zowel met de klaagster als met de chauffeur te hebben gesproken en na bestudering van de camerabeelden, kan volgens de Connexxionwoordvoerster vrijdagmiddag worden geconcludeerd dat er niets onoorbaars is gebeurd.

De chauffeur heeft de mensen die op Amsterdam CS in de bus stapten met onder meer twee matrassen, een tas en een rolkoffer erop gewezen dat ze in Amstelveen moesten overstappen. De reizigers pakten hun spullen en stapten uit. De chauffeur merkte toen op dat er daardoor in elk geval wat meer ruimte was in de bus, die in de spits snel voller werd, aldus de zegsvrouw. Zij wijst erop dat klachten het best via de klantenservice kunnen worden ingediend en dat ze dan worden uitgezocht. Nu werd de kwestie aangekaart via een tweet en dat zorgde voor veel ophef.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ali Yas »

Tja, discriminatie door Nederlander is een grote zeldzaamheid. Daar wordt driftig naar gezocht.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Syrian teen kicked off Berlin tram for wearing headscarf – police report

A Syrian teenager was reportedly kicked off a tram in Berlin for wearing a headscarf, after the driver shouted through a loudspeaker that he refused to transport her.

The 14-year-old entered the tram at around 2pm on Tuesday in the southeastern neighborhood of Friedrichshagen, according to a police report.

She wanted to ride until the nearest S-Bahn railway stop, but was not allowed to go that far. Instead, the driver demanded over the loudspeaker that she leave the tram immediately, telling her that he would not drive anyone who wears a headscarf.

None of her fellow passengers showed any support, and the girl then left the tram, according to the report.

She later shared the incident with an adult, who reported it to authorities. Police have launched an investigation into the matter.

Meanwhile, the tram operator, Berlin Transport Company (BVG), told Tagesspiegel newspaper that it is also looking into the incident, and is examining relevant CCTV footage.
:shock: Ach toch. Wat zielig voor dat meisje.

Maar...Is dit meisje echt zielig?

:no1: Nee. De ware reden dat dit kind de tram uitgezet is dat ze in de tram een broodje Döner aan het eten was, en dat mag nu eenmaal niet in het openbaar vervoer. En toen men haar vroeg om te stoppen met eten heeft ze niet geluisterd.

Tja... :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Mahalingam »

Het was een multicultureel misverstand over eten in de tram. Dat het multicultureel voedsel (Döner) betrof is irrelevant in deze. En het was niet kwaadaardig bedoeld die aantijging van religieuze discriminatie. Oh nee !
Syrian teen kicked off Berlin tram for food, not headscarf
On Wednesday a Syrian teenager reported she had been kicked off Berlin public transport for wearing a headscarf. It now appears that was a misunderstanding.
http://www.thelocal.de/20161201/syrian- ... -headscarf
En dat: " None of her fellow passengers showed any support, and the girl then left the tram, according to the report."
Allemaal racisten die minder hoofddoeken in de tram wensen? Een aanwezige passagier:
But a woman who was travelling on the vehicle also posted on Facebook that the driver had asked the girl to leave after seeing her meal.
According to her account, the girl ignored the warning, “leading the driver to ask the girl in the white headscarf to leave the tram and eat outside. That’s all there was to it.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ophef over discriminatie en laster.

Bericht door Ariel »

Beveiliger Van Gogh Museum discrimineerde Marokkaanse jongen niet

De Marokkaanse jongen die deze zomer werd geweigerd aan de deur van het Van Gogh Museum is niet gediscrimineerd, dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) na onderzoek bekendgemaakt.

De jongen beweerde dat hem te toegang werd ontzegd vanwege zijn afkomst. Het Van Gogh Museum liet weten zich niet te herkennen in de 'door de bezoeker geformuleerde uitspraken'. Het OM onderschrijft de lezing van het museum.

'De betreffende beveiliger had voor het aangaan van een gesprek met de man in kwestie objectieve redenen. Zo stapte de man zelf op de beveiliger af met de vraag of hij met de vip-kaart naar binnen kon, terwijl houders van zo’n vip-kaart doorgaans weten wat ze moeten doen. Ook zijn gedrag tijdens het stellen van de vraag maakte dat de aandacht extra op de man viel', meldt het OM.

Het gedrag van de jongen was voor de beveiliger reden een gesprek met hem te willen voeren. Hiertoe nodigde de beveiliger de jongen uit om uit de rij te stappen om het gesprek aan te gaan. Dit weigerde de jongen. Hij werd vervolgens agressief en vertoonde escalerend gedrag, aldus het OM. Vervolgens is na overleg met een andere medewerker besloten hem de toegang tot het museum te ontzeggen. Dat is hem door een andere beveiliger meegedeeld.

Justitie heeft camerabeelden van het museum bestudeerd en die onderschrijven het verhaal van de beveiliger. 'Ze geven in elk geval geen ondersteuning aan de door de man gestelde discriminerende woorden of opstelling van de beveiliger die vragen stelde. Uit de door de man zelf aangeleverde filmbeelden valt af te leiden dat hij op een nette wijze werd bejegend.'

De resultaten van het onderzoek was voor de officier van justitie reden om de aangifte te seponeren.
.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie