Nederland zeer gul met asiel

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Omwonenden van opvanglocatie De Kruisberg hebben de eerste weken van de aanwezigheid van asielzoekers rondom de voormalige gevangenis veel nachtelijke geluidoverlast ondervonden.

"Vooropgesteld dat we helemaal niets tegen de asielzoekers hebben, wel tegen het feit dat ze tot diep in de nacht vaak in groepen luidruchtig op het terrein bijeen zijn."

"Het geluid weergalmt extra door de bosrijke omgeving. Buurtbewoners die vanwege de hitte de slaapkamerramen open laten hebben een probleem als ze weer vroeg op moeten."

Zelf hoorde Engelen midden in de nacht vlak voor zijn raam hardop een uitvoerig telefoongesprek voeren. Hij vindt dat er strengere huisregels moeten komen. "Als je op een camping staat mag je na middernacht ook geen herrie meer maken."

En om het voor de de asielzoekers nog wat leuker te maken krijgen ze nu wifi.
Asielzoekers op De Kruisberg krijgen wifi

De 350 asielzoekers die op de procesopvang locatie (pol) De Kruisberg in Doetinchem zitten krijgen op korte termijn de beschikking over wifi. "Ik hoop binnen 2 weken", zegt Ron van Ooijen, medewerker van de procesopvanglocatie op De Kruisberg.

"Landelijk is dat besluit genomen voor alle opvanglocaties en alles is in gereedheid gebracht. Alleen het signaal moet worden doorgezet. De dienst die dat voor ons landelijk doet is daar nu heel druk mee, dus ik kan niet zeggen wanneer het zover is."

Buurtcomité De Kruisberg vraagt al geruime tijd aan COA (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) om wifi aan te leggen. "En de toezegging hebben we ook al een tijd maar er gebeurt niets", zegt Jacques Engelen, woordvoerder van het comité. "Deze mensen hebben allemaal een gsm en zoeken contact met het thuisfront. Wifi is naast onderdak de belangrijkste voorziening die ze zoeken. Wij merken dat want ze zoeken de plekken waar ze bereik hebben bij onze huizen. En dat zorgt voor overlast bij ons."

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Even getalletjes:
Aantal asielaanvragen nu op ruim 16.000 - meer dan over heel 2013
Volgens Teeven vormen Syrische asielzoekers ruim de helft van de eerste asielaanvragen. Over de afgelopen twaalf maanden is dat ongeveer 33 procent. Negentien procent komt uit Eritrea, negen uit Somalië.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/25/aan ... heel-2013/

Assad verjagen, dat was toch zo'n goed idee? Samen met die Arabierische Lente?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Een evenementenhal als opvangplek voor vluchtelingen. Dat is niet eerder vertoond in Nederland. Maar de vluchtelingenstroom is zo groot dat de regering naar deze noodoplossing grijpt. 'Nee, een hotel kun je het niet noemen. Maar het is oké,' zegt een Irakees die net is ondergebracht in de IJsselhallen. Meer wil hij niet kwijt. 'Ik zit niet te wachten op problemen.'

Ook een Egyptenaar die kort daarvoor naar buiten wandelt omdat hij trek heeft in shoarma, is weinig spraakzaam. Hij is advocaat, heeft gevangen gezeten en is via Libië in een bootje de Middellandse Zee overgestoken en daarna naar Nederland gereisd. Daar laat hij het bij.

Meer hier.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Even getalletjes:
Aantal asielaanvragen nu op ruim 16.000 - meer dan over heel 2013
Volgens Teeven vormen Syrische asielzoekers ruim de helft van de eerste asielaanvragen. Over de afgelopen twaalf maanden is dat ongeveer 33 procent. Negentien procent komt uit Eritrea, negen uit Somalië.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/25/aan ... heel-2013/

Assad verjagen, dat was toch zo'n goed idee? Samen met die Arabierische Lente?
Zijn we lekker mee met deze tsunami van potentiële IS-proxies. Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

En we krijgen er ook nog ziektes van

Bericht door King George »

vr 26 sep 2014, 13:24

Open tbc in asielzoekerscentrum Overloon

OVERLOON - Bij vijf bewoners van het asielzoekerscentrum in Overloon is open longtuberculose vastgesteld. De besmette bewoners zijn geïsoleerd en krijgen medicijnen. De GGD heeft dat vrijdag bekendgemaakt.


Bewoners, medewerkers en vrijwilligers die intensief contact hebben gehad met de besmette vluchtelingen worden gecontroleerd op eventuele besmetting.

Tuberculose (tbc) is een infectieziekte. Besmetting ontstaat door inademing van de bacterie. Een medicijnkuur kan voorkomen dat de ziekte zich ontwikkelt. Tbc is onder vluchtelingen niet ongebruikelijk. Ze hebben vaak een barre tocht achter de rug. Hun weerstand kan ernstig verminderd zijn waardoor de besmetting tot ziekte kan leiden.

Het asielzoekerscentrum in de voormalige gevangenis in Overloon is in juni geopend vanwege de grote stroom vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrië.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Zieke vreemdelingen mogen niet worden uitgewezen als niet onomstotelijk vaststaat dat ze in het land van herkomst een behandeling krijgen. Dat zei Nils Muiznieks, de Hoge Commissaris voor de mensenrechten van de Raad van Europa zondag in KRO Brandpunt.

Dat is werkelijk enig. Binnenkort wordt ons land overspoeld met mensen met bijvoorbeel hart of nier klachten, en die mensen moeten dan hier geholpen worden.
Als de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND mensen met hiv terugstuurt naar het land van herkomst zonder dat ze daar toegang hebben tot hun behandeling, kan dat een doodvonnis voor hen zijn, aldus Muiznieks.

Volgens de IND kunnen mensen met hiv terug als ergens in het land een internetapotheek zit zodat ze hun medicijnen kunnen bestellen. Maar de voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Hiv Behandelaren, Marc van der Valk, geeft in Brandpunt aan dat het „een illusie is om te denken dat die mensen dat kunnen en dat dat lukt. Deze patiënten zouden overlijden omdat zij de praktische medicatie niet kunnen regelen”.

Hij vindt dat ze op medische gronden een verblijfsvergunning moeten krijgen. Ook Marit Maij (PvdA-Tweede Kamerlid) vindt dat. Zij vindt ook dat Teeven beter moet uitzoeken of zieke vreemdelingen ook toegang hebben tot hun behandeling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Zonder andere medische kosten mee te rekenen kosten de hiv-remmers op jaarbasis 10.000 euro per persoon.
In ons land slikken 10.000 mensen die pillen (100 miljoen euro) .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Fiks tekort aan huizen voor vluchtelingen

Gemeenten moeten volgend jaar zeker 15.000 vluchtelingen aan een huis helpen. Gemeenten, maar ook het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) hebben er een hard hoofd in of dat lukt. Er zal extra druk ontstaan op de sociale woningmarkt. Het gaat om asielzoekers die oorlogen zijn ontvlucht en relatief snel een verblijfsvergunning krijgen.

Het COA opent de ene na de andere tijdelijke opvang, overvalt vaak gemeenten door overeenkomsten te sluiten met eigenaren van vakantieparken of hotels. Dat levert spanningen op, zoals in het kleine Drentse dorp Oranje met 120 inwoners waar maximaal 1400 vluchtelingen onderdak kunnen krijgen.

Jan Willem Anholts, woordvoerder van het COA: „Het probleem is dat gemeenten de taak hebben mensen met een verblijfsvergunning een huis te geven. Van de bijna 23.000 asielzoekers van dit moment hebben er 7500 al een vergunning. Zolang zij geen huis hebben, blijft COA onderdak geven. Ook daar zijn locaties voor nodig.”

De verwachting is dat medio 2015 er 15.000 vluchtelingen met een verblijfsstatus zullen zijn die in opvangcentra moeten wachten op een huis. Gezien de krapte op de woningmarkt zullen asielzoekerscentra daarom veel langer openblijven dan de inwoners van dorpen en steden, waar ze nu worden ingericht, willen.

Aedes, de koepel van corporaties, erkent het probleem. „Per gemeente worden er afspraken gemaakt met corporaties en andere partijen. Het verschilt per gemeente hoe dat loopt. Het Rijk bepaalt hoeveel woningen een gemeente moet toewijzen aan urgente groepen. Dat zijn niet alleen mensen met een verblijfsstatus, maar ook ex-gedetineerden of andere groepen”, aldus de woordvoerder van Aedes.

Het COA, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en het ministerie van Binnenlandse Zaken proberen samen de druk op de woningmarkt door de toestroom van vluchtelingen op te lossen. Die toewijzing verloopt traag. ”

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nederland is gek. Gek en dom. Dus ontoerekeningsvatbaar

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Er zal extra druk ontstaan op de sociale woningmarkt. Het gaat om asielzoekers die oorlogen zijn ontvlucht en relatief snel een verblijfsvergunning krijgen.
Hoezo sociale woningmarkt? Daar is een wachtlijst voor van gemiddeld 10 jaar voor de inheemse Nederlander die geen moslim is. Wat is er mis met verwarmde tentenkampen op de hei? dat zal ik u vertellen. De islamitische parasieten komen juist naar Nederland vanwege al het gratis lekkers. En bovenal vanwege de wetenschap dat zij voorrang hebben op de autochtone inwoners. Dus beste Syrische en Iraakse vluchtelingen, deze kant op graag, richting het westen.

Is getekend, combinatie VVD-PvdA

Afbeelding
Nieuw fraai Syrisch vluchtelingenkamp in Jordanië. Uiteraard niet in Saoedi-Arabië of Koeweit. Zo te zien is daar niks mis mee. De aanblik veronderstelt prachtige sociale huur woningen in een wijde rustieke rustige omgeving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door erniesam »

Ik kom regelmatig langs een camping in de buurt. Een camping aan de rand van Ommen, Overijssel. Vrij klein, prachtig gelegen in het bos. Het meisje aan de balie vertelde me dat de camping nu vol zat met vluchtelingen. Ik weet dat dat zo'n hippe linkse hobby is tegenwoordig, maar ik dacht: ach, Syrische vluchtelingen die het nu toch echt moeilijk hebben. Vooruit. Het schijnen er iets van 300 te zijn. Tot mijn verbazing zag ik alleen maar Somaliers rond drentelen. Ik wist niet dat er in Somalie opeens oorlog was uitgebroken; ik weet niet beter of dat land is al decennia lang een puinhoop. Vanwaar nu opeens deze toestroom? Ze zagen er ook niet getraumatiseerd uit als je het mij vraagt: allemaal happy faces. Maar ja, ik ben geen expert, natuurlijk. Voor het vaststellen van een pss moet je op z'n minst 6 jaar hebben gestudeerd.

Welke malloot pleit ervoor de opvang van deze gasten? Als we ze op campings gaan dumpen, lijkt het mij een signaal dat we gewoon geen plek hebben.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

erniesam schreef:
Welke malloot pleit ervoor de opvang van deze gasten? Als we ze op campings gaan dumpen, lijkt het mij een signaal dat we gewoon geen plek hebben.
Dat vermoed ik ook. Maar het is leuk verdienen voor campinghouders . En geen wonder dat jij happy faces zag. Zodra deze gasten binnen komen krijgen ze 500 euro , en daar kopen ze een dure telefoon van zodat ze de jongemannen in Somalie kunnen vertellen dat ze aangekomen zijn in het land van melk en honing . Geen wonder dat het hier vol wordt, want de volgende lading is weer onderweg. En vergeet niet, wat hier binnen komt, gaat nooit meer weg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Als er zoveel mannen vertrekken dan kunnen de overblijvenden in Somalië er vier vrouwen op na houden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Wel verblijfsvergunning, geen paspoort

Voor veel asielzoekers met een verblijfsvergunning is het vrijwel onmogelijk om Nederlander te worden. Dat stelt VluchtelingenWerk Nederland (VWN) in een rapport dat vrijdag verschijnt. Het gaat volgens de organisatie om 21.000 asielzoekers die dankzij het generaal pardon uit 2007 in Nederland mogen blijven. Zij beschikken niet over een paspoort en geboorte-akte uit hun land van herkomst die nodig zijn om een Nederlands paspoort te kunnen krijgen.

Voor de verblijfsvergunning die ze in 2007 kregen waren de documenten niet nodig. Volgens VWN lopen de 'pardonners' die niet voor naturalisatie in aanmerking komen tegen veel praktische problemen aan. Zo mogen ze niet stemmen, niet reizen en hebben ze moeite om een baan te vinden.

Mensen met een verblijfsvergunning kunnen na vijf jaar Nederlander worden als ze de vereiste documenten kunnen overleggen. Bij het verlenen van het pardon in 2007 was al duidelijk dat veel asielzoekers hun paspoort en geboorte-akte niet meer hadden. Voor velen is het onmogelijk om naar het land van herkomst te reizen en zo alsnog aan de papieren te komen, aldus VWN.

Kinderen die in Nederland mogen blijven op grond van het kinderpardon lopen volgens VWN tegen dezelfde problemen op.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie zegt dat het procedure handhaaft om identiteitsfraude te voorkomen. De PvdA dringt er bij staatssecretaris Teeven op aan te kijken of de 'pardonners' alsnog Nederlander kunnen worden.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Het Drentse dorpje Oranje (140 inwoners) heeft niet de beoogde 1500 maar slechts 550 asieligen gekregen. Dit na protesten.
Nu is het Friese dorpje Rijs (bij Oudemirdum) aan de beurt. Daar moeten 180 inwoners maar zien hoe ze samenleven met 500 asieligen.
http://www.volkskrant.nl/opinie/nu-is-h ... ~a3784407/
Over toestanden in Oranje:
De chauffeuse van de buurtbus beklaagt zich over het feit dat steeds twintig mensen zich in de acht stoelen van haar voertuig proberen te wurmen. De eigenaar van de supermarkt heeft een maximum gesteld aan het aantal bezoekers dat tegelijk binnen mag
Dat is normaal in hun thuisland: met zijn 20-en in een minibusje.
Deze dorpen zullen niet in opstand komen. De laatste keer was Hollandscheveld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Tja...Wat zal ik er van zeggen. Eigen schuld dikke bult? Daar in Friesland stemmen de meeste mensen links. Groen links, rood links. Het maakt niet uit, als het maar links is. En rara...het volk kreeg de leiders die zij verdient, en nu gaan ze hun billen branden aan heel veel asielzoekers. Jaren lang werd Geert Wilders verguist in Links Friesland, en een iedereen die iets over Islam en moslims durfde te zeggen werden door veel Friezen als racist bestempeld. Ik heb het zelf mee gemaakt in mijn schoon familie. Nou ja, natuurlijk zijn niet alle Friezen zo, en met die mensen heb ik medelijden.

Wat ook leuk is, een zekere Peter Smolders ,Volkskrant schrijver, journalist en televisiemaker, heeft daar in dat dorp een huis gekocht, en hij is eigenlijk een beetje boos dat hij straks geconfronteerd wordt met honderden asielzoekers.
Mijn vriendin en ik hebben al lang het verlangen de stad achter ons te laten. We dromen van een dorp zoals het door Wim Sonneveld werd bezongen. Na lang rondkijken vonden we dat in september in het Zuidfriese Oudemirdum. Toen bleek dat aan de rand van het dorp, tussen Oudemirdum en Rijs, ook nog eens ons droomhuis te koop stond, was de zaak snel beklonken.

Afgelopen maandag werd bekend dat in Rijs, exact twee kilometer verderop in onze nieuwe straat, maximaal 500 asielzoekers worden gevestigd, voor minimaal vijf jaar. Ze komen te wonen in Mooi Gaasterland, een complex dat voorheen in gebruik was voor jeugdzorg en nu door een projectontwikkelaar is aangekocht. De nieuwe eigenaar is zelf naar het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) gestapt.

[_]

Het is vast verleidelijk me nu te betichten van 'tolerantie tot de achtertuin'. Maar dat is me toch te simpel

Smile..... :cool:

Waar ik me vooral aan erger is de projectontwikkelaar. Die vertelde vrolijk in het filmpje dat hij geld in asielzoekers ziet. Je zou zo'n gozer verzuipen in een kinderbadje. Wat een rotzak zeg. Omdat hij geld wil zien moeten andere mensen lijden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Eliabe »

projectontwikkelaars denken alleen maar aan geld in hun richting en daarbij hebben ze geen enkele moeite om over lijken te gaan.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Met dank aan de geweldige combinatie LINKS-RECHTS

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mogelijke verkrachters en homo's van harte welkom

Nederland werkt mee aan een dreigend mannenoverschot

Afbeelding

Je bent zwart. Je bent net aangekomen in Europa uit Afrika. Je paspoort ben je vergeten. Daarnaast ben je ook nog eens moslim. Dan voer je actie en eist:

"Mughu cojo asielu" (ik wil asiel)

Dat is alles. Nee toch niet. Om geestelijk slopende afwachtingsprocedures te ontlopen voeg je er ook nog aan toe:
"Conjo mi babu kaulu sa oeboelaba." ("Doet u mij maar als uitgeprocedeerde")

Reactie van de leiders van onze roestige 'moderne' beschavingsteloorgang:
"Welcome in christian paradise. There you are, Bed and Breakfast - plus - diner! and free for years!" :greeting2:

Als de Europese leiders niet van die enorm grote huichelaars waren, hadden ze allang lege cruiseschepen naar de haven Tobruk in Libië er op uitgestuurd om te voorkomen dat die moslims, ondanks de tot tranen toe bewogen wil van Allah, niet als ballast zouden verzuipen in de zijn tol opeisende kolkende golven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Groep vluchtelingen in Zwolle dreigt met hongerstaking

Geplaatst op
17 november 2014
Laatste update
17 november, 07:40


Afbeelding
Vluchtelingen in de IJsselhallen klagen over gebrek aan privacy.

ZWOLLE - Een groep Syrische vluchtelingen die al een aantal weken in de tijdelijke vluchtelingenopvang in de Zwolse IJsselhallen zit, dreigt in hongerstaking te gaan.

De vluchtelingen willen zo snel mogelijk duidelijkheid over de asielprocedure. In een brief eisen de mannen zo spoedig mogelijk een eerste gesprek met de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND). Recent werd ook al gedreigd met een hongerstaking.

Een groep van ongeveer twintig vluchtelingen beklaagt zich over het gebrek aan privacy, over de hygiëne, over de manier waarop ze worden behandeld en over de kwaliteit van het eten. De groep zegt te spreken namens alle vluchtelingen in de IJsselhallen. Dat laatste wordt door het Centraal orgaan Opvang Asielzoekers (COA) bestreden. Volgens het COA gaat het om een kleine groep mannen die ontevreden is.

De Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) heeft vier voorlichtingsbijeenkomsten voor aanstaande donderdag in Zwolle aangekondigd, waarin ze ingaat op vragen over de asielprocedure.


De Stentor
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

In een brief eisen de mannen
Zegt ons wel weer genoeg: Slechts enkel te eisen te hebben en niets te bieden. Maar neem het ze eens kwalijk; Nederland geeft hen als Gekke Henkie gewoon asiel en gratis geld. Wat kan je dan verwachten?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Een groep van ongeveer twintig vluchtelingen beklaagt zich over het gebrek aan privacy, over de hygiëne, over de manier waarop ze worden behandeld en over de kwaliteit van het eten. De groep zegt te spreken namens alle vluchtelingen in de IJsselhallen. Dat laatste wordt door het Centraal orgaan Opvang Asielzoekers (COA) bestreden. Volgens het COA gaat het om een kleine groep mannen die ontevreden is.
Niet te geloven. De beste manier om dit soort lui aan te pakken is om ze de keus te geven...Terug naar huis, of je mond dicht houden. Ik begrijp niet dat ze met dit soort ondankbare honden in gesprek gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Dat hoef jij ook niet te begrijpen; Je hoeft slechts enkel mee te betalen en er verder je mond over houden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

In de IJsselhallen worden zo’n vierhonderd vluchtelingen, vooral jonge mannen uit Syrië, Irak en andere brandhaarden opgevangen – de Nederlandse bijdrage aan het acute vluchtelingenprobleem.

De vluchtelingen klagen, anoniem uit vrees voor een slechtere behandeling in de asielprocedure door de Immigratie- en Naturalisatiedienst, over een gebrek aan privacy, sanitair en andere voorzieningen. In de hal komt geen licht van buiten en het is er benauwd. “Dit is geen kamp, dit is een gevangenis”, vat een van hen het samen.
Onder de vluchtelingen gaan ook geruchten over radicale moslims die zouden zijn meegereisd Syrië naar Europa. De politie neemt deze aanwijzingen serieus, zegt Arjen Bijlsma van VluchtelingenWerk Oost Nederland.

meer hier
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Wat betreft het ophokken van vreemdelingen kan het COA nog wat leren van de regeling voor vrije uitloop kippen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Wat zien wij hier?
De inzet van 40 man politie bij het ophokcentrum van Overloon. De club van gebouw 1 vocht met de club uit gebouw 2. Of het geschil ethnisch of religieus of cultureel was, is onbekend. De politie staat zoals gewoonlijk voor een raadsel. Het wachten is op de komst van tolken.
Meubilair is beschadigd want ze hadden stoelpoten nodig om zich te verdedigen.
Politie grijpt in bij vechtpartij asielzoekerscentrum in Overloon
Daar waren tientallen mensen elkaar te lijf gegaan met stokken, ijzeren pijpen en messen.
Bij de gevechten raakten enkele mensen gewond. Acht mensen zijn overgebracht naar het ziekenhuis, meldt politiewoordvoerder Dion Luijten.
Er zijn drie arrestaties verricht. Meerdere bewoners hebben aangegeven dat ze nog aangifte willen doen. Er zijn vernielingen aangericht in het gebouw; meubilair is beschadigd en ruiten zijn ingeslagen.
De voorspelbare reactie van COA:
Volgens het COA was de massale vechtpartij bij De Maashegge een incident. "Het ging hier niet om religieuze of om culturele redenen, maar om mensen die elkaar niet mochten", weet Jan Willem Anholts. De zegsman zegt dan ook dat de organisatie geen maatregelen treft, ook niet bij andere opvangcentra in Brabant.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/20/pol ... -overloon/
Ik lees ook:
"Ze blijven maar kort, want de doorloop is hoog. Als er iets gebeurt, is dat zeker niet het gevolg van langlopende spanningen."
Nee, niet aldaar maar misschien wel vanwege langlopende spanningen in hun thuisland?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52289
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

En wat wist het StaatsJournaal de bevolking te vertellen?
Dat er in een asielzoekerscentrum in Overloon een aantal mensen met elkaar op de vuist waren gegaan. Einde bericht.
Niets over politie inzet, gewonden, arrestaties, ijzeren pijpen, stoelpoten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie