Viering 4 en 5 mei

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Re: Viering 4 en 5 mei

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 05, 2017 1:52 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Ik heb lekker luidruchtige rock&roll muziek opgezet.

Ik vertikte het om nog langer met deze walgelijke vorm van hypocrisie mee te doen.

:thinking: Mmmmmmmmmm, dan kijk ik toch liever naar deze twee jonge knapen uit Geesteren ( Twente) icon_thumbup.gif

Een pizzakoerier in Groningen kreeg vanuit het hele land lof nadat hij tijdens Dodenherdenking twee minuten naast zijn fiets stond. Op datzelfde moment stapten in Twente twee jochies die terugkwamen van hun sportvereniging van hun fiets. Ook dat beeld maakte indruk.

Joop Heisterenberg uit Geesteren keek iets voor de klok van acht uur naar buiten. Hij zag twee jongens fietsen. Waren zij zich bewust van het tijdstip? Jazeker. De twee waren op weg naar huis, maar klokslag 20.00 uur zetten zij hun fietsen neer en bleven ze staan. Twee minuten lang.

Het tafereel maakte indruk op Heisterenberg, die een foto maakte van het duo. Na twee minuten fietsten de jongens verder. De een ging linksaf, de ander rechtsaf het dorp in.

bron

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 05, 2017 2:42 pm

Zo vieren we in Nederland dat we bevrijd zijn.

Betonblokken in Zwolle.

Afbeelding

Betonblokken in Amsterdam.

Afbeelding

Mitrailleurs in Utrecht

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 05, 2017 2:47 pm

Nog meer nieuws uit Utrecht. De stad die op 4 mei de Marokkaanse vlag uithangt om de 19 verdronken Marokkanen te eren die ons land bevrijd hebben.

Rozen dodenherdenking Lombok verdwenen: "Verschrikkelijk geschrokken"

Afbeelding
Afbeelding

Grote verbijstering in de Utrechtse wijk Lombok vrijdagmorgen. De bloemen die donderdag bij de herdenking zijn neergelegd op de Vleutenseweg zijn verdwenen.

Een schok voor een buurtbewoner, die vanmorgen toen hij zijn hond uitliet zag dat de bloemen weg waren. "Ik ben daar verschrikkelijk van geschrokken. Ik werd boos, ik werd verdrietig, eigenlijk alles tegelijk. Dit kan gewoon niet."

Het is vooralsnog een raadsel wie de bloemen heeft weggehaald. Eerdere jaren bleven de bloemen liggen. "En nu vanmorgen was in een keer alles weg. Maar dan ook werkelijk alles. Van de eerste tot de laatste bloem. En ik denk dat er pak en beet 75 tot 80 rozen lagen."

De gemeente laat aan RTV Utrecht weten de bloemen niet weggehaald te hebben

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 05, 2017 3:18 pm

Rutte: we moeten vrijheid doorgeven

Vrijheid is iets wat we moeten koesteren en vieren. Maar het is ook iets om over na te denken, omdat we de vrijheid aan andere mensen door moeten geven. Dat benadrukte premier Mark Rutte vrijdag bij de start van het bevrijdingsfestival in Haarlem, kort voordat hij het zogenoemde bevrijdingsvuur ontstak.

Rutte wees erop dat voor veel mensen op de wereld vrijheid helemaal niet vanzelfsprekend is. „Nog steeds niet. Eerder het tegenovergestelde zelfs: in veel landen is de vrijheid verder weg dan ooit.”

.We moeten de vrijheid doorgeven, maar liever niet op deze manier. Dit is geen vrijheid.

Afbeelding

Één van de sprekers in Haarlem.
Hitler, IS, maar ook Trump maakt ons bang!
Iedereen,inclusief Rutte klapt!
Tenenkrommend deze "viering bij NPO"

Maarten

Berichtdoor Maarten » Vr Mei 05, 2017 4:15 pm

''Trump maakt ons bang''...

Mein Gott...Ik denk dat de wereld meer angst zou hebben indien bitch Killary Clinton nu in het witte huis zat. Overigens is onze vrijheid slechts een illusie . Vrijheid voor wie? Voor wat? De vrijheid om de multicul te propaganderen ja!!

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Mei 05, 2017 5:01 pm

Ariel schreef:We moeten de vrijheid doorgeven, maar liever niet op deze manier. Dit is geen vrijheid.

Dat zinloze stompzinnige geraaskal zonder na TE DENKEN en te menen de gemoederen te kunnen sussen alsof we halve garen van de pot gerukte randdebielen zijn. Sorry mensen, hoe ouder ik word des te meer ik een bloedhekel krijg aan dit soort politici. Anders gezegd, ik heb mijn buik er meer dan vol van.

Eh . . . jammer dat de visie van de stemuitslag bevestigt dat ik in mijn hemd moet staan. Ik hoef mij echter nergens ongerust over te maken, want ik draag altijd schone hemden.
Afbeelding

Één van de sprekers in Haarlem.
Hitler, IS, maar ook Trump maakt ons bang!
Iedereen,inclusief Rutte klapt!
Tenenkrommend deze "viering bij NPO"
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pizzaman

Berichtdoor Pizzaman » Vr Mei 05, 2017 5:04 pm

'Hans van de Mortel' schreef:.... Anders gezegd, ik heb mijn buik er meer dan vol van.

ja, daarom noemen ze het ook een 'onderbuikgevoel'.

Overigens heb jeniet voor niets zo'n gevoel.
Mensen die hun onderbuik negeren, staan opeen gegeven moment met een volgescheten broek.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Mei 05, 2017 5:14 pm

Ariel schreef: :thinking: Mmmmmmmmmm, dan kijk ik toch liever naar deze twee jonge knapen uit Geesteren ( Twente) icon_thumbup.gif

Mee eens. Het zijn jonge mensen die nog kennis mogen nemen van de geschiedenis.
Een pizzakoerier in Groningen kreeg vanuit het hele land lof nadat hij tijdens Dodenherdenking twee minuten naast zijn fiets stond.

Daar is een prachtig ontroerend beeld van. Het was een pizza koerier van Domino. Inderdaad een golf van positieve waardering hierover. Ik wil niet zeiken, maar we dienen wel in gedachte te nemen dat de baas van de plaatselijke Domino zijn verantwoordelijkheid en gezonde verstand heeft gebruikt door zijn koeriers te verplichten de twee minuten stilte en stilstand in acht te nemen. Want we weten hoe de massa kan reageren wanneer iemand uit de maat zingt. Los daarvan zou het de reputatie van Domino enorm kunnen schaden.

Free publicity
Dat is wat Domino genereerde. Zo doe je dus zaken. En al helemaal als het gratis wordt vermeld in de media met tekst en een prachtig ontroerend beeld. Het zal mij niet verbazen als dit onbenullige voorval breed wordt uitgemeten vanavond in een van de zinloze kletsprogramma's die door schandalig schofterig gehonoreerde praatleiders aangestuurd worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Mei 06, 2017 10:35 am

Oud-moskeebestuurder en DENK-symnpathisant Dawoed Poese vaart uit tegen Bevrijdingsdag vanwege Israël. Vele andere DENK-medestanders zijn het roerend met hem eens. Bron: Denk / Facebook.
Afbeelding

En dan is er spuit nummer 11 van DENK:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 06, 2017 11:15 am

Dawoed Poese is geen Nederlander maar een eng mannetje en een uitgekookte en uitgekostste moslim. . Vandaar dat hij helegaar geen bevrijdingsdag hoeft of mag vieren.

Alles wat die man aanraakt veranderd in stront.

Maarten

Berichtdoor Maarten » Za Mei 06, 2017 2:55 pm

Waarom altijd dat gezeik over die zeik-palestijnen? Ze hadden hun kans in 1948, en verspeeld. Klaar.

Daarentegen hoor ik toch bitter weinig in de media en politiek over de onderdrukking van Tibetanen, Papoeas en blanken in Zuid-Afrika...

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 06, 2017 10:28 pm

Burgemeester roept op onverdraagzaamheid te bestrijden, maar durft die niet te benoemen

Geplaatst op 6 mei 2017

Afbeelding

Laten we juist op 4 mei onze zegeningen tellen en daaruit de hoop en het zelfvertrouwen putten om voort te gaan op de weg van vrede. Dat zei de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan donderdagavond bij de Nationale Herdenking op de Dam in Amsterdam. Mooie woorden. Maar die klinken er deze dagen wel meer. Over onze grote verworvenheden als democratie, grondrechten en rechtsstaat. Over vrede, niet te vergeten. We kennen dat. En laten we eerlijk zijn, we hebben daar zo onze eigen gedachten bij. Maar dan hoor ik ineens dat “zodra onverdraagzaamheid de kop opsteekt, wij die op tijd moeten bestrijden”.

Die Van der Laan heeft het door! Hij moet gezien hebben hoe de islamitische intolerantie verhuist naar de Europese steden. Dat daar moslimwijken met moskeeën en moslimscholen ontstaan zijn, die niet alleen de onverdraagzaamheid aanwakkeren, maar van waaruit regelrechte haat gepreekt wordt tegen de rest van de samenleving. Net zoals in zijn eigen stad de onverdraagzamen de macht grijpen.

Maar gelukkig, de burgemeester gaat nu optreden zodra onverdraagzaamheid de kop opsteekt. Het zal toch niet waar zijn? Tot nu toe heeft hij nooit laten zien dat hij bereid is om bij het minste of geringste signaal (‘zodra’) van onverdraagzaamheid in te grijpen. En wat zijn de woorden van deze burgervader waard als bijna direct nadat hij uitgesproken is de kransen bij het Nationaal Monument worden weggehaald? Uit voorzorg. Want het is al eerder voorgekomen dat Marokkaanse jongeren het niet konden verdragen dat Joden herdacht werden en dat westerse waarden gekoesterd werden en daarom maar erekransen vernielden of er zelfs mee voetbalden.

Het Comité 4 en 5 mei mag dan wel zeggen dat vandalisme (lees: onverdraagzaamheid jegens onze cultuur) geen aanleiding voor het weghalen van de kransen is, in 2003 en 2006 werden in Amsterdam wel degelijk kransen vernield. In Osdorp werden ze in een gracht gegooid en op het Mercatorplein werd in 2003 met kransen gevoetbald.

Wat laf om onverdraagzaamheid jegens wat ons dierbaar is en wat ons nog enigszins samenbindt niet ferm te bestrijden. Waar we volgens Van der Laan pas echt voor op moeten passen is om zelf onverdraagzaam te zijn. Wel, meneer Van der Laan, ik ben heel onverdraagzaam jegens onverdraagzamen en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat u een andere definitie hanteert van onverdraagzaam dan, laat ik zeggen, de gewone man.

U wordt zo in beslag genomen door uw goede bedoelingen en humanitaire zoetsappigheid, en u bent zo vervuld van uw parmantige denkbeelden over tolerantie en vrijheid, dat u blind bent voor de ongenadige verschillen tussen culturen. Hard geweld, daar bent u niet op bedacht en schaamteloze schoffering van onze waarden heet in Amsterdam vandalisme.

Als alle linkse politici bent u blind voor de gevaren die schuilen in de gestaag toenemende islamisering. Op z’n minst onderschat u de ondermijnende gevolgen daarvan voor onze eigen identiteit. Het hek is van de Dam, want geen volk zou zich moeten laten koeioneren, onderwerpen of overheersen door ‘vreemde’ indringers met een cultuur die haaks op de onze staat. Een cultuur die inherent onverdraagzaam is. En u vertikt het die te bestrijden. Dus praat liever niet over tijdig bestrijden.

Maar we weten het inmiddels, het kenmerk van zowel ‘links’ als ‘islam’ is dat ze allebei niks hebben met opvattingen die niet met de hunne stroken. De islam duldt vooral geen andere religies naast zich. Overal waar de islam dominant is, hebben joden, christenen, boeddhisten, hindoes enz. het zwaar. En dat is nog heel zacht uitgedrukt. En links is de meedogenloze poortwachter van het fatsoen geworden en labelt iedereen die niet multicultureel of islamofiel denkt als een slecht mens, die tijdig bestreden moet worden.

Zolang u de werkelijk onverdraagzamen niet wilt of durft aanwijzen, zolang u met belastinggeld de onverdraagzaamheid zelfs subsidieert, klinkt uw toespraak als holle retoriek. Dan hebben we het over voortgaan op de weg van vrede, terwijl we midden in een oorlog zitten...

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2017/05/06 ... -benoemen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Mei 07, 2017 9:15 am

Ik stel voor dat we straks een nieuwe bevrijdingsdag instellen.

De dag dat Europa verlost is van de smerige bureaucratische duizend en een verschillende onderlinge regeltjes voor alle EU-landen. Kortom, wanneer de EU niet langer meer een feit is. Het is één grote mislukte hypocriete puinzooi. De euro mag dan wel voordelig lijken voor Europa, maar dat geldt dan voor slechts een paar landen.

WO-II is niet veroorzaakt door Hitler, maar door het tolerantiebeleid van de geallieerden.

Dat is de reden dat ik geen 4 mei herdenk, noch 5 mei of de dag die ons herinnert aan het koningshuis of welke andere kermisattractie dan ook. [icon_lol.gif]

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Zo Mei 07, 2017 9:21 am

Pilgrim schreef:
Maar gelukkig, de burgemeester gaat nu optreden zodra onverdraagzaamheid de kop opsteekt. Het zal toch niet waar zijn?

De vreedzame demonstratie van Pegida in zijn stad liet hij door de strijdgroepen van de Antifa onmogelijk maken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 07, 2017 6:46 pm

Dit soort dingen hoorde je vroeger nooit. Of ben ik het vergeten?

Kransen dodenherdenking gestolen en gedumpt op straat

De kransen die werden geplaatst bij de dodenherdenking in de stad Groningen zijn gestolen en elders in de stad gedumpt. Volgens de politie Noord-Nederland gebeurde dat door uitgaanspubliek tijdens de stapavond.

Op een foto valt te zien hoe een van de kransen in een winkelstraat in het centrum van de stad ligt. De politie noemt de daad ‘respectloos’.

“Leuk, een stapavond. Minder leuk en respectloos als je kransen van 4mei gaat lopen jatten en ze vervolgens op straat dumpt…”, stelt de politie op Instagram.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Mei 08, 2017 12:28 am

Ariel schreef:Dit soort dingen hoorde je vroeger nooit. Of ben ik het vergeten?

Ik ben in ieder geval niet vergeten - Jan Terlouw zei het laatst nog - dat in de grote stad een touwtje uit menige brievenbus hing. En waar zou dat nou voor geweest zijn?

En o ja, Sinterklaas was toen nog een algemeen gerespecteerd leuk kinderfeest, en een negerin in de stad een bezienswaardigheid. Islam en zijn terrorisme was onbekend. Er waren vele gerepatrieerde mensen uit Indonesië, het grootste moslimland van de wereld. Ik kan mij niet één kopvod herinneren. Blijkbaar kon men zich toen vanzelfsprekend makkelijk aanpassen. We hadden toen de EEG en een keiharde gulden. En iedereen met een modaal inkomen was automatisch verzekerd in het Ziekenfonds zonder een eigen risico. Wie meer verdiende zoals ik, moest zich Particulier verzekeren.

Maar ook toen regeerde de politieke maffia. Zoals het staatsbedrijf PTT om maar wat te noemen dat mij. Een telefoontoestel kon je niet kopen. Nou ja, wel ergens kopen, maar die mocht je niet plaatsen. De staatsmaffia verplichtte een ieder de telefoon van de PTT aan te schaffen en te gebruiken tegen een maandelijks vaste vergoeding tot aan je dood. Een staatsgoudmijn dus. Ik vergeleek die staatshufterij altijd met de streken van Al Capone. Winkeliers moesten 'beschermgeld' betalen. Hetzelfde soort afpersing als dat van het Nederlandse staatsbedrijf PTT.

Ik herinner mij nog veel meer. Meisjes met mooie benen. Ik was daar verliefd op. Ik doe nog altijd mijn best om naar mooie vrouwenbenen te kijken, maar zie bijna overal alleen maar broeken. Gelukkig komen blote vrouwenbenen de laatste tijd weer vaker in beeld. Het gaat dus de goede kant op met de vrouw. Niet met de moslimvrouw. Een moslimvrouw bestaat eigenlijk niet, wel een moslimslavin die in de Koran wordt beschreven als een akker die naar willekeur omgeploegd kan worden.

Het opvallende aan islam is, dat die baggerreligie helemaal niet zo preuts is als zij lijkt. Hoe weten wij anders dat profeet Mohammed zijn vrouw Aisha voor het eerst een beurt gaf toen zij pas negen jaar was?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 18, 2017 11:31 am

Tja................. :thinking:

Afbeelding

Maarten

Berichtdoor Maarten » Vr Mei 19, 2017 8:11 am

Antifa is in wezen hetzelfde als een internettrol; verschrikkelike irritante ongedierte...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 28, 2018 12:59 am

Triest...Rotterdam, de stad die in de oorlog plat gebombardeerd is, wil op 4 mei gewoon een koopavond houden.

Afbeelding

Winkels in Rotterdam willen open tijdens dodenherdenking

Rotterdam houdt mogelijk een koopavond op 4 mei. Het zou voor het eerst zijn dat er tijdens dodenherdenking gewinkeld kan worden in de binnenstad.

De winkeliers zullen om 20 uur twee minuten stilte in acht nemen en hun klanten hierop attenderen, zegt Dominique van Elsacker van Urban Department Store (UDS), de vertegenwoordiger van eigenaren en ondernemers in de Rotterdamse binnenstad.

Een woordvoerder van wethouder Maarten Struijvenberg (economie) laat weten dat er volgende week een overleg is op het stadhuis. ,,Het is zes jaar geleden dat dodenherdenking op een vrijdag viel. We hebben dit nog niet eerder aan de hand gehad en moeten kijken of dit wel mag volgens de winkeltijdenwet.''

Het is gebruikelijk dat winkels om 19 uur sluiten op 4 mei. Volgens informatie op Rijksoverheid.nl moet de gemeente toestemming geven voor avondopenstelling. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei is daar geen voorstander van. ,,Wij adviseren gemeenten met klem om uit respect voor de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog geen toestemming te geven voor de avondopenstelling op 4 mei'', aldus een woordvoerder.

Het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI) steunt die oproep aan de gemeenten. Het voornemen van de winkels voor de avondopenstelling op 4 mei noemt het CIDI op Twitter 'ongepast en gevoelloos'.

Ook Willem Gerbers, bestuurslid van Stichting Rotterdams Comité ter Behartiging van Nationale Belangen Rotterdam, 'staat niet te juichen'. De stichting, die onder auspiciën van de gemeente valt, organiseert onder meer herdenkingen in de stad. ,,Ik zit niet voor niks in het bestuur ervan'', zegt Gerbers. ,,Wij vinden 4 mei een belangrijk moment om te herdenken. Er moet een afweging worden gemaakt tussen de economische, commerciële belangen van de winkeliers en de herdenking van de oorlogsslachtoffers. Juist in een stad als Rotterdam vind ik herdenken heel belangrijk.''

Leefbaar Rotterdam-raadslid Tanya Hoogwerf laat weten dat haar partij het ‘onacceptabel’ vindt als de winkels de avond van de dodenherdenking open blijven.

Rotterdam zou volgens Detailhandel Nederland de eerste gemeente zijn waar gewinkeld mag worden tijdens dodenherdenking. ,,We zien wel eens uitzonderingssituaties, maar die zijn op één hand te tellen'', aldus directeur Sander van Golberdinge.

,,Als horecaondernemers open mogen, mogen wij dat ook'', meent Van Elsacker. ,,In de horeca is het al járen zo.'' Vorig jaar waren de winkels voor het eerst open op Goede Vrijdag na een aanpassing in de apv, de gemeentewet. ,,Ook 4 mei werd daarin genoemd.''

Ze verwacht dat er voldoende draagvlak is onder winkeliers. ,,Koopavond is altijd druk en dan is het ook nog eens meivakantie.''

.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Mar 28, 2018 9:47 am

Ariel schreef:Triest...Rotterdam, de stad die in de oorlog plat gebombardeerd is, wil op 4 mei gewoon een koopavond houden.

Afbeelding

Triest? Hoezo triest? Niet zeuren alstublieft!

Nederland kon direct capituleren, maar deed dat niet. Onverantwoord gedrag van een stelletje idioten met regeringsverantwoordelijkheid. Als gevolg daarvan werd Rotterdam plat gebombardeerd. De reputatie van de moffen was in die tijd in ruime mate bekend. Wat triest is, is dat het Nederlandse 'baggervolk' zijn stem niet heeft laten horen toen de gladjanussen van de regerende partijen destijds besloten om bevrijdingsdag 5 mei niet langer elk jaar te vieren. Slechts één keer in de vijf jaar loonde de moeite en moest afdoende zijn, besliste de smerige hypocriete politiek. Ronduit belachelijk en beschamend. Elk jaar handhaven zoals de vier jaargetijden, of afschaffen. Aan hypocrisie heeft Hansie een zoon dood.

De mens leert heel erg slecht van de fouten die de voorouders hebben begaan. Ik denk aan hoe de Tweede Wereldoorlog is ontstaan. Maar ik weet beter. Het noodlot is niet te ontlopen. Het lot dat waanzin teweeg brengt en veroorzaakt dat er mensen bestaan die overtuigd zijn dat de mens een vrije wil heeft en dat God daarmee te maken heeft.

Nederland heeft een Ministerie van Defensie. Geacht wordt dat dit bedoeld is om het land en haar inwoners tegen vijandelijke aanvallen van buiten te behoeden. Maar wat zien we? Nederland voert oorlog en bombardeert er lustig op los, op landen die daar niet om gevraagd hebben. En moslims wordt geen duimbreed in de weg gelegd. Terwijl de Islam juist bezig is de wereld te overrulen vanuit vastgeroeste woestijn geleerdheid. Sterker nog, de mislukte mensensoort Islam, die een regelrechte bedreiging vormt voor onze beschaving, wordt in de watten gelegd vanuit stupide geestelijk gestoorde marxistische overtuiging en owee als je wat tegen moslims inbrengt, dan deug je niet omdat je dan automatisch als racist en discriminant wordt weggezet. Je wordt daarmee geëtiketteerd als slecht mens die eigenlijk gestraft moet worden.

Ik vond het heel erg sterk toen een paar jaar geleden tijdens de 4 mei herdenking op de Dam in Amsterdam de Schreeuwer zich manifesteerde. Een schreeuw om gerechtigheid. Hij zou elk jaar herdacht moeten worden. Uiteraard op de Dam te Amsterdam.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Mar 28, 2018 10:17 am

Hans v d Mortel sr schreef:
Ariel schreef:Triest...Rotterdam, de stad die in de oorlog plat gebombardeerd is, wil op 4 mei gewoon een koopavond houden.

Afbeelding

Triest? Hoezo triest? Niet zeuren alstublieft!

Nederland kon direct capituleren, maar deed dat niet. Onverantwoord gedrag van een stelletje idioten met regeringsverantwoordelijkheid. Als gevolg daarvan werd Rotterdam plat gebombardeerd. De reputatie van de moffen was in die tijd in ruime mate bekend.

Triest is dat Hans v d Mortel meent dat het bombardement van Rotterdam de eigen schuld is van toenmalige Nederlandse bevolking.

King George

Berichtdoor King George » Wo Mar 28, 2018 11:17 am

Of het betoog van goede smaak betuigt kunnen we discussiëren. En ook ik heb daar zo mijn eigen mening over. De Nederlandse bevolking had immers niet om een invasie gevraagd. Het was binnen zonder kloppen zoals Europa hedentendage wordt overspoeld met invasiërs die hier binnen zonder kloppen komen, ook zonder dat de Europese bevolking zelf ooit iets gevraagd is.

Pijnlijker zijn deze vaststaande feiten:

Toen de buitenlandse troepen ons land binnen vielen moesten de wapens uit het museum worden gehaald. Te laat om dan nog kinderen van gewone mensen uit hun huizen te sleuren om ze te mobiliseren voor het tij van de vijandige invasie nog te kunnen keren. Het lijkt me dat na Ribbentrop-Molotov toch alle alarmbellen hadden moeten afgaan, als deze al niet eerder af hadden moeten gaan bij Sudetenland en bij Oostenrijk. Dat de territoriumdrift van de nationaal-socialistische revolutie niet vanzelf zou op gaan houden bij de eigen landsgrenzen had duidelijk moeten zijn. Zo gaat dat altijd met totalitaire ideologieën, net als bij communisme en bij de Islam. Het gedachtegoed moet ook naar buiten de eigen landsgrenzen worden geëxporteerd.

Voordat buitenlandse troepen ons land binnen vielen gold Hitler bij woorden van premier Colijn nog als een bevriend buitenlands staatshoofd en werden er gevangenisstraffen en geldboetes geheven op belediging van een bevriend buitenlands staatshoofd. Bedenk: Dit was tot kort voor de invasie staande wetgeving en beleid in ons eigen land!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Chamberlain bleef ook zelfs na Ribbentrop-Molotov hardnekkig geloven in dat Hitler d.m.v. appeasen tot bedaren te brengen zou zijn geweest. Hoe naïef en dwaas wil je het hebben?
Laatst gewijzigd door King George op Wo Mar 28, 2018 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Wo Mar 28, 2018 11:23 am

En hoe naïef en dwaas zijn we hedentendage m.b.t. tot het Paard van Troje de Islam, nog kwaadaardiger dan nationaal socialisme en communisme bij elkaar opgeteld? In Europa zijn we van het Derde Rijk en het nationaal socialisme al sinds 1945 af en van de Sovjet Unie en het communisme al sinds 1991. Van de Islam zijn we helaas niet af. Dat gezwel breidt zich alleen maar verder uit. Van Mutti Merkel's "Wir schaffen das" ondervinden wij wellicht voor eeuwig de ellende die hiermee over ons uitgestort gaat worden. Wie durft te benoemen dat de Islam in Europa niets anders is dan een ons vijandig gezinde invasie- en bezettingsmacht welke uit ons continent gedreven dient te worden tot terug in hun eigen natuurlijke habitat die achterlijke Middeleeuwse zandbak op het Arabisch schiereiland? Nog liever zie ik dat de dragers van het Islam virus genezen, maar ik vrees dat die achterlijkheid niet uit hun hoofden te rammen is, net zoals een verslaafde aan crack zeer waarschijnlijk nooit zal promoveren tot ex-junk. Wel, dan gun ik de Moslims hun shit van harte, maar niet hier in Europa. Daar is die zandbak hun habitat voor.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Mar 28, 2018 6:01 pm

Of Teva Teff wordt verder de toegang tot dit forum ontzegd of IK stop ermee!

Dit heeft niets met een dreigement te maken, wel alles met de logica van het verstand. Als het kinderachtige stront vervelende waardeloze gedrag van deze dwaas Teva Teff, die als totaal onnutte domme mens functioneert in zijn leven en die zich laaft aan dit voortreffelijke forum door zijn niets opleverende bijdragen, tevens geïnspireerd wordt door een groot tekort aan liefde in zijn leven waardoor hij zich op een of andere manier op dit fantastische forum overgewaardeerd weet en meent mij de les te kunnen lezen vanuit zijn overbekende trollengedrag, haak ik af. Dan heb ik mijn tijd hier gehad. Sorry mensen, zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Ik vind het jammer dat Numan weg is gegaan vanwege jodenhumor. Ik had het idee dat het miserabele geestesgedrocht Teva Teff en ik elkaar met rust zouden laten. Helaas. Het is blijkbaar niet in de lijn der verwachtingen.

Hans v d Mortel sr schreef: Wat triest is, is dat het Nederlandse 'baggervolk' zijn stem niet heeft laten horen toen de gladjanussen van de regerende partijen destijds besloten om bevrijdingsdag 5 mei niet langer elk jaar te vieren.

Teva Teff schreef:Triest is dat Hans v d Mortel meent dat het bombardement van Rotterdam de eigen schuld is van toenmalige Nederlandse bevolking.

Teva Teff heeft zijn zin gekregen of niet. Ik wacht af. Ik heb geen probleem met deze lul. Mits hij zich niet meer met mij bemoeit. Dan mag hij wat mij betreft blijven. Zijn bijdragen zijn volkomen waardeloos. Ik begrijp ook niet daar ook maar iemand op reageert. Dit is een reactie vanuit een beheersbare geplande emotie vanuit de niet-vrije wil. Ik heb gelijk en ik wil ook dit keer gelijk krijgen. Kwestie van logisch denken. Kwestie van de juiste keuze maken. Heeft niets met vrije wil van doen.

Vandaag is Moniek jarig. Ik moet haar nog feliciteren.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mar 28, 2018 6:22 pm

Hans v d Mortel sr schreef:... Zijn bijdragen zijn volkomen waardeloos. Ik begrijp ook niet daar ook maar iemand op reageert. ...

Maar Hans, waarom zou iemand op die waardeloze bijdragen reageren? Hij is gewoon de huistrol van FFI en ook wel vermakelijk. Dat is de reden dat we hem hier laten omdat zo'n clown wat leven in de brouwerij brengt. Iedereen kan er om lachen! Vermoedelijk ook de gasten...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Samenleving & Integratie”