Viering 4 en 5 mei

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam

Re: Viering 4 en 5 mei

Berichtdoor Mahalingam » Wo Apr 25, 2018 12:13 pm

En de woorden het Comité 4 en 5 mei zie je hier als afbeelding:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

King George

Berichtdoor King George » Wo Apr 25, 2018 12:26 pm

Die grauwsluiers die het (gesubsidieerde) Comité 4/5 mei legt over de herdenking en viering van de vierde en de vijfde mei legt lijkt haast wel een Grauwe Eeuw in te luiden. Zou het comité "constructief" overleg hebben gehad met De Grauwe Eeuw en deze knievallen hebben gemaakt om hen te bewegen hun keutel in te trekken?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 25, 2018 12:38 pm

Comité 4/5 mei gaat voor een Utopiaanse wereld. Een wereld die er niet zal komen. Voor vrijheid moet je vechten, en niet cadeau geven aan mensen die niks met vrijheid hebben.

Eens gaat Comité 4/5 zich schamen denk ik.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 26, 2018 12:41 am

Kijk eens aan. Na de ophef heeft Comité 4/5 mei de advertentie aangepast.

Afbeelding
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Apr 26, 2018 12:53 am

EEN ZIELLOOS MENSCH... (sarcasme!)

Geplaatst op 25 april 2018

Afbeelding
Hendrikus (Hendrik) Colijn (1869 – 1944)

Toespraak president Colijn op 15 november 1938 in het parlement na de Kristallnacht.

“Er zijn in Duitsland, naar men zegt, 600.000 Joden. Nu neem ik niet aan dat die 600.000 allemaal over de Nederlandsche grens zouden komen, maar waarom zouden het er niet 100.000 zijn? Moeten het er 10.000 zijn, die wij wel kunnen toelaten? Moeten het er 5000 zijn, die wij wel kunnen toelaten? Wat ik nu ga zeggen, komt uit het diepst van mijn ziel. Dat zeg ik in het belang van onze Nederlandsche Joden zelf. In deze tijd is geen enkel volk volkomen vrij van antisemitisme; wanneer men nu ongelimiteerd een stroom van vreemdelingen uit het buitenland hier zou binnenlaten, zou het noodzakelijke gevolg ervan zijn, dat de stemming in het eigen volk ten opzichte van de Joden een ongunstige kentering zou ondergaan.”

* * * * *

Gelukkig ligt deze vreselijk benarde tijd ver achter ons. Ons rest nog de plicht onze manmoedig gesneuvelde verzetsstrijders en omgekomen krijgslieden met eerbied te gedenken voor den strijd die zij voor ons geliefd Vaderland hebben gestreden. Ook ons kloekmoedig Vorstenhuis staat in onuitwisbaar schrift in het Boek der Wereldgeschiedenis opgeschreven. Wij allen kunnen nu blijmoedig, zonder vrees te worden aangerand of neergestoken, de straten en pleinen onzer steden en dorpen betreden. Onze regering waakt over ons en zal niet in den zelfde fout vervallen door wederom de ogen te sluiten voor het ‘Grote Kwaad’ dat toch nog altoos op de loer ligt.

Want, let wel, spitse lezer van “E.J. Bron”, betonblokken beschermen ons nu tegen kwaadwillend verwarde sujetten die in aanstormende vrachtwagens ons willen vermoorden. Ook onze Joodsche medeburgers hebben niets meer te duchten. Gewapende marechaussees bewaken nauwlettend Joodsche scholen en Synagogen. Daarom gaan wij straks allen weer herdenken. Ook vergeten wij niet de Marokkaanse slachtoffers die hun leven hebben geofferd voor Koningin en Vaderland. Ook zij hebben voor onze vrijheid en welvaart gestreden, waarvan wij nu allen de vruchten kunnen plukken.

Ik wens U allen nog een zielsvolle herdenking.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2018/04/25 ... os-mensch/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Do Apr 26, 2018 11:15 am

DIT staat symbool voor vrijheid:

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Apr 27, 2018 1:23 am

“Geef vrijheid door”...

Afbeelding

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 30, 2018 9:07 pm

Schokkend: draagvlak voor ‘2-minuten stilte’ wordt kleiner; bijna 10% gedaald

Door Lars Benthin, 30 april 2018

Afbeelding
Foto: Dodenherdenking met minister Koenders vorig jaar. Bron: Marko Espinoza, Ministerie van Buitenlandse Zaken / Flickr.

Voor de meeste mensen is het een doodnormale zaak om op 4 mei 2 minuten gewoon even stil te zijn en de doden van de Tweede Wereldoorlog te herdenken. Uit onderzoek blijkt dat nog steeds tweederde stil zal zijn, maar het is wel bijna tien procent minder dan vorig jaar. Dit jaar zal 78 procent van de ondervraagden twee minuten stilte houden tegen 85 procent vorig jaar.

Zes op de tien Nederlanders geven aan dat het herdenken op 4 mei hen ‘een beetje’ emotioneel raakt, één op de vijf zegt dat de herdenking hen in sterke mate raakt. Jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 24 jaar zijn het minst betrokken bij 4 mei. Zij bezoeken wel het vaakst op 5 mei een van de bevrijdingsfestival (30 procent).

Acht op de tien Nederlanders is het eens met de stelling dat 5 mei een dag is om erbij stil te staan dat vrijheid niet vanzelfsprekend is. Ruim driekwart vindt dat de jaarlijkse viering van 5 mei ook in de toekomst moet doorgaan. Bijna drie op de tien Nederlanders hangen die dag naar eigen zeggen de vlag uit.

Het lijkt misschien niets, maar een afvlakking van bijna tien procent in een jaar is wel heel erg dramatisch. Wie weet wat het volgend jaar zal zijn? Ik zeg niet dat het de oorzaak is, maar de groep ‘Geen 4 Mei Voor Mij’ lijkt hierdoor steeds meer tractie te krijgen. Dat is het ergste geval, het minst erge geval is dat het de mensen zo weinig kan schelen dat ze die twee minuten niet kunnen ophoesten. Dat vind ik ook erg genoeg.

Mensen met een niet-westerse migratieachtergrond vinden vrijheid van godsdienst vaker belangrijk dan andere Nederlanders, maar ook zij vinden vrijheid van meningsuiting belangrijker dan vrijheid van godsdienst (54 tegen 23 procent).

In het algemeen hebben Nederlanders met een migratie-achtergrond slechts zeer beperkt een andere mening dan andere Nederlanders. Wel doen ze minder vaak mee aan de 2 minuten stilte en andere activiteiten op 4 mei en hebben ze minder associaties bij de Tweede Wereldoorlog.

Al met al, het is een ontwikkeling dat ik met argusogen gade sla en waar ik zacht gezegd een beetje verdrietig van word. Niets om vrolijk door te zijn, maar het mogelijke begin van een negatieve trend.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... nt-gezakt/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 01, 2018 5:22 pm

Nationaal Comité weigert gesprek met initiatiefnemer lawaaiprotest

Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei wil niet in gesprek met de initiatiefnemer van de aangekondigde lawaaidemonstratie tijdens de dodenherdenking op de Dam in Amsterdam. Het Comité, dat de Nationale Dodenherdenking organiseert, noemt de oproep tot lawaai maken tijdens de twee minuten stilte 'respectloos'.

Na een gesprek met de gemeente Amsterdam, die het protest heeft verboden, wilde de initiatiefnemer in gesprek met het Nationaal Comité 4 en 5 Mei. Het comité weigert op het verzoek in te gaan. ,,Met zijn oproep de herdenking te verstoren, plaatst deze persoon zich buiten het maatschappelijk debat'', zegt het comité in een verklaring.
https://www.ad.nl/binnenland/nationaal-comite-weigert-gesprek-met-initiatiefnemer-lawaaiprotest~ae5ff99c/

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 01, 2018 6:36 pm

En we gaan door. Waar halen ze toch het geld vandaan want rechtszaken kosten geld?
Rechter beslist over lawaaidemonstratie 4 mei
De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken. De rechtbank in Amsterdam bevestigt dat de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij donderdagmiddag dient.

De groep eist dat het verbod dat waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft afgekondigd tegen de betoging op de Dam van tafel gaat. Van Aartsen legde vorige week uit dat hij de dodenherdenking op 4 mei als „een heilig moment” beschouwt. „Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar”, zei hij.

Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt die mening. De organisatie achter de herdenking vindt dat de initiatiefnemer zich „buiten het maatschappelijk debat” heeft geplaatst en wil daarom niet met hem in gesprek gaan.

De Nationale Herdenking wordt jaarlijks gehouden ter nagedachtenis aan alle Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en voor „allen die zijn omgekomen in oorlogssituaties en bij vredesoperaties” daarna.

De actievoerders betrekken het kolonialisme bij de herdenking. Ze menen dat „oorlogsmisdadigers worden herdacht”, omdat dus ook de Nederlandse militairen die sneuvelden tijdens de oorlog tegen onafhankelijkheidsstrijders in het toenmalige Nederlands-Indië worden herdacht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1985106/rechter-beslist-over-lawaaidemonstratie-4-mei

Wie weet beslist de rechter dat ze best wel de herdenking mogen verstoren wegens hun mensenrechten of zo.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 01, 2018 6:41 pm

En dan zijn er mensen die de herdenking willen kapen voor hedendaagse emoties.
73 jaar na de oorlog laten we ontheemden in de kou staan
Directeur Hanna Luden van CIDI en theoloog Rikko Voorberg vragen, aan de vooravond van Dodenherdenking, aandacht voor de vluchtelingen, die voor de poorten van Europa staan. ,,Met veel moeite is Europa na de Tweede Wereldoorlog weer opgebouwd. De rechten van de mens zijn van fundamenteel belang en daar moeten we naar handelen. Juist nu'', schrijven ze in een open brief.
[...]
,,Vluchtelingen staan aan de poorten van Europa en smeken om hulp en bescherming en wij blijken niet in staat, of erger nog, blijken niet de wil te hebben, om hen te helpen.....
https://www.ad.nl/binnenland/73-jaar-na-de-oorlog-laten-we-ontheemden-in-de-kou-staan~a17f6523/
Rikko Voorberg is theoloog en initiatiefnemer van ‘We gaan ze herdenken’.
Hanna Luden is directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israel (CIDI).

Wat gewenst wordt zijn open grenzen zodat iedereen die zielig is in Europa gratis kan leven als hij/zij zich aanmeldt. Emotie als richting voor de politiek en dus voor de beslissingen.

King George

Berichtdoor King George » Di Mei 01, 2018 6:44 pm

Rikko Voorberg heeft mij op twitter geblokt. Nou heb ik ook een paar keer tegen zijn tere zieltje getrapt.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 01, 2018 7:39 pm

Mahalingam schreef:En dan zijn er mensen die de herdenking willen kapen voor hedendaagse emoties.

,,Vluchtelingen staan aan de poorten van Europa en smeken om hulp en bescherming en wij blijken niet in staat, of erger nog, blijken niet de wil te hebben, om hen te helpen.....

Het jank filmpje is betaald met gemeenschapgeld.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Mei 01, 2018 7:43 pm

Hoofdman van de actiegroep #Geen4MeiVoorMij is Rogier Meijerink.
Hij stapt naar de rechter en ja, hij is een bekende van de rechter:
Brein lawaaidemonstratie 4 mei is veroordeelde kraker
Initiatiefnemer Meijerink werd in 2013 door de politierechter in Utrecht veroordeeld tot zes weken cel. Volgens het OM was hij het brein achter de krakersrellen rond de Ubica-panden in hartje Utrecht, waarbij het stadhuis in Utrecht en agenten met verfbommen werden bekogeld. Ook werd in de binnenstad brand gesticht. Uiteindelijk werd met behulp van de ME het pand ontruimd.

De schade die Meijerink en kompanen toebrachten, werd door door de rechtbank uiteindelijk vastgesteld op zo’n 60.000 euro. Zelf noemde hij het proces ’een politiek theatershowtje’ in het NCRV-programma De Rechtbank.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1985106/rechter-beslist-over-lawaaidemonstratie-4-mei

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Mei 02, 2018 10:56 am

En dan komt de Volkskrant zoals ieder jaar tegen deze tijd weer eens met de legende aan zetten dat de Marokkanen ons bevrijd hebben. (en soms ook het Noordzeekanaal gegraven hebben?)
Alle oorlogsgraven in Kapelle zijn even indrukwekkend, wat hun afkomst ook is

Over de Marokkaanse soldaten die sneuvelden voor de vrijheid.

Alle oorlogsgraven in Kapelle zijn even indrukwekkend, wat hun afkomst ook is
Over de Marokkaanse soldaten die sneuvelden voor de vrijheid.

Bij de Volkskrant schijnen ze te denken dat zo'n artikel 'verbindend' werkt. Maar in de twitter-reacties zie ik polarisatie.

Over deze geschiedsvervalsing:
https://legacy.gscdn.nl/archives/images/Marokkanen_Vochten_Niet_in_Zeeland-HPDeTijd.pdf

Pizzaman

Berichtdoor Pizzaman » Wo Mei 02, 2018 11:27 am

Ik zag enkel Tweets roepen dat die 'schreeuwerd' een GEVAARLIJKE MAN zou zijn.
Ik denk dat wanneer ie naast net de verkeerde staat te schreeuwen, dat ze er wel achter komen wat gevaarlijk is.

Mocht er eentje het naast mij proberen, inmiddels kan ik weer aardig met twee oogjes zien.
Dat betekent dat ik mijn voet precies op zijn neus zal kunnen plaatsen.
Heeft ie geluk want met 1 oog zou ik gewoon z'n kop van z'n romp schoppen.
Die kan ik makkelijker raken.

En gezien ik geëmancipeerd ben opgevoed geldt dat evengoed mocht het een 'dame' (cq. tyfustakketrut) zijn.

Dan komen ze er achter wat nou een 'gevaarlijke man' is.
Overigens heeft mevrouw Pizza dezelfde neiging, ze kan ook hard schoppen.
Daar in ex-Yugoslavia zijn ze niet zo moeilijk met dergelijke figuren.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 02, 2018 11:32 am

Pizzaman schreef:
Dan komen ze er achter wat nou een 'gevaarlijke man' is.
Overigens heeft mevrouw Pizza dezelfde neiging, ze kan ook hard schoppen.
Daar in ex-Yugoslavia zijn ze niet zo moeilijk met dergelijke figuren.

Mevrouw en meneer Pizza hebben mijn zegen om deze schreeuwlelijk een flinks schop onder zijn billen te geven.

Hier nogmaals een foto van het heerschap Rogier Meijerink , zodat jullie niet de verkeerde man een draai om zijn oren geven.

Afbeelding

King George

Berichtdoor King George » Wo Mei 02, 2018 11:46 am

Weer zo'n afschuwelijk gezicht van gedegenereerd links.

Stiekem hoop ik dat ze wel komen schreeuwen. Van mijn part live op televisie. Want ik zou best wel eens willen zien hoe zij dan publiekelijk gecorrigeerd worden. Daar hebben we dan geen politie voor nodig. Gewoon met de armen over elkaar op de schutting blijven zitten en dan denken "Why bother?". Ik denk echter dat zij zelf ook wel weten dat het op een oorwassing komt te staan en dat ze te schijterig zijn om de daad bij het woord te voegen. Sneue AFA-kneusjes durven slechts enkel gewapend en in numerieke meerderheid tegen weerloze prooien te ageren. Man tegen man en vuist tegen vuist zijn het allen schijtebroekjes.

King George

Berichtdoor King George » Wo Mei 02, 2018 11:51 am

De officier van justitie betitelde Meijerinks acties destijds als poging tot zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Ze eiste een half jaar cel.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1985106/brein-lawaaidemonstratie-4-mei-is-veroordeelde-kraker

En dan slechts 2/3 van slechts 6 weken hoeven te brommen van de D'66-rechter? Dit geeft dus aan dat dit soort scum rugdekking van overheid en justitie geniet. Laat een schroeiplek in een grasveldje bij een muurtje van een of andere haathut achter en je moet 4 jaar naar de EBI in Vught. Duidelijker kan ik andermaal het meten met twee maten niet aangeven.

Pizzaman

Berichtdoor Pizzaman » Wo Mei 02, 2018 12:58 pm

Ariel schreef:Mevrouw en meneer Pizza hebben mijn zegen om deze schreeuwlelijk een flinks schop onder zijn billen te geven.

Het zal niet beperkt blijven tot dat, als ik er zo een te pakken krijg zal ik 'm publiekelijk lynchen/villen/ophangen.
Ik kan je garanderen dat er dan bij mij een soort van rood waas voor de ogen komt, of ie het overleeft is vraag twee.
Religieuze idioten zijn niet de enigen die kunnen doordraaien, dat kan ook een normaal mens indien genoeg getergd.
Valsspelers en minne streken zonder respect tergen mij altijd mateloos.

Bij karatewedstrijden had je ook van die lui, altijd valsspelen en minne streken.
Je krijgt van de scheids 2x een waarschuwing, indien je dingen uithaalt die niet mogen.
Sommige wedstrijden mag alles (full-contact, K.O) maar in de mneeste gaat het vooral om de techniek.
Wat mag daar niet, nou, niet beetpakken, niet 'hoeken', niet op de ogen en niet op het kruis, niet op de knieën.
Dan heb je er altijd bij die doen dat dan toch, 2x, dan winnen ze de wedstrijd.

Behalve bij mij, na de tweede keer pak ik ze gewoon beet en krijgen ze een kopstoot, gevolgd door een trap na recht op de nieren.
Soms krijgen ze die ook meteen, als ze al een paar 'overwinningen' hebben 'gescoord' op maatjes van mij.
Ja en dat was dan een K.O. en voor mij een diskwalificatie, maar dat interesseert me geen ene bal.
Wat mij betreft is dan recht geschied, doe de scheidsrechters het niet dan doe ik het gewoon zelf.

King George schreef:Weer zo'n afschuwelijk gezicht van gedegenereerd links.

Stiekem hoop ik dat ze wel komen schreeuwen. Van mijn part live op televisie. Want ik zou best wel eens willen zien hoe zij dan publiekelijk gecorrigeerd worden. Daar hebben we dan geen politie voor nodig. Gewoon met de armen over elkaar op de schutting blijven zitten en dan denken "Why bother?". Ik denk echter dat zij zelf ook wel weten dat het op een oorwassing komt te staan en dat ze te schijterig zijn om de daad bij het woord te voegen. Sneue AFA-kneusjes durven slechts enkel gewapend en in numerieke meerderheid tegen weerloze prooien te ageren. Man tegen man en vuist tegen vuist zijn het allen schijtebroekjes.

Het is te hopen voor ze. Ik hoop eigenlijk hetzelfde als jij, een publiekelijke lynchpartij zou wellicht eens aangeven 'genoeg is genoeg'.
Onderhand miet het aan eenieder wel duidelijk zijn dat onze staat met d'r geweldsmonopolie ons niet meer beschermt.
Dan blijft over het recht in eigen handen te nemen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 03, 2018 10:45 am

King George schreef:
Stiekem hoop ik dat ze wel komen schreeuwen.

Dat zou dan een flinks boost aan de herdenking geven. Van mij mogen ze ook geen schreeuwen, want ik wil wel eens zien hoe deze knapen een pak op hun falie krijgen. Een groep Molukse Amsterdammers wil namelijk op de Dam aanwezig zijn om eventueel in te grijpen mocht er toch geschreeuwd worden tijdens de twee minuten stilte op 4 mei. Het zou gaan om leden van AFC Maluku, een harde kern binnen Ajax die vooral bestaat uit Molukkers.

Maar wedden dat ze niet geen schreeuwen. Die lui hebben hun statement gemaakt, en genoeg aandacht gekregen. Dat is dan weer even genoeg.

Wel jammer. :finger:

Scherp op acties herdenking 4 mei

De politie en gemeente Amsterdam houden rekening met eventuele tegenreacties tegen de lawaaidemonstratie.

Zowel in de Molukse gemeenschap als onder veteranen is grote woede over de actie van Rogier Meijerink, de veroordeelde kraker die achter het lawaaiprotest zit. Hij heeft een rechtszaak aangespannen tegen het besluit van burgemeester Van Aartsen, waarin hem is medegedeeld dat de lawaaiactie tijdens de twee minuten stilte op de Dam wordt verboden. De zaak dient vanmiddag.

De Molukkers zijn kwaad omdat hiermee het eerbetoon aan hun opa’s wordt verstoord. Daarom zou een groep van AFC Maluku – de harde kern van Ajax – afspraken aan het maken zijn om aanwezig te zijn rond de Dam om in te grijpen. Liefst nog voor het mis gaat. Er ging binnen de Molukse gemeenschap ook het gerucht dat leden van AFC Maluku een vertegenwoordiger van actiegroep de Grauwe Eeuw wilden opzoeken. Daarnaast zijn veteranen laaiend over de mogelijkheid van een ordeverstoring. Of er daadwerkelijk acties op handen zijn, kunnen de politie en gemeente niet zeggen. Wel houden de instanties onder andere sociale media in de gaten om escalaties te voorkomen.

’Antifascisten’ hebben in het recente verleden laten merken daadwerkelijk tot actie over te willen gaan met protesten tegen KNIL-veteranen. Toen er een eerbetoon was op het kantoor van de Inspecteur-Generaal der Krijgsmacht wilden zogeheten ‘antifascisten’ van de AFVN hiertegen demonstreren. Daarop kwam een zware delegatie Molukse voetbalhooligans naar het kantoor van de IGK in Hilversum. Het noopte de politie om massaal aanwezig te zijn. Omdat de antifascisten duidelijk was gemaakt wat de risico’s waren, haakten ze op het laatste moment af.

Ze beklaagden zich hier later over en voelden zich geïntimideerd.

King George

Berichtdoor King George » Do Mei 03, 2018 11:15 am

Bij woorden horen toch daden? Afspraak is toch afspraak? Is die Rogier Meijerink met zijn grote mond nu ineens een schijtebroekje geworden?

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mei 03, 2018 11:39 am

Je gaat een dodenherdenking niet verstoren.

Ikzelf doe niet aan herdenking van doden. Daar heb ik mijn reden voor. Dood is dood en de schuldvraag is veel te groot en stijgt zelden uit boven het maaiveld van de waarheid. Maar verstoren betekent de ander zijn plezier of emotie niet gunnen en dat is een zeer ongewenst a-sociale daad die niet getolereerd mag worden. Waarschuwing geven (vooraf) met de mededeling dat onruststokers bij een herdenking van welke aard dan ook in elkaar geslagen zullen worden. Dat is wat ik mis bij 'levensgevaarlijke' man Mario. Hij heeft geen waarschuwing vooraf maar slaat er onmiddellijk genadeloos op los. [icon_lol.gif]

Toen ik al 12 jaar was speelde ik nog met Dinkey Toys met een vriendje in het zand buiten. Een jongen uit de buurt ging vervelend doen door met zijn voet te schuiven om zo vernielingen aan te richten in het wegennet dat ik had aangelegd. Hij vond ons kinderachtig. Ik heb hem twee maal gewaarschuwd dit niet te doen. Hij gedroeg zich stoer en was niet bang. Dat ben ik ook niet. Ik stond op en deelde een paar rake klappen uit. Janken was het gevolg. "Ik heb je gewaarschuwd," bitste ik hem toe. Hij dreigde onmiddellijk met het halen van zijn grote broer, die ik ook kende. Ik zei: "Ga maar gauw halen en vergeet je tranen niet af te drogen." We hadden nu kunnen maken dat we weg kwamen. Daar was tijd genoeg voor. Maar ik had niks fout gedaan en we gingen door met spelen. Zijn broer heb ik overigens niet gezien en van dat joch had ik natuurlijk nooit meer last. (door mij eerder op FFI geplaatst)

Lafhartigheid is exclusief voorbehouden aan Marokkaanse jochies die opgevoed zijn door moskeevaders. Die gaan met z'n vijven op zoek om iemand die geen moslim is te beroven of in elkaar te slaan. Ze kunnen hun missie pas echt succesvol noemen wanneer ze een homo in elkaar hebben geslagen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Do Mei 03, 2018 12:08 pm

Dus wat te doen met die aandachtsgeilen die de dodenherdenking wel willen gaan verstoren met hun geschreeuw?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Mei 03, 2018 1:04 pm

King George schreef:Dus wat te doen met die aandachtsgeilen die de dodenherdenking wel willen gaan verstoren met hun geschreeuw?

Dat hebben we nu dit leger voor.

Afbeelding

Marron United: 'Met ruim 100 man in hesje aanwezig tijdens Dodenherdenking'

Marron United, een club die zichzelf de 'snelstgroeiende antiracisme-groepering' noemt, zegt morgen met ruim honderd man aanwezig te zijn tijdens de Dodenherdenking op de Dam. Ze willen zorgen dat het tijdens de twee minuten stilte ook echt stil is.

'We dragen hesjes en zijn duidelijk zichtbaar tussen het publiek. Wie gaat schreeuwen zal worden gecorrigeerd', vertelt leider van de club Michael Campagne. Marron United is niet de eerste die zich meldt. Ook leden van AFCA Maluku, een harde kern binnen Ajax, zouden willen ingrijpen als mensen toch schreeuwen.

Reactie op lawaaiprotest
De acties zijn een reactie op het aangekondigde lawaaiprotest. Actiegroep #Geen4MeiVoorMij vindt de Nationale Dodenherdenking 'racistisch' en alleen bedoeld voor 'witte slachtoffers'. Daarom kondigde de groep een lawaaiprotest aan op de Dam, tijdens Dodenherdenking. De rechter doet vandaag uitspraak over een eventueel verbod op die demonstratie.

Campagne vindt het 'vreselijk' dat de herdenking verstoord dreigt te worden. 'Het grijpt ons ook aan. Hoe moeilijk is het om twee minuten per jaar respect te tonen', vertelt hij. 'We zijn sterk genoeg als het misgaat.'

'Hopen op rustige herdenking'
Zowel de gemeente als de politie zitten echter niet te wachten op clubs die een handje willen helpen om de orde te handhaven. 'De politie handhaaft de orde', zegt een woordvoerder van de gemeente. 'We zullen verstoringen van de herdenking niet tolereren. We zitten er bovenop om alles te monitoren en hopen op een rustige herdenking', meldt de politie.

Terug naar “Samenleving & Integratie”