Viering 4 en 5 mei

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Re: Viering 4 en 5 mei

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 28, 2018 8:39 pm

Hans v d Mortel sr schreef:Of Teva Teff wordt verder de toegang tot dit forum ontzegd of IK stop ermee!

Kom op Hans. Laat je niet opnaaien door een trol. Weet je dat je hem kan negeren?

Ga naar zijn profiel, en klik "vijand toevoegen" aan, en dan hoef je geen post meer van deze trol te lezen. Of je kan een leuk plaatje voor hem uitzoeken en die onder zijn posten plaatsen. zoals bijvoorbeeld deze...Vind hij harstikke leuk... :no1:

Afbeelding

Afbeelding

Of misschien iets groffer.. :finger: Mag ook hoor. .

Afbeelding

Maar wat je ook doet met hem...Have fun. Ik heb de zenuwen dat Teva Trol uit zich zelf vertrekt. Ik moet daar niet aan denken.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mar 28, 2018 8:49 pm

Gelukkig. icon_thumbup.gif
Voorstel voor koopavond in Rotterdam tijdens de dodenherdenking op 4 mei leidt ook bij winkeliers tot protest:

"Dat er winkels op dat moment open zijn, daar snap ik helemaal niets van’’ aldus Henk Smit (87), die de oorlog aan den lijve heeft ondervonden.

Winkel open tijdens dodenherdenking? ‘Nee, we zijn dicht. Hartstikke dicht’

De winkels in Rotterdam open houden tijdens dodenherdenking op vrijdag 4 mei? Het inmiddels veel bekritiseerde voorstel wordt in het centrum van de Maasstad niet overal met gejuich ontvangen. ,,Nee. We zijn hartstikke dicht. Ongelooflijk dicht’’, benadrukt eigenaar Vincent Kennepohl van stripwinkel Yendor aan de Korte Hoogstraat.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Mar 28, 2018 11:08 pm

Het sop is inderdaad de kool niet waard. Gelukkig ken ik mijn twijfels die bij moslims en linkse klootzakken blijkbaar taboe zijn.

Neemt niet weg dat ondanks dit alleraardigste spektakel-commentaar van het monumentale persoonsmonument Teva Teff - gelet op zijn avatar - hij direct op mijn Facebook-pagina zijn gal kwam spuien. Waarom neemt zo'n mislukkeling van de mislukte saamhorigheid niet een of meer pilletjes Paracetamol tot zich? Meestal beveelt de huisarts dit aan voor mensen met een niet nader te definiëren probleem van lichaam en/of geest. O ja, ik heb Teva op mijn Facebook-pagina nog de complimenten gegeven voor zijn smaak ten aanzien van Ska-muziek die ik met hem deel. Conclusie? Wij zijn allebei gestoord. Het verschil zit hem in de ad hoc gestoordheid van mij. Bij Teva Teff is dit structureel. Met alles wat hij uitkraamt. Hoe dan ook, Ska muziek blijft leuk.

P.S.: kan iemand een leuke meid voor hem regelen? De behoefte hieraan overtreft zijn trollengedrag. [icon_lol.gif]

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mar 29, 2018 12:00 am

Pilgrim schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:... Zijn bijdragen zijn volkomen waardeloos. Ik begrijp ook niet daar ook maar iemand op reageert. ...

Maar Hans, waarom zou iemand op die waardeloze bijdragen reageren? Hij is gewoon de huistrol van FFI en ook wel vermakelijk. Dat is de reden dat we hem hier laten omdat zo'n clown wat leven in de brouwerij brengt. Iedereen kan er om lachen! Vermoedelijk ook de gasten...

Ja je hebt gelijk. Zo dien ik het te bezien. In het licht van de humor. Excuus! Ik werd even overmand door misplaatst zelfrespect.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mar 29, 2018 2:13 am

King George schreef:Chamberlain bleef ook zelfs na Ribbentrop-Molotov hardnekkig geloven in dat Hitler d.m.v. appeasen tot bedaren te brengen zou zijn geweest. Hoe naïef en dwaas wil je het hebben?

Hitler was overtuigd van zijn superioriteit. En daar zat hij niet ver naast. Echter heel de wereld veroveren zat er niet in. Dat is geen mens gelukt. Want . . . volkeren verschillen. Qua vormgeving, karakter en intelligentie.

Waren de Arabieren mogelijk ooit enigszins intelligent, dan moet dat wel heel lang geleden zijn geweest. Hun islamitische brutaliteit - in tegenstelling tot de joden - was van dien aard dat er lang geleden korte metten met de Islam in Europa werd gemaakt door onze christelijke beschaving. Nogal logisch als je bedenkt dat Arabieren nog met geweren moesten leren schieten toen het westen al zijn kanonnen liet bulderen en zijn slagschepen de zeeën bevaarden. De Arabieren waren zelfs zo dom dat zij vanuit het Arabische collectief van de aan Israël omringende islamitische landen geen schijn van kans hadden tegen de kleine David. Waar een groot islamitisch waterhoofd de Arabieren parten speelden, zorgden beschaafde intelligente joodse kopstukken er voor dat de Arabische zandbaksterkte door hun vingers gleed als los zand van nul en gener waarde. Waarschijnlijk dat Allah in die paar dagen dat de Arabische moslims klappen kregen last had van diarree. Een verschijnsel dat nauw verwant is aan de Islam, gelet op Indonesië, het grootste moslimland waar diarree de tweede doodsoorzaak is.

Moslims kunnen niet anders dan hun zwakte erkennen. Met behulp van Europese onnozelheid en het maken van veel kinderen, rekenen zij zich rijk in de democratie van het westen. Inderdaad. Dat is ook een manier om de ander op termijn te overheersen. Waar geweld tegen het westen tot zware nederlagen leidt, rest slechts islamitische overbevolking in onze beschaving. Ik verwacht echter dat de wal het roestige lekkende schip van de Islam zal keren. Wanneer is de vraag. Maar het goede zal te allen tijde het kwade overwinnen. Heb ik gelijk? Zeker weten. De geschiedenis ging mij voor.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Mar 29, 2018 9:13 am

Na de oorlog kwam Duitsland er weer snel bovenop.

Afbeelding

Bij Teva Teff, alias Clunius Borluut op Facebook, is dit geenszins het geval.

Het ontbreekt de geestelijk ontheemde aan inzicht en oplossend vermogen, gezonde wilskracht en een intelligentie peil dat beneden Amsterdams peil verdwijnt.

NAP is de afkorting van Normaal Amsterdams Peil. Dit peil is de hoogtestandaard voor Nederland. TT is de afkorting van Trefzeker Tekort. Als wartaal ook wel uitgesproken met Teva Klef - herstel - Teva Teff. Woonachtig in een ruïne bij gebrek aan geestelijk inzicht en fysieke daadkracht.

De TT-bouwval is 24 uur per dag te bezichtigen. Op eigen risico. Alleen voor bevoegden met FFI-pas.

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 29, 2018 11:03 am

Hans v d Mortel sr schreef:Wat triest is, is dat het Nederlandse 'baggervolk' zijn stem niet heeft laten horen toen de gladjanussen van de regerende partijen destijds besloten om bevrijdingsdag 5 mei niet langer elk jaar te vieren. Slechts één keer in de vijf jaar loonde de moeite en moest afdoende zijn, besliste de smerige hypocriete politiek. Ronduit belachelijk en beschamend. Elk jaar handhaven zoals de vier jaargetijden, of afschaffen. Aan hypocrisie heeft Hansie een zoon dood.

Slechts eenmaal in de vijf jaar wordt werkend Nederland dus een extra verlofdag zonder in te hoeven teren op opgebouwd verlof gegund, dan wel extra beloond in de vorm van een feestdagentoeslag of tijd voor tijd. Zie hier de gierigheid van overheid en werkgevers weer eens in beeld! Ik als harde werker steun hierbij het verkiezingsprogrammapunt uit het verkiezingsprogramma van de PVV uit het jaar 2010: 5 mei voortaan een jaarlijkse feestdag. En ja, daar horen voor overheid en werkgevers ook boter bij de vis bij, namelijk geen enkele andere feestdag daarvoor prijs geven. Want anders zouden we in vijf jaar tijd vier feestdagen terug krijgen voor vijf feestdagen inleveren. En om even een DENKje te doen: "Trap er niet in!"
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 29, 2018 11:24 am

Dit waren in 2010 vóór de verkiezingen in juni nadat het kabinet Balkenende III in februari was gevallen de partijstandpunten inzake jaarlijks 5 mei als feestdag. Een Kamermeerderheid was voor, maar het is er nog niet van gekomen, want mitsen en maren. En onthoud wat ik bedoelde met "Trap er niet in!" Ik heb dat even groen gemarkeerd. Geen feestje op andermans kosten? Nou, wat inzake deze kwestie Groen Links, CDA en D'66 is nou juist een feestje op werknemerskosten om overheid en werkgevers te ontzien. Hoezo geen feestje op andermans kosten? Of geldt dit sentiment alleen voor overheid en werkgevers?

Kamermeerderheid voor 5 mei als vrije dag

Gepubliceerd: 05 mei 2010 17:43
    Laatste update: 05 mei 2010 20:5
    7

AMSTERDAM - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil van 5 mei een jaarlijkse nationale feestdag maken, met een vrije dag voor iedereen.
    Dat blijkt uit een rondgang langs de partijen
    .

Het voorstel werd woensdag aangezwengeld door de nieuwe PvdA-leider Job Cohen tegenover NU.nl, maar was in 2007 al eens door de SP bepleit.

Toen haalde het plan geen meerderheid. Nu is die er wel, want behalve de PvdA en de SP zijn ook de PVV, de ChristenUnie en GroenLinks voorstander. Het CDA spreekt van een sympathiek idee.

D66 is voor, mits er een andere feestdag wordt afgeschaft. De Partij voor de Dieren is tegen.

Belangrijk
    De PvdA-lijsttrekker wil aangeven hoe belangrijk vrijheid en vrijheid van meningsuiting zijn. ''Het wonderlijke is dat, naarmate je in een vrijere wereld leeft, het besef afneemt hoe belangrijk dat eigenlijk is'', zei hij tegen NU.nl.

Cohen kreeg snel steun van zowel PVV-leider Geert Wilders, als van de SP. ''Eens, iedere 5 mei een vrije dag!'', liet Wilders weten.

Voortschrijdend inzicht
    De SP is blij met het ''voortschrijdend inzicht'' bij de PvdA. SP-Kamerlid Ronald van Raak stelde het zelf in 2007 al eens voor, maar de PvdA was toen nog tegen. ''Ik neem aan dat we dit nu direct na de verkiezingen kunnen gaan regelen'', aldus Van Raak.

Ook de ChristenUnie is voor. ''Het kost wel geld voor het bedrijfsleven. Maar we zouden meer de rust moeten nemen om de vrijheid te vieren'', zegt Kamerlid Ed Anker.

Prima idee
    GroenLinks-leider Femke Halsema noemt het voorstel van Cohen een prima idee en spreekt over een ''nieuwe, seculiere, iedereen insluitende feestdag. ''Maar graag in ruil voor een bestaande feestdag, zoals tweede pinksterdag.''

Het CDA vindt dat met werkgevers en vakbonden over de uitwerking van het idee moet worden gesproken. ''Geen feestje op andermans kosten. Het is te gemakkelijk om de rekening bij de werkgevers te droppen."

"Het is de vraag of in de economische crisis een extra vrije dag de hoogste prioriteit moet krijgen''
    , zegt Kamerlid Jan Schinkelshoek.

Onverantwoord
    D66 vindt Bevrijdingsdag van groot belang, maar wil alleen een nieuwe vrije dag als er een andere feestdag verdwijnt. D66 vindt het ''onverantwoord om in deze tijd van hoge werkloosheid en grote begrotingstekorten extra vrije dagen in te stellen''.

Ook de Partij voor de Dieren is tegen. Koninginnedag en 5 mei vormen anders jaarlijks een improductieve week, aldus Marianne Thieme.

Sinds 1990 is 5 mei overigens al een officiële nationale feestdag, maar een verplichte vrije dag is het niet. In veel cao's is geregeld dat 5 mei eens in de vijf jaar een vrije dag is. Dat is dit jaar het geval.

Bron: Nu.nl

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 29, 2018 11:52 am

Ariel schreef:
King George schreef:
Als ik die Marokkaanse vlag zie tijdens onze nationale dodenherdenking, dan kan die Nederlandse vlag net zo goed heel het jaar door halfstok blijven hangen. Mag ik even een teiltje bij het zien van dit soort capitulatie- en collaboratiegedrag met de Marokkanen?

Dit plaatje geeft meer de waarheid aan King George. Ik mis alleen de Poolse vlag. Er zijn heel wat Poolse militairen gesneuveld tijdens de bevrijding van Nederland. Misschien moeten de Polen dit jaar ook even kransenvoetbal doen .

Afbeelding

De Britten verloren circa 6.700 man, de Canadezen circa 4.100 man, de Amerikanen 1.135 man en de Polen 630 man. Veertig Nederlandse militairen van de Irenebrigade en No. 2 (Dutch) Troop (een commando-eenheid) kwamen in Nederland om het leven, alsmede 102 leden van de Stoottroepen. De Fransen verloren 32 man, de Belgen 36. Op Walcheren vielen negen Noorse commando’s. De slachtofferstatistieken voor de Duitse Wehrmacht vertonen grote lacunes. Waarschijnlijk ligt het totaalcijfer voor de Duitse eenheden in ons land tussen de 15.000 en 20.000 gesneuvelden. Tijdens de bevrijding van Nederland verloren 23.000 burgers door oorlogshandelingen het leven.

Spoiler! :
( Ik mis in dit rijtje het aantal gesneuvelde Marokkanen die volgens sommige goedmensen Nederland bevrijd hebben. )

Afbeelding

Pools militair ereveld

Die Westerse (Nederlandse, Amerikaanse, Canadese, Britse) vlaggen zijn toch beledigend voor onze Muzelmanse medemensen? : nono3:
Laatst gewijzigd door King George op Do Mar 29, 2018 12:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

King George

Berichtdoor King George » Do Mar 29, 2018 11:55 am

Ariel schreef:Ik mis in dit rijtje het aantal gesneuvelde Marokkanen die volgens sommige goedmensen Nederland bevrijd hebben.

Dat kan ik je wel uitleggen hoor. Marokkanen vochten niet in Zeeland. Maar dat wist je toch wel? [icon_lol.gif]

xplosive

Berichtdoor xplosive » Vr Mar 30, 2018 12:45 am

Teva Teff schreef:Triest is dat Hans v d Mortel meent dat het bombardement van Rotterdam de eigen schuld is van toenmalige Nederlandse bevolking.

Ik had begrepen dat Hans het volgende bedoelde :

Wetende wat op dat moment de krachtsverhoudingen waren tussen het Duitse leger en het Nederlandse leger ware het mogelijk verstandiger geweest om tot een eerdere overgave te besluiten. Aan de andere kant kun je stellen dat "eer en trots" voor de eigen natie die veel Nederlanders toen voelden hen aanzetten om tot het uiterste te gaan om zich te verzetten. Je kunt stellen dat door het Nederlandse beleid in de jaren vóór de Duitse inval waardoor Nederland met een te zwakke defensiemacht kwam te zitten laakbaar was.

Verder had ik de indruk dat Hans met "moffen" niet zozeer "alle Duitsers" bedoelde maar alleen de fanatieke Duitse nazi-sympathisanten.

Ik heb de indruk dat het heersende "eer- en trotsgevoel" destijds in Nederland anders lag dan nu, waardoor wellicht enig gedrag van toen verklaard kan worden. Tegenwoordig lijkt dat "eer- en trotsgevoel" in Nederland bij velen ver te zoeken. Bijvoorbeeld daar waar Nederlanders vrijwillig en vergoeilijkend capituleren voor het islamitisch fascisme.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Mar 30, 2018 1:17 am

xplosive schreef:
Teva Teff schreef:Triest is dat Hans v d Mortel meent dat het bombardement van Rotterdam de eigen schuld is van toenmalige Nederlandse bevolking.

Wetende wat op dat moment de krachtsverhoudingen waren tussen het Duitse leger en het Nederlandse leger ware het mogelijk verstandiger geweest om tot een eerdere overgave te besluiten. Aan de andere kant kun je stellen dat "eer en trots" voor de eigen natie die veel Nederlanders toen voelden hen aanzetten om tot het uiterste te gaan om zich te verzetten. Je kunt stellen dat door het Nederlandse beleid in de jaren vóór de Duitse inval waardoor Nederland met een te zwakke defensiemacht kwam te zitten laakbaar was.

Verder had ik de indruk dat Hans met "moffen" niet zozeer "alle Duitsers" bedoelde maar alleen de fanatieke Duitse nazi-sympathisanten.

Ik heb de indruk dat het heersende "eer- en trotsgevoel" destijds in Nederland anders lag dan nu, waardoor wellicht enig gedrag van toen verklaard kan worden. Tegenwoordig lijkt dat "eer- en trotsgevoel" in Nederland bij velen ver te zoeken. Bijvoorbeeld daar waar Nederlanders vrijwillig en vergoeilijkend capituleren voor het islamitisch fascisme.

Wat ik gezegd heb is 1 en wat ik bedoeld heb is 2. Helemaal goed Eplosive. En waar het allemaal om draait binnen de waarheidskern is dat POLITIEK SMERIG is. Maar om dat aan een trol van niet noemenswaardig formaat en laakbaar gedrag uit te leggen is als tegen de wind in plassen. [icon_lol.gif]

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Mar 30, 2018 7:28 am

xplosive schreef:

Dat heb jij verkeerd begrepen.
Ariel wist en verandert mijn bijdragen en zet deze dan op slot. De machtsgeile Ariel speelt dus vals. Ik kan daar weinig tegen doen. Ik ga een reconstructie maken van mijn 4/5 Mei bijdragen plus wat meer aanvullende informatie erbij en zal dat op YouTube plaatsen.
Als je wilt weten hoe ik er werkelijk over denk dan zal je dat elders moeten gaan lezen.

King George

Berichtdoor King George » Vr Mar 30, 2018 11:22 am

Dus je hebt hier niets (meer) te melden?

In dat geval: Bye bye.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Mar 30, 2018 12:56 pm

Boy George schreef:Dus je hebt hier niets (meer) te melden?

In dat geval: Bye bye.

Niets meer aan jou is beter verwoord.

King George

Berichtdoor King George » Vr Mar 30, 2018 1:24 pm

Dus dit was je allerlaatste reactie op een bijdrage van mij? Nog meer leden die binnenkort op een dergelijk fatwah kunnen rekenen?

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Mar 30, 2018 6:37 pm

King George schreef:Dus dit was je allerlaatste reactie op een bijdrage van mij? Nog meer leden die binnenkort op een dergelijk fatwah kunnen rekenen?

Dat zou te mooi zijn om waar te zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Apr 06, 2018 8:55 pm

Wat een zielige beslissing. :shock:

Dikke mensen mogen niet meer in erewacht Dodenherdenking: ‘Kregen teveel klachten’

Mensen met een ‘te fors postuur’ mogen niet meer in de erewacht staan tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte. Volgens de Vereniging Erepeleton Waalsdorp is het geen gezicht als mensen bijna uit hun uniform knappen, zo meldt het AD.

De vereniging zegt eerdere jaren veel klachten te hebben gehad na de televisie-uitzending van de dodenherdenking. Zo stuurden kijkers mailtjes waarin zij klaagden dat het ‘niet mooi’ was hoe de erewacht eruit zag.

Losschietende knoopjes
Voorzitter Vincent Gaal laat aan het AD weten het eens te zijn met de klagers. “Zegt u nou zelf, het ziet er toch ook niet mooi uit als de knoopjes losschieten en de broekpijpen opgerold moeten worden, omdat de overall anders niet past?”, zegt Gaal.

Het probleem ligt volgens Gaal bij het uniform. Dat zou niet groter beschikbaar zijn dan maat 60.

Vernederd
Vrijwilliger Bas Jongeneel, die eerdere jaren in de erewacht stond, zegt zich vernederd te voelen door het besluit. Zijn postuur zou ‘te fors’ zijn. “Wat is fors?”, vraagt Jongeneel zich af. “Ik weet het niet, maar ik mag er niet meer staan”, zegt Jongeneel tegen Omroep West.

Catering
De vereniging geeft Jongeneel wel een andere functie. Het is nog niet zeker wat zijn taak wordt, maar Jongeneel heeft een vermoeden: “Ik denk dat ik dit jaar bij de catering zit.”

Afbeelding

Bas Jongeneel is een van de vrijwilligers die heeft gehoord dat hij iets anders moet gaan doen, vanwege zijn postuur. Hij is woedend: "Wat is een te fors postuur? Ik krijg een andere taak. Ik mag helpen in de catering. Ik weet alleen niet of dat een goed idee is voor iemand met een fors postuur", zegt hij tegen Omroep West.

Jongeneel en zijn vrouw kunnen er om lachen, maar eigenlijk vinden ze het helemaal niet grappig. "In Nederland mag je niet discrimineren, maar juist een vereniging die onze oorlogshelden herdenkt, zet mensen met een in hun ogen wat dikkere buik weg", zegt de vrouw van Jongeneel, Francisca Roeten.

'Oogt niet mooi'
Volgens het bestuur van de Vereniging Erepeloton Waalsdorp "oogt het niet mooi" als er dikke mensen in de erewacht staan. Mensen met een fors postuur leiden af", zegt secretaris Wendy Broer. "Dat is niet de bedoeling want het erepeloton moet respect uitstralen."

De vereniging zegt al langer klachten binnen te krijgen. "Mensen uit het publiek klagen erover en ook mensen die tv kijken. Dat willen we voorkomen." Daarom is volgens Broer jaren geleden deze maatregel ingevoerd, als een soort ongeschreven wet. Tijdens de laatste ledenvergadering is de regel in de notulen bekrachtigd.

Van de tachtig leden van de vereniging zijn er dertien mensen nodig voor de erewacht. "Je stelt je A-team op, en wisselt soms wat." Volgens Broer heeft Jongeneel nog niet bij het bestuur geklaagd en heeft hij zelf gevraagd bij de catering ingedeeld te worden. De ophef verbaast en verrast het bestuur daarom.

King George

Berichtdoor King George » Di Apr 24, 2018 9:16 am

Oproep voor lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking

dinsdag 24 april 2018 | 08:37

Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.

'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.

Geen 4 Mei Voor Mij wil juist aandacht voor de slachtoffers in Indonesië. 'Nederland herdenkt echter wél de daders maar dus niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden.' Ook vindt de groep het raar dat de Indonesische slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog niet herdacht worden. 'Omdat wij dit soort hypocrisie zat zijn en een signaal aan de racisten die ons land regeren willen afgeven, hebben wij daartoe besloten om op 4 mei om 20.00 een (lawaai) manifestatie te organiseren.'

Racisten
Op de Facebookpagina geven tien mensen aan deel te zullen nemen aan de actie en zijn er nog enkele tientallen 'geïnteresseerd'. Er is ook kritiek. Iemand schrijft dat een dergelijke actie alleen maar negatief uitpakt voor de activisten en de steun voor rechtse politici versterkt. 'Ah, oké. Dus we moeten onze agenda's laten bepalen door wat racisten vinden?', reageert Geen 4 Mei Voor Mij op deze kritiek.

Geen 4 Mei Voor Mij haalde twee jaar geleden al het nieuws toen activist Christa Noëlla aankondigde niet meer mee te doen aan de dodenherdenking. De oproep om actief de Nationale Dodenherdenking te verstoren is echter nieuw. Eerder dit jaar werd Noëlla overigens aangehouden in een zaak over een oproep tot een moordaanslag op Sinterklaas.

Vorig jaar was er ophef rond de dodenherdenking omdat theoloog Rikko Voorberg vluchtelingen wilde herdenkingen die omkwamen tijdens hun ontsnapping uit oorlogsgebied. Na een heleboel kritiek besloot Voorberg toch af te zien van de alternatieve herdenking.

AT5

King George

Berichtdoor King George » Di Apr 24, 2018 10:21 am

King George

Berichtdoor King George » Di Apr 24, 2018 10:25 am

Hier is dan hun pamflet:

Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering.

Vrijdag 4 mei gaan wij demonstreren tegen de dodenherdenking in de huidige vorm. Op de site van comité 4 & 5 mei staat het memorandum van de Nationale dodenherdenking als volgt beschreven: ""Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties." In de toelichting bij het memorandum wordt expliciet vermeldt dat we GEEN daders herdenken. Toch zijn er nog nooit de 150.000 moslims herdacht die vermoord werden tijdens de volkerenmoord die Nederland verdoezelt als "politionele acties". Nederland herdenkt echter wèl de daders maar dus niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden.

Hiernaast herdenkt Nederland slechts de 22.000 witte slachtoffers die vielen tijdens de tweede wereldoorlog terwijl er in Nederlands Indië 4 miljoen doden vielen door oorlogsgeweld. Niet witte levens tellen blijkbaar niet mee in Nederland. Dit terwijl deze mensen Nederlandse onderdanen waren aangezien Nederland tot de dag van vandaag 27 december 1949 erkent als het moment van soevereiniteit van Indonesië.

Nederland heeft vlak na de bevrijding, terwijl Rotterdam in puin lag, 250.000 Nederlandse militairen naar Nederlands Indië gestuurd. In plaats dat Nederland zich met de heropbouw van het land bezighield heeft de regering de wet aangepast zodat dienstplichtigen, onder leiding van Generaal Spoor, uitgezonden konden worden om de Archipel te herbezetten. Spoor werd hierdoor de grootste Nederlandse oorlogsmisdadiger uit de recente geschiedenis. Volgens het boek van Remy Limpach beschreven de uitgezonden militairen in hun dagboeken hun optreden als vergelijkbaar met de misdaden van de Duitse bezetter. Nederland herdenkt dus oorlogsmisdadigers die niet onderdoen voor nazi's en hun Nederlandse slachtoffers worden uitgewist uit ons collectieve geheugen om aan ideaal van witte suprematie te voldoen.

Omdat wij dit soort hypocrisie zat zijn en een signaal aan de racisten die ons land regeren willen afgeven hebben wij daartoe besloten om op 4 mei om 20.00 een (lawaai) manifestatie te organiseren.

https://www.facebook.com/events/1941707759186643/

Nou, kom op, dappere SJW-moraalclaimers van De Grauwe Eeuw!; Stel een daad en kom dan op als jullie durven! Een mooier moment voor jullie moraal claimen valt er toch niet te verzinnen? Publiciteit gegarandeerd! Of vrezen jullie wellicht een publieke oorwassing zonder al teveel overheidsbescherming waarover jullie al die 364 andere dagen niets te klagen hebben?
Laatst gewijzigd door King George op Di Apr 24, 2018 11:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Apr 24, 2018 10:40 am

Wanneer gaan Nederlanders eens demonstreren tegen de Grauwe Eeuw gekkies. Een stapel dwangbuizen meenemen zodat we oppergekkie Michael van Zeijl als eerste kunnen inpakken en hem afleveren in een psychiatrisch ziekenhuis.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 25, 2018 10:50 am

De grauwe eeuw gekkies hebben hun schreeuw evenement van facebook gehaald, of misschien is dat door facebook voor ze gedaan. Of de demonstratie tegen de dodenherdenking door gaat, wie zal het weten. :nietverstaan:

Inmiddels maakt het Nationaal Comité 4 en 5 mei reclame met een vrijheid-pin.

Afbeelding

Kan ik vragen wat Islam en de kopvod te maken heeft met 4 en 5 Mei?

Kom er maar in lieden van de Grauwe Eeuw...Schreeuwen maar.

King George

Berichtdoor King George » Wo Apr 25, 2018 11:37 am

Suggereert het comité 4/5 mei dat het kopvod voor vrijheid staat? Doe mij maar een van kopvodden bevrijd Nederland! Dit is het zoveelste op zoveelste gesubsidieerde de Islam opgedrongen krijgen. Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 25, 2018 11:54 am

King George schreef:Suggereert het comité 4/5 mei dat het kopvod voor vrijheid staat? Doe mij maar een van kopvodden bevrijd Nederland! Dit is het zoveelste op zoveelste gesubsidieerde de Islam opgedrongen krijgen. Afbeelding

Het antwoord van Comité 4 en 5 mei op de commotie van de kopvod-foto is:

De campagne roept iedereen op deel te nemen aan 4 en 5 mei. Samen herdenken we op 4 mei en op 5 mei vieren we met elkaar dat we in een vrije, democratische rechtsstaat leven. Wij nodigen iedereen uit daaraan deel te nemen, ongeacht leeftijd, geslacht, afkomst of levensovertuiging

Terug naar “Samenleving & Integratie”