Nieuws uit Marokko

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Hans v d Mortel sr

Re: Nieuws uit Marokko

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Dec 26, 2018 10:09 am

Pilgrim schreef:
Het zou “Allah´s wil” zijn, zou een van de islamitische slachters in de video zeggen, die volgens “MailOnline” zelfs aan vrienden van Louisa Vesterager-Jespersen zou zijn gestuurd.

Klopt helemaal. Net zoals de Koran klopt volgens ALLE moslims.

De Koran staat namelijk vol met de wil van Allah en daar wordt een niet-moslim bepaald niet vrolijk van. Een verstandig Europa zou ALLE moslims (moslims zijn trots op hun moslimzijn en respecteren de wil van Allah) Europa uit moeten kieperen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Wo Dec 26, 2018 11:55 am

Moslim-slachtpartij op Noordse vrouwen: De Noorse regering wil niet dat de mensen kritisch staan tegenover islam of moslims

Posted op december 24, 2018 door Rommel in Artikelen // 15 [url]Comments[/url]

Afbeelding
Erna Solberg, Louisa Vesterager Jespersen en Maren Ueland

De Noorse premier wil niet dat mensen de video verspreiden waarin de immigrantenvriendelijke Noordse vrouwen worden vermoord door moslims.
De Noorse globalitische premier Erna Solberg doet een beroep op het publiek om de video niet te downloaden of te verspreiden die laat zien hoe een aantal moslims Maren Ueland en Louisa Vesterager Jespersen vermoorden en onthoofden.

De jonge vrouwen die in ‘alle mensen zijn van gelijke waarde’ en ‘menslievendheid’ geloofden, werden op 17 december door moslims in het Marokkaanse Atlasgebergte vermoord.

Volgens Solberg willen degenen die de video verspreiden “alleen maar angst en bezorgdheid creëren”. Solberg, die onlangs de zelfmoordovereenkomst van het VN-migratiepact heeft ondertekend, voor een door de VN geleid migratiebeleid gericht op het vergroten en faciliteren van immigratie naar, onder meer, Noorwegen, wil niet dat de publieke opinie tegen immigratie verder groeit.

Het feit dat de video, ondanks de gruwelijke inhoud ervan, wordt verspreid om medemensen te waarschuwen voor het multiculturalisme waar de Noorse staat voor strijdt, lijkt de Noorse regering irrelevant.

Om haar te helpen heeft de staat vrijwillige meelopers voor het volksvijandige beleid van de overheid. Het Noorse Facebook-profiel Lysglimt plaatste op Facebook een uitgebreid commentaar over de dubbelmoord, die naar verluidt “massaal werd gerapporteerd door linkse activisten”. De monoloog-video, die alleen nog maar te zien is op YouTube – tot nu toe, werd verwijderd en Lysglimt verbannen van Facebook.

De “zelfmoordovereenkomst” van de VN bevat een onderdeel dat gericht is op het beperken van kritiek op globale migratie en vreemdelingenhaat. De massamedia zouden sancties moeten kunnen worden opgelegd krijgen als ze niet alleen maar positief berichten over immigratie. Steeds meer mensen maken zich ook zorgen over het feit dat het uiten van immigratie-kritische meningen, zoals Lysglimt die ventileert, strafbaar zal zijn.

Bron:

Erna Solberg: ”Sprid inte videon på morden”

Fenixx
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

King George

Berichtdoor King George » Wo Dec 26, 2018 11:58 am

King George

Berichtdoor King George » Wo Dec 26, 2018 12:02 pm

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Dec 29, 2018 2:10 am

Er is een derde onthoofd lichaam gevonden in Marokko.

The body of a decapitated woman found Friday near Ifrane

The decapitated body of a woman was found, Friday, in Oued Ifrane, a town located between Ifrane and Azrou, Arabic-language newspaper Alyaoum 24 reported, citing sources in the region.

The crime took place Thursday night, the same source added, stating that the victim is a twenty-year-old woman who worked in the region’s farms before getting divorced.

A medical source told Alyaoum 24 that the body of the woman has not been transferred to the town’s morgue yet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Dec 30, 2018 1:43 am

Zwitser opgepakt die mogelijk betrokken is bij moord op Scandinavische toeristen

Een Zwitser die mogelijk de naam Achmed draagt?

De politie in Marokko heeft zaterdag in Marrakesh een Zwitser opgepakt die mogelijk betrokken is bij de moord op twee Scandinavische toeristen, die in het Atlasgebergte in Marokko dood werden aangetroffen. Dat melden gerechtelijke bronnen zaterdag.
De Zwitser woont in Marokko, heeft ook de Spaanse nationaliteit en zou volgens de politie een “extremist” zijn. Hij zou de andere verdachten les hebben gegeven in nieuwe technologieën en hen hebben opgeleid bij schietoefeningen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Dec 31, 2018 8:27 pm

Vandaag meer nieuws over de onthoofding.
Opnieuw vrouw onthoofd aangetroffen in Marokko

Er is opnieuw een onthoofde vrouw teruggevonden in Marokko. Volgens lokale media gaat het om een 24-jarige vrouw, maar er zijn nog maar erg weinig details bekend.

Het lichaam van de 24-jarige Marokkaanse vrouw, een gescheiden moeder met één dochter, werd gevonden op ongeveer zes meter van haar hoofd in de regio Ifrane in het Atlasgebergte. Wat er met haar gebeurd is, is nog een groot vraagteken. Haar lichaam werd naar het ziekenhuis gebracht voor een autopsie.

Twee weken geleden werd in Marokko nog twee Scandinavische vrouwen, 24 en 28 jaar oud, om het leven gebracht. Het is niet duidelijk of de feiten daar iets mee te maken hebben. In die zaak werden vijftien verdachten opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij (terroristische) moord, onder hen ook een Zwitserse extremist.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181231_04072041
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mar 30, 2019 12:05 pm

Marokkaanse christenen hopen op meer rechten door bezoek paus

Marokko ontvangt dit weekend paus Franciscus. Marokkaanse christenen grijpen de gelegenheid aan om als andersgelovigen meer rechten te krijgen. Via een openbare brief vragen ze de paus zich hiervoor in te zetten tijdens zijn bezoek.

"Als ik wil trouwen, moet ik een formulier tekenen waarop staat dat ik moslim ben. Mijn kinderen moet ik een Arabische naam geven en zij zullen op Marokkaanse openbare scholen islamitisch onderwijs krijgen. Maar we willen volgens onze tradities kunnen trouwen en de kinderen opvoeden", aldus Zouhair, voorzitter van een coördinatieverband van Marokkaanse christenen. Volgens hem zijn er enkele tienduizenden in Marokko. Het precieze aantal is niet bekend omdat Marokko er niet te koop mee wil lopen.

Vragen over de islam

Zouhair kwam op 10-jarige leeftijd in aanraking met het christendom toen zijn broer zich bekeerde. Zijn vader sloeg en verstootte zijn bekeerde zoon, maar Zouhairs moeder miste hem zo erg dat de familie hem later toch vergaf. De interesse van Zouhair was gewekt en hij stal zijn broers bijbel.

"Dit was het enige boek over het christendom dat ik had. Hoe meer ik me erin verdiepte, hoe meer vragen ik had over de islam. Bijvoorbeeld over hoe Mohammed zo gewelddadig kon zijn en met een 7-jarige kon trouwen. Mijn vader, imam van beroep, antwoordde dat hij dat kon doen omdat hij de profeet was. Dat was niet bevredigend genoeg voor mij."

Toen Zouhair op zijn 16e ging studeren, hielp zijn broer hem aan een kamer bij zijn christelijke vrienden. "We discussieerden elke dag over het geloof. We vierden Kerst met nog veertig andere mensen. Toen begreep ik dat wij niet de enige Marokkaanse christenen waren, maar dat er heel veel zijn. De groep voelde als een familie die samenkwam in hun geloof en gezamenlijk bad, mannen en vrouwen samen. Terwijl ik bij de islam het gevoel had dat we als een slaaf afzonderlijk tot god baden."

Op 19-jarige leeftijd bekeerde ook Zouhair zich. "Mijn moeder schaamde zich. Mijn vader had er nog meer moeite mee. Uiteindelijk hielden we een goede relatie, maar we konden niet meer over religie praten."

Voor altijd moslim

Ondanks het feit dat Marokko buitenlandse christenen de ruimte geeft om hun geloof te beoefenen in zo'n vijftien katholieke scholen en meer dan vijftig kerken, is de islam de staatsreligie en is het bijna onmogelijk om daar als Marokkaan aan te ontsnappen.

Kinderen zijn standaard moslim als hun vader dat is. Als je trouwt, teken je een document waarin je zegt moslim te zijn. Je mag zelf van geloof veranderen, maar op het bekeren van anderen staat drie jaar celstraf. Dat is geen loos dreigement: in 2010 zette Marokko minstens zeven buitenlandse christelijke families uit op basis van die wet. De politie pakte Marokkaanse christenen regelmatig op om ze te verhoren.

Uit angst beoefenen vele christenen hun geloof alleen thuis en niet in de kerk. "Kerken hier zijn voor buitenlanders. Er zijn alleen missen in het Engels, Frans of Spaans. Ik ben alleen te gast, ik mag niet meezingen", aldus Zouhair.

Cristóbal López Romero, aartsbisschop van Rabat, ontkent dit laatste. "Ze zijn welkom, maar ze zijn nooit naar me toegekomen. Bijna 12.000 Marokkanen genieten hier katholiek onderwijs, dat bewijst dat het wel degelijk kan."

Twee jaar geleden kwamen de eerste Marokkaanse christenen uit de schaduw. Via de media vroegen ze om meer rechten, net als nu. Die kregen ze niet, maar het leidde wel tot aandacht in Marokkaanse media. "Sindsdien gaat het beter", zegt Zouhair. "Marokkanen weten dat we bestaan en tolereren ons steeds meer. De politie arresteert ons bijna niet meer. Ik ben twee jaar geleden voor het laatst meegenomen voor ondervraging."

Over het algemeen tolereren moslims de christenen in Marokko, al geldt dit meer als de christenen buitenlands zijn. "Er is tolerantie, maar we willen meer. We moeten vrienden worden," zegt aartsbisschop Romero. "We willen samenwerken in het opvangen van migranten, de promotie van mensenrechten en in het onderwijs." Hij hoopt dat het bezoek van de paus daarbij kan helpen.

'Politieke show'

Paus Franciscus bezoekt vandaag en morgen Rabat en omgeving. Hij ontmoet koning Mohammed VI en houdt samen met hem een toespraak tot het volk. Ook gaat hij langs bij de imamschool en een organisatie die migranten helpt. Verder zal Franciscus een mis opdragen.

Buitenlandse christenen in Marokko zijn enthousiast. "Ook al ben ik niet zo diehard katholiek, ik ga wel", zegt een jonge Amerikaanse bezoeker van de Engelse zondagsmis in de Sint Franciscus-kerk in Rabat. "Want het is net als het ontmoeten van de koning."

De kerken hebben al 7000 toegangskaartjes voor de mis weggegeven. "Het is overweldigend. We zijn enorm verheugd", aldus pastoor Daniel Nourissat in Rabat.

Marokkaanse christenen zijn minder enthousiast. "We hebben de brief geschreven, dus wie weet", zegt Zouhair hoopvol. "Maar waarschijnlijk heeft de koning de paus alleen uitgenodigd voor een politieke show en verandert er voor ons weinig tot niets."

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Mei 31, 2019 8:31 pm

Alleged ringleader admits murders of Scandinavian hikers in Morocco
The alleged leader of a group of jihadists admitted killing one of two Scandinavian hikers in Morocco, and accused his co-defendant of killing the other.

The alleged leader of a jihadist cell accused of killing two Scandinavian hikers in Morocco admitted to the murders in court on Thursday, saying they were carried out in the name of the Isis group.

Danish student Louisa Vesterager Jespersen, 24, and 28-year-old Norwegian Maren Ueland had their throats slit while camping in an isolated area of the High Atlas mountains in December.

"I beheaded one of them… I regret it," former street vendor Abdessamad Ejjoud, 25, told the court, accusing co-defendant Younes Ouaziyad of killing the other hiker.

"We loved Isis and we prayed to God for it," he said, wearing a long white tunic.

Twenty-four defendants – facing charges including promoting terrorism, forming a terrorist cell and premeditated murder – appeared in the court in Sale, near Rabat, under heavy security.

Three main suspects, including Ejjoud, are accused of direct involvement in the killings.
https://www.thelocal.no/20190530/trial-for-murder-of-scandinavian-hikers-restarts-in-morocco

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jun 05, 2019 7:11 pm

Gratie voor groep Marokkaanse activisten van Hirak Rif
De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft ter gelegenheid van het einde van de vastenmaand 755 gevangenen gratie verleend.
Onder hen zijn volgens Marokkaanse media 107 activisten van de beweging Hirak Rif, de massale protestbeweging die in oktober 2016 ontstond in het overwegend door Berbers bewoonde noordelijke Rifgebergte.

Marokko viert het Eid al-Fitr (het eind van het vasten of het Suikerfeest) woensdag.
De Hirak Rif ontstond spontaan na de dood van een visboer in de stad al-Hoceima die van agenten in beslag genomen handelswaar probeerde terug te krijgen. Wekelijks waren er massale protesten in de regio tegen de armoede en corruptie.

In juni 2017 sloeg de Marokkaanse regering de protesten neer en zette honderden activisten gevangen. Velen zijn om verschillende redenen tot lange celstraffen veroordeeld. De activist Mortda Iamrachan bijvoorbeeld kreeg eind 2017 vijf jaar cel wegens het verdedigen van terrorisme. Hij is woensdag een van de gevangenen die gratie hebben gekregen volgens zijn advocaat.
https://www.parool.nl/wereld/gratie-voor-groep-marokkaanse-activisten-van-hirak-rif~bbffe2f5/

Terug naar “Samenleving & Integratie”