Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Berichtdoor Mahalingam » Di Mar 31, 2020 2:01 pm

Over discriminatie van vette mensen.
Feit:
'Alle coronapatiënten op Groningse intensive cares hebben overgewicht'
Peter van der Voort, hoofd intensive care van het UMCG, heeft vrijdagavond laten weten dat de achttien ic-coronapatiënten in het Groningse ziekenhuis allemaal overgewicht hebben. Dat zei hij in het praatprogramma Jinek van RTL4, waar Van der Voort te gast was.

Hij vertelde in de uitzending dat de patiënten vrijwel allemaal hetzelfde postuur hebben en lijden aan adipositas, oftewel zwaarlijvigheid. Zijn collega Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), bevestigde dat beeld.

'Van alle coronapatiënten op de intensive care, heeft twee derde tot tachtig procent last van overgewicht', zegt Gommers. Wat de reden daarvan is, is nog niet onderzocht.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220609/Alle-coronapatienten-op-Groningse-intensive-cares-hebben-overgewicht
Dat kan en mag toch niet waar zijn. En indien wel, dan kan dat toch geheim worden gehouden? Nu maken dikke mensen zich extra zorgen, lees maar:
Komen patiënten met overgewicht nog op de intensive care bij corona?
Van de meer dan duizend mensen die op dit moment op de intensive care liggen met corona hebben verreweg de meesten overgewicht. Volgens Lottie Mae Jones, voormalig plus-size model en coach, maakt deze informatie mensen met een maatje meer bang, zegt ze in Dit is de Dag. "Zij zijn bezorgd en denken: deze vrouw is dik, eigen schuld dikke bult, die wordt minder goed geholpen."

Jones vindt dat het nieuws hierover riekt naar de "dikke mensen in het hoekje zetten." Ze vraagt zich af waarom juist dit naar buiten wordt gebracht. "Want hoe zit het dan met de verstokte rokers, en de drugs- en alcoholgebruikers?"

Buikvet

Wat we volgens internist en hoogleraar Liesbeth van Rossum wel realistisch met elkaar moeten bespreken is obesitas. "Wat veel mensen niet weten is dat het immuunsysteem erdoor verstoord raakt. Er is een verhoogde kans op ernstige infecties. En met name bij buikvet, dat maakt bepaalde hormonen en ontstekingsstofjes aan. Je ziet bij griep dat zij vaker een longontsteking krijgen, of bloedvergiftiging bij infecties. En dat zie je nu ook bij corona."

Noodzaak

Lopen mensen met overgewicht een grotere kans om bij een tekort aan bedden op de intensive care geen behandeling te krijgen? Van Rossum zegt dat dat bij morbide obesitas wel degelijk het geval kan zijn. "We weten van mensen die veel te zwaar zijn, zij moeilijk aan de beademing liggen, en als ze die krijgen er niet meer van los komen. Je moet dan dus bepalen, puur uit noodzaak: wie kunnen we nog beademen en wie heeft nog een reële kans om er levend vandaan te komen?”

Volgens hoogleraar voeding en gezondheid Jaap Seidell komen er in de coronacrises twee epidemieën samen: die van een besmettelijke virusziekte en die van welvaartsziekten. Hij wil dat de overheid die laatste na afloop van de eerste stevig aanpakt.
https://www.nporadio1.nl/gezondheid/22715-komen-dikke-patienten-nog-op-de-intensive-care-bij-corona
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 25, 2020 11:23 am

Oeps!!!!! :shock:

Buurt stuurt makelaar een brief: ‘Andersgetinten en asocialen niet welkom. We willen het hier gezellig houden’

Buitenlanders, andersgetinten en asocialen zijn niet welkom om in een buurt aan de zuidkant van ‘s-Gravendeel een woning te kopen. Gebeurt dat wel, dan worden ze er ‘niet met open armen ontvangen’. Dat staat in een brief van een ‘buurtcomité’ aan de Schiedamse makelaar, die recent met twee getinte mensen een koopwoning in het Hoeksche Waardse dorp bezichtigde. ‘Dit is een gezellige, sociale buurt. Dat willen we graag zo houden.’

Het huis werd tot voor kort bewoond door een man die is teruggekeerd naar zijn geboorteland Portugal. Tot groot plezier van de buurt, zo valt te lezen in de brief. Voor hem had de woning ‘alleen Nederlandse, gezellige mensen’ als eigenaar. In de brief wordt de makelaar opgeroepen te voorkomen dat er buitenlanders, andersgetinten of asocialen komen wonen. ‘Ik hoop dat u hier rekening mee wilt houden en er begrip voor op kan brengen.’

De brief is gestuurd aan Santos Makelaardij in Schiedam. Eigenaar Diogo dos Santos, zelf ook Portugees, is verbijsterd. ,,Zó racistisch. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt’’, zegt hij. ,,Helaas zijn er overal op de wereld dit soort mensen: in Portugal, in de rest van de wereld en ook in Nederland. Nee, het voelt niet goed.’’

Dos Santos plaatst vraagtekens bij ‘het buurtcomité’ dat de brief ondertekende. Hij denkt aan een eenmansactie. ,,Eén buurman vraagt altijd aan mijn medewerker of al bekend is wie en welk type mens er komt wonen als ze er een bezichtiging heeft.’’

Dat gebeurde ook enkele weken geleden, toen twee geïnteresseerden de woning bezochten. ‘Twee donkergetinte mensen. Dit is door meerdere mensen gezien’, staat in de brief. Dos Santos bevestigt dat. ,,Ik ga zeker geen rekening houden met deze brief; ik heb wel betere dingen te doen dan hier mijn aandacht aan te verspillen. Ik wil de woning verkopen zodat de eigenaar in Portugal verder kan met zijn leven.’’

Volgens Dos Santos is de vorige bewoner een keurige man. Wars van drugs en overlast. Buurtbewoners, die alleen anoniem hun mening willen geven, zeggen niet af te weten van het bestaan van het buurtcomité, blijkt uit een rondgang door de wijk.

Een oudere vrouw weet dat de brief verstuurd is, ze zegt alleen niet te weten door wie. Wel onderschrijft ze de inhoud. ,,Het is goed’’, zegt ze. ,,Ik wil het hier graag bij blanken houden. Dat zijn we gewend. Als er mensen uit een andere cultuur komen, heb ik het gevoel dat wij ons moeten aanpassen in plaats van zij. Zo zijn we gewend om elkaar hier te groeten, maar die Portugezen die hier woonden deden hun mond niet open.’’

Een ’s-Gravendeler die even verderop woont, wil ook graag een scheiding tussen Nederlanders en mensen uit andere culturen. ,,Als hier in de buurt een kleurling langsloopt, kijk je toch altijd. We zijn dat niet gewend’’, zegt hij. ,,Als ze gaan eten moet je ramen en deuren dichtdoen, je ruikt het enorm.’’

Ritueel
Ook een andere buurtbewoonster, die er al dertig jaar woont, kan de brief waarderen. ,,Dit is een dorp en dat willen we graag zo houden. We kennen iedereen hier. Negen van de tien andere culturen hebben toch een andere manier van leven. Ik krijg er geen goed gevoel bij als buitenlanders hier wonen, al besef ik dat het een vooroordeel is.’’

In de brief staat ook dat ‘goede’ makelaars in de Hoeksche Waard ‘altijd voor een juiste verkoop zorgen, rekening houdend met de buurtomgeving’. Eigenaar Carsten Tieleman van makelaar MarQuis uit 's-Gravendeel schrikt ervan. ,,Wat een onzin. Wij behartigen de belangen van de verkoper. Wie een huis wil kopen, kan het kopen.’’

Hij zegt zelf nooit een soortgelijk verzoek te hebben ontvangen. ,,Ik ben er nooit op aangesproken na bezichtigingen. Ik ben juist van mening dat het goed is als mensen van verschillende afkomsten zich in één wijk vestigen.’’
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Mei 09, 2020 10:01 pm

Herman Finkers: “Neger”
9 mei 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Mei 21, 2020 11:08 am

"Der neue Golf". Reclame voor een nieuwe VW auto.
En welke letters zitten erin? NEGER !
En zo zie je een grote witte hand een klein negertje weg duwen van die auto. Aldus diverse antiracisten die alles in het kader van 'ras' bezien.
Hier te zien:
https://twitter.com/FelixEd93/status/1262833851807797249?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1262833851807797249
VW verontschuldigt zich na protesten over ‘racistische’ commercial
https://www.ad.nl/auto/vw-verontschuldigt-zich-na-protesten-over-racistische-commercial~a685c276/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Samenleving & Integratie”