Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Over discriminatie van vette mensen.
Feit:
'Alle coronapatiënten op Groningse intensive cares hebben overgewicht'
Peter van der Voort, hoofd intensive care van het UMCG, heeft vrijdagavond laten weten dat de achttien ic-coronapatiënten in het Groningse ziekenhuis allemaal overgewicht hebben. Dat zei hij in het praatprogramma Jinek van RTL4, waar Van der Voort te gast was.

Hij vertelde in de uitzending dat de patiënten vrijwel allemaal hetzelfde postuur hebben en lijden aan adipositas, oftewel zwaarlijvigheid. Zijn collega Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), bevestigde dat beeld.

'Van alle coronapatiënten op de intensive care, heeft twee derde tot tachtig procent last van overgewicht', zegt Gommers. Wat de reden daarvan is, is nog niet onderzocht.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220609/A ... vergewicht
Dat kan en mag toch niet waar zijn. En indien wel, dan kan dat toch geheim worden gehouden? Nu maken dikke mensen zich extra zorgen, lees maar:
Komen patiënten met overgewicht nog op de intensive care bij corona?
Van de meer dan duizend mensen die op dit moment op de intensive care liggen met corona hebben verreweg de meesten overgewicht. Volgens Lottie Mae Jones, voormalig plus-size model en coach, maakt deze informatie mensen met een maatje meer bang, zegt ze in Dit is de Dag. "Zij zijn bezorgd en denken: deze vrouw is dik, eigen schuld dikke bult, die wordt minder goed geholpen."

Jones vindt dat het nieuws hierover riekt naar de "dikke mensen in het hoekje zetten." Ze vraagt zich af waarom juist dit naar buiten wordt gebracht. "Want hoe zit het dan met de verstokte rokers, en de drugs- en alcoholgebruikers?"

Buikvet

Wat we volgens internist en hoogleraar Liesbeth van Rossum wel realistisch met elkaar moeten bespreken is obesitas. "Wat veel mensen niet weten is dat het immuunsysteem erdoor verstoord raakt. Er is een verhoogde kans op ernstige infecties. En met name bij buikvet, dat maakt bepaalde hormonen en ontstekingsstofjes aan. Je ziet bij griep dat zij vaker een longontsteking krijgen, of bloedvergiftiging bij infecties. En dat zie je nu ook bij corona."

Noodzaak

Lopen mensen met overgewicht een grotere kans om bij een tekort aan bedden op de intensive care geen behandeling te krijgen? Van Rossum zegt dat dat bij morbide obesitas wel degelijk het geval kan zijn. "We weten van mensen die veel te zwaar zijn, zij moeilijk aan de beademing liggen, en als ze die krijgen er niet meer van los komen. Je moet dan dus bepalen, puur uit noodzaak: wie kunnen we nog beademen en wie heeft nog een reële kans om er levend vandaan te komen?”

Volgens hoogleraar voeding en gezondheid Jaap Seidell komen er in de coronacrises twee epidemieën samen: die van een besmettelijke virusziekte en die van welvaartsziekten. Hij wil dat de overheid die laatste na afloop van de eerste stevig aanpakt.
https://www.nporadio1.nl/gezondheid/227 ... bij-corona
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Oeps!!!!! :shock:
Buurt stuurt makelaar een brief: ‘Andersgetinten en asocialen niet welkom. We willen het hier gezellig houden’

Buitenlanders, andersgetinten en asocialen zijn niet welkom om in een buurt aan de zuidkant van ‘s-Gravendeel een woning te kopen. Gebeurt dat wel, dan worden ze er ‘niet met open armen ontvangen’. Dat staat in een brief van een ‘buurtcomité’ aan de Schiedamse makelaar, die recent met twee getinte mensen een koopwoning in het Hoeksche Waardse dorp bezichtigde. ‘Dit is een gezellige, sociale buurt. Dat willen we graag zo houden.’

Het huis werd tot voor kort bewoond door een man die is teruggekeerd naar zijn geboorteland Portugal. Tot groot plezier van de buurt, zo valt te lezen in de brief. Voor hem had de woning ‘alleen Nederlandse, gezellige mensen’ als eigenaar. In de brief wordt de makelaar opgeroepen te voorkomen dat er buitenlanders, andersgetinten of asocialen komen wonen. ‘Ik hoop dat u hier rekening mee wilt houden en er begrip voor op kan brengen.’

De brief is gestuurd aan Santos Makelaardij in Schiedam. Eigenaar Diogo dos Santos, zelf ook Portugees, is verbijsterd. ,,Zó racistisch. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt’’, zegt hij. ,,Helaas zijn er overal op de wereld dit soort mensen: in Portugal, in de rest van de wereld en ook in Nederland. Nee, het voelt niet goed.’’

Dos Santos plaatst vraagtekens bij ‘het buurtcomité’ dat de brief ondertekende. Hij denkt aan een eenmansactie. ,,Eén buurman vraagt altijd aan mijn medewerker of al bekend is wie en welk type mens er komt wonen als ze er een bezichtiging heeft.’’

Dat gebeurde ook enkele weken geleden, toen twee geïnteresseerden de woning bezochten. ‘Twee donkergetinte mensen. Dit is door meerdere mensen gezien’, staat in de brief. Dos Santos bevestigt dat. ,,Ik ga zeker geen rekening houden met deze brief; ik heb wel betere dingen te doen dan hier mijn aandacht aan te verspillen. Ik wil de woning verkopen zodat de eigenaar in Portugal verder kan met zijn leven.’’

Volgens Dos Santos is de vorige bewoner een keurige man. Wars van drugs en overlast. Buurtbewoners, die alleen anoniem hun mening willen geven, zeggen niet af te weten van het bestaan van het buurtcomité, blijkt uit een rondgang door de wijk.

Een oudere vrouw weet dat de brief verstuurd is, ze zegt alleen niet te weten door wie. Wel onderschrijft ze de inhoud. ,,Het is goed’’, zegt ze. ,,Ik wil het hier graag bij blanken houden. Dat zijn we gewend. Als er mensen uit een andere cultuur komen, heb ik het gevoel dat wij ons moeten aanpassen in plaats van zij. Zo zijn we gewend om elkaar hier te groeten, maar die Portugezen die hier woonden deden hun mond niet open.’’

Een ’s-Gravendeler die even verderop woont, wil ook graag een scheiding tussen Nederlanders en mensen uit andere culturen. ,,Als hier in de buurt een kleurling langsloopt, kijk je toch altijd. We zijn dat niet gewend’’, zegt hij. ,,Als ze gaan eten moet je ramen en deuren dichtdoen, je ruikt het enorm.’’

Ritueel
Ook een andere buurtbewoonster, die er al dertig jaar woont, kan de brief waarderen. ,,Dit is een dorp en dat willen we graag zo houden. We kennen iedereen hier. Negen van de tien andere culturen hebben toch een andere manier van leven. Ik krijg er geen goed gevoel bij als buitenlanders hier wonen, al besef ik dat het een vooroordeel is.’’

In de brief staat ook dat ‘goede’ makelaars in de Hoeksche Waard ‘altijd voor een juiste verkoop zorgen, rekening houdend met de buurtomgeving’. Eigenaar Carsten Tieleman van makelaar MarQuis uit 's-Gravendeel schrikt ervan. ,,Wat een onzin. Wij behartigen de belangen van de verkoper. Wie een huis wil kopen, kan het kopen.’’

Hij zegt zelf nooit een soortgelijk verzoek te hebben ontvangen. ,,Ik ben er nooit op aangesproken na bezichtigingen. Ik ben juist van mening dat het goed is als mensen van verschillende afkomsten zich in één wijk vestigen.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Herman Finkers: “Neger”
9 mei 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

"Der neue Golf". Reclame voor een nieuwe VW auto.
En welke letters zitten erin? NEGER !
En zo zie je een grote witte hand een klein negertje weg duwen van die auto. Aldus diverse antiracisten die alles in het kader van 'ras' bezien.
Hier te zien:
https://twitter.com/FelixEd93/status/12 ... 1807797249
VW verontschuldigt zich na protesten over ‘racistische’ commercial
https://www.ad.nl/auto/vw-verontschuldi ... ~a685c276/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

https://twitter.com/rotsmoel/status/1267383467706327040
Deze racistische buschauffeur weigert om deze zwarte man met zijn gestolen pinautomaat toe te laten. Walgelijk!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Wie het woord 'neger' gebruikt is een slecht mens. De juiste aanduiding is 'mens met kleur'.
Mediapersoonlijkheid en PVV-fractievertegenwoordiger Henk Bres ligt op sociale media weer onder vuur na een Twitterbericht over mensen van kleur. De Hagenaar twitterde gisteren dat hij woedend was over ‘filmpjes van negers die geweld plegen. Gewoon misselijkmakend’. Bres stelt dat hij ‘de laatste dagen een enorme racist is geworden’ door dit soort beelden.
https://www.ad.nl/show/henk-bres-weer-o ... ~a66e1a22/
Henk Bres

@henkbres

Ik denk dat ik de laatste dagen een enorme racist ben geworden gadverdamme.....wat een filmpjes heb ik gezien van negers die geweld plegen.....gewoon misselijk makend.....ze laten zien wie de echte racisten zijn met grote dank aan deze twee negers!!!!!!
Er is ophef. Velen laten weten via de sociale media dat ze aan de goede kant staan om wat deugpunten te verzamelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Gediscrimineerd worden voor uw eigen bestwil.
Dat zal vast wel mogen want dat is positieve discriminatie voor een goed doel.
Senioren en dikke mensen ontmoedigd om terrasje te pikken
In Papendrecht is de afgelopen dagen al grote commotie ontstaan over de regels die het populaire restaurant Willaerts hanteert. „Uiteraard vragen wij gasten behorend tot een risicogroep het bezoek nog even uit te stellen”, luidt het verzoek van het etablissement aan de boorden van de Beneden Merwede.

De horecagelegenheid hanteert de lijst van het RIVM waarop behalve mensen van zeventig jaar en ouder ook onder meer hart-, long-, nier- en suikerpatiënten staan. Ook gebruikers van medicijnen voor een auto-immuunziekte en personen met een BMI hoger dan veertig vallen in de risicogroep.[...] Uit een steekproef blijkt dat ook andere horecazaken een soortgelijk toegangsbeleid hanteren.
En wat is het probleem? Oudjes laten zich niet koeieneren.
Woordvoerster Maas Zwaan van de Willaerts Group waartoe ook restaurants in Rotterdam, Dordrecht en Alblasserdam behoren noemt de ontstane commotie ’pijnlijk’. „Er is totaal geen begrip voor onze situatie. Wij merken dat met name senioren er totaal lak aan hebben en denken dat alles weer kan. Wij zullen niemand weigeren, maar doen een beroep op het gezonde verstand van onze bezoekers”, aldus de zegsvrouw.
Oudjes hebben een tekort aan gezond verstand. Dat weten dan ook weer.
En als je reserveert voor een horecabezoek en ze vragen naar uw leeftijd of lichaamsgewicht, lieg dan want anders blijken ze 'vol' te zijn. Is dit het nieuwe normaal?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8056639 ... -te-pikken
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Oudjes hebben een tekort aan gezond verstand. Dat weten dan ook weer.
En als je reserveert voor een horecabezoek en ze vragen naar uw leeftijd of lichaamsgewicht, lieg dan want anders blijken ze 'vol' te zijn. Is dit het nieuwe normaal?
Dit oudje gaat dus vanaf nu nooit meer in een restaurant van Willaerts Group een terrasje pakken of een maaltijd nuttigen.

Dat zouden meer oudjes, Senioren en dikke mensen moeten doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

En daar sluit ik me bij aan, ookal ben ik noch oud, noch gezet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Keep smiling folks. Dat is moeilijk, ik weet het, maar, maar, maar.... 'Erken je eigen bevoorrechte positie'
Dit kunnen witte mensen doen tegen racisme: 'Erken je eigen bevoorrechte positie'

Afbeelding

Na de gewelddadige dood van George Floyd is het debat rond racisme wereldwijd in volle gang. Ook duizenden Nederlanders gingen de straat op om te protesteren tegen racisme. Op sociale media is #BlackLivesMatter trending, maar ook #EducateYourself. "Je ziet nu dat ook steeds meer witte mensen zich willen verdiepen in racisme en hun eigen rol daarin. Eindelijk."

Voor veel mensen is het lastig om over racisme te praten. Het is een moeilijk en beladen onderwerp. Nu er de laatste dagen veel discussie is over racisme en de rol van onze maatschappij daarin, worstelen veel witte Nederlanders met de vraag hoe ze het wél goed kunnen doen, en hoe ze kunnen helpen in de strijd tegen racisme.

'Surinaams accent nadoen'
Dat blijkt onder andere uit de hashtag #educateyourself, maar ook Chanel Lodik (32) uit Amsterdam merkt dat er veel behoefte is aan informatie. Ze kreeg al op jonge leeftijd te maken met racisme. "Toen ik in de eerste klas van de middelbare school zat, werd het voor de eerste keer duidelijk dat mijn leeftijdsgenoten mij als anders zagen. Jongens uit mijn klas gingen mij nadoen met een Surinaams accent. Maar dat heb ik helemaal niet."

Chanel wist meteen dat dit verkeerd was. "Ik ben toen meteen naar de mentor gegaan, en die heeft het toen heel goed opgepakt. Hij heeft een les gewijd aan racisme en waarom een accent dat anders is dan de jouwe, daar ook onder valt."

Alledaags racisme: 'Het voelt onveilig en het is nu klaar'
Twee Nederlanders vertellen over het alledaagse racisme waar zij mee leven.
Dat ze ook als tiener meteen van zich afbeet, is tekenend voor Chanel, die zich op haar Instagrampagina omschrijft als 'een zwarte vrouw, die voor niemand buigt'. "Ik ben direct, maar niet gemeen. Dat is voor sommigen misschien moeilijk, maar als ik een witte man was geweest, had je dat een mooie eigenschap gevonden."

Gelaagder, subtieler dan het n-woord
Op haar account laat ze zich regelmatig uit over onderwerpen als racisme, seksisme en andere vormen van ongelijkheid. "De laatste dagen krijg ik heel veel vragen over racisme. Bijvoorbeeld van leraren die vragen hoe ze dit soort onderwerpen bespreekbaar kunnen maken in de klas, of mensen die vragen wat ze moeten doen als een collega een racistische opmerking maakt naar een andere collega."

Omdat ze zoveel reacties en vragen kreeg, besloot Chanel dat ze vrijdag een online masterclass gaat geven. Daarin gaat ze in op de theorie van racisme, onderdrukking en privilige en geeft ze een basis voor mensen die actie willen ondernemen. "Het gaat niet per se om schelden met het n-woord. Vaak is racisme of discriminatie veel gelaagder, subtieler."

Ze geeft een paar voorbeelden. "Een paar jaar geleden hadden we een bedrijfsuitje naar Zeeland. Ik liep in mijn eentje naar het hotel, toen ik onderweg een groep witte mensen tegenkwam. Om niet verdacht over te komen, ga ik extra vriendelijk groeten", vertelt ze.

Dus ik zei: 'Goedenavond'. En ineens hoorde ik: 'Hee zwarte piet'. Ik schrok me kapot en liep in eerste instantie door. Daarna dacht ik: nee, dit kan ik niet zomaar laten gaan. Dus ik liep terug en zei: dit is heel erg kwetsend. Maar daar hadden ze geen boodschap aan. Ik werd gewoon uitgelachen."

"Niet alleen als Black Lives Matter in het nieuws is, of als er iets gebeurt in Amerika, en niet alleen met een socialmedia quote", schrijft Wit Huiswerk. "Spreek je uit op familieverjaardagen, als een collega een racistische grap maakt en binnen je witte vriendengroep."

Leer meer over bepaalde woorden die je gebruikt

Wit Huiswerk: "Check de taal die je gebruikt in gesprekken of tijdens je werk, bijvoorbeeld aan de hand van de gids van het Tropenmuseum of het taaldossier van One World. Ga in gesprek met anderen over de woorden die we gebruiken en wat ze betekenen.

Een ander voorbeeld. "Ik zat vorig jaar met mijn nicht te eten op het terras. We bestelden een biefstuk en de ober zei: 'Jullie willen 'm zeker well done, want zo eten jullie je biefstuk toch?' Ik keek hem aan en vroeg: 'Wie is jullie?' Daarop zei hij: 'Donkere mensen'. Zelfs na meerdere pogingen, snapte hij mijn uitleg niet. Zijn zwarte buurman bakt het vlees ook altijd door. Dat ik een individu ben, wilde niet tot hem doordringen. Ik heb nog een klacht ingediend en excuses gekregen, maar hij begreep gewoon echt niet dat hij een fout had gemaakt. Dus ik heb het er toen maar bij laten zitten."

'Ze dacht dat ik van de garderobe was'
Dit soort voorbeelden schudt Chanel uit haar mouw. Denk aan die keer dat ze aanwezig was op een tech-event voor vrouwen, en een van de andere bezoeksters haar haar jas gaf, omdat ze ervan uitging dat Chanel bij de garderobe werkte. Of toen op datzelfde event één van de spreeksters zei dat ze een kledinglijn had ontworpen met Afrikaanse prints, 'maar dan wel stijlvol, chic en high class'. "Alsof Afrikaans en stijlvol normaal gesproken niet samen gaan."

Toen de keynote-spreker, met wie ze aan een tafel had gezeten, vervolgens vertelde dat de productie soms wat vertraging opliep 'omdat die Afrikanen het niet zo nauw namen met de tijd', besloot Chanel haar spullen te pakken en te vertrekken. "Ik heb me nog wel bij de organisatie gemeld en aangegeven dat ik vertrok, omdat het voor mij geen veilige omgeving was."

'Het gaat niet om de intentie'
Hoewel dit soort dingen haar kwetsen, gaat ook Chanel ervan uit dat er niet altijd kwade opzet in het spel is. Tegelijkertijd is ze fel: "Het gaat niet om de intentie, wel om de impact. Soms is iets niet kwetsend bedoeld, maar doet het toch pijn. Als ik aan het dansen ben en ik stamp op iemands voet, moet ik niet gaan zeuren als diegene pijn heeft. Dan bied ik mijn excuses aan en kijk de volgende keer uit waar ik dans om te voorkomen dat het weer gebeurt."

"Ik geloof het als iemand niet snapt wat hij of zij verkeerd doet. Dat is onwetendheid. Maar het is dan belangrijk dat die mensen zichzelf in racisme verdiepen en kijken wat hun rol daarin is."

In de verdediging
Ook Chanel ziet dat het moeilijk is om racisme aan te kaarten. "Mensen voelen zich vaak snel aangevallen, en schieten dan in de verdediging. Maar dat hoeft niet. Iemand die bijvoorbeeld onbedoeld een racistische opmerking maakt, hoeft zelf helemaal geen racist te zijn. Maar dat neemt niet weg dat de opmerking wél racistisch is. En dat moet je duidelijk benoemen, zo kun je het gesprek aangaan."

Het gesprek aangaan, is wat Chanel aankomende vrijdag doet. "Ik heb al ruim 500 aanmeldingen binnen. Blijkbaar willen veel mensen weten wat ze zelf tegen racisme kunnen doen. En dat is mooi, want ik leg het graag uit."
  • 'Erken je privilege, ga het gesprek aan met vrienden en familie'
    Benieuwd wat je kunt doen tegen racisme? We zetten een aantal suggestie van Chanel en het platform Wit Huiswerk (een site die is bedoeld voor witte mensen die zich in hun strijd tegen racisme willen verdiepen) op een rij:

    Leer meer over je eigen witte privileges

    Erken dat je door je witte huidskleur een bevoorrechte positie hebt in de maatschappij en wees je daar bewust van.

    Spreek je actief uit tegen racisme
  • 'Ze dacht dat ik van de garderobe was'
    Dit soort voorbeelden schudt Chanel uit haar mouw.

Ik heb ook een voorbeeld. Een week geleden had ik een gesprek met een vriendin. Zij vertelde mij dat we nu zelf het winkelkarretje van Albert Hein moeten ontsmetten.
Als een voorbeeldige burger ging ze aan de slag, en toen ze klaar was, zette ze keurig het ontsmettingsmiddel weer op de plek. Toen ze zich omdraaide zag ze een Somalische ghimaar moslims haar schoongemaakt karretje pakken om boodschappen te gaan doen.

Wat gaat u doen vroeg mijn vriendin aan haar...En in half bakken Nederlands antwoordde de moslima...jij maakt hier toch karretjes schoon...

Ik zal het antwoord aan haar van mijn vriendin hier niet plaatsen wegens racisme.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Een gouwe ouwe van Theodor Holman.
Als ik tegenwoordig een blanke wil uitschelden, noem ik hem racist

Theodor Holman

Hoe scheld je een blanke uit? Je zou 'kaaskop' kunnen roepen, of 'bleekscheet', maar dat zijn lullige woorden. Ik geloof niet dat een bleekscheet of een kaaskop erg beledigd zou zijn.

Ikzelf heb in mijn jeugd veel gescholden en ik werd ook veel uitgescholden. Nooit gebruikte ik het scheldwoord 'Jood', omdat ik dat niet kende als scheldwoord. Ik heb wel eens jongens uitgescholden voor 'haakneus', maar ik schold iedereen uit die een haakneus had en heb destijds ook nooit de relatie gelegd tussen haakneuzen en Joden. Om te discrimineren moet je enige kennis van discriminatie hebben.

Wel gebruikte ik het scheldwoord 'brillenjood'. Maar ik werd zelf ook uitgescholden voor brillenjood. Dus ik moest met dat woord zorgvuldig omgaan. Ik zou overigens geen ander scheldwoord weten voor iemand met een bril; misschien 'schele' of 'blinde', maar die deugen niet, omdat je meteen kunt vaststellen - in tegenstelling tot de haakneus - dat het niet klopt.

Een eigen klein literatuuronderzoek dat geen enkele wetenschappelijke toets kan doorstaan, leidt tot de conclusie dat als je blanken wilt uitschelden, je 'racist' moet roepen.

En omdat blank eveneens om redenen die ik niet weet een betekenis heeft gekregen van racistisch, moet je 'witte mannen' zeggen. Je hebt zwarte mannen en witte mannen. En die witte zijn racistisch! Is er een talkshow met alleen witte mannen, dan zijn die absoluut racistisch. Omdat we alleen mannen zien en dus geen vrouwen, laat staan zwarte vrouwen, en alleen blanken - witten, bedoel ik.

Een dubbel, bijna driedubbel fout perspectief, schijnt het. Het is gek, ik ben ooit gevraagd om mee te werken aan een radio-uur met mijn 'zwarte top 10' aan muziek, wat helaas niet is doorgegaan, maar ik dacht toen ook: als ik nou eens aankondig dat ik vanmiddag alleen maar blanke muziek ga draaien, klinkt dat niet gek? Nou is blanke muziek geen muziek voor blanken, maar dat verschil is niet groot.

Kortom: als ik tegenwoordig een blanke wil uitschelden, noem ik hem racist. Omdat ik oud en grijs ben en mijn huid die voorheen café-crème was, is gelooid door mijn harde bestaan, word ik soms voor een boze blanke man gehouden en dus ook voor een racist. Dat ik een racist word genoemd, doet nooit pijn. Voor dat blanke geneer ik me wel eens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

EEN GEVAL VAN EEN MINDERWAARDIGHEIDSCOMPLEX
De analisten van Veronica Inside zijn niet te spreken over de manier waarop Memphis Depay zich zondag uitte richting een politieagent in Rotterdam. Toen de aanvaller tijdens een controle in het centrum werd aangehouden, kreeg hij vanuit zijn auto een kleine aanvaring met de agent. Beelden van het incident werden uitgezonden door RTL Boulevard. Volgens René van der Gijp en Johan Derksen liet Depay zich denigrerend uit.

Op de beelden was te zien dat een politieagent naar de Mercedes van de spits van Olympique Lyon toeliep. "Er komt er eentje aan. Hij heeft een beetje een grote bek", beet de agent toe. "Schiet op man, rij eens door", zei de agent. Nadat Depay zei dat hij 'rustig moet doen', vervolgde de agent: "Jij moet rustig doen. Je moet gewoon luisteren." Depay richtte zich daarop tot een camera van RTL Boulevard: "Jullie zien het, hè? Ik word tien keer per dag aangehouden. Je bent gewoon een jaloers mannetje", zei de Oranje-international, voordat hij wegreed.

Derksen zegt maandagavond dat Depay 'ergens niet spoort'. "Ik vind het gedrag van die jongen heel eng. Om tegen zo'n agent, die vijf keer per dag in levensgevaar is voor een vrij matig salaris, te zeggen dat hij jaloers is... Het zegt heel veel over Memphis", stelde de analist. "Hij denkt alleen in geld. Ik denk dat hij niet tien keer per dag aangehouden wordt als hij zich niet verdacht gedraagt. Hij kijkt met dedain neer op zo'n agent."

Van der Gijp denkt dat Depay verwikkeld is in een zoektocht naar zijn eigen identiteit. "Het is een soort zoektocht: wat hoort bij me? De ene keer zijn het de rappers met wie hij omgaat, de andere keer is het onze lieve Heer. Je kunt best tegen zo'n agent zeggen dat je er moe van wordt om constant aangehouden te worden, maar dat denigrerende toontje... Misselijkmakend vind ik dat, echt misselijkmakend."

"Ik denk dat het gedrag van Memphis allemaal onzekerheid is", vult Wim Kieft aan. "Hij wil elke keer op een bepaalde manier laten zie dat hij boven dingen staat. Als je zelf terugziet hoe je steeds in de publiciteit komt, dan hoop je dat zo iemand een beetje zelfreflectie kan tonen." Depay heeft zelf nog niet gereageerd na het incident. De politie van Rotterdam liet weten dat Depay uiteindelijk niet is aangehouden, maar 'dat het waarschijnlijk om een standaardcontrole ging'.
Ik kan het niet genoeg herhalen: bijna alle negers hebben een minderwaardigheidscomplex.

Daar kom je niet vanaf door dit te benadrukken en onder de aandacht te brengen.

Was God soms zelf een neger? Ik dacht het niet. Hahaha! Want God had een meerderwaardigheidscomplex. . . . Had, want hij bestaat allang niet meer.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door hans van de mortel »

Waarom willen zwarten massaal naar Europa en de VS als hier en daar al jarenlang institutioneel racisme heerst? En dat terwijl een blanke man al 400 jaar zijn knie op hun nek houdt. En ja . . . daarom kunnen zij niks en worden zij gekweld door een verlangen naar hebzucht en macht. Niks mis mee. Want daar lijdt menig mens aan. Alhoewel de kwelling doorgaans wordt waargenomen bij - helaas pindakaas - wat zwart uitstraalt en zich moslim noemt.

Wie zin heeft in een robbertje lezen over hoe het nu verder moet met de immigratie, de lieve verrijking van onze cultuur en erfgoed, kan hier terecht om aan zijn trekken te komen. Via het pdf van IOM in collaboratie met de EU en Migration Policy Institute Europe, tellende 39 pagina’s.

Afbeelding

De inleiding
The opinions expressed in the report are those of the authors and do not necessarily reflect the views of the International Organization for Migration (IOM). The designations employed and the presentation of material throughout the report do not imply expression of any opinion whatsoever on the part of IOM concerning legal status of any country, territory, city or area, or of its authorities, or concerning its frontiers or boundaries.
IOM is committed to the principle that humane and orderly migration benefits migrants and society. As an intergovernmental organization, IOM acts with its partners in the international community to: assist in the meeting of operational challenges of migration; advance understanding of migration issues; encourage social and economic development through migration; and uphold the human dignity and well-being of migrants.

UN Migration
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

De mythe van systemisch politieracisme

Deze beschuldiging van systemische vooringenomenheid van de politie was onjuist tijdens de Obama-jaren en is dat nog steeds. Hoe ziekelijk de video van de arrestatie van Floyd ook is, het is niet representatief voor de 375 miljoen jaarlijkse contacten die politieagenten hebben met burgers. Een solide hoeveelheid bewijsmateriaal vindt geen structurele vooringenomenheid in het strafrechtsysteem met betrekking tot arrestaties, vervolging of veroordelingen. Misdaad en verdacht gedrag, niet ras, bepalen de meeste politieacties.

In 2019 schoten politieagenten 1004 mensen dodelijk neer, van wie de meesten gewapend of anderszins gevaarlijk waren. Afro-Amerikanen waren ongeveer een kwart van de mensen die vorig jaar door de politie werden vermoord (235), een verhouding die sinds 2015 stabiel is gebleven. Dat aandeel zwarte slachtoffers is minder dan wat de zwarte misdaadcijfers zouden voorspellen, aangezien schietpartijen door de politie een functie zijn van hoe vaak agenten gewapende en gewelddadige verdachten tegenkomen. In 2018, het laatste jaar waarvoor dergelijke gegevens zijn gepubliceerd, vormden Afro-Amerikanen 53% van de bekende daders van moordzaken in de Verenigde Staten en plegen ongeveer 60% van de overvallen, hoewel ze 13% van de bevolking zijn.

De politie doodde in 2019 negen ongewapende zwarten en 19 ongewapende blanken, volgens een database van de Washington Post, tegen respectievelijk 38 en 32 in 2015. De post definieert ‘ongewapend’ breed met inbegrip van zaken als verdachte in Newark, NJ , die tijdens een politiejacht een geladen pistool in zijn auto had. In 2018 waren er 7.407 slachtoffers van zwarte moord. Uitgaande van een vergelijkbaar aantal slachtoffers vorig jaar, vertegenwoordigen die negen ongewapende zwarte slachtoffers van schietpartijen van de politie 0,1% van alle Afro-Amerikanen die in 2019 zijn gedood. Een politieagent daarentegen heeft 18½ keer meer kans om te worden gedood door een zwarte man dan door een ongewapende zwarte man wordt gedood door een politieagent.

[…]

De laatste in een reeks onderzoeken die de claim van systemische vooringenomenheid van de politie ondermijnen, werd in augustus 2019 gepubliceerd in de Proceedings of the National Academy of Sciences. De onderzoekers ontdekten dat hoe vaker agenten gewelddadige verdachten van een bepaalde raciale groep tegenkomen, hoe groter de kans dat een lid van die groep dodelijk wordt neergeschoten door een politieagent. Er is “geen significant bewijs voor een ongelijkmatige antiblack-ongelijkheid in de kans op dodelijk schot door de politie”, concludeerden ze.

Een analyse van het Ministerie van Justitie van 2015 van de politie van Philadelphia wees uit dat blanke politieagenten minder vaak dan zwarte of Latijns-Amerikaanse agenten neerschoten op ongewapende zwarte verdachten. Onderzoek door Harvard-econoom Roland G. Fryer Jr. vond ook geen bewijs van rassendiscriminatie bij schietpartijen. Bij tegenbewijs wordt geen rekening gehouden met misdaadcijfers en civiel gedrag vóór en tijdens contacten met de politie.

https://www.wsj.com/articles/the-myth-o ... 1591119883
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ariel »

Ai, ai, ai....Fout. Racisme..Discriminatie. : nono3: Mag je niet zeggen.
Mainz-fan schrijft brief naar club om te klagen over ’te veel donkere spelers’

Terwijl er over de hele wereld geprotesteerd wordt tegen racisme, wisten ze bij Mainz 05 even niet goed wat voor post ze in de bus hadden kregen.

Een supporter van de Bundesligaclub vond het nodig om zijn beklag te doen over de volgens hem ’vele zwarte voetballers bij de club’. De reactie van Mainz 05 was duidelijk.

De dood van George Floyd beroert heel wat mensen, van verschillende origine. Maar een seizoenskaarthouder van Mainz 05, de ex-club van Jürgen Klopp, vond het desondanks toch nodig om racistisch uit de hoek te komen in een brief gericht aan de nummer vijftien uit de Bundesliga.

„Het is nu al enkele maanden dat ik mezelf niet meer kan identificeren met deze club”, aldus de man wiens identiteit niet bekend werd gemaakt. „Ik krijg de indruk dat ik naar de Afrika Cup in plaats van de Bundesliga aan het kijken ben. Ik weet wat jullie denken, maar nee ik ben geen racist op die manier. Dat zou ik mezelf kwalijk nemen. Maar genoeg is genoeg. Als onze basisopstelling de voorbije weken negen (!!!) zwarte spelers telt terwijl Duitse talenten minder en minder kansen krijgen, dan is dit niet langer de club van mijn hart. Dat waren ten minste spelers die voor iets stonden en mentaliteit hadden. Dat waren spelers die hun bloed, zweet en tranen gaven voor de club.”

Mainz reageerde via een bericht op de clubwebsite. De Duitsers noemen de boodschap van de man „onaanvaardbaar” en vinden het voor een keer niet erg dat een supporter zijn seizoenskaart heeft opgezegd.

„Het enige dat telt voor ons, is dat iemand menselijk is en onze waarden deelt”, klinkt het. „Dat soort mensen verwelkomen wij graag bij ons gemeenschap. Dus we aanvaarden heel graag jouw opzegging vanwege de redenen die je opgaf, want je deelt duidelijk niet de waarden waarop onze club stoelt. Want racisme is geboren door het verspreiden van racistische boodschappen. Maar voor ons maakt huidskleur of eender welk fysiek kenmerk niets uit.”
De man kan wel eens gelijk hebben.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Iemand die naar Frankrijk tegen Duitsland keek merkte op:
"Het is net of de teams van Gabon en Namibië aan het voetballen zijn."
Verheldering: Gabon is een Franse ex-kolonie, Naminbë een Duitse.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Wist je dat discriminatie op basis van etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur, leeftijd, geslacht, religie en mentale of lichamelijke beperking in veel landen wel verboden is, maar gewichtsdiscriminatie niet.

Dat is een gewichtige zaak.
Eigenares hotel aan Waddenzee bedreigd na weigeren dikke mensen
,,Omwille van aansprakelijkheid wijzen wij erop dat het interieur niet geschikt is voor mensen met een lichaamsgewicht van meer dan 130 kilogram”, schreef uitbaatster Angelika Hargesheimer op de website van Beachhotel Sahlenburg. Hargesheimer heeft een zogeheten boetiekhotel, met mooie meubeltjes die volgens haar niet erg geschikt zijn voor zwaarlijvigen.

De eigenares zegt tegenover Duitse media dat ze de tekst op haar website heeft gezet nadat een man door een hotelbed was gezakt, en daarna schadevergoeding eiste. Andere klanten zouden hebben geklaagd over te kleine stoeltjes en een te kleine doucheruimte.
[...]
Nadat Duitse media een paar dagen geleden melding maakten van de gewichtsregel, zijn Hargesheimer en haar gezin het slachtoffer geworden van ‘zware bedreigingen’. meldt ze vandaag. De politie in Cuxhaven stelt tegenover Duitse media dat ze een anonieme brief onderzoekt op ‘strafrechtelijke relevantie’.
https://www.ad.nl/buitenland/eigenares- ... ~adc5d4b1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door King George »

Institutioneel racisme: Ongelijke behandeling in Nederland

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Paul Cliteur (FVD): ‘Westerse samenlevingen racistisch? Integendeel, ze zijn juist institutioneel anti-racistisch!’

Door Paul Cliteur, 12 juni 2020

Afbeelding

Worden westerse samenlevingen gekenmerkt door institutioneel of systemisch racisme? Het is een merkwaardig verwijt, omdat het niet alleen onterecht is, maar het tegendeel van dat verwijt juist waar.

Als iets westerse samenlevingen kenmerkt dan is het institutioneel en systemisch antiracisme. Nergens heeft het antiracisme in institutioneel opzicht zo’n grote vlucht genomen als in de westerse wereld. In de westerse wereld is de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (1948) algemeen aanvaard. In de westerse wereld zijn allerlei verdragen tot stand gekomen die racisme afwijzen, zoals het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (1966).

Betekent dit dat racisme niet voorkomt in de westerse wereld? Nee, helaas niet. Het komt voor, maar dan incidenteel, particularistisch, en als een kwaad dat bestreden moet worden. Maar het is juist niet institutioneel of “systemisch”. In de westerse wereld zijn alle instituties (of is het gehele systeem) gericht op een uitbanning van racisme. Men kan daarvoor berispt, bestraft, veroordeeld worden, terwijl in andere delen van de wereld racisme niet eens opvalt omdat het zo gewoon is.

Wanneer Black Lives Matter dus in andere delen van de wereld een demonstratie wil houden zouden ze een goede zaak hebben. In de westerse wereld veel minder, hoewel het natuurlijk iedereen vrijstaat te demonstreren.

Een van onze grootste gevaren is een “ingebeeld racisme” (“racisme imaginaire”), zoals de Franse filosoof Pascal Bruckner dat heeft genoemd. Maar daarvoor hebben we voorlopig nog geen vaccin uitgevonden.

Prof. dr. Paul Cliteur is Eerste Kamerlid voor Forum voor Democratie en hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap aan de Universiteit Leiden.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... acistisch/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Stop met racisme en slavernij slachtofferrol te spelen

Posted on June 15, 2020

Afbeelding

Slavernij is een kwestie van macht, niet van ras. In Azië was slavernij gewoon, je was meester en je had slaven, nog ver voor dat ook maar één blanke ooit Azië had betreden. De geschiedenis van de slavernij heeft ons geleerd dat mensen altijd misbruik zullen maken van ongebreidelde macht over anderen, ongeacht welke huidskleur ze hebben. Net zoals Europeanen Afrikanen tot slaaf maakten, maakten ook Noord-Afrikanen Europeanen tot slaaf. Sterker nog: in de Verenigde Staten en de dertien koloniën aan de oostkust van Noord-Amerika waren meer slaven uit Europa dan slaven uit Afrika. Volgens diverse historici, waaronder Robert C. Davis, belandden er tussen 1530 en 1780 tot 1,25 miljoen blanke slaven in Noord-Afrika. West-Afrikanen werden gewoon tot slaaf ook gemaakt door andere West-Afrikanen die sterker, machtiger en beter bewapend waren, en daarnaast door Arabieren. Miljoenen zwarten slaven werden door zwarten en Arabieren buitgemaakt en verkocht...

Eeuwenlang haalden de noordelijke islamitische staten slaven uit de gebieden ten zuiden van hen, met name Oost en Centraal Afrika. Deze slavernij was zonder twijfel islamitisch geïnspireerd. Muhammad, de stichter van de islam, had tijdens zijn leven immers zelf slaven, evenals zijn opvolgers. De islamitische bronnen maken er geen geheim van dat Mohammed naast zijn 9 vrouwen ook seks had met slavinnen. De Koran en hadith spreken er ook openlijk over dat het toegestaan is... De Arabische of islamitische slavernij begon op Afrika continent vanaf de zevende eeuw, toen moslimlegers grote delen van Noord-Afrika veroverden. Het resultaat van deze jihad en de oprichting van islamitische staten was de institutionalisering van slavernij, met de Afrikaanse “heiden” als grootste slachtoffer. Deze slavernij was zonder twijfel islamitisch geïnspireerd. Muhammad, de stichter van de islam, had tijdens zijn leven immers zelf slaven, evenals zijn opvolgers. De Sharia biedt uitsluitend ruimte om niet-moslims tot slavernij te dwingen. In Nederland waren het de private ondernemingen die de handel in slaven bedreven. Ja, dat waren ondernemingen uit wat nu ‘Nederland’ is, maar is de Staat daar verantwoordelijk voor? In de geschiedenis lees ik nergens dat de overheid actief met de slavenhandel bezig was. India telt het grootste aantal mensen dat in een of andere vorm van slavernij leeft. Daar woont bijna de helft van alle slaven in de wereld. Dus, niemand heeft monopolie op de slavernij slachtoffer rol. Slaven waren niet alleen zwart of blank en ook de slavenhouders waren niet alleen zwart of blank...

Waarom zijn altijd alleen protesten tegen Amerika en Europa? Is de reden misschien dat daar blanken leven? Dat is zeker een van de motieven. Andere motief is ook het spelen als slachtoffer, waar je alle privileges krijgt. Met al die onzinnige onnodige protesten brengen zij alleen zichzelf schade en maken een nog groter onderscheid in de samenleving. Anti-Zwarte Piet-activist Jerry Afriyie, Akwasi (KOZP), Silvana Simons en communistische burgemeester Halsema‎ zijn juist diegene die de discriminatie aanwakkeren en een tweedeling te zaaien. Waar is/was Antifa en BLM bij het islamitische slavernij in het Midden-Oosten? Waar is/was Akwasi, Halsema‎, Klaver, Jerry Afriyie, Silvana en KOZP? Wanneer gaan ze demonstranten naar islamitische landen en naar steden als Mekka en Medina om daar te demonstreren tegen de islamitische slavernij uit verleden en heden?...

ZWARTE PIETEN ZIJN GEEN UITTING VAN RACISME, MAAR EEN TRADITIE. WIE HEEFT ER MOEITE MEE ALS EEN DONKER GEKLEURD MENS ZICH WIT ZOU SCHMINKEN VOOR EEN FEEST? NIEMAND! HET ZIJN MEER DE FRUSTRATIES VAN DONKERE MENSEN, DIE NIET BLIJ ZIJN MET HUN MISLUKTE LEVEN. De Pieten (waren knechten van Sinterklaas) hebben niets met slaven te maken. Zij waren zwart, want de overwonnen Moros in Spanje waren zwart, die tot 1492 de Spanjaarden hadden geknecht en tot slaaf gemaakt. Elke vorm van cultuur of geschiedenis dat niet nu in hun linkse communistische visie past moet uitgewist worden. We zijn elke dag een stap dichter bij een burgeroorlog, dankzij links en de media...

De mainstream media zet eenzijdig, ronduit leugenachtig beeld neer van een gebeurtenis-de moord op Floyd was geen racisme- en misbruikt deze gebeurtenis om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Wij hebben jaren racistische incidenten tegen blanken in Zuid-Afrika en andere racistische incidenten over de hele wereld, maar nooit ging iemand protesteren tegen deze racistische incidenten. Niemand interesseert dat... Bijna 100% van de dodelijke slachtoffers van de politie in de USA is man. Is dit een bewijs dat de politie seksistisch is? Nee. Mannen zijn gewoon veel crimineler en daarom lopen ze meer kans te overlijden bij ingrijpen van de politie. Hetzelfde geldt voor zwarten-gezien de ongunstige criminaliteitsstatistieken van zwarten. In de USA zijn zwarten oververtegenwoordigd in de criminaliteit. De ongewapende slachtoffers die vallen komen voor een groot deel uit deze populatie: criminele zwarten. In 2018, het laatste jaar waarvoor dergelijke gegevens zijn gepubliceerd, vormden Afro-Amerikanen 53% van de bekende daders van moordzaken in de Verenigde Staten en plegen ongeveer 60% van de overvallen, hoewel ze 13% van de bevolking zijn...

George Floyd heeft meerdere keren in de gevangenis gezet wegens misdaden, waaronder inbraak gevolgd door het onder schot houden van een zwangere vrouw in haar eigen huis terwijl zijn maten het huis plunderden. Oorzaak van Amerikaanse politiegeweld tegen Floyd was criminaliteit, GEEN racisme! En als ik de leugenachtige linkse corrupte MSM een beetje volg, dan is Floyd een fantastische kerel van ons heengegaan; iemand die de vergelijking met Nelson Mandela (na zijn terrorismeperiode). Iemand die altijd klaarstond voor anderen en geen vlieg kwaad deed. Waarom ageert ‘Black Lives Matter’ niet tegen de stijgende criminaliteit door zwarten, die vooral gericht is tegen andere zwarten? Wel aandacht voor een relatief gering aantal politieblunders, maar niet voor de 6000 zwarten die jaarlijks door zwarten worden gedood. Amerika staat nu aan de rand van een herhaling van de Maoïstische ‘culturele revolutie’ - geleid door George Soros. En als Biden wint dan gaat de hele VS naar de hel...





https://zlj13051967.wordpress.com/2020/ ... te-spelen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Zijn we allemaal racisten???
16 jun. 2020

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Pilgrim »

Alleen in Amerika...

Afbeelding

Alleen in Amerika kan een etnische groep een zwarte bewustwordingsmaand, een zwarte vakantie, Colleges alleen voor zwarten, datingsites alleen voor zwarten, bars en clubs alleen voor zwarten hebben EN ZICH OMDRAAIEN EN ALLE ANDEREN RACIST NOEMEN.

Geplaatst/vertaald via: E.J. Bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Ali Yas »

Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door hans van de mortel »

De grote mond van slavenhandelaarsnazaat Akwasi bijvoorbeeld zou dus prima kunnen worden gesnoerd door hem te wijzen op de tekorten van zijn eigen volk.
Precies! Het is een directe afspiegeling van eigen haat, veroorzaakt door zijn afkomst dat overduidelijk laat zien dat deze ordinaire waardeloze afzichtelijke schreeuwlelijk lijdt aan een sterk traumatisch minderwaardigheidscomplex.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Racisme, discriminatie: Wat is het werkelijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
An actress portraying Aunt Jemima in 1933 (USA)

Dit is een soort Frau Antje in de USA in die jaren.
En nog steeds in gebruik bij "Quaker Oats".

Afbeelding
For over 130 years, the brand's logo has featured a black woman named after a character from minstrel shows in the 1800s that mocked African-Americans.

Quaker said past branding updates to address these issues were "not enough".

Criticism against the brand has renewed amid the national debate over racism sparked by George Floyd's death.

Kristin Kroepfl, Quaker Foods North America's chief marketing officer, said the company is working "to make progress toward racial equality through several initiatives".
"We also must take a hard look at our portfolio of brands and ensure they reflect our values and meet our consumers' expectations," Ms Kroepfl said, adding that Aunt Jemima's origins are "based on a racial stereotype".
"We are starting by removing the image and changing the name."
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53083664
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie