De strijd tegen het racisme

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Links bakte ze bruin

Geplaatst op 8 februari 2020

Afbeelding

U heeft het vast en zeker gelezen: “extreemrechts” Nederland heeft het weer eens gedaan. Een koekenbakker in Monster kreeg ruime aandacht, omdat hij politiek zeer incorrect bedreigt zou zijn. Heel links Nederland stond gelijk boven op de barricades. Edoch, met een beetje gezond verstand en na wat onderzoek bleek dat de situatie heel anders is. Die bakker is veganist. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Maar nogal wat veganisten zijn zeer missionair en razend irritant. Ze zijn bijna altijd ontzettend links en meestal bakken ze van economie niks. Zo ook deze koekenbakker. Hij was bijna failliet. Geld om reclame te betalen had hij niet. Dus bedacht Tompouce een list.

Hij hernoemde zijn moorkoppen in roomkoppen, en deed daarvan kond aan de media. Er was ook een klant geweest die het niet leuk vond dat hij geen moorkoppen meer verkocht, en zoiets had gezegd. Dat is, zo beweerde hij, een bedreiging en gooide zijn koekenbakkerij op slot. Want te gevaarlijk. De media vraten het als waren het negerzoenen Buys Zoenen. De koekenbakker werd direct uitgenodigd op tv. Want de arme zielige groene bakker werd door “extreemrecht” Nederland geterroriseerd.

Iets later kwam de linkse aap dus uit de mouw. Een beetje journalist – dat zijn er niet veel in Nederland – had eerst onderzoek gedaan, en dan pas een uitnodiging verstuurd. Ander sta ja voor paal. Die “bedreiging” was niet meer dan één klant, die eigenlijk liever een moorkop had gehad en het waagde om dat te zeggen. Maar als je zoiets zou schrijven, dan komt er natuurlijk nooit een multiculturele samenleving, wat? Dus die ene minder tevreden klant veranderde direct in vele woedende klanten met bedreigingen, stenen en knuppels. Of de groene bakker nu geniet van een hoge omzet, ik betwijfel het. Monster is niet zo’n grote gemeente. Ik kom zelf uit de omgeving, en de meeste tuinders houden van groente – maar alleen om te telen. Wil niet zeggen dat ze daar in het Westland dus allemaal veganisten zijn. Meer niet dan wel. Bijna alle tuinders die ik ken, zijn gek op groenvoer. Zolang dat gegeten wordt door hun eten, namelijk varkens en koeien.

Ik heb er zelf ook wel eens aan lopen denken om ongeveer hetzelfde te doen als Tompouce, de onbespoten veganistische bakker. Ik bouw websites. Als ik nou eens een grote banner plaats met ‘mohammedanen zijn hier niet gewenst’. En dat dan doorgeven aan het MDI. Zeker weten dat dit grote aandacht trekt. Maar of dat soort aandacht omzet binnen brengt, daar heb ik zo mijn twijfeltjes over. Andere mensen zijn niet zo kieskeurig. Ze mogen best over mijn fiets lullen, zolang ze maar niet over mijn l... denken die.

Tompouce is niet de enige koekenbakker die graag poetsen bakt. Buys begon er mee. Er was niemand die een probleem had met negerzoenen. Buys schafte de naam af, met veel bombarie, omdat het publiek er om gevraagd zo hebben. Want negerzoen, dat was te rassisties. Eh nee. De marketing afdeling had berekend dat ze door de naam te veranderen gewoon meer negerzoenen konden verkopen. Dat mislukte dus faliekant. Ja, je kunt nog steeds Buys Zoenen kopen. Maar de omzet, die is er wel uit. Niet omdat de gemiddelde Nederlander racistisch is, maar omdat de gemiddelde Nederlander niet van dat soort veranderingen houdt. En van dat soort poetsen al helemaal niet.

Er zijn nog meer bedrijven die poep aan hun publiek hebben. El Hema, bijvoorbeeld. De Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij is een oer-Hollands bedrijf dat zich daar voor dood schaamt. De prijzen waren laag en de kwaliteit was redelijk. Als je het nieuwste van het nieuwste wilt, ga je sowieso niet naar de Hema. Gebak was prima betaalbaar, en best smakelijk. Geen culinaire hoogstandjes. Maar daar zijn meer dan genoeg andere winkels voor. Maar de Hema, die wil graag iets meer zijn. Iets meer wat ze niet kunnen zijn. Ze zijn geen Xenos, geen Ikea en geen Joop Braakhekke.

Dat is wat de Hema denkt dat ze eigenlijk is. Het exotische van Xenos, de populariteit van Ikea en de culinaire hoogstandjes van Braakhekke. Dus de paarse broeken gingen aan de slag om de Hema van haar truttige imago te verlossen. Ze gingen op de mohammedaanse toer. Of die paarse broeken daar nog werken, geen idee. Want de Hema is op sterven na dood. Nederlanders zijn gek op chocoladeletters. Maar niet als die in het Arabieriesch en halal geleverd worden. Andersom zijn mohammedanen ook gek op chocola. Maar enkel tijdens hun diabetesfeest. En dan kopen ze het in mohammedaanse winkels. Zeker niet bij de kazen, en als allerlaatste de meest kazige winkel in kaasland.

Even zo goed is de Hema van een oerdegelijk no-nonsense bedrijf veranderd in een dom links trutje dat verkracht wilt worden, en niet begrijpt dat zelfs mohammedanen niet alles pakken. Ze doet er alles aan, maar niemand neemt haar. Waarom niet? Dat is de Hema vandaag de dag. Een bedrijf dat prima zou kunnen functioneren, maar ambities heeft die onmogelijk te verwezenlijken zijn. En geen idee heeft dat zoiets al vaker geprobeerd is met net zoveel succes.

Volkswagen bijvoorbeeld maakt prima auto’s. En toen gingen ze de Phaeton bouwen. Tja. Dat was een automatische flop. Mensen met geld genoeg kopen absoluut geen Volkswagen, want het is een Volkswagen. Mensen met een kleine beurs kochten ook geen Phaetons, want zoveel geld hadden ze niet over voor een auto. Mercedes probeerde het ook, met het merk Maybach. Miljonairs kopen nu eenmaal geen dure uitvoering van een Mercedes met een ander logo. Ook dat flopte. De Hema kan proberen wat ze wil, maar een duur luxe merk gaan ze niet worden.

Terug naar onze koekenbakker. Valt het u zo onderhand niet op dat links zelf altijd doet waar het ‘rechts’ van beschuldigt? Er zijn vele tientallen MDI’s, zgn. meldpunten tegen discriminatie, op het Internet. In interviews vertellen ze dat ze gemiddeld één aangifte per week krijgen. Als het een drukke week is, soms wel twee! Daar zitten vele vrijwilligers en betaalde krachten de hele week uit hun neus te vreten. Iets anders is er voor hen niet te doen. Anders dan linkse actie voeren, wel te verstaan. Maar zolang de gemeenschap ze betaalt, waarom zouden ze dan gaan werken? Dit werkt toch prima? Dat zijn toch vlot een paar duizend mensen die nodeloos werk verrichten – op uw kosten.

Die gevreesde komst van extreemrechts is onzin. Alles waar ze ‘rechts’ van beschuldigen, zijn linkse stokpaardjes. Conservatieve mensen zijn over het algemeen religie neutraal. Niet anti-religieus. Daarvoor moet je bij extreemlinks zijn. Conservatieve mensen hebben helemaal geen probleem met homo’s en lesbiennes. Zolang ze niet in het openbaar in een leren broek zonder kruis rondlopen. Conservatieve mensen zijn helemaal niet tegen abortus. Maar ze willen wel dat het leven gerespecteerd moet worden. Plus dat er meer dan genoeg goede voorbehoedsmiddelen zijn waardoor een abortus meestal niet nodig is.

Conservatieve mensen vinden vrijheid van meningsuiting belangrijk. Links ook, zolang die geuite mening links is. Als dat niet het geval is, is het bijna altijd ‘haatdragend’ en moet dus verboden worden. De meeste mensen die ik ken, zijn het niet altijd met me eens, maar willen daar best graag over praten. Zo niet links. Ik ben het niet met hen eens, dus ben ik iemand wiens mening verboden moet worden. Vragen stellen doe je maar ergens anders. Wij hebben de antwoorden!

Rechts is gewelddadig, wordt u dagelijks wijs gemaakt. Niets is minder waar. Vrijwel alle gewelddaden gepleegd tot in de jaren-90 waren uitsluitend extreemlinks. Daarna werd het stokje overgenomen door mohammedanen. Extreemrechts geweld? Voor iedere rechtse gewelddaad worden er minstens 10 linkse of tegenwoordig mohammedaanse aanslagen gepleegd. Kijken we naar het type aanslagen, dan wordt de vergelijking nog schrijnender. Links pleegde en pleegt met voorbedachte rade grootschalige aanslagen op bedrijven, instellingen en personen. Mohammedaanse terroristen ook, maar dan op nog grotere schaal.

Rechtse aanslagen? Dat blijkt meestal een boze buurman te zijn die iemand iets te ongezouten de waarheid vertelde. Of iemand die een plakje ham voor een deur legde. Of... een linkse lamlul die denkt op die manier gratis reclame te kunnen maken. Maar rechts heeft het altijd gedaan.

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2020/02/08 ... -ze-bruin/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Stelling van de dag...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Gerard de Boer)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Na de “moorkop” nu ook de “zigeunersaus” aangepast...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Cary”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

“Racismebestrijding”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door sjun »

Ali Yas schreef:Het was wel een leuke oefening in in het smeden van wapens tegen de SJW-gekte. Het werkt. Je zag dat ook in Amerika met de slogans "all lives matter" en "it's OK to be white" - stellingen die door hun onbetwistbare juistheid de vinger op de zere plek leggen.

Ik denk dat we het zo moeten doen: niet meegaan in het social justice-frame, zelfs niet daar kritiek op leveren, maar gewoon zeggen zoals het wél is.
Je kunt het ook laten zien.

Why Do They Always Look Like This?

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door sjun »

Pilgrim schreef:Stelling van de dag...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Gerard de Boer)
Afbeelding
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

FOTOHISTORIE...

Afbeelding

Aangezien we het racisme aan het uitwissen zijn, vergeet de Democratische Partij niet...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

The Inconvenient Truth About the Democratic Party
22 mei 2017



Why Did the Democratic South Become Republican?
24 jul. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Afbeelding
De democraten ladies hebben nog vaak witte kleding aan.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Unilever geeft wegens racismedebat andere naam aan gezichtscrème

Geplaatst op 25 juni 2020

Afbeelding

“Wit makend”, “licht”

Rotterdam – Het consumptiegoederenconcern Unilever wil zijn gezichtscrème “Fair & Lovely” met het oog op het wereldwijde racismedebat graag een andere naam geven. Tot nu toe werden de begrippen “wit makend” en “licht” gebruikt.


De belangrijkste verzorgingsproducten zouden in het vervolg een diverser schoonheidsideaal met alle huidskleuren moeten aanspreken, kondigde de onderneming vandaag aan. Begrippen zoals “wit”, “wit makend” en “licht” daarentegen zouden een uniform schoonheidsideaal suggereren, dat de onderneming niet als juist zou beschouwen. Daarom zouden deze woorden in reclame, communicatie en de benaming van crèmes van Unilever niet meer gebruikt moeten worden. De naam van de vooral in Azië verkochte crème “Fair & Lovely” dient de komende maanden veranderd te worden.

Al in 2019 zou Unilever op de verpakkingen van “Fair & Lovely” in India op de afbeeldingen voor en na het gebruik en huidskleur gradaties hebben afgezien. In plaats daarvan zou met de crème nu reclame worden gemaakt met het effect voor de reinheid van de huid en de glans van het gezicht. De crème zou wat betreft haar samenstelling nooit een blekende crème zijn geweest, verklaarde onderneming.

Bron: https://rp-online.de/wirtschaft

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/06/25 ... chtscreme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Amsterdam start antiracismecampagne, straatnamen onder de loep

De gemeente Amsterdam begint in juli met een nieuwe antidiscriminatie- en antiracismecampagne. Die wordt zichtbaar op grote schermen in de stad, via social media en ambassadeurs. De stad wil inwoners aansporen in te grijpen als zij getuige zijn van racisme of discriminatie.

Ook kijkt de gemeente naar de vernoemingen van straten, pleinen, bruggen en de standbeelden in de stad ’met een link naar het koloniale verleden’, en onderzoekt ze daarnaast wat slachtoffers van racisme, antisemitisme, (moslim)discriminatie en homohaat meemaken. Ook organiseert de gemeente ’gesprekken over wederzijds vertrouwen’ met agenten en jongeren.

„Er is geen ruimte voor racisme en discriminatie in Amsterdam”, zegt wethouder Rutger Groot Wassink (diversiteit). „Met deze campagne maken we een statement: we zijn met z’n allen verantwoordelijk. Dus: zie of hoor je iets wat echt niet kan? Kom op voor elkaar: zeg iets, grijp in! Wees geen zwijgende omstander. Daarmee doe je het slachtoffer alleen maar meer pijn.”

Minderheden in geding
In Amsterdam kwam afgelopen maand een groot aantal mensen samen om te demonstreren tegen racistisch (politie)geweld. De stad is onlangs een paar keer opgeschrikt door geweld tegen een homostel en bekladdingen van het Joodse restaurant HaCarmel. Ook werd daar begin dit jaar een ’bom’ geplaatst, waardoor de omgeving lange tijd werd ontruimd. Wassink: „We moeten kennis van en respect voor elkaars beleving en geschiedenis hebben, elkaar ontmoeten, begrijpen en waarderen.”

De campagne was al eerder aangekondigd, maar werd vanwege corona uitgesteld. „Inmiddels start het openbare leven weer op en zijn racisme en discriminatie onderwerp van gesprek in de stad. Daarom is besloten de campagne zo spoedig mogelijk te lanceren”, aldus de gemeente. Het college zet al langer in op antidiscriminatie, onder meer met mystery-guestonderzoeken in het uitgaansleven, op de woningmarkt en bij stages in het bedrijfsleven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door sjun »

Ehsan Jami – Door al dat slachtofferactivisme voelt zelfs een vluchteling als ik zich steeds minder thuis in dit land
Ik word gedwongen om mijn denken en handelen te conformeren aan mijn huidskleur

Door: Ehsan Jami , 21:41, 25 juni 2020

Demonstranten op de Dam.
De laatste weken gaat het over niets anders: racisme. Wij hebben voor de zoveelste keer de problemen vanuit de Verenigde Staten naar Nederland geïmporteerd. Men zal zich wellicht niet meer herinneren, maar ongeveer 10 jaar geleden hadden we in Nederland Occupy Wallstreet protesten. Die gingen over economische en financiële ongelijkheid. Maar net zoals met racisme en economische en financiële ongelijkheid, zijn de problemen in de Verenigde Staten totaal anders en volstrekt onvergelijkbaar met de situatie in Nederland. Nederland is een van de meest egalitaire landen in de wereld wat betreft inkomen en vermogen. En hetzelfde is waar wat betreft racisme en discriminatie, wat niet wil zeggen dat racisme en discriminatie niet bestaan. Dat komt overal in de wereld voor en is geenszins een uitvinding van de ‘blanke man’.

‘Veel jongeren binnen een etnische minderheidsgroep worden slachtofferschap aangepraat’
Het huidig debat omtrent racisme en discriminatie maakt mij ontzettend boos. Het maakt mij boos, omdat ik gedwongen word om mijn denken en handelen te conformeren aan mijn huidskleur. Het maakt mij boos, omdat ik zie dat veel jongeren binnen een etnische minderheidsgroep slachtofferschap worden aangepraat. Het maakt mij boos, omdat mijn landgenoten voor racist worden uitgemaakt omdat hij/zij een grap maakt over iemand met een zwarte of bruine huidskleur. En het maakt mij boos, omdat ik zie dat Nederland zijn onschuld aan het verliezen is en steeds bewuster wordt van de aanwezigheid van een minderheidsgroep die geen kans onbenut laat om zijn/haar eigen falen op de Nederlandse samenleving te projecteren.

‘Ik begrijp niet hoe een etnische minderheid allerlei privileges kan opeisen en dan nog kan spreken van institutioneel racisme’
Met de beste wil van de wereld, ik begrijp het niet. Ik begrijp niet dat een etnische minderheid, die nog geen 10 procent van de totale Nederlandse bevolking uitmaakt, een volksfeest van een land kan ontmantelen, met de instemming van de elite en de media. Kan iemand zich voorstellen dat een groep etnische Nederlanders, al dan niet geboren en getogen, in China gaat eisen dat de verjaardag van de Jade Keizer afgeschaft moet worden omdat het kwetsend zou zijn voor het Christendom? Of een groep etnische Nederlanders die in Marokko gaan protesteren tegen de jaarlijkse officiële feestdag op 14 augustus ter herdenking van de annexatie van de Westelijke Sahara? Ik begrijp niet hoe een etnische minderheid allerlei privileges kan opeisen, zoals diversiteits- en inclusiviteitsgedram bij alle private en publieke organisaties, en dan nog kan spreken van institutioneel racisme.

En ik begrijp niet hoe wij het zover hebben laten komen dat zelfs een vluchteling als ondergetekende zich hierdoor steeds minder thuis voelt in dit land.
TPO 25.06.20
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

De wereld anno 2021, of liever niet

Geplaatst op 27 juni 2020

Afbeelding

Afrikaantjes heten vanaf nu dus Tagetes, dit naar voorbeeld van de eerste Nederlandse blankenhatende gemeente Winterswijk om absolute racisten van Only Black Lives Matter, van door links en christelijk gestoorde kruipwitjes geïmporteerde ‘Nederlanders’ als racisten Sylvana Simons, Jerry Afriyie en niet te vergeten kopschopper Akwasi gunstig te stemmen.

Ook gaan met spoed alle verkeerde woorden op de schop. Het woord neger wordt vermoedelijk zo snel mogelijk door de speciaal aangestelde taal-Gestapo uit het Groot Nederlands woordenboek verwijderd en vervangen door de term ‘EENRZMWDRWNVKL’, ofwel de ‘Enige Echte Niet Racistische Zwarte Medemens Waarvan De Racistische Witten Nog Veel Kunnen Leren’. Zo!

Woorden als allochtoon en autochtoon zijn al bijna unaniem door het Nederlandse Kruip Parlement verbannen onder ondemocratische curatele van Turkije en Marokko, op voorstel van een ‘Koerdische’ mevrouw van de SP die meer Turks (?) liefhebbend lijkt te zijn dan Nederlands, en een via de PvdA omhoog geholpen Marokkaanse politieman die uit dank een burgemeesterschap kreeg toebedeeld.

Ook woorden en begrippen als moorkoppen en blanke vla mogen niet meer, terwijl Jodenkoek weer wel van de taal-Gestapo mag. In blijde afwachting kijk ik uit naar de toekomst wanneer leermeesters Sylvana, Jerry en Akwasi ons verwerpelijke witten gaan vertellen hoe en wat wij verder moeten aanpassen om hen hun kunstenaarsbestaan zo aangenaam mogelijk te laten zijn en blijven.

Natuurlijk doen kruipwitjes alles voor de hun geliefde zwarte meesters. Zoals het omtrekken van alle verkeerde standbeelden van blanke terroristen en moordenaars om die te vervangen door beelden van humanisten als PLO-voorman Yasser Arafat en grote Afrikaanse leiders als Idi Amin. Ook om de tien straten wordt het straatbeeld nu opgevrolijkt door een beeltenis van de geheiligde Ayatollah Khomeini.

Stalin, Mao en Lenin mogen zich eveneens graag in de straten van iedere fatsoenlijke linkse stad laten bewonderen. De Noord-Koreaanse Kimmen staan op de nominatie. Wat een tijd, hoe verrukkelijk, geen democratie meer, geen mensenrechten meer, behalve voor zwarten en islamieten, de overige tachtig procent van oorspronkelijke blanken, nu bij wetgeving witten geheten, is werkvee dat braaf slooft en slaaft voor hun zwarte en islamitische meesters.

Wat een heerlijkheid ook voor de door ons zo geliefde miljardairs die ons dit alles in hun goedheid al lange tijd geleden hebben toebedacht. Natuurlijk zijn wij allen blij en hoor ik spreekkoren ‘lang leve de eerste totaal ondemocratisch aangewezen leider van de wereld, Michelleke Obama, dochter van een zoon van Bill Gates en de dochter van de geliefde humanist Barack Obama’ juichend onder toeziend oog van diverse Halsema-brigades scanderen.

Ja het wordt steeds beter op onze wereld! Steeds mooier! Steeds fatsoenlijker! Steeds humaner! Dus witte mensen, als dit is wat jullie wensen? Steun dan nu onmiddellijk BLM en wordt vandaag nog lid en slaaf! Lik de schoenen van met name alle zwarte racisten die u tegenkomt en/of stel uzelf beschikbaar als offer of als oefenmateriaal voor meskundigheid voor islamitische feestdagen. Terreur, beroving, uitbuiting, verkrachting, moord en doodslag zijn gegarandeerd! Dus wat wil een kruipwitje nog meer?

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2020/06/27 ... ever-niet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Wereldwijd racismedebat eist nieuwe slachtoffers

Socioloog: monddoodmaakcultuur kan zich tegen deugers zelf keren

Met twintig miljoen abonnees op haar Youtube-kanaal en meer dan drie miljard (!) views is vlogger en comédienne Jenna Marbles een icoon van haar generatie. Marbles werd afgelopen week van Youtube gejaagd omdat zij jaren geleden minderheden zou hebben ’gekwetst’. Daarmee is de Amerikaanse influencer het meest recente slachtoffer van de zogeheten cancel culture, het monddood maken van andersdenkenden.

In Nederland overkwam het Johan Derksen. Zijn ’foute’ grap over de activistische rapper Akwasi was aanleiding voor sportschool-coryfee Arie Boomsma om adverteerders op te roepen niet langer rond Veronica Inside, het programma waarin Derksen zijn opmerking maakte, te adverteren. Als ook andere adverteerders zouden volgen, zou VI van de buis verdwijnen, was de achterliggende gedachte. Derksen en co. zouden daarmee zijn gecancelled.

Een lange rij
Dit cancellen of deplatformen, zoals de praktijk ook wordt genoemd, is komen overwaaien uit de Verenigde Staten, waar de cancelcultuur epidemische vormen heeft aangenomen. Jenna Marbles (33), uitgerekend een celebrity die haar uiterste best doet om in haar vlogs helemaal niemand te kwetsen, is een naam in een inmiddels lange rij. Prominent daarin is die van Harry Potter-auteur J. K. Rowling, die het waagde om het biologische onderscheid tussen man en vrouw te verdedigen. Rowling zou een ’transfoob’ zijn, in de ogen van haar critici, die beweren dat niet ’vrouwen’ maar ’mensen’ menstrueren en dat er ’mensen met baarmoeders’ bestaan.

Het is lastig, zo niet onmogelijk opereren in dit ideologische mijnenveld waarin fanatieke scherpslijpers de uitspraken en teksten natrekken van persoonlijkheden met invloed, soms tot vele jaren terug. Dit laatste trof ook Jenna Marbles, die werd geconfronteerd met video’s uit 2011 en 2012 waarin ze zich had bruin geschminkt in een persiflage van rapper Nicki Minaj; in een andere bekritiseerde video maakte ze een grap over Aziaten.

Diep door het stof
Marbles ging afgelopen donderdag diep door het stof: ongeschminkt en met ogenschijnlijk betraand gelaat vertelde ze in een boodschap aan haar fans dat ze besloten had om haar Youtube-kanaal te sluiten. Wat zij had gedaan was ’niet ok’, zei ze in haar openbare boetedoening: ’Het vervult me met schaamte, het is verschrikkelijk, ik zou willen dat dit niet deel was van mijn verleden’.

Dergelijke zelfbeschuldigingen zijn een vast ritueel binnen de zogeheten ’woke’-cultuur, de beweging van radicaal-linkse progressieven die sinds enkele jaren vanaf de Amerikaanse campussen – geholpen door progressieve media – een cultuurstrijd voeren, die we inmiddels op straat terugzien in de demonstraties van Black Lives Matter.

Toen recent de bekende opinieredacteur James Bennet van de New York Times het veld moest ruimen, onder druk van het woke-deel van de redactie, omdat hij een ’controversieel’ conservatief opiniestuk had geplaatst, putten collega’s zich uit in openlijke excuses en zelfbeklag. „Als een zwarte vrouw en journalist en als een Amerikaan schaam ik mij diep dat wij dit artikel hebben gepubliceerd”, zei bijvoorbeeld verslaggeefster Nikole Hannah-Jones.

Activistische generatie
Volgens socioloog Eric C. Hendriks (34), die zich in het thema heeft verdiept, is de cancelcultuur uitdrukking van een generatiewisseling. „We zien een ideologische verschuiving naar een generatie, waarvan een activistisch deel minder liberaal is en zeer polariserend”, zegt Hendriks.

„Deze mensen geloven niet in het debat en in de uitwisseling van argumenten, maar zij zien zichzelf als deelnemer in een machtsstrijd. Het debat aangaan vinden zij naïef, hen gaat het erom hun tegenstanders het platform te ontzeggen. Als alles een gevecht is om de macht, is het zinloos om argumenten aan te dragen. Dan wil je enkel dat mensen in machtsposities met een ’foute’ mening worden uitgeschakeld: dus je gaat adverteerders bellen of leidinggevenden aansporen om onwelgevallige medewerkers te ontslaan.”

’De revolutie eet haar eigen kinderen op’, is een bekende historische uitspraak. In totalitaire staten als de voormalige DDR of Maoïstisch China, waar deze aangeef-cultuur was geïnstitutionaliseerd, keerde de terreur zich uiteindelijk niet zelden ook tegen de aangevers. „Dat zie je in die woke-gemeenschap ook gebeuren”, zegt Hendriks. „Op Amerikaanse universiteiten worden progressieve, blanke docenten, die zich helemaal associëren met die beweging, ineens aangesproken op hun vermeende ’witte suprematie’.”

Claudia de Breij
Hendriks sluit niet uit dat ook van Nederlandse prominenten, die zich nu solidair verklaren met de woke-cultuur – zoals Arie Boomsma en ook anderen als cabaretière Claudia de Breij, actrice Georgina Verbaan of ex-hoofdpiet Erik van Muiswinkel – op een dag zal worden geëist om hun ’witte privilege’ te erkennen en hun positie af te staan aan iemand ’van kleur’. „In de ogen van de social justice warriors moeten alle machtsposities van witte mensen immers onder de loep worden genomen en opnieuw worden gerangschikt. Volgens sommige activisten moeten blanken zelfs eeuwig boete doen.”

Voor Jenna Marbles is die tijd van herbezinning nu, bekende zij in haar ’boodschap aan de fans’. „Dit is een tijd waarin wij ons zuiveren van alles wat giftig is”, aldus een huilende Marbles. „Het is pijnlijk, maar belangrijk.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Wie weet er een geschikte nieuwe naam voor Kunstcentrum Witte de With. Dubbel wit mag niet meer, want wit heeft een te positieve contonatie en dat is racisme.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3659250 ... om-racisme
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

https://en.wikipedia.org/wiki/Woodrow_Wilson

En dan nu:
Princeton schrapt naam 28e president VS wegens racisme
Wilson leidde de universiteit van 1902 tot 1910, werd daarna gouverneur van de staat New Jersey en was van maart 1913 tot maart 1921 Amerikaans president namens de Democraten. Tijdens zijn presidentschap besloot hij in 1917 dat de VS zich moesten aansluiten aan geallieerde zijde tijdens de Eerste Wereldoorlog.

„Wilson’s racisme was uitgesproken en consequent, zelfs voor de gewoonten van zijn tijd”, zei de president van het bestuurscollege van Princeton, Christopher L. Eisgruber, in een verklaring. „Hij voerde de rassenscheiding weer in bij de overheidsdiensten, nadat die tientallen jaren raciaal geïntegreerd waren. Daardoor werd Amerika teruggeworpen in zijn strijd om gelijkheid. Hij stemde daarmee niet alleen in, maar droeg daarmee bij aan de hardnekkige gewoonte van racisme in dit land, een gewoonte die ons tot de dag van vandaag schaadt.”
De koers van de Democraten was sinds de burgeroorlog: 'rassenscheiding'.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4600251 ... ns-racisme
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

WEES GEEN ERIK!

Afbeelding

Dit is Erik van Muiswinkel. Erik is een spijkerharde communist. Wat hij denkt, is wat andere mensen moeten denken. Mensen die anders denken, moeten in kampen opgesloten worden.

Door: H. Numan
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

’Excuses eisen van blank Nederland ongeloofwaardig’

Door WIERD DUK

Hij noemt zich gekscherend de ’vleesgeworden duivel’. Hans Helgers is bij uitstek de vertegenwoordiger van de bestuurlijke elite van een Nederland dat onder vuur ligt: het land van polderen en consensus. Na een werkend leven als leraar, bestuurder en partijpoliticus laat hij van zich horen met een waarschuwing: „Laat de heikele thema’s niet kapen door de politieke flanken.”

Normaal gesproken blijft hij buiten het publieke debat. „Ik wil niemand voor de voeten lopen”, zegt Hans Helgers (65). Maar de Limburger, die in de jaren 90 als partijvoorzitter het CDA mede een nieuw gezicht gaf, is bang dat de geschiedenis zich herhaalt. „Eertijds hebben de grote middenpartijen de thema’s immigratie en integratie niet durven agenderen en uiteindelijk zijn partijen als de PVV, FvD en Denk daarmee vandoor gegaan. Ik zie nu hetzelfde gebeuren bij het debat over antiracisme en slavernij. Ik heb toen gezwegen. Dat wil ik niet nogmaals laten gebeuren.”

Helgers, die zich beschouwt als een sociaal-conservatief, weet waarover hij spreekt als het gaat om de grote maatschappelijke thema’s. Zijn werkzame leven speelde zich af in het onderwijs, bestuur en de politiek: hij werkte als leraar, was gevangenisdirecteur en hij bekleedde allerlei bestuursfuncties, onder meer in de zorg- en de pensioensector en bij de Rabobank, naast zijn inzet voor de christendemocratie. „Als langjarig lid van de bestuurlijke elite ben ik voor velen de vleesgeworden duivel”, zegt hij gekscherend.

Destijds waren er momenten dat hij dacht: nu moet ik iets zeggen. „Als ik in mijn justitietijd klaagde over het cellentekort en over het feit dat een misdadiger met zestig aantekeningen op z’n strafblad tóch naar huis werd gestuurd, luidde het antwoord: je moet een andere krant lezen dan De Telegraaf.” Eén anekdote staat hem nog goed bij. „Ik was adjunct-directeur van de Bijlmerbajes en moest voor Justitie in het kader van de toenmalige wet ’Samen’ de etnische achtergrond van mijn medewerkers in kaart brengen. Toen heb ik het ministerie gebeld en gevraagd: zal ik dat meteen ook doen voor onze gedetineerden? Van hen is zestig procent allochtoon. Pure paniek! Alsof ik een bom had gegooid. Nee, dat kon écht niet.”

Afriyie en Akwasi
Onwelgevallige feiten benoemen: niet zelden deinzen bestuurlijk en politiek Nederland ervoor terug. „Daarin zie ik bij de volkspartijen veel te weinig leiderschap.” Neem het racismedebat, zegt Helgers, en hij praat nu als historicus. „Ik constateer dat je twee sporen hebt: één groep, zwart en blank, gaat ervan uit dat blanken een historische schuld hebben en dat het racisme van nu is terug te voeren op de slavernij. Daarvan denk ik: áls dat je opvatting is, dan moet je wel de feiten onderzoeken. Dat levert een ongemakkelijke waarheid op. De grote slavenhandelaren waren namelijk de Arabieren en de Turken, niet de Nederlanders. En de slavenjagers waren zwart. Met name de Ashanti en Dahomey waren berucht: de voorouders dus van Kick Out Zwarte Piet-voorman Jerry Afriyie en rapper Akwasi, die behoorden tot de Ashanti. Het heeft iets ongeloofwaardigs als uitgerekend deze zwarte voormannen nu met luide mond excuses eisen van blank Nederland.”

Dan waren er nog de Noord-Afrikaanse (’Barbarijse’) slavenjagers uit wat nu Marokko, Algerije, Tunesië en West-Libië is. Die gingen op strooptocht langs de kusten van Europa, namen honderdduizenden blanke christenen gevangen en verkochten die in Noord-Afrika en het Turks-Ottomaanse Rijk. „Nog tot 1906 werden in Istanbul slaven verhandeld. Tot in de 19e eeuw was het gebruikelijk dat in Nederlandse kerken collectebusjes stonden om tot slaaf gemaakte stadgenoten in Noord-Afrika vrij te kunnen kopen. De emotie nu is: ’witte schuld’ en ’zwarte slachtoffers’, maar in werkelijkheid lopen daders en slachtoffers nogal eens door elkaar.”

Volgens Helgers kun je kinderen niet verantwoordelijk houden voor de wandaden van hun grootouders en zelfs betovergrootouders. „Zonder die erfzonde is het al moeilijk genoeg om deze kwestie tot een goede oplossing te brengen, want discriminatie bestaat natuurlijk wel. Maar ook hier lopen daders en slachtoffers door elkaar. Wat doe je met allochtone jongens die terecht klagen dat ze geen stageplek kunnen krijgen, maar die lopen te sissen naar blonde meisjes en hen hinderlijk naroepen? Is dat ook discriminatie? Hetzelfde geldt voor allochtone jongens die klagen over etnische profilering en die tegelijkertijd een leeftijdsgenoot met keppeltje bedreigen.”

Spanningen
En toch, denkt de christendemocraat, komt het goed met Nederland, ondanks de hoog opspelende sociaal-raciale spanningen. „Ook veel allochtonen pikken het niet om gereduceerd te worden tot alleen hun etnische identiteit. Een groot deel van de jonge generatie is hoogopgeleid en draait volop mee in de samenleving, steeds meer ook in het vrijwilligerswerk, wat ik heel mooi vind.”

Veel zal afhangen van het onderwijs. „Dan moet je studenten niet, zoals in de VS gebeurt, opsluiten in safe spaces – ’veilige ruimtes’ – waar niets gecommuniceerd mag worden dat indruist tegen hun opvattingen en waar docenten geen afwijkende meningen mogen verkondigen.”

Toch zal die generatie, waarvan een deel op straat voor Black Lives Matter demonstreert en loopt te rellen, ooit aan de macht komen. Helgers: „Dat denk ik niet. Dat worden tere kasplantjes, die nooit leiding kunnen geven. Je zult zien: veel van die jongeren veranderen van mening zodra ze de echte wereld binnenstappen.”

Die echte wereld moet hun dan wel normen en waarden aanreiken, vindt Helgers als uitgesproken CDA-man. „Daarom moet het CDA in the lead komen. We moeten duidelijk maken: met deze polarisering redden we het niet. Wij, als partij van het gezin en het fatsoen, moeten het hebben over omgangsvormen. We moeten staan voor cultureel-conservatieve standpunten en voor onze tradities. Als een debat over Zwarte Piet wordt geopend met: ’Zwarte Piet is racistisch en alle voorstanders ook’, dan ben je mij al kwijt. Maar als je zegt: ’Hans, elk jaar november begint mijn buikpijn, Zwarte Piet is zo stereotype dat het mij naar de keel grijpt en verdriet doet’, dan heb je een heel ander gesprek. Dan komen we er misschien samen uit. Hoewel ik ook dán nog vind dat je Zwarte Piet kunt handhaven, want het gaat hier wel om een heel oude culturele traditie.”

Maar duik niet weg en laat het debat over dit soort heikele onderwerpen niet over aan de flanken, herhaalt Helgers. „Als we dat toestaan, heeft onze samenleving echt een heel groot probleem.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Het is nooit genoeg, het is nooit voldoende.
Antiracisme-organisaties niet tevreden over handelen Rutte

Antiracisme-organisaties zijn niet tevreden met de uitspraken van Mark Rutte tijdens het racismedebat. Een excuus voor het slavernijverleden wilde de premier woensdag niet geven, maar een herdenkingsjaar vond hij wel „een goed idee.” Dat is volgens de organisaties echter niet voldoende.

Urwin Vyent, directeur van het Nationaal instituut Nederlands slavernijverleden en erfenis, is niet blij met de manier waarop het debat, nota bene op Keti Koti, gevoerd is. „Excuses zorgen denk ik juist voor een verbindende dialoog. Daarmee laat je aan alle burgers zien dat de Nederlandse staat verantwoordelijk is voor wat er toen gebeurd is. Daarmee laat je aan alle Nederlanders zien: we zijn niet individueel verantwoordelijk.”

René Danen, initiatiefnemer van de beweging Nederland Bekent Kleur, deelt die mening. „Wat vooral duidelijk werd in het debat gisteren is dat de politiek nog niet in staat is om dezelfde omslag te maken die we nu wel zien in de samenleving. De politiek zou zijn voorbeeldfunctie in de maatschappij, in de bestrijding van racisme moeten erkennen en een andere koers gaan varen dan de afgelopen twintig jaar. Dat besef was gisteren in het debat nog niet aanwezig.”

Vyent vindt het een kleine stap in de goede richting dat er een herdenkingsjaar komt, maar dan moeten er ook excuses komen. „Als er excuses is uitgesproken, dan geef je aan dat het een gedeeld verleden is. Dan kunnen we het debat op een zinvolle manier voeren.” Ook moet Rutte in gesprek blijven met de burgers, vindt Vyent. „Ik nodig premier Rutte graag uit in de Bijlmer. Hij moet de gewone mensen ontmoeten in winkelcentra, op de Albert Cuyp. Pas dan kunnen we tot een écht goed gesprek komen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

In de Rotterdamse gemeenteraad was een motie "Rotterdammers zijn geen racisten".
Partijen die die motie wegstemden, willen die daarmee zeggen dat Rotterdammers wel racisten zijn? Lastig.

Afbeelding

En hoe zullen de politiemensen deze enthousiaste ondersteuning ondermijning duiden? Dat ze het moeten doen zonder politieke rugdekking?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
En hoe zullen de politiemensen deze enthousiaste ondersteuning ondermijning duiden? Dat ze het moeten doen zonder politieke rugdekking?
Deze uitslag zal komen door het gedoe van die WhatsAppgroep Jan Smit van de politie Rotterdam.
Daarin werden mensen uitgemaakt voor „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie de agenten willen „schieten”.

De groep heette de ’Jan Smit Appgroep’ en had klaarblijkelijk een informeel karakter, maar geeft volgens interne klokkenluiders weer hoe racisme openlijk bestaat binnen het politiekorps. Nadat enkele politiemensen begin 2019 melding hadden gedaan bij de teamchef, werd een ’corrigerend’ gesprek gevoerd, zonder harde maatregelen.

De uitspraken werden gedaan naar aanleiding van een filmpje dat destijds circuleerde. Op de beelden was te zien hoe een blanke vijftienjarige jongen minutenlang door zwarte leeftijdsgenoten in elkaar wordt geslagen in Spijkenisse.

Een van de agenten keurt eigenrichting goed. „Hoop dat ze gepakt worden, hopelijk niet door de politie maar eerst door anderen die ze nog hardere klappen geven”, zo is te lezen op de app.
Ik begrijp de politie in die groep. Die willen ook wel eens stoom afblazen, en waarschijnlijk zijn ze het geknuffel van de marokkaantjes spuugzat.

Maar ja, iemand heeft ze verraden en nu zijn de peren gaar. En nu komt er een strafrechtelijk onderzoek naar WhatsAppgroep
De hoofdofficier van justitie in Rotterdam stelt een strafrechtelijk onderzoek in naar mogelijk strafbaar handelen door agenten van de politie Rotterdam. De aanleiding hiervoor zijn uitlatingen van politieagenten in een WhatsAppgroep.

Negen Rotterdamse agenten zouden begin vorig jaar in een WhatsAppgroep van hun basisteam racistische uitlatingen hebben gedaan. Ze zouden hebben gesproken over „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten.” De opmerkingen zouden zijn gemaakt toen de agenten een filmpje zagen van een witte 15-jarige jongen die minutenlang door zwarte leeftijdsgenoten in elkaar wordt geslagen in Spijkenisse. Volgens plaatsvervangend politiechef Karin Krukkert gingen de uitspraken „in taal en tekst alle grenzen te buiten.”

Het strafrechtelijk onderzoek wordt gedaan door het bureau Veiligheid, Integriteit en Klachten (VIK) van de politie Rotterdam, onder leiding van de officier van justitie. Het gaat in eerste instantie om het verzamelen van de beschikbare informatie, waaruit moet blijken of er strafbare feiten zijn gepleegd. Afhankelijk van de uitkomst zal de officier van justitie beoordelen of de politieagenten worden vervolgd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Anti-Pieters: Weg met zwartmakende crème.
Antiracisten: Weg met witmakende crèmes
Niet enkel in landen met een overheersend blanke bevolking klinken antiracismeprotesten. Ook in landen met een donkere bevolking is dat protest te horen en wordt er gediscussieerd over huidskleur. Niet zwart-wit, maar lichter-donker staat ter discussie.

Na de gewelddadige dood van de zwarte Amerikaan George Floyd, ging de zoektocht naar overgebleven racistisch denken en doen de wereld over. Het kon niet uitblijven dat ook colorisme als uiting van wit superioriteitsdenken aan de kaak zou worden gesteld. Colorisme is discriminatie op grond van iemands lichtere of donkerder huidskleur. Mensen die zelf niet wit zijn, blijken toch een voorkeur te hebben voor een lichtere huid en van de weeromstuit een afkeer te hebben van meer donker getinte vrouwen en mannen. Geen grof zwart-witdenken dus, maar een subtiel lichter en donker-denkschema, dat zijn oorsprong heeft in wit-superioriteitsdenken.

In Oost- en Zuid-Azië, maar ook in Afrika is het tot op vandaag een hardnekkige vorm van discriminatie, waarmee vooral meisjes en vrouwen worden geconfronteerd. Wie een willekeurige advertentiepagina opslaat in een Indiase krant, die kan hem zomaar tegenkomen: een contactadvertentie, die (zoals gebruikelijk) is geplaatst door ouders en die als volgt klinkt: „Gezocht voor onze zoon: een bruid met een lichte huid.”

Nog altijd is de tint van een donkere huid in India een belangrijk selectiecriterium voor het vinden van een huwelijkskandidaat. Vandaar dat de populaire datingsite shaadi.com tot voor kort een huidtintenfilter had, waarmee je als cliënt kandidaten op hun tint kon selecteren.

Veel donkergetinte meisjes en vrouwen in India en daarbuiten hebben hun kast volstaan met „blankmakende” crèmes en zalfjes. Bedrijven als Unilever, Procter & Gamble, L’Oreal en Johnson & Johnson verdienen vele miljarden aan de verkoop van zulke middeltjes. Unilever is met zijn Fair & Lovely-producten een van de grootste spelers op de wereldmarkt.

De ”licht is beter”-norm heeft in Azië en Afrika een koloniaal verleden, maar wordt nog volop gepropageerd in tv-reclames, tijdschriften en in films. De Indiase filmindustrie van Bollywood laat helden steevast een lichtgetinte huid en boeven een donkergetinte huid hebben. Nu het antiracismedebat ook India heeft bereikt, lijkt er sprake van een omslag. Onder druk van activisten heeft datingsite shaadi.com zijn huidfilter verwijderd en op diverse bleekmiddeltjes is een verwijzing naar het lichte-tinteffect geschrapt.
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/an ... -1.1678462

Twee dingen over die bewering: "De ”licht is beter”-norm heeft in Azië en Afrika een koloniaal verleden,..." :
1. zonlicht maakt mensen donkerder. Arme vrouwen zijn zodoende donkerder dan rijke vrouwen die de luxe hebben om uit de zon te blijven. Een zichtbaar verschil in de maatschappelijke stand.
2. 4000 jaar geleden begonnen de Indo-Aryan migranten in Noord-India te verschijnen. De oorspronkelijke bewoners waren/zijn donkerder van tint dan de nieuwe bazen. Sindsdien is het 'blanker is beter'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Beren...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Amsterdramse propagandaposters

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Racistisch...

Afbeelding

Vanaf nu zijn de Formule 1 races verboden. Het gaat om puur racisme. Alle blanken rijden als een idioot achter een neger aan. Daarna moet hij de zwaarste bokaal optillen. Hij moet naar het volkslied luisteren van een land dat hem niet bevalt. Daarna wordt hij nat gespoten. Dit alles is duidelijk als racisme te classificeren.

Geplaatst/vertaald via: E.J. Bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie