De strijd tegen het racisme

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Zürich: Edelweiss-overhemd is “racistisch”

Geplaatst op 14 december 2015

Afbeelding
Het Zwitserse edelweiss-overhemd zorgde op een school in Zürich voor een ruzie tussen een lerares en tien scholieren: het traditionele worsteloverhemd wordt op de foto gedragen door de worstelaars Armon Orlig (links) en Samuel Giger op een traditioneel kanton-worstelfeest in Zwitserland.

Op de school voor voortgezet onderwijs Berg in Gossau-Zürich zorgde de garderobe van de leerlingen voor een schandaal. Tien jongeren verschenen afgelopen vrijdag in een Edelweiss-overhemd in de les, zoals de “Sonntags Zeitung” bericht. De lerares verbood de jongeren het dragen van het overhemd en beval hen andere kleren aan te trekken. Op school zegt men dat de lerares de verbanning van de worsteloverhemden ermee zou hebben gemotiveerd dat deze kleding “racistisch” zou zijn. De leerlingen verklaarden echter dat zij met de overhemden alleen maar wilden laten zien dat zij “trotse Zwitsers” en “patriotten” zouden zijn.

Daarvoor was het op school herhaaldelijk tot spanningen tussen Zwitserse jongeren en leerlingen uit de Balkan gekomen. Schooldirecteur Patrick Perenzin distantieerde zich van een overhemdverbod: “De desbetreffende lerares heeft zelf ingezien dat ze te heftig gereageerd heeft”, zegt Perenzin. “De edelweiss-overhemden zijn geen overtreding van de kledingregels van onze school en zijn niet verboden.” Hij zou de jongeren er echter op hebben gewezen dat men “een signaal afgeeft wanneer tien leerlingen in edelweiss-overhemden op het schoolplein staan”. De leerlingen voelen zich niet begrepen en ten onrechte in de extremistische hoek gezet: “Een hoofddoek mag men op school dragen, maar met een edelweiss-overhemd krijgt men een uitbrander. Dat begrijpen we niet.”

Afbeelding

Lees hier het originele artikel in de Zwitserse krant “Tages Anzeiger”.

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/12/14 ... ore-103871
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

AfbeeldingAfbeelding

Zij dit nu niet heel erge racistische poppen? En ze worden nog veel verkocht ook!
In 2009 nog in de souvenierwinkel van Sandringham (van de koninklijke familie)
Race doll row hits the royals: Queen has to say sorry for golliwogs on sale at Sandringham
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ngham.html

En nu is er weer zo'n soort rel over die golliwogs.
'Winkels verkopen racistische pop'
Twee winkels in het Schotse Glasgow worden beschuldigd van racisme. [...]
Sinds de jaren zestig raakten ze uit gratie, door de beschuldiging dat het kinderspeelgoed racistisch zou zijn.

Daar trekken de winkeliers in Glasgow zich niks van aan: zij verkopen de donkere lachbekjes, tot woede van de inwoners van de stad. "We zijn erg bedroefd dit te horen", aldus Nicola Hay, campagnemanager van Show Racism the Res Card Schotland. "Golliwogs zijn vernederende racistische figuren die een zwart mens als ondergeschikte en 'mindere' afbeeldt", aldus de mening van de activisten volgens the Daily Mail.
Dat klinkt akelig bekend.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... op_af.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

"Sociale" ontmoetingssites (X zoekt Y). Er zijn er veel op het internet in alle soorten en maten. En kleuren.
Zo zijn er in de USA bijvoorbeeld BlackPeopleMeet (zwarte pigmentatie), JDate (Joden), MexicanCupid (Latino).
En dan is er nu: WhereWhitePeopleMeet.com
Die zetten een billboard langs een weg
Afbeelding
en toen begon het gekakel.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Schepsel! »

Ik weet niet of dit al ergens op het forum staat, maar ik hoorde dat er in Spanje nu een enorm gezeik is rond Driekoningen: is het niet racistisch om een ZWARTE wijze uit het Oosten te hebben? Waarom is het geen blanke vrouw? In alle eerlijkheid snap ik écht niet wat hier nou racisme aan zou zijn, de hele logica ontgaat me. Maar ja...
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

Schepsel! schreef:Ik weet niet of dit al ergens op het forum staat, maar ik hoorde dat er in Spanje nu een enorm gezeik is rond Driekoningen: .
Nee, nog niks over gelezen. Maar als je eens een link tegenkomt dan hou ik me aanbevolen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Ooit vroeger in Europa werd een zo wit mogelijk velletje gezien als een belangrijk schoonheidspunt. Parasols tegen de zon waren toen heel normaal.
Afbeelding

In Azië is dat nog steeds zo.
Een lichte huid is in Azië het symbool voor rijkdom en schoonheid. Alleen boeren hebben wegens hun werk op het platteland een donkere huid, is het algemeen idee. Drogisterijen in bij voorbeeld Thailand hebben ook tientallen crèmes in de aanbieding, die de huid lichter zouden maken.
En nu zijn er ook pillen die je bleek maken.
Thailand woest over reclame voor pil die huid witter maakt
,,Dit is ziek en één van de ergste reclamespots ooit", luidt een vernietigend commentaar op sociale media. Duizenden gebruikers vinkten bij de beelden op YouTube 'dislike' aan. ,,Het is bijzonder pijnlijk als een filmster propaganda maakt voor dergelijk schadelijk gedachtegoed", is de kritiek van de bekende Thaise schrijfster Kaewmala op Twitter.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... aakt.dhtml
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ali Yas »

Vreemd. En het is dat wel goed dat je crèmes hebt om je huid donkerder te maken???
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Pilgrim »

Quincy Gario: ‘Spelend meisje aan het strand is keihard racisme’

Door Tim Engelbart, 19 januari 2016

Wanneer je dacht dat het toch écht niet gekker kon...

Quinsy Gario is bekend van zijn manische strijd tegen de nobele figuur van Zwarte Piet, die hij elk jaar tot vervelens toe voert van elke september tot en met elke december. Maar wat doet Quinsy de rest van het jaar? Nou, gewoon. Hetzelfde. Alleen dan zonder zwarte piet.

Met andere woorden: strijden tegen een fantoom wat volgens hem racisme is. Zijn nieuwste vondst is een artikel op Joop.nl, waarin een boswachter zijn liefde voor de Nederlandse stranden betuigt en oproept doet deze niet al te vol te bouwen. Goed: je kan het daar mee eens of oneens zijn, maar met rassen of huidskleuren heeft zo’n stuk natuurlijk in de verste verte niks te maken...

Afbeelding

Maar toch is het Gario een doorn in het oog. Waarom? Vanwege de foto waarop een blank meisje in een jurk in de golven springt.

Want wat dat is? Keihard racisme natuurlijk!

Afbeelding

Het meisje is de kleindochter van fotograaf Roel Wijnants, die de foto anderhalf jaar geleden op fotowebsite Flickr plaatste. “De springende juweel,” noemde hij zijn nageslacht liefkozend. Maar volgens Gario is er niets liefs aan. Het meisje mag dan wel leuk spelen aan de waterkant, maar eigenlijk is dit allemaal gewoon dikke white power-onzin! Foto’s van stranden kan je namelijk maar op één manier afbeelden: zonder blanke mensen. Want iedereen weet dat die er niet thuishoren. Toch?

Of wel natuurlijk. Of dit is gewoon een onschuldige foto zonder bijbedoelingen en race hustler Quinsy Gario moet gewoon even z’n vervelende hoofd leren houden. Ik vermoed – eerlijk gezegd – vooral dat laatste. Heel hard. En één schrale troost voor mij: Twitter is het met me eens.
Sneb ‎@snebbert
Shit, onze subliminale white power boodschappen worden steeds sneller opgemerkt. https://twitter.com/quinsyg/status/689351943333011456
15:37 - 19 januari 2016
Hoera!

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... d-racisme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Schepsel! »

Oh man, echt, ga naar een praatgroep ofzo. Nadeel van het internet: het biedt een podium aan mensen die normaal alleen overlast geven in het park ofzo waar ze mensen aanklampen om hen even wat te vertellen over alle geheime diensten waar ze door gevolgd worden.
(^v^)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Racisme komt door het bestaan van verschillende soorten mensen..

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Quincy is een enge neger die last heeft van zijn eigen huidskleurstank die maar niet weg wil gaan. Het blonde meisje staat in harmonie met het witte strand. Met pure zuiverheid. Een neger afbeelden zou pas geschikt zijn wanneer het om een advertentie van milieubescherming gaat die ons erop wijst dat wij onze stranden zuiver moeten houden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Ook in Engeland moeten de asieligen een gratis huis krijgen. En komen dan meestal terecht in een achterstandswijk. Zoals U op deze foto kunt zien:

Afbeelding

Is de woningbouw zo vriendelijk geweest om het huis vers in de verf te zetten.
Met een frisse rode voordeur.
En zijn die nieuwe bewoners dus herkenbaar aan de voordeur.
Je kan ook zeggen dat het de enige bewoonde huizen zijn.
Asielwoningen met rode deur = niet ok!
De nieuwe-thuis-zoekers klagen dat hun huizen worden bekogeld met hondenpoep, eieren en stenen. Ook zou het symbool van het extreemrechtse National Front in een deur zijn gekerfd. Volgens The Mirror zouden de vluchtelingen bovendien bekogeld worden met haatteksten. "Optyfen smerig wijf. Rot op uit ons land."
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... ur_di.html

Het is bijna overbodig om te vermelden maar die deuren worden overgeschilderd in vele kleuren. Ze doen er goed aan om profeet-groen over te slaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Racisme komt uit de islam naar ons toe.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is goed dat een volk laat merken hoe zij over andersdenkenden denkt. Andermans eigendom beschadigen mag niet. Daarvoor zouden zij beboet moeten worden.

Kijk! Wanneer Arabische moslims eenmaal goed doorhebben dat wij HEN doorhebben, zal het hen mogelijk weerhouden massaal op parasieten-expeditie te gaan. De voor de nazi's vluchtende joden konden nergens heen. Inderdaad een grof schandaal. Maar dat kun je nu niet meer terugdraaien. Wat een waanzin aan de gedachte om dat toch te doen door moslims als joden te beschouwen.

En hoe is het gesteld met al die vele (rijke) Arabische landen waar verdomme plaats zat is? Kijk naar al die tenten in Saoedi-Arabië die voor welkome moslims bestemd zijn.
Container woningen zoals die voor studenten zijn neergezet in de grote steden met alle voorzieningen, zou een directe oplossing kunnen bieden voor de eenrichtingsverkeer gesitueerde vluchtelingenstroom. Maar dan wel in de Arabische contreien. Dat is veel economischer en spaart bakken met geld uit. Maar het allerbelangrijkste is dat soort bij soort blijft.

Maar dat is nu precies wat die smerige Europese politieke volksverraders NIET willen. Met geen woord wordt over deze zindelijke vriendelijke religieus begripvolle oplossing gerept. Men wil er NIETS van weten. De vluchtelingen ZULLEN en MOETEN kosten wat het kost hier naar toe komen. Mijn bewijs hiervoor? Het advies aan onze meisjes en vrouwen om zich voortaan anders te kleden. Het post nazi-regime in Europa doet het volk de duimschroeven aan. WIJ MOETEN ons conformeren aan de alleraardigste islam die nog wat meer tijd nodig heeft om onze beschaving te aanvaarden. Daarvoor is liefdevol begrip nodig. Dus jonge vrouwen, past uw kleding aan zodat moslims daar geen aanstoot meer aan nemen.

Europa dient rekening te houden met de respect(loze) eisen
van de volgers van de islam.


Daarbij zijn leugens, list en bedrog door de EU blijkbaar geoorloofd. Een typische soort oorlogssituatie, als je het mij vraagt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Een beetje een domme hond. Als je niet het verschil tussen Moslim en Christen kan zien of ruiken (of hoe dan ook) en je hebt een hekel aan Moslims dan heb je als hond een probleem.
Vrouw met 'hond die moslims haat' schuldig
Een 43-jarige Engelse, Fiona Connolly, is in Londen schuldig bevonden aan racistische intimidatie na een wandeling ,,met een hond die een hekel aan moslims heeft''.

Connolly was met haar jackrussellterrier in Londen op pad toen de hond een donkere vrouw aanviel en in haar kleren beet. Het slachtoffer vroeg boos of de hond kon worden teruggefloten, maar Connolly zei naar verluidt: ,,Nee, want mijn hond heeft een hekel aan moslims'' en Connolly beledigde bovendien het slachtoffer.

De Daily Telegraph meldde donderdag dat Connolly eerder al problemen met justitie heeft gehad over haar racistische uitlatingen. De rechter vond het nu wel een verzachtende omstandigheid dat Connolly zei dat niet zijzelf, maar haar hond een hekel aan moslims had. Het slachtoffer, Candice Legister, is overigens een christelijke vrouw uit Londen. De strafmaat wordt 29 januari bepaald.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... ldig.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De pantsermethode om moslims onkwetsbaar te maken.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

OK! Maar zeggen dat je een hekel aan moslims hebt, wat is daar mis mee? Mag je ook al niet meer voor je mening uitkomen? Het is te gek voor woorden dat een of andere klootzak die voor rechter heeft gestudeerd om wat voor bedenkelijke reden dan ook doodleuk iemand kan beledigen door hem of haar van racisme te beschuldigen, waar overigens niks mis mee is met racisme. Maar gelet op de moderne rechtsspraak om ook intenties aan te pakken en te straffen, is hier een koekje van eigen deeg bij de rechter aanbieden wel op zijn plaats.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Hier een jeugdfoto van een vroeg wijs kind dat al op jonge leeftijd een hekel aan Moslims had. :roll:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
Quincy Gario: ‘Spelend meisje aan het strand is keihard racisme’
Spoiler! :
Door Tim Engelbart, 19 januari 2016

Wanneer je dacht dat het toch écht niet gekker kon...

Quinsy Gario is bekend van zijn manische strijd tegen de nobele figuur van Zwarte Piet, die hij elk jaar tot vervelens toe voert van elke september tot en met elke december. Maar wat doet Quinsy de rest van het jaar? Nou, gewoon. Hetzelfde. Alleen dan zonder zwarte piet.

Met andere woorden: strijden tegen een fantoom wat volgens hem racisme is. Zijn nieuwste vondst is een artikel op Joop.nl, waarin een boswachter zijn liefde voor de Nederlandse stranden betuigt en oproept doet deze niet al te vol te bouwen. Goed: je kan het daar mee eens of oneens zijn, maar met rassen of huidskleuren heeft zo’n stuk natuurlijk in de verste verte niks te maken...

Afbeelding

Maar toch is het Gario een doorn in het oog. Waarom? Vanwege de foto waarop een blank meisje in een jurk in de golven springt.

Want wat dat is? Keihard racisme natuurlijk!

Afbeelding

Het meisje is de kleindochter van fotograaf Roel Wijnants, die de foto anderhalf jaar geleden op fotowebsite Flickr plaatste. “De springende juweel,” noemde hij zijn nageslacht liefkozend. Maar volgens Gario is er niets liefs aan. Het meisje mag dan wel leuk spelen aan de waterkant, maar eigenlijk is dit allemaal gewoon dikke white power-onzin! Foto’s van stranden kan je namelijk maar op één manier afbeelden: zonder blanke mensen. Want iedereen weet dat die er niet thuishoren. Toch?

Of wel natuurlijk. Of dit is gewoon een onschuldige foto zonder bijbedoelingen en race hustler Quinsy Gario moet gewoon even z’n vervelende hoofd leren houden. Ik vermoed – eerlijk gezegd – vooral dat laatste. Heel hard. En één schrale troost voor mij: Twitter is het met me eens.
Sneb ‎@snebbert
Shit, onze subliminale white power boodschappen worden steeds sneller opgemerkt. https://twitter.com/quinsyg/status/689351943333011456
15:37 - 19 januari 2016
Hoera!

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... d-racisme/
Afbeelding
https://www.facebook.com/Wijsteunendepv ... =3&theater
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Curacaose Don Quichotte doet weer van zich spreken.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Volgens mij is de foto van het blonde meisje op het strand ook al ergens anders geplaatst. Maar daar gaat het niet om.

Waar gaat het dan wel om? Het gaat er om dat er in Nederland maar een paar negers wonen. En godzijdank maar weinige van het kaliber gefrustreerde zwarte homo artiest Gario. Geen mens op aarde zal het in zijn hoofd halen om bezwaar te maken tegen een zwart meisje op het strand van Curacao dat gebruikt wordt in een reclame of anderszins promotie voor een positief doel. Wat voor doel maakt niets uit. Curacao bestaat voornamelijk uit donkere types met maar weinig blanken die echter wel de economie op peil proberen te houden en de corruptie zo laag mogelijk.

Er is maar een conclusie mogelijk bij de zwaar aangeslagen gefrustreerde homoseksuele negeraap - want zo ziet hij zichzelf immers - hij heeft een geestelijke handicap. Ik neem aan dat hij daar niet mee geboren is. Wat dan wel? Het succes in Nederland dat hij in Curacao nooit had kunnen behalen, is hem blijkbaar boven het hoofd gegroeid. Toon mij uw vrienden en ik zeg u wie gij zijt. Laat maar zitten in het geval van Quincy de Gehaktbal.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Hé halve Gario, kom er eens in! Is dit ook racistisch?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door King George »

Ja, dat is ook racistisch aldus halve Gario, want niet zwart genoeg. Quincy ziet de stranden liever zo:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door mercator »

De enige manier waarop de blanke de bloedzonde van het racisme kan afschudden is door moslim te worden .

Mercator, 2016
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ali Yas »

En komt dat even goed uit? Dan kun je vervolgens in slaven gaan handelen zonder racistisch genoemd te worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:En komt dat even goed uit? Dan kun je vervolgens in slaven gaan handelen zonder racistisch genoemd te worden.
Absoluut, en vrouwen verkrachten, mishandelen en besnijden, stelen, moorden...als moslim is alle smeerlapperij die je hartje lust een eerbetoon aan Allah.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Ook in Engeland moeten de asieligen een gratis huis krijgen. En komen dan meestal terecht in een achterstandswijk. Zoals U op deze foto kunt zien:

Afbeelding

Is de woningbouw zo vriendelijk geweest om het huis vers in de verf te zetten.
Met een frisse rode voordeur.
En zijn die nieuwe bewoners dus herkenbaar aan de voordeur.
Je kan ook zeggen dat het de enige bewoonde huizen zijn.
Asielwoningen met rode deur = niet ok!
De nieuwe-thuis-zoekers klagen dat hun huizen worden bekogeld met hondenpoep, eieren en stenen. Ook zou het symbool van het extreemrechtse National Front in een deur zijn gekerfd. Volgens The Mirror zouden de vluchtelingen bovendien bekogeld worden met haatteksten. "Optyfen smerig wijf. Rot op uit ons land."
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... ur_di.html

Het is bijna overbodig om te vermelden maar die deuren worden overgeschilderd in vele kleuren. Ze doen er goed aan om profeet-groen over te slaan.
En dan nu is er weer een soortgelijk probleem: dat van de rode armbandjes.
Migranten in Cardiff zijn verspreid ondergebracht en moeten zodoende over straat lopen (door kou en regen, geen taxi) om de plek van de gratis eten uitdeling te bereiken.
En om de voorkomen dat inheemse daklozen en ander armoetuig gratis komt eten hebben de etensgerechtigden een rood polsarmbandje.
Rode polsbandjes voor asielzoekers afgeschaft na commotie
Vluchtelingen ervaren de bandjes alsof ze worden ‘gelabeld’, zo meldt de Britse krant The Guardian.
Door de bandjes zijn ze op straat herkenbaar als vluchteling, met als gevolg dat ze geregeld op een vervelende manier worden aangesproken door lokale inwoners.
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/25/in- ... bandjes-om
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door mercator »

Je herkent Afrikaanse klaplopers toch ook zonder polsbandje ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De strijd tegen het racisme

Bericht door Ariel »

mercator schreef:Je herkent Afrikaanse klaplopers toch ook zonder polsbandje ?
Dat dacht ik ook. Mensen zien toch wel wie een asielzoeker is. En het blijkt dat men in Nederland ook polsbandjes geven aan asielige. Via het AD.
In Nederland dragen vluchtelingen die in de noodopvang terecht komen ook een polsbandje. In Alphen aan den Rijn werden deze echter vorige week afgeschaft omdat ze als stigmatiserend werden ervaren. Voorzitter Akram Shawki van de stichting Hoop voor Vluchtelingen: ,,Vluchtelingen voelden zich gebrandmerkt met zo'n bandje, vergelijkbaar met de Jodenster uit de Tweede Wereldoorlog ."

Jan-Willem Anholts, woordvoerder van het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA), bevestigt dat de polsbandjes in Alphen zijn ingeruild voor pasjes. Niet alleen omdat bewoners het als stigmatiserend ervoeren, maar ook omdat de lokale supermarkt de bandjes bleek te verkopen en ze dus fraudegevoelig waren.

Praktisch
Deze aanpassing betekent echter niet, vindt Anholts, dat polsbandjes op zichzelf laakbaar zijn of dat andere locaties voor noodopvang in navolging van Alphen hun beleid zouden moeten wijzigen. ,,In de crisisopvang verblijven mensen slechts een paar dagen, tot ze naar een regulier asielzoekerscentrum gaan en officieel geregistreerd worden. Tijdens die korte periode krijgen ze onderdak, een bed en drie keer per dag eten. Sommigen eten die maaltijden vroeg, anderen wat later. Het systeem van gekleurde polsbandjes is daar gewoon handig voor."
,,Vluchtelingen voelden zich gebrandmerkt met zo'n bandje, vergelijkbaar met de Jodenster uit de Tweede Wereldoorlog ." ( zucht) Half Nederland loopt met een gekleurd armbandje voor het goeie doel of voor de gein. Vertel ze dat.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie