Onbegrijpelijke uitspraken van rechtszaken.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Ariel »

Heeft deze man toevallig misschien een zonnenbank kleurtje? Dan begrijp ik het.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Mahalingam »

Wel als je in aanmerking neemt dat hij nooit iets bekend heeft en alleen gezegd: "Ben ik niet.""Was ik niet" en "ik weet van niks", dan heb ik ook zo'n bruin vermoeden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

Huishoudelijke mededeling: graag niet meer twijfelen aan objectiviteit rechters, merci

Geplaatst op 9 juni 2017

Afbeelding

Is heel kwetsend voor rechters, zomaar oordelen van gewone mensen moeten aanhoren

Erg hè? Las u het al, de schan-da-li-ge behandeling die rechters in dit land ten deel valt? Nederlandse rechters beklagen zich over het gebrek aan respect voor hun vonnissen op social media en in de pers. En ook hebben zij het gevoel dat hun neutraliteit soms een pietsie in twijfel getrokken wordt.

Raar.

Vooral het gebrek aan vertrouwen in die onafhankelijkheid op sociale media in de afgelopen twee jaar wordt door een groot deel van de ondervraagde rechters gevoeld. Van de 575 Nederlandse deelnemers aan de Europese enquête geven 172 rechters aan dat dis-respect op sociale media te hebben ervaren.

Ivoren toren-types
En dat mensen dan nog zeggen dat rechters ivoren toren-types zijn he, die geïsoleerd van gewone mensen hun vonnissen in elkaar flansen? Ze komen zelfs op social media, moet u nagaan, hoe heel-gewoon-gebleven wilt u het hebben?

De rechters lezen in de (social) media over ‘D66-rechters’ en ‘neprechtbanken’ en al dat gesputter van het janhagel over hun doortimmerde oordelen.

http://politiek.tpo.nl/column/annabel-n ... ers-merci/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Vooral het gebrek aan vertrouwen in die onafhankelijkheid op sociale media in de afgelopen twee jaar wordt door een groot deel van de ondervraagde rechters gevoeld.
Ik kan me voorstellen dat dat pijnlijk is. Maar. Het is de 21e eeuw en eindelijk hebben burgers de mogelijkheid ook rechters (min of meer) ter verantwoording te roepen. Daar staat tegenover dat die rechters hun vonnissen voor een groot publiek kunnen motiveren. Als dat een goed verhaal is - en als zij dat niet kunnen vertellen, wie dan wel? - krijgen rechters vanzelf het respect dat zij verdienen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

Ophef om miljoenenvergoeding voor 'terrorist'

4 juli 2017

Afbeelding

OTTAWA - De Canadese regering is van plan een voormalige gevangene uit Guantanamo Bay een schadevergoeding te betalen van omgerekend 6,8 miljoen euro. Ook worden excuses aangeboden aan Omar Khadr, zeiden twee goed ingevoerde bronnen dinsdag. De oppositie is woedend om de ,,riante beloning voor een veroordeelde terrorist''.

De zaak van Khadr houdt de gemoederen in Canada al jaren bezig. De Canadees werd in 2002 op vijftienjarige leeftijd na een vuurgevecht opgepakt in Afghanistan. Hij bekende een hospik te hebben gedood en werd de jongste gevangene in de Amerikaanse militaire gevangenis op Cuba. Hij zat er uiteindelijk tien jaar vast.

Het hooggerechtshof oordeelde in 2010 dat Canada schuldig was aan het schenden van de rechten van de destijds minderjarige verdachte, die ook door medewerkers van Canadese inlichtingendiensten is ondervraagd. Inmiddels is volgens de bronnen een akkoord bereikt over compensatie voor Khadr, die zijn bekentenis weer heeft ingetrokken.

De conservatieve oppositie is niet te spreken over de vermeende deal. ,,Het is één ding om te erkennen dat hij mogelijk slecht is behandeld'', zei een woordvoerder. ,,Maar het is verkeerd om een riante beloning te geven aan een veroordeelde terrorist die een geallieerde soldaat heeft gedood.''

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

Buitenlander-criminaliteit: “Spiegel”-redacteur heeft er genoeg van

Geplaatst op 22 juli 2017

Afbeelding

De linkse journalist van de “Spiegel”, Sven Böll, begrijpt de wereld niet meer. Als jurylid bij de Berlijnse jeugdrechtbank maakt hij mee hoe “de rechtsstaat zichzelf belachelijk maakt”, migranten zonder straf wegkomen en hun slachtoffers in de steek gelaten worden.

“Ik heb meer dan twaalf zaken meegemaakt (...). Ik heb nog geen aangeklaagde vrouw gezien. Altijd alleen maar mannen, jonge mannen. De meesten hadden dat, wat men een migratieachtergrond noemt.

Aangeklaagden worden steeds brutaler
Bijna een vierde deel van alle verdachten is jonger dan 21 jaar. (...) “Velen staan vaker genoteerd in het strafregister dan hun eigen leeftijd”, schetst Sven Böll zijn ervaringen bij de rechtbank voor strafzaken in Berlin-Moabit, de grootste rechtbank voor strafzaken in Europa. Per 100.000 inwoners werden in Berlijn verleden jaar 16.000 (geregistreerde!) delicten gepleegd. Overwegend door “migranten”.

“Toebrengen van lichamelijk letsel, seksueel misbruik, afpersing met roof. Meestal zijn het steile carrières. Bij iedere zaak testen de aangeklaagden hoever ze kunnen gaan en worden ze een beetje brutaler”, schrijft Böll in zijn artikel in de “Spiegel”.

De staat maakt zichzelf belachelijk
“Dat kan toch niet”, zegt de linkse journalist verontwaardigd als hij bericht over een crimineel uit Noord-Afrika die vrijgelaten werd. Hij beroofde en intimideerde weerloze mensen en misleidde de rechtbank. Zoals gebruikelijk onder “asielzoekers” gaf ook hij bij binnenkomst in het land een valse leeftijd op om volgens het jeugdstrafrecht veroordeeld te worden.

Effect van de vonnissen “bijna nihil”
“Pas wie 21 is, wordt volgens het volwassenen strafrecht behandeld”, weet Böll, die het vonnis voor de Afrikaan veel te mild vindt: “In het geheim was ik vermoedelijk niet de enige in de zaal, die vreesde dat hij na zijn vrijlating zou onderduiken en daarmee verloren zou zijn voor justitie. Zodoende bleef ik niet alleen met het akelige gevoel achter dat wij – en daarmee de rechtsstaat – onszelf nog meer belachelijk hadden gemaakt”, geeft Böll toe. Het effect van de oordeelverkondiging zou “bijna nihil” zijn. De journalist van de “Spiegel” erkent duidelijk: “uiteindelijk mislukt ook hier onze staat.”

Bron: www.wochenblick.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/22 ... enoeg-van/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Ariel »

Raar dat men bij dit soort zaken door een ‘onzorgvuldigheid’ geen straf krijgt. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn vader voor de rechtbank moest komen omdat hij 20 kilo kabeljauw teveel gevangen en aangevoerd had dan zijn quotum toeliet. 20 kilo. :nietverstaan: Maar in de dagvaarding sprak me niet van kabeljauw, maar sprak men van schol. Toen mijn vader op dat feit wees, werd het met één veeg van de tafel geveegd. Er moest gewoon betaald worden. Ik geloof iets van 10.000 euro.
Geradicaliseerde moslim Rotterdam vrijuit door slordigheid minister Blok

Door een ‘onzorgvuldigheid’ van Justitie hoeft een geradicaliseerde moslim zich niet voor de rechter te verantwoorden voor het overtreden van een gebiedsverbod. Dat meldt het AD.

Het gaat om de 34-jarige Mounir E. uit Spijkenisse, die tijdens de marathon in Rotterdam door de politie werd aangehouden in het centrum van de stad.

E. was een van de eerste Nederlanders die te maken kreeg met de Tijdelijke Wet bestuurlijke maatregelen terrorismebestrijding, de wet die de minister van Justitie de mogelijkheid geeft een gevaarlijk persoon een gebiedsverbod op te leggen.

Straatnamen vergeten

Minister Blok (Justitie, VVD) verbood E. tijdens het gehele marathonweekend in het centrum van Rotterdam te komen, maar was daarbij vergeten aan te geven welke straten daaronder vallen.

“Daardoor kon E. niet weten waar hij wel en niet mocht komen”, aldus advocaat Bart Nooitgedagt tegen de krant. “Hij kan dus niet worden vervolgd.”

De naam van E. dook in 2014 op in een uitgelekte ledenlijst van terreurgroepering IS. Na een verblijf in Syrië werd hij begin 2017 opgepakt vanwege lidmaatschap van een verboden organisatie. Vlak voor de marathon werd hij daarvan vrijgesproken. Toch vond justitie hem gevaarlijk genoeg om hem een gebiedsverbod op te leggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Iemand iets toewensen, een mening (van ongenoegen) ventileren,
is tegenwoordig al strafbaar.


Strafbaar? Welnee, behalve wanneer iemand zich aangesproken voelt en een aanklacht indient. En de rechter? Die wrijft in zijn handen en kijkt vervolgens vanuit zijn beschermde ivoren torentje de kat uit de boom. Heeft de rechter een hekel aan een persoon die niet zijn politieke gedachtegoed deelt, dan ligt een veroordeling als vanzelfsprekend op de loer. Wat nou vrijheid van meningsuiting? Dat maakt tegenwoordig de corrupte linkse rechter wel uit, die zowel op de klapstoel van de linkse politiek als op die van de hoogste politiebaas is gaan zitten.
Nekschot

Figuratief wordt het nekschot op internetsites zoals Geenstijl.nl gebruikt als sterke vorm van afkeuring van bepaalde personen. Dat dit opgevat kan worden als een feitelijke bedreiging, bleek toen de beheerder van de voormalige rechtse website Graverdammer veroordeeld werd tot een geldboete omdat hij de directeur van de stichting ten behoeve van asielzoekers in nood INLIA een nekschot toewenste. Op Geenstijl is men inmiddels terughoudend met het accepteren van nekschoten door de z.g. reaguurders.
Het pseudoniem van de Nederlandse cartoonist Gregorius Nekschot is deels gebaseerd op het nekschot.

Bron: Wikipedia
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

“Geen seksueel geweld”: buitenlander ejaculeert op jonge vrouw

Geplaatst op 6 augustus 2017

Afbeelding

Een buitenlandse man, die zichzelf in een bus in Turijn naast een jong meisje bevredigd en op haar bovenbeen geëjaculeerd had, heeft volgens een Italiaanse rechter geen overtreding begaan van het strafbare feit van seksueel geweld. Volgens een bericht in “La Repubblica” werd het voorval door een bewakingscamera opgenomen.

Het voorval, dat al in november vorig jaar in een bus van het openbaar vervoer in Turijn had plaatsgevonden, zorgt in heel Italië voor heftige discussies. Een buitenlandse man had zichzelf naast een jonge vrouw in de bus in alle openheid bevredigd en daarna op haar bovenbeen geëjaculeerd.

Nu heeft de rechtbank in Turijn een beslissing in deze zaak geveld – en die heeft het in zich. Rechter Alessandra Ceccheli heeft beslist dat de immigrant niet het strafbare feit van seksueel geweld heeft begaan, omdat het niet tot lichamelijk contact met de vrouw zou zijn gekomen.

De berichten over dit vonnis hebben ook Zuid-Tirol bereikt. Ulli Mair van de FPÖ heeft rechter Ceccheli in een commentaar op Facebook “ziek en gestoord” genoemd. De deelstaatparlementariër stelt in dit verband voor dat rechters zich, gezien zulke beslissingen, regelmatig psychisch moeten laten onderzoeken.

Bron: www.unsertirol24.com

Door: “red”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/06 ... nge-vrouw/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het betreft hier weer een van de vele corrupte rechters in de rij van linkse minkukel hufters.

Als ik rechter was geweest - ik heb er niet voor gestudeerd, maar ben wel in staat mijn gezonde verstand te gebruiken, daar ontbreekt het aan bij de meeste rechters - dan had ik de man Veroordeeld wegens het verstoren van de openbare orde. En daar ligt vast wel in de buurt een maximum straf voor het oprapen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door King George »

Dat die rechter nog niet zegt dat het gekwalificeerde delict vernieling van haar broek haar eigen schuld is, omdat ze deze ook af had kunnen strippen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Dat die rechter nog niet zegt dat het gekwalificeerde delict vernieling van haar broek haar eigen schuld is, omdat ze deze ook af had kunnen strippen.
HoHo! Dit soort mogelijke uitspraken van rechters berust beslist niet op de fantasie van King. Sommige rechters praten graag recht wat krom is. Hoe? Bijvoorbeeld door te verklaren dat het slachtoffer het zelf heeft uitgelokt. Rechters bezigen deze dwaalrechtspraak niet meer zo vaak, omdat het is opgevallen dat juist binnen de Marokkaanse gemeenschap het een veel gehoord excuus is om niet-moslim vrouwen aan te randen of te verkrachten. Het probleem met de achterlijke mislukte volksgroep Marokkaanse moslims is, dat in een rechtstaat met scheiding van kerk en staat, zelfs het verkrachten van een 'hoer' een strafbaar feit is. En moslims accepteren die scheiding niet!

Moslims deugen niet. Zij zijn parasieten op onze beschaving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Mahalingam »

Levenslang gestrafte binnen maand met verlof
C. is in 1989 tot levenslang veroordeeld voor de roofmoord op een Chinees gezin in Rotterdam in 1987. Hierbij kwamen de ouders en twee jonge kinderen om het leven. C. heeft de laatste jaren meerdere procedures aangespannen en gratieverzoeken bij de koning ingediend. Momenteel loopt er nog een gratieverzoek. Voor de beoordeling van dat verzoek is het van belang dat onbegeleid verlof goed gaat. C. is al op begeleid verlof geweest en dat is volgens de RSJ goed verlopen.
[...]
De levenslang gestrafte moordenaar Loi Wah C. kan op korte termijn met onbegeleid verlof. Staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) moet hem dat verlenen, besliste de beroepscommissie van de Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming (RSJ). Het verlof moet binnen een maand plaatsvinden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2895 ... lof__.html

De laatst verleende gratie na 1986 was in 2009 voor een man die al lag dood te gaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door King George »

Meisje (13) lastiggevallen tijdens busrit

Afbeelding
(Foto: Archief/RTV Noord)(Foto: Archief/RTV Noord)

Een 21-jarige uitgeprocedeerde asielzoeker uit Groningen wordt verdacht van het ongewenst aanraken van een 13-jarig meisje. Dat zou vorig jaar november zijn gebeurd in de bus van Groningen naar Gieten.

Het was de eerste keer dat ze alleen met de bus ging. Toen ze naast de man ging zitten, pakte hij haar hand, gaf hij haar een kus en streelde hij lange tijd haar arm, hand en rug.

In paniek
Toen ze in Gieten uitstapte, viel ze huilend in de armen van haar moeder. Ze vertelde bij de politie dat ze in paniek raakte toen de man haar aanraakte, maar zich niet durfde te verzetten.

Hand vasthouden
De man ontkent dat hij het meisje heeft betast. Hij vertelde dat hij haar leuk vond en dat ze de hele weg hadden gelachen en gepraat. Ondertussen had hij haar hand vastgehouden, maar hij had niet gemerkt dat het meisje dat niet leuk vond.

Geen werkstraf
De man verblijft in een bed-, bad- en broodopvang in Groningen. Omdat hij een uitgeprocedeerde asielzoeker is, kan hij geen werkstraf krijgen, aldus het Openbaar Ministerie.

Waarschuwing
De officier van justie vindt een onvoorwaardelijke celstraf te ver gaan. Daarom stelt hij voor het bij een waarschuwing te laten.

'Geen bewijs'
Volgens zijn advocaat moet de verdachte worden vrijgesproken, omdat er behalve de verklaring van het meisje geen bewijs is.

De rechtbank in Assen doet over twee weken uitspraak.


RTV Noord
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

Werkstraffen geëist voor zware mishandeling

5 sept 2017 - Saskia Belleman

Afbeelding

ARNHEM - De schok kon bijna niet groter zijn. Als de twee jongens die vorig jaar tijdens Koningsdag in Arnhem zwaar werden mishandeld door een groep van negen jongemannen al hadden gehoopt op een vorm van genoegdoening, dan kwamen ze dinsdag in de rechtbank van Arnhem bedrogen uit.

LIVE – Rechtbankverslaggever Saskia Belleman was in de rechtbank aanwezig. Haar tweets lees je onderaan dit artikel.

„Een tweede klap voor de jongens en hun familie”, noemde een familievriend de milde eisen van de officier van justitie. Tegen twee meerderjarigen eiste ze 180 uur werkstraf en twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf wegens openlijk geweld. Twee andere – jongere – verdachten hoorden volgens het jeugdstrafrecht respectievelijk zestig en tachtig uur werkstraf eisen.

Opgelucht
Zowel de verdachten als de advocaten haalden opgelucht adem. Zó opgelucht, dat de raadslieden hun pleidooien snel in hun tas propten en nauwelijks verweer voerden. Ze hadden onvoorwaardelijke gevangenisstraffen verwacht. Die worden normaal gesproken ook geëist in dit soort zaken, beaamde de officier van justitie.

Wat gebeurde er op die 27ste april in de Arnhemse Ketelstraat? Twee broers uit Lunteren van destijds 14 en 18 jaar oud waren in Arnhem om daar de Koningsdagfestiviteiten mee te maken. Een eindje verderop liep de groep van negen Veenendalers door de straat. Ze riepen meisjes na, botsten met opzet tegen mensen aan, en gedroegen zich jolig en agressief.

Eén van de Veenendalers stootte met opzet hard tegen de schouder van de oudste broer, en schold hem uit voor man. „Waarom zeg je dat?”, vroeg de andere broer. Het bleek het startsein voor een kloppartij zonder weerga. De negen Veenendalers stortten zich op de twee broers, sloegen hun brillen van hun gezicht, en schopten en sloegen ze waar ze maar konden. Eén van de broers zou zeker 25 schoppen tegen het hoofd hebben gekregen.

Een voorbijganger kon het niet aanzien. De held sprong ertussen, en trok één van de broers uit de knokkende kluwen. „Daar blijf ik hem eeuwig dankbaar voor”, vertelde het slachtoffer aan de rechtbank.

Gebroken neus
Na de tussenkomst van de voorbijganger ging de groep er vandoor en liet de gewonde broers achter. Eén van de twee liep een gebroken neus op die nog steeds niet is genezen. Ze waren aan alle kanten gekneusd, bont en blauw, voelden zich misselijk, duizelig en buiten adem. Maar de psychische gevolgen zijn vele malen erger en zijn nog lang niet voorbij. De oudste broer was net begonnen met zijn eigen bedrijf. Hij kan niet meer werken, heeft last van concentratiestoornissen en slaapt slecht. De jongste kon het niet meer opbrengen om naar school te gaan. Hij is angstig en durft nauwelijks alleen de straat op. „Ik was een jongen van 14 met een toekomst voor zich. Die is voorbij.” Beiden kampen ze met een depressie. Ook op hun ouders is de impact groot. Ze konden het lijden van hun zonen niet aanzien. Vader belandde zelfs even in de crisisopvang.

Koude douche
Niet verrassend dus dat de eisen van het Openbaar Ministerie vandaag als een koude douche waren. Volgens de officier van justitie pakten de eisen lager uit, omdat er inmiddels zestien maanden zijn verstreken. „Omdat het OM de zaak te lang heeft laten liggen, ja”, aldus de vriend van de broers bitter.

Ook speelde in het voordeel van de verdachten mee dat ze zichzelf hebben gemeld bij de politie. Alleen deden ze dat pas nadat het OM de beelden van de vechtpartij openbaar maakte, en zich getuigen meldden die de jongens herkenden. Veel meer keus dan hun rol opbiechten hadden ze niet.

Een deel van de verdachten blijkt bovendien eerder te zijn veroordeeld wegens openlijk geweld. Ze vormen tezamen de zgn Ellekootgroep, die in het gelijknamige winkelcentrum in Veenendaal geregeld voor veel overlast zorgt.

Vanmiddag moeten nog vier verdachten voor de rechtbank verschijnen, onder wie twee minderjarigen. Die hoeven zich waarschijnlijk weinig zorgen te maken. De rechtbank doet op 19 september uitspraak.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Met een vergiet op je hoofd om religieuze redenen, mag je niet op je pasfoto. Met een hoofddoek wel. Een rechter heeft nu theologisch bepaald dat er verschil is: het vergiet is geen dwingend geloofsvoorschrift, het hoofddoekje wel.
Geweldig dat het een Nederlandse seculiere rechter is die nu een eeuwenoud geschil tussen theologen zo beslecht: hoofddoekplicht.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2016:3626
is de rechtbank van oordeel dat eiser niet heeft aangetoond dat de door hem aangehangen levensbeschouwende stroming het bedekken van het hoofd aan hem voorschrijft,
...
Voorts heeft eiser aangegeven dat het pastafarisme het dragen van het vergiet evenmin voorschrijft. Hiermee onderscheidt eisers geval zich reeds van de door hem genoemde andere religies.
Blijf ik nog altijd met de vraag zitten: "is het een exclusief recht van vrouwen om met een hoofddoek op de pasfoto te mogen? Mogen mannen dat ook?
Het religieuze hoofddeksel "Het Vergiet" is weer in het nieuws. Vanwege een WOB verzoek weten we nu wat ambtenaren er over babbelden:
De ambtenaar van burgerzaken in Rheden probeerde zijn ontzetting nog een beetje van een neutrale toon te voorzien, maar tussen zijn woorden aan het hoofdkantoor klinkt nog altijd consternatie door: “Thans hadden we bij ons een klant aan de balie met een pasfoto met en vergiet op zijn hoofd voor een id-kaart."

"Hij blijkt aanhanger van het Pastafarisme. Vooralsnog hebben we geweigerd. Zijn soortgelijke gevallen bij u bekend, en hoe hiermee om te gaan?”
[...]
In Naarden, 2014, stuurde een ambtenaar een bericht naar zijn collega’s: “Burger komt NIK (identiteitskaart, red.) aanvragen met pasfoto waarop betrokkene met een vergiet staat afgebeeld. Betrokkene geeft aan lid te zijn van het genootschap “vliegend spaghettimonster”. Overigens heeft betrokkene ook een paspoort met foto zonder hoofddeksel, en ook aan de balie verschijnt hij zonder. Volgens hem wordt de vergiet alleen gedragen bij ceremonies. Mag gemeente foto accepteren?”
[...]
Uit het gemeentehuis van Woensdrecht, 2012: “Bij ons verscheen gisteravond een man die lid is van pastafar(an)isme (vliegend spaghettimonster). Hij had een soort vergiet op zijn hoofd. Meldde dat dit uit geloofsovertuiging was. Wij hebben gegoogled en lazen inderdaad dat dit een ‘beweging’ is en inmiddels bekend in verschillende landen. Mogen wij deze pasfoto accepteren, zo nee hoe moeten wij daarmee omgaan?”
Het gaf consternatie:
Uit de gegevens van het Wob-verzoek blijkt dat de ambtenarij aan de herhaalde aanvragen afwijzingen en bezwaarschriften een flinke kluif had. Baliemedewerkers in onder meer Venray, Groningen, Hardenberg, Eijsden-Margraten, Geldermalsen, Groningen, Someren, Haarlem, Hardenveld, Eindhoven en Den Haag riepen hulp van de mensen van het ministerie van Binnenlandse Zaken in toen er vergiethoofden aan de receptie verschenen.
Vermeld wordt dat de onzekerheid nu voorbij is want:
De officiële richtlijn van Burgerzaken meldt immers dat bij een religie hoort dat het hoofddeksel van het geloof nooit af mag, en op dat punt viel al menig paspoort-aanvrager door de mand.
https://www.trouw.nl/home/ambtenaren-in ... ~acb6c122/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door King George »

Moeten er soms meer stoelen door de rechtszaal heen vliegen voordat het tot die botte hoofden bij overheid en justitie doordringt dat het volk het niet meer pikt?

Pilgrim schreef:
Werkstraffen geëist voor zware mishandeling

5 sept 2017 - Saskia Belleman

Afbeelding

ARNHEM - De schok kon bijna niet groter zijn. Als de twee jongens die vorig jaar tijdens Koningsdag in Arnhem zwaar werden mishandeld door een groep van negen jongemannen al hadden gehoopt op een vorm van genoegdoening, dan kwamen ze dinsdag in de rechtbank van Arnhem bedrogen uit.
Spoiler! :
LIVE – Rechtbankverslaggever Saskia Belleman was in de rechtbank aanwezig. Haar tweets lees je onderaan dit artikel.

„Een tweede klap voor de jongens en hun familie”, noemde een familievriend de milde eisen van de officier van justitie. Tegen twee meerderjarigen eiste ze 180 uur werkstraf en twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf wegens openlijk geweld. Twee andere – jongere – verdachten hoorden volgens het jeugdstrafrecht respectievelijk zestig en tachtig uur werkstraf eisen.

Opgelucht
Zowel de verdachten als de advocaten haalden opgelucht adem. Zó opgelucht, dat de raadslieden hun pleidooien snel in hun tas propten en nauwelijks verweer voerden. Ze hadden onvoorwaardelijke gevangenisstraffen verwacht. Die worden normaal gesproken ook geëist in dit soort zaken, beaamde de officier van justitie.

Wat gebeurde er op die 27ste april in de Arnhemse Ketelstraat? Twee broers uit Lunteren van destijds 14 en 18 jaar oud waren in Arnhem om daar de Koningsdagfestiviteiten mee te maken. Een eindje verderop liep de groep van negen Veenendalers door de straat. Ze riepen meisjes na, botsten met opzet tegen mensen aan, en gedroegen zich jolig en agressief.

Eén van de Veenendalers stootte met opzet hard tegen de schouder van de oudste broer, en schold hem uit voor man. „Waarom zeg je dat?”, vroeg de andere broer. Het bleek het startsein voor een kloppartij zonder weerga. De negen Veenendalers stortten zich op de twee broers, sloegen hun brillen van hun gezicht, en schopten en sloegen ze waar ze maar konden. Eén van de broers zou zeker 25 schoppen tegen het hoofd hebben gekregen.

Een voorbijganger kon het niet aanzien. De held sprong ertussen, en trok één van de broers uit de knokkende kluwen. „Daar blijf ik hem eeuwig dankbaar voor”, vertelde het slachtoffer aan de rechtbank.

Gebroken neus
Na de tussenkomst van de voorbijganger ging de groep er vandoor en liet de gewonde broers achter. Eén van de twee liep een gebroken neus op die nog steeds niet is genezen. Ze waren aan alle kanten gekneusd, bont en blauw, voelden zich misselijk, duizelig en buiten adem. Maar de psychische gevolgen zijn vele malen erger en zijn nog lang niet voorbij. De oudste broer was net begonnen met zijn eigen bedrijf. Hij kan niet meer werken, heeft last van concentratiestoornissen en slaapt slecht. De jongste kon het niet meer opbrengen om naar school te gaan. Hij is angstig en durft nauwelijks alleen de straat op. „Ik was een jongen van 14 met een toekomst voor zich. Die is voorbij.” Beiden kampen ze met een depressie. Ook op hun ouders is de impact groot. Ze konden het lijden van hun zonen niet aanzien. Vader belandde zelfs even in de crisisopvang.

Koude douche
Niet verrassend dus dat de eisen van het Openbaar Ministerie vandaag als een koude douche waren. Volgens de officier van justitie pakten de eisen lager uit, omdat er inmiddels zestien maanden zijn verstreken. „Omdat het OM de zaak te lang heeft laten liggen, ja”, aldus de vriend van de broers bitter.

Ook speelde in het voordeel van de verdachten mee dat ze zichzelf hebben gemeld bij de politie. Alleen deden ze dat pas nadat het OM de beelden van de vechtpartij openbaar maakte, en zich getuigen meldden die de jongens herkenden. Veel meer keus dan hun rol opbiechten hadden ze niet.

Een deel van de verdachten blijkt bovendien eerder te zijn veroordeeld wegens openlijk geweld. Ze vormen tezamen de zgn Ellekootgroep, die in het gelijknamige winkelcentrum in Veenendaal geregeld voor veel overlast zorgt.

Vanmiddag moeten nog vier verdachten voor de rechtbank verschijnen, onder wie twee minderjarigen. Die hoeven zich waarschijnlijk weinig zorgen te maken. De rechtbank doet op 19 september uitspraak.
bron
’Eis taakstraf voor mishandeling ongehoord’

De officier van justitie, die een taakstraf eiste tegen de negen criminelen, die in Arnhem twee broers zonder reden zwaar mishandelden, is zijn/haar toga niet waard!

De eis van de officier is verachtelijk en uitermate ongefundeerd; beter gezegd: de onderbouwing van de eis van deze officier slaat helemaal nergens op. Dit zeer zware delict, een van de slachtoffers werd 25 maal tegen het hoofd geschopt, is goed voor tien jaar en tbs, conform Het Wetboek Van Strafrecht art. 300. De eis: 180 uur taakstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf, slaat dan ook nergens op; dit is ongehoord. Als de rechter meegaat met deze eis, is de rechtsstaat een farce!
Meer reacties hier
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

Het werkt op een gegeven moment eigenrichting in de hand.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door King George »

En de rechter is hier in meegegaan. Van die daderknuffelende motivatie zakt mijn broek af. Dit is een trap na in het gezicht van deze twee jonge broertjes die zo goed als levenslang hebben en een vrijbrief om ermee weg te kunnen komen. Je zou zo'n rechter toch het liefste willen aanvliegen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2497
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:En de rechter is hier in meegegaan. Van die daderknuffelende motivatie zakt mijn broek af. Dit is een trap na in het gezicht van deze twee jonge broertjes die zo goed als levenslang hebben en een vrijbrief om ermee weg te kunnen komen. Je zou zo'n rechter toch het liefste willen aanvliegen?
Daarom is de PVV tegen 'benoemingen voor het leven'.
laat de rechters maar gekozen worden, en dan geen vriendenkliekje,
maar bv een verkiezing door de politie of zoiets.

Elke advocaat heeft er verstand genoeg van om trechter te kunnen zijn.
Overigens heeft elke boerenlul er zo te zien meer verstand van dan de rechters, maar ja.
Want ik kan geen boerenlul bedenken die zo'n idioot vonnis ooit zou vellen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Mahalingam »

Het Internationaal Strafhof in Den Haag is een zwijnenstal. Waar de zwijnen hun zakken vullen en hun vriendjes beschermen. het komt allemaal de geloofwaardigheid niet ten goede.
Oud-hoofdaanklager hinderde Internationaal Strafhof
Voormalig hoofdaanklager Luis Moreno Ocampo van het Internationaal Strafhof in Den Haag heeft na zijn vertrek een Libische cliënt geholpen van wie hij wist dat het hof hem onderzocht. Hij hielp hem uit handen van het hof te blijven. Indirect adviseerde Ocampo ook de militaire partners van deze cliënt.

Dit blijkt uit zo’n 40.000 documenten die de Franse site Mediapart heeft verkregen en die zijn onderzocht door NRC en journalistenplatform European Investigative Collaborations. De documenten laten ook zien dat Ocampo als hoofdaanklager in het geheim zeker één bedrijf in een belastingparadijs heeft gehad.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/29/ou ... 2-a1575437
In 2015 liet hij zich als adviseur inhuren door een Libische oliemiljardair, Hassan Tatanaki. Die zou hem volgens een driejarige overeenkomst een miljoen dollar per jaar plus 5.000 dollar per dag betalen. Doel was de vrede in Libië te bevorderen door bewijzen van oorlogsmisdaden te verzamelen voor het Strafhof.
En de omgekeerde rechtvaardigheid:
Een Strafhofmedewerker waarschuwde Ocampo voor zijn cliënt. Huidig hoofdaanklager Fatou Bensouda zegt in een reactie te onderzoeken of de medewerker hiermee regels heeft overtreden.
Waar heeft hij de buit gelaten?
Uit de documenten blijkt ook dat de voormalig hoofdaanklager en zijn vrouw verschillende brievenbusbedrijven bezaten in belastingparadijzen. Ten minste een ervan, gevestigd op de Britse Maagdeneilanden, bezaten ze toen hij voor het Strafhof werkte. Hij hield dit zorgvuldig verborgen. Op de vraag of hij deze bedrijven heeft gemeld bij het Strafhof zegt hij: „Ze vroegen er niet naar.”
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Mahalingam »

Als je de Streetview van Google bekijkt in Duitsland dan zal je zien dat er maar weinig te zien is.
En je ziet af en toe dat gebouwen weggepixeld zijn. Gebeurt daar soms iets geheims? iets wat we niet mogen zien?
Ja, want een rechter in Duitsland heeft besloten dat iedere gebruiker/eigenaar van een pand mag eisen dat het gebouw onzichtbaar gemaakt wordt op Streetview. Dat vanwege de heilige privacy.
Daar zijn ze in Duitsland heel fel op: de privacy tussen burgers onderling. Over de privacy tussen burgers en overheid wordt niet moeilijk gedaan, net zoals bij ons (Sleepwet).

Nu is er iets nieuws: de dashcam. Een video camera in de auto zoals in Rusland gebruikelijk is vanwege bewijsmateriaal voor de verzekering en politie na een ongeluk.
Nu zijn die dashcams in Duitsland verboden. Vanwege privacy tussen burgers ondeling.
Duitse rechter: dashcam mag niet
MÜNCHEN - Automobilisten mogen in Duitsland geen camera in hun voertuig zetten. Een rechter heeft een vrouw daar een boete van 150 euro voor opgelegd, omdat ze de privacy van anderen schond.

De vrouw uit München had aan de voor- en achterkant van haar auto camera's laten installeren. Die filmden in augustus vorig jaar hoe een andere automobilist bij het parkeren haar auto beschadigde. De vrouw stapte met de beelden naar de politie, maar ze werd zelf vervolgd. Volgens de rechter schond ze de privacy van andere weggebruikers. ,,Het kan niet zo zijn dat alle 80 miljoen Duitsers met camera's gaan rondlopen om elke situatie te filmen, zodat een misdrijf kan worden opgelost'', staat in het vonnis.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/425827/ ... m-mag-niet

De overheid mag wel overal camera's ophangen om de burgers gade te slaan zodat een misdrijf kan worden opgelost.

P.S.: die Streetview: na wat gezoek blijkt mij dat het merendeel van de weggepixelde gebouwen iets te maken hebben met Allahtone bezigheden. (reiswinkel, belwinkel, shoarma, kebab, shishka tent...)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Mahalingam »

En daar gaan we weer. De volgende gevaarlijke gek wordt losgelaten op de maatschappij.
Hoeveel meer leed gaat hij aanrichten?
’Te gevaarlijke’ Leidenaar vrijgelaten
De rechtbank Den Haag laat vandaag een verdachte vrij van wie justitie zegt dat hij levensgevaarlijk is. De 41-jarige Hoessein G. die zijn ex probeerde te vermoorden, is volgens justitie „te gevaarlijk om vrij rond te lopen.”

Hij was al eens eerder tijdelijk vrijgelaten, en pleegde toen volgens justitie ook weer twee geweldsdelicten.

G. werd juli 2016 door de politie aan de Leidse Arendshorst neergeschoten nadat hij had geprobeerd zijn ex dood te knuppelen, zo schrijft het Leidsch Dagblad. Kennelijk kwam hij mei dit jaar alweer voorwaardelijk vrij. Toen bedreigde hij iemand bij cafe De Koperwiek met een kapotgeslagen flesje. Kort daarna gaf hij zijn nieuwe vriendin een kopstoot en sloeg haar met een ploertendoder.

Zijn zaak wordt pas in februari behandeld. De president van de rechtbank, die volgens de krant zei dat „meneer schokkende dingen heeft gedaan”, besloot de Leidenaar desondanks vandaag weer vrij te laten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/805881/ ... rijgelaten
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzameltopic volksvreemde rechters en hun rechterlijke dwalingen

Bericht door Pilgrim »

Nederlandse justitie...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie