Problemen in het AZC

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Aanhoudingen na vechtpartij in Oisterwijk

Zeven mensen zijn donderdagavond aangehouden na een vechtpartij in een asielzoekerscentrum in Oisterwijk. Twee personeelsleden zijn tijdens de vechtpartij mishandeld, zij hebben aangifte gedaan. Verder raakte niemand gewond. De recherche doet onderzoek naar het incident.

Volgens de eerste verklaringen zou de ruzie zijn begonnen om het wegmaken van het balletje van het tafelvoetbalspel. Zo'n dertig mensen gingen elkaar te lijf met stokken. Toen politieagenten en coa-medewerkers de vechtersbazen uit elkaar wilden halen, kregen de twee personeelsleden klappen.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Mahalingam »

Geldt de burger-instructie dan niet voor coa medewerkers?
Ik bedoel: moeten zij niet112 bellen en zich vooral niet mengen in vechtpartijen?
Je ziet wat er dan gebeurt: zij krijgen klappen van alle kanten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Knokpartij in azc Weert, vier bewoners aangehouden

In het asielzoekerscentrum in Weert zijn vrijdagavond laat bewoners met elkaar op de vuist gegaan.
Rond 22:30 uur kreeg een groepje van vier asielzoekers mot met tien anderen en kwam het tot een vechtpartij.

Spanningen
De beveiliging van het asielzoekerscentrum in de Van Hornekazerne moest ingrijpen en ook de politie werd opgetrommeld. Vier bewoners werden opgepakt en twee mensen liepen lichte verwondingen op. Volgens een woordvoerder van de politie waren 'opgelopen spanningen' de oorzaak van het gevecht.

Bakje Yoghurt
In het asielzoekerscentrum in Weert worden sinds september 2015 ongeveer duizend mensen opgevangen. Vorig jaar november kwam het ook al eens tot een opstootje, toen was een bakje yoghurt de aanleiding voor de commotie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Mahalingam »

Bakje Yoghurt. Zeker Griekse yoghurt die een Turk in het verkeerde keelgat schoot.

Ik geloof dat het komt omdat Syriërs de pest hekel hebben aan Marokkanen die een pesthekel hebben aan Erithreeërs die een pest hekel hebben aan Somaliërs die een pesthekel hebben aan Afghanen die een pesthekel hebben aan Tunesiërs die een pest hekel hebben aan Ghanezen die... ....

En toegegeven: het valt je wel rauw op het dak om opeens te moeten verblijven in een multikulturele ophok .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Manon »

Duitse overheden censureren bewust de waarheid
09-01-2016, 13:22 Tags: Duitsland, keulen


” BILD onthult wat de Duitse autoriteiten onder de pet houden, en waarom de politie lang niet altijd de hele waarheid vertelt.

Een politieagent uit Frankfurt verklaart: “Dossiers van misdrijven die worden gepleegd door daders met een buitenlandse afkomst die terecht komen bij onze balie worden onmiddellijk terzijde geschoven. Er zijn strikte instructies van de politietop om geen melding te maken van misdrijven die worden gepleegd door vluchtelingen. Alleen als het gaat om directe verzoeken van de media kan het worden gemeld.”

De woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken in de deelstaat Hessen geeft toe dat “de leiding van de persafdeling wordt geadviseerd voorzichtig te zijn met het benoemen van vluchtelingen omdat extreem-rechts het anders kan misbruiken om selectief sentimenten op te stoken tegen hen die bescherming zoeken.”

Ook in Nordrhein-Westfalen kent men dezelfde instructies: incidenten in en om asielzoekerscentra mogen niet worden gemeld, tenzij het azc is aangevallen door neo-nazi’s. Ook in andere deelstaten kent men deze instructies.

In 2015 waren er volgens de minister van Binnenlandse Zaken in deelstaat Saxen maar liefst “1006 aanvallen en misdaden tegen de menselijke vrijheid in asielzoekerscentra, inclusief elf gevallen van doodslag of moord.”

Slechts drie(!) van deze misdaden zijn ook bekend gemaakt. Acht gevallen van seksueel misbruik en verkrachting, waarbij voor een deel kinderen slachtoffer werden, verdwenen in de doofpot.

Bij moord en doodslag (in asielzoekerscentra) wordt uitermate voorzichtig omgegaan met de beschikbare informatie “vanwege bepaalde indentificatierisico’s” en wordt vermelding “volgens afspraak met het OM ernstig beperkt of volledig genegeerd.” ”



U las nieuwe feiten over het politiek-correcte leugenachtige bestuur in Duitsland. U las dus niet van Kafka. Of van Orwell. Maar gewoon iets dat gebeurt in Duitsland anno 2016. Een open democratische rechtstaat met een grondwet.



Samenvatting: de Duitse politie moet op last van de overheid zo weinig mogelijk melding maken van misdaden waarbij vluchtelingen zijn betrokken. Ook als het gaat om zeer ernstige misdaden als moord en verkrachting in alsielzoekerscentra, met zelfs kinderen als slachtoffer, moet alles zo veel mogelijk onder de pet worden gehouden. En alleen al in de deelstaat Saxen werden in 2015 in azc’s meer dan 1000 misdaden gepleegd, die vrijwel allemaal (bewust) onder de politiepet werden gehouden.
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/09/schokke ... te-melden/
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Ja hallo zeg. Die vrouwen willen naar mijn idee zelf zwanger worden. Ze zijn niet gek, en ze weten dat als ze een kind hebben ze veel sneller een een verblijfsvergunning en een eigen plekje in Nederland krijgen. En ja.., dat vind ik ook een mogelijke misstand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Mahalingam »

Het bericht zegt het al: "eventueel beschermende opvang". Dat klinkt beter dan een gewone ophok.

En dan in- of rondom de kerk.
ter rechterzijde van de Orthodoxe kerk staat een Katholieke school. Daarnaast de Fatima school met eigen bord "verboden voor poepende honden".
Echt waar zie de Google streetview maar van 197 larixlaan, Rotterdam.
https://www.google.nl/maps/@51.9615707, ... 312!8i6656
Links een parkeerterrein. Om de kerk wat bomen en struikjes.
Zover rondom de kerk.
En in de kerk? Zijn de bezwangerden Christen?
Dan kan het een wonder zijn met Indaling van de Heilige Geest of zo of ze houden daar werkzame vruchtbaarheidsriten.

En zou het COA Christenvrouwen verbieden om naar de kerk te gaan?

En wie weten er van? COA personeel, Vluchtelingenwerk, Nidos, derden, politie, OM, expertisecentrum mensenhandel.
En wie weet van niets? De kerk.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Mahalingam »

Die kerk is het sociale ontmoetingspunt van de Christelijke Eritreërs uit het hele land.
Hetgeen geleid zou hebben tot iets meer dan 20 zwangerschappen.
Dat ze vrijwillig graag zwanger zijn komt in het hulpverleningsdenken niet op.
Bronnen melden nu dat sommige meisjes geen herinnering hebben aan wat er in Rotterdam met hen is gebeurd. Hierdoor is bij sommige hulpverleners de vrees ontstaan dat zij zijn gedrogeerd.

Hoe ontloop je de vraag "Wie is pappa?" ? Zeggen dat je van niets weet.
...omdat er zorgen waren over een groot aantal zwangerschappen waarbij niet duidelijk was of het seksuele contact vrijwillig had plaatsgevonden.
Geheimzinnig gedoe:
Mihret Mebrahtu en Mihret Kiflom, beiden Eritrese vrouwen die sinds eind vorig jaar in de COA-opvanglocatie Oranje verblijven, zeggen dat medewerkers van de opvang hen enkele weken geleden hebben geadviseerd voorzichtig te zijn. Ze vertelden dat er 21 of 22 Eritrese jonge vrouwen die hier woonden zwanger zijn geraakt. “Ook zeiden ze dat deze meisjes geen man hebben”, zegt Mebrahtu. Kiflom: “De medewerkers zeiden niet om wie het gaat, wat er precies is gebeurd of waar deze vrouwen nu zijn.”
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/12/twi ... damse-kerk

Statistiek:
Hoe lang duurt het voordat je zwanger bent:
30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
70% is binnen een half jaar in verwachting
80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
90% is na twee jaar in verwachting
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Mahalingam »

"Volgens de Rode Kruis-vrijwilliger komt de gemeente vrijdag langs 'om de boel een beetje te sussen'. "
Waar moet gesust worden? In de ophok in de Marnixstraat te Amsterdam.
Ze zitten gefrustreerd te wachten op hun verblijfsvergunning, hun gezinshereniging, hun huis, hun auto en hun gratis geld.
En door geldgebrek kunnen ze geen tabak kopen zijn ze dus gedwongen opgehouden met roken.
En onderwijl moeten ze Hollandse kost eten. Gruwelijk.
De klachten richten zich vooral op de lange asielprocedure en het gebrek aan perspectief dat de vluchtelingen hebben. Maar ook het eentonige voedsel, slechte wifi-netwerk en gebrek aan geld zorgen voor toenemende spanningen, met volgens sommigen vechtpartijen tot gevolg.
Wat is er met het voer?
'Het eten dat de 350 vluchtelingen die hier zitten voorgeschoteld wordt, is een bron van ergernis,' vertelt een vrijwilliger van het Rode Kruis, die liever anoniem blijft. 'Elke dag krijgen ze hetzelfde: vlees, aardappelen en groente. In de aardappelen zit bovendien geen smaak. Het is ziekenhuiseten. Vanaf 1 januari zou de catering aangepast worden, maar dat is niet gebeurd.'
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... raat.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Gewonde steekpartij in azc probeerde ruzie te sussen

Bij een steekpartij in het azc in Dronten is donderdagochtend een man gewond geraakt. Volgens de politie is het slachtoffer een bewoner die vermoedelijk een ruzie tussen zes anderen probeerde te sussen.

De 27-jarige man werd in zijn buik gestoken. Volgens de politie is hij inmiddels geopereerd en is zijn situatie stabiel.

De politie heeft een 35-jarige bewoner van het azc als verdachte aangehouden. Ook is een steekwapen in beslag genomen. De recherche onderzoekt nog wat de aanleiding voor de vechtpartij is geweest. Verdere aanhoudingen sluit de politie niet uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Pilgrim »

Ooggetuige verslag van het front: Zomaar een dagje in de buurt van een AZC

Geplaatst op 13 januari 2016

Onze correspondent Jan woont vlak bij een asielzoekerscentrum in ons land. Hij reageerde reeds eerder op berichten over AZC ’s en de door de overheid angstvallig verzwegen problematiek en problemen en heeft e.e.a. nu samengevat in een artikel waarin kunt lezen wat de dagelijkse praktijk is als je bij een AZC woont.

Dit stuk beaamt wat ik eerder schreef en wat de redactie geplaatst heeft onder deze link:
http://www.geennieuws.com/2016/01/briev ... t-niet-op/

De vele reacties die daar op gekomen zijn, waarvan een groot aantal inhoudelijk zeer sterk op mijn stukje zijn ingegaan, en waar ik het dan ook met het meeste roerend eens ben, geven aan dat er gelukkig toch nog mensen zien aankomen wat ikzelf ook zie aankomen. Namelijk, ofwel een burgeroorlog, zoals in Keulen al in het klein heeft plaatsgevonden, ofwel heel Europa ontwricht door het ongelimiteerd binnenhalen van oosters en Noord Afrikaans tuig. De tijd van de jaren 70 toen men nog wel veel mensen op de been kon krijgen om te demonstreren zijn voorbij. Twee generaties indoctrinatie op scholen en in de maatschappij, zijn niet meer terug te draaien. Degenen die nog wel op de bres durven te staan zijn met te weinig om een deuk in het Haagse pak boter te slaan.

Toch blijf ik er in geloven dat er een tijd komt dat ook bij de laatste twee generaties uiteindelijk de ogen echt open gaan en zij het ook niet meer pikken. Iets waar naar mijn bescheiden mening, men in Den Haag, in Bonn en in Brussel, zich stilaan ernstig zorgen lijkt te maken. Zorgen om zichzelf natuurlijk, niet om de bevolking.

In eigen land uit zich dit in tweets zoals van dat buiten de wereld staand figuur van de SP, die Wilders met Hitler vergeleek. De Haagse kliek is dusdanig aan het manipuleren en haat zaaien richting Wilders dat het mij niet zou verbazen als er een 2e Volkert van der Graaf zou opstaan om de moord gepleegd op Fortuyn te herhalen. Linkse gekken genoeg.

Niet dat ik nu zo vol lof over Wilders ben, maar hij is wel de enige roepende in de woestijn hier. Het jammere aan Wilders is dat hij hard roept, maar geen plausibele oplossingen aandraagt, en het nooit op geen enkele wijze voor elkaar zal krijgen dat de grenzen dichtgaan om maar eens wat te noemen. Er is namelijk geen enkele partij te vinden die het met hem eens is laat staan ooit met hem wil regeren.

Terug komend op de titel van dit stuk, ik hoop dat er na Keulen 31 januari inderdaad wat gaat veranderen. Ik blijf hopen. Als we die hoop niet kunnen houden, misschien tegen beter weten in, wat rest ons dan nog?? Lijdzaam toekijken en ons lot ondergaan? NOOIT!!!

Bij deze vertel ik ook eens wat ik dagelijks in ons dorp zie.

Titel van dit verhaal: Zomaar een dagje in de buurt van een AZC

Net buiten het dorp zit een AZC met ruim 1000 hoogopgeleiden die staan te springen om aan het werk te gaan. Het lijkt of men op dinsdag of woensdag de 40 Euro leefgeld krijgt, want vooral op deze dagen is het erg druk bij de plaatselijke supermarkt die bij mij om de hoek zit. Vele hoogopgeleiden komen dan met hun fiets boodschappen doen. Zeker als het bier in de reclame is. Want dat word er met kratten en dozen tegelijk op de fietsen meegenomen. Het is vaak lachwekkend om te zien dat men probeert 3 tot 4 kratten of dozen met bier achterop de fiets te stapelen, daar een stuk touw omheen trekt, en dan slingerend probeert richting het AZC te fietsen. Langs het fietspad richting AZC liggen de bierblikken overal in de berm, dus men begint onderweg al aan de ingeslagen voorraad.

’s Avonds zitten er vaak van deze gasten op het dorpsplein zich vol te gieten, wat natuurlijk ook weer gelost word, en waardoor het hele plein naar de zeik stinkt, en gooit men de bierblikken in de put van de brandkraan. Mocht er wat gebeuren mag de brandweer dus eerst blikken ruimen alvorens men de slang kan aansluiten.

Als het lekker weer is vertoeft men graag in het bos tegen het dorp. Dat is te zien ook want ook hier ligt het bezaait met bierblikken.

Velen laten net als ik hun hond uit in dit stukje bos. Nu heb ik een nogal imponerende Duitse herder die tegen iedereen vriendelijk is, maar erg argwanend tegen ‘getintiers’.Waarom weet ik niet, maar men zegt vaak dat een hond op zijn baas lijkt of omgekeerd.

’s Morgens fietsen er vele kinderen, meestal meisjes in de leeftijd 12 tot 18 jaar naar school een dorp verderop. Die komen pal langs het AZC. Daar heeft zich al een en ander afgespeeld het laat zich niet moeilijk raden wat. Dit word natuurlijk vakkundig onder de pet gehouden. Aan het eind van de dag fietsen deze kinderen weer naar huis. Met name na 16.00 uur. Het valt mij op, dat rond die tijd erg veel hoogopgeleiden uit het AZC richting ons dorp fietsen achter die meiden aan. Vaak zie ik dan wat er gebeurt als ik met de hond uit het bos kom en over het fietspad naar huis loop. De meisjes worden nagefloten, gesist en er worden opmerkingen in een vreemde taal gemaakt. Gelukkig zijn de dames zo slim om in grote groepen te rijden. Enkele keren heb ik de lange lijn van de herder laten vieren richting dat tuig als ze de dames lastig vielen. Dames blij en tuig meteen weg.

Afgelopen vrijdag heb ik er 2 op hun gedrag aangesproken. Ik liep huiswaarts over het fietspad. Twee meiden van een jaar of 16 fietsten mij voorbij en staken vanaf het fietspad over naar de straat. Voor mij liepen 2 hoogopgeleiden richting de supermarkt. De meiden reden aan de overkant, en die gasten zagen ze voorbij fietsen. Ik liep inmiddels nog maar een meter of 5 achter hen. Uiteraard meteen fluiten, sissen en opmerkingen richting de meisjes. Ik heb ze toen gevraagd of ze dit normaal vonden en of ze dachten dat de dames dit op prijs stelden. In het Engels want Nederlands bleek men niet te verstaan. Zelfs het Engels ging voor hun moeizaam, maar goed.

Zij stapten op mij af en bleven 2 meter voor mij staan i.v.m. de hond natuurlijk. Men vond het normaal zich zo tegen de dames te gedragen. Ik heb ze erop gewezen dat als ik dit nog een keer zou zien de hond dan spontaan los zou schieten. Daarop begonnen ze te schelden, en heb ik de lijn laten vieren, waarna de hond lelijk begon te doen, en zijn ze op een flinke draf rechtsomkeert AZC gegaan.

Ook mijn vrouw loopt weleens met de herder. En dat is lachen als je van die gasten tegenkomt, want ze durven geen enkele opmerking te maken als de hond bij haar is. Zonder hond uiteraard wel.

Achter mij zit een lagere school. Daarop zitten inmiddels meer buitenlandse kinderen dan Nederlandse. Die kinderen leren goed Nederlands dat merkten wij pasgeleden. Wij liepen in het dorp en de school was uit. Getinte kinderen van een jaar of 7 dik ingepakt met dikke jassen en mutsen, fietsten als gekken over de stoep richting AZC. Roepend dat we “op moesten rotten” of men reed ons “kapot”. Uiteraard bleven wij lopen en moesten ze afremmen waarop ze begonnen te schelden dat we varkens waren en op moesten rotten want zij waren de baas hier. Terwijl ik een hartig woordje met dat gespuis sprak, kwamen de vaders van dat tuig aangefietst en vroegen wat er was,( althans deden een poging daartoe) en vroegen het toen aan hun kinderen in hun eigen taal. Mijn vrouw werd bang, maar ik wijk daar niet voor. Uiteindelijk begonnen de hoogopgeleiden ook tegen ons te schelden. Ik heb ze duidelijk gemaakt ik de eerste de beste die de volgende keer nog zo’n grote bek zou opentrekken meteen van de fiets af zou stampen, omdat dit het enige taaltje is wat men verstaat. Vervolgens ben ik dusdanig tekeer gegaan dat ze vertrokken en snel ook.

Ik merk dat velen in ons dorp bang voor die lui zijn. Men ondergaat de scheldpartijen en intimidaties. Bij het AZC en politie hoef je niet te klagen die doen niks. De politiek word in deze hele regio door links geregeerd dus dat is pappen en nathouden. De plaatselijke huis aan huiskrantjes zetten pagina’s vol met propaganda over deze gelukszoekers, zoals voetbalpartijtjes, van alles wat er voor die lui georganiseerd word en hoe blij ze daar mee zijn, enz.

Maar over de aanrandingen bij het AZC in de buurt die schoolmeisjes hebben ervaren, hoor je niks. Vechtpartijen in het AZC door drank misbruik hoor je niks over. Intimidaties en beledigingen door de hoogopgeleiden hoor je niks over.

Maar het gebeurd allemaal wel. Elke dag!!!

Moraal van dit verhaal? Als dit zo doorgaat hebben wij binnen enkele jaren niks meer te zeggen in eigen land en zijn we 2e rangs burgers.

Jan

En om u te laten zien en horen dat het ook anders kan, hier een video van een voormalige Berlijnse burgemeester, Horst Buschkosky, die inmiddels het klappen van de zweep kent. “Wie zich niet aan wil passen, moet zijn koffer niet uitpakken” is zijn uitspraak, iets dat je in ons land niet van een burgemeester zult horen , bevreesd als zij zijn om hun baan.

http://www.geennieuws.com/2016/01/oogge ... n-een-azc/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Onrust in noodopvang Alphen

In de noodopvang in Alphen aan den Rijn zijn de gemoederen zaterdag hoog opgelopen, nadat volgens de politie een vluchteling zelfmoord heeft gepleegd.

Door het incident ontstond er in de voormalige gevangenis grote onrust. De politie die in groten getale aanwezig was, zag geen andere mogelijkheid dan de vluchtelingen naar buiten te sturen. ,,Vanwege de onrustige situatie was het voor onze mensen moeilijk om onderzoek te doen. Daarom hebben we de mensen naar buiten gebracht. Inmiddels is het weer rustig”, aldus een woordvoerster.

Volgens een woordvoerster van het COA zijn medewerkers vanavond in gesprek met de vluchtelingen.

In hetzelfde azc was recent ook al tumult. Toen werd een groep transgenders uitgescholden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Wat is er werkelijk gebeurd in Alphen aan den Rijn.
Afbeelding

Update: eerder maakten we melding dat het zou gaan om een LHBT-asielzoeker. Dit maakten wij op uit de tekst van de statusupdate op de Facebook-pagina van Stichting Secret Garden én kregen we te horen van een bron die niet bij naam wil worden genoemd. Bij nadere bestudering lijkt dit alleen te worden gesuggereerd in de statusupdate, het is dus nog altijd niet zeker dat het gaat om een LHTB-asielzoeker, wel dat hij vriend was van de groep van tien bekende LHBT-asielzoekers in het azc van Alphen aan den Rijn.

Update: volgens een statusupdate op de Facebookpagina van de Stichting Secret Garden (een stichting voor LHBT’ers met een etnische achtergrond) gaat het om een 25-jarige uit Irak afkomstige vriend van de groep ‘LHBT-vluchtelingen’, dus mogelijk om een homosekuele en/of transgendervluchteling. “Hij komt hier en vraagt bescherming aan, maar hij kreeg helaas niet de nodige bescherming”, aldus de stichting Secret Garden.

Een vluchteling in de noodopvanglocatie voor vluchtelingen heeft zichzelf zaterdag aan het einde van de middag van het leven beroofd. Dit heeft een woordvoerster van het COA bevestigd aan TPO. Eerder bevestigde de politie al een zelfmoordpoging aan Studio Alphen.

“De asielzoeker is inderdaad overleden. Het gaat om een man”, aldus het COA.

Er gaan geruchten dat het om een homoseksuele asielzoeker zou gaan, maar dat kon of wilde de woordvoerster niet bevestigen.

De politiewoordvoerster meldt aan TPO: “Wij doen normaal geen uitspraken over zelfdoding, maar vanwege de locatie hadden wij het idee er wel iets over te moeten zeggen. Wij zeggen echter niet meer dan: er was sprake van zelfdoding en de gemoederen liepen hoog op.”

Gevraagd naar de betekenis van ‘hoogoplopende gemoederen’, herhaalde de woordvoerster slechts: “De gemoederen liepen hoog op. Wij hebben mensen naar buiten begeleid en toen keerde de rust weer terug.”

Omdat de gemoederen hoog opliepen, werd extra politie vanuit de hele regio opgeroepen. Er zijn veel politie-eenheden ter plaatse.

Sinds oktober vorig jaar worden 1140 vluchtelingen opgevangen in de penitentiaire inrichting aan de Eikenlaan. De laatste tijd heerst een gespannen sfeer. Meerdere malen per week worden vluchtelingen overgeplaatst naar een andere locatie, in afwachting van een tijdelijke verblijfsvergunning. De onduidelijkheid en onzekerheid, vreet aan vluchtelingen, zo zijn de geluiden vanuit de noodopvang.
Als het om een gepeste homofiel gaat die zelfmoord gepleegd heeft, is dit mede door de schuld van het COA.. Die wil niet dat homo's een aparte opvang krijgen. Asielige moeten maar aan homo's wennen is hun idee. Alsof dat ooit gaat lukken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

En wat zegt het COA?
Er zijn geen aanwijzingen dat de zelfmoordpoging is gedaan door een zogeheten LHBT-vluchteling, die de afgelopen maanden vaak in het nieuws kwamen.
Wat is de waarheid.



The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Pilgrim »

Ik spuug op het COA en de principes en de regels

By Maja Mischk, 16 jan 2016

Principes zijn prachtig. Regels moeten er zijn. Maar die principes en regels hebben vandaag (in het jaar 2016 dus!) geleid tot de zelfgekozen dood van iemand die hier een leven in veiligheid zocht, omdat hij vanwege zijn seksuele geaardheid elders bedreigd werd. Waarvoor hij op de vlucht was geslagen, kwam hij hier ook weer tegen. Hij leeft niet meer. En het is een schande.

Al maanden wordt erop aangedrongen dat kwetsbare individuen (bijvoorbeeld LBHT’ers, maar ook christenen of “afvalligen”), die zich in de vluchtelingenstroom bevinden, apart worden opgevangen. COA, staatsecretaris Dijkhoff en allerlei andere Prinzipienreiter hebben dat geweigerd. De daders moesten maar worden aangepakt of overgeplaatst of uit de procedure gestoten, volgens deze luchtfietsers.

We moesten vooral niet toegeven aan de barbaarse denkbeelden van mensen die gewoon maar moesten leren hoe wij hier omgaan met vrijheden en rechten. Sanne Wallis de Vries vertelde bij Pauw dat we moesten práten totdat de homofobie was verdwenen. Die schaamteloos geëtaleerde wereldvreemdheid maakte me toen al ontzettend boos, maar nu ben ik ziedend.

Alphen aan de Rijn is verdomme een stad in Nederland, een modern welvarend land. Nederland was verdomme het allereerste land ter wereld waar mensen van hetzelfde geslacht met elkaar konden trouwen. De hoofdstad van Nederland is verdomme jaren- zo niet decennialang Gay Capital van de wereld geweest. Geen wonder dat je naar Nederland wil, als je als LBHT’er moet vluchten voor je leven.

En dan kom je hier aan, na een lange en gevaarlijke tocht. Aanmelding voor de procedure om asiel aan te vragen start in Ter Apel. Het COA deelt je verdomme in op een slaapzaal met zeven Arabische mannen, waarvan je weet dat die niet van jouw levensstijl gecharmeerd zijn. Je hoopt dat ze het niet door zullen hebben. Je doet geen oog dicht. Je bent doodsbang.

Dan word je overgeplaatst naar Alphen aan de Rijn, naar een voormalige gevangenis. Samen met twee lesbische vrouwen, twee transgenders en vijf andere homomannen vorm je een kleine, kwetsbare groep. Gelukkig is er inmiddels contact gelegd met LGBT Asylum Support en Secret Garden.

Vrijwilligers van die clubs gaan mee om aangifte te doen als twee van jullie verdomme op grove en zeer intimiderende wijze zijn aangerand door medevluchtelingen, ergens op een stille en donkere plek binnen de muren van de opvang. De politie ontraadt jullie verdomme die aangifte, omdat er geen signalement te geven valt. Het blijft dus bij een melding. Verdomme.

Er wordt aan het COA gevraagd om overplaatsing. Het COA weigert, want ze hanteren het principe dat slachtoffers veilig moeten zijn en daders aangepakt. Maar jullie zijn niet veilig en de daders zijn onbekend. Het COA is onvermurwbaar. Jullie worden wel naar de vrouwenafdeling overgeplaatst, wat de situatie iets minder bedreigend maakt. Maar niet veel leefbaarder.

Humanitas biedt een safe house aan in Rotterdam, waar jullie alle tien terecht kunnen. Dat kost uiteraard geld. Het COA weigert dat geld op te hoesten, want zegt alleen verantwoordelijk te zijn voor asielzoekers binnen de reguliere (nood)opvang. De gemeenteraad van Rotterdam gaat ook niet over tot financiering, want het is de verantwoordelijkheid van het COA. Verdomme.

Jullie hebben een hongerstaking gehouden, die werd ontkend door het COA. Er is een zelfmoordpoging gedaan, die gelukkig mislukte. En nu is het dan wel zover gekomen. Verdomme. Verdomme. Verdomme.

Ik spuug op het COA, met haar regels. En op de schoenen van Dijkhoff, met zijn principes. Ik wens alle leden van de Rotterdamse gemeenteraad slapeloze nachten toe. En ik hoop en bid dat dit de allerallerlaatste keer is dat een gevluchte LBHT’er zichzelf van het leven berooft, omdat hij geen uitweg meer ziet. Maar ik vrees het ergste. Godverdomme.

P.S. En natuurlijk wordt er officieel ontkend dat het om een LBHT’er gaat, vanwege culturele gevoeligheden enzo, maar ik meen het beter te weten. 1+1=2

http://opiniez.com/2016/01/16/ik-spuug- ... de-regels/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Onrust en woede na zelfdoding noodopvang

De 30-jarige Irakeese asielzoeker die zich zaterdag in de noodopvang in Alphen aan den Rijn heeft opgehangen, heeft dat gedaan, omdat hij wanhopig was over zijn verblijf in de voormalige gevangenis.

Dat zegt de Stichting Hoop voor Vluchtelingen, die de bijna 1200 Alphense vluchtelingen bijstaat op het gebied van taalles, kleding en hun procedure. ,,Deze man liet in oorlogsgebied Bagdad drie kinderen achter om in Europa een veilig bestaan te zoeken”, zegt stichtingsvoorzitter Akram Shawki. ,,Gefrustreerd door de lange wachttijd van zijn asielaanvraag, reisde hij drie keer tevergeefs naar Ter Apel om zijn paspoort terug te kunnen krijgen. Hij vroeg het COA om hulp, maar die kwam niet. Toen hij gisteren in een telefoongesprek met zijn wanhopige echtgenote zijn celkamer filmde, verhing hij zichzelf. Hij zag geen uitweg meer”.

Volgens Shwaki, die vlak na het drama ter plaatse was, waren de vluchtelingen compleet overstuur. ,,Veel mensen zijn getuige geweest, omdat de man vanuit zijn kamer naar buiten werd gebracht, waar tevergeefs is geprobeerd hem te reanimeren. Ooggetuigen waren hysterisch aan het huilen”.

De reactie van de vluchtelingen komt voort uit wanhoop en woede, zegt Shwaki. ,,De afgelopen periode zijn er al meerdere zelfmoordpogingen gedaan. Veel van de mannen uit Syrie zijn radeloos, omdat ze niet voor hun achtergebleven gezinnen kunnen zorgen. ,,Ze verkeren in grote onzekerheid over hun procedure, kunnen niet werken aan hun toekomst en geen geld verdienen”.
De Stichting stuurde op 12 januari een brandbrief rond over de in hun ogen schrijnende situatie in de voormalige penitentiaire inrichting: veel mensen zitten op een kluitje, krijgen geen cent en er heerst een regime dat is te vergelijken met dat in een gevangenis. ,,De landelijke politie en gemeente zijn hierover in gesprek met het COA”.

Het COA laat in een reactie weten geschokt te zijn over de zelfdoding. Over de vraag of het incident mogelijk te maken heeft met de procedure, kan het COA volgens een woordvoerster niets zeggen. ,,Daarover gaat de IND”. Verder zegt het COA zich niet te herkennen in het beeld dat over de noodopvang wordt geschetst. ,,Mensen krijgen de noodzakelijk hulp die ze nodig hebben”.

Morgen brengt Tweede Kamerlid Joël Voordewind (CU) een bezoek aan de Alphense noodopvang.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Dhana »

Echt erg allemaal hoor, maar ik ken toevallig een paar bejaarden die om komen in hun eigen vuil en ook zonder succes om hulp vragen. Ik denk dat het feit dat zij niet in het nieuws komen, eraan ligt ze niet uit een of ander zielig land komen en zo stom zijn geweest hun hele leven hard gewerkt te hebben, en dat nog zonder klagen over wat ze in 40-45 mee gemaakt hebben ook.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Pilgrim »

Chantage om eigen woning te krijgen: asielzoeksters dreigden baby´s op de grond te gooien

Geplaatst op 17 januari 2016

Afbeelding

Asielzoekers vervallen tot steeds afschuwelijker chantagemethodes om een eigen woning, meer geld of de overplaatsing naar een grotere stad af te dwingen. Over de hongerstaking in Karinthië, waar “vluchtelingen” € 2000,- zakgeld eisten, en over een groep asielzoekers in Duitsland die eveneens in hongerstaking ging, omdat ze jonge Duitse meisjes in discotheken wilden leren kennen, heeft “Unzensuriert.at” al bericht. Nu echter zijn vrouwen losgegaan op een vluchtelingenwerker, wurgden hem, hielden daarbij hun eigen baby´s in de hoogte en dreigden deze op de grond te gooien. Achtergrond van de daad: op deze manier wilden de Nigeriaanse vrouwen een woning krijgen.

Vluchtelingenwerker met sjaal gewurgd

De “Süddeutsche Zeitung” bericht onder de titel “Vrouwen gaan op vluchtelingenwerker los” het volgende:

Volgens informatie van de IM (opm. redactie: Interne Missie) zouden de vrouwen de man voor huis nr. 12 van de Bayern-Kaserne omsingeld en in het nauw gebracht hebben, eentje van hen zou hebben geprobeerd hem met een sjaal te wurgen. De medewerker van de Interne Missie zou zich niet verzet hebben, omdat de vrouwen allemaal baby´s of kleine kinderen op de arm droegen. Enkele van de vrouwen zouden hun baby´s omhoog gehouden en ermee gedreigd hebben deze te laten vallen als de medewerking hen geen woning zou geven. Pas bij aankomst van de politie zou de situatie gekalmeerd zijn.

“Dat is een volledig nieuwe dimensie”, zei de bedrijfsleider van het vluchtelingenonderkomen, Günther Bauer, tegenover de “Süddeutsche Zeitung”. Het zou de eerste keer zijn dat een van zijn medewerkers aangevallen zou zijn. Zelfs de politie moest ingrijpen om de situatie tot bedaren te brengen. Zij stelt nu een onderzoek in tegen vier Nigeriaanse vrouwen in de leeftijd tussen 21 en 30 jaar.

Massale vechtpartij in de Bayern-Kaserne
Zoals het weekblad “Junge Freiheit” uit Berlijn bericht, komt het in het asielonderkomen op het terrein van de Bayern-Kaserne steeds opnieuw tot uitbraken van geweld. Dinsdagavond nog brak er een massale vechtpartij uit waar vijftig mensen aan deelnamen. Eritreeërs en Pakistani waren na een ruzie over opgewarmde melk in de magnetron op elkaar losgegaan. Een 24-jarige Eritreeër liep een breuk van zijn oogholte op, een 27-jarige landgenoot een huidwond en een verstuiking.

Bron: www.unzensuriert.at

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/01/17 ... te-gooien/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:Echt erg allemaal hoor, maar ik ken toevallig een paar bejaarden die om komen in hun eigen vuil en ook zonder succes om hulp vragen..
En ook nog eens enorm stom. Nu heeft zijn vrouw helemaal geen kans meer om hier naar toe te komen, en nu moet ze zich zelf redden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Dhana schreef:Echt erg allemaal hoor, maar ik ken toevallig een paar bejaarden die om komen in hun eigen vuil en ook zonder succes om hulp vragen..
En ook nog eens enorm stom. Nu heeft zijn vrouw helemaal geen kans meer om hier naar toe te komen, en nu moet ze zich zelf redden.
In de eerste plaats laat je je gezin toch niet achter in oorlogsgebied? Je krijgt toch meer en meer het idee dat er een soort van geruchtengolf door moslimland raast dat je echt moet proberen om in het rijke westen te belanden omdat het daar het islamitische paradijs op aarde is. Compleet met vrouwen o voor het pakken en een lui leventje waar de rijpe appelen je in de schoot vallen zonder daar ook maar iets voor terug te hoeven doen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Dit is Hussein Ali Abdel Amer (30) die zich verhing terwijl hij belt met z'n vrouw.

De lange wachttijd voor zijn asielaanvraag dreef de Irakese vluchteling Hussein Ali Abdel Amer (30) de dood in. Hij wilde terug naar zijn gezin, maar kreeg zijn paspoort niet terug. Uit wanhoop hing hij zichzelf op in de noodopvang.

Hussein Ali Abdel Amer liet zijn vrouw en drie kinderen in de oorlog in Irak achter. Als vooruitgeschoven pion van zijn gezin hoopte hij in Nederland een veilig bestaan voor hen te vinden. Maar hij moest wachten tot zijn asielaanvraag in behandeling werd genomen. Terwijl hij wachtte in het veilige Alphen aan den Rijn, werd de situatie van zijn gezin nabij Bagdad penibeler. Afgelopen donderdag kregen sommige vluchtelingen in de opvang te horen dat het een halfjaar extra zou kunnen duren voor ze hun status zouden krijgen en hun gezin kon overkomen. Hussein had al eerder de conclusie getrokken dat hij misschien maar beter terug kon keren naar zijn gezin.

Sleutel
Gefrustreerd door de lange wachttijd reisde hij drie keer naar het centrum in Ter Apel. Daar lag zijn paspoort, dat bij binnenkomst was ingenomen. Daar lag de sleutel tot een vrijwillige terugkeer naar Irak. ,,Naar zijn gezin in nood, dat het niet langer uithield zonder hem'', beschrijft Akram Shawki van de Stichting Hoop voor Vluchtelingen op Facebook. Paspoorten worden ingenomen om te onderzoeken of ze niet vervalst zijn, zegt Loes Vellenga, voorzitter van de vereniging van asieladvocaten. ,,Omdat er een heleboel vluchtelingen binnenkomen, worden heel veel pasoorten ingenomen. Dan kan dat onderzoek langer duren.''

Drie keer vroeg Hussein tevergeefs om teruggave van zijn paspoort. Waarom hij het niet kreeg, blijft onduidelijk. Shawki: ,,Eén keer sliep hij op straat in Ter Apel, omdat hij niet werd toegelaten. Wanhopig keerde hij terug naar Alphen.'' Hussein vroeg het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) om hulp. Hij moest eerst een afspraak maken, zei het COA. En dat kon op z'n vroegst over 2 weken.

Zaterdag was zijn geduld op en vervloog zijn laatste sprankje hoop. In een telefoongesprek met zijn vrouw liepen de gemoederen hoog op. Shwaki: ,,Zijn vrouw had geen geld meer om voor hun kinderen en zichzelf te zorgen en om eten te kopen. Helemaal wanhopig filmde hij zijn celkamer om aan zijn vrouw te laten zien waar hij verbleef en verhing zichzelf tijdens het telefoongesprek. Hij zag geen uitweg meer.'' Een van zijn vrienden trof hem aan in de cel. Met hulp van het personeel werd het lichaam naar buiten gebracht en op het gras neergelegd. Reanimatie hielp niet meer.

Demonstratie
De emoties bij andere asielzoekers liepen hoog op na de zelfmoord van Hussein. Een paar honderd asielzoekers zocht steun bij elkaar op het parkeerterrein voor de deur. Er kwam een spontane demonstratie tegen het COA. ,,Waarom hebben jullie niet geluisterd naar deze Irakees?'' En: ,,Waarom behandelen jullie ons als gevangenen? Als criminelen?'' Het rommelt al langer in de voormalige gevangenis waar 1100 vluchtelingen wachten op hun procedure. Volgens de stichting Hoop voor Vluchtelingen zijn er veel klachten over de omstandigheden en zijn al eerder zelfmoordpogingen gedaan.

Het COA 'betreurt' de dood van Hussein. Vluchtelingenwerk Nederland overlegt vandaag met het orgaan. ,,De meeste frustraties komen door de lange procedures'', zegt een woordvoerder van Vluchtelingenwerk. ,,Zorgen om de familie in het land van herkomst spelen daarbij een rol.'' Hoeveel asielzoekers de afgelopen maanden vrijwillig zijn teruggekeerd, is onbekend.

De Internationale Organisatie voor Migratie (IOM), die vluchtelingen helpt bij de terugkeer, kreeg enkele maanden geleden signalen dat meer Syriërs Nederland willen verlaten. Dat kan vaak niet vanwege de benodigde papieren. Bovendien zijn andere 'terugkeerlanden' er niet happig op vluchtelingen op te nemen, en verspelen asielzoekers mogelijk hun kans op een verblijfsvergunning in Nederland als ze vertrekken.

Arm te kort
Maar voor Hussein is dat nu allemaal te laat. Zijn vrouw en kinderen blijven alleen achter in de oorlog in Irak. Akram Shawki: ,,Het raakt ons diep dat we hem niet hebben leren kennen, en dat onze arm te kort was om van zijn nood te weten.''
Ik begrijp niet waarom het COA asielzoekers die weg willen niet met een vrolijk gezicht op het vliegtuig zetten . Het is achterlijk om mensen die weg willen hier vast te houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Mahalingam »

Is er weer slavernij in Nederland?
Mensenhandelaren actief rond asielzoekerscentra
Er zijn concrete aanwijzingen dat rond asielzoekerscentra in Nederland mensenhandelaren actief zijn. Ze zouden jonge vrouwen rekruteren en aanzetten tot prostitutie. Over die informatie beschikken hulpverleners en instanties die in de centra werken. De Nationale Politie bevestigt het beeld.

Om een idee te krijgen van de omvang van het probleem heeft de politie bij alle azc's navraag gedaan over incidenten rond de centra. Binnenkort komt daarover meer duidelijkheid. 'Maar een ding is zeker: er zijn signalen van mensenhandel en mensensmokkel rond azc's in Nederland', aldus een woordvoerder van de Nationale Politie.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/men ... ~a4225489/
Moeten vrouwen in een azc vanwege hun trauma's uit het verleden maar zwijgen over verkrachtingen van nu?
Volgens Ina Hut, directeur van het Coördinatiecentrum Mensenhandel, doen slachtoffers van seksuele uitbuiting vaak geen aangifte. Als het vreemdelingen betreft ligt het volgens haar nog ingewikkelder. 'Het overkoepelend belang is zoveel mogelijk aangiften. Maar soms adviseren wij meisjes om geen aangifte te doen als dat voor hen extra traumatiserend zou werken.'
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

'Procedure vrijwillig vertrek moet sneller'. Daar ben ik het mee eens.

ChristenUnie-Kamerlid Voordewind wil dat de procedure voor vrijwillig vertrek van asielzoekers wordt versneld. "Het duurt te lang voor mensen terug kunnen naar hun land. De onzekerheid knaagt aan mensen", aldus Voordewind. "Iedereen die vrijwillig wil vertrekken moet voorrang krijgen."

De parlementariër bracht vanochtend een bezoek aan de noodopvang in Alphen aan den Rijn waar de 30-jarige Hussein afgelopen zaterdag een einde maakte aan zijn leven. De Irakees wilde al langer terug naar zijn vaderland.

Het Kamerlid hamerde verder op een betere informatievoorziening voor asielzoekers. Voordewind stelt dat het in noodopvangcentra een algemeen probleem is dat mensen niet weten waar ze aan toe zijn.
Vandaag verlaten zestig asielzoekers de noodopvang in Alphen aan den Rijn. De immigranten, voornamelijk afkomstig uit Irak, zaten net als de 30-jarige Hussein op de eerste verdieping.

De asielzoekers worden per bus naar Ter Apel gebracht. "We hebben gisteravond te horen gekregen dat we vertrekken. Ik denk dat het te maken heeft met het incident", zegt één van de asielzoekers uit Irak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen in het AZC

Bericht door Ariel »

'Stichting die hulp biedt in azc's sympathiseert met jihadisten'

De Tweede Kamer en politie maken zich zorgen over de islamitische stichting Al-Ighaatha. De stichting bezoekt asielzoekerscentra in Nederland en België om materiële en financiële hulp te bieden, maar Al-Ighaata sympathiseert ook met jihadisten en verspreidt video’s waarin het martelaarschap wordt verheerlijkt.

Dat blijkt uit onderzoek van NRC. Al-Ighaatha bezocht al asielzoekerscentra in Brussel, Haarlem en Zutphen om asielzoekers van voedsel en andere materiële steun te voorzien. De stichting ziet het als een 'islamitische plicht' om moslims te ondersteunen. Al-Ighaatha is Arabisch voor 'de redding'.

Video
Het vrijwilligerswerk dat ze uitvoeren, beschrijven zij via hun Facebook-pagina – die wordt gevolgd door meer dan 3.000 mensen – als 'een druppel op de gloeiende plaat'. De stichting wil dat moslims die in Europa aan zijn gekomen 'de ware islam weer gaan praktiseren', want dan krijgt de moslimgemeenschap haar 'glorie, eer en macht terug'.

Al-Ighaatha zet sociale media in om mensen te werven voor de stichting, maar verspreidde daarop ook een video waarin het martelaarschap wordt verheerlijkt. Ook hebben zich jihadsympathisanten bij de stichting gevestigd. De teruggekeerde Syriëganger Jordi de J. en andere jihadsympathisanten zijn actief betrokken bij Al-Ighaatha.

Naast de steun voor vluchtelingen, worden ook terrorismegevangenen financieel ondersteund. 'Om meer bestedingsruimte te bieden', zegt de stichting zelf. Al-Ighaatha zou onder anderen Mohammed B. en Azzedine C. hebben geholpen, al ontkent de stichting dat zelf tegen het dagblad. Al-Ighaatha zegt te collecteren voor de moslimgevangenen omdat ze 'zonder enige vorm van duidelijk bewijs' zijn opgepakt door 'de vijanden van Allah'.

De activiteiten van de Al-Ighaatha worden in de gaten gehouden. Na vragen van NRC heeft de stichting alle uitingen die wijzen op sympathie voor jihadisme verwijderd van de sociale media-kanalen.

De politie gaat een strafrechtelijk onderzoek starten en ook in de Tweede Kamer wordt met lede ogen gekeken naar de activiteiten. Een meerderheid wil dat de stichting niet meer in asielzoekerscentra mag komen. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers is minder bezorgd. 'Zieltjes winnen mag, zolang de vluchtelingen dit niet als ongewenst ervaren'.
Tja.. :nietverstaan: .'Zieltjes winnen mag
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie