Problemen en andere ellende met en door asielzoekers.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Pilgrim

Re: Asiel en immigratieproblemen in het buitenland

Berichtdoor Pilgrim » Do Okt 01, 2015 11:57 pm

Rechters voor een zenuwinzinking

Geplaatst op 1 oktober 2015

Als we deze vluchtelingencrisis ooit onder controle willen krijgen, zullen al onze maatschappelijke componenten hier actief aan moeten meewerken. Als ons asielrecht moet blijven voortbestaan, moeten we de uitzettingen consequent blijven uitvoeren, anders is de hele discussie puur van academische aard.

Maar Duitse rechtbanken doen hier niet aan mee. Zo kun je volgens de opvatting van de administratieve rechtbank in Darmstadt een gedulde “vluchteling” het leven in Nederland niet aandoen. Want de Somaliër zou daar wellicht zonder dak boven zijn hoofd en zonder eten moeten rondkomen. Dat zou volgens de rechtbank een schending van de menselijke waardigheid zijn, die door de grondwet wordt gegarandeerd in Artikel 1.

Met deze motivering heeft de rechtbank nu een jonge man voorlopig beschermd tegen de uitzetting naar het buurland. En hij is niet alleen: ook enkele andere Somaliërs hebben de afgelopen dagen gelijksoortige vonnissen voor de rechtbank van Darmstadt bevochten.

Daarmee valt het zogenaamde Dublin-systeem, dat de verantwoordelijkheid van Europese landen voor asielzoekers regelt, steeds meer uit elkaar. Daarvoor hadden Duitse rechtbanken er al hun twijfels over geuit of “vluchtelingen” met het oog op de levensomstandigheden naar Griekenland of Italië teruggestuurd mogen worden.

In Italië gaat het, net zoals nu in Nederland, om gedulde buitenlanders. Hier had dezelfde kamer van de administratieve rechtbank Darmstadt met haar vonnissen twee jaar geleden een debat geïnitieerd. Wat volgde waren gelijkluidende vonnissen van andere rechtbanken ter bescherming tegen een uitzetting naar Italië.

In dit geval had een 29-jarige man uit Somalië in Nederland bescherming gezocht. Zijn asielaanvraag werd weliswaar afgewezen, maar zijn terugreis naar Somalië was praktisch uitgesloten. Het land bezit al tientallen jaren lang geen functionerende staatsstructuren.

In Nederland leefde de Somaliër op straat en mocht niet werken. Daarop besloot hij in september 2013 de trein naar Duitsland te nemen. Hier diende hij eind vorig jaar een nieuwe asielaanvraag in.

Dat is eigenlijk niet mogelijk, wanneer een buitenlander al in een ander Europees land asiel heeft aangevraagd. Daarom zou hij naar Nederland teruggebracht moeten worden, wat de administratieve rechtbank in februari ook toestond.

Dezelfde rechtbank hief haar eigen beslissing nu echter in een kort geding op. Het standpunt van een kerkelijke mensenrechtengroepering uit Nederland zou de conclusie toestaan dat de Somaliër onder onwaardige omstandigheden zou moeten leven.

Het zou niet met zekerheid zijn uit te sluiten “dat de rekwestrant bij een terugkeer naar Nederland opnieuw dakloos en zonder de verzorging met levensmiddelen zou zijn”, stelde de voorzittende rechter vast. “Gezien de op het spel staande lichamelijke ongeschondenheid” zou het belang van de Somaliër zwaarder wegen dan het “openbare belang van gevangenschap”.

Met zo´n “rechtspraak” mogen we er niet verbaasd over zijn waarom de “vluchtelingen” naar Duitsland komen. Ze krijgen hier niet alleen een hoge uitkering, maar ook de wetten ende rechtbanken zijn hen gunstig gezind, ook al speelt hierbij de gerechtigheid blijkbaar geen rol meer.

Bron: http://heckticker.blogspot.nl

Auteur: Thomas Heck

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/10/01 ... inzinking/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 02, 2015 12:44 am

Het zou niet met zekerheid zijn uit te sluiten “dat de rekwestrant bij een terugkeer naar Nederland opnieuw dakloos en zonder de verzorging met levensmiddelen zou zijn”, stelde de voorzittende rechter vast. “Gezien de op het spel staande lichamelijke ongeschondenheid” zou het belang van de Somaliër zwaarder wegen dan het “openbare belang van gevangenschap”.

Leuk nieuws voor de paar honderd uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam. Die staan binnenkort weer op straat . Zeg het voort dat ze in Duitsland welkom zijn.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 02, 2015 12:55 am

Men wordt wijs in Duitsland . Duitsland wil opvang vluchtelingen bij de grens. Nu nog Merkel er uitschoppen ,en misschien komt het dan nog goed met de Duitsers.

Duitsland wil bij de landsgrenzen transitiezones inrichten voor vluchtelingen. Daar zullen vluchtelingen tot maximaal een week worden opgevangen om te kijken of ze in Duitsland kans maken op asiel. Als dat niet zo is kunnen ze direct worden teruggestuurd. Dat staat in een wetsontwerp van het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken.

Als in een week tijd niet duidelijk is of een vluchteling kans maakt op asiel dan wordt hij of zij toegelaten, staat in de ontwerpwetstekst. Als een asielaanvraag niet ontvankelijk of "duidelijk ongegrond" wordt verklaard, kan de vluchteling meteen worden uitgezet. De bedoeling is dat Duitsland met de wet gelukszoekers kan weren.
Minister Thomas de Maizière van Binnenlandse Zaken vindt dat de politiek maatregelen moet nemen vanwege de grote stroom vluchtelingen naar Duitsland.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Okt 02, 2015 5:45 am

Ariel schreef:
Als dat niet zo is kunnen ze direct worden teruggestuurd.

Ik vraag me altijd af hoe dat precies gaat. Worden ze dan aan de andere kant van de grens geparkeerd, en wat gebeurt er vervolgens?
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 02, 2015 10:04 am

Ali Yas schreef:Ik vraag me altijd af hoe dat precies gaat. Worden ze dan aan de andere kant van de grens geparkeerd, en wat gebeurt er vervolgens?

:thinking: Politiebus, vliegtuig...Nahhhh... :no1: Dat zal niet gebeuren. Het zijn loze praatjes en wishful thinking van een wanhopige Minister Thomas de Maizière van Binnenlandse Zaken. Maar wie weet houdt hij wat Duitsers rustig door dit te zeggen.

King George

Berichtdoor King George » Vr Okt 02, 2015 10:54 am

Duitsland heeft dus het stokje van Nederland overgenomen als het om het spelen van de Gekke Henkie gaat. Er is een tijd geweest dat Duitse gemeenten bijvoorbeeld junks een enkeltje naar Rotterdam CS en een cheque om te wisselen op Rotterdam CS gaven om zich te kunnen vervoegen bij perron nul. Zeg maar een soort oprotpremie. Zijn die enkeltjes geen optie voor ons om het vuil over de schutting te gooien?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 02, 2015 12:16 pm

Ja...blijkbaar denken de asielige dat ze recht hebben op belastinggeld dat door de Duitsers opgebracht moet worden. Ze krijgen bed, bad en brood, maar dat blijkt toch niet voldoende voor de inhalige stakkers.

Vluchtelingen bestormen sociale dienst Duitsland

Ongeveer honderd bijstandgerechtigden van voornamelijk Arabische en Afrikaanse herkomst hebben maandag geprobeerd de sociale dienst in de Duitse stad Halle te bestormen omdat men de wachttijd aan de loketten te lang vond. Hierbij is veiligheidspersoneel gewond geraakt. Dit meldt de Duitse internetkrant die freie Welt.

In Halle (Duitsland) is een grote politiemacht ingezet om een op handen zijnde bestorming van de lokale Sociale Dienst door vluchtelingen te kunnen voorkomen. Volgens mededelingen van de politie drongen ongeveer 100 personen ongecoördineerd op naar de ingang van het gebouw. Veiligheidsmedewerkers probeerden de storm te trotseren, waarbij 4 veiligheidsmensen lichte verwondingen opliepen.

Slechts door ingrijpen van de politie kon de situatie onder controle worden gebracht. Op het internet circuleren video’s waarop is te zien hoe het voornamelijk Arabieren en Afrikanen betreft die op gewelddadige wijze het gebouw probeerden binnen te dringen. Volgens de Duitse radiozender MDR SACHSEN-ANHALT zou het met name Syrische vluchtelingen betreffen. Een woordvoerster der Polizeidirektion Halle wist te zeggen dat –op de lichtere verwondingen na- er verder niets gebeurd is, en dat daarom niet van alle geweldplegers de personalia zijn opgenomen.

Politiewoordvoerder Richter verklaarde: ‘Het voorval zal voor de deelnemers geen strafrechtelijke gevolgen hebben. Voor het toebrengen van lichamelijk letsel aan de veiligheidsmensen is geen aangifte gedaan omdat niet meer is te achterhalen, wie nu precies aan wie, letsel heeft toegebracht’.

De bestorming hing er mee samen dat maandag een hoofdbetaaldag voor de sociale dienst betreft. Aan de loketten van de sociale dienst wordt dan ook geld en vouchers (cadeaubonnen) aan asielzoekers uitgegeven. Door de sterk toegenomen aantallen van asielzoekers ontstonden wachttijden van enkele uren, en voor opening stonden er dan ook al 300 mensen voor het gebouw op uitbetaling van de sociale uitkering te wachten.

Volgens de politie ontstond het tumult toen sommigen probeerden voor te dringen in de rij. Dit zorgde voor irritatie waarop steeds meer en meer wachtende vluchtelingen voordrongen. Toen veiligheidspersoneel de situatie weer onder controle probeerde te krijgen, bleef een aanzienlijk aantal vluchtelingen volharden in het voordringen.

bron

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Vr Okt 02, 2015 4:03 pm

Duitsland: Migranten erin, Duitsers eruit

Hamburgse stadsambtenaren hebben gezegd dat als eigenaren van leegstaand vastgoed geweigerd hebben om hun eigendommen vrijwillig beschikbaar te stellen voor de stad, de stad zou hierdoor het recht moeten krijgen het af te dwingen.

De voorgestelde confiscatie van privé-land en gebouwen is een inbraak op het eigendomsrecht van de inwoners van Hamburg. Het komt neer op een onteigening door de staat en een "intimidatiewet" — André Trepoll, Christelijk Democratische Unie.

"Wanneer een eigendom in beslag is genomen... kan een rechtsgeding om de wettigheid ervan te bepalen alleen na de beslaglegging verlegd worden. Maar de accommodatie zou in ieder geval geslaagd zijn." — Boris Palmer, burgemeester van Tübingen.

Ambtenaren in Noordrijn-Westfalen hebben een privé resort bemachtigd in Olpe om 400 migranten van onderdak te voorzien.

"Ik kan onmogelijk begrijpen hoe de stad mij zo kan behandelen. In mijn leven heb ik door veel pijn en verdriet heen moeten vechten en dan krijg ik nu vervolgens een ontruimingsbevel op mijn dak. Het voelt als een mes in mijn rug." — Bettina Halbey, een 51-jarige verpleegster nadat haar verteld werd dat ze verzocht wordt haar appartement te verlaten en plaats te maken voor migranten.

De huisbaas krijgt €552 per opgevangen migrant. Door zoveel mogelijk migranten in zijn landgoed op te vangen, kan hij zelfs tot meer dan 2 miljoen euro in een jaar vangen van de overheid.

Aangezien migranten het zich niet kunnen veroorloven om nieuwbouwwoningen te huren... moeten er verhuizingen worden geïnitieerd... mensen met een hoger inkomen een duurdere woning voor zichzelf kopen of laten bouwen, zodat de goedkopere woningen voor de migranten vrij komen te staan." — Het Berlijns Instituut voor Stedelijke Ontwikkeling, Woningbouw en Hypotheekbank.

"Wat ik heb gezien, was ongelofelijk: De oudere vrijwilliger tilde de tafel half op, keek de migrant aan en bewoog zijn hoofd vragend richting de migrant zodat hij hem een handje zou helpen. De migrant stond er eventjes en liep erna gewoon weg."

Duitse autoriteiten passen hardhandige tactieken om onderdak te vinden voor honderden of zelfs duizenden migranten en vluchtelingen, die vanuit Afrika, Azië en het Midden-Oosten het land binnenstromen.

Nu de al bestaande verblijven propvol zitten, proberen federale, provinciale en lokale autoriteiten legaal- en moreel gezien dubieuze maatregelen te nemen om plaats te maken voor nieuwkomers, waaronder de onteigening van privé-eigendommen en het uitzetten van Duitse burgers uit hun woning.

Duitse belastingbetalers worden ook verplicht om gigantische economische opofferingen te maken om de stroom van migranten te kunnen huisvesten, waarvan velen waarschijnlijk nooit een baan zullen vinden in het land. De resterende 800,000 migranten die in 2015 in Duitsland verwacht worden zullen de belastingbetalers per jaar, minstens 11 miljard euro kosten ($12 miljard), plus de aankomende jaren.

Naarmate de migratiecrisis toeneemt, en Duitsers steeds gevoeliger worden voor de abnormale economische, financiële en sociale kosten die hun de komende jaren te wachten staan, neemt ook de woede toe.

In Hamburg, de op één na grootste stad van Duitsland, hebben gemeenteambtenaren op 23 september een brutaal wetsontwerp voorgesteld in het lokale parlement (Hamburgische Bürgerschaft). Hierin staat dat de stad toestemming moet krijgen om leegstaand commercieel vastgoed in beslag te nemen voor het huisvesten van migranten.

Stadsambtenaren beweren dat de maatregelen nodig zijn omdat er meer dan 400 nieuwe migranten per dag aankomen in Hamburg, en alle bestaande verblijven vol zitten. Ze zeggen dat eigenaren van leegstaand vastgoed geweigerd hebben om hun eigendommen vrijwillig beschikbaar te stellen voor de stad. De stad zou hierdoor het recht moeten krijgen het af te dwingen.

De maatregel, waar binnen de komende twee weken oveer gestemd gaat worden in het Hamburgse parlement, wordt door degenen links in het politieke spectrum toegejuicht. "We doen er alles aan om te verzekeren dat de vluchtelingen tijdens de aankomende winter niet dakloos zullen zijn," zei Till Steffen, senator van de groene partij. "Om deze reden moeten we gebruikmaken van de leegstaande commerciële gebouwen."

Anderen beweren dat deze pogingen van de staat, om privé-eigendommen in beslag te nemen, autocratisch zijn en sterk neigen richting communisme. "De voorgestelde confiscatie van privé-land en gebouwen is een inbraak op het eigendomsrecht van de inwoners van Hamburg," zei André Trepoll van het centrum-rechtse Christelijk Democratische Unie (CDU). "Het komt neer op een onteigening door de staat." Hij noemde de voorgestelde wet een "intimidatiewet" die neerkomt op een politieke dambreuk met ingrijpende gevolgen." Hij voegde toe: "Het doel heiligt niet alle middelen."

De leider van de Vrije Democraten (FDP) in Hamburg, Katja Suding, zei dat de voorgestelde wet "grensoverschrijdend is... Dit soort dwangmaatregelen zullen de afkeer richting vluchtelingen alleen maar voeden."

In Tübingen, een dorp gelegen in Baden-Württemberg, heeft burgemeester Boris Palmer (tevens van de Groene Partij) voorgesteld om leegstaande woningen te verhuren of te verkopen om migranten in te huisvesten. Daarnaast is hij ook aan het dreigen dat hij eigendommen van huisbazen in beslag zal nemen die weigeren toe te stemmen met zijn voorstel. In een interview met Die Welt zei hij:

"In de geschreven voorstellen adviseer ik dat het politierecht (Polizeigesetz) ons de mogelijkheid biedt om in geval van nood huizen voor een aantal maanden in beslag te nemen. De wet staat voor beslaglegging bij noodgevallen. Ik had dit willen voorkomen, maar er is geen andere manier, ik zal gebruikmaken van deze wet."

Toen hem werd gevraagd of hij bang was voor een rechtszaak, zei hij:

"Nee, het politierecht heeft duidelijke regels. Wanneer er in het dorp veel dakloosheid dreigt te komen, mogen er leegstaande huizen in beslag worden genomen. Dit noodgeval kan zich ontwikkelen wanneer accommodaties vol komen te zitten en we blijvend 50 nieuwe migranten binnenkrijgen in Tübingen. Wanneer een woning in beslag is genomen, bevelen we directe handhaving. Een rechtsgeding om de wettigheid ervan te bepalen kan zodoende pas na de beslaglegging verlegd worden. Maar de accommodatie zal in ieder geval geslaagd zijn."

In februari 2015 hebben ambtenaren in Noordrijn-Westfalen (NRW) een privé-resort bemachtigd in Olpe om 400 migranten van onderdak te voorzien. Het oorspronkelijke plan was dat het dorp het resort zou kopen van de Beirese eigenaren en het vervolgens te verhuren aan NRW, maar ambtenaren van NRW besloten om het eigendom in beslag te nemen. Volgens Ralf Jäger, de NRW'se minister van Binnenlandse Zaken, mogen eigendommen in beslag worden genomen wanneer er "gevaar dreigt voor de openbare orde en veiligheid," en de dreiging van een massa-dakloosheid past bij dit plaatje.

In Nieheim, een ander dorp in NRW, maakt burgemeester Rainer Vidal gebruik van een legaal manoeuvre genaamd "recht van terugname" (Eigenbedarf) door de huur van Duitse burgers te beëindigen die in appartementen wonen die in eigendom zijn van de staat, zodat migranten in kunnen trekken.

Op 1 september ontving de 51-jarige Bettina Halbey, die al meer dan 16 jaar in haar appartement woont, een brief met het verzoek dat ze haar appartement zal moeten verlaten tot mei 2016 zodat migranten in kunnen trekken. Halbey was in shock:

"Ik sta versteld. Ik kan onmogelijk begrijpen hoe de stad mij zo kan behandelen. In mijn leven heb ik door veel pijn en verdriet heen moeten vechten en dan krijg ik nu vervolgens een ontruimingsbevel op mijn dak. Het voelt als een mes in mijn rug."

Halbey, werkzaam als verpleegster, zegt dat het erg moeilijk zal zijn voor haar om een nieuw appartement te vinden. "Ik heb een hond en een kat. Veel huisbazen moeten er niet een denken om aan mij te verhuren."

In hetzelfde gebouw heeft een alleenstaande moeder met twee kinderen tot augustus 2016 de tijd gekregen om haar appartement te verlaten, tevens vanwege de huisvesting van migranten. In de eerste instantie kreeg ze het bevel om de woning te verlaten tot november 2015, maar haar uitzetting is uitgesteld zodat haar dochter het schooljaar af kan maken zonder verhindering.

In een interview met het nieuwsblad Westfalen-Blatt zei Vidal, een onafhankelijke die tot geen politieke partij behoort: "Ik weet dat dit een onconventionele maatregel is, maar als gemeenschap zijn we verplicht migranten te voorzien van huisvesting." Hij zei dat hij het gehele appartementencomplex om wilt bouwen tot een verblijf voor migranten. Volgens Vidal zal het financieel niet haalbaar zijn om ze elders te huisvesten.

In sommige gevallen zetten huisbazen inwoners eruit die er al een lange tijd wonen, simpelweg omdat de overheid ze meer geld aanbiedt voor het huisvesten van migranten dan dat ze verdienen aan de huur van de huidige inwoners.

In Braunsbedra, een klein dorpje in de staat Saksen-Anhalt heeft een huisbaas tientallen inwoners uit een appartementencomplex gezet om migranten te huisvesten. Volgens de lokale media krijgt de huisbaas, Marcus Skowronek, €552 voor elke migrant die hij opvangt. Door zoveel mogelijk migranten op te vangen, kan hij tot wel meer dan 2 miljoen euro in een jaar vangen van de locale en regionale overheden.

Toen verslaggevers van de publieke omroep Mitteldeutscher Rundfunk het landgoed bezochten om Kowronek te interviewen zei hij:

"Ik verzoek jullie om het pand te verlaten. Jullie zijn bij deze verbannen (Hausverbot) uit het gebouw. Verlaat alsjeblieft het pand. Het spijt me. Anders zal ik de politie moeten bellen. Alsjeblieft, ga weg."

In Berlijn heeft Het instituut voor Stedelijke Ontwikkeling, Woningbouw en Hypotheekbank (Berliner Institut für Städtebau, Wohnungswirtschaft und Bausparwesen, IFS) gewaarschuwd dat gezien de toestroom van migranten, de vraag naar huisvesting de komende jaren overtroffen zal worden. Van de 285,000 gebouwen die een vergunning hebben gekregen in 2014, waren alleen 56,000 appartementen in een gebouw met een meerdere eenheid van het soort dat geschikt zou zijn voor migranten.

Het IFS doet nu een oproep voor een initiatief van een proces, waarbij Duitsers die momenteel wonen in een goedkope woning, maar een duurdere woning wel zouden kunnen betalen, verzocht worden om te verhuizen uit hun huidige woning om plaats te maken voor migranten. Het IFS zei:

"Aangezien migranten het zich niet kunnen veroorloven om nieuwbouwwoningen te huren, een grote meerderheid kan alleen een goedkopere woning betalen, moeten er verhuizingen worden geïnitieerd waarop een kettingreactie volgt. (Umzugsketten). Bij deze verhuizingen zullen mensen met een hoger inkomen een duurdere woning voor zichzelf kopen of laten bouwen, zodat de goedkopere woningen voor de migranten vrij komen te staan."

Het IFS geeft geen uitleg over waarom er van Duitsers, die momenteel leven binnen hun mogelijkheden, nu plotseling wordt verwacht zich in de schulden te werken door een duurdere woning aan te schaffen.

Duitsers worden niet alleen uit huis gezet om plaats te maken voor migranten, ze worden tevens uit scholen weggejaagd.

In Lübbecke, een ander dorp in NRW, hadden docenten en leerlingen minder dan 24 uur om de Jahn-Realschule, een middelbare onderwijsinstelling voor 150 leerlingen, leeg te ruimen om plaats te maken voor 300 migranten.

De directrice, Marion Bienen, vertelde dat ze dinsdag 15 september om 17:30 bericht kreeg van de gemeente dat woensdag 16 september de laatste lesdag zou zijn. De leerlingen werden verzocht al hun bezittingen op het terrein onmiddellijk mee te nemen, en een week vrij te nemen totdat er een alternatieve lesruimte werd gevonden. Bienen zei:

"Mijn leerlingen zijn ook mensen. Ze mogen niet zo worden behandeld. Ze kregen 15 minuten om hun bezittingen uit het lokaal te halen. Ze moesten eruit. De uitzet leek net of het plaatsvond tijdens oorlogstijd... Er is niets besproken, niemand heeft ons gewaarschuwd."

Het centrum voor Economische Studies, een denktank gevestigd in Münich, heeft een rapport gepubliceerd waarin een waarschuwing staat dat dat meerendeel van de migranten die naar Duitsland komen, niet eens de basiskwalificaties hebben die nodig zijn om werk te vinden in het land. Dit impliceert dat ze voor een lange tijd beschermelingen zullen zijn van de staat en hiermee de Duitse economie flink omlaag zullen halen. Het verslag adviseert de verlaging van het minimumloon ter preventive van een snelle groei in de werkloosheid:

"Om ervoor te zorgen dat de vluchtelingencrisis niet zal leiden tot een consistente financiële overbelasting van de Duitse belastingbetaler, zullen vluchtelingen zo snel mogelijk betaald werk moeten vinden, zodat ze kunnen bijdragen aan hun eigen bestaan. Helaas zullen velen waarschijnlijk geen werk kunnen vinden voor het minimumloon van €8,50 omdat hun arbeidsvermogen simpelweg niet genoeg is. Daarom zal het minimumloon verlaagd moeten worden, zodat het werkloosheidscijfer niet zal stijgen."

Ondertussen eisen politici dat Duitse burgers meer moeite doen om de migranten thuis te laten voelen. Echter laat een verslag uit de eerste hand van de gebeurtenissen in een vluchtelingenverblijf de frustratie zien van vele Duitsers, die deze moeite als eenrichtingsverkeer zien:

"Sinds ongeveer een week worden er 500 migranten en vluchtelingen gehuisvest in de gymzaal hier in de buurt. Ik ben er maar eens heen gegaan omdat ik de omstandigheden daar wel eens met mijn eigen ogen wilde bezichtigen. Er waren ongeveer tien voertuigen van het Rode Kruis en vrijwilligers.

"Oudere mannen van 60+ waren tafeltjes en bankjes aan het uitladen vanuit een vrachtauto, maakten ze schoon met een emmer water en een doekje, en brachten ze naar de hal...

"Wat me vooral erg boos maakte, was de vreselijke onverschilligheid van de jonge mannen. Allemaal waren ze tussen de 20 en de 30. Ze zaten er maar, rokend, verloren in hun mobiele telefoon, terwijl de vrijwilligers van 60+ aan het zwoegen waren...

"Terwijl ik keek naar hoe de vrijwilligers van het Rode Kruis aan het werk waren terwijl niemand ze verder hielp, zag ik een ongelofelijke gebeurtenis: Een oudere heer probeerde een tafel naar de hal te tillen, terwijl een vluchteling net terugkwam uit de stad met een boodschappentas. De oudere vrijwilliger tilde de tafel half op, keek de migrant aan, en bewoog zijn hoofd vragend richting de migrant zodat hij hem een handje zou helpen. De migrant stond er eventjes en liep erna gewoon weg. Ik kon mijn ogen niet geloven."
http://nl.gatestoneinstitute.org/6626/m ... n-onderdak
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

manfred

Berichtdoor manfred » Vr Okt 02, 2015 8:23 pm

Deze film is van de Hongaarse tv, maar het heeft Engels ondertitels. Het beschrijft de trein van Boedapest naar Wenen met de migranten. De vrouw die het verhaal vertelt, spreekt goed Arabisch, en ze simpelweg vertelt ons wat ze hoorde dat de migranten hebben gezegd.

Schokkend.

Dezelfde film met de Duitse subtititles is hier:

https://www.youtube.com/watch?v=TILmsHQ6DYw
Transcript:

Wenn man Nachrichten sieht, bemerkt man, dass die meisten Journalisten der ukrainischen und europäischen Sender mit den Einwanderern sympathisieren.
Wir haben Berichte gesehen, dass viele Menschen helfen und ihre Sympathie zeigen, weil die Einwanderer vor dem Krieg fliehen und alles zurücklassen müssen.
Aber die Wahrheit ist nicht so einfach.
Wir hatten Kontakt mit einer jungen Frau, die kürzlich mit dem Zug von Budapest nach Wien gereist ist.
Mit dem Zug, der von Migranten belagerd wurde, die Ungarn verlassen wollten um ins wohlhabende Deutschland zu gelangen.
Dieser Zug wurde in den europäischen Nachrichten vielfach gezeigt.
Es passierte vor ihren Augen und wenn sie nicht arabisch verstehen würde, dann würde sie vielleicht anders denken über das Geschehene. Doch Aida Bolevár konnte alles verstehen was hinter ihrem Rücken geredet wurde.
Und das hörte sie:
Ich habe fünf Jahre in arabischen Ländern gelebt. Ich spreche fließend Arabisch, kennen den Koran in und auswendig und daher ist es schlicht unmöglich, mir irgendwie zu unterstellen, ich würde etwas gegen Leute andere Nationen und Religionen haben.
Ich war in Budapest, um dort Freunde zu treffen. Als ich (für meine Rückfahrt) den Keleti-Bahnhof erreichte, war ich von dem Anblick schockiert:
Massen von Arabern, dreckig, ungewaschen und laut, die mir den Zutritt zum Bahnhof verweigerten.
Sie riefen verschiedene Beleidigungen in meine Richtung, versuchten, mir das Gepäck wegzunehmen.
Da ich, wie bereits gesagt, perfekt Arabisch spreche, verstand ich jedes Wort.
Als ich dann endlich auf meinen Zug wartete, sah ich auch, was im Bahnhof passierte.
Die Leute defäkierten ohne Scham, wo sie gerade standen,
die Frauen schrien herum, sie wurden von ihren Männern geschlagen, nicht von der Polizei, die sie nicht einmal berührte.
Kinder brüllten, es gab riesige Müllberge. Die Leute konnten keine einzige europäische Sprache,
sie waren lärmend, schreiend und alles, woran sie denken konnten, war, den Reisenden das Gepäck zu stehlen und ihnen Obszönitäten hinterherzubrüllen.
90 Prozent waren Männer zwischen 18 und 45, vollkommen gesunde Männer,
die sich von Zeit zu Zeit wildfremde Kinder schnappten und sich durch das Gewühl kämpften, wobei sie die Kinder als Schild benutzten.
Vier Personen mit Fahrkarten kamen in mein Abteil.
Wir fünf setzten uns, der Rest des Wagens war vollkommen leer. Innerhalb von Minuten geschah Unglaubliches:
Eine Riesenbrüllerei, die Fenster barsten, die Lage war entsetzlich.
Wie eine schwarze Wolke brach eine Menschenmasse über uns herein.
Es gab Streit, Schlägereien und andere abscheuliche Dinge.
Die Lage erreichte ihren Höhepunkt, als die Menge sich ganz entspannt untereinander zu unterhalten begann: Sie berieten, ob sie uns ausrauben sollten oder nicht,
denn das Ausrauben würde Allah gefallen, da wir Ungläubige waren. Was mich anging, war ich unbedingt reif für eine Vergewaltigung,
da ich nicht wie eine sittsame Frau angezogen war:
Ich habe keinen Hijab, bin also folglich kein Moslem und daher schlecht.
Der Zug hielt. Die Durchsage auf Englisch und Deutsch verkündete, daß der Zug nicht weiter fährt.
Meine vier Mitreisenden und ich, die wir Fahrkarten hatten, kämpften uns unseren Weg durch die arabischen Massen.
Zunächst wollten sie uns nicht weglassen, redeten davon, uns als Geiseln zu nehmen, uns aufzuhalten.
Der Zug wurde bei diesem Stop vollkommen belagert.
Noch mehr Illegale erschienen, die Essen, Brot, Äpfel und diverse Kekse hatten, was sie allesamt auf den Boden warfen
und darübertrampelten. Sie riefen immer wieder
“MONEY!” “Give us money!”
Sie grabschten die Leute an, versuchten, Wertsachen zu stehlen,
griffen nach deren Gepäck, ließen sie nicht durch, sie schubsten und beleidigten.
Alle diese Einwanderer wollen nur europäische Sozialleistungen. Keiner von ihnen hat die Absicht einen Beruf zu erlernen oder sich mit etwas zu beschäftigen.
Abgesehen von ihrem Hass, und ihrer absoluten Verachtung haben sie den europäischen Menschen nichts zu geben.
Warum überrascht uns also (der Terroranschlag) vor einigen Wochen im Zug in Amsterdam.
Diese Menschen sind die gleichen, die Europa im Namen der Toleranz aufnimmt.
Bevor wir diese Menschen aufnehmen schlage ich vor, dass wir die arabische Sprache lernen.
Damit wir begreifen und sehen: Während sie uns von vorne anlächeln, spucken sie uns von hinten an.
Ich habe es mit eigenen Augen gesehen.

Als je ziet nieuws, zult u merken dat de meeste journalisten van de Oekraïense en Europese stations sympathiek tegenover de immigranten.
We hebben rapporten dat veel mensen te helpen en tonen hun sympathie, omdat de immigranten de vlucht voor de oorlog en al moeten vertrekken gezien.
Maar de waarheid is niet zo eenvoudig.
We hadden contact met een jonge vrouw die onlangs is gereisd met de trein van Boedapest naar Wenen.
Met de trein, die geladen was Gerd migranten die wilden naar Hongarije te laten aan de welvarende Duitsland te bereiken.
Deze trein is getoond in de Europese nieuws vaak.
Het gebeurde in het bijzijn van hun ogen en als ze niet begreep Arabisch, zouden ze misschien anders over denken wat er gebeurd. Maar Aida Bolevar kon alles wat er gezegd werd achter haar rug te begrijpen.
En dat ze hoorde:
Ik heb vijf jaar Arabische landen gewoond. Ik spreek vloeiend Arabisch, de Koran weet binnen en van buiten en daarom is het gewoon onmogelijk voor mij om een ​​of andere manier impliceren, zou ik iets tegen mensen van andere landen en religies.
Ik was in Boedapest om vrienden te ontmoeten. Toen ik (voor mijn terugreis), het treinstation Keleti bereikte, was ik geschokt door de aanblik:
Massa van Arabieren, vieze, ongewassen en luid, die mij de toegang tot het station geweigerd.
Ze noemden diverse beledigingen in mijn richting, proberen weg te nemen mijn bagage.
Aangezien ik, zoals ik al zei, perfect Arabisch sprekende, begreep ik ieder woord.
Toen ik eindelijk wachtte mijn trein, zag ik wat er gebeurde op het station.
Mensen defäkierten zonder schaamte waar ze stonden,
de vrouwen schreeuwden rond, ze werden geslagen door hun echtgenoten, niet door de politie, die ze niet eens aanraken.
Kinderen schreeuwen, waren er enorme stapels vuilnis. Mensen konden niet alleen Europese taal,
ze waren luidruchtig, schreeuwen en alles wat ze kon denken was, reizigers om bagage te stelen en hinterherzubrüllen ze obsceniteiten.
90 procent waren mannen tussen de 18 en 45, perfect gezonde mannen,
de tijd om vreemden te voltooien pakte de kinderen van de tijd en vocht door de menigte, waar vroeger de kinderen als schild.
Vier mensen met tickets kwam in mijn vak.
We namen onze stoelen vijf, de rest van de auto was helemaal leeg. Binnen enkele minuten kwam ongelooflijk:
Een Riesenbrüllerei, de meeste ramen, de situatie was verschrikkelijk.
Als een zwarte wolk brak een menigte op ons.
Er waren ruzies, vechtpartijen en andere afschuwelijke dingen.
De situatie bereikte zijn hoogtepunt toen de menigte begon heel ontspannen met elkaar te vermaken: Ze geraadpleegd of ze moeten beroven ons of niet,
want dat zou beroven Allah vond want we waren ongelovigen. Zoals voor mij, ik was absoluut rijp voor een verkrachting,
want ik was niet gekleed als een ingetogen vrouw:
Ik heb geen hijab, dus daarom ben geen moslim en dus slecht.
De trein stopte. De aankondiging in het Engels en Duits aangekondigd dat de trein niet bewoog.
Mijn vier metgezellen en ik, hadden we kaartjes, onze manier vochten ons een weg door de Arabische massa's.
In eerste instantie wilde ze niet om ons te verlaten, sprak van het nemen van ons gegijzeld om ons te stoppen.
De trein werd volledig belegerd bij deze halte.
Nog meer Illegale bleek dat voedsel, brood, appels en verschillende koekjes hadden wat ze allemaal zelf gooide op de grond
en ongeveer vertrappen. Ze herhaaldelijk opgeroepen
"" GELD! "Geef ons geld!"
Ze pakte voor de mensen die probeerden om waardevolle spullen te stelen,
pakten hun bagage, hebben ze niet door te laten, ze geduwd en beledigd.
Al deze immigranten willen enige Europese sociaal. Geen van hen heeft de intentie om een ​​vak te leren of om te gaan met iets.
Afgezien van hun haat en hun absolute minachting moeten ze de Europese mensen niets geven.
Waarom verrast ons dus (de terroristische aanslag) een paar weken geleden op de trein in Amsterdam.
Deze mensen zijn hetzelfde, die Europa in de naam van tolerantie neemt.
Voordat we nemen deze mensen, ik stel voor dat we leren van de Arabische taal.
We begrijpen en te zien: ze lachen naar ons vanaf de voorzijde, terwijl ze spugen ons van achter.
Ik heb het gezien met mijn eigen ogen.

Ariel, please correct the Dutch....

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 02, 2015 9:56 pm

manfred schreef:
Ariel, please correct the Dutch....

I will do it later, but it is nearly perfect my friend. You are so clever. How many languages do you speak?

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Okt 02, 2015 10:31 pm

Het oorspronkelijke plan was dat het dorp het resort zou kopen van de Beirese eigenaren en het vervolgens te verhuren aan NRW, maar ambtenaren van NRW besloten om het eigendom in beslag te nemen. Volgens Ralf Jäger, de NRW'se minister van Binnenlandse Zaken, mogen eigendommen in beslag worden genomen wanneer er "gevaar dreigt voor de openbare orde en veiligheid," ...

Dit is dus diefstal gepleegd door de overheid, met misbruik van een artikel dat voor dit soort toestanden nooit kan zijn bedoeld. Ongelofelijk dat een Westerse rechtsstaat zo diep kan zinken. We moeten ons ernstig zorgen gaan maken.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Okt 02, 2015 11:20 pm

Grenscontrole België tijdens kantooruren

Vr 02 okt 2015

BRUSSEL – De aangekondigde grenscontroles in België vallen volgens Belgische media flink tegen. Aan de grens met Duitsland en Nederland zijn er acht agenten aan de slag, die alleen tijdens kantooruren werken. In het weekend wordt er niet gecontroleerd, schrijft de krant Het Nieuwsblad vrijdag.

België heeft grenscontroles ingevoerd om de vluchtelingenstroom onder controle te houden en mensensmokkelaars op te pakken. Minister Jan Jambon van Binnenlandse Zaken maakte bekend gericht te controleren.

In de praktijk is de controleactie minder groot dan gedacht, meldt Het Nieuwsblad. De acht agenten bij de tweehonderd kilometer lange grens werken van 8.45 en 11.15 uur en van 13.00 tot 15.30 uur. De controles vinden afwisselend plaats op vier grensovergangen.

bron

Pilgrim

Re: Problemen en andere ellende met en door asielzoekers.

Berichtdoor Pilgrim » Vr Okt 02, 2015 11:24 pm

Duitse vluchtelingenfamilie weigert woning omdat makelaar vrouw is

Makelaar doet verhaal op Facebook, wordt door 'gutmenschen' uitgescholden voor 'nazihoer'

Bert Brussen, 01-10-2015

Afbeelding
De makelaar Aline Kern uit Bad Kreuznach werd door Duitsers uitgemaakt voor “nazihoer”.

Een makelaar (V) in het Duitse Bad Kreuznach die onlangs aan een, volgens hun eigen zeggen Syrische, vluchtelingenfamilie een te huur staande woning wilde laten zien, werd keihard met de ontluisterende realiteit van de botsing der culturen geconfronteerd. De familie weigerde het huis met de makelaar te bezichtigen omdat de makelaar vrouw is.

De makelaar doet haar verhaal in Die Welt.

Volgens de makelaar werd zij gebeld door een man die in gebroken Duits vroeg of hij de woning voor vijf personen kon huren en of hij de woning mocht bezichtigen. Dat kon.

Eenmaal daar aangekomen trof de makelaar drie kinderen, twee mannen en een volledig gesluierde vrouw aan. De mannen weigerden haar een hand te geven.

Toen de makelaar voorstelde het pand te bezichtigen, liet één van de mannen weten dat zulks in het geheel niet mogelijk was omdat zij de mannen “al in de ogen heeft gekeken en bovendien een blonde vrouw is.”
Of het makelaarskantoor dan maar even sofort een meneer (M) wilde sturen voor de bezichtiging.

Dat gebeurde uiteraard niet en de misogynen konden naar hun appartementje fluiten.

‘Nazihoer’
De makelaar in kwestie besloot haar onluisterende multiculturele avontuur te delen op Facebook maar had geen rekening gehouden met het immer tolerante, betrokken, verschillige en fatsoenlijke medeleven der gutmensch: ze werd door meerderde blanke autochtone Duitsers (geen moslims) ‘nazihoer’ genoemd omdat ze het had gewaagd zomaar kritiek te hebben op arme vluchtelingen die vrouwen geen hand willen geven en geen huis willen bezoeken met een vrouwelijke makelaar.

Ook kreeg ze doodsbedreigingen vanuit fatsoenlijk tolerante hoek en werd haar werk erbij gesleept. De makelaar in kwestie is namelijk gemeenteraadslid voor de CDU, dus zou ze die arme vluchtelingen misbruiken om stemmen te winnen.

Duitse normen en waarden
De makelaar is niet de enige politica die geconfronteerd wordt met dergelijke uitwassen van vrede en tolerantie, zo meldt Die Welt. Ook een ander CDU-gemeenteraadslid (V) kreeg problemen vanwege haar sekse.

Zij zou met een plaatselijke imam een opvang voor vluchtelingen bezoeken maar de imam liet haar weten dat hij haar “geen hand zou geven”. Voor de gediscrimineerde vrouw in kwestie reden om de afspraak te cancelen.

Het CDU heeft inmiddels laten weten dat asielzoekers zich aan de Duitse normen en waarden moeten houden. Dus ook de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw moet worden erkend. “Iedereen die weigert een vrouw de hand te schudden negeert de waarden van een vrije samenleving”, aldus een plaatsvervangend CDU-voorzitter.

http://nieuws.tpo.nl/2015/10/01/duitse- ... -vrouw-is/

xplosive

Berichtdoor xplosive » Za Okt 03, 2015 7:27 am

Chaos as HUNDREDS of migrants storm Channel Tunnel in 'massive planned invasion'

By SCOTT CAMPBELL | PUBLISHED: 02:23, Sat, Oct 3, 2015 | UPDATED: 03:23, Sat, Oct 3, 2015

THE Channel Tunnel has been thrown into chaos after hundreds of migrants broke down fences and stormed in during a "massive invasion".

Eurotunnel services between Folkestone and Calais are affected in both directions – with passengers facing delays of up to six hours.

Officials believe the "large and co-ordinated" group planned the intrusion before attempting to reach Britain at around 12.30am on Saturday.

A Eurotunnel sokesman said: "It's a massive invasion and intrusion by a very large and co-ordinated group of migrants.

"They are being gathered up by the police authorities."

He added: "It's clearly an organised attack when it comes in such a large number, there are over 100 in this one group.

"They arrived together an in a well-organised manner, broke through the fences and all clearly knew where they were going."
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Za Okt 03, 2015 8:48 am

Zijn dit buitenlanders? Dan uitzetten naar het buitenland waar ze vandaan komen. Wel eerst even foto's maken en DNA en vingerafdrukken afnemen. Je zou gasten die zich in jouw huis zo misdragen ook meteen de deur uit gooien en ze nooit meer binnenlaten.

Maar dat is natuurlijk veel te logisch. Er zijn vast goede redenen om iets heel anders te doen, al komen we die redenen nooit te weten.

King George

Berichtdoor King George » Za Okt 03, 2015 12:10 pm

Kunnen ze niet een ander land gaan zoeken?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Okt 03, 2015 12:14 pm

King George schreef:Kunnen ze niet een ander land gaan zoeken?

:hiding: Nederland misschien?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Okt 03, 2015 11:20 pm

Wenen: Therapie van jongen werd afgezegd, omdat 500 “vluchtelingen” voor hun eerste controle kwamen

Geplaatst op 3 oktober 2015

Afbeelding

Vicepremier Reinhold Mitterlehner (ÖVP) zei op tv, toen de enorme kosten van 12,3 miljard euro voor de verzorging van “vluchtelingen” tot het jaar 2018 bekend werden, dat men van de kant van de regering geen afgunst zou willen laten opkomen – namelijk in die zin dat er wel geld zou zijn voor de ene en niet voor de andere. Er vinden echter zaken plaats waarbij men alleen maar zijn hoofd kan schudden: Een jongen uit Neder-Oostenrijk mocht woensdagmorgen niet naar de afgesproken therapie op de kankerafdeling van het Wilhelminenspital in Wenen, omdat 500 “vluchtelingen” voor hun eerste controle naar het ziekenhuis gebracht werden.

Autochtonen ten gunste van “vluchtelingen” afgewezen
De vader van de gedupeerde patiënt, Wolfgang Alphart, schetst het afzeggen van de therapie als volgt: “Mijn zoon Dominik werd door de hoofdarts Dr. Niklas Zojer, toen hij al onderweg was naar de afspraak om 08.00 uur, opgebeld dat hij niet moest komen. Als reden werd genoemd dat er chaos zou heersen in het Wilhelminenspital zou heersen – er zouden 500 ´vluchtelingen´ voor hun eerste controle naar het ziekenhuis gebracht worden.” Opmerkelijk was, aldus Wolfgang Alphart, dat Dr. Zojer tegelijkertijd aan zijn zoon de klachtenafdeling van het ziekenhuis noemde. “Zo ver zijn we gekomen! Autochtonen die keurig hun ziektekostenpremie afdragen worden voor hun verzorging afgewezen ten gunste van ´vluchtelingen´!”, ergert Alphart zich.

Arts niet voor commentaar bereikbaar
De arts, Dr. Zojer, was niet voor commentaar bereikbaar. Drie telefoontjes, eentje op woensdag en twee op donderdag, hadden geen succes. Weliswaar deelde de medewerkster mee dat de arts zou terugbellen, maar dat heeft hij niet gedaan. De medewerkster van het ziekenhuis wilde niets zeggen over het afzeggen van de therapie en over de vluchtelingenproblematiek: “Daarvoor moet u met Dr. Zojer persoonlijk spreken.”

Bron: www.unzensuriert.at

https://ejbron.wordpress.com/2015/10/03 ... le-kwamen/

Pilgrim

Re: Problemen in het AZC

Berichtdoor Pilgrim » Zo Okt 04, 2015 7:38 pm

Zorgen over 'door testosteron gedreven mannen' in Duitse azc's

Door Shari Deira | 2 okt 2015

Afbeelding
Vooral jonge mannen maken de oversteek naar Europa.

Bondskanselier Angela Merkel zei dat Duitsland een rijk land is dat migranten kan opvangen, maar de praktijk is anders. De Duitse politiebond waarschuwt dat de situatie in opvangcentra uit de hand dreigt te lopen.

Vechtpartijen, verkrachtingen; de afgelopen weken is diverse keren duidelijk geworden dat de overvolle asielzoekerscentra in Duitsland de nodige problemen met zich meebrengen. Aangezien er geen eind lijkt te komen aan de migrantenstroom naar Europa, en vooral naar Duitsland, worden de problemen er niet minder op.

Vechtpartij
Rainer Wendt, voorzitter van de Duitse politiebond, vreest dat het geweld in opvangcentra voor migranten alleen maar verder escaleert.

Deze week brak geweld uit in verschillende Duitse asielzoekerscentra. Zo gingen asielzoekers in Dresden met elkaar op de vuist en in Hamburg ging een groep van tweehonderd migranten elkaar te lijf. Bij de vechtpartij waren vooral Syriërs en Afghanen betrokken.

Wendt maakt zich vooral zorgen over de 'jonge, door testosteron gedreven mannen' in 'te kleine ruimtes', zegt hij tegen Bild. Zij gaan elkaar met wapens te lijf, die zijn gemaakt van bijvoorbeeld meubels.

Religies
De Duitse politiechef Jörg Radek zei eerder deze week al dat de politie botsende religies en etniciteiten zoveel mogelijk wil scheiden. Het kost de politie veel werk om orde te houden in de overvolle opvanglocaties.

Maar Duitsland kampt nog met een ander probleem. Steeds vaker komen migranten Duitsland binnen zonder dat zij worden geregistreerd.

Migranten die in Duitsland worden opgevangen, waren daar tot de zomer dankbaar voor, zegt minister Thomas de Maizière van Binnenlandse Zaken. Migranten werkten mee en lieten zich registreren. Nu gaan zij vaak hun eigen weg.

'Nu zijn er veel vluchtelingen die denken dat zij zelf ergens kunnen verblijven,' zegt De Maizière tegen het ZDF Heute journal. Migranten vragen niet altijd meer waar zij heen moeten. Bovendien merkt de minister ook meer onvrede. 'Ze protesteren, omdat hun opvanglocatie niet bevalt en omdat ze het eten niet lekker vinden en ze slopen meubels in de asielzoekerscenta.'

Vanwege de vele onderlinge conflicten, frustraties en bezwaren, komt het steeds vaker tot geweld. Duitsland zit dan ook aan de grens van zijn mogelijkheden, zegt vicebondskanselier Sigmar Gabriel tegen Der Spiegel.

'Natuurlijk kent het asielrecht geen bovengrens, maar steden en gemeenten hebben feitelijke grenzen.'

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2696316W/

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Okt 04, 2015 9:09 pm

Brand in noodopvanglocatie Thüringen

In een noodopvanglocatie voor vluchtelingen in Friemar in de Duitse deelstaat Thüringen is zaterdagnacht brand uitgebroken. Niemand raakte gewond volgens de politie.

Het vuur ontstond in vier noodtoiletten. Vervolgens sloeg de brand over naar de sporthal, waar de vluchtelingen waren ondergebracht. De tien asielzoekers die er verblijven, werden geëvacueerd en zijn tijdelijk elders in het gebied ondergebracht.

De brand is volgens de politie vermoedelijk aangestoken. Premier Bodo Ramelow van Thüringen reageerde ontzet. "Dat was brandstichting van een bewoond gebouw en daarmee een aanslag op het leven van mensen die in Thüringen bescherming zochten."

Er wordt door de regering van Duitsland voor het gemak maar weer aangenomen dat extreem rechts de brand gesticht heeft. Dat een asielzoeker die de opvang in Friemar niet kan waarderen het ook gedaan kan hebben durft men niet te zeggen.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Zo Okt 04, 2015 9:50 pm

Ariel schreef:Er wordt door de regering van Duitsland voor het gemak maar weer aangenomen dat extreem rechts de brand gesticht heeft. Dat een asielzoeker die de opvang in Friemar niet kan waarderen het ook gedaan kan hebben durft men niet te zeggen.

Nou ja, voor je het weet ontstaat er een heksenjacht op iedereen die de grenzen dicht wil hebben. Het wordt dan een misdaad daarvoor te pleiten, omdat je daarmee haat zaait die brandstichters motiveert. Zie je, de logica is zo simpel, die begrijpt een twaalfjarige.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Okt 05, 2015 1:06 am

Gevechtsgebied Calden: Geweld en spreekverbod

Geplaatst op 4 oktober 2015

In de “vluchtelingen”tentstad in Calden bij Kassel vechten inmiddels meerdere duizenden, deels uiterst agressieve, multicriminele zogenaamde “getraumatiseerden” hun meegebrachte oorlogen uit. PI berichtte al over de massale vechtpartij van vorige week zondag, maar nu is er nog een video opgedoken van de vredezoekers tijdens de uitoefening van hun culturele eigenaardigheden. Een hulpverleenster, die het gewaagd had om tegenover de media de gebeurtenissen te omschrijven, zou op grond van dit interview op staande voet ontslagen zijn. Spreekverboden zullen er echter niets aan veranderen dat de “asielbom” ons al spoedig om de oren zal vliegen. Dagelijks komen er nog meer van deze barbaren ons land binnen. Des te minder zij hun dromen van het Luilekkerland vervuld zien worden, hoe agressiever ze tegen elkaar worden en tegen de autochtone bevolking optreden.

Bron: www.pi-news.net

https://ejbron.wordpress.com/2015/10/04 ... eekverbod/

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Okt 06, 2015 1:04 am

Dode bij brand in azc Duitsland

Bij een brand in een asielzoekerscentrum in het Duitse Saalfeld is maandagavond een dode gevallen, waarschijnlijk een asielzoeker. De oorzaak van de brand is onduidelijk. Er is volgens de politie nog geen bewijs voor brandstichting gevonden, maar het onderzoek is nog niet afgerond. Een woordvoerster meldde dat de politie denkt dat het slachtoffer een man van 29 uit Eritrea is.

Aan het begin van de avond ontstond brand in het asielzoekerscentrum. Het lichaam van het slachtoffer werd na de brand gevonden. De andere bewoners van het drie verdiepingen hoge pand bleven ongedeerd.

Duitse asielzoekerscentra zijn in de afgelopen maanden verschillende keren het doelwit geweest van brandstichtingen. Daarbij zijn meerdere asielzoekers gewond geraakt.
bron

En weer wordt er in deze krant, en in andere kranten gesuggereerd dat de brand wel eens aangestoken kan zijn door buitenstaanders. Hou op zeg. Uit het artikel leren we dat de brand op de derde etage uitbrak. De asielzoeker zal wel in bed gerookt hebben.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Okt 06, 2015 10:40 pm

En het houdt maar niet op. Weer een massale vechtpartij in een asielopvang in Hamburg

Voor de tweede keer binnen een week is in een asielopvang in het Duitse Hamburg een grote vechtpartij uitgebroken. Ongeveer zestig vluchtelingen gingen dinsdagavond met elkaar op de vuist in de overvolle opvang in het stadsdeel Wilhelmsburg.

De vechtersbazen, vooral Afghanen en Albanezen, gebruikten onder andere ijzeren stangen om elkaar te slaan. Een ooggetuige heeft volgens de politie verklaard dat een van de vechtersbazen een vuurwapen bij zich had. Er raakten vijf mensen gewond. De politie kwam in dertig patrouillewagens naar de opvang om de boel te sussen.

Afgelopen week gingen zo'n tweehonderd Afghanen en Syriërs met elkaar op de vuist in een andere opvang in Hamburg. Het kostte vijftig politiemensen de nodige moeite om de gemoederen in de opvang in het stadsdeel Bergedorf tot bedaren te brengen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Okt 07, 2015 1:31 am

Ik begrijp de zorgen van de ouders. Zo'n hockey meisje ziet er best wel sexy uit.

Afbeelding

Zorgen om azc: 'Meisjes niet meer in rokje naar hockey'

De vele zorgen van Rijswijkers over de komst van een asielzoekerscentrum zijn ook maandagavond op een bewonersbijeenkomst niet weggenomen. De politiek neemt dinsdagavond een besluit.

Niet alleen onder bewoners lopen de meningen uiteen over de komst van een asielzoekerscentrum in de Plaspoelpolder, op het terrein van de voormalige Technische Hogeschool. Ook de politieke partijen in de gemeenteraad laveren tussen 'tegen' en 'welkom'. De raad beslist vanavond over het voorstel van het gemeentebestuur om tot maximaal 5 jaar vijfhonderd asielzoekers op te vangen.

Ed Braam van Beter voor Rijswijk heeft gehoord dat, als er een azc komt, de hockeymeisjes van de naastgelegen vereniging niet meer in hun hockeyrokjes naar de club kunnen fietsen, omdat zij 'als lekkere hapjes' zouden worden gezien. Maar Wil van Nunen van de PvdA heeft begrepen dat de hockeyclub zich juist wil inzetten voor de asielzoekers.

De grootste zorg die de bewoners van Rijswijk hebben, is de komst van grote groepen jonge mannen. ,,Als ze kunnen garanderen dat er alleen maar gezinnen komen, dan zou dat een enorme opluchting zijn,'' zegt iemand uit het 'nee'-kamp.

Maar het COA, verantwoordelijk voor de selectie van de bewoners van het azc, kan die garantie niet geven. Dat zeiden medewerkers op de speciale bewonersbijeenkomst gisteravond in De Broodfabriek, georganiseerd in samenwerking met de gemeente. Een van de bewoners vindt dat de gemeente moet eisen dat er gezinnen komen, maar wethouder Björn Lugthart zegt dat die eis niet gesteld kan worden aan het COA.

Criminaliteit
Veel vragen zijn er over de beveiliging en over toename van criminaliteit. ,,Er is een rapport uit 2006 waarin staat dat de criminaliteit toeneemt na de komst van een asielzoekerscentrum, waarom wordt dat niet op tafel gelegd?,'' zegt een bewoner.Ook de mogelijke leegloop van winkelcentrum In de Bogaard is een punt van zorg.

Volgens sommige bewoners zou niemand daar nog willen komen als 'die groepen daar gaan rondhangen'. Ook vreest een deel van de zaal voor de komst van kindbruiden.

De medewerkers van het COA, burgemeester Michel Bezuijen en vier wethouders zetten alle zeilen bij om uit te leggen dat er continu beveiliging is op het terrein en dat er voor omwonenden een speciaal telefoonnummer komt dat ze kunnen bellen als er problemen zijn. Ook kunnen zij voortdurend in gesprek blijven met het COA, ook in de jaren die gaan komen.

bron

Terug naar “Samenleving & Integratie”