Politie is machteloos

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Hans v d Mortel sr

Re: Politie is machteloos

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Dec 05, 2019 3:15 pm

Ariel schreef:
In een Burgernet-oproep wordt Alkmaarders gevraagd uit te kijken naar twee jongens met Arabisch uiterlijk van circa 15 jaar oud.

Tieners.... :emm2: Het gaat goed met Nederland. :no1:

Arabisch islamitisch moslimtuig :emm2: Het gaat bergafwaarts de zandbak in met Nederland. :SOS:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Dec 10, 2019 11:45 pm

BRIEFJE VAN JAN – Aan de politie

Door: Jan Dijkgraaf, 9:31, 10 december 2019

Afbeelding

Het leven van een oud vrouwtje of de kop van een puber dient net zo hard beschermd te worden

Beste politie,

Ik las gisteren de oproep van jullie Haarlemse collega’s.

“Dit weekend zijn er in Nederland meerdere agenten geslagen en geschopt tijdens de uitvoering van hun werk. Dit is onacceptabel! Van hulpverleners blijf je af! Steun ons en retweet #stopgeweldtegenhulpverleners #handenafvanhulpverleners #politie #brandweer #ambulance #handhaving

Ik heb daar eerlijk gezegd wat moeite mee.

Ik wil jullie best steunen, maar ik denk niet dat een retweet helpt.

Sterker: ik steun jullie al.

Ik betaal elk jaar geld.

Dat heet: belasting.

En van dat geld worden jullie geacht de veiligheid op straat te bewaken en in te grijpen waar die in het geding is.

Voorstel: ga eens vier weken stoppen met dat gepamper en ga je werk doen.

Ik bedoel: jullie collega’s in Frankrijk slaan tegenwoordig elke zaterdag burgers het ziekenhuis in die níets fout hebben gedaan en jullie laten het echte tuig onder het mom van ‘deëscalatie’ gewoon lopen. Ook omdat de politiek jullie bazen heeft gevraagd te zorgen voor elk jaar fraaiere misdaadstatistieken trouwens.

En dan nog wat: van hulpverleners blijf je inderdaad af. Maar het is vrij bizar dat ‘hulpverleners’ een status aparte hebben. Het leven van een oud vrouwtje of de kop van een puber dient net zo hard beschermd te worden.

Door de organisatie die een monopolie op geweld heeft: de politie.

Verman je, beperk je tot je kerntaak (dan maar een jaartje niet iftarren) én gebruik je bevoegdheden (en dat zwarte metalen ding).

Dan weet ik zeker dat de straat een stuk veiliger wordt.

En anders: stop met zeuren om retweets en meer personeel en erken dat dit land reddeloos verloren is.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2019/12/10/briefje-van-j ... politie-4/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Dec 12, 2019 5:35 pm

Algeheel politiek gedragen: de roep om strengere straffen voor daders van geweld tegen hulpverleners. Maar de elite ziet dat niet zitten. (want straffen helpt niet, nietwaar?)
Nu is het zo: mishandel een hulpverlener en je krijgt een taakstraf.
Doe je dat weer dan krijg je weer een taakstraf. Enz. enz.
Oproep rechters: Geen verplichte celstraf na geweld tegen hulpverleners
Rechters vragen minister Ferd Grapperhaus (Justitie) ‘met klem’ af te zien van een nieuwe wet die het onmogelijk maakt alleen een taakstraf op te leggen bij geweld tegen hulpverleners. Ze begrijpen de wens voor extra vergelding, maar vinden dat de wet maatwerk in de weg staat.

De Raad voor de Rechtspraak reageert daarmee op een wetsvoorstel van de minister. Die wil geweld tegen politie- en brandweermensen, zorgmedewerkers en andere hulpverleners strenger laten bestraffen. Daardoor kan een taakstraf alleen nog worden opgelegd in combinatie met een celstraf, zoals ook al voor bepaalde andere gewelds- en zedenmisdrijven het geval is.

Geen goed idee, vinden de rechters, die zeggen dat ze nu ook voldoende oog hebben voor de ernst van dit soort zaken. De wet belemmert volgens de Raad voor de rechtspraak mogelijkheden om rekening te houden met bijzondere omstandigheden. Er mag volgens de Raad op ‘vertrouwd worden’ dat rechters zorgvuldig straffen. ‘Dit wetsvoorstel spreekt dat vertrouwen niet uit.’
https://www.gelderlander.nl/politiek/oproep-rechters-geen-verplichte-celstraf-na-geweld-tegen-hulpverleners~a2435882/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 20, 2019 12:39 pm

Het moet niet gekker worden. :shock: Wijkagenten leggen Arabische cursus succesvol af

Afbeelding

Zeven wijkagenten in Maastricht hebben met goed gevolg de cursus Arabische Taal en Cultuur afgerond bij het Talencentrum van de Universiteit Maastricht. Dit in navolging van de politie in Weert, waar een groep agenten de cursus volgde om beter te kunnen communiceren op straat, zowel verbaal als non-verbaal, met mensen van Arabische komaf.

Vandaag ontvingen de Maastrichtse wijkagenten hun certificaat. Zij kunnen Arabische mensen nu te woord staan met de nodige basiszinnen die zij in hun werk veelal zullen gebruiken. Eventueel kunnen zij ook duidelijk maken dat een tolk onderweg is. "Ik heb immers niet de illusie dat ik vloeiend Arabisch spreek nu", lacht Simone Lucassen, wijkagent in Mariaberg.

Ik hoop nu maar dat ze het woord FOEI!!!!!! in het Arabisch kunnen uitspreken.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Dec 20, 2019 2:36 pm

De overgrote meerderheid van zogezegde Arabisch sprekende delinquenten kennen geen iota standaard Arabisch...of hebben deze agenten een diploma op zak van het verbasterde dialect-Arabisch dat de straatjongeren spreken, met heel wat invloeden en vocabularium uit de Rif streek?
Dit is echt hilarisch! Hoe ver gaan ze hun broek nog laten zakken hier in Europa?!

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Dec 20, 2019 6:14 pm

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Samenleving & Integratie”