Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

De politie staat machteloos tegenover een groep straatterroristen in de Zaandamse wijk Poelenburg. Bewoners zijn het spuugzat dat agenten zich vierkant laten uitlachen en zelfs amicaal met de relschoppers omgaan. „De groep heeft de wijk totaal in de greep.”

Online filmpjes waarop agenten lacherig op de hangjeugd reageren en hen gedag zeggen met een ’boks’ halen het bloed onder de nagels van buurtbewoners vandaan. Een paar van hen eisen een samenscholingsverbod van de ongeveer vijftig jongemannen van voornamelijk Turkse komaf. Gertjan Welgemoed van Klankbordgroep Poelenburg: „Deze jongeren terroriseren winkeliers en bewoners. Mensen voelen zich geïntimideerd, onveilig en pikken het niet langer.
Meer hier.
Spoiler! :
De politie en sociale wijkteams treden niet op. Wij staan met lege handen, het geweldsmonopolie ligt natuurlijk bij de overheid. We willen dat er per ommegaande maatregelen worden getroffen.” Vandaag praat de groep met wethouder Dick Emmer.

De meeste andere bewoners zijn te bang om er iets van te zeggen. Mevrouw De Boer: „Als je tegenwoordig iets zegt, slaan ze je de hersens in. Je hoort steeds over meer blauw op straat, maar ik zie dat niet gebeuren.” Meneer Van Splunteren: „Je kijkt eerst uit voor je eigen haggie.”

„De groep heeft de wijk totaal in de greep”, zegt gemeenteraadslid Juliëtte Rot. „Ik heb dat aan den lijve ondervonden. Ze staan regelmatig voor mijn huis en mijn auto werd bekogeld met eieren, toen een collega en ik daarin zaten.” Volgens Rot doen de politie en gemeente Zaanstad veel te weinig. „Ik heb net de wethouder gesproken. Voor het eerst gaf hij toe dat er inderdaad veel criminaliteit is, maar er is nog geen plan van aanpak.”

De ’hotspot’ van de hangjeugd is bij de plaatselijke Vomar. Aart van Haren, algemeen directeur van de keten: „Er gebeuren dingen die je mensen die hier wonen en werken absoluut niet toewenst. Klanten en medewerkers worden lastiggevallen en er is meer winkeldiefstal.” Beveiligers worden vaker ingezet. „Ze zijn er nu dagelijks, deels herkenbaar maar ook onherkenbaar.” Het probleem is daardoor volgens Van Haren beheersbaar, „maar nog niet weg.”

De aanwezige jongeren zijn zich woensdagmiddag van geen kwaad bewust. Suleyman, met een zilveren tand: „We willen gewoon bij elkaar zijn, samen leuke dingen doen, dat kunnen we alleen hier.” Jacup: „Scholen leren je alleen maar bullshit. Hier op straat voel ik me thuis. Dit zijn mijn broeders.”

De gemeente Zaanstad laat weten samen met de politie en de wijkmanager ’bovenop’ de situatie te zitten, maar wil niet inhoudelijk reageren. Ook de politie wilde nog niet reageren. „We redden dat nu niet, want dat moeten we eerst afstemmen”, zegt een woordvoerder.
Video’s vol straatterreur
Vol trots laat ’vlogger’ Ismail Ilgun zien hoe hij en zijn vrienden de wijk Poelenburg in hun greep hebben. Op een van de video’s is te zien hoe een voorbijganger op een fiets uit het niets een klap voor zijn hoofd krijgt.
Dat de jongeren zich niets aantrekken van de buurt blijkt uit de filmpjes waarin ze ’s avonds laat voor de supermarkt staan, terwijl keiharde muziek uit een auto schalt. De filmpjes dragen bij aan het gevoel van machteloosheid van de buurtbewoners. „Ik heb er een klein stukje van gezien. Ik werd er misselijk van en mijn haren gingen ervan overeind staan”, zegt een van hen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Scarlatti »

dat geeft dus mooi weer hoe de 'politie' tov het eigen volk staat, de volksverraders!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door xplosive »

Tijd voor eigen knokploegen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Turkse ettertjes in actie. Vanaf 11.15 politie in beeld. Knuppel over dit tuig, maar dat mag waarschijnlijk niet. Dan maar een vriendelijk knikje en snel weer in de politie auto stappen. Veel veiliger.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

De Turken beginnen zich oppermachtig te voelen. Dit is onze wijk.... :scratch:
Filmploeg Hart van Nederland bedreigd Verslaggeefster SBS: 'Ik ga daar nooit meer naartoe'.
Afbeelding
Een cameraman en een verslaggeefster van het SBS6-programma Hart van Nederland zijn donderdag in de Zaandamse wijk Poelenburg ernstig bedreigd door een groep Turkse jongeren. De journalisten waren bezig aan een item over overlast en intimidatie bij een winkelcentrum in de buurt, toen de mannen verhaal kwamen halen.

Na de opname van een interview met een buurtbewoner werd de situatie dreigend, aldus de verslaggeefster. Ze kreeg van een groepje van een man of acht heel duidelijk te verstaan dat ze moest oprotten uit de wijk, anders zouden ze morgen op de stoep staan van haar werkgever. Ook dreigden ze haar thuis op te zoeken. ,,Al duurt het 365 dagen, ik weet je adres te achterhalen'', zei een van de betrokkenen.

De verslaggeefster en haar cameraman verlieten daarop de wijk. Ze zei tegen het ANP de bewoners heel goed te begrijpen dat ze niet naar het bewuste winkelcentrum durven. ,,Ik zou er ook zeker niet naartoe gaan als ik er zou wonen.'' SBS6 heeft contact opgenomen met de gemeente en de politie over het incident en overweegt aangifte te doen.

Het incident deed zich voor nog geen week nadat premier Mark Rutte zich krachtig had uitgesproken tegen het bedreigen van journalisten in Nederland door Turks-Nederlandse jongeren. Hij reageerde in het programma Zomergasten op een filmpje waarin demonstrerende Turkse Nederlanders NOS-verslaggever Robert Bas het werken onmogelijk maakten in Rotterdam. Dat gebeurde na de mislukte coup medio juli in Turkije. De verslaggever werd te verstaan gegeven dat hij moest ,,oprotten''.

Rutte reageerde fel. ,,Mijn primaire eerste gevoel is: lazer zelf op. Ga zelf terug naar Turkije. Pleur op'', zei Rutte bij het zien van de beelden. Uit Ankara kwamen daarna afkeurende geluiden over de uitlatingen van Rutte. De premier blijft evenwel bij zijn woorden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Dit is het knaapje dat de filmploeg bedreigd. Wat een lelijk kind. Zijn IQ komt vast niet boven de 65 uit.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Het door inteelt beschadigde en zwakbegaafde schorem was uitgenodigd bij Pauw. Janken om een buurthuis . Piss of guys. Ga zeiken om een buurthuis in Turkije.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

xplosive schreef:Tijd voor eigen knokploegen.
Zal je eens zien hoe snel bestuurders en overheid en justitie er dan wèl bovenop kunnen zitten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

Soms moet ik er wel eens doorheen rijden. Het is een van de afgeschreven no go areas. Voorgoed niet meer Nederland. Een bijna staat in een staat. Een parallelstaat die geheel bezijden de samenleving staat. Er zullen nog meerdere gaan volgen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Een van die Turken werkt als beveiliger op Schiphol. :shock:
Het straattuig dat de Zaanse wijk Poelenburg terroriseert en filmpjes van hun machtsvertoon massaal laat delen op YouTube, wil nu toch liever van internet verdwijnen. Een van hen is bang zijn baan te verliezen als beveiliger op Schiphol.

Een groep jongeren eiste gisteren bij De Telegraaf dat hun filmpjes van de website zouden worden verwijderd.

De VVD stelt Kamervragen over de onrust in de wijk en hekelt vooral degenen die de pers bedreigden. „Dat soort mensen hoort hier niet thuis”, zegt Kamerlid Malik Azmani.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Afbeelding
En weet je wat nou zo leuk is...Er is daar een buurthuis.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Minister Steur over Zaandam. Laten we het niet groter maken dan het is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Ik wist niet dat die jongens geld voor hun filmpjes krijgen.
YouTube draait geldkraan treitervloggers dicht

De treitervlog van Zaandamse hangjongeren ziet tal van adverteerders vertrekken.

YouTube heeft de inhoud van het kanaal van Ismail Ilgun uit de wijk Poelenburg gemarkeerd als gewelddadig, laat een woordvoerder weten. Dit voorkomt dat advertenties bij de video’s worden getoond. Alleen bedrijven en instellingen die expliciet hebben aangegeven geen bezwaar te hebben bij vertoning van hun advertentie bij gewelddadige video’s, zullen nog in beeld verschijnen.

’Toejuichen’
Marieke de Raat van Camping Bakkum vindt het een goede zaak. Vandaag zei zij in deze krant dat de familiecamping niet met de inhoud van de video’s geassocieerd wil worden, en dat „hangjongeren absoluut niet onze doelgroep zijn”. Dat dit nu niet meer gebeurt, „kan ik alleen maar toejuichen”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Het door inteelt beschadigde en zwakbegaafde schorem was uitgenodigd bij Pauw. Janken om een buurthuis . Piss of guys. Ga zeiken om een buurthuis in Turkije.
Hier is die aflevering van Pauw (start op 21.40):
http://pauw.vara.nl/media/363578

Meer:

http://www.ad.nl/sterren/zonnebrillen-w ... ~a5d9077c/
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Eliabe »

De politiek is even wakker geworden. Ze schreeuwen wat en slapen weer in.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Verkiezingen komen eraan. Er moet gesuggereerd worden dat degenen die wij dienen te kiezen, zeer doortastend zijn. Zie maar:
Afbeelding
Ja, en Rutte stond vandaag heel hard woorden te gebruiken. Dat het tuig van de richel is en zo.
En over zijn gemoedstoestand: dat hij zich al dagen geïrriteerd voelt over de Zaandamse zaak.
Hoe zou hij zich wel niet voelen als hij in eigen wijk door tuig voor de grap van zijn fiets wordt geslagen?
Rutte noemt overlastgevers Zaandam 'tuig van de richel'
De groep Turks-Nederlandse jongeren die in Zaanstad overlast veroorzaakt, is volgens minister-president Mark Rutte 'gewoon tuig van de richel'. Dat zei hij vanmiddag tijdens zijn wekelijke persconferentie.

"Ik heb me er twee dagen kapot aan zitten ergeren", aldus de premier. Hij windt zich er erg over op dat gewone mensen zich in hun buurtje bedreigd voelen, zei Rutte.

De premier deed een oproep aangifte te doen. Rutte wil niks weten van een link met de gebeurtenissen in Turkije. "Het laatste wat we moeten doen is ze een genoegen doen door ze een escape te bieden door te zeggen: misschien heeft het te maken met de coup."
http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/ar ... chel.dhtml

En dan zijn er de lotgevallen van het raadslid dat de bal aan het rollen bracht:
Het Zaanse raadslid Juliëtte Rot ziet regelmatig rellende jongeren bij haar huis nadat ze de overlast van treitervloggers in de stad aan de kaak stelde. Toch houdt ze zich sterk en trekt ze zich niks aan van de intimidaties.
Video interview:
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... _op__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Hoezo geen Buurthuis? :finger:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Hoezo geen Buurthuis? :finger:
:roll:
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:Verkiezingen komen eraan. Er moet gesuggereerd worden dat degenen die wij dienen te kiezen, zeer doortastend zijn. Zie maar:
Afbeelding
Ja, en Rutte stond vandaag heel hard woorden te gebruiken. Dat het tuig van de richel is en zo.
En over zijn gemoedstoestand: dat hij zich al dagen geïrriteerd voelt over de Zaandamse zaak.
Hoe zou hij zich wel niet voelen als hij in eigen wijk door tuig voor de grap van zijn fiets wordt geslagen?
Dit is duidelijk, de verkiezingen komen eraan. Het tuig van de richel noemen is klare taal en dat moet genoeg zijn om de illusie te geven dat ie ook oplossingen heeft...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Ik denk dat hij de Pee in heeft dat Wilders gelijk heeft wat betreft deze lui. Verder interesseert het hem weinig. Maar ja, dit gedrag van de buurthuisboys speelt Geert in zijn kaart. En dat vindt Rutte niet leuk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Meer van Pauw (9-9-16) hierover + over DENK!

http://pauw.vara.nl/media/363640
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

En daarin was ook te zien hoe het de vorige buurthuizen waren vergaan. Vernield, gestript en broeihaard van ongewenste activiteiten. Zo verging het buurthuis na buurthuis. En hun voorbeeld zal gevolgd worden door de jongere jongens.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

Ariel schreef:Minister Steur over Zaandam. Laten we het niet groter maken dan het is.
Alsof het bij Zaandam ophoudt. Het is slechts een tipje van de sluier. De politie heeft er niets onder controle. Wie de vlogjes heeft bekeken kan zien dat de politie er volkomen te kakken is gezet en ook zich te kakken laat zetten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef:En daarin was ook te zien hoe het de vorige buurthuizen waren vergaan. Vernield, gestript en broeihaard van ongewenste activiteiten. Zo verging het buurthuis na buurthuis. En hun voorbeeld zal gevolgd worden door de jongere jongens.
Als je een anti-islam commercial wil wilt maken dan kun je de beelden van deze jongens goed gebruiken. Behalve grote bekken en wangedrag heeft het geloof niets te bieden. En dan heb ik het nog eens over de gruwelen van ISIS de Taliban Boko Harm enz.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

Geke Faber of Gekke Faber.

Weer zo'n PvdA-burgemeester die de realiteit totaal ontkent.


Burgemeester Faber onder vuur door #Poelenburg-problemen #Zaandam
http://deorkaan.nl/faber-onder-vuur-doo ... problemen/

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie