Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Pilgrim »

Zaans ‘tuig van de richel’ sloopte buurthuis zelf

Geplaatst op 10 sep 2016

Afbeelding
Het “Vomarplein” in de Zaandamse wijk Poelenburg.

De ‘schoften’ uit Zaandam die in opspraak kwamen na de publicatie van YouTube-video’s waarin te zien is dat zij de openbare orde in Poelenburg verstoren, hebben zelf de kansen op een buurthuis verpest. In een aflevering van Pauw zeiden de jongens dat het buurthuis na een inbraak werd gesloten.

Het blijkt echter dat deze “kwajongens” waren verbannen uit het buurthuis. Dat zegt oud-vrijwilliger Cinderella Meijer. ‘Ze hebben inderdaad geen eigen plek, omdat het elke keer wordt verpest,’ aldus Meijer bij een andere aflevering van Pauw. ‘Niet een keer, dit speelt al tien jaar. Elke keer krijgen ze een eigen plek, een eigen opvang.’

Slopen, jatten, stelen en vuurwapens
Dat duurt dan echter niet lang. Nadat het buurthuis werd opgeknapt, werden volgens Meijer nieuwe meubels, een beamer en bijvoorbeeld een tafelvoetbaltafel neergezet. ‘Alles wordt voor ze verzorgd. En dan gaan ze het slopen, jatten stelen, noem maar op.’ Dan worden de jongens verbannen. Volgens Meijer werd er zelfs met vuurwapens gedreigd, toen werd gezegd dat de jongens er niet mochten roken. Of dat verhaal over de jongens die bij Pauw zaten gaat, is niet duidelijk.

De grote groep jongeren die dagelijks voor de Vomar in de wijk Poelenburg hangt, werd bekend door heel het land, nadat de YouTube-filmpjes van Ismail Ilgun, overal werden verspreid. Toen de pers trachtte verslag te doen van de situatie in de wijk, werden cameraploegen weggejaagd door de voornamelijk Turkse jongeren. ‘Dit is mijn wijk,’ zei Ilgun bijvoorbeeld tegen Hart van Nederland.

‘Tuig van de richel’
Premier Mark Rutte noemde de jongens ‘tuig van de richel’, en burgemeester Geke Faber van Zaanstad (PvdA) bezocht vrijdag het plein waar de jongens overdag hangen. De cameraploeg van GeenStijl deed verslag van het bezoek, en werd door een groot deel van de jongeren uitgescholden.

Dat zij op de parkeergarage voor onrust zorgen, heeft volgens de jongens te maken met het feit dat ze geen plek meer hebben om ‘te hangen met broeders’. ‘We willen een buurthuis, en daarna lekker rustig naar huis,’ aldus een van de jongens, die met zonnebril op aan het woord werden gelaten bij Pauw. Dat buurthuis, de Poelenbrucht, staat er dus gewoon. De jongeren worden echter niet meer toegelaten, omdat zij voor te veel onrust zorgen, en in sommige gevallen geweld veroorzaken.

Bij Pauw, en in een nieuw videoblog van Ilgun, zeggen de jongens dat de media ‘alles verdraaien’. ‘Ik doe ook goede dingen voor die jonge jongens, ik neem rappers mee naar het plein, zodat ze dat kunnen zien en alles,’ zei Ilgun bij Pauw. Tijdens een videoblog had de Turks-Nederlandse Zaandammer het over de goede communicatie tussen de groep en de politie. ‘Ze geven ons een boks en gaan weer weg. Dan gaan we normaal doen, maar als jij met je rotgedrag dar komt, dan gaan we je ruïneren.’

http://www.elsevier.nl/nederland/achter ... 64-356764/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Vomar Poelenburg beklad met hakenkruis
Afbeelding
Het raam van de geplaagde Vomar-supermarkt in de wijk Poelenburg in Zaandam is in de nacht van zaterdag op zondag beklad met een hakenkruis. Ook is er een racistische leus op gekalkt. In gebrekkig Nederlands staat geschreven: ’Wat jullie wijk, ons land.” De tekst is inmiddels verwijderd.

De politie heeft een aangifte opgemaakt voor vernieling en baldadigheid. Een woordvoerster zegt dat er onderzoek wordt gedaan wie achter de bekladdingen zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Schoonmaakploegen worden in de nacht uit hun bed gebeld om urgent hakenkruizen te verwijderen. Dat kan niet snel genoeg gebeuren !

Was bovenstaande ooit in het nieuws gekomen zonder hakenkruis?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Schepsel »

Pilgrim schreef:
Zaans ‘tuig van de richel’ sloopte buurthuis zelf

Geplaatst op 10 sep 2016

Afbeelding
Het “Vomarplein” in de Zaandamse wijk Poelenburg.

De ‘schoften’ uit Zaandam die in opspraak kwamen na de publicatie van YouTube-video’s waarin te zien is dat zij de openbare orde in Poelenburg verstoren, hebben zelf de kansen op een buurthuis verpest. In een aflevering van Pauw zeiden de jongens dat het buurthuis na een inbraak werd gesloten.

Het blijkt echter dat deze “kwajongens” waren verbannen uit het buurthuis. Dat zegt oud-vrijwilliger Cinderella Meijer. ‘Ze hebben inderdaad geen eigen plek, omdat het elke keer wordt verpest,’ aldus Meijer bij een andere aflevering van Pauw. ‘Niet een keer, dit speelt al tien jaar. Elke keer krijgen ze een eigen plek, een eigen opvang.’

Slopen, jatten, stelen en vuurwapens
Dat duurt dan echter niet lang. Nadat het buurthuis werd opgeknapt, werden volgens Meijer nieuwe meubels, een beamer en bijvoorbeeld een tafelvoetbaltafel neergezet. ‘Alles wordt voor ze verzorgd. En dan gaan ze het slopen, jatten stelen, noem maar op.’ Dan worden de jongens verbannen. Volgens Meijer werd er zelfs met vuurwapens gedreigd, toen werd gezegd dat de jongens er niet mochten roken. Of dat verhaal over de jongens die bij Pauw zaten gaat, is niet duidelijk.

De grote groep jongeren die dagelijks voor de Vomar in de wijk Poelenburg hangt, werd bekend door heel het land, nadat de YouTube-filmpjes van Ismail Ilgun, overal werden verspreid. Toen de pers trachtte verslag te doen van de situatie in de wijk, werden cameraploegen weggejaagd door de voornamelijk Turkse jongeren. ‘Dit is mijn wijk,’ zei Ilgun bijvoorbeeld tegen Hart van Nederland.

‘Tuig van de richel’
Premier Mark Rutte noemde de jongens ‘tuig van de richel’, en burgemeester Geke Faber van Zaanstad (PvdA) bezocht vrijdag het plein waar de jongens overdag hangen. De cameraploeg van GeenStijl deed verslag van het bezoek, en werd door een groot deel van de jongeren uitgescholden.

Dat zij op de parkeergarage voor onrust zorgen, heeft volgens de jongens te maken met het feit dat ze geen plek meer hebben om ‘te hangen met broeders’. ‘We willen een buurthuis, en daarna lekker rustig naar huis,’ aldus een van de jongens, die met zonnebril op aan het woord werden gelaten bij Pauw. Dat buurthuis, de Poelenbrucht, staat er dus gewoon. De jongeren worden echter niet meer toegelaten, omdat zij voor te veel onrust zorgen, en in sommige gevallen geweld veroorzaken.

Bij Pauw, en in een nieuw videoblog van Ilgun, zeggen de jongens dat de media ‘alles verdraaien’. ‘Ik doe ook goede dingen voor die jonge jongens, ik neem rappers mee naar het plein, zodat ze dat kunnen zien en alles,’ zei Ilgun bij Pauw. Tijdens een videoblog had de Turks-Nederlandse Zaandammer het over de goede communicatie tussen de groep en de politie. ‘Ze geven ons een boks en gaan weer weg. Dan gaan we normaal doen, maar als jij met je rotgedrag dar komt, dan gaan we je ruïneren.’

http://www.elsevier.nl/nederland/achter ... 64-356764/
Wat me in dit stuk, en bij al die vergelijkbare situaties irriteert, is die onuitstaanbare, verwende afwachtendheid. Al jaren zie je eindeloos veel interviews en artikelen over ''jongeren'' die van alles willen hebben en in plaats van zelf wat op te zetten, zich zo gaan misdragen dat de slappe overheid uiteindelijk toegeeft. Ze krijgen zo van alles- waar normale mensen zelf een initiatief zouden nemen om in normaal overleg wat te gaan regelen. En we vinden het normaal!

Het wordt eens tijd dat iemand daarover valt, want hoever ben je nou afgegleden als je dat een normaal causaal verband vindt, ''ze krijgen niet alles aangeboden wat ze zouden willen en in plaats van het normaal te regelen, gaan ze natuurlijk de buurt terroriseren, ja, wat wil je, zo zonder buurthuis/voetbalveld/whatever''.

Leer ze eerst eens om iets als een beschaafd mens te regelen!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Zie ook video!
Raadslid Zaandam doet aangifte tegen hangjongeren na intimidatie
http://nos.nl/artikel/2131454-raadslid- ... datie.html

Hangjongeren uit de Zaandamse wijk Poelenburg hebben gemeenteraadslid Juliëtte Rot geïntimideerd. De Turks-Nederlandse jongeren zaten deze week samen met Rot aan tafel bij Pauw. Zij vinden dat het raadslid onterecht een negatief beeld schetst van de wijk. Rot heeft aangifte gedaan van bedreiging. "Ik ben van mijn stuk", laat ze weten.

Het raadslid van Democratisch Zaandam gaf voor de camera van NH een interview over de supermarkt die vanmiddag met een hakenkruis werd beklad. Dat interview werd afgenomen voor haar huis in Zaandam.

Op beelden is te zien dat een auto met vier hangjongeren komt aanrijden. Een van hen, de vlogger Ismail Ilgun, stapt uit en loopt met een camera in zijn hand op Rot af. Hij valt de interviewer in de rede en beschuldigt het raadslid ervan dat zij liegt. Vanuit de auto roepen andere jongeren onder meer dat ze weten waar Rot woont. Als de auto wegrijdt, steekt een van hen een middelvinger op.

Raadslid bedreigd in Zaandam
"Het was zeer intimiderend", vertelt Rot. "Ze zeiden ook: 'we weten je te vinden'. Dit is voor mij heel ingrijpend." Het raadslid vertelt dat ze in april ook al eens aangifte heeft gedaan tegen enkele hangjongeren. Daar heeft zij niets meer van gehoord. Daarna is Rot een keer met eieren bekogeld door Turks-Nederlandse jongeren.

Het DZ-raadslid voelt zich in de steek gelaten door politici in Zaandam. "Ik heb niets van burgemeester Faber gehoord, ook geen steunbetuiging. Op Twitter suggereerde een collega van de SP juist dat ik de wijk Poelenburg stigmatiseer met mijn verhalen."

"Maar mijn doel is niet om publiciteit te generen", zegt Rot. "Ik wil gewoon dat dit stopt en gebruik daarvoor mijn functie. Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk aangifte gedaan tegen deze jongeren. Er zijn volgens mij ook andere mensen die dit willen doen, maar ik weet niet of zij dat nog durven. Je ziet wat ervan komt."
Agressie en intimidatie

De groep hangjongeren kwam in het nieuws nadat ze een cameraploeg van Hart van Nederland de buurt uit hadden gejaagd. Volgens wijkbewoners veroorzaken de Turks-Nederlandse jongeren veel overlast bij een supermarkt in Poelenburg.

In de video's die vlogger Ilgun op YouTube plaatst zijn voorvallen van agressie en intimidatie te zien. Zo krijgt een fietser een klap in zijn gezicht en worden agenten beledigd.

Het optreden van de hangjongeren in Pauw maakte veel reacties los. Premier Rutte noemde de groep "tuig van de richel". Minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie zei dat hun gedrag niet kan en dat ze moeten ophouden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Zoek de verschillen

Bericht door King George »

Boven: bouwvakker - 40 uur per week werken - auto 1500 euro;
Onder: hangjongere - met uitkering - auto 132.000 euro

Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door King George »

#Zaandam Grote groep op 1 man. Eerst even lekker treiteren. Wie oh wie zijn de daders? Retorische vraag uiteraard.

Tiener knockout geslagen op kermis Zaandam http://www.telegraaf.nl/r/26587249
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Of deze groep iets te maken heeft met de mishandeling van de 16-jarige jongen is niet duidelijk.
Uhhhhhhh :thinking: Denk het niet. Dat doen die jongens nooit. Treiteren. Echt niet...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Nu ze officieel het stempel 'tuig van de richel ' hebben gekregen, wordt het dan geen tijd om aangiften te doen? Zeker als er videobewijs is?
Met alle commotie is de kans dat aangiften onderin een la verdwijnen, wat minder.
Raadslid Zaandam doet aangifte tegen hangjongeren na intimidatie
"Het was zeer intimiderend", vertelt Rot. "Ze zeiden ook: 'we weten je te vinden'. Dit is voor mij heel ingrijpend." Het raadslid vertelt dat ze in april ook al eens aangifte heeft gedaan tegen enkele hangjongeren. Daar heeft zij niets meer van gehoord. Daarna is Rot een keer met eieren bekogeld door Turks-Nederlandse jongeren.

Het DZ-raadslid voelt zich in de steek gelaten door politici in Zaandam. "Ik heb niets van burgemeester Faber gehoord, ook geen steunbetuiging. Op Twitter suggereerde een collega van de SP juist dat ik de wijk Poelenburg stigmatiseer met mijn verhalen."
http://nos.nl/artikel/2131454-raadslid- ... datie.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Bekendheid is ook niet altijd een positief ding. Een treitervlogger (17) is opgepakt voor mishandeling.
ZAANDAM - De politie van Zaandam heeft maandagochtend een verdachte aangehouden voor een mishandeling die te zien was in één van de ’treitervlogs’. Een 33-jarige Amsterdammer meldde zich zaterdagavond bij de politie en deed aangifte, naar aanleiding van beelden op YouTube. De man herkende zichzelf in de video als de fietser die mishandeld werd in de E. Heimansstraat.

Op basis van deze aangifte, de beelden op YouTube en rechercheonderzoek, is maandagochtend op last van de Officier van Justitie een 17-jarige Zaandammer aangehouden en ingesloten. Het onderzoek wordt voortgezet.

De politie doet ook onderzoek naar aanleiding van de aangifte die een Zaans raadslid heeft gedaan terzake bedreiging. Daarnaast lopen er op basis van onder meer vlogbeelden nog enkele andere onderzoeken, waaronder naar het bekladden van de supermarkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

En de leider van deze treiterbrigade trekt trekt zich niets aan van zijn familie
Morgen publiceert De Telegraaf een uitgebreid verhaal over de Zaanse treitervlogger Ismail Ilgun. Zijn familie betreurt zijn gedrag maar daar trekt hij zich niks van aan.

Ook in de plaastelijke moskee heeft men weinig invloed op Ilgun. De imam heeft de groep rondom de vlogger nog nooit aangesproken op hun gedrag. Daarmee ligt het probleem voornamelijk bij de politie. Daar wordt inmiddels gepleit voor meer bevoegdheden om de treitervloggers aan te kunnen pakken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Meer toezicht in Zaandamse wijk Poelenburg vanwege overlast

http://www.nu.nl/binnenland/4320495/mee ... rlast.html

In de Zaandamse wijk Poelenburg komt extra toezicht vanwege de overlast die wordt veroorzaakt door een groep jongeren.

Er komt meer cameratoezicht, er zal worden opgetreden tegen samenscholingen, en er zal extra worden gesurveilleerd. Ook worden mogelijk gebiedsverboden ingesteld. De gemeente Zaanstad, de politie en het Openbaar Ministerie (OM) hebben de maatregelen maandag gezamenlijk afgekondigd.

In de Zaandamse wijk zorgen jongeren voor overlast rond de supermarkt aan de E. Heimansstraat. Afgelopen weekend werd onder andere een hakenkruis op de muur van de plaatselijke supermarkt geplaatst, op de plaats waar de jongeren samenkomen.

Eerder op maandag werd ook bekend dat het raadslid Juliëtte Rot aangifte heeft gedaan van intimidatie, nadat ze tijdens een interview met RTV NH werd lastiggevallen. Eerder werd een cameraploeg van Hart van Nederland al lastiggevallen.

Volgens de jongeren heeft Rot een negatief beeld geschetst van hen en de buurt. Ze was vorige week te gast in Pauw om te praten over de overlast in de buurt. Het programma had ook vlogger Ismail Ilgün en enkele jongeren uit de buurt uitgenodigd. De uitzending zorgde voor veel reacties.

Vlogs

De jongeren, onder wie Ilgün, filmen hun gedragingen en zetten de beelden op internet. Sinds Ilgün eind juli begon met het online zetten van filmpjes, is de groep overlastveroorzakers in Poelenburg sterk toegenomen.

"We hebben hier al heel lang overlast. Maar er zijn nu opeens ook heel veel jongere kinderen verschenen", zegt secretaris Gertjan Welgemoed van de klankbordgroep Poelenburg. "Buiten dat de groep overlastveroorzakers groeit, vind ik ook dat die vlogger veel te veel ‘moments of fame’ heeft gehad", zo zegt Welgemoed. En dat sterkt andere jongeren volgens haar in hun gedrag.

Bewoners van de wijk Poelenburg bespreken de problemen dinsdag. In buurtcentrum De Poelenburcht komen de wijkbewoners bijeen. De burgemeester van Zaanstad, Geke Faber, bracht vrijdagmiddag al een bezoek aan de wijk. Hier noemde ze het gedrag van de jongeren "onacceptabel".
Ik vraag me af in welke steden waar zich dergelijke problemen voordeden de politiek een passend antwoord had en het opgelost heeft? Weet iemand een zo'n plaats?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Manon »

Tot in Spanje blijkt het nieuws te zijn over Zaandam:

More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

De aankondiging van de gemeente Zaandam voor een hardere aanpak is nog maar net oud in de wijk Poelenburg en het is nu al erg onrustig. Tientallen politieagenten waren in de wijk op de been en daarbij zijn buurtbewoners van de inmiddels beruchte wijk gearresteerd. Er zijn meerdere arrestaties verricht. Hoeveel arrestaties wil de politie niet zeggen. Tja, dat zijn de zonnekinderen van Erdo niet gewend dat ze tegen gesproken worden.
Tientallen agenten op de been in Poelenburg: buurtbewoners gearresteerd

Sinds de gemeente Zaanstad heeft aangekondigd harder op te treden tegen de hanjongeren in Poelenburg, wemelt het bij supermarkt Vomar van de agenten. Het werd er vanavond zelfs zo onrustig, dat meerdere buurtbewoners gearresteerd werden.

Vader Ali en zijn 22-jarige zoon Refik wonen in de E. Heimansstraat, waar de beruchte jongeren dagelijks hangen voor de supermarkt. Ze waren aan het barbecueën, toen ze zagen dat de straat volstond met politie. Uit nieuwsgierigheid gingen ze kijken wat er aan de hand was.

"Mijn zoon stond hier alleen te kijken, hij deed niks", vertelt vader Ali aan NH. Toen agenten hem om zijn legitimatie vroegen, weigerde hij in eerste instantie en wilde hij weten waarom hij zich moest legitimeren. "Toen werd hij tegen de grond gewerkt en gearresteerd en is hij meegenomen."

De politie laat aan NH weten dat er inderdaad extra controles werden uitgevoerd. Zij bevestigen dat er mensen zijn aangehouden, maar kunnen nog niets zeggen over het aantal en de reden van de arrestaties.

Zijn vader begrijpt niet waarom zijn zoon zo hardhandig is aangepakt. "Hij heeft niets misdaan en niets te maken met die hangjongeren. Hij moet morgenochtend gewoon werken. Wat is de reden?"

De gemeente Zaanstad maakte eerder vanavond bekend extra maatregelen te nemen om de overlast van de groep jongeren in Poelenburg terug te dringen. Zo worden er onder meer camera's opgehangen.

De bedreiging van het Zaanse raadslid Juliette Rot, gisterenmiddag voor de camera van NH, is volgens Faber reden voor een 'stevige aanpak'. De jongeren die haar intimideerden maken deel uit van een groep die de bewoners al langer zouden terroriseren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan. Nederland is af......Ook harde woorden van de PvdA baas. De PvdA zijn ook op zoek naar een paar PVV stemmen.
’Integratiebeleid niet van toepassing op tuigvloggers’

AMSTERDAM - Integratiebeleid biedt geen soelaas voor de overlastgevende Turks-Nederlandse jongeren in Zaandam. Dat stelt minister Asscher van Sociale Zaken, die ook integratie in zijn portefeuille heeft.

De PvdA-bewindsman noemt het ‘stuitend’ dat er zelfs een gemeenteraadslid door de groep is bedreigd. Maar volgens hem heeft dat „niet zoveel” te maken met de al dan niet mislukte integratie van de jongeren. Asscher: „Hun achtergrond is geen excuus om zich zo te gedragen. De oplossing moet dan ook niet komen van integratiebeleid, maar van handhaven.”

De gemeente Zaanstad heeft inmiddels besloten tot meer toezicht in de Zaandamse wijk waar de overlast plaatsvindt. Dinsdag is er ook een gesprek tussen bewoners van de wijk, de politie en de gemeente.

Premier Rutte sprak zich vrijdag ook al uit over de jongeren in Zaandam. Hij noemde die groep toen ‘tuig van de richel’. Beide bewindspersonen zien geen link met de spanningen tussen de Turks-Nederlandse groepen sinds de mislukte coup in Turkije. Daarover wordt dinsdag in de Tweede Kamer gedebatteerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Ondanks dat ze een container en een buurthuis hebben vernield, krijgen de relvloggers in Zaanstad toch weer een nieuw onderkomen, zei burgemeester Faber (PvdA) bij Pauw. :nietverstaan:
Volgens Faber worden er wel voorwaarden gesteld aan het nieuwe onderkomen van de overlastplegers. Zo werkt de gemeente niet mee met een nieuw buurthuis als er geen toezicht kan worden gehouden op de groep. Een Zaanse moskee heeft inmiddels een ruimte aangeboden, maar die hebben de vloggers afgeslagen. „Daar is toezicht en daar zitten ze niet op te wachten”, aldus Faber.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Net de nozems, maar die waren 'ons' tuig

Ze halen het bloed onder de nagels vandaan en wanen zich onaantastbaar. De 'tuigvloggers' uit Zaandam doen de nekharen rechtovereind staan. Toch is het brutale getreiter niet nieuw. Net zo min als het onverschrokken verzet, nu van raadslid Juliëtte Rot.

Ze manifesteren zich in de publieke ruimte op een manier die uitermate intimiderend en vernederend overkomt
Jan Dirk de Jong (Hogeschool Leiden)

Eigenlijk doen die zogenoemde 'relvloggers' rond Ismail Ilgun in de wijk Poelenburg niet veel anders dan wat de 'nozems' in de jaren 50 en 60 deden. Die hingen rond op straat, schreeuwden obscene dingen naar voorbijgangers en waren niet vies van knokken.

,,Daar gebeurde precies hetzelfde'', zegt onderzoeker Jan Dirk de Jong (Hogeschool Leiden). ,,Ze verveelden zich rot, vielen mensen lastig en dat ontlokte reacties.''

Straatjongeren
De Jong, die al jaren onderzoek doet naar straatjongeren in probleemwijken, begrijpt de ophef over Zaandam nu wel. ,,Ze manifesteren zich in de publieke ruimte op een manier die uitermate intimiderend en vernederend overkomt'', zegt hij. ,,Heel vervelend voor de mensen daar, maar ik kom in wijken waar het veel heftiger is qua geweld en criminaliteit. Als we dan toch onze belastingcenten ergens willen investeren, dan is Zaandam niet de eerste plek waar ik aan denk.''

De overlast speelt ook in andere steden. ,,Kijk naar de Diamantbuurt in Amsterdam'', zegt criminoloog Henk Ferwerda, die jarenlang problematische jeugdgroepen in Nederland onderzocht. ,,Vijftien jaar geleden werden buurtgenoten daar al weggepest en geterroriseerd.''

Middelvinger
Wat nieuw is, is dat de jongeren hun pesterijen zélf filmen en op YouTube zetten. ,,Daarmee steken ze hun middelvinger op naar alles en iedereen'', zegt Ferwerda. ,,Deze Zaanse vlogger interesseert het niet dat hij herkenbaar in beeld komt, hij doet het met bravoure.''

En dat steekt. ,,Mensen vragen zich af hoe het kan dat de politie straffeloos voor schut wordt gezet, dat een raadslid wordt uitgescholden. Daar zit de weerzin. Deze jongens genieten er zichtbaar van. Ze krijgen een gigantisch podium. Andere jongeren in Zaandam vervelen zich en komen ook kijken. Zo wordt het steeds groter.''

Achtergrond
Dat het Turkse jongeren zijn die in Zaandam overlast veroorzaken, is volgens Ferwerda toeval. ,,De achtergrond van deze jongeren speelt natuurlijk wel een rol'', zegt hij. ,,Je ziet dit gedrag eerder in wijken waar veel probleemjongeren wonen. In Wassenaar maken ze ook vlogjes, maar die filmpjes zijn een stuk onschuldiger.''

Door de aandacht stijgt het aantal kijkers naar de filmpjes van vlogger Ilgun (19) explosief. Dat levert hem nog altijd geld op, via advertenties op YouTube. ,,Als ze duidelijk strafbare feiten zouden plegen, zou het een stuk eenvoudiger zijn'', zegt Ferwerda. ,,Dan kun je vrij eenvoudig optreden. Maar dat doen deze jongens heel slim, ze zoeken de grenzen op en komen ermee weg.''

Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politiebond (NPB) zegt dat door deze vlogs de problematiek wel zichtbaarder wordt. ,,Heel Nederland ziet nu wat er gebeurt. Ik ben blij dat we, door die ophef, eindelijk eens kunnen praten over maatregelen.'' Zo wil Struijs dat de lokale politie sneller om tafel gaat met gemeentebesturen en het Openbaar Ministerie.

Struijs:,,Agenten willen best doorpakken, maar ze hebben rugdekking nodig. Als iemand debiel voor je staat te dansen - en dat gebeurt vaker - dan kun je best ingrijpen met een bestuurlijke maatregel. Als mensen geen boodschappen meer durven doen, kun je een samenscholingsverbod instellen. Maar dan moet het lokale bestuur wel in actie komen.''

Rotzooi trappen
Jan Dirk de Jong ziet dat niet direct als de oplossing voor de lange termijn. Met een noodverordening is het risico dat ze gewoon drie blokken verder gaan staan om rotzooi te trappen. In de kern blijft het onderliggende probleem hetzelfde. Ze hebben geen buurthuis, ook geen ouders die helpen hun vrije tijd beter in te vullen of zorgen dat ze bij een club terechtkunnen.

Maar als de branieschoppers in Zaandam nu zeggen dat ze graag een buurthuis willen, krijgen ze de hoon van de natie over zich heen. ,,De nozems werden nog beschouwd als 'ons' tuig van de richel. In die tijd werd makkelijker gezegd: we moeten er iets aan doen, we bieden ze iets aan'', legt De Jong uit. ,,Nu gaat het om allochtone jongeren wier ouders uit Verweggistan komen. Dat roept extra sentimenten op. Dan krijg je eerder een defensieve reactie.''

Gemoederen
Uiteindelijk is het zinvol om ook deze jongens in Zaandam goede vrijetijdsbesteding aan te bieden. Hoewel dat op dit moment niet uit te leggen is. ,,De gemoederen zijn zo hoog opgelopen, waardoor de geijkte reactie nu is dat je zulk gedrag niet moet belonen. Maar het delinquente gedrag is beperkt en staat niet in verhouding tot wat je aantreft in andere wijken.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

De politie pakte gisteren niet acht maar negen mensen op in de Zaanse probleemwijk Poelenburg. Acht van de negen werden aangehouden voor onder meer overtreding van de APV (Algemeen Plaatselijke Verordening), wegens het samenscholingsverbod, het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs, belediging van een politieagent en het rijden zonder rijbewijs.

Naar nu bekend is gemaakt, is er nog een arrestatie verricht bij een verdachte thuis. De negende arrestant is een negentienjarige Zaandammer. Het zou vermoedelijk gaan om Ismail Ilgun, de officieuze leider en vlogger van de groep, meldt het NoordHollands dagblad. Een Zaans raadslid bevestigt dit aan TPO. Hij is dinsdagochtend in zijn woning aangehouden voor opruiing. De politie nam in het huis tijdens een doorzoeking onder andere digitale gegevensdragers in beslag, aldus ANP.

http://nieuws.tpo.nl/2016/09/13/negende ... t-zaandam/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Ook op het StaatsJournaal was er sprake van ferm aanpakken in Poelenburg.
Er zijn processen-verbaal gemaakt. Honderden euro's boete zijn uitgedeeld.

En ze zijn weer buiten de deur gezet want er zijn juridisch geen redenen te verzinnen om ze langer vast te houden. (en mogelijk stond er een heel kudde pro-deo advocaten op de stoep.'' )
Dat vasthouden kan wel: de burgemeester kan 24 uur vasthouden bevelen vanwege openbare orde problemen. Maar dat doet een PvdA burgemeester niet als het leden van een beschermde minderheid zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

Ariel schreef:
De aankondiging van de gemeente Zaandam voor een hardere aanpak is nog maar net oud in de wijk Poelenburg en het is nu al erg onrustig. Tientallen politieagenten waren in de wijk op de been en daarbij zijn buurtbewoners van de inmiddels beruchte wijk gearresteerd.
Maar wat is er met die vermelde 'onrust'? Die was in de ochtend en niet in de middag?
Laten we blij zijn dat dit:
Afbeelding
bij die Vomar supermarkt te koop is en niet dit:
Afbeelding
want:
Weer onrustig in wijk Poelenburg in Zaandam
Het was dinsdagmiddag korte tijd weer onrustig in de wijk Poelenburg in Zaandam. Een groepje jongeren bekogelde er journalisten van Powned en hun auto met eieren.
Maandagochtend werden er negen Zaandammers opgepakt in verband met de onrust in deze wijk.

"Het duurde nog een half uur voordat de agenten ter plaatse waren," zegt voorzitter Dominique Weesie van Powned tegen De Telegraaf. "Het is ongelofelijk dat er een trotse burgemeester op televisie zegt dat ze nu 'lik-op-stuk-beleid' gaan uitvoeren, maar intussen de politie nergens te bekennen is en nog steeds groepen jongeren voor overlast zorgen."
De arrestanten waren eerder vrij dan dat de politie klaar was met het intypen van de processen-verbaal en tig andere administratieve klussen.
Iemand enig idee hoeveel A4-tjes geproduceerd worden bij de arrestatie van 9 jongens?
http://www.parool.nl/amsterdam/weer-onr ... ~a4375884/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Ariel »

Het is nu Crisisberaad in Poelenburg. Ik ben benieuwd wat daar uit komt. Eén van de bewoners verteld...
„Het meest trieste voorbeeld was dat de jongeren lawaai maakten en hingen tegen de muur van een bewoner die lag te sterven, en daar niet weg wilden gaan.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Het is nu Crisisberaad in Poelenburg. Ik ben benieuwd wat daar uit komt. Eén van de bewoners verteld...
„Het meest trieste voorbeeld was dat de jongeren lawaai maakten en hingen tegen de muur van een bewoner die lag te sterven, en daar niet weg wilden gaan.”
Het politiecorps in Nederland lijkt sprekend op het diep gewortelde fascsime onder Hitler-Duitsland. Al het handelen door overheidsdienaren wordt afgedaan met:

Befehl ist Befehl.

Kijk nog maar eens naar Pauw van afgelopen vrijdag in Uitzending Gemist. Daar zie je de voorbeeldige vrouwelijke burgemeester met lippenstift op, haar corpschef van de politie in uniform en een 'keurige' hoofdagent in gevechtstenue. Ik heb nog nooit zoveel onschuld van smoelen zien afdruipen. Bedenk wel dat mevrouw de burgemeester het hoofd van de politie is. Hoe vaak hebben we Hitler niet in burgerkleren gezien? Ja toch! Was het toeval deze verachtelijke vertoning in Pauw? Pauw deed het redelijk goed, maar hij mist toch de kracht om tot de kern van het kwaad door te dringen en de Drie van Poelgeest te beschuldigen:

van de onwil om het tuig dat andere mensen opzettelijk en in herhaling bruuskeert door onze 'beschermers' de voet dwars te laten zetten. Want het Trio gaf niet thuis. Immers, de smoes was dat het Turkse tuig de wet niet overtrad. Precies zoals de nazi-politie onder Hitler deed bij het laten vernielen van winkels van joden en het vernederen van hen. Zij keken de nadere kant op. Op haast identieke wijze wastte het trio zijn handen in onschuld. Wij hebben het niet waargenomen, dus kunnen wij niets doen. In de uitzending van Pauw bleek dat de overlast door het Turkse tuig al jaren speelt. De politie geeft niet thuis. Tot . . . jawel - zoals altijd - er nationale aandacht aan wordt besteed via de media. Mijn reactie? Ik praat in mezelf: "Vuile vieze smerige op hypocriete nazi-honden gelijkende Hermandad."

"Laten we eens kijken hoe de grote baas hierover denkt," zei Pauw en liet toen een opname van Rutte zien waarin Rutte zich voordeed als Wilders door de zaken recht voor zijn raap te benoemen en De Turkse jeugd als 'tuig' weg te zetten. Een waarachtige oprecht eerlijke minister-president had ten aanzien van de vele Turken in Nederland geroepen: "Minder, minder, minder!" Tsja, als dat eens waar kon zijn. Dan had ik het nog wel moeilijk om volgend jaar op wie te stemmen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Zwartmeer »

Burgemeester en politie over de problemen in Poelenburg.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep

Bericht door Mahalingam »

De hartekreet van een Zaanse vlogger:
‘Wat moet ik nu? Werken? Dat wil ik niet. Ik wil doen wat ik leuk vind’

te lezen bij Annabel die het heeft over de Zaanse moeilijkheden.
Tuigvloggers, PvdA-burgemeester en een hit piece op Joop.nl: het Zaanse wespennest
'De burgemeester dacht: Na mij de zondvloed'

Vorige week ontplofte de snelkookpan Zaandam Poelenburg: jonge mannen, voornamelijk van Turkse afkomst, halen met gewelddadige filmpjes het nieuws. Onder de media-aandacht worden ze alleen maar roekelozer, ze bedreigen journalisten en een lokale politica. De PvdA-burgemeester Geke Faber, die 1 oktober aftreedt, weet zich geen raad met de crisis. Raadsleden en buurtwerkers hekelen de softe wegkijk-aanpak van Faber, haar woordvoerder en van de media. Een reconstructie.
Spoiler! :
Donderdag 8 september

De kwestie van de Zaanse Tuigvloggers komt aan het rollen als De Telegraaf schokkende beelden en quotes van vlogger Ismail Ilgun onder de aandacht brengt. Hij is min of meer de leider van een groepje mannen, vooral van Turkse afkomst, die hun Zaanse woonwijk Poelenburg al maanden teisteren met allerlei vormen van straatterreur. Het epicentrum van overlast is de lokale Vomar-supermarkt, waar de heren rondhangen.

De blogs van Ilgun zijn een hit onder jongeren, zijn YouTubekanaal heeft 50.000 abonnees en naar eigen zeggen kon hij er ‘goed van rondkomen’. Kón, want YouTube heeft de inhoud van zijn filmpjes inmiddels aangemerkt als ‘gewelddadig’, waardoor er bijna geen adverteerder meer te porren is zijn merk met het reltuig te associëren. De even beteuterde als verbijsterende reactie van Ilgun: “Wat moet ik nu? Werken? Dat wil ik niet. Ik wil doen wat ik leuk vind.”

Het wangedrag van de tuigvloggers is landelijk nieuws. Onder andere SBS6- Hart van Nederland komt een kijkje nemen in Poelenburg. Ilgun dreigt en treitert het team persoonlijk de wijk uit. “Dit is onze wijk, vriend.”

Iemand die het al langer aan de stok heeft met de tuigvloggers is Zaans raadslid voor Democratisch Zaanstad, Juliëtte Rot. Zij maakte keer op keer een punt van de overlast, al vanaf 2013, maar werd naar eigen zeggen door een deel van de Raad weggezet als ‘PVV-er’. Inmiddels willen bewoners, uit angst voor represailles, alleen anoniem met de media praten. Zo niet Rot, zij gaat bij Jeroen Pauw in gesprek met Ilgun en kompanen. Het wordt een bizar gesprek, waarin het gajes ondermeer een buurthuis eiste.

Donderdag 8 september

De kwestie van de Zaanse Tuigvloggers komt aan het rollen als De Telegraaf schokkende beelden en quotes van vlogger Ismail Ilgun onder de aandacht brengt. Hij is min of meer de leider van een groepje mannen, vooral van Turkse afkomst, die hun Zaanse woonwijk Poelenburg al maanden teisteren met allerlei vormen van straatterreur. Het epicentrum van overlast is de lokale Vomar-supermarkt, waar de heren rondhangen.

De blogs van Ilgun zijn een hit onder jongeren, zijn YouTubekanaal heeft 50.000 abonnees en naar eigen zeggen kon hij er ‘goed van rondkomen’. Kón, want YouTube heeft de inhoud van zijn filmpjes inmiddels aangemerkt als ‘gewelddadig’, waardoor er bijna geen adverteerder meer te porren is zijn merk met het reltuig te associëren. De even beteuterde als verbijsterende reactie van Ilgun: “Wat moet ik nu? Werken? Dat wil ik niet. Ik wil doen wat ik leuk vind.”
‘Wat moet ik nu? Werken? Dat wil ik niet. Ik wil doen wat ik leuk vind’

Het wangedrag van de tuigvloggers is landelijk nieuws. Onder andere SBS6- Hart van Nederland komt een kijkje nemen in Poelenburg. Ilgun dreigt en treitert het team persoonlijk de wijk uit. “Dit is onze wijk, vriend.”

Iemand die het al langer aan de stok heeft met de tuigvloggers is Zaans raadslid voor Democratisch Zaanstad, Juliëtte Rot. Zij maakte keer op keer een punt van de overlast, al vanaf 2013, maar werd naar eigen zeggen door een deel van de Raad weggezet als ‘PVV-er’. Inmiddels willen bewoners, uit angst voor represailles, alleen anoniem met de media praten. Zo niet Rot, zij gaat bij Jeroen Pauw in gesprek met Ilgun en kompanen. Het wordt een bizar gesprek, waarin het gajes ondermeer een buurthuis eiste.

Cinderella Meijer zegt in een gesprek met TPO dat ze ‘de strontkar’ wel verwacht had. “Ik wist het al toen ik een optreden bij Pauw toezegde. Ik hoor het ook in mijn omgeving, mensen zeggen ‘noem mij alsjeblieft niet!’ en ‘wat goed dat je het naar buiten brengt, ik zou het niet durven.’”
Ze zegt dat het vernielen en leegroven van buurthuizen al jarenlang gaande is. “En nu moet ik woensdag komen praten bij de vrijwilligersorganisatie waar ik voor werk. Over de ‘ontstane commotie’. Ik vrees dat ik bedankt wordt voor mijn diensten, dat moet dan maar, ik houd mijn mond niet.”
Zondag 11 september

In het AD meldt Wierd Duk dat Rot wederom is bedreigd. Het vlogtuig waant zich zo heer en meester in de wijk dat zij niet alleen zelf hun drieste actie filmen, maar ook een cameraman van RTVNH kan de uitwisseling opnemen.

Juliette Rot laat weten zich “in de steek gelaten” te voelen door de Zaanse politiek en politie. PvdA-burgmeester Geke Faber, die de laatste weken van haar burgemeesterschap in gaat, lijkt hiermee op het nippertje toch nog verantwoordelijk gehouden te worden voor de ontspoorde situatie. Volgens Van der Laan was de burgemeester op de avond van elf september niet bezig met de veiligheid van Rot en was hij het die aan de alarmbel trok om haar te laten beveiligen. “De burgemeester moet toch voor haar raadsleden gaan liggen?”
De burgemeester reageerde niet.

Vrijdag gevraagd… Geen reactie https://t.co/iCucBspt6q
— Harrie van der Laan (@povharrie) September 11, 2016

De woordvoerder voor de burgemeester, Geralt Lammers, laat wel van zich horen. Hij stuurt een bijzonder onhandige tweet de wereld in. Na commentaar van onder anderen Duk verwijdert hij de tweet ijlings, maar dit is wat er stond:
Afbeelding
Lammers verwijst naar dit filmpje op Zaans streekblog De Orkaan, dat volgens ingewijden in de Zaanse politiek een pro-PvdA-site is, geheel op de hand van burgemeester en college. Op het blog valt over de tuigvloggers te lezen:
  • “Om eerlijk te zijn –en dan zijn we even heel eerlijk- zijn wij meer benieuwd naar de duiding van vlogger Ismail Ilgun. Hij heeft bewezen over een talent te beschikken: hij weet kijkers te binden en brengt in beeld wat niet altijd zichtbaar is. Een talent dat benut zou kunnen worden?”
Maar natuurlijk. Van der Laan: “Nouja je hebt wel talent als je een Audi van 131.000 euro rijdt. Ga die groep eens financieel doorlichten, denk ik dan. Krijgen ze een uitkering? Geven ze hun YouTube-inkomsten op?”

Cinderella Meijer vertelt dat de groep niet alleen in die wijk opereert.”Het speelt in heel Zaandam. En daarbuiten. Er is een Rotterdammer actief. En leden van de Amsterdamse top-600.”
Ook Van der Laan constateert samenwerking met andere groepen. “Je ziet in die filmpjes dat ze ook met jongens uit Den Haag optrekken.”

Woordvoerder Lammers zegt er niets over of weet dit niet. Hij is, blijkens zijn linkedin-pagina, behalve PvdA-er ook gestaald VARA-kader. Hij werkte als samensteller voor DWDD en als eindredacteur voor Op weg naar het Lagerhuis. En als redacteur en samensteller voor… joop.nl. Saillant detail: hij is ook vier maanden eindredacteur voor Hart van Nederland geweest. Het zijn dus zijn eigen oud-collega’s die door Ilgun de wijk uitgedreigd zijn, maar of we dat maar even willen ‘vergeten’ en in plaats daarvan naar een pijnlijk stukje amateurcabaret door raadsleden willen kijken.
Burgemeester uit de wind
Meijer zegt Lammers niet te kennen, maar de laster van Joop werpt zij verre van zich. “Ik doe meer vrijwilligerswerk. Ik breng brood, dat anders weggegooid zou moeten worden, om 9 uur ’s avonds met mijn eigen auto naar het AZC. Die mensen kunnen dat goed gebruiken. Maar dat schrijft Joop niet.”
Harrie van der Laan: “Je zou kunnen denken; om de burgemeester uit de wind te houden, moet de aandacht verlegd worden naar bijvoorbeeld Meijer, via dat stuk op Joop, waar Lammers goede connecties heeft.”

PvdA-burgemeester Geke Faber, onder wier toeziend oog dit allemaal jarenlang heeft kunnen escaleren, treedt per 1 oktober af. Van der Laan: “De burgemeester dacht: na mij de zondvloed. We weten dit al jaren, maar nu, met die filmpjes, kunnen we het opeens bewijzen.”

Als we dan één lichtpuntje kunnen zien in deze onverkwikkelijke kwestie, dan is het dat mevrouw Faber op het nippertje toch verantwoording moet nemen voor wat zich onder haar bewind afspeelde, en dat raadslid Rot eindelijk niet meer in het verdachtenbankje van ‘PVV-er’ en ‘racist’ wordt gedrukt.

Nu maar hopen dat zij de steun en beveiliging krijgt, zowel politiek als fysiek, die zij nodig heeft.
http://regio.tpo.nl/2016/09/12/tuigvlog ... espennest/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie