Het Rootisme / identiteitspolitiek

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Ariel »

In de Amerikaanse staat Delaware mogen studenten nu zelf kiezen welk ras ze zijn. :cool:

Delaware students can now choose their own race.

Are they really going there? Yes, they apparently are. Too late for Rachel Dolezal, alas. Dolezal identifies as 'transracial' a belief that would have been affirmed if she were a Delaware student today

The state of Delaware is poised to adopt what is known as “Regulation 225.” Approved both by the Delaware State Education Association and Gov. John Carney, Regulation 225 would safeguard children’s “protected characteristics,” such as gender, age, race, sexual orientation and gender identity. Section 7.4(1) of 225’s Prohibition of Discrimination Code states, “All students enrolled in a Delaware public school may self-identify gender or race, which is maintained in the school.”

Gender isn’t news. But race? Are they really going there? Yes, they apparently are.

If gender isn’t biologically linked, and it’s all about how you feel, then why not race?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme

Bericht door Pilgrim »

Ze worden steeds gekker! Waar eindigt dit...? :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef: Etienne Vermeersch is emeritus hoogleraar filosofie aan de Universiteit Gent.
=================================================================================
Normale mensen identificeren zich, en voelen zich solidair met andere mensen op grond van nabijheid en gemeenschappelijke belangen en risico’s
GEWELDIG! Ontzettend knap bedacht uit een super intelligente drang naar de betekenis van filosofie. Overdrijf ik? Geenszins. Want een ieder heeft dit in zich en het hoeft niet nader uitgelegd te worden. Toch doet Vermeersch dat. Laat ik maar gelijk het stokje van hem overnemen. Ik ben racist. Maar eerst wil ik natuurlijk nogmaals onderschrijven wat Vermeersch uit zijn hoge hoed heeft getoverd: de mens identificeert zich met de ander. Tsja . . . je staat er echt heel beroerd voor wanneer je als enig uniek exemplaar op de wereld bent geplaatst zoals de figuur Adam in het niet te onderschatten levendige boek vol variëteiten en menselijke tekortkomingen genoemd BIJBEL.

De tante van mijn ex, Cubaanse, deed mij de schellen van mijn ogen vallen. Zij verklaarde luid en duidelijk - er was geen discussie, zij vertelde haar verhaal - en zei letterlijk spontaan als uit een opwelling van vastgestelde waarheid: "Soy racista". Vertaald: "Ik ben een racist". Waar ging het gesprek over? Ik was niet echt met haar in gesprek. Ik luisterde naar haar. Daar leer je het meest van. Door te luisteren naar de ander. Zij had het over . . . NEGERS. Negers in Cuba welteverstaan. Want waar moet zij anders ervaring hebben opgedaan dan met negers? En negers zijn er genoeg in Cuba. En waar kwamen die vandaan? Juist ja, uit Afrika. En niet zo'n klein beetje ook. Ik stemde met haar in. Want het zit zo, ik kom namelijk al een tijdje in Cuba, het land van de vele negers. Ik vind negers fantastisch. Niet als persoon, maar om hun manier van danskunst en het maken van muziek die mij aanstaat. Dat die muziek in grote mate gejat is van blanke mensen kan mij niet schelen.

Laat ik het kort houden. Ik vertel nu vier feitelijke gebeurtenissen die ik uit eerste hand vernomen heb.

1. - Het eerste komt voort uit mijn eigen directe ervaring. De meest negers in Cuba zijn brutale onbeschaafde mensen. Menige neger die je onderweg tegenkomt - NOOIT een blanke - klampt je aan met de woorden (ik citeer direct in het Nederlands): "Hallo vriend. Hoe gaat het?" ik kap af met: "ik heb geen interesse." Klaar. Dat dacht je. Daarom ben ik geen vriend van negers. Ik heb mijzelf bekeerd tot racist. Ik maak zelf wel uit tot welk ras ik wil behoren. De neger blijft je achterna lopen en maar doorzeuren als een vieze vuile hond. Geen respect, geen goede scholing en opvoeding. tsja . . . is dat mijn schuld?

2. - Het gebeurde een aantal jaren geleden met carnaval en komt vaker voor, maar loopt niet altijd dodelijk af zoals in dit verhaal. Santiago de Cuba waar ik altijd kwam. Het was dringen bij de bierwagen. Met carnaval zorgt de Cubaanse staat altijd voor goedkoop bier, zodat al het volk kan zuipen. Een blanke man droeg boven zijn hoofd een pan gevuld met bier. Door het gedrang werd er tegen hem aan gestoten waardoor hij bier morste op een neger die voor hem stond. De woordenwisseling is mij niet bekend, maar wat ik onthouden heb is dat de neger bijna onmiddellijk zijn mes trok en toestak met een dodelijk slachtoffer tot gevolg.

3. - Het zijn altijd negers die roven, stelen en moorden in Cuba. Ik heb nooit anders vernomen. Iemand ging laat in de nacht van A naar B. Hij werd beroofd en dodelijk neergestoken. Daarvoor waarschuwt men in Cuba; ga niet 's nachts alleen van A naar B.

4. - Een oude neger kreeg verzorging thuis. Dat wil zeggen dat een paar jongere negers regelmatig boodschappen voor hem haalden. Ze dachten dat de oude neger geld had. Ze bonden hem vast op een stoel. De oude neger zei waarschijnlijk dat hij arm was. De knapen stopten zijn mond vol zodat hij niet kon schreeuwen. Zij doorzochten zijn huis. Of ze geld gevonden hadden weet ik niet. De oude neger overleed door verstikking. Buurtbewoners wisten haarfijn een signalement te geven aan de politie. Een paar dagen later werden de twee opgepakt. Dat negers dom zijn mag hieruit overduidelijk blijken.

ALGEMEEN.

Met carnaval vinden er optochten plaats. Ik heb dit al eerder op FFI benoemd. De enge voodoo enclave van negers verzamelt zich en danst in optocht door de stad op een verschrikkelijk walgelijk monotoon ritme dat opzweept en hallicunaties veroorzaakt onder het genot van veel alcoholgebruik met voornamelijk rum van heel slechte kwaliteit. De groep wordt door veel (blanke) politie begeleid. Dat is niet voor niets. Want voodoo en alcohol tezamen veroorzaken onheilspellende reacties bij donker Afrika negers.

Noot naar Mercator toe: weet wel dat de fraaie Cubaanse muziek tot stand is gekomen uit de hersenen - niet van negers - maar van de blanken. De negers zijn daar in mee gegaan. Soms helpt dominante opvoeding negers in de goede richting te sturen. Moet je daarom racist zijn? NEE! Maar het mag wel. Uit hoofde van voorkeur, erkenning en onderscheid der volken. De nu volgende video is een waarheidsgetrouwe afspiegeling van de werkelijkheid die ik verschillende keren heb mogen meemaken van dichtbij. En ik kan je verzekeren, het was veel enger dan je hier proeft. Het zit in mijn hersenen gegriefd. De Tante van mijn ex had gelijk: "Soy racista". En ik ben het ook. Dankzij mijn waarneming. Want in al die jaren is de meerderheid van al die negers in Cuba niks veranderd. Ik kan het ras niet verbieden, maar ik heb er wel een mening over die ik niet onder stoelen of banken wil steken. Ik ben namelijk geen vieze vuile smerige hypocriet. En toch kan ik met bepaalde negroïde types goed opschieten. Waarom ook niet? Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar beschaafde mensen. En die vind je ook onder negers. Zoekt en gij zult vinden. Enig geduld is daarbij wel op zijn plaats.



Naar Mercator toe. Dit is wat de blanke kolonisten er van maakten. Ik heb deze dans ook geleerd: Danzon. Verdomde moeilijk. Althans voor mij. Ik ben meer van het 'wilde woeste ongeremde'. Deze dans is ook lang geleden ontstaan om in de dansbehoefte van de oudere koloniale inwoners van Cuba te voorzien. Nogmaals, deze dans is niet van donker Afrika afkomstig. Maar ik vermoed dat Mercator wel degelijk de muzikale tonen herkent die haaks staan op de vasthoudendheid van het van oorsprong primitieve verwilderde Afrikaanse boe-geroep.



En dit is wat de 'evolutie' er van brouwde en waar ik dol op ben. In de straten van Santiago de Cuba. NEE! Gelet op het windgehalte, vindt deze demonstratie plaats in Havana.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

Cultural appropriation of cultural appreciation?
Dat zijn vragen die de identity politics oproepen.
Wat is er mis op deze foto van een 'prom' (einde schoolgang) in de USA?

Afbeelding

Juist, het meisje in de Chinese jurk is niet Chinees en haar voorouders ook niet.
Zij heeft dus niet de juiste afstamming (juiste ras) om dit te mogen dragen.
Chinese dress at US prom wins support in China after internet backlash
“I posted photos for my friends to see. I never imagined it would go so far.

“I am sorry if anyone was offended. That was never my intention. I am grateful I was able to wear such a beautiful dress.”
[...]
But those commenting in mainland China were less opposed to Daum’s dress.

“Very elegant and beautiful! Really don’t understand the people who are against her, they are wrong!” one person commented on an article by Wenxue City News. “I suggest the Chinese government, state television or fashion company invite her to China to display her cheongsam!”
“It is not cultural theft,” another wrote. “It is cultural appreciation and cultural respect.”
Weibo users added that Daum looked beautiful and criticised those who have accused her.

“Culture has no borders,” one wrote. “There is no problem, as long as there is no malice or deliberate maligning. Chinese cultural treasures are worth spreading all over the world.”
http://www.scmp.com/news/china/society/ ... t-backlash
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme

Bericht door Pilgrim »

Nu is de Linkse Kerk hélemaal gek geworden

5 mei 2018 - Klaas Cobbaut

Afbeelding

Over 'Culturele Toe-eigening'

Na de Bevrijding was men bang in Vlaanderen: de massale import van de holle cultuur uit Amerika zou onze jongeren bederven. Meer dan 70 jaar later wordt die oude vrees stilaan werkelijkheid. Vlaanderen raakt helemaal verziekt door de massale import van extreme ideeën die rechtstreeks overgenomen worden uit de Verenigde Staten van Amerika.

U wordt de laatste tijd doodgeslagen met termen zoals ‘white privilege’, ‘gender politics’, ‘blackface’, ‘mental decolonisation’, ‘micro-agressions’, ... en de laatste nieuwe modeterm: ‘cultural appropiation’. ‘Culturele toe-eigening’ is het proces waarbij sommige elementen van Cultuur A overgenomen worden door leden van Cultuur B. En – u raadt het al – dat mag helemaal niet!

Het kleedje van Keziah
De laatste (twitter)rel rond culturele toe-eigening illustreert het concept haarscherp. Steen des aanstoots was deze keer het balkleed van Keziah Daum, een 18-jarige scholier uit de Amerikaanse staat Utah. Keziah is blank (al willen de fundamentalisten dat u ‘wit’ zegt) en ze wou naar een galabal met een Chinees aandoend kleedje. Culturele toe-eigening!

Het tienermeisje kreeg een ontzettende hoop digitale bagger over zich heen. Op zich al opmerkelijk, want waren twitter-trollen niet allemaal rechtse zakken?. Zelfs in Vlaanderen verschenen er opiniestukken waarin haar kledingkeuze op de korrel werd genomen: ‘onwetend’, ‘oppressie’, ‘hopelijk heeft ze haar lesje geleerd’ (sic!).

Zover zijn we dus gekomen, anno 2018. De realiteit overtreft de karikatuur vele malen. De cultuurstrijd gaat over tieners en hun kleedjes, over kinderen die zich verkleden als indiaan, over de prangende vraag wie er stokjes mag gebruiken bij het eten en wie er dreadlocks mag hebben. Progressieven zijn een parodie van zichzelf geworden.

Er zijn alleen blanke dieven
U hebt ongetwijfeld gemerkt dat er een rode draad zit in alle relletjes rond culturele toe-eigening. Bijna zonder uitzondering gaat het om blanke booswichten die stelen van andere culturen. Het omgekeerde komt simpelweg niet voor. Er bestaan geen jammerklachten over Afrikanen, Arabieren of Aziaten die het wagen om Europese cultuurelementen over te nemen.

Dat is vreemd. Per slot van rekening heeft de hele wereld zich Europese cultuurelementen toegeëigend. Op elk continent dragen mensen denimjeans, oorspronkelijk ‘de Nîmes’. Op 17 maart zijn er elk jaar ook Nigerianen en Filipino’s die zich laveloos drinken, omdat die dag in Ierland St. Patrick wordt gevierd. In Japan bestaat er iets als ‘Huis ten Bosch’: een volledig themapark gewijd aan Nederlandse architectuur. De helft van alle Vlaamse frituren wordt ondertussen uitgebaat door Chinezen. En dat zijn alleen de meest onnozele voorbeelden.

Er is in het extreem-linkse denken alleen maar plaats voor onderdrukkers en slachtoffers. Het zijn bovendien altijd dezelfde onderdrukkers en altijd dezelfde slachtoffers. Ook het concept ‘culturele toe-eigening’ kon alleen tot stand komen in een pathologische kaakslagcultuur, waar onophoudelijk gezocht wordt naar nieuwe manieren om brave blanke burgers weg te zetten als racisten.

De hoogste vorm van vleierij
Het concept ‘culturele toe-eigening’ werd gelanceerd vanuit de linkerzijde en dat is bijna komisch. Progressieven preken al decennia het kosmopolitisme en het multiculturalisme, maar nu hebben ze problemen met het vermengen van cultuurelementen. Je kan natuurlijk niet orakelen dat de wereld een dorp is en dan schande spreken als inwoners dingen gaan overnemen van dorpsgenoten.

De internationale verspreiding van normen, gewoonten en gebruiken is de normaalste zaak ter wereld. Je kan zelfs meer zeggen: de vrolijke vermenging van cultuurelementen ligt aan de basis van veel kunst. De rock ’n roll van Elvis Presley of de rap van Eminem konden alleen ontstaan omdat blanke jongens elementen uit de zwarte muziekcultuur overnamen. De succesvolle Game of Thrones-boeken zijn een intrigerend samenraapsel van elementen uit een dozijn culturen.

Elke cultuur, elke taal, elke religie stikt van elementen die ontleend zijn aan andere culturen, andere talen en andere religies. Interculturele uitwisseling is zo oud als cultuur zelf. Er zit een soort van natuurlijke selectie in dat hele proces: de beste, sterkste en leukste elementen uit een cultuur vinden vaak hun weg naar andere culturen. Je kan dat zelfs als een compliment beschouwen. ‘Imitation is the sincerest form of flattery’.

Zelfhaat & Zelfvernietiging
Conclusie: de Politiek Correcte Meute strijdt weer tegen windmolens. Het eeuwenoude proces van culturele toe-eigening laat zich niet stoppen en al helemaal niet omkeren. Afrikanen moeten zich niet beperken tot kleurrijke gewaden, Russen moeten niet allemaal een berenmuts dragen en Duitsers hoeven heus niet elke dag in Lederhosen. Iedereen mag nog steeds een kimono dragen en de carnavalswinkels hoeven voorlopig niet te sluiten. De Linkse zelfhaat is vooral het probleem van Links zelf.

‘Cultural appropriation’ is niets anders dan de uitwas van een politieke correcte kerk die compleet ontspoord is. Extreem-links rijdt zichzelf met dit soort waanzin compleet in de vernieling. We kunnen alleen achterover leunen en toekijken hoe de slang in haar eigen staart bijt. Het is nu al uitkijken naar het moment waarop de Comac-studente met haar keffiyeh beschuldigd wordt van het stelen van de Palestijnse cultuur.

https://doorbraak.be/nu-is-de-linkse-ke ... +Doorbraak
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme

Bericht door Pilgrim »

De etnische appropriatie door vreemd-rassige indringers

Geplaatst op 9 mei 2018

Afbeelding
Laat me raden. Aan Blut und Boden doen we hier niet, dus dit is gewoon een échte Nederlander.

Met een hooghartig soort van medelijden kijken we vaak neer op onze christelijke voorouders. Maakt niet uit dat ze er toch nog in slaagden om aan deze zompige moerasdelta een eerste rangs Grootmacht te ontworstelen... ze waren gewoon beklagenswaardig – zo simpel is dat. Ze wisten natuurlijk ook niet beter, maar toch. Al die loslopende zedenpredikers toen, al dat getuur van achter de vensterbank, al die maatschappelijke dwang -wat een geluk dat we anno 2018 ‘zoveel vrijer’ zijn (da’s een grapje trouwens). Wat wij vooral ook zo zielig vinden, is de ondraaglijke last aan ‘ingebeelde schuldgevoelens’ die deze arme mensen gewoonlijk een leven lang met zich moesten meetorsen. Fijn dus dat we dáár inmiddels eveneens van af zijn... he he he.

Dat wij racisten zijn, dat wij discrimineren en dat wij genetisch besmet zijn door niet één, maar zelfs twee erfzondes (te weten kolonialisme en slavernij), dat was ons al langer bekend. Maar het lijkt wel alsof onze intellectuele heersers er een ziekelijk genoegen in scheppen om ons telkens weer nieuwe schuldcomplexen aan te praten. Heel erg in zwang zijn momenteel bijvoorbeeld de thema’s ‘trans-fobie’, ‘micro-agressie’ en ‘wit-privilege’. En wat ook te denken van dat andere delict dat onlangs werd opgenomen in het wetboek van politiek-correct strafrecht: culturele toe-eigening.

Wat men hieronder verstaat, kan wellicht het beste beschreven worden aan de hand van enkele voorbeelden. Culturele toe-eigening is onder meer de blanke die een Arafat-sjaal draagt. Het is ook de blanke met een dreadlock-kapsel. Het is de blanke rapper, het is de blanke Madam Butterfly. Het zijn het kroeshaar, de gouden oorringen en de dikke lippen van Zwarte Piet. Kortom, het is het leentjebuur spelen bij de eigenaardigheden en gewoonten van iemand anders.

Nu zal het niemand kunnen verbazen dat deze filosofie zich afspeelt binnen de rigide begrenzingen van een strikt gepolitiseerde eenrichtingstraat. Want mocht bijvoorbeeld een één of andere Afrikaan zich plotseling een driedelig kostuum willen aanmeten, dan zal niemand dit ‘culturele toe-eigening’ noemen. Evenmin wanneer een Arabier in een vliegtuig stapt, wanneer een Chinees penicilline slikt of wanneer een Indiër ergens het licht aandoet. Deze linkse hypocrisie kent echter ook nog een diepere laag; één waar ditmaal een veel ernstiger onrecht verscholen ligt.

Stel dat ik bijvoorbeeld in een winkel een sombrero koop en hem vervolgens opzet. Inderdaad is het geen Nederlandse klederdracht die ik dan aan het dragen ben, maar welk onrecht is het eigenlijk dat ik hiermee verondersteld word te hebben bedreven? Ik heb immers niemand bestolen, heb niemand iets ontzegd en niemand iets onmogelijk gemaakt. Ze kunnen daar in Mexico nog steeds alle sombrero’s op hun hoofd zetten die zij maar willen; mijn eigen keuzes hebben daar niks aan veranderd. Tot zover dan het onderwerp van ‘culturele toe-eigening’; het is een non-onderwerp. Hoe anders echter is het gesteld met de kwestie van ETNISCHE toe-eigening.

Als een Afrikaan of Tunesiër doodleuk (en brutaalweg) verklaart: Ik ben een Nederlander; wat is hier dan eigenlijk aan de hand, wat gebeurt hier dan feitelijk? Toegegeven, hij heeft misschien geen klompen of boerenkiel aangedaan (niet dat daar ook maar één iemand van zou wakker liggen), maar wat hij zich wél heeft toegeëigend is iets van een onmeetbaar veel hogere orde. Het is namelijk niet louter een ‘expressie van culturele identiteit’ die hij geleend heeft, maar het is -welbeschouwd- de identiteit zélf die hij gestolen heeft. Deze volksvreemde zei niet: Ik leen eventjes iets van jou – nee, hij zei: ik ben jou. Dit is met andere woorden identiteitsfraude.

Het fenomeen van de ‘nieuwe Nederlander’ is een afgeleide immoraliteit die rust op de werkzame principes van diefstal en bedrog. En nog afgezien van alle openbaar-financiële en volksrechtelijke repercussies is dit buitengewoon ernstig. Als immers iedereen een Nederlander kan zijn, dan is daarmee tegelijkertijd niemand een Nederlander. Dan kunnen we de tent hier wel opdoeken en Maxima alsnog gelijk geven: de Nederlander bestaat niet.

Door: “eg regs”

https://ejbron.wordpress.com/2018/05/09 ... ndringers/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door King George »

Thierry Baudet geeft Rutte om z’n oren: “Massa-immigratie heeft consequenties, stem niet meer op Rutte!”

Afbeelding
Foto: Thierry Baudet vertelt over de formatie en de EU. Bron: © DDS.

Door Tim Engelbart 4 mei 2018

De fractievoorzitter van het Forum voor Democratie heeft z’n buik vol van de massa-immigratie die Europa de afgelopen decennia overspoeld heeft. Zo wijst hij op een flatgebouw dat volhangt met Turkse vlaggen, en vertelt hij dat zoiets nu eenmaal de consequentie is van te grote groepen immigranten importeren.

Afbeelding

Het is de laatste tijd betrekkelijk stil geweest rondom Thierry Baudet en het Forum voor Democratie. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het Tweede Kamerlid op het punt staat z’n wilde politieke haren te verliezen. Sterker nog: in een nieuwe tweet geeft de FVD-aanvoerder nog even duidelijk aan waar hij staat. Baudet deelt een foto van een Duits flatgebouw, waar slechts één Duitse vlag van het balkon hangt. Uit alle andere ramen hangt echter een Turkse vlag.

Dat wordt gecontrasteerd met een flatbouw uit Polen, waar aan zo’n beetje alle gevels een Poolse vlag hangt. De boodschap is duidelijk: Polen is een land dat geen grote massa-immigratie gekend heeft de afgelopen tientallen jaren, maar Duitsland wel. En dat heeft ervoor gezorgd dat de nationale identiteit van Duitsland wordt aangetast, waar tegenover die van Polen gewoon intact is gebleven.

Baudet wijst er nog maar eens op dat je niet zomaar de grenzen kan openen, honderdduizenden mensen uit andere landen halen en dan verwachten dat het niets doet met je nationale identiteit:
  • “Ja, vrienden: daden hebben consequenties. Dus ook massa-immigratie heeft consequenties. Wil je die consequenties niet? Dan moet je niet meer op Merkel, Rutte, Macron, etc. stemmen.”
Maar of Nederland gaat luisteren? In de meeste peilingen staat het Forum voor Democratie op een flinke winst ten opzichte van de twee zetels die Thierry Baudet en Theo Hiddema nu hebben. Maar doorgaans nog altijd de helft van wat de VVD scoort, die moeiteloos de grootste partij blijft in de meeste peilingen. In Duitsland is het met de AfD en de CDU/CSU hetzelfde verhaal.

Het lijkt er dus op dat Baudet voorlopig nog wel wat vaker moet wijzen op de gevolgen van de massa-immigratie als hij wil dat de VVD electoraal volkomen instort…


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

Door de indentity-politics wordt de bevolking opgedeeld in vele groepen die allemaal ergens boos over kunnen worden. En aangezien respect moet worden opgebracht voor datgene wat een groep onderscheid van de rest van de mensheid, is het effect dat de diversiteit dient te verminderen.
Zie maar aan dit voorbeeld van een verbeterd Google emoji:

Afbeelding

Door de aanwezigheid van een plakje ei is dit voor de veganisten groep onder de vegetariërs niet-inclusief, die worden uitgsloten, zo heeft men bedacht. En dus is de emoji nu ook geschikt voor veganisten gemaakt.
"There's big talk about inclusion and diversity at Google so if you need any evidence of Google is making this priority may I direct your attention to the salad emoji— we've removed the egg in Android P beta 2, making this a more inclusive vegan salad."
https://www.telegraph.co.uk/news/2018/0 ... d-appease/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels is Albert Einstein ook voor de diversiteitsbus geworpen.
Zijn dagboeken zijn uitgeplozen op zoek naar verkeerde denkbeelden.
Written between October 1922 and March 1923, the diaries see the scientist musing on his travels, science, philosophy and art. In China, the man who famously once described racism as “a disease of white people” describes the “industrious, filthy, obtuse people” he observes. He notes how the “Chinese don’t sit on benches while eating but squat like Europeans do when they relieve themselves out in the leafy woods. All this occurs quietly and demurely. Even the children are spiritless and look obtuse.” After earlier writing of the “abundance of offspring” and the “fecundity” of the Chinese, he goes on to say: “It would be a pity if these Chinese supplant all other races. For the likes of us the mere thought is unspeakably dreary.”
https://www.theguardian.com/books/2018/ ... xenophobia

En daar blijft het niet bij. Er is veel meer xenofobie te bespeuren bij Albert:
Further passages in the diaries, which are thought to have been written for Einstein’s stepdaughters in Berlin while he and his wife were travelling in Asia, Spain and Palestine, and as an aide memoire, see him writing of the Chinese that “even those reduced to working like horses never give the impression of conscious suffering. A peculiar herd-like nation [ … ] often more like automatons than people.” He later adds, in Rosenkranz’s words, “a healthy dose of extreme misogyny” to his xenophobia with the observation: “I noticed how little difference there is between men and women; I don’t understand what kind of fatal attraction Chinese women possess which enthrals the corresponding men to such an extent that they are incapable of defending themselves against the formidable blessing of offspring”.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Hier iemand een zinnig antwoord op?

Bericht door King George »

Waarom worden de dwingende eisen van 'diversiteit' en 'verbinding' alleen opgelegd aan de van oorsprong blanke bevolking in Europa, en niet aan de zwarte, Arabische en Aziatische bevolkingen in de rest van de wereld?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

In Londen bestaat de functie van ‘walking and cycling commissioner’.
Je zou denken dat deze ambtenaar zich bezig houd met het wel en wee van fietspaden en looppaden.
Maar nee, deze ambtenaar is bezig met de diversiteit bevorderen van fietsers en wandelaars.
When diversity means uniformity
[...]In the news last week, we find the ultimate example of this fatal confusion over what is your actual job. Will Norman, London’s ‘walking and cycling commissioner’, bemoaned the fact that too many cyclists in the city are white, male and middle-class. The real challenge for London cycling,’ he declared, ‘is diversity.’ As opposed to building more cycle lanes for everybody, or fixing potholes lethal to everybody’s wheel rims, Norman regards his principal function as increasing black and minority ethnic ridership. I’ll be fascinated how he accomplishes this noble mission. [...]
https://www.spectator.co.uk/2018/06/whe ... niformity/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door xplosive »

Mahalingam schreef:Door de aanwezigheid van een plakje ei is dit voor de veganisten groep onder de vegetariërs niet-inclusief, die worden uitgesloten, zo heeft men bedacht. En dus is de emoji nu ook geschikt voor veganisten gemaakt.
Helemaal terecht! Dat plakje ei had er in de eerste plaats al niet op moeten staan! Al die dierlijke zooi is alleen maar ballast! :mrgreen3:
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

Aan dat bakkie sla valt nog wel wat te verbeteren om het nog meer inclusief te maken.
Vele anthroposofen zijn het eens met hun goeroe Rudolf Steiner dat tomaten fout zijn:
" Nachtschattengewächse (Kartoffeln, Paprika, Tomaten, Auberginen) sollen vermieden werden, da sie sich ungünstig auf die seelische Entwicklung auswirken, . "
https://www.med.de/gesundheit/ernaehrun ... hrung.html

Dus blijft over: het bakkie zelf en de slablaadjes.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

Zal het in de Westerse wereld nog wel mogelijk zijn om romans te schrijven?
Het wordt in ieder geval heel lastig met die Identiteitspolitiek.
De plaag van de identiteitspolitiek beperkt romanciers in hun vrijheid
James Joyce was geen jood, maar de hoofdpersoon van Ulysses was dat wel. Hella Haasse was geen condottiere, maar schreef een beklijvende ik-roman over het Rome van de Borgia’s. Victor Hugo had geen bochel maar maakte Quasimodo onsterfelijk. En Annie M.G. Schmidt was geen man en al helemaal geen vader, maar schreef met ‘Op een mooie pinksterdag’ het allermooiste lied over het vaderschap dat ik ken.

Helaas zijn de tijden niet gunstig voor de literaire verbeelding. Identiteitspolitiek is het inmiddels romanciers gaan verbieden te schrijven over personages wier kenmerken zij niet delen. Aan zwarten mag geen blanke auteur zich vertillen, aan vreemden geen autochtoon en aan vrouwen geen enkele meneer. Identiteit is een exclusief bezit geworden, dat zich ook uitstrekt tot culturele goederen. Waag het als Europeaan niet een rasta-kapsel te dragen.
https://www.trouw.nl/opinie/de-plaag-va ... ~a309bc5a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme

Bericht door Mahalingam »

In Lapland wonen Laplanders. Maar om de een of andere reden moeten we ze nu politiek correct 'Sami" noemen. Hun stamkleding ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding

Dit is feestkleding die een Zweedse firma verkoopt met als wervende tekst erbij:
“If you want to represent the native people of Sweden, Norway and Finland, you can dress as a Sami at you next fancy dress party,”
"experience what it's like to be a Sami"
Er brak een shitstorm los waarbij het moeilijke woord "cultural appropriation" veel gebruikt wordt.
De firma heeft de kleding uit het assortiment gehaald en vraagt om genade of zo.

Zou Viking feestkleding nog wel mogen?
Afbeelding
https://www.thelocal.se/20180922/swedis ... -criticism
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme

Bericht door Pilgrim »

Tegen de identiteitspolitiek: ‘Identiteitspolitiek is racistisch, narcistisch en verdeelt de samenleving’

Door: Paul Cliteur, 12:00, 26 juli 2019

Afbeelding

‘Identiteitspolitiek creëert ongelukkige mensen’

We worden tegenwoordig overstroomd door berichten over groepen die op grond van hun ras, hun etniciteit, hun kleur, hun seksuele geaardheid, hun nationaliteit of een ander identiteitskenmerk een speciale behandeling opeisen. Men spreekt van ‘identiteitspolitiek’. Is dit emancipatie? Of veeleer het tegendeel?

Misschien is het goed eerst even de idealen in herinnering te roepen waar we voor staan. De idealen van rechtsstaat, democratie, gelijkheid en vrijheid om een eigen levensstijl te kiezen. We brengen dat doorgaans samen in het begrip democratische rechtsstaat.

Een democratische rechtsstaat is gebaseerd op het idee dat het menselijk individu een intrinsieke waarde heeft. Op basis van dit idee wordt het individu geacht zichzelf te regeren (democratie) en aanspraak te kunnen maken op enkele onvervreemdbare rechten (rechtsstaat). Burgers in een dergelijke staat zijn geen onderdanen, maar actief op het gemeenschappelijk belang van de staat ingestelde participanten aan het politieke proces. In een democratisch debat wisselen deze burgers ideeën uit over de inrichting van de politieke gemeenschap.

Een democratische rechtsstaat is primair een nationale staat of een natiestaat. ‘Natie’ verwijst naar het gedeeld geheel aan waarden en normen in de gemeenschap, ‘staat’ verwijst naar de organisatorische dimensie (regering, rechterlijke macht, etc.) van dit verband.

Nationale staten (ongeveer 200 op wereldschaal) hebben zich bewezen als politieke organen die het best in staat zijn het samenleven van mensen in een georganiseerd verband mogelijk te maken. Ter vergelijking: de wereld is niet ingericht in ‘rijken’, ‘stammen’, ‘families’, ‘internationale organisaties’. Nationale staten zijn territoriaal afgebakend.

Wat is het probleem met identiteitspolitiek?

1. Identiteitspolitiek doet het nationale verband eroderen. Het leidt mensen af van hetgeen ze gemeenschappelijk hebben (de nationale staat) en legt het zwaartepunt op wat hen van elkaar doet verschillen: homoseksuelen tegenover heteroseksuelen, moslims tegenover niet-moslims, gekleurde mensen tegenover niet-gekleurde mensen. Identiteitspolitiek introduceert daarmee een element van verdeeldheid in staat en samenleving.

2. Identiteitspolitiek gaat vaak gepaard met een agressieve manier van communiceren. Het is niet gericht op een constructieve en open dialoog over de organisatie van wat mensen gemeenschappelijk hebben (‘Nederland’), maar op een beschuldigende benadering: gekleurde mensen tegenover niet-gekleurde mensen, gelovigen tegenover niet-gelovigen.

3. Identiteitspolitiek vestigt ook een taboe op kritiek. De groepen die zichzelf tot identiteitsgroepen hebben geproclameerd zijn niet bereid tot enige kritische reflectie op het eigen vermeende gelijk. Wie een identiteitsgroep kritisch bejegent (of zelfs maar relativerende woorden wijdt aan hun manier van politiek bedrijven), wordt beschuldigd van een ‘fobie’. Zo construeert men ‘homofobie’, ‘islamofobie’, ‘xenofobie’ – elke vorm van kritiek wordt op voorhand afgewezen en de criticus – hoe redelijk ook – wordt een psychiatrische aandoening toegeschreven (een ‘fobie’).

4. Identiteitspolitiek is narcistisch. Een ‘narcist’ (naar de mythologische figuur Narcissus) is iemand die een ziekelijke liefde koestert voor zichzelf. Een narcist kan geen relatie aangaan met anderen en betrekt alles in de wereld ‘op zichzelf’. De politiek van de identiteitspolitiek leidt daarom ook tot ‘one issue-bewegingen’. Er is maar één ding belangrijk, namelijk die eigen identiteit.

5. Identiteitspolitiek creëert ongelukkige mensen. ‘Resentment over indignities’ (‘wrok over aangedaan leed’), schrijft Francis Fukuyama in zijn recente boek over identiteit. Het maakt niet de samenleving als geheel ziek, maar ook de mensen die zichzelf als vaandeldragers van die identiteitspolitiek zien. Wie ervoor kiest om zich te gaan verdiepen in zijn eigen familiegeschiedenis en zichzelf gaat definiëren als afstammeling van slaven wordt daar doorgaans niet gelukkiger van. En de samenleving als geheel ook niet.

6. Identiteitspolitiek creëert een eigen fictieve werkelijkheid. Het zou absurd zijn te ontkennen dat sommigen slachtoffers zijn in deze wereld. Homoseksuelen die worden opgehangen aan hijskranen in Iran vanwege hun homoseksualiteit zijn reële slachtoffers. Vrouwen in Afghanistan die niet anders dan een boerka kunnen dragen omdat zij anders in gevangenis worden gezet ook. Maar een vrouw die niet de gelegenheid krijgt om haar religieuze kledij te dragen omdat een uniform verplicht is bij de Nederlandse politie, in het leger of in de rechterlijke macht is geen slachtoffer. Men is hoogstens slachtoffer van gebrekkig onderwijs dat ons leert dat de democratische rechtsstaat religieus neutraal dient te zijn en daarom het uitstralen van die neutraliteit van de ambtelijke dienst mag vergen.

7. Identiteitspolitiek is racistisch. De term ‘racisme’ wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt. In de oorspronkelijke zin van het woord verwijst het naar biologische kenmerken die de ene groep mensen van de andere zou doen verschillen, waarbij sommige groepen als intrinsiek minderwaardig worden gezien. Racisme heeft zijn wortels in negentiende-eeuwse wetenschap, wordt tegenwoordig als wetenschappelijk achterhaald gezien, maar leeft toch voort in de verbeelding van mensen die hun opvattingen niet door wetenschappelijk bewijsmateriaal laten corrigeren. Racisme wordt vaak verbonden met de rechterkant van het politieke spectrum, maar merkwaardig genoeg maakt het een herleving door in de (linkse) identiteitspolitiek wanneer men een onoverbrugbare tegenstelling construeert tussen groepen van mensen op basis van uiterlijke kenmerken. ‘Witte mensen’ worden geacht zo fundamenteel anders te denken dat men ‘mensen van kleur’ niet kan begrijpen. Deze polariserende benadering doet de maatschappelijke cohesie geen goed (zie ook punt 1).

8. Identiteitspolitiek is ook anti-secularistisch. Secularisme is het streven kerk en staat, religie en politiek, te scheiden. Voor de democratische rechtsstaat geldt dat – als onderdeel van de rechtsstaat – vrijheid van godsdienst wordt erkend, maar dat de staat zelf niet de vrijheid heeft één godsdienst als de enig ware aan haar burgers voor te schrijven. Secularisme breekt met het systeem van staatsgodsdiensten. Identiteitspolitiek staat op gespannen voet met dit secularisme in de zin dat het geneigd is de religieuze identiteit van burgers zó zwaar te benadrukken dat de verwachting bestaat dat burgers religieuze privileges (in tegenstelling tot rechten) genieten. Bijvoorbeeld het privilege om – in strijd met de normen van de democratische rechtsstaat – religieuze tekenen te dragen in de ambtelijke dienst. Of het privilege om – in strijd met algemene regels over dierenwelzijn – dieren te mogen slachten zonder dat deze, voorafgaand aan de slacht, zijn bedwelmd.

9. Identiteitspolitiek is niet-inclusief maar uitsluitend. Identiteitspolitiek is gebaseerd op aanhankelijkheid die mensen voelen ten aanzien van een identiteit. Die identiteit verbindt mensen maar het verdeelt hen ook. Het slaat een brug naar mensen die aangeven diezelfde identiteit te hebben, maar het neemt een offensieve houding aan naar mensen die, om de een of andere reden, die houding ontzegd krijgen. Dat laatste, het ontzeggen van de eigen identiteit aan anderen, is een centraal element van de identiteitspolitiek. De eigen identiteit wordt geconstrueerd ten koste van de ander.

Tot slot nog dit: een bepaald soort identiteitspolitiek zou men toch als niet verkeerd kunnen zien. Namelijk identiteitspolitiek die de Nederlandse identiteit van staatsburgers als uitgangspunt neemt. De identiteit van de Nederlandse staatsburger is democratisch en rechtsstatelijk. En dat staat tegenover identiteiten gebaseerd op ras, religie, etnische afkomst.

https://tpo.nl/2019/07/26/prof-paul-cli ... aring_mini
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Pilgrim »

KOZP en carnaval...

Afbeelding

Jerry Afriye heeft zich hier verkleed als Westerling met jeans en shirt. Schande.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Mahalingam »

Sinds 1974 rijden er in de USA (en ook wel elders) auto's rond met de naam Jeep Cherokee
De Jeep Cherokee, een legendarisch model van de Amerikaanse autofabrikant, moet mogelijk van naam veranderen. De Cherokee-stam, een bevolkingsgroep van inheemse Amerikanen, vindt het namelijk de hoogste tijd dat bedrijven en sportteams zich van hun naam gaan ontdoen.

Het hoofd van de Cherokee-stam, Chuck Hoskin Jr., liet weten in het geheel niet vereerd te zijn door de naam Cherokee op de auto, “hoewel het ongetwijfeld goedbedoeld zal zijn”.
Al eerder hebben de honkballers van Cleveland, de Cleveland Indians hun naam gewijzigd.
Het NFL football team in Washinton noemt zich niet meer (bijnaam) 'Redskins'.
https://www.ad.nl/auto/indianenstam-wil ... ~a237e514/

Ik verwacht ook ook actie tegen de Apache helicopter.
En dan is er ook nog de Apache Software Foundation.
Enz.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Pilgrim »

Oerinwoners van Amerika eisen naamsverandering van Jeep Cherokee

Geplaatst op 24 februari 2021

Afbeelding

Het Amerikaanse automerk Jeep gebruikt al 50 jaar lang de naam Cherokee. Nu willen de oerinwoners de naam van het SUV-model niet meer dulden. Leden van de Amerikaanse oerinwoners van de stam Cherokee hebben de verwijdering van hun naam van de gelijknamige terreinwagen van de firma Jeep geëist. “Ik ben er van overtuigd dat het goed bedoeld was, maar het eert ons niet om onze naam op de zijkant van een auto geplakt te zien”, verklaart de vertegenwoordiger van de Cherokee, Chuck Hoskin Jr. Hij eist een debat met de producent over “culturele gepastheid”.

Naam bedachtzaam uitgekozen

“We leven in een tijd, waarin ondernemingen en sportverenigingen ermee zouden moeten ophouden om namen, afbeeldingen en mascottes van Amerikaanse oerinwoners op hun producten en shirts te gebruiken”, eiste Hoskin. Wie zijn volk zou willen eren, zou over een soevereine regering, zijn rol in de VS, zijn geschiedenis, cultuur en taal moeten leren.

Kristin Starnes, een woordvoerster van het moederconcern Stellantis, verklaarde in een standpuntbepaling dat de naam van de auto destijds bedachtzaam werd uitgekozen en de verhevenheid, de dapperheid en de trots van de oerinwoners zou eren en vieren. Ze gaf er geen informatie over of de onderneming een andere naam voor de auto zou overwegen of niet.

Sportteams veranderden hun naam
In de afgelopen maanden kwam het op grond van het aanhoudende racismedebat in de VS steeds vaker tot zulke eisen. Zo hebben bijvoorbeeld de “Washington Redskins” na bijna 90 jaar hun naam veranderd en noemden zich met onmiddellijke ingang “Washington Football Team” – in ieder geval tot er een definitieve naam gevonden wordt. Ook het logo, dat een indianenhoofd voorstelde, werd veranderd.

Het baseballteam, dat op dit moment nog de naam “Cleveland Indians” draagt, maakte midden december 2020 eveneens bekend deze te veranderen. Tot nu toe staat echter nog niet vast hoe de nieuwe naam van het team zal luiden. Het logo met de indiaan “Chief Wahoo” had het team al na het seizoen 2018 veranderd. Na de “Washington Redskins” zijn de “Cleveland Indians” het tweede team in de Amerikaanse professionele sport dat zijn naam op grond van het racismedebat verandert.

Bron: [url=https://www.tagesstimme.com/2021/02/23/ ... -cherokee/]tagesstimme.com[/uel]

Door: Monika Šimić

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/02/24 ... -cherokee/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Pilgrim »

Joodse bakker gaat zelf Jodenkoeken verkopen

Redactie 24 februari 2021, 19:00

Afbeelding

Ophef in de supermarktschappen: de geliefde jodenkoek van bakkerij Davelaar is omgedoopt tot ‘odekoek’. De nieuwe eigenaar van het bedrijf is van mening dat de naam voor de koek niet meer van deze tijd is. Op sociale media spraken velen zich uit tegen de verandering. ‘Moeten we ze niet woke-koeken gaan noemen?’ en ‘Sinds wanneer is Jood een aanstootgevend woord?’.

Gelukkig lijkt er een oplossing uit buitenlandse hoek te komen voor alle Joden die graag een koekje van eigen deeg eten. Moshe Baumstein, bakker in Antwerpen, heeft besloten zélf Jodenkoeken, met een hoofdletter J, te gaan maken voor de Nederlandse markt. “Ik wist dat dit een gat in de markt moest zijn,” vertelt Baumstein. En het mooiste: de koeken van de Joodse bakker zijn in tegenstelling tot die van Davelaar volledig koosjer.

Waar Moshe de Jodenkoeken gaat verkopen, is nog niet duidelijk. Maar koosjere delicatessenwinkel Mouwes in Amsterdam zegt geïnteresseerd te zijn: “Al zijn alle koekjes die wij hier verkopen natuurlijk jodenkoeken,” zegt eigenaar Michiel Cornelissen.

https://niw.nl/joodse-bakker-gaat-zelf- ... -verkopen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Pilgrim »

Prager University: “Wat is Identity Socialism?”

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Mahalingam »

Vindt U dat U een normale huid hebt en normaal haar?
Dan denkt U fout want dat is niet 'inclusief' gedacht. Gelukkig zal Unilever U gaan opvoeden.
En U wilt graag heropgevoed worden, dat heeft Unilever zelf aan U gevraagd : "...meer dan de helft van de respondenten voelt zich niet aangesproken als er 'normaal' op de verpakking van een haar- of huidproduct staat."
Unilever stopt met 'normaal' op schoonheidsproducten

Op tientallen schoonheidsproducten is straks niet meer te lezen dat het bedoeld is voor een 'normale' huid of 'normaal' haar. Fabrikant Unilever wil af van de term om inclusiever te zijn.

Het bedrijf heeft een enquête gehouden en meer dan de helft van de respondenten voelt zich niet aangesproken als er 'normaal' op de verpakking van een haar- of huidproduct staat. 70 procent heeft er zelfs een negatief gevoel bij.

"Het woordje 'normaal' van de verpakking halen lost het probleem niet op", zegt een Unilever-directeur tegen persbureau Reuters, "maar we denken dat het wel een belangrijke stap is naar meer inclusiviteit in de definitie van schoonheid."
https://nos.nl/artikel/2371886-unilever ... ucten.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Ariel »

'Normaal' wordt vervangen door termen als 'grijs haar' voor shampoos
Ai...Als daar maar geen problemen door ontstaan. Wat komt er op de shampoo voor blond haar te staan? Shampoo voor een witharig witmens? Is dat inclusief genoeg?

Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg zei mijn moeder altijd. Alle veranderingen zijn geen verbeteringen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het Rootisme / identiteitspolitiek

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit is de nieuwe minister van Binnenlandse Zaken USA.
En waarom is ze geschikt bevonden voor die positie? Ze is vrouw en indiaan.
Dat wordt in de pers dan ook breed uitgemeten.
Amerikaanse Senaat schrijft geschiedenis: eerste minister van inheemse afkomst benoemd

De Amerikaanse Senaat heeft Congreslid Deb Haaland benoemd als minister van Binnenlandse Zaken en de nominatie door president Joe Biden goedgekeurd. Ze kreeg 51 stemmen voor en 40 tegen, negen senatoren brachten geen stem uit. De parlementariër uit de staat New Mexico is daarmee de eerste minister in de VS van inheemse afkomst.
https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~a09ba9df/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie