Moslim gaat los op Joods restaurant.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Re: Moslim gaat los op Joods restaurant.

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 15, 2020 2:10 pm

Afbeelding

Gebied rond restaurant HaCarmel ontruimd wegens verdacht pakket

De politie heeft een deel van de Amstelveenseweg ontruimd in verband met een verdacht pakketje voor de deur van Joods restaurant HaCarmel. AT5 doet live verslag op tv en online.

Het gaat om het stuk bij de Zeilstraat in de richting van het Olympisch Stadion. De Teamleider Explosieven Veiligheid (TEV) is ter plaatse. Ook de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is inmiddels gearriveerd om het pakket te onderzoeken.

De politie kreeg een melding dat er een verdacht pakket stond ter hoogte van Amstelveenseweg 224, dat is bij het Joodse restaurant HaCarmel. Een medewerker van het restaurant ontdekte een witte doos met draden eruit en sloeg direct alarm.

'We werden rond 10 uur gebeld door een medewerker dat er een verdacht pakketje voor de deur stond. Daarop hebben we de politie gebeld', vertelt David Ba-Ron, zoon van de eigenaar van het restaurant. 'We schrikken niet zo snel meer. Het is het vierde incident in twee jaar tijd. Triest dat het weer zo moet.'

De hulpdiensten schaalden rond 11.00 uur op naar GRIP 1, wat gebeurt als hulpdiensten intensief moeten samenwerken vanwege een crisis, ramp of ongeval. Rond 12.00 uur werd het gebied rond het restaurant ruimer afgezet en werden omwonenden ontruimd.

Een politiewoordvoerder meldt dat de ontruiming van omwonenden uit voorzorg wordt gedaan. Het is nog onduidelijk of het verdachte pakketje inderdaad een explosief bevat.

Restaurant HaCarmel was enkele jaren geleden doelwit van vernielingen.

Ronald Olsthoorn op twitter

Voor het geval er niet wordt opengedaan, heeft de politie een stormram bij zich.

Politie gaat op Amstelveense weg nu van deur tot deur.

Amsterdammers hebben ondertussen weinig geduld met de afzetting.
‘Moet ik er omheen dan?!’
‘Is voor uw eigen veiligheid mevrouw..’

Nu de megafoon: “Hier de politie, verlaat uw woning, meld u bij de politie.’ Aanbellen schiet niet op

Over het algemeen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de urgentie hier in de buurt en bij voorbijgangers nog niet echt wordt gevoeld

Toch hangen mensen nu uit het raam.

- ‘Kunt u me vertellen wat er aan de hand is?’

Handhaver: ‘Een verdacht pakketje. Volgens mij wordt het uitgezonden op at5.’
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Jan 15, 2020 2:51 pm

Haal het pakketje weg!

En hupsekee! Klaar zijn we met Mohammed!

Men doet voorkomen alsof het een net ontdekte bom uit de 2e Wereldoorlog is die nog niet is afgegaan. Dat hele circus om de doos heen, met het besluit om tot in de weide omgeving te evacueren, duidt op sensatie en verveling bij de politie. Anders niet. En niet te vergeten, leidinggevende figuren die zich geen raad weten met hun duurbetaalde baan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 15, 2020 3:01 pm

Hans v d Mortel sr schreef:Haal het pakketje weg!

Ik denk dat jij gelijk hebt Hans. Ik kijk naar AT5 live , en het schiet maar niet op. Robot er naar toe, robot weer weg, en nu staat de politie pizza te eten.

Ik denk dat het een lege doos is , waar een paar draadjes uitsteken..
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 15, 2020 3:44 pm

En wat een irritante verslaggeefster verslaat dit circus.

militair loopt naar het pakje.

verslaggeefster..."Er loopt waarschijnlijk een militair naar het pakje"

Nee tutje. De militair liep naar het pakje.

En zo ging het tijdens de gehele verslaggeving . Waarschijnlijk dit, en waarschijnlijk dat.

Anyway...het pakketje is onschadelijk. Geen explosief aangetroffen. Niks aan de hand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 15, 2020 4:09 pm

Politie: geen explosief in pakket bij Joods restaurant Amsterdam

Het CIDI, dat antisemitisme in Nederland monitort, is bezorgd over de aanhoudende onrust rond een van de laatste koosjere restaurants die ons land telt. „Sinds het incident bij HaCarmel hebben meerdere copycat incidenten plaatsgevonden, waaronder antisemitische scheldpartijen door voorbijgangers. Het laatste incident onderstreept de vrees dat het restaurant een symbolisch doelwit is geworden.”

Reeks incidenten
Het restaurant is eerder doelwit geweest van aanvallen en vandalisme. Zo sloeg een Syrische man, getooid met een Palestijnse vlag, eind 2017 de ruiten in en werden de ramen van de koosjere eetgelegenheid bespuugd of besmeurd met mayonaise en eieren. Daarop besloot waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen cameratoezicht in te stellen. „Het is wel duidelijk dat ze ons moeten hebben omdat we Joods zijn”, zei Daniël Bar-on, zoon van de eigenaar, destijds tegen deze krant. Verschillende politici, onder wie Tweede Kamerleden Geert Wilders (PVV), Gert-Jan Segers (CU) en Kees van der Staaij (SGP), bezochten het restaurant om er een hapje te eten.

King George

Berichtdoor King George » Wo Jan 15, 2020 6:29 pm

Gezellige reacties op de Facebook pagina van AT5:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Wo Jan 15, 2020 7:33 pm

Waarom moet ik bij bovenstaande denken aan het lot van betaalautomaten in dichtbewoonde plekken?
O.K., die ploffen echt maar dat hele veiligheidscircus geeft bij betrokken bewoners toch ook , hoe noemen ze het?, ja, bewustwording. Van wat? Een Joods probleem in hun buurt!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Terug naar “Samenleving & Integratie”