Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Mahalingam »

Nasleep Chemnitz dreigt Duitse regering in crisis te storten
Na het hoogoplopende conflict tussen bondskanselier Angela Merkel en minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer over asielbeleid, dient de volgende crisis zich alweer aan in Berlijn. Er is veel onenigheid over de lezing van de recente demonstraties in de Oost-Duitse stad Chemnitz, die losbarstten nadat een 35-jarige man werd doodgestoken. Opnieuw speelt Seehofer een hoofdrol.

Spil in de discussies is Hans-Georg Maassen, chef van de binnenlandse veiligheidsdienst BfV, die vorige week de wenkbrauwen deed fronsen toen hij zich uitsprak over wat er gebeurde tijdens de eerste dag van de demonstraties. ‘Ik deel het scepticisme over berichten van extreem-rechtse betogers die mensen achtervolgen in Chemnitz,’ zei hij vorige week vrijdag. Merkels woordvoerder had daar eerder juist over gezegd dat de protestmarsen ‘door gewelddadige rechts-extremisten en neo-nazi’s niets te maken hebben met treurnis over een persoon of met zorgen over de cohesie van een stad’.

Maassen noemde video nep, maar nam uitspraak later terug

Een video die eind augustus op sociale media opdook zou aantonen dat er sprake was van ‘klopjachten op buitenlanders’ door ‘extreem-rechtse’ demonstranten. ‘De binnenlandse inlichtingendienst heeft geen betrouwbare informatie over zulke praktijken,’ zei Maassen vorige week, tot veler verbazing. De linkse regeringspartij SPD en oppositiepartijen de Groenen en Die Linke (De Linksen) waren woedend, omdat Maassen volgens hen ‘rechts-extremisme wil bagatelliseren’. Laatstgenoemde partij eiste zelfs zijn ontslag.

Toen hij die uitspraken woensdag in besloten parlementaire commissies moest verdedigen, kon Maassen geen concrete bewijzen leveren dat de video in scène was gezet. De inlichtingenchef nam zijn uitspraak zelfs terug: de beelden, verspreid door een twitteraccount van de extreem-linkse actiegroep Antifa, waren volgens hem tóch echt. Wel zei hij dat een enkele video nog niet bewijst dat er in Chemnitz sprake was van talloze ‘heksenjachten’.

Met deze nuanceringen was de kous nog niet af. In navolging van Die Linke roepen nu meerdere oppositiepartijen op tot zijn aftreden. Steeds meer parlementsleden van de SPD, onder wie partijvoorzitter Andrea Nahles, voegen zich nu bij die oproep. Sterker nog, een groep onder leiding van de jonge SPD’er Kevin Kühnert, vindt zelfs dat de sociaal-democratische regeringspartij zich moet terugtrekken uit de coalitie als Merkel Maassen niet ontslaat.

‘Merkel wil van inlichtingenchef af, maar dan dreigt ruzie met Seehofer’

Volgens ingewijden bij dagblad Die Welt wil Merkel ook van hem af, maar is dat niet zo eenvoudig als het lijkt. De andere regeringspartner van Merkels CDU, de conservatieve CSU, staat namelijk vierkant achter Maassen. CSU-minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer, die bij de parlementaire commissie aanwezig was waar de inlichtingenchef tekst en uitleg gaf, vindt het antwoord van Maassen ‘gedifferentieerd, volledig en overtuigend’, en kan wat hem betreft dus aanblijven. Als Merkel de BfV-chef dus ontslaat, jaagt ze Seehofer mogelijk tegen zich in het harnas.

Dat zou, na een eerder hoogoplopend conflict tussen Merkel en Seehofer over het Duitse immigratiebeleid, kunnen leiden tot een breuk tussen de christen-democratische zusterpartijen. Afgelopen zomer was de spanning in het kabinet om te snijden, maar sloten beide een compromis over ‘doorreiscentra’ voor asielzoekers aan de Duitse grens met Oostenrijk. Zo werd een vertrek van Seehofer voorkomen.

Het was niet de eerste keer dat grote verdeeldheid binnen de zogenoemde GroKo (grote coalitie) aan de oppervlakte kwam. In maart waren Merkel en Seehofer het al oneens over de vraag of de islam bij Duitsland hoort. De bondskanselier vond van wel, haar minister van Binnenlandse Zaken vond van niet.

De repeterende onenigheid in de coalitie komt het vertrouwen van de Duitse kiezer in de christen-democratische unie van CDU/CSU niet ten goede. Vrijdag presenteert de omroep ZDF de resultaten van de meest recente Politbarometer, een maandelijkse opiniepeiling onder de Duitse bevolking. Slechts 28 procent van de ondervraagden heeft vertrouwen in CDU/CSU, een dieptepunt in de historie van de politieke barometer. Opmerkelijk is ook dat de SPD door de ondervraagden juist iets positiever wordt beoordeeld dan in de vorige enquête.

Een andere opvallende uitkomst is de mening van Duitsers over de rechts-nationalistische partij AfD, een van de groeperingen die opriep tot vreedzame demonstraties in Chemnitz. 77 procent van de ondervraagden zou hebben gezegd dat ‘extreem-rechtse standpunten in de AfD wijdverbreid’ zijn. De partij werd beschuldigd van het ophitsen van demonstranten, maar distantieerde zich onmiddellijk van vermeende ‘jachttaferelen’ in de stad. Toch blijven vooraanstaande politici de partij bekritiseren. Zo schrijft Die Welt dat Seehofer de AfD ‘een tegenstander van de Duitse staat’ noemt.

Voortdurende onenigheid CDU/CSU leidt tot scepsis bij Duitse kiezers
https://www.elsevierweekblad.nl/verhaal ... en-644023/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door King George »

En ja hoor: Wederom een moord gepleegd door...

https://www.wa.de/nordrhein-westfalen/l ... 35082.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Mahalingam »

Steeds meer Duitsers komen tegen Duitsers te staan.
Opstootjes bij Duitse demonstraties
DÜSSELDORF - Op meerdere plekken in Duitsland is zondag gedemonstreerd, door extreemrechts en door tegenstanders. Zo gingen in Keulen 12.000 mensen de straat op voor een ruimhartiger vluchtelingenbeleid.

In Gelsenkirchen raakten rechtse betogers en tegenstanders slaags met elkaar. Een 65-jarige man, vermoedelijk een van de tegendemonstranten, raakte gewond. Waarschijnlijk kreeg hij een fles tegen zijn hoofd. In Dortmund werden negen rechtse demonstranten opgepakt toen ze de begeleiders van de burgemeester aanvielen.

In het Oost-Duitse Köthen kwamen ongeveer zevenhonderd rechtse demonstranten bijeen, onder wie enkele vertegenwoordigers van de populistische partij AfD, en ongeveer evenveel tegendemonstranten. In Köthen kwam vorige week een 22-jarige Duitser om het leven door hartfalen tijdens een vechtpartij met Afghanen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2563412 ... onstraties
Duitsers beledigen, belagen en verwonden groepjes buitenlanders
In Hasselfelde vielen twee mannen een groepje jonge Afghanen aan bij een sportcomplex. Een zeventienjarige jongen raakte gewond. De politie gaat ervan uit dat de aanvallers Duitsers zijn.

Afgelopen nacht kwam het 30 kilometer verderop in Halberstadt ook tot een incident. Drie Somalische asielzoekers werden daar belaagd door vijf dronken Duitsers. Ze werden beschimpt, beledigd en in elkaar geslagen. De drie Somaliërs raakten gewond, net als een 22-jarige man uit de groep aanvallers. De gewonden konden na behandeling in het ziekenhuis naar huis.
https://www.ad.nl/buitenland/duitsers-b ... ~aada63c1/
Leden ’burgerwacht’ Chemnitz vast voor geweld
CHEMNITZ - Na een betoging die op initiatief van rechtse populisten is gehouden, zijn in de Duitse stad Chemnitz vijftien leden van een zelfverklaarde burgerwacht opgepakt. Ze worden onder meer verdacht van het toebrengen van lichamelijk letsel.

De vijftien mannen zouden een verjaardagsfeestje hebben verstoord en van de gasten op het partijtje hebben geëist dat ze de identiteitsbewijzen lieten zien. De feestgangers sloegen op de vlucht en waarschuwden de politie.
Daarna dreef de ’burgerwacht’ in een park zeven mensen met uiteenlopende nationaliteiten in het nauw. Een Iraniër liep door toedoen van de mannen een hoofdwond op.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2560539 ... oor-geweld
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Steeds meer Duitsers komen tegen Duitsers te staan.
Dat verbaast me niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Ariel »

Lekker van aanhoudingsbevel Chemnitz reageert. “Ik wil dat het publiek weet wat er is gebeurd”, zegt Daniel Zabel uit Dresden. Hem wacht nu waarschijnlijk een geldboete of een gevangenisstraf. Intussen houden de protesten in Chemnitz aan.
Klokkenluider aanhoudingsbevel Chemnitz reageert

Ook gisteren vonden er betogingen tegen het migratie- en justitiebeleid van bondskanselier Angela Merkel plaats in Chemnitz, naar aanleiding van de moord op een Duitser door een Syriër en een Irakees. Intussen raakte bekend dat een cipier uit Dresden het aanhoudingsbevel heeft gelekt dat de aanleiding vormde voor de protestgolf. “Ik wil dat het publiek weet wat er is gebeurd”, luidt het. “Ik zou graag zien […] dat de media niet langer de macht hebben om de feitelijke gang van zaken ter discussie te stellen, te manipuleren of te verdraaien op een manier die hen uitkomt.”

De 35-jarige Duitser Daniel Hillig, zelf de zoon van een Cubaanse migrant, kwam zaterdag om het leven na een steekpartij in Chemnitz. Twee andere Duitsers geraakten zwaargewond. Kort na de steekpartij werden de twee daders, Yousif Ibrahim Abdullah uit Irak en Alaa Sheikhi uit Syrië, opgepakt. Het nieuws leidde snel tot een aanhoudende golf van protesten door rechtse demonstranten en verontwaardigde burgers. Her en der kwam het tot gewelddadige incidenten.

Ook gisteren hielden de betogingen in Chemnitz tegen het migratie- en justitiebeleid van bondskanselier Angela Merkel (CDU) aan. De demonstranten – 900 volgens de politie, duizenden volgens ooggetuigen – riepen er “Verzet!”. Intussen moest de politie van de deelstaat Saksen versterkingen uit heel Duitsland laten aanrukken. De afgelopen dagen heerste er immers het gevoel dat de ordediensten de controle over de protesten waren verloren.

Normaal gezien zou de identiteit van de daders strikt geheim gebleven zijn tot de zaak bij het gerecht behandeld zou worden. Ware het niet dat iemand het aanhoudingsbevel lekte. Dit is in Duitsland strikt verboden en kan bestraft worden met een geldboete of een gevangenisstraf. Het Duitse gerecht stelde dan ook alles in het werk om de persoon te vinden die aan de basis lag van het lek.

Aanvankelijk dacht het gerecht in Jan Timke – die in het deelstaatparlement van Bremen zetelt voor de partij Bürger in Wut – de verantwoordelijke gevonden te hebben. Nu blijkt echter dat Daniel Zabel, een cipier uit Dresden, degene was die het aanhoudingsbevel gefotografeerd en gelekt had. Hij zou zichzelf hebben aangegeven en is intussen geschorst.

Zabel: “Ik wil dat het publiek weet wat er is gebeurd”
In een verklaring licht Zabel toe waarom hij het document fotografeerde en lekte. “Ik wil dat het publiek weet wat er is gebeurd”, luidt het. “Ik zou graag zien dat er een einde komt aan de speculatie over de mogelijke gang van zaken en dat de media niet langer de macht hebben om de feitelijke gang van zaken ter discussie te stellen, te manipuleren of te verdraaien op een manier die hen uitkomt. Ik zou graag willen dat het hele publiek alleen de harde feiten kent die vandaag bekend zijn.”

“Als cipier sta ik dagelijks in het middelpunt van datgene wat een paar jaar geleden op deze intensiteit en manier in ons land gebeurd is”, aldus Zabel. “Toch stel ik elke dag vast dat de meeste mensen worden voorgelogen over de veranderingen in ons land of de waarheid niet willen toegeven. Wat de doodslag of moord in Chemnitz betreft, wilde ik echter niet langer deel uitmaken van de zwijgende massa, maar ervoor zorgen dat de waarheid, en alleen de waarheid, aan het licht komt.”

“Dat is waar ik voor sta. Dat is ook de reden waarom ik hier in het openbaar mijn stem verhef. Ik ben me bewust van de gevolgen”, besluit Zabel. “Ik moet toegeven dat ik heel bang ben dat de rechtsstaat niet meer functioneert en dat ik ondanks deze openbare bekentenis in hechtenis zal worden genomen. Ik ben bang dat ik dat risico moet nemen. Maar ik vertrouw erop dat ik een eerlijk proces krijg in een rechtsstaat, ook al zal de waarheid die ik heb gepubliceerd sommige mensen in Duitsland niet goed uitkomen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

Chemnitz: Verdachte van de moord op Daniel Hillig komt vrij

Geplaatst op 18 september 2018

Afbeelding

Na de gewelddadige dood van Daniel Hillig in Chemnitz komt de verdachte Irakees Yousif A. vrij. Daniel H. werd eind augustus doodgestoken. Twee verdachten, een Syriër en een Irakees, werden daarop gearresteerd.

De reden: Yousif A. beweert niet direct te hebben deelgenomen aan de misdaad. Hij zou slechts op enkele meters afstand verwijderd hebben gestaan en naar de misdaad gekeken hebben. De andere verdachte, een Syriër, zit nog in voorarrest.

De informatie over de vrijlating van de Irakees komt op dit moment van de NDR en de “Süddeutsche Zeitung”, die zich op beroepen op de advocaat van Yousif A.

Demonstrant, die Hitlergroet liet zien op demonstratie in Chemnitz, moet de gevangenis in
Justitie zorgde wat betreft Chemnitz enkele dagen geleden nog voor krantenkoppen, toen zij een 34-jarige in een snel-procedure tot een gevangenisstraf veroordeelde, omdat hij de “Hitlergroet” bij de demonstratie in Chemnitz had gebracht:

“In Chemnitz werd binnen 24 uur een tweede deelnemer aan een rechtsgerichte demonstratie in een spoedprocedure veroordeeld, omdat hij de ´Hitlergroet´ had gebracht. Het kantongerecht legde vrijdag een 34-jarige een onvoorwaardelijke gevangenisstraf op”, aldus “news.de”.

Kort commentaar: Willen jullie werkelijk burgeroorlog?
Wie een beetje op de hoogte is van de sfeer in Chemnitz, krijgt in toenemende mate de indruk alsof het systeem-Merkel (waartoe inmiddels ook grote delen van Justitie behoren) steeds vaker een burgeroorlog in Duitsland zou willen provoceren.

En vraagt zichzelf dan af: Wie profiteert hiervan? Wat heeft een zich sowieso steeds meer tot een linkse dictatuur ontwikkelend regime aan een nog grotere destabilisering van Duitsland? Gaat het er om via deze destabilisering de weg naar de geplande toestand te bespoedigen?
(David Berger).

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/09/18 ... komt-vrij/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

Hymne voor Chemnitz
Rita L. - Gepubliceerd op 23 sep. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

4000 patriotten bij 7e Pro Chemnitz-demonstratie op 28 september

Geplaatst op 29 september 2018



Gisteravond (vrijdag 29-09-2018) vond de 7e manifestatie van de burgervereniging “Pro Chemnitz” met bijna 4000 deelnemers plaats bij het Karl Marx-monument in Chemnitz. De demonstratie rondom de binnenstad verliep volgens de politie zonder incidenten, ook omdat er maar weinig linkse anti-demonstranten ter plaatse waren.

Als sprekers traden de oprichter van “Pro Chemnitz”, Martin Kohlmann, de publicist Tim Kellner uit Paderborn, de initiatiefnemer van Für die Eigenen”, en de AfD-politicus Bejamin Pryzybylla uit Zwickau op. Een onderwerp tijdens de manifestatie was de tijdelijke blokkade vrijdag van de Facebook-pagina van “Pro Chemnitz” (PI-News berichtte). Nadat de vereniging hiertegen geprotesteerd had, was de pagina laat in de middag weer bereikbaar. Sinds de moord op Daniel Hilliger tijdens het stadsfeest in Chemnitz meldt “Pro Chemnitz” elke week een demonstratie aan.

Bron: www.pi-news.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/09/29 ... september/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Mahalingam »

Strijd tegen rechts.
Er waren echte neonazi's gesignaleerd in Chemnitz.
Dus haalt de overheid grondig de bezem door deze stal.
Zes Duitsers opgepakt voor het vormen van extreem-rechtse terreurgroep
Zes Duitsers zijn maandag opgepakt omdat zij in de Oost-Duitse deelstaat Saksen een extreem-rechtse terreurgroep zouden vormen. De groepering, ‘Revolution Chemnitz’, plande volgens justitie “gewapende aanvallen op buitenlanders en politieke tegenstanders”. In de Saksische stad Chemnitz vonden deze zomer meerdere keren anti-migratiedemonstraties plaats die uitliepen op geweld.

De zes mannen zijn tussen de twintig en dertig jaar oud en bevonden zich in hooligan-, skinhead- en neonazikringen. Ze zouden samenwerken met een zevende verdachte, de 31-jarige Christian K. - volgens justitie de leider van de groep die eerder al werd opgepakt. Gezamenlijk zouden ze een “revolutionaire” extreem-rechtse visie nastreven en al bepaalde aanvallen hebben gepland. Daarvoor zouden ze geprobeerd hebben om semi-automatische vuurwapens te krijgen.

Ook zouden vijf mannen uit de groep op 14 september in Chemnitz al meerdere migranten hebben aangevallen onder meer met flessen. Dit zou een ‘testrun’ zijn geweest voor een grotere gewelddadige actie begin oktober tijdens een evenement. Het is niet duidelijk welk evenement de mannen op het oog hadden.

Onrust in Chemnitz
Justitie verdenkt de groep van het opzetten van een criminele organisatie met een terroristisch doel. De zes werden opgepakt op verschillende plekken niet alleen in Saksen maar ook in de naburige deelstaat Beieren. In verschillende woningen werden huiszoekingen gedaan. Meer dan honderd agenten waren bij de politieactie betrokken.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/01/ze ... p-a2066355

De gemoederen in Chemntiz liepen deze zomer hoog op nadat een Duitser overleed door een steekpartij waar twee migranten voor vastzitten. Rechtse betogers gingen de straat op en vielen migranten aan. Beelden circuleerden van mannen die op straat de Hitlergroet deden en een Joods restaurant werd aangevallen door gemaskerde mannen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Ariel »

Spoiler! :
Ariel schreef:En na Chemnitz krijgt de Duitse regering het volgende probleem voor hun kiezen. Opnieuw worden asielzoekers verdacht van moord in Duitsland. Nu in het stadje Köthen waar twee Afghanen ervan worden verdacht een 22-jarige Duitser dood te hebben gestoken.

Drie Afghanen zouden ruzie hebben gemaakt over een Duitse vrouw. De vraag was van wie ze zwanger was. :huh: Er kwamen twee Duitsers tussenbeide bij de ruzie waarna zij werden aangevallen. Eén van hen raakte zwaargewond en overleed later in het ziekenhuis aan een hersenbloeding, zo melden Duitse media.

De Duitse krant "Die Welt" vind het nodig om te berichten dat het slachtoffer een broer zou hebben die bekend staat als rechts-extremist.
Vrees voor nieuwe spanningen in Duitsland na dood 22-jarige man

De Duitse politie heeft twee Afghanen aangehouden die worden verdacht van betrokkenheid bij de dood van een 22-jarige Duitser. Justitie liet weten dat het incident plaatshad in Köthen in de oostelijke deelstaat Saksen-Anhalt.

De zaak krijgt veel aandacht in de Duitse media. Politici zijn bezorgd omdat deze herinneringen oproept aan een steekpartij van ruim twee weken geleden in Chemnitz.

De minister van Integratie van de deelstaat Sachsen-Anhald schreef op Twitter: ‘Geweld is altijd en overal te veroordelen. Tijd om te rouwen. Tijd voor bezinning. Pas op elkaar’.

Drie uit Afghanistan afkomstige mannen zouden met een vrouw in een speeltuin hebben gestaan. Onder de mannen zou ruzie zijn over de vraag van wie de vrouw zwanger is, melden Duitse media. Daarna zou de 22-jarige Duitser zich met een landgenoot bij het groepje hebben gevoegd. Wat daarna is gebeurd, is onduidelijk.

Volgens de krant Die Welt ontstond een vechtpartij tussen de Afghanen en de Duitsers en liep de 22-jarige man daardoor een hersenbloeding op. Hij overleed kort daarop. Twee Afghanen worden verdacht van betrokkenheid bij de dood van de man. De derde Afghaan is geen verdachte.

Een lokale priester riep de bevolking op rustig te blijven. ,,Ik kan alleen een beroep doen om niet geweld met geweld te vergelden'', aldus dominee Lothar Scholz op de plaats waar de Duitser omkwam. Lokale politici benadrukten dat justitie de zaak onderzocht. ,,We weten nog niet wat er precies is gebeurd.'' Via sociale media is opgeroepen vanavond een rouwmars te houden. De politie heeft daarvoor vooralsnog geen toestemming gegeven.
De 22-jarige jongeman in Köthen stierf dus niet zomaar toevallig spontaan aan een hartaanval. Wie had dat verwacht.... :finger:
Afghaanse tieners beschuldigd van dood Duitser (22) in Köthen

KÖTHEN - De officier van justitie heeft zes weken na de dood van een 22-jarige man in de Oost-Duitse plaats Köthen het onderzoek afgerond en twee jonge Afghanen in staat van beschuldiging gesteld. Hun wordt gemeenschappelijk toebrengen van lichamelijk letsel met de dood tot gevolg ten laste gelegd. De aanklacht is ingediend bij de arrondissementsrechtbank, maakten de autoriteiten in Dessau-Roßlau donderdag bekend.

De verdachten van 17 en 18 jaar zitten sinds het incident, dat tot rechts-extremistisch protest leidde, in voorarrest. Ze kregen op 9 september ’s nachts ruzie met elkaar. Het latere slachtoffer, een hartpatiënt, probeerde tussenbeide te komen om te sussen en werd daarop in het gezicht geslagen. Hij overleed door een hartinfarct.

Behalve verscheidene getuigenverklaringen beoordeelde het OM ook de gegevens van de pacemaker van de Duitser. Verdere details uit het onderzoek zijn niet gegeven.

De openbaar aanklager had grote waardering voor de samenwerking met de politie en het gerechtelijk medisch centrum. Daardoor kon de doodsoorzaak snel worden vastgesteld. Aanvankelijk werd gedacht dat de beschuldigden 18 en 20 jaar waren, maar de laatste bleek pas 17.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

Maaßen werd ontslagen, omdat hij gelijk had

Geplaatst op 6 november 2018

Afbeelding
Hans-Georg Maaßen en Angela Merkel.

Motto van de regering-Merkel: Zwijg, of je vliegt eruit!

Hans-Georg Maaßen is met vervroegd pensioen gestuurd – omdat hij gelijk had met zijn uiteenzettingen en ondanks enorme bedreigingen van bovenaf niet door de knieën ging.


De door de regering-Merkel geïnitieerde klopjacht tegen de president van de Duitse Binnenlandse Veiligheidsdienst (BfV), heeft zijn slachtoffer gevonden en is zodoende ten einde: Hans-Georg Maaßen werd vroegtijdig gepensioneerd. De aanleiding voor deze beslissing zouden vermeende “onacceptabele formuleringen” geweest zijn in het manuscript van de toespraak van Maaßen, die hij in oktober in Warschau tijdens een ontmoeting met de leiders van de Europese geheime diensten gehouden zou hebben.

Maaßen had in de Poolse hoofdstad nog een keer duidelijk gemaakt dat er in Chemnitz geen klopjachten tegen buitenlanders of kleurlingen plaatsgevonden zouden hebben. Deze valse meldingen zouden door bepaalde groepen zijn verbreid om af te leiden van de door migranten gepleegde moord op een Duitser. Omdat zowel de mainstream media als linkse en Groene politici zich op liegen betrapt zagen, hebben zij massaal zijn ontslag geëist, had Maaßen gezegd. Links-radicale krachten in de SPD hadden de mogelijkheid gezien hem vooruit te schuiven om de breuk van de coalitie te provoceren.

Merkel, Seehofer en andere regeringspolitici hebben meermaals enorm op Maaßen ingepraat. Hij zou zijn opvattingen moeten herroepen, werd van hem geëist. Nog absurder was de eis van sommige links-groene politici dat Maaßen zou moeten bewijzen dat de zogenaamde klopjachten NIET zouden hebben plaatsgevonden in Chemnitz. Maaßen bleef echter bij zijn uitspraken en liet zich hier niet van afbrengen. Zolang Maaßen in de zin van de Merkel-regering handelde en sprak, waren hij en zijn woorden geliefd. Omdat hij zich echter ook de mond niet liet verbieden toen hij kritiek had op de regering-Merkel, moest hij vertrekken.

Bron: www.freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/11/06 ... elijk-had/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Omdat zowel de mainstream media als linkse en Groene politici zich op liegen betrapt zagen, hebben zij massaal zijn ontslag geëist
Zo is het natuurlijk precies. Als Maaßen ongelijk had gehad, zouden ze hem dat ongetwijfeld onder de neus hebben gewreven. Maar het verhaal is tegenwoordig belangrijker dan de waarheid. We gaan donkere tijden tegemoet als de knop van de moraal niet heel hard om gaat. Want uiteindelijk wijkt de werkelijkheid niet voor opvattingen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

Morgen komt Merkel naar Chemnitz: Heftige burgerprotesten verwacht

Geplaatst op 15 november 2018

Afbeelding

Bijna drie maanden na de dodelijke mes-aanval zal Angela Merkel morgen (vrijdag 16-11-2018) Chemnitz bezoeken. We hoeven niet te rekenen op medeleven met de familieleden van de vermoorde Daniel H. Echter wel op protest van de burgers!

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/11/15 ... -verwacht/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

Merkel´s oplossing voor Chemnitz: ze wil zorgen voor een betere verkeersaansluiting

Geplaatst op 16 november 2018

Afbeelding

Er is veel tijd verstreken sinds de moord van Chemnitz. Nu heeft de bondskanselier eindelijk besloten om Chemnitz te bezoeken. Voor een geselecteerd publiek verklaarde ze dat zij vooral de nadruk wil leggen op de positieve aspecten van Chemnitz. Veel dingen die in Chemnitz zouden plaatsvinden, zouden helemaal niet bekend zijn.

Zo zou het haar nu bij haar eerste bezoek duidelijk zijn geworden dat de treinverbinding tussen Leipzig en Chemnitz niet optimaal zou zijn. En daarom zou ze de onvrede onder de bevolking begrijpen.

Pas na de vraag van een journalist ging ze op “gekwetste mensen” in Chemnitz in, instrumentaliseerde echter onmiddellijk het gebeuren door te waarschuwen voor “rechts”.

De vele vluchtelingen zouden een echte uitdaging zijn en ze zou de fouten die gemaakt werden niet nog een keer willen maken. Als voorbeeld voor zo´n fout noemde ze het feit dat men vluchtelingen te weinig ondersteund zou hebben. Helaas zouden er steeds opnieuw dingen gebeuren waarvan men zou moeten leren.

Bron: https://philosophia-perennis.com

Door: David Berger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/11/16 ... nsluiting/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

De linkse Hitlergroet van Chemnitz

Geplaatst op 19 augustus 2019

Afbeelding

In de meningsmedia houdt men er onverstoorbaar aan vast dat het in Chemnitz verleden jaar augustus niet alleen tot zogenaamde klopjachten op migranten is gekomen, maar ook dat daar door “rechtsen” op provocatieve wijze de Hitlergroet werd gebracht. De foto van een verwaarloosde man in een blauwe trui met capuchon die bereidwillig voor iedere camera poseerde om de Hitlergroet te brengen, ging de wereld rond. Tegenover minstens één ander camerateam gaf hij zich uit als beste vriend van de vermoorde Daniel Hillig. Dit statement werd niet verder verbreid, omdat uit zijn woorden was te herleiden dat hij Daniel helemaal niet heeft gekend, want de informatie die hij gaf, klopte niet.

Weldra werd de man in de sociale media ontmaskerd als linkse. Onze meningsjournalisten wilden daar echter geen kennis van nemen, hoewel de tatoeage van de RAF op veel foto´s goed te zien was. Inwoners van Chemnitz, die de man kenden, vertelden bovendien van een tatoeage van de Antifa op diens lichaam.

Dat komen we te weten uit de “Freie Presse” in Chemnitz, die er al een jaar lang tevergeefs op gewezen heeft dat er geen klopjachten in de stad hebben plaatsgevonden. “Maandag kwam er een veeleer ongebruikelijke zaak voor het kantongerecht in Chemnitz. Daar moest een 33-jarige man zich verantwoorden, die tot de bekendste symboolfiguren [die in Chemnitz op 27 augustus 2018 tijdens de Pro Chemnitz demonstratie de hand hadden opgeheven met de Hitlergroet] die dagen werd, hoewel hij op het eerste gezicht niet echt goed in het beeld leek te passen. In werkelijkheid zou hij zich eerder in het linkse spectrum thuis voelen, zei de aangeklaagde maandag voor de rechter. De aanwezigheid van een getatoeëerd symbool van de Antifa op zijn lichaam werd door een deskundige bevestigd.”

De Antifa is dus niet alleen met een gestolen videoknipsel met succes een smeercampagne tegen de inwoners van Chemnitz begonnen, ze heeft hen ook het brengen van de Hitlergroet in de schoenen proberen te schuiven. Voor zover ik weet werden de in het zwart geklede aanvallers van een joods restaurant nooit geïdentificeerd. De Antifa draagt zwarte kleding. Hebben de rechercheurs in alle richtingen, of maar in één richting onderzoek gepleegd?

De man, die er met zijn provocaties aanzienlijk aan bijgedragen heeft om Chemnitz in de hele wereld als rechts-extremistisch bolwerk zwart te maken, werd met zeer veel mildheid en begrip behandeld. Hij kreeg een voorwaardelijke straf van zeven maanden, ondanks zijn meerdere eerder gepleegde delicten. Bovendien kreeg hij een taakstraf van 100 uur. De mildheid werd getoond, omdat hij van plan zou zijn te gaan deelnemen aan een ontgifting- en afkickkuur.

De vraag is wanneer onze meningsjournalisten eindelijk toegeven dat het eigenlijke schandaal van Chemnitz de verslaggeving van de gebeurtenissen daar was.

Bron: https://vera-lengsfeld.de

Door: Vera Lengsfeld

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/19 ... -chemnitz/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door King George »

De links-fascistische Antifa-stoottroepen worden dus ook nog ingezet voor het zwaaien met valse vlaggen? Antifa unmasked!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Ariel »

Links het slachtoffer welke neergestoken was en overleed. Er kwamen protesten in Chemnitz vorig jaar van zgn. 'Neo-nazis', aldus de media. Best gek want het slachtoffer was echt een kleurling....Syrian man sentenced to 9.5 years in prison for murder.
Syrian man sentenced to 9.5 years in prison for murder that sparked Chemnitz riots last year

24-year-old Syrian asylum seeker Alaa Sheikhi was sentenced to nine and a half years in prison for the murder of Chemnitz resident Daniel Hillig. The murder brought Chemnitz into the international spotlight after it triggered rights in the eastern German city.

Sheikh, who arrived in Germany in 2015 at the height of the migrant crisis, was arrested quickly after the fatal stabbing of 35-year-old Hillig, Bild reports.

The 24-year-old Syrian asylum seeker is thought to have been aided by an Iraqi man, known as Farhad A., who has been charged with manslaughter and serious bodily harm. Despite the issuance of international search warrant for the arrest of Farhad A., police so far have been unable to locate him.

During the trial, the prosecution called for Sheikhi to be given an eleven-year prison sentence, saying that the murder had involved a “high degree of brutality,” and that the victim didn’t have a chance to defend himself or to escape.

Defense attorneys, on the other hand, called for the charges to be dropped citing a lack of evidence. They also argued that the court shouldn’t make its decision based on the political climate.

In a statement given by Sheikhi to the court just before the verdict, he said, “I hope I will not be the second victim of the actual perpetrator.”

Immediately, after the verdict was read to the court, Sheikhi’s lawyers said that they would be appealing the decision.

The fatal stabbing of Hillig led to a thousand or so nationalists and football hooligan protestors taking to streets of Chemnitz to express their outrage.

The National Populist Alternative for Germany (AfD) also held a peaceful vigil and later participated in a “mourning march” meant to remember individuals who’ve been murdered by migrants.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Na bloedbad op drie Duitsers: Situatie in Chemnitz escaleert

Bericht door Pilgrim »

Een Duits meisje roept op tot een napalmbombardement op Chemnitz!

Geplaatst op 10 september 2019



De lezers van deze site zullen ervan op de hoogte zijn dat het hele ‘klopjacht´-verhaal van Chemnitz een valse vlag van de Merkel-ANTIFA was, die destijds al werd onthuld door de baas van de grondwettelijke bescherming/de binnenlandse inlichtingendienst, Hans-Georg Maaßen.

Welnu, in Duitsland leeft de legende steeds nog en een zaal vol Duitsers zonder verstand klapt bij de gedachte om een hele Duitse stad met napalm te bombarderen. Dit komt van een groep mensen die, tegen een (andere) dader waarschijnlijk zou zeggen dat je velen niet kunt en moet straffen voor de zonden van weinigen.

(Video met Engelse ondertiteling in de bron!)

Bron: https://vladtepesblog.com

Door: “Eeyore”

Vertaald uit het Engels door: “Wachteres”

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/10 ... -chemnitz/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie