Meten met twee maten.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
sjun

Meten met twee maten.

Berichtdoor sjun » Di Mei 28, 2019 11:17 am

Al wat langer bekruipt me de gedachte dat weinig aanspreekbare mensen minder te maken hebben met wetshandhaving dan meer aanspreekbare ingezetenen. Dat kan natuurlijk niet want het leidt tot verlies in vertrouwen van de wetshandhavers en kan uitmonden in eigenrichting om recht gedaan te krijgen. Gezien zo'n proces het vertrouwen in de samenleving doet afnemen en geweld in de samenleving doet toenemen en dat weer leidt tot segmentisering van leefgebieden om enige veiligheid te kunnen waarborgen moet worden voorkomen dat het ongewijzigd zou kunnen blijven voortgaan.

Het lijkt me goed om er eens een dossiertje van bij te houden om te zien of het slechts een vermoeden betreft dat zo nu en dan bevestigd wordt of dat justitie daadwerkelijk de methode tweelerlei maat hanteert en dat het de hoogste tijd wordt om daar iets aan te gaan doen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

sjun

Re: Meten met twee maten.

Berichtdoor sjun » Di Mei 28, 2019 11:23 am

Kennelijk ben ik niet de enige die zich zorgen maakt en wordt het misschien wel tijd voor de opmaak voor het strijden van een goede strijd:

BRIEFJE VAN JAN – Aan het Openbaar Ministerie
'Het kan ook zijn dat we er uiteindelijk geen chocola van kunnen maken'
Door: J. Dijkgraaf #2 , 9:01, 28 mei 2019

Afbeelding

Heren, dames,

Honderden moslims verhinderen een stuk of tien autochtonen die in Eindhoven geweldloos demonstreren de doorgang.

Ze doen dat (onder meer) door onder het schreeuwen van ‘Allahu akbar’ met stenen, vuurwerk, stokken en andere voorwerpen de politieagenten en ME’ers die dat groepje begeleiden te bekogelen.

Vier politiemensen raken gewond.

Op social media word je doodgegooid met beelden van de moslims.

Ongetwijfeld hingen op de plekken waar de moslims even lieten zien wie in Eindhoven de baas op straat is ook nog tientallen bewakings- en beveiligingscamera’s.

Bovendien filmt de politie bij grote inzetten van de M.E. zelf ook altijd alles.

Kortom: de bewijzen om dit gajes, dit tuig, dit schorremorrie juridisch een lesje te leren hoeft u alleen maar even te laten verzamelen door de politie en het wordt een kwestie van appeltje, eitje om ze de zwaarst mogelijke straf te laten geven.

Vooral omdat, zo verordonneerde het kabinet in maart nog, geweld tegen ‘functionarissen met een publieke taak’ in Nederland kéihard wordt bestreden door altijd een celstraf op te leggen.

En wat lees ik vanochtend in De Telegraaf?

“Het is nog onduidelijk welke straf de aangehouden antibetogers krijgen die zondagavond op gewelddadige wijze voorkwamen dat Pegida kon demonstreren in Eindhoven. Het is sowieso onzeker of ze worden vervolgd.

Een woordvoerster van het OM liet maandag weten dat eerst wordt bekeken wie wat heeft gedaan. ‘Het kan zijn dat sommige personen met een dagvaarding worden heengezonden. Maar het kan ook zijn dat we er uiteindelijk geen chocola van kunnen maken’.”

‘Het kan ook zijn dat we er uiteindelijk geen chocola van kunnen maken’.

Met al die beelden op social media?

Met al die beelden van bewakings- en beveiligingscamera’s?

Met al die beelden van de politie zelf?

Het kan ook zijn dat jullie er uiteindelijk geen chocola van kunnen maken?

Het lijkt er meer op dat jullie er uiteindelijk geen chocola van wíllen maken.

Of mógen maken.

Want gewelddadige blokkeermoslims zijn blijkbaar geen kindlievende blokkeerfriezen.

Zum kotzen is het.

En dan druk ik me netjes uit.

Héél netjes…

Groet,

JanD
Bron: TPO 28.05.19
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Mei 28, 2019 11:54 am

Volkert van der Graaf is ook zo'n voorbeeld waar met twee maten gemeten werd /wordt.

De moordenaar van Pim krijgt werkelijk alles voor elkaar. Hij vraagt, en de rechterlijke macht draait.

Nu dit weer. Ik vraag me af hoeveel geld Volkert straks toegeschoven krijgt.

De man die ooit politicus Pim Fortuyn een kogel door het hoofd joeg, heeft dinsdag aangifte gedaan tegen CDA-Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg en oud-VVD-Kamerlid Han ten Broeke vanwege smaad en laster. De veroordeelde aanslagpleger vindt dat de uitspraken over hem van de twee zaterdag in het radioprogramma WNL Op Zaterdag niet door de beugel kunnen, meldde zijn advocaat Willem Jebbink.

Het tweetal gaf commentaar op de berichtgeving dit weekend dat Van der Graaf, die Fortuyn doodde in 2002, zich niet aan de voorwaarden van zijn voorwaardelijke invrijheidstelling zou houden. Van der Graaf is niet geëmigreerd, wat een van de argumenten was om van zijn meldplicht af te komen.

Volgens de advocaat wordt de moordenaar van Fortuyn neergezet als iemand die onbetrouwbaar is en zich niet aan de voorwaarden houdt. „Maar dat heeft hij altijd wel gedaan. Wij willen dat er zorgvuldig wordt omgegaan met wat er publiekelijk over hem gezegd wordt”, aldus Jebbink.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Mei 28, 2019 12:02 pm

Klassenjustitie

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Di Mei 28, 2019 12:05 pm

Als Volkert's aangifte tot een zitting komt, dan moeten we hem toch ook bij binnen of buiten lopen kunnen opwachten?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Di Mei 28, 2019 2:23 pm

Ariel schreef:
Van der Graaf is niet geëmigreerd, wat een van de argumenten was om van zijn meldplicht af te komen.

Wat kan ik krijgen als ik niet emigreer?
Truth sounds like hate to those who hate truth.

sjun

Berichtdoor sjun » Wo Mei 29, 2019 3:33 pm

Een grimlach van Haagse Willem.

Terug naar “Samenleving & Integratie”